Record Techart Porsche crasht op de Ring

Auteur: , 56 Reacties

De Nurburgring is een heerlijke plek voor autofabrikanten om de laatste modellen te testen en voor autoliefhebbers om hun heilige koe eens lekker de sporen te geven. De laatste jaren is de Ring ook nog eens een benchmark geworden, de snelste rondetijd met een straatauto zorgt voor veel publiciteit. Die recordpogingen gaan natuurlijk niet altijd goed.

Techart stuurde een heftig aangepaste Porsche 911 de baan op om ons eigen Donkervoort te proberen te verslaan. De tussentijden waren al veelbelovend, maar op dat moment kwam de 911 met een achterwieltje in het gras. Met een snelheid van 250 km/u op de klok kun je dat beter niet doen. De man achter blijft overigens wel cool, wij hadden waarschijnlijk alleen maar schietgebedjes kunnen doen met onze ogen dicht. De schade: een dikke 40.000 euro.



56 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Dat gaat er lelijk aan toe:o
hahaha, hij ging wel ruig met de techart om ;) Maar de crash leek niet echt hard, ook niet bij 250 kmu enne die man deed wel erg kalm, netalsof hij moest inparkeren :D
Wel slim om even zijn ruitenwissers aan te zetten. Je moet natuurlijk wel kunnen zien waar je spin eindigt :D
Dat gaat er zker lelijk aan toe!
Hij heeft nog geluk dat ie niet over de kop is gegaan.
Echte coureurs kennen geen angst!
Die 1.3G valt me wel tegen. De M3 CSL zit al op de 1.5G!
“De laatste jaren is de Ring ook nog eens een benchmark geworden,”

En ook hier heeft BMW weer de trend gezet. ;)

Ach ja, dit kan iedereeen gebeuren. En vooral als je voor de records wilt gaan. Dan rij je per definitie op de limiet. En soms ga je er net overheen met dit als gevolg………
Wel tof van die ruitenwissers :) Is machtig knap gedaan moet ik zeggen! En dan nog een geluk dat er geen achter hem rijdt, mss reed hij daarvoor te snel :p
ah nieuwe : voor bumper
Achter wiel ophanging
Nieuwe voor an achter wielen
Nieuwe achter as
Nieuwe quarter paneel ( het stukje achter de deur) en bumper
Nieuwe radiotor

das dan 400000 euro

uh kan ik pinne??
40000 euro *
@ stefan;

laklaag + plamuur
Balanceren, reken er maar op dat de wagen door die klap behoorlijk scheel staat.
Rekortfahrt?

Alleen maar omdat de chevrolet matiz Sport niet mee deed.
Die had er gehakt van gemaakt
Tja, je klopt de Donkey niet zomaar natuurlijk. En het blijft een auto met een motor op de verkeerde plek… Roland Asch is natuurlijk wel wat gewend na alle klappers in de DTM. Valt me wel op dat de auto erg onrustig is…. kennelijk erg hard gedempt/geveerd. Hoeveel pk’s en hoeveel max koppel had dit ding? Wel gek dat Techart (een echte tuner) in dezelfde klasse zou mogen uitkomen als Donkervoort (gewone productie auto’s).
@Fons…. eh meen je dat nou? (ik neem aan van niet?) want anders moet iemand je even wakker maken vrees ik…!! ;-)
@ Martijn
een ECHTE matiz met Chevy power is niet te kloppen!
Je hebt hopelijk wel gezien dat er 13″ lichtmetaal onder ligt?

Maar ja, een Porsche is dan wel leuk voor d’rbij natuurlijk.
@Fons,
Vergeet niet dat de Matiz ook nog een sieruitlaatstuk heeft!

Maar die man blijft wel erg rustig, en natuurlijk nog stoer lachen als ie de schade bekijkt :P
@ CSL: ik denk dat de naam ‘Grüne Hölle’ niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Misschien is angst wat te veel gezegd, maar ‘ontzag’ zullen ze zeker wel hebben.
Gaaf circuit trouwens. Heb ooit mee mogen rijden in een Elise…
Oh ja: schade? ‘That’s racing…’
Om nou te zeggen dat ie erg lekkere lijnen rijdt… :S Ziet er een beetje uit als houthakken.
@ Alexander: whahaha, dat vind ik nou leuke opmerkingen…
De beste stuurlui en zo ;)
Hij corrigeert wel knap nadat ie beetje slipt natuurlijk niet goed genoeg maar hij heeft hiermee de crash stukje minder erg gemaakt lijkt me :)
Wat verwacht je ook van een auto met de motor in de kofferbak.
Hij moet het waarschijnlijk toch niet betalen :-)
ooit zelf al met een 911 gereden? Bangelijker dan met een M3 en ik rijdt zelf met bmw maar heb een 911 gehad. Zijn twee verschillende wagens maar ik verzeker je : als je 1 van de 2 kreeg…
tja.. een ongeluk zit in een klein hoekje…, maar hij blijft wel erg kalm en weet de auto – ik zou bijna zeggen moeiteoos – tot stilstand te brengen. knap werk! wel jammer van die porsche natuurlijk.
het wel gebeurd in de makkelijkste gedeelte van het circuit !!
erg verradelijke stukken zitten erin :P en met hogere snelheid is de afstand tot naast de baan steeds moeilijker inschatten én het stuurwerk vraagt daar veel meer concentratie…
het is ook lastig omdat de baan vol kuilen en hoogteverschillen zit! volgens mij heeft die daar vooral last van. en is dat de oorzaak van de crash.

heb zelf ook inmiddels een paar keer virtueel een rondje gereden, erg gaaf om te doen met GTR2! met een stuurtje wel natuurlijk ;)
Ik zat al te wachten op de eerste aas met kritiek op de gereden lijnen. Geweldig, volledig eens. Deze man kan helemaal niet rijden, dat ziet elke kenner.
drommels, nu ik het nogmaals lees lijkt het zowaar dat ik er iets van meen. Ik breng met terugwerkende kracht een knipoog op’t geheel aan.
die klap was hard,zo zie je maar weer een klein foutje heeft grote gevolgen.
Senna, dát was een harde klap. Dit was een niemendalletje met de kantmuur in de rijrichting. Aan 250km/h kun je niet “beter” crashen, je zou voor minder blij zijn…
jasper simons
dat is wel héél jammer he zonde van de mooie auto!
Ik vind de schade meevallen voor een crach met 250 km/h! Hij heeft hem idd nog goed gecorrigeerd!! Maar ja , 40.000 euro is niet niks!
gaat er lelijk an toe maar geluk bij een ongeluk onze donkervoort heeft het record:)
gaat er wel lelijk vanaf… man blijft wel heel rustig
@CSL: Die 1.3G valt me wel tegen. De M3 CSL zit al op de 1.5G!
Tuurlijk jong, die BMW zal zeker sneller gaam dan deze Porsche met 650pk die voor een record tijd op de Nordschleife gaat. Hoe weet jij nu dat een BMW met 1,5G door die bocht gaat?
de gemiddelde leasebak ziet er slechter uit ;)
hij heeft m iig mooi op de baan gehouden met die snelheid.
BTW : Roland Asch is een van de beste toerenwagencoureurs in Duitsland, past in het rijtje KLaus Ludwig, Stritzel en Schneider. Het is zijn verdienste dat die crash zo onschuldig afloopt en dat hij onder recordschema reed.

Onlangs is bewezen dat een willekeurige joklo in de nwe 911 Turbo 2 min. langzamer op de Ring is als Klaus Ludwig in een std. A150 !!!

(die Techart Porsche is shit. ligt onrustig op de weg, zowel rechtuit als in de bochten. foute afstelling en aerodynamica)

M.a.w. laat die Asch aub volgende keer in een Donky rijden !
Het levert leuke beelden op…
handen los van het stuur tijdens de impact,let maar eens op. Anders geen duimen meer vrees ik.
koning bassie
jammer jo van die porsche gewoon een nieuwe bouwen en opnieuw proberen
HOTHATCHdotNL
@335!

Makkelijk ja…bij snelheden tot 200 km/u.
Deze man komt zo snel Bergwerk uit, dat hij daar al aan een dikke 250 zat…dan worden die knikjes wel ineens heel erg smal:)

Dat het onrustig lijkt is ook niet gek….ze reden gewoon op de limiet….dan moet je wel werken achter het stuur…
als je een goede wegligging hebt, goede wielophanging dus maak je al een serieus verschil, en een auto moet veel koppel hebben, niet pk’s dat moeten ze iedereen is afleren met dat te zeggen:)want als je meer koppel hebt dan iemand met een auto met meer pk’s zal die met koppel het wel halen(90% van de gevallen tock). maarja aan de pk’s te horen weet je wel over wat een “machine” ze spreken.
grtz
Geef mij maar een auto die heet meest is gebaseerd op de Formula 1 met Weinig Koppel maar toch met zoveel Pk’s en een meesterlijke wegligging.
Auto’s die Koppel nodig hebben zijn SUV’s plus al die andere belachlijk zware auto’s.
toch grappig hoe die bmw-rijders hun eigen feiten hebben. Ten eerste een GT3 is sneller dan een M3 CSL, de juiste tijd is 7.42. Weliswaar maar een seconde sneller,maar toch…
de juiste tijd moet zijn 7.48
@Fej
Jij bent zeker de leukste thuis?
@csl
Ik snap dat je heel trots bent op het feit dat je een BMW M3 CSL in het bezit hebt. Misschien is het leuk om op autoweek een review met wat foto’s over je auto te schrijven. Ben erg benieuwd
@Bart v K s
Als je het zo bekijkt, ja ik ben eigenlijk wel Trots op de BMW M modellen. Ik denk overigens niet dat ik de eerst ben!

Ik dacht dat de 911 wel meer G’s in de bochten kon hebben.
Maar ja een beetje autokenner weet wel dat die al die tijd de motor in de verkeerde plek heeft liggen.
Ja leuheuk, CSL! Doen! Goeie bullshit-test om te kijken of je uit je nek lult of over de brug komt. En nee, ik ben niet jaloers, ik wil weten hoe je aan het geld komt (hard werken?); Dan kan ik zelf een Wiesman GT halen.

In de tussentijd wacht ik met smart op de nieuwe Fiat 500 Abarth, kopuh kopuh kopuh!
Yup CSL, terechte column. Het gemiddelde is dominant, regels zijn er voor de massa, maar niet voor ons! Mensen gunnen het je gewoon niet.

Maar nou weet ik nog steeds niet hoe ik m’n Wiesman GT moet gaan bekostigen, gaan we leuk wedstrijdje doen; wie het eerst in Parijs/St. Tropez/Barcelona/Marbella/Rome is ofzo. Lekker decadent!
Dat zag er nog heel beschaafd uit, het leek geen 250 km/h. Goed dat die chauffeur zo koel bleef, anders was er heel wat meer schade geweest.
lang leven de verzekering hihi
Er is toch geen circuit verzekering? Op eigenrisico toch….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).