Dit is het slot van de reeks Appeltje in Londen. Uit één tripje heeft hij volgens mij 100.000 foto’s weten te persen, wat iets zegt over hetgeen er zoal in Londen rond rijdt, en over Appeltje die blijkbaar sneller kan fotograferen dan zijn schaduw. Hier moeten we het dus even mee doen, totdat ie er weer naartoe gaat natuurlijk.
Audi RS4 Sedan
In een vorige aflevering zagen jullie de RS4 Avant al, de Audi RS4 is ook leverbaar als Sedan. Dat in tegenstelling tot de vorige generatie, die alleen als Avant verkrijgbaar was. Van de huidige generatie RS4 werd de sedan zelfs als eerste variant verkrijgbaar. In Londen is deze auto erg populair, zeker als je je realiseert dat Audi zelf daar helemaal niet zo veel voorkomt. Een A8 W12 zul je er veel minder vaak zien dan bijvoorbeeld een Maybach 62, welke later nog aan bod komt.
Inmiddels weten jullie al dat er een 4,2 liter V8 motor met 420pk voorin ligt. Een erg leuk concept, net als de C55 AMG van Mercedes. Een relatief kleine auto met een grote V8 en veel pk’s. Zo klein is de auto eigenlijk niet met een leeggewicht van bijna 1.800 kilo! 0-100 doet de auto in 4,5 seconde en de topsnelheid bedraagt een stuk meer dan de 250km/u, maar dan moet je wel eerst langs bij MTM om je begrenzer te laten verwijderen. De topsnelheid is dan maar liefst 310 km/u!
BMW Alpina B3 S
Na veel zoeken ben ik nog steeds niet veel te weten gekomen over deze auto, hij schijnt equivalent te zijn geweest aan de M3 E46. hierin ligt een 3,4 liter zes-in-lijn, want zoals we van BMW gewend zijn wordt er geen gebruik gemaakt van V6 motoren. Die levert overigens 343pk bij 7.900tpm en haalt de honderd in 5,2 seconde. Als de B3S dat zou kunnen, zou het wel een groot “sleeper” effect hebben, een auto die van buiten niet echt spannend is, maar heel goed weet te verrassen.
BMW M6
Ingesloten door een CL500, een CL600 en een Arnage R mag deze M6 toch eigenlijk ook niet klagen, zeker niet als je bedenkt dat deze zeker de snelste is van het hele rijtje. Met 507pk laat het de zware CL600 in de achteruitkijkspiegel verdwijnen, de CL500 uiteraard ook, en de Arnage R met zijn enorme massa al helemaal, hoewel het zeker ook erg snelle auto’s zijn.
Voorin ligt dus een V10 motor, een nogal weinig gebruikte configuratie die naar ik weet voor het eerst in de Viper werd gebruikt als we het hebben over serieproducten. Tegenwoordig nog steeds overigens, dat blok ligt ook weer in de Ram SRT-10 die vorige week voorbij kwam. De M5 heeft de zelfde motor, in de Carrera GT ligt ook een V10, en in de Gallardo ook. Verder een configuratie die niet wordt toegepast op serieproducten, of ben ik iets cruciaals vergeten?
Combo’s: Maybach 62 en BMW M5; DB9 en Continental GT; Gallardo en AMV8 Vantage.
En meteen zien we daar weer dezelfde velgen verschijnen, maar dan onder een M5… Die vlak achter een Maybach 62 staat geparkeerd. Die kan naar mijn idee wel een paar indrukwekkendere rims gebruiken, want zoiets als er nu onder ligt past niet bij een auto die in het buitenland al richting de 300.000 pond moet kosten. Andere leuke combo’s zijn een DB9 en een Continental GT, met op de achtergrond mijn spotmaatje David, met wie ik ook eens in het oogverblindend lelijke Knokke ben gaan kijken. Voor Londen twee heel veel voorkomende auto’s, niet in de laatste plaats omdat ze Brits zijn. Daarna twee auto’s die je eveneens veel ziet in Londen, de Gallardo en de AMV8 Vantage. Overigens heet de auto eigenlijk gewoon V8 Vantage, maar voor mij betekent die naam een zware bruut met 550pk, en daarmee bijna het krachtigste (V600 heeft nog 50pk meer) serieproduct van Aston ever. De AMV8 echter, is juist de meest betaalbare ooit. Dat is de Gallardo ook voor Lamborghini. In Londen zie je beide modellen erg veel, we scoorden 7 AMV8’s en 6 Gallardo’s (incl. Spyder en SE).
Dodge Viper SRT-10
De ster van deze aflevering is ongetwijfeld de Dodge Viper SRT-10, met redelijke afstand gevolgd door de S 65 AMG en de Maybach 62. Zo zie ik dat in ieder geval. Het is namelijk een zeer brute auto die je vrij weinig tegen komt. Dit is alweer mijn tweede, maar dat is wel tussen heel veel mindere spots. De vorige was overigens ook in Londen. Het is een gemeen kijkende auto, die je net zo dreigend aankijkt als een echte Viper, een adder die op het punt staat je om zeep te helpen. Je kijkt aan tegen een neusgat en twee roostertjes, de ene om lucht naar de 8,3 liter V10 te brengen, de andere om warmte af te voeren, en beide natuurlijk ook gewoon voor de sier.
Maybach 62
Na de Viper en de S 65 AMG komt de Maybach 62 pas op de derde plaats van mijn top-zoveel van deze aflevering. Die dag zag ik er 3 in Londen, daar is het namelijk niet zo’n heel bijzondere auto. Blijkbaar zijn er toch veel mensen die liever dit hebben dan een Phantom uit eigen land, maar ondanks mijn afkeer naar de Phantom zou ik die toch liever hebben dan de nogal anoniem vormgegeven Maybach 62. De auto valt alleen op door zijn lengte en Koreaans aandoende grilletje, ter vergelijking een Hyundai XG10. Vinden jullie de grilletjes niet een klein beetje op elkaar lijken?
Mercedes-Benz CL 55 AMG
Na al het Benz-geweld van een maand of wat geleden, waar overigens niet iedereen zo blij was, kan ik het toch niet laten om de CL 55 AMG nog eens te laten zien. Naar mijn mening de meest geslaagde vormgeving van redelijk recente Mercedessen, hoewel Michiel van den Brink daar misschien anders over denkt gezien de onlogische verhaal-lijn van de auto. Zit ook wel wat in. Voor de mensen die het niet goed kunnen zien: dit is de CL 55 AMG facelift, met 4 uitlaten en een flinke compressor op de 5,4 V8 die het vermogen op 500pk brengt! Daarmee is dit het ophitsende broertje van de CL 600, die het met net zo veel vermogen wat rustiger aan doet en meer houdt van cruisen. Dat doet men blijkbaar wat liever, want de CL 55 AMG zie je minder vaak dan de CL 600
Mercedes-Benz CLS 55 AMG
Een andere zeer geslaagde en erg populaire AMG is de CLS, want met bijna 300 exemplaren op autogespot is de auto ongeveer net zo goed verkocht als de E 55 AMG die al langer op de markt is! Blijkbaar combineert AMG goed met het model zelf. Het koetstype wordt vaak aangeduid met 4 deurs coupé, aangezien het een lage gestroomlijnd aflopende daklijn is. Ik zou het gewoon een sedan noemen, een coupé blijft toch nog altijd een auto met 2 deuren.
Mercedes-Benz ML 63 AMG
Deze power-SUV is helemaal vanuit Monaco naar Londen gekomen om zich te laten fotograferen door David en Jim, die daarvoor helemaal vanuit Nederland naar hem toe zijn gekomen! Ja, dat is natuurlijk een beetje gezwam, maar dat het een ongelooflijk snelle auto is ondanks zijn nogal logge en zware voorkomen is zeker waarheid! Met 510pk rij je er toch veel auto’s uit, ook als het in zo’n groot geval als dit ligt. De andere kant van het verhaal is dat de wegligging niet deugt, ik zou de eland proef er ook niet mee durven doen.
Mercedes-Benz S 600
De nieuwe S 600 vind ik in Londen wat ondervertegenwoordigd, terwijl daar toch zo’n grote markt is voor Mercedes-Benz! Al die mensen rijden natuurlijk rond in een Continental Flying Spur, voor een auto met een winged B voor op hebben ze wel wat extra ruggen over. Allebei een twinturbo twaalfcilinder met over de 500pk, maar de Bentley heeft niet zo’n lullige begrenzer, die gaat gewoon door tot de 312 km/u! In een sedan die je daar tien keer per dag ziet! Maar weer even terug naar de Benz, dit was de enige die dag, ik heb het idee dat je ze zelfs in Amsterdam nog iets vaker tegen komt.
Mercedes-Benz S 65 AMG
En dan het topmodel van de S-klasse, uitgerust met een zesliter V12 waar ook nog eens twee turbo’s op zitten! Er komt maar liefst 612 pk uit, waarmee de auto een serieuze snelheidsduivel is die redelijk lichte en krachtige auto’s als de Gallardo verwijst naar de achteruitkijkspiegel. Met het eerder-dan-de-S-63-AMG-introduceren van deze auto heeft Mercedes een erg goede stap gedaan, want de auto werd meteen al erg goed verkocht. Er rijden er zelfs al bijna 3 keer zo veel van rond als van de vorige S 65 AMG! Dikke winst voor Daimler-Chrysler dus, als de S 63 AMG –met 102pk minder- eerder was geïntroduceerd was het dàt model geweest dat erg goed werd verkocht, en dat had de heren toch mooi 70 mille minder opgeleverd per verkochte auto (geschatte gemiddelde prijsverschil all over the world).
Mercedes-Benz SLK 55 AMG
Leuk dat we deze gespot hadden, maar… Tijdens het vastleggen raasde er op de achtergrond een gele Murci voorbij, die hadden we toch liever geplaat. Gelukkig lukte dat later alsnog. Maar een SLK 55 AMG zie je ook niet vaak. De Murciélago zou je zelfs bijna vaker zien, ik in ieder geval. Van de AMG’s is de SLK zeker één van mijn favo’s omdat het zo’n klein wagentje is met een grote motor voorin. Met ruim 360pk uit de 5,4 liter V8 haalt de auto de honderd in minder dan 5 seconde!
Mercedes-Benz SL 55 AMG
De SL 55 AMG is meteen al een stuk zwaarder, groter, en van een iets ander concept. De 5,4 liter motor heeft nu een compressor gekregen en perst en 500pk uit! Oudere versies moeten het met 24pk minder doen, ook geen ramp.
Porsche 996 Turbo S Cabriolet
Voor mensen die een ‘standaard’ 996 Turbo nog niet genoeg vonden en tevens zonnestralen op hun bolletje wilden mits aanwezig kwam er een Turbo S Cabrio uit met 450pk in plaats van 420pk. Uiteraard merk je daar bijna nooit iets van, maar het idee dat je iets hebt dat nog net iets sneller is, en tevens veel zeldzamer, is ook al erg leuk. Als ik even snel kijk naar het aantal exemplaren dat is gespot, zie ik dat er nog maar 26 Turbo S Cabrio’s op staan, tegen 600 van de 996 Turbo! Echt een zeldzame auto dus, de ‘kale’ 996 Turbo is dan ook wel erg goed verkocht. Deze stond argeloos tussen een XKR en een andere 996 geparkeerd, zo normaal is dat in Londen.
Porsche 997 RUF RT-12
…en voor wie de Turbo S nog niet genoeg was zijn er natuurlijk nog altijd de knettergekke tuners die er iets moois van weten te maken. In ieder geval maken ze er iets snels van, want soms ziet het er niet uit. De afgebeelde auto is naar alle waarschijnlijkheid een 997 RUF RT-12, waarbij RUF het bedrijf is dat de auto onder handen heeft genomen. In dit geval was dat een vrij standaard 997 met een gekieteld 996 Turbo blok achterin. Die levert 530, 560 of zelfs 650pk, afhankelijk van het lef van de klant.
Veel exemplaren hebben nog een gat in elk achterscherm, misschien de exemplaren met het hoogst aangegeven vermogen? Een artikel op Autoblog vertelt mij dat deze auto de Enzo eruit rijdt (mits met 650pk dan), maar de Enzo met zijn enorme hoeveelheid software weet er vast nog wel enigszins raad mee. In ieder geval zou het me verbazen als een auto, die maar een fractie kost van wat een Enzo kost, deze auto in elk opzicht zou kunnen verslaan.
TVR Chimaera
TVR’s zijn onmisbaar als je gaat spotten in Londen, zou je denken. Het is immers een Britse auto. Het viel me echter nog best tegen hoeveel we er zagen, 4 in een hele dag, en zelfs maar één op mijn vorige tour. En dat terwijl je genoeg auto’s tegen komt die je zou kunnen vervangen door een TVR. Het is natuurlijk een auto waar je van moet houden, het is niet iets waar iedereen met veel geld en een verlangen naar een sensationele auto zo in stapt.
De Chimaera is een zeer lichte cabrio (iets meer dan een ton) van kunststof, met voorin een vrij grote V8 die redelijk veel vermogen levert. Dat blijkt maar uit het feit dat deze auto maar 5,1 seconde nodig heeft voor de 100, en bij ongeveer 240 km/u stopt met versnellen. Dat is echter nog maar de versie met 240pk, later kwam er een Chimaera 500 met bijna 1,1 liter meet cilinderinhoud en 320pk. 0-100 scheelde meteen al een hele seconde!
Vauxhall Monaro VXR
We sluiten deze Londen-reeks af met een Joint Venture van General Motors. De auto werd namelijk bekend als Holden Monaro, een naam die al erg oud is. Daarnaast is de auto ongeveer hetzelfde als de huidige Pontiac GTO. Holden is een Australisch merk dat zoals gezegd bij General Motors hoort, en dus een 6,0 V8 motor gebruikt die ook terug te vinden is in de Corvette C6. Het is een blok dat in dit geval 398pk levert bij 6.000 toeren per minuut en daarmee bijna 300km/u haalt! 0-100 kost 5,3 seconde, waaruit je onder andere kunt concluderen dat de topsnelheid relatief erg hoog is.
turbo S zegt
Weer een prachtige serie appeltje :D
Job zegt
Londen is goed
LOWrider_NL zegt
gruwlijk michel! (mastermovies…srry hiervoor)
Jerro zegt
Mooie afsluiting van londen! klasse gedaan deze was ook weer fantastisch!
wanneer gaat er weer iemand op een leuk tripje?
karlo zegt
Mooie pics maar de audi RS4 heeft toch 4,8 seconden nodig om naar 100km/h te spurten? Moest hij sneller dan de M6 zijn zou het wel sterk zijn.
Yannick zegt
je vergeet de Audi S-reeksen met een V10 motor
De S6 zowel in avant als sedan met 435 pk en de S8 met 450 pk
iceman zegt
wat een mooi wagens allemaal ik vind vooral die s65 amg dat is echt mijn wagen samen met de cls 55amg en ml 63 amg .
henk zegt
TOP reportage
Loe zegt
Mooie spots,viper in het zwart is zeeer mooi! ooit nog eens een cls amg iwc gespot appel?, na die in amsterdam….dat blijft toch zon geile bak he…
Benny1 zegt
Mooie serie Appeltje, stuk voor stuk allemaal geweldige auto’s. Er viel mij alleen een klein detail op, waarvoor zit er een kale in de viper ! lol ??
BMW320CI zegt
BMW M3 heeft 3.2(3246cc) 6 in lijn motor geen 3.6
maar die Viper is GEIL zeg , echt dik mooie reportage weer toppie !
stefan zegt
Heelamaal naar engeland en geen een foto van een skyline of supra kan toch niet.
CSL zegt
Eindelijke een leuke foto reportage zonder al die Engelse oude lullen bakken.
Alfafan zegt
Super reportage, ik was met kerst en oud op nieuw in New York (14 dagen), en daar kun je ook veel spotten, waaronder een Porche Cayenne S stretched limo, geen eens de turbo s en afschuwelijk lelijk. Daar zijn Rolls Royce Phantoms wel weer in, had er namelijk over de 30 gespot in 14 dagen in tegenstelling tot maybach, zo’n 10 stuks. Sport auto’s zijn er eigenlijk niet te vinden, op één murcie na. Ik denk dat dat komt door de belabberde staat van het asfalt. Verder is de Duitse upperclass ruim vertegenwoordigt, maar de S500 + S550 (wist niet dat ie bestond) + S600 zijn toch wel het populairst.
dekster zegt
velgendief op heterdaad betrapt? :-?
Klassiekerrally zegt
Leuk. Vooral het kenteken van de Viper… Jammer dat dat hier niet kan.
MiuRa zegt
leuke fotos alzitten er wel wat alledaagse auto’s tussen dat is dan wel weer jammer
Merc .Pordon zegt
Damn al die mercedes zijn wel zooo gruwelijk!!
dan is de s 65 AMG wel de topper
joris&eno zegt
lijp !
C'est Jeroen zegt
@ dekster: haha
mooie foto serie… die CLS, eigenlijk zou die spuuglelijk moeten zijn… de kont klopt van geen kanten, maar ik vind m toch prachtig!
Mark zegt
Wow! Mooie foto’s!. Mag ze wel even mijn afbeeldingen zetten he? :-)
Zo’n S- wat een slee is dat. Die SLK AMG heeft ook mooie lijnen.
Topper van bruut blijft de Pontiac GTO. Mijn favo op de Xbox :)
Timmie zegt
Volgens autowereld-magazine (van 2 jaar geleden) bereikt de 3.4l 6-cylinder van de Alpina B3S 305 pk (en bij een veel lager toerental)… Koppel weet ik niet, maar aangezien de Alpina-motor zo’n 200 cc groter is dan die in de M3 zal de max-koppelwaarde toch dicht in de buurt komen van de M3…
RickA4-1.8T zegt
de RS4 is echt sweeett!!!
en de lambo blijft ook erg sexy!!
Drago zegt
kblijf maar verliefd op die audi RS4.. al die mooie auto’s maar toch die audi RS4 die spreekt mij het meeste aan uit de reeks :(:D
alpina zegt
TECHNISCHE GEGEVENS BMW ALPINA B3 2.7
MOTOR – Watergekoelde zescilinder lijnmotor, voorin in de lengte ingebouwd. Zevenvoudig gelagerde kruksas, bovenliggende nokkenas (tandriem aangedreven). Kleppen via klepstoters bediend. Elektronische brandstofinspuiting (Bosch Motronic M1.1). Geregelde driewegkatalysator.
Vermogen 204 pk bij 6000/min, specifiek vermogen 75,7 pk/l. Cilinderinhoud 2693 cm³. Boring x slag 84,0 x 81,0 mm. Compressieverhouding 9,8:1. Maximum koppel 265 Nm bij 4800/min. Gemiddelde zuigersnelheid bij nominaal toerental 16,2 m/s. Olie-inhoud motor 4,3 l. Inhoud koelsysteem 10,5 l. Accu 12V 66Ah. Dynamo 1120 Watt.
KRACHTOVERBRENGING – Achterwielaandrijving met sperdifferentieel (25%), vijfversnellingsbak, hydraulisch bediende koppeling. Overbrengingsverhoudingen: I. 3,83 II 2,20 III 1,40 IV 1,00 V 0,81 R 3,46 Eindoverbrenging 3,373:1. Snelheid bij 1000/min in V: 36,8 km/h
ONDERSTEL – Onafhankelijke wielophanging voor en achter, voor met dwarsarmen, McPherson veerpoten, achter met schuine draagarmen, schroefveren, gas gevulde schokdempers. Achter stabilisator. Tandheugel stuurinrichting met stuurbekrachtiging, stuuroverbrenging 20,5:1. Hydraulisch tweevoudig gescheiden remsysteem met rembekrachtiging, inwendig geventileerde schijfremmen voor, schijfremmen achter, antiblokkeersysteem (Bosch). Velggrootte voor 7J x 16, achter 8J x 16. Bandenmaat voor 205/50 VR16, achter 225/45 VR16.
CARROSSERIE – Vijfzitslimousine met twee portieren. Luchtweerstandsindex (Cw x A) 0,68. Wielbasis 2570 mm, spoorbreedte voor/achter 1421/1429 mm, lengte x breedte x hoogte 4325 x 1645 x 1355 mm, binnenbreedte voor/achter 1350/1400 mm, binnenhoogte voor/achter 930/850 mm, zitdiepte voor/achter 490/470 mm, knikmaat 940-1090 mm, normknieruimte 160 mm, zitruimte 630-770 mm. Draaicirkel rechts/links 10,8/10,6 m, kofferbakinhoud volgens VDA-norm 404 l. Tankinhoud 64 l. Massa leeg 1260 kg, gewichtsverdeling voor/achter 51,2/48,8%. Maximum toelaatbare massa 1645 kg. Belading 385 kg. Maximum aanhanglast geremd 1200 kg, ongeremd 500 kg, daklast 80 kg.
Chukka zegt
MOOIE REPORTAGE!
Marcos zegt
Touareg V10….of doet diesel niet mee in het rijtje? De Q7 zal overigens ook met (Lambo) V10 geleverd gaan worden.
Marcos zegt
Mocht diesel niet mee mogen doen, dan mag oorspronkelijk de Viper ook niet in het rijtje staan. Houd komend jaar ook de nieuw te introduceren Touareg R50 in de gaten!
Morrie zegt
Die Alpina B3 S heeft een 3.3liter van 305pk.. 0-100km/u doet ie in 5,4sec en de topsnelheid ligt op 270km/u..
C30CDIAMG zegt
Oh die RS4 is toch goddelijk he, maar dan wel in AVANT uitvoering…! :)
slk55 amg zegt
Mooie reportage! met als hoogtepunt natuurlijk de slk55 amg, wow wat een bak is dat zeg! :P ;)
Appeltje zegt
@ Marcos oh ja helemaal vergeten, die hebben ook een V10
@ Karlo ik moet denk ik ophouden informatie op te zoeken op Supercars.net, daar wordt te veel overdreven (SLK 55 AMG 0-100 in 4,5 seconde _O- )
@ Alpina het gaat om de Bs s
@ Yannick de S6 zat al in de vorige aflevering, verder is er een grote schaarste aan Audi’s in Londen.
@ BMW320CI inderdaad 3,2 liter, foutje!
Zo, dat hebben we ook weer gehad :P Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik zal alvast kijken voor volgende week, maar weer terug naar Amsterdam?
RMC zegt
Mooie spots. Bij de RUF heb je het over de gaten in de achterschermen. Klanten kunnen er voor kiezen of ze die willen hebben. Je kunt er niet aan zien hoeveel pk’s het model heeft.
Appeltje zegt
Oh okee, dat is natuurlijk ook weer zo bij tuners. Maar ik dacht: gaten=meer lucht, en aangezien krachtigere motoren meer zuurstof nodig hebben… Mijn gedachtegang :P
RMC zegt
Zou normaal ook mijn gedachtengang geweest zijn. Maar t schijnt niet zo te zijn. Voor mensen die niet iedereen willen laten weten dat ze een gruwelijk snelle auto rijden. En zo int grijs zien leken er vast niet meer in dan in een simpele Carrera.
ML Benz zegt
nondekanonnen zeer duchtig…..
de ml 63 amg voor mij dan maar… blijft de vetste bak
Rick dos zegt
M6! Mmmmmmmmm
Mooie foto´s! Vooral die met de DB9 en Bentley GT
slk55 amg zegt
@appeltje
4,5 sec. is helemaal niet zo raar hoor. als ik een keer goed optrek tot de 100 blijf ik ook onder de 5 sec. tja.. hoe noemen ze dat ook alweer.. een wolf in schaapskleren.
Jappy zegt
Mooie spots weer hoor! Klasse!
Quepee zegt
Uhhh even over die slk55 amg
http://www.channel4.com/4car/ft/feature/top+ten/1744/3
Nummer 4 geloof dat dat genoeg zegt …
Appeltje zegt
Dat is de SL 55 AMG, niet de SLK. Wat is er overigens mis met homo’s/homoauto’s :P
Quepee zegt
damm 1 letter verkeerd :P
Quepee zegt
me buurman heeft zoon ding als hierboven op de fotos deze Mercedes-Benz SL 55 AMG en daar heb ik hem toen ook lekker mee gepest denk doe dat hier ook even haha :)
Laus zegt
oooww…wat is die Viper mooi. Echt een droomauto.
Michiel zegt
De Alpina B3S:
http://www.alpina-automobiles.com/de/automobile/b3s/index.php
Bijna even snel als een M3, maar comfortabeler en minder opvallend. Zelfde geldt voor de B5 versus de M5. B5 is echt een kanon (v8 met compressor).
Appeltje zegt
Ja de B5 is echt stoer, die zat in één van de vorige afleveringen. Heel subtiel met twee mooi gevormde uitlaten, en dan vergelijkbaar met de M5!
Citrofiel zegt
Zo, dat is weer eens een echt leuke serie, vooral door de afwisseling. Die “Engelse oude lullen bakken” zoals CSL het beschreef :S vind ik wel leuk, maar ze lijken zo op elkaar… Afwisseling is belangrijk, ben ik nu achter gekomen (iets om te onthouden misschien?).
En bij die Maybach las ik eerst de tekst niet (zo’n wagen is niet interessant), maar toen ik die koreaan zag las ik het toch maar wel! Ik dacht even dat het een fout was, maar het is wél een treffende vergelijking! Mooi gevonden, echt een goede overeenkomst.
En voor de grap mijn favoriet van deze serie, eh, even denken… Toch de CLS 55 AMG (wat lijkt dat toch verschrikkelijk op CSL, wie was eerder?), ik kan er niet omheen, Mercedes maakt klasse auto’s… Ik denk dat ik mijn Mercedes haat maar aan de kant ga zetten, want ik kom hier zo vaak Mercedessen tegen die ik toch wel leuk vind… Dus vanaf nu beoordeel ik Mercedes niet meer vanuit mijn standaardvooroordelen, maar als auto. Dat jullie het even weten.
Maarten zegt
Prachtige foto’s weer, ik vind met name de combo’s erg leuk! Ik moet wel zeggen dat ik niet zo’n hoge pet op heb van de S600 en ML63, ze staan me op de een of andere manier niet aan. Auto’s als de Phantom misschien ook niet, maar die heeft nog iets indrukwekkends
forza turka zegt
dat is wel een 6 serie héé geen M6 klojo-edit: gedragen of opsouten-
Citrofiel zegt
@ forza turka; als je commentaar of verbeteringen hebt zijn die welkom, maar probeer ze wel een beetje aardiger te brengen aub. En volgens mij is het wel een M6, maar ik heb er niet veel verstand van… Wil de eerste BMW-kenner/liefhebber aub bevestiging geven?
Deon zegt
@ Citrofiel
(ik ben dan wel geen BMW-kenner, maar ik hoop je toch te kunnen helpen :P )
ik spot:
M6 velgen
4 uitlaten, inclusief zeer slecht te onderscheiden achterbumper zoals bij de M6
en een voorbumper die verdacht veel op die van de M6 lijkt…
Mijn conclusie?
We hebben te maken met een M6 ;)
Ohja…en er zit ook nog een M6 logo op :P
Appeltje zegt
@Forza Turka
Gaan we meteen maar schelden? Ik vind hem verdacht veel lijken op een M6, maar als jij de verschillen ziet (welke, welke???), be my guest!
Alwood zegt
dat is zeker wel een M6 (sukkel?) uitgebreide bodykit erop… wat slechter zichtbaar door de donkere lak. kleine streepje/gaatje achter het voorwiel en 4 dikke stijgerpijpen eronder maken het af.
de velgen bewijzen in principe niks maar geven naar mijn mening al veel aan.
lincoln mark8 zegt
forza turka
nog bedankt voor de prachtige foto,s die jij altijd inzend en daarbij echt iets bijdracht aan autoblog.
m5 zegt
als dat geen m6 is dan eet ik m’n winterbanden op