Dacia Logan MCV: Een stationwagen voor nog geen 10K

Auteur: , 100 Reacties

Je hoeft de Dacia's niet mooi te vinden, maar over één ding kunnen we niet discussiëren en dat is dat je veel auto hebt voor weinig geld. Met de Dacia Logan sedan koop je voorslechts 8.495,- euro een heuse gezinsauto en de prijzen van de nieuwe stationuitvoering (MCV) die in Parijs debuteerde beginnen net onder de 10.000,- euro.

De MCV kan per direct worden besteld, maar zal in de derde week van februari zijn Nederlandse debuut beleven. Het instapmodel kost 9.995 euro voor de vijfpersoons stationwagon. Naast de vijfzitter is er ook een zevenzitter beschikbaar. We kunnen kiezen uit 3 benzinemotoren en één diesel. De benzinemotoren zijn er in 75, 90 en 105 pk en de diesel is goed voor 70 pk. Net als bij de sedan kan worden gekozen uit een Basis, Ambiance en Lauréate uitvoering. Wanneer de auto hier zal worden geïntroduceerd, komt daar nog een Pack Exclusive bij.

Dacia Logan MCV prijzen

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV



100 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Tja, wat moet ik hierop zeggen, spannend seg!

-edit: Je kunt ook gewoon niets zeggen. Dit voegt niet zoveel toe.-
“Dit voegt niet zoveel toe”
Pardon? Think in the box. Think grijs kenteken! Achterkantje dicht en dit is de ultieme Berlingo, Kangoo en Caddy killer!
@mashell je hebt helemaal gelijk ik zie veel dacia sedandinkies rond rijden van bedrijven dit is gewoon toppie dit is goedkoper dan kangoo of caddy, hij is niet zo mooi (erg lelijk) maar dat geeft niet daar gaat het niet echt om ook zal er iets minder in passen dan in echte bestelbusjes
Geef me dan maar een fiesta.
Lijkwagen?! Nee grapje, ziet er wel leuk uit vooral als er nog’s 7 mensen in kunnen.
Stefan Schuilenburg
Erg slimme zet van Renault/Dacia. Het heeft alles om een verkooptopper te worden, behalve imago.

Voor de mensen die daar niet om geven en veel auto voor de prijs van een pakje boter zoeken, is dit natuurlijk een ideale oplossing.

Dat de auto zo niet bepaald mooi is, ben ik het mee eens, maar erg lelijk.. nee. Niet voor een nieuwprijs van 10.000. De Super2000 uitvoering vond ik zelfs erg stoer! En de Elia versie kon er ook wel mee door.
Je hebt toch niks aan een auto van € 17000,- met 75 pk????
Dit doet me pijn…echt pijn.
Die van elia haalt juist het imago sterk omhoog, egt knap, want daar kan je best mee voor de dag komen. Kom maar op met die auto, Binnenkort is Roemenie helemaal de Sjit, en verkoopt iedereen zijn BMW voor een Dacia
Het is een goed en goedkoop alternatief voor andere besteluitvoeringen, maar alleen door het imago al zou ik er nooit in rond willen rijden. Kan me echter voorstellen dat er genoeg mensen zijn met kinderen die niet al teveel geld aan een grote auto uit willen geven en dit een goed alternatief vinden.
ALS er al veel mensen zijn die voor 10-15k€ liever een nieuwe auto kopen dan een goeie 2de-hands dan zal onder die groep de Dacia een topper worden. Ik vrees echter dat dat een kleine groep is. Met andere woorden: ik kan me de laatste keer dat ik in het wild een Logan heb gezien niet meer heugen.
vreselijk dit,, egt.. ik koop liever een 2dehands cassy ofso..dit is egt triest..sorry
cassy = caddy *
* Volkswagen Caddy
Bestelbusje.
goedkoop: zeker. maar laten we reeel blijven: ze zijn en blijven oerlelijk.
De startprijs is EUR 9.995 maar daar komt nog EUR 200 bij omdat ”kosten rijklaar maken” (is toch alleen de wieldoppen op het wiel en het plastic eraf)
En dan zit je toch boven de tien mille.
Nou ik woon in Roemenie, en zie ze steeds meer rijden hier hoor, ik zou best er een willen als begin auto, alleen het geluidje van het kniperlicht is super iritand, net zoals bij de sedan waarschijnlijk waar ik het geluidje van ken.

maar van de rest is het een mooie auto vind ik, om te beginnen.
Goedkoop, comfortabel, zuinig, iedereen kan mee en niemand vindt jou een eikel wanneer je hiermee voorbij rijdt. En wat het imago betreft… je laat zien dat je hier sch*t aan hebt en dat maakt je juist weer stoer.
met 19inch eronder en een lekkere bumper en dakspoiler is dit toch een vet bakkie? :p
@ SaxoVTS
Dus als iemand zich nooit wast (dan heb je ook schijt aan je imago :P ) dan is diegene ook stoer? ;)
Ik vind iemand die wél werk maakt van hoe hij/zij erbij loopt of rijdt juist stoerder dan iemand die er geen zak aan doet.
(waarmee ik overigens niet bedoel dat iedereen in auto’s van een ton of meer rond moet rijden, want ook een auto van 1000 euro kun je gewoon toonbaar houden)
een heel mooi product waar dacia veel succes mee gaat hebben voor deze prijs zo;n kwalitatief goede auto vinden is lastig dacia kan nog wel eens de nieuwe skoda worden
Uitzendburau`s zullen deze auto`s zeker weten veel gaan gebruiken, het kost geen drol en je kan veel mensen vervoeren…

Nu word voor het vervoer van polen in het westland vooral opel agila`s gebruikt, ik weet niet precies wat die dingen kosten maar t zal wel rond de 8 tot 10 duizend eu zijn. Met een Agila kan je 4 personen vervoeren, en met deze 7…. ik zeg reken uit je winst
Dat onder de 10k is gewoon een lokkertje, ik neem niet aan dat veel mensen een basisuitvoering kopen, en een andere is gelijk (in verhouding) weer stukken duurder. Het is wel een leuk wagentje, veel ruimte voor veel mensen voor weinig geld. Kan een (relatief) succes worden in dit zuinige landje.
@Deon: je begrijpt best wat ik bedoel! Imago is in dit geval status. En status is tenslotte iets voor jaloerse mensen. En die zijn niet cool.

En je benadrukt me nog ook want je zegt zelf: “want ook een auto van 1000 euro kun je gewoon toonbaar houden”
Jouw voorbeeld met iemand die zich niet wast kan je vergelijken met een verwaarloosde auto met bijvoorbeeld verschillende kleuren panelen die twee jaar niet meer gewassen is.
Erg lelijke bakken ja, maar echt handig!
hahaha! die mensen van autoweek.nl hebben wel humor… “Dacia Logan MCV geprijsd” haha! dit word een enorm succes voor gezinnen die moeten rond komen van een uitkering. hij is niet mooi, hij is niet luxe, hij is niet snel, maar 7 mensen vervoeren dat lukt hem wel.
@slk55 amg; mensen met een uitkering dromen over het algemeen van een budget van 10.000€ voor een auto.
@ SaxoVTS
haha, ik begrijp helemaal wat je bedoelt… maar hej, wat moest ik anders zeggen? “ja saxo, je hebt gelijk?” als iedereen zo reageert wordt het ook zo saai he ;)
Wow!!!!….wel 70 pk!!!
lincoln mark8
echt knap als je voor +-5500 euro een auto de fabriek uit kan laten rollen die kwalitatief gemiddeld is…. hier kan ik echt respect voor hebben
tja, je kunt er vanalles over zeggen, maar noem mij eens 3 andere 7 zitter voor onder de 20000 euro!! Dat lukt je niet! en deze kost minder dan de helft! Respect!
Voor 10.000 Euro vind je op autotrack.nl ook een Mercedes E240 Kombi uit 1999 bij een betrouwbaar adres te koop staan. Met automaat en climate control etc etc. Lijkt mij toch een iets prettiger auto.
@d_vdm die mercedes is waarsgijnlijk wel duurder in onderhoud en verbruikt meer benzine…dus ik denk niet dat je deze twee kunt vergelijken. ben het wel met je eens dat ik ook liever die mercedes hep;)
hey,
ok de Nederlandse prijzen vallen wat duur uit.
In België gaat de MCV 1.5 dci Laureate 5 plaatsen van de hand voor 12300€
Welke wagen kan tippen aan een kofferruimte van 2700 liter met neergeklapte achterbank?
Mijn Mondeo break (niet van de kleinste) doet het met 1700 liter 1000 liter minder goed.
Ik vind het alvast een ideale tweede wagen. Geen kilometervreter. Maar je kan al eens gaan shoppen. m’n flatscreen 112 cm diagonaal die ik onlangs vervoerde kon maar net in de Mondeo. beetje schuin want plat mag het niet vervoerd worden. In de Logan steek ik er 4 naast elkaar recht.
Lelijk? tja van binnen zie ik het dashboard van een Renault Kangoo, De luchtuitlaten en stuurbediening van een Clio. Onder de motorkap de zelfde motor als Kangoo, Clio, Meganne.
Ok met 70 pk heb je niet veel, maar er bestaat iets als chiptunen en dan rij je voor max 750€ met 90 of 100 pk buiten.
3 jaar garantie en 6 jaar anti roest krijg je niet op een E240 Kombi van 8 jaar oud. Dan moet het nog meevallen op de jaarlijkse keuring.
Dus reden genoeg, toch aan Belgische prijzen, om voor een Logan te gaan.
4 jaar keuringvrij rijden waarvan 3 met garantie.
Dag tweedehands ik ga voor nieuw.
Als ik er 6 jaar mee rij is dat 2000 € per jaar voor ruimte zat.
Het is wel een goeie zet van Dacia om met dit model op de markt te komen. Vooral jonge grote gezinnen hebben meestal weinig geld te besteden, dus is het wel een uitkomst dat Dacia met de station versie op de markt komt van de Sedan die al ongeveer een jaar op de markt is.
Goedkoop en praktisch! Is echt wel markt voor. Ik zie me neef hier al een rolstoel en sportrolstoel in gooien! Handige klapdeuren ook.

Lama komen!
Ik vind de car er best goed uit zien, vergelijk moet je toch maken in zijn prijs. cAlleen er is niks in die prijs, dan blijft alleen gebruikt over en een vergelijkbaar formaat van die prijs is dan al gauw 5 jaar oud. Dan is het zeker niet slecht. Hoewel je als je de ruimte niet nodig hebt er wel wat leukers is. Maar dan val je toch al buiten de doelgroep. Hoedanook, mijn vrouw vind het wel wat bij ons als 2e auto ivm 3 honden.

PS MCV smoelt stuk beter dan die sedan KONT.

en d_vdm schrijft, voor die prijs koop je wel een een station mercedes, maar bij één tegenvallend onderhoudsbuertje bijvoorbeeld rondje nieuwe banden, incl schijven en blokjes ben je een halve Dacia achteruit en zal die benz noodgedongen weer moeten verkopen.
DENKEN er ook nog mensen over de spectaculaire gevolgen die dit model heeft met betrekking op de verzekeringspremie voor een ruime station? Even simpel gerekend gaat deze mcv mij 500 euro per jaar minder premie kosten (volledig casco) dan een willekeurige andere ruime station. Tevens is het gewicht van de benzine 1165 kg ook aan de vriendelijke kant in vergelijking met andere stations scheelt ook weer wat euro’s. En de vergelijking tussen nieuw en gebruikt KAN om een heleboel redenen niet gemaakt worden.

Ook is het een model met tal van vernieuwingen. De combinatie van hoogte van een mpv en lengte van een station levert de voordelen van beiden op. Tal van opbergvakken vooral die in het dak voor gebruikt door de 1e passagiersrij valt op. Voor de mensen die de link nog niet hebben gevonden bij deze leuke flash-site van dacia over de mcv. http://www.logan-mcv.com/index2.php?country=nl
autovisie heeft met de auto gereden en concludeerde dat er niet veel mis mee was en dat de auto erg ruim is (duh!)
http://www.autovisie.nl/expertise/rijimpressie/archief/dacia_logan_mcv/index.xml
Beste allemaal,
zijn er tussen jullie die al een Dacia Logan mcv hebben? Ik vind het zelf wél een mooie wagen. Ik vraag me enkel af of ik me daarin goed kan organiseren met een hond, er zijn geen standaard scheidingsrekjes voor deze auto. Ik denk dat er wel een rekje te vinden is, maar is het ook te bevestigen zodanig dat het niet losgewrikt kan worden? Iemand een ervaring? Alvast bedankt! groetjes, Ann
@Ann: gezien het uiterlijk van de auto en de afkomst zou ik denken dat de “oude” Megane Break (stationwagon) de basis vormt voor de Dacia MCV. Het zou me dan ook verbazen als er GEEN hondenrek te krijgen is via de Renault-dealer.

http://renaultoloog.nl/megane_break.jpg
@ WOoOdy: maar de bevestiginspunten zouden dan ook hetzelfde moeten zijn..
Het zou me verbazen als het niet zo is. Volgens mij zijn er trouwens ook hekken met verstelbare uiteinden die je dus op maat kunt maken….
ik had reeds een rekje met voetjes dat in de breedte verstelbaar is, maar een iets of wat grote hond, zoals de mijne, had dat snel in frut vaneen. helaas! Toch bedankt voor je suggestie
Lijkt mij een prima auto voor ons gezin (7 stuks). Pas nog proef gereden in een Trajet, die is wel 2x zo duur. Ben erg benieuwd hoe zo’n MCV rijdt.

Wel zijn prijzen erg hoog in vergelijking met Duitsland en België. De vanaf prijs scheelt EUR 1500, de 3e zitrij kost daar maar EUR400 en het Pack exclusive is ook wat opgehoogd, zelfs t.o.v. de sedan in Nederland (geen EUR 1290 maar 995). Dat kan niet alleen maar BPM zijn denk ik.

Slimme marketing jongens. Tip: jaartje wachten en als occasion kopen, waarde zal aardig dalen.
ben het met fred eens een goede gezinsauto ,ben erg benieuwd naar de testen.
Ik ga er zeker naar kijken.
Ik heb een gezin met 2 kinderen en 2 honden.
Mij gaat het dus om ruimte en of ik droog van A naar B kan.
En dat ik hem zo kan aanschaffen zonder een lening af te sluiten zo als er zoveel zijn in de BMW’S en noem ze allen maar op de merken.
Helemaal met de laatste reactie eens. Vergeet niet dat niet iedereen over veel $$$ beschikt. Over smaak valt ook niet te twisten: als ‘autoleek’ vind ik hem er prima uitzien, echt niet minder dan een groot aantal andere modellen (met name de 7-zitter variant is ideaal voor grote gezinnen en het is de eerste in zijn deze klasse waarvoor niet de hoofdprijs wordt gevraagd).

Wel vraag ik me af of het een beetje solide is: heb nu Renault en daar valt niet op aan te merken.
Dus, complimenten voor het initiatief: het blijft een smak geld en na een paar jaar ‘rijplezier’ is hij net als alle andere modellen gewoon weer op ;-)
Ik kan niet wachten tot de 23e. Ga zeker weten mijn peugeot partner inruilen voor deze nieuwe mcv. Heerlijk weer 3 jaar met garantie rijden. En ik vind hem wel mooi.
Tja, en een 2CV vonden sommigen ook zo lelijk en beneden hun stand…
Volgens de dealer is de Logan MCV pas in de loop van februari in de showroom, dus ons proefritje laat nog even op zich wachten. Heeft iemand ervaring met het kopen van een auto in Duitsland die je vervolgens naar Nederland importeert? Wat zijn de voors en tegens van die constructie?
[Voor 10.000 Euro vind je op autotrack.nl ook een Mercedes E240 Kombi uit 1999 bij een betrouwbaar adres te koop staan. Met automaat en climate control etc etc. Lijkt mij toch een iets prettiger auto.]


Wat een vergelijk.
Zo, we nemen een auto van 8 jaar oud (!) en vergelijken m :p
What about de fabrieksgarantie?
Hallo
Als jullie het nog niet moesten weten in frankrijk wordt hij al verkocht voor 8800€ kijk maar is naar de site http://www.dacia-logan.fr
Heb vanmiddag de MCV bij de dealer bekeken.
Wat een ruimte!! Een dure auto maken is geen kunst. Dit wel!!
Weet nog niet of ik hem zou kopen (zoveel ruimte heb ik niet nodig) maar ik heb wel een zwak voor dit soort auto’s. Gelukkig voor Dacia dat veel mensen zich schamen voor de buren, want anders zou deze auto niet aan te slepen zijn.
Je moet een beetje lef hebben om deze auto te kopen, maar je hoeft je er echt niet voor te schamen. Hij ziet er best stoer uit
met z’n vierkante vormen. Dit is overigens gedaan omdat het plaatwerk dan goedkoper te produceren is. Alles is er aan gedaan het voor de klant zo goedkoop mogelijk te maken.
Je kunt 2 of 3 maal zoveel geld uitgeven en dan pronken met een vw, opel of renault maar of dat nodig is….
babss reactie
Ik zag de dacia in de veronica gids staan, en dacht meteen dit is een leuke gezinsauto. Ik ga zeer zeker een kijkje nemen bij de dealer. Trouwens over die lelijke vormen gesproken;”de Seat Cordoba Vario , mijn huidige station, is ook vrij hoekig en die zie je heeeel veel rondrijden. Maar ja, smaken verschillen.
Ik ben vandaag de MCV gaan bekijken en heb met de verkoper gesproken over de prijs. Hierbij gaf de verkoper aan dat de KOSTEN RIJKLAAR MAKEN
750 euro zijn !!!!. Zelfs voor een Grand Espace wordt niet zoveel gevraagd
(= 715 euro). Als je alle kosten bij elkaar optelt komt er het volgende uit:
basisauto 9995,-
correctie bpm 135,-
rijklaarmaken 750,-
verwijderingsbijdrage 15,-
leges kenteken 46,-
hierbij komt de basisauto op 10941 euro !!!

In Belgie kent men geen kosten rijklaarmaken heb ik mij laten vertellen; weet iemand of dat klopt?
In de brochure van Dacia Logan en MCV wordt een bedrag van Eur. 390,- genoemd voor het rijklaar maken, dus ik weet niet waar die 750 euri vandaan komt…..
wat nou auto voor mensen met een laag budget, julli imago ??? dit is maar net wat de massa koopt , voor de euro was tussen de 10 en 15 000 euro een heel normale prijs voor een middenklasse auto , voor de gene met imago problemen: koop gewoon de bekende merken liefst de zelfde als de buurman, betaal gewoon minsten 10 000 euro meer waar van lekker veel naar de belasting dienst gaat, en eet de hele week zuurkool en betaal je lekker lang aan je credietje , ik ga waarschijnlijk gewoon een mcv aanschaffen zonder credit waar heel het gezin in past een hoop plezier aan ga beleven en nog niet de helft af schrijft van julli imago autotjes.veel succes met het imago of eigenlijk wat het tekort komt.
Heb 2 weken geleden de MCV 1.6 laureate besteld en uiteraard geen afleverkosten of rijklaar maken in België. Kennen ze hier niet. Hoort gewoon bij de service als je een auto koopt!
hoi pieter als je in nederland een mcv aanschaft kunnen de nederlanders toch naar belgie voor exta accesoires scheelt weer

robert
Heb vanmiddag een proefrit gemaakt in de MCV.
Het rijdt echt heel comfortabel, het ziet er allemaal wat eenvoudig uit, maar wat wil je voor die prijs, maar het rijdt modern! Enig minpuntje is dat hij bij optrekken wat meer herrie maakt dan mijn Clio met dezelfde motor(1.6) Maar op kruissnelheid is hij lekker stil. Stuurt en schakeld goed.
Bij hoge snelheden op de autosnelweg voelt hij nog zeer veilig aan. De dealer zei dat er (al voor de officiele introductie al 18 MCV’s had verkocht.)

Ed
Dat vond ik trouwens wel jammer dat ik geen proefrit kon maken. Reden was dat elke auto die de dealer kan te pakken krijgen eigenlijk al direkt verkocht wordt. Ze krijgen zelfs niet de kans om er een in de showroom te zetten. Wel jammer dat de armsteun, die nochtans wel in de accessoirelijst(je) staat niet leverbaar was. Maarja, haal ik er wel een van Ebay.Levertijd was trouwens bij bestelling (28.1.2007) eind april. Wel direkt een set Michelins bedongen, want in die Roemeense bandjes heb ik niet zo’n vertrouwen We zijn in gespannen verwachting.

Pieter
Gisteren in de showroom kennis gemaakt met de MCV en kunnen voelen wat Dacia nu is (na 20 jaar reault rijden: R12, R18, R9, R11, R21 sedan, 21 HB en nu de Laguna).
Groooot qua ruimte en niet uitbundig maar prima afgewerkt. Alles voelt degelijk en stabiel. Het gehele gezin vond de auto prima “zitten” en ook vanuit de achterbank (2 kritische dames) alleen positieve geluiden.
Korting bij geen inruil: Eur. 0.00. Inruilprijs van mijn Laguna van 1998 met 165000km viel echter niet tegen (prijs die ikzelf had willen vangen).
Verwachtte levering in week 17. De demo auto was nog niet klaar maar morgen proefrit maken. Als dit geen dramatische dingen naar boven brengt (wat ik me niet kan voorstellen na lezen van diverse tests) is de deal rond.
Ik kan eigenlijk niet wachten tot het kreng in de garage staat…….
Proefrit achter de rug. Auto rijdt zoals in diverse tests wordt beschreven en is dus prima in orde.
Nadeel is dat deze auto totaal niet onder de indruk is van verkeersdrempels dus let op de snelheid……
Nu maar wachten tot de auto geleverd wordt.
De Logan MCV lijkt me een geweldige bolide die in de range valt van fiat doblo, renault kangoo en citroen berlingo, alleen die prijs…….
Imago maakt me niets uit, ik rijd al jaren in auto’s die net uit zijn en later met veel suc6 worden verkocht (Suzuki Wagon, Fiat Doblo, nu Renault modus).

Ik kan alleen nog nergens de afmetingen vinden, weet iemand die?

Als reactie op Ann die een afscheidingshekje zoekt voor haar hond, op http://www.bochane-dacia.nl/Modellen/Personenwagens/Dacia_MCV kan je een brochure downloaden waarin o.a. een bagage scheidingsnet (vertikaal) staat voor € 145,–
Hier komen de maten (in mm):
Lengte: 4450
Breedte: 1742
Hoogte: 1640 (+ 30 voor dkrail)
Wielbasis: 2905
En de volgende maten (in mm):
overhang voorzijde: 769
overhang achterzijde: 769
spoorbreedte voor: 1481
spoorbreedte achter: 1458
breedte incusief spiegels: 1993
laadvloerhoogte onbeladen: 564
laadhoogte: 906
maximale laadlengte: 1500
(opgaven engelstalige folder Dacia)
Voor liefhebbers en geïntresseerden: ik heb een site in elkaar gedraaid met de meest relevante (ook eigen) foto’s, video’s, links en documenten omtrent de Dacia Logan MCV:

http://www.gernijkamp.nl/dacialoganmcv/

[ Ger ]
Ik heb me begin januari een MCV aangeschaft (bij ons in België welteverstaan).
We hadden beslist om een nieuwe, praktische gezinsauto te kopen voor geen geld. Wij dus aan het zoeken tussen peugeot partner, fiat doblo, etc.
En dan plots, een èchte wagen, die er als een auto uitziet, meer ruimte heeft dan de kangoo, betere zetels ed en voor hetzelfde geld?
Verkocht!
Eind deze maand wordt hij geleverd (spannend).
Naar verluid was de verkoop in januari supersonisch. Zo supersonisch dat ze er nu geen enkele meer verkocht krijgen. De leveringstemrijn is immers even supersonisch mee opgeschoven. Als je er nu een koopt, leveren ze hem misschien in augustus.
Wat ik echter niet begrijp, het prijsverschil België – Nederland is gigantisch.

Hier mijn prijs; is de lauréate 1.5 diesel, 7 plaatsen, metaalkleur, airco en radio-cd; Voor 14350 euro, btw in en geen rijklaarmaakkosten (of hoe jullie dat noemen.)

zie: http://www.dacia.be/be/DaciaSITe/mcv/prices/page1/index.html?lang=NL

Waarom komen jullie hem niet gewoon hier kopen?
Scheelt je twee tankjes diesel.

Groetjes,
PJ
Helaas was het maar zo eenvoudig, door de BPM en extra diesel toeslag is het zelfs zo dat er dealers uit het buitenland in Nederland auto’s ( NIEUWE ) kopen om vervolgens weer in hun eigen land te verkopen, omdat de basisprijs 6960 euro nergens zo goedkoop is als in nederland is voor een nederlander nieuw in het buitenland kopen en invoeren daarom altijd duurder dan dezelfde auto hier in nederland te kopen.
Ik zag m vanmiddag staan in de renault showroom in antwerpen en heb meteen een ritje ermee gemaakt. mijn conclusie: topauto, met 7 mensen 1:20 rijden. de auto ziet er niet knulliger uitdan de kangoo vind ik zelf, of een berlingo multispace. Het is een effici”ent apparaat. Als je de bankjes eruit haalt kun je er languit in liggen! Wat mij betreft moet dit een hit worden!
picasso ingeruild voor de mcv 7 zits . wilde eerst de nieuwe picasso kopen tot dat ik hier in reed . rijdt minstens zo goed als de oude picasso en is de enige 7 zits tot 35.000 euro!!!!!!!!!! waar ook echt 7 (lange) volwassenen normaal in kunnen zitten kan dus de rest van het geld voor iets anders gebruiken en de rest waarde die heb je bij een duurdere auto al zelf betaald
Het gespeculeer over de restwaarde valt nog wel te bezien, gezien de populariteit. Volgens Telegraaf autonieuws zijn er ondertussen 1000 stuks verkocht.
De werkelijke afschrijving? De tijd zal het leren.
arno scholten
ik heb op 21-02 ook mijn nieuwe MCV gekocht. Waarom? Na de testrit was ik redelijk verkocht. Low budget, jawel , maar daar kies ik voor. Ik zou ook best wel een duurdere, qua grootte en ruimte, auto kunnen kopen, maar waarom. Deze auto biedt alles wat ik nodig heb, en de opmerking van “wat de buurman niet kent is dus niet goed” vind ik dus volslagen onzin.
Ik kan iedereen aanbevelen om serieus deze auto in gedachten te nemen als je van plan bent om een ruime gezinsauto te kopen.
Wat wel lastig is op dit moment is de levertijd, maar ja, daar komen we ook wel weer overheen.
Wat mij aan gaat zetten ze die auto gisteren voor de deur neer.
arno scholten
als ik op reacties hier zou moeten gaan reageren ben ik wel en uurtje bezig.

Dus ff wat headlines.
Ja er is een afscheidings bagagerek te bestellen, de auto rijdt boven verwachting goed en lekker. Image kweek helaas niet met een auto (sorry voor diegene die dat wel denken). Deze auto is niet alleen voor gezinnen met kinderen die weinig te besteden hebben, ik neem me zelf dan maar als voorbeeld daarvoor. Ik heb voor deze auto gekozen omdat ik voor relatief weinig geld een ruime, betrouwbare en fijne auto koop. Sober, ja dat wel, maar ik heb het geld er niet voor over om met een super gelikte auto de blits te maken, terwijl dat ding me eigenlijk alleen maar van A naar B hoeft te brengen. Als dat dan ook nog kan met mijn 2 kinderen en hond, + wandelwagen en eventueel koelbox, ben ik spekkoper met deze auto. Even wat voor diegene die de auto volledig afkraken: wat je niet kent kan je ook niet beoordelen.

In een verslag van een bekend automagazine staat zelfs de volgende regel: De Logan MCV is wat dat aangaat de nieuwe Panda. Iedereen lacht erom, maar uiteindelijk is diegene die hem heeft de laatste die zal lachen.

Groet, en voor iedereen is een andere auto weggelegd
Ik stuitte op een leuk filmpje. Een muziekclipje met in de hoofdrol natuurlijk een typische Dacia rijder. :D
http://www.1ro.eu/dacia_song.php
Wij zijn ook gevallen voor de Dacia MCV. Het is een zeer ruime wagen, en dat voor weinig geld.

We gaan onze Ford Fiesta dan ook inruilen. Tja, als je met 3 honden en heel wat bagage op reis wil gaan, dan moet je toch wel wat ruimte hebben. En de Fiesta is dan ook te krap.
Dus weg Fiesta en welkom Dacia. We hebben geluk dat we bij Renault nog veel voor onze Fiesta krijgen. Dat maakt dat we een 1.6 Dacia MCV Lauréate kopen voor in totaal een dikke 6000 euro. Da’s toch geen geld voor wat je er voor krijgt…

Qua status mag de Dacia dan misschien wel tegenvallen, voor sommigen dan toch. Maar naar mijn mening koop je een auto om mobiel te zijn en om van punt A naar punt B te gaan. Dus die commentaar van ‘daar wil ik niet in gezien worden hoor’ vind ik totaal misplaatst.

Het enigste nadeel is de lange leveringstijd. We gaan die normaal in september pas hebben. Maar ja, dat nemen we er dan maar bij.
Ik kijk er al naar uit ;-)
Een no-nonsense auto voor weinig geld. Relatief goed gebouwd, goede motoren, (wellicht wat weinig vermogen), kortom, geen verkeerde auto. Het design is inderdaad eerder praktisch dan elegant, maar echt lelijk is niet een goede beschrijving.
We hebben het voorbije weekend een testrit gemaakt met de Dacia MCV.
En ik was héél aangenaam verrast… Het enigste probleem is dat ik niet gewend ben om met zo’n grote auto te rijden. Rijden gaat wel, maar parkeren, da’s iets anders…

De wegligging is zeer goed en de oneffenheden in de weg worden zeker weggefilterd, zelfs beter dan met een Ford Fiesta.
De zetels zijn ook héél comfortabel, in tegenstelling tot wat men beweert.

Kortom, dit gaat een echt topper worden.
En nu blijkt dat we onze MCV al einde mei gaan hebben. Ik kijk er al naar uit ;-)
Dacia Logan MCV wereldwijde verkoophit…

De Dacia Logan boert momenteel uitstekend en is zowel in het binnenland als over de grens een enorm succes. Dat is niet altijd zo geweest, maar sinds de introductie van de Logan MCV (een stationwagen voor nog geen 10K) is het hek van de dam. Alle 1.500…
De oorspronkelijke site die ik gestart ben is door alle aandacht voor de Dacia Logan MCV nu al uit z’n jasje gegroeid. Ik heb de hele site onder handen genomen en alle informatie overgebracht naar een nieuwe omgeving met een eigen URL. Daarom kun je vanaf nu voor alle informatie, nieuws, foto’s en links over deze auto terecht op:

http://www.dacialoganmcv.nl/
Veel negatieve reacties op niks af zeg ik.
Dacia mag dan geen al te fraai imago hebben, de Logan MCV ziet er naar mijn mening echt niet zo verkeerd uit, en over de prijs voor zoveel auto valt al hélemaal niets te zeggen.

Nee, een Logan kom je op onze NLse wegen niet bepaald dagelijks tegen.
Een jaar of zes geleden gold dat echter ook voor zoiets als de Kia Rio…….en kijk nu eens hoeveel er daar inmiddels van op onze vaderlandse wegen rondtuffen ?
Ik zeg dat de Dacia Logan eenzelfde lot wacht, over vijf tot zes jaar kom je deze Roemeense karretjes vast en zeker al héél wat regelmatiger tegen !
Zelf overweeg ik iig hard de volgende keer gewoon wél zo’n Dacia Logan MCV aan te schaffen !!!
Hahaha grappige achterkant. Een luxe bestelbusje! :-D

Maar hoe dan ook idd veel auto voor weinig geld, al zou ikzelf voor die prijs voor een mooie tweede handsje gaan ;-)
soms staat er een reactie bij waar van ik denk sjonge sjonge .

zo van rij ik toch liever een fiesta of een twee de handsje .

wat is er nu mis mee
het heeft geen uitstraling van een audi of bmw of ford enz .

maar je bent wel niet goed wijs als je voor zo’n auto een dure lening afsluit .

ik niet het gaat er mij om dat ik met 2 kinderen en 2 honden ergens veilig en droog aan kom .
en niet krom hoef te liggen om een dure lening terug te betalen .
Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en blijkt de Dacia Logan MCV een behoorlijk succes. Alles over deze auto is te vinden op deze site:

http://www.dacialoganmcv.nl/

[ Ger ]
faas schrijft,

22 May 2007 om 19:06
soms staat er een reactie bij waar van ik denk sjonge sjonge .

zo van rij ik toch liever een fiesta of een twee de handsje .

wat is er nu mis mee
het heeft geen uitstraling van een audi of bmw of ford enz .

maar je bent wel niet goed wijs als je voor zo’n auto een dure lening afsluit .

ik niet het gaat er mij om dat ik met 2 kinderen en 2 honden ergens veilig en droog aan kom .
en niet krom hoef te liggen om een dure lening terug te betalen .

———————————————————————————–

Het was slechts een mening hoor, niets ten nadele van Dacia verder! Enne, die tweede handsje is er voor mij trouwens juist om zo’n dure lening te voorkomen ;-)
Imago imago? … ik ben toch geen puber.

Ik heb een auto om gewoon veilig en in comform m’n gezin met bakken vol bagage van A naar B te brengen.
En als iemand denkt dat Oost Europese auto’s slecht zijn dan denk je zeker ook nog dat Duitse auto’s degelijk zijn. Dan negeer je alle feiten en tests.
Dit is gewoon een prima auto en een ware prijsrevolutie. Ik heb al reviews gelezen op Duitse sites van mensen die hun Skoda Octavia en Ford Focus aan de kant hebben gezet voor dit ding. Zo veel ruimte was gewoon tot nog toe niet te krijgen onder de 25.000 euro … en hij is er al vanaf 10.000. En voor 15.000 heb je gewoon een erg knap exemplaar die de keizerlijke kleren van de gevestigde merken transparant doet worden.
Helemaal mee eens Maarten !

Exact om die reden(en) heb ik gisteren zelf ook zo’n Dacia Logan MCV besteld.
Of dat nou in een peperdure Duitser, een gemiddeld kostende Japanner of een spotgoedkope Oost Europeaan is interesseert me geen biet.

Waar het om gaat is dat je veilig en comfortabel van A naar B kunt rijden, en niet om IMAGO.

Imago is iets voor pubers én types die zich op hun %$# voelen als een ander net wat beters heeft…….hetgeen in dit geval voor GROTER zou kunnen gelden.
In een Dacia Logan MCV krijg je immers véél meer bagage gestouwd dan dit soort types in hun peperdure imagobakkies gepropt krijgen.

Daarbij is het inderdaad pure bullshit dat een Roemeen minder degelijk en betrouwbaar is dan de gemiddeld veel duurdere Duitser.
Ook die zogenaamde betrouwbare en degelijke wagens zijn vandaag de dag écht niet zo degelijk en betrouwbaar meer dan dat ze ooit geweest zijn………de diverse TESTS daarover zeggen méér dan genoeg.

En ach…….wat er niet op zit, kan toch ook niet kapot gaan ?
Dus welke Mercedes, BMW of Volkswagen bezitter durft zijn peperdure Duitse degelijkheid straks voor een regelrechte DUBBELTEST naast mijn spotgoedkope Roemeense reus te zetten ???
Wij hebben 2 weken terug een Dacia besteld ( levertijd 1 jaar) een zeer ruime auto die er van buiten goed uitziet en goed weg gedrag heeft, ik heb een proefrit gemaakt van 250 KM. Ik ruil mijn Duitse auto hier graag voor in. Goed geveerd, veel ruimte en weer eens iets anders dan de buren!!!

Het kan mij weinig schelen wat men van mij denk, want als mijn maten de ruimte en prijs zien vallen ze steil achter over ( inmiddels hebben 3 van mijn maten er ook één besteld)

Over een jaar of 5 is Dacia gelijk aan Kia, daewoo,
De levertijd is op dit moment (4/9/’07) teruggebracht naar zo’n zes maanden. Da’s weer acceptabel aan ’t worden. Nu bestellen is in januari/februari 2008 rijden…

http://www.dacialoganmcv.nl/
mijn man en ik hebben een dacia logan mcv 1.6 16v (105pk) besteld. normaal is de levering 10 weken. wij moeten zo’n klein jaartje wachten. Hoezo, dit loopt als een trein??
En over dat imago gesproken, wat een bullshit!! als je maar van a naar b kunt.
Ad Ellenbroek
Johooooo, wij ruilen om de 3 jaar onze koets in , van Opel Astra, Opel Zafira tot Peugeot 307SW.
Na jaren blijven steken in het web van de gezinswagen uit de rubriek bekende merken viel nu onze keuze op een zeer complete auto uit Roemenie. Een merk dat werkt onder auspiciën van Renault. De koets heeft de krachtbron uit de Renault Megane 16 /16v 105 pk. Alle denkbare elektronica en mechanica zit erin. Ook de rijeigenschappen doen niet onder voor hun duurdere broertjes. 3 jaar volledige garantie op de koop toe. De Dacia Logan mcv trekt onze 1100 kg wegende caravan zonder problemen. Mijn vrouw ging meer woon/werk kilometers maken en daarvoor moest een goedkoop benzineverslindende auto komen echter een zuinige lichte auto kan de caravan niet trekken en is nu niet een lekkere vakantiewagen. Dus het alternatief was, één auto erbij die ik kan gebruiken voor af en toe woon/werkverkeer maar hoofdzakelijk voor de uitstapjes/vakantie/wintersport enz. Kortom een auto die weinig kilometers maakt, dus zo’n 6 jaar achtereen mee kan en niet veel afschrijft. Mag dus niet veel kosten was ons uitgangspunt. Maar ja, comfortabel op reis is wel lekker. Vanuit dit uitgangspunt is er maar één conclusie en die kwamen we tegen bij de Renaultdealer. De Dacia Logan MCV.
Een lompe, vette kar met heel veel opties voor weinig geld. En wist je dat Dacia al heel veel jaren aan de autoweg timmert maar even een duwtje in d rug nodig had van een groot merk. Net zoals Skoda dat voor enkele jaren geleden bij VW vond. En wat betaal je NU voor een Skoda Octavia……veel meer als vorig jaar. Dus erop tijd bij wezen was een vereiste. Aan de uitgeknepen prijs viel weinig te tornen maar in combinatie met de aanschaf van een Twingo was de transactie wel interessant. Voor de prijs van 1 Peugeot 307SW Pack nu 2 voertuigen die precies in ons plan vielen. De Twingo zal over 6 weken geleverd kunnen worden en de Dacia, tja dat wordt zeker 2008.
ik ben sinds kort in het bezit van een dacia logon mcv 1600 ik kan er kort over wezen het is de lekkerste auto die ik tot nu hep gehad (ik hep er vele gehad) het is een geweldige auto zeker als je de prijs ziet ben nu 2000 kilometer onderweg geweest en hep nog helemaal niks vreemds gemerkt het zit goed het rijd lekker is stil wat wil je nog meer
mijn mening is ga echt voor een proefrit een geweldige auto je rijd erin als een vorst echt waar het is een auto waar ik zelf denk dat ik er heel lang plezier van zal beleven zeker met onse kinderen en onze vakantie,s naar frankrijk geweldig dus de de uitvoering is is sober maar daar had ik zelf voor gekozen in me vorige auto was alles electrich geregeld dat is wat ik zeker niet meer wilde ,maar weet je ik hep alles wat ik wil een radio stuurbekrachtiging en me grootste wens een airco , voor nog eenmaal koop een dacia ik meen het echt je hept een ruimte niet normaal het is gewoon een hele beste auto
Die auto ziet er redelijk uit maar ik vind het een topper
voor iemand die een bedrijfje heeft ! , ik heb er zelf in gereden
zit comfortabel rijdt goed zeer ruim !, je krijgt waar voor je geld !

Rijd je tot 100.000 km en dan verkoop je het weer
en dan koop je weer zo iets is toch ideaal en als je
een kras of deukje maakt kan het je niks schelen !
tja….ik heb alle reacties gelezen. Grappig.
Ik koop mijn Dacia MCV om van A naar B te kunnen. Status? Een Rolls Royse lijkt me leuk om eens in te rijden…….Puur voor het gevoel. Maar daar laat je toch niet je honden mee uit….!!!!!
als u wilt hoger schijten dat uw gat staat ,doe maar
Ik woon in het grengebied in Duitsland, reed eerst Opel, toen BMW en heb de BMW 3 maanden geleden ingeruid voor de Dacia MCV diesel. Mijn reactie toen, “Doe ik hier goed aan?” Mijn reactie nu, “Had ik dit maar veel eerder gedaan.” Prima auto, veel ruimte, prima rijeigenschappen en veeeel meer waar voor je geld. Een echte aanrader dus voor mensen die alleen willen betalen voor een auto en niet voor een of andere zogenaamde imago
heb net een dacia gekocht vind hem echt niet zo lelijk
als de meeste onder jullie heb 3 kids en een labrador
en ik heb nog ruimte zat ben heel blij met deze aankoop en mijn portomonee ook en wat andere vinden intereseert mij geen reet hij is echt een top wagen voor zijn prijs

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).