De vergeten snoepwinkel voor klassiekerlovers

Auteur: , 168 Reacties

In een oude schuur in Portugal is een collectie van 180 oude auto's gevonden. De auto's hebben daar meer dan 15 jaar achter dichtgelaste deuren gestaan. Het is een bonte verzameling van de meest uiteenlopende modellen. Porsches, Jaguars, Lotussen, etc. etc. Een snoepwinken voor de klassiekerlovers.

Ik heb een aantal foto’s overgenomen, maar in het PortugeseSpaanse forum op forocoches.com, vind je heel veel meer foto’s van deze verborgen schat. Van wie de auto’s zijn en/of wat er met de auto’s gaat gebeuren, heb ik niet kunnen achterhalen. Kan iemand Portugees lezen?

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Forgotten classics

Met dank aan Michiel voor de tip!



168 reacties

duur spul daar , wss iemand die zijn auto’s bewaarde om later tegen veel geld te kunnen verkopen
jammer dat ze deze gevonden hebben!

hadden ze nog 50 jaar moeten laten staan :D
Een mooie Porsche 356 !!
staan echt pracht dingen tussen
die Porsche en Alfa’s :shock:
Hé lol man!! Best cool spul!! ze zulle we veel waard zijn
mercedes is echt veel geld waard
Doodzonde van die mooie wagens daar te laten verkommeren….Het lijkt zelfs wel of er exemplaren tussen staan die nog nooit gebruikt zijn! Doe mij maar de witte Lancia Aurelia B20

http://lanciacollection.skynetblogs.be/
Ik snap nooit wat mensen aan die ouwe meuk vinden, zelden vind ik een auto van 50 jaar of ouder mooi of interessant.

Ik heb het liever hightech, ik ben al op een auto uitgekeken op een auto van 5 jaar oud.

Heb echt heel weinig met oldtimers en klassiekers, het rijdt voor geen meter, design is k*t en ze zuipen als een ketter, not my cup of tea!

Gelukkig verschillen smaken, dat dan weer wel ;)
Het lijken ook wel allemaal Nederlandse kentekenplaten…
ff in babelfish invoeren en je bent klaar :D nou bijna dan:P

oh en nog iets, het is niet Portugees maar Spaans.
[i]Doe mij maar de witte Lancia Aurelia B20[/i]
Het is een Lancia Appia! http://www.trattoridepoca.com/images/appia1.jpg
Eindelijk je zin hè Klassiekerrally ;-)
Mag ik hier overigens ook even shoppen ?!
schitterend dat vindt ik echt mooi van die schuur vondsten
zo heb ik in duisland wel eens een paar zeldzame kreidlers en zundapp’s bij een boer uit een oude schuur gehaald
Doodzonde

maa want een fortuin staat daar:o
Grappig, dat niemand ooit in die schuur gekeken heeft tot nu toe! Zeker wel mooie klasiekers zitten ertussen!
zalig! een mooiere schat kan je niet vinden als auto liefhebber. Hemel op aarde
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw! Fantastisch 180 oldtimers! Als ik straks of morgen wat meer tijd heb, pluis ik die site van voren tot achter uit!
Weg met die oude vuil.
@ Dennis,

goeie post van je! Had m nog niet niet gelezen.

Ik zou voor deze troep de huidige ijzerprijs willen betalen en geen cent meer.
Zonde van mijn geld en tijd, ik krijg hier geen warme gevoelens bij of zo en ik kan er echt niet bij dat jonge mensen dat wel hebben.

Denk nou niet dat ik zo’n “linker baan-petje achterstevoen-Golf II GTI-too fast too furious” type” ben, integendeel!

Ik houd van veel klasse auto’s, maar den wel in het hedendaagse topsegment en niet van net na de VOC tijd ;)
Mooie collectie, dat stof overal op heeft eigenlijk wel wat, het liefst heb je ze natuurlijk in rijdbare staat. Verder staat er veel bijzonders tussen, ik ben benieuwd hoe het verder gaat met deze collectie.
hebben ze de sleutels ook gevonden en als hij ze wilden verkopen later de eigenaar dan had hij ze beter moeten beschermen hier word goud geld mee verdient en ze staan op nederlands of protugees kenteken ja zeer mooie collectie word waarschijnlijk wel een museum van gemaakt.

edit-: Met interpunctie staat er iets dergelijks: Hebben ze de sleutels ook gevonden? En als de eigenaar ze later wilde verkopen dan had hij ze beter moeten beschermen. Hier wordt goud geld mee verdiend, en ze staan op Nederlands of Portugees kenteken. Ja, zeer mooie collectie, hier wordt waarschijnlijk wel een museum van gemaakt.
(’t is echt niet zo moeilijk hoor!)
@ kniles.

Het hartverwarmende van die klassiekers is die vorm volgt functie en dat lekkere rouwe. Die auto’s hebben tenminste niet allemaal van die onzinnige millieu-eis-troep en van die onzinnige isolatie zooi. Je hoort elke klap van de motor je voelt wat het onderstel doet. En het design van die schitterende alfa’tjes bijvoorbeeld doet zeker niet onder voor het hedendaagse design, integendeel zelfs.

Ik wil me hierbij trouwens vrijwillig aanmelden om gratis al die auto’s voor de eigenaar te wassen.
Ik ben even door de posts gelopen maar men weet eigenlijk niets. De site waar het artikel origineel op verscheen heeft het er weer afgehaald zelfs. Het forum waar in dit artikel naar gelinkt wordt is idd Spaans, waar het origineel op stond is Portugees.
@ csl je weet gewoon niet wat smaak is de voorlopersvan de mercedes csl staat daar wel tusse zonder die wagen geen csl’s
als je zoiets aantreft als je een oude sguur opent dan denk je egt dat je droomt volges mij…ik zou egt flippe volges mij=)
Niemand opgevallen dat het allemaal blauwe NL! nummer platen zijn?

Ik gok op Bernhard!
@ luwek da weet ik wel zeker als je die auto’s is allemaal lekker schoonmaakt dan weet je niet wat je ziet

weet iemand btw wat voor type bmw er op foto 13:29 staat
@ nope:

Mercedes csl?, volgens mij is het eerder BMW M3 CSL in deze ;)

Gelukkig ben ik niet de enige in dit standpunt betreffende oud ijzer, CSL en dennis zitten ook al op 1 lijn :D
tozzz, hoe hebben ze dat 15 jaar lang dicht kunnen houden??

hoe kon niemand dat weten:S?

leuke auto’s ertussen, alleen technisch gezien zullen ze nu wel op de schroothoop horen!
De kentekens die ik kan zien zijn allemaal NL….. zouden die hier gejat zijn en daar ergens in Portugal opgeslagen, en vervolgens de dief overleden….vreemd is dit
Zie ik daar nou een Mercedes Pullman 600 op de 5e foto.. :O :O :O

http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/mercedes/antigos/600-pullman-3.jpg

Hier meer info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600

Die dingen zijn al meer dan 40 jaar oud, en zijn nog steeds meer dan 3 ton.. :O
Ongelofelijk dat er ergens gewoon een schuur kan staan waar zoveel auto’s in staan waar niemand meer naar omkijkt. Hmm staan aardige auto’s tussen hoor, geef maar aan mij :d.
@ knilles zat idd verkeerd maar togh is het onzin wat hij zegt
Volgens mij is dit een natte droom voor elke autopoetsbedrijf……….

Sommige klassiekers kunnen me wel bekoren maar lang niet alle…..
wat mij en andere ook al opviel is dat de auto’s volgens mij op nederlands kenteken staan!

Er staan een aantal redelijk moderne auto’s tussen, dat gele geval, weet niet wat dat is… lijkt mij een auto uit de tachtiger jaren, en op foto 18 13:49 zie je links ook een modernere auto.

waarschijnlijk is dit een schuur van een bende criminelen uit de tachtiger jaren, die zich bezig hielden met het jatten van exclusieve en klassieke auto’s.

Veel kans dat het gewoon een stel nederlandse gangster waren, maar dat ze gepakt zijn, of dat ze kans hadden gepakt te worden en toen het zooitje dichtgelast hebben.

er staan namelijk ook wat gestripte auto’s tussen, wellicht voor onderdelen die ze verkochten, ik denk dat hier wel een diepgaand onderzoek op komt, volgens mij is dit niet pluis.
Portugese ketekens hebben ook 2 letters en dan 4 cijfers
Kan me niet schelen of het pluis is of niet. waar mag ik tekenen om daar eens rond te kijken en er eentje uit te zoeken????
whow wat een mooie auto’s bijelkaar die zijn een fortuin waard joh
C est Jeroen >> ‘wat mij en andere ook al opviel is dat de auto’s volgens mij op nederlands kenteken staan!’

Volgens mijn pa zijn het oude portugese kentekens, die leken sterk op de onze.
Of je er nu van houdt of niet. Een oude schuur met dit erin ‘ vinden’ Hoe is het mogelijk? Echt geweldig. Alsof je een schuurtje vondt met allemaal werken van Picasso….

Wie weet er meer, hou ons op de hoogte!
Mooi dat dat vandaag de dag nou kan!

Zag nog een Alfasud en een paar mooie Italianen!
Toch het natte droom van (bijna) elke klassiekerliefhebber…Zelf was ik waarschijnlijk flauwgevallen van de schrik…hahahaha!

BTW, zou het niet een collectie van Charles Z. kunnen zijn? Die heeft immers nog wat tegoed aan de Staat en lijkt het logisch om je karretjes te stallen (voor het nageslacht?).
Dit zijn geen Nederlandse auto’s.
Zie http://mysite.wanadoo-members.co.uk/dingleyspages/travel_reports/portugal2006/portugal2006.htm

Hier (bij 11 april) staat een foto van een Portugese klassieker. Ook een blauwe plaat dus.
Volgens mij zijn de platen gewoon de oude portugese, ik meen me te herinneren dat toen ik een jaar of 10 was erbij een bepaald artikel miniatuurnummerplaten van de hele wereld werden weggeven. De portugese plaat leek veel op de oude hollandse, bij een van de platen staat namelijk een E en die zat geloof ik niet in nederlandse platen
Gewoon weer dichtlassen en laat iedereen er met zijn poten afblijven.
@ pannekoek

nee vriend , beter kijken want de lampen grille alles is anders een geen mercedes embleem etc.
Holy sh… DAT is nog eens een barnfind!

JANUS… Ik zit nog te kwijlen. Die Alfa Romeo Giulia SS Sprint bijvoorbeeld… Yummie!

Ik reageer zo laat omdat ik ontzettend druk ben met mijn eigen website, nu weer even naar de foto’s kijken…
dat is nog eens een natte droom ze bestaaan nog
Voor alle kentekenschrijvers. Oude auto’s = oude kentekenplaten. En in die tijd reden ze in Portugal met op NL-lijkende platen rond. Alleen hadden wij al blauwe platen met daarin gedrukte witte cijfers en letters (net als nu met andere kleuren). In Portugal gebruikte ze gewoonlijk van die dikke plastic letters en cijfers. Dat is op enkele foto’s goed te zien.
@Kevski Style

Mag ik raden welke je zou uitkiezen? (begint met een M en eindigt op ini)
Oh wat zitten daar prachtwagens bij….

GOTVERDOMME IK WIL DIE GARAGE
@ Knilles: HEIDEN!!! ;)

@ MarcO: hier hadden (hebben) we ook kentekenplaten met opgelegde kunststof letters. Kosten wat meer… :)

@ Pizza: geen reden om te vloeken! en God schrijf je met een ‘d’ ;)
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de eigenaar van deze auto’s te achterhalen. De auto’s zijn (waarschijnlijk) van dezelfde eigenaar als de schuur en de grond waarop deze gebouwd is. En die grond staat op een naam.
Wauw, dit vind ik smullen.
Hier zou ik wel een dagje kunnen vertieven. Mooi dat oude spul!
Superkoerier!
Ben benieuwd naar het waarom achter de reden dat die dingen zo lang opgesloten hebben gezeten.
die zulle daar staan allemaal in stock om ‘ooit’ eens gerenoveerd worden…;)
OOOOOOOH! Zeg tegen die mensen dat ze de auto’s niet moeten aanraken, want ik kom eraan en ik vind de auto’s zo onaangetast het mooist!! ;)

Heel vette ontdekking zeg. Er staan wat ‘standaard’ auto’s tussen, zoals die kever, maar er staat ook veel bijzonders tussen. Al die Alfa Romeo’s en Lancia’s…. Prachtig! En in de gauwigheid nog een Citroën ontdekt :P (kon het niet laten even te kijken): een Traction Avant (niet zo bijzonder, maar ja). En een Fiat 500C, ook leuk. En… En… En… O! Het is allemaal zo leuk!!!! :D :D :D
Maar deze auto’s moeten toch een eigenaar hebben? Iemand heeft ze in die schuur gezet, tenslotte… Iemand moet die schuur gebouwd hebben… Iemand moet eigenaar zijn van dat land…
En de oude Portugese kentekens zijn vrijwel hetzelfde als de oude Nederlandse kentekens, dus daarom lijken ze Nederlands….
Kan wel oud zij maar this schitterend
prachtig! al ben ik niet persé een klassieker liefhebber, dit kan ik toch wel waarderen. allemaal, exclusieve klassiekers van prachtige alfa’s tot bijzondere mercedesen. toch raar dat niemand daar in 40 (?) jaar naar om heeft gekeken. deze ontdekking had, zoals niels al zei, nog 50 jaar moeten wachten. dan was het pas echt bijzonder.
Om van te watertanden, duidelijk geen eclectisch verzamelaar, wel veel “gewone” klassiekers maar weinig/niets dat er zo echt uitspringt, op die Giulia SS na wellicht (redelijk zeldzaam).
Iets voor een “raad het merk & type”-spelletje ;-)
helaas moet ik enigen hier teleurstellen. de kentkens zijn NIET NEDERLANDS. Nederland had vanaf 1965 ook blauw/witte nummerborden, maar dat was eerst 4 keer een cijfer, gevolgt door 2 letters. Maar portugal had van 1937 tot 1992 ook een donkerblauw/wit nummerbord, dit nummerbord bestond echter uit eerst 2 letters gevolgt door 4 cijfers.

hier twee voorbeelden ter verduidelijking:

nederland:
http://www.worldlicenseplates.com/jpglps/EU_Netherlands_GI.jpg

portugal:
http://www.worldlicenseplates.com/jpglps/EU_Portugal_GI.jpg
…en dat was dus voordat ik het linkje volgde naar de rest v/d foto’s ;-). Staat toch nog best wel wat exclusief spul tussen, meende wat Alfa’s en Lancia’s met speciale carrosserie te zien (Flaminia Zagato?). Zelfs een 205je (vooruitziende blik? :-P)
Mooi spul.
Die types die schrijven dat ze dit niks vinden: Post hier dan niet! Kaat niet van die berichten achter als je t niet interessant vind. Met mij zijn hier zat die dit een fantastische en ongelooflijke vondst vinden!
De grot van de klassiekers van Alibaba ! dat staat er. zie wel vaker stoffige klassiekers verwaarloosd op een industrieterreintje staan in Spanje. Maar 180 stuks in een loods in Portugal dat is andere galleta ! joder
Ah, daar heb ik ze gelaten. Ik was ze al kwijt.

Er staat echt een heel divers gamma aan wagens. Van kever en katterug tot 356 en een Lotus 7.
@ Sir Smokealot: Niet eens. Daarvan neem ik alleen het chassisnr mee en de platen, zodat ik de mijne met blauwe platen kan rijden (staat mooier, want voor de 7 euro wegenbelasting hoef ik het niet te doen). Ik zou als ik de foto’s zo zie toch voor de 356 gaan. Dat is net als de mini een andere jongensdroom. Samen met nog wat oldtimers. Als de volgende auto’s er tussen staan neem ik ze dan ook graag mee: 1000 TCR Abarth (fiat 600 mag ook, bouw ik hem wel om), Autobianchi/Lancia A112 Abarth, Renault 4CV, Toyota S800, Toyota Celica (70er jaren), Porsche 356, Porsche 911 Carrera 2.7RS, Porsche 550 (spider of speedster zijn allebij goed), ’69 Ford Mustang. Ohja, hoeven niet de meest exclusieve versies te zijn, aangezien ik de boel toch wel aanpas. Als er een 30er jaren Ford tussen staat is het ook goed, want dan pas ik die wel aan. Daarbij blijft alleen het minste over van het origineel….
@ Knilles:

Jij zou dus liever een schuur ontdekken met daarin 180 Golfjes, C-klasses, Accords, Corsa’s, 156’s en Lybra’s?
In deze schuur dwaalt de ziel van lang vervlogen tijden rond. Zulke eenvoud en passie zien we nooit meer terug in de automobielsector.
Ik ken behoorlijk veel mensen die niets hebben met klassiekers, maar ze afdoen als oud ijzer, ouwe meuk, k*t desigs… Pijnlijk om te lezen hoor.
@ eerste post van Knilles,

Ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind zo’n vondst heel erg cool, maar ik heb vele malen liever een Ferrari F430 dan een weet ik veel wat voor model uit 1950.

Ik vind oude auto’s interessant, maar zal ze nooit mooier dan hedendaagse auto’s vinden.
de platen leken op die van ons………als je ze in het echt hebt gezien wijken ze echt af van de nederlandse lettertypes en hebben wijna altijd opgelegde letter/cijfers. Volgens mij zijn het echt portugese auto’s. maar weet iemand de oorsprong????
Schitterend! Een echte klassieker liefhebber ben ik niet, maar toch kan ik klassiekers wel waarderen, vaak vanwege de mooie historie of een schitterend design of fraaie techniek. Ik heb dan ook nog niet echt de leeftijd om écht van klassiekers te houden en ken een hoop exotische modellen niet.

Ik ben toch ook wel héél erg benieuwd naar het verhaal hierachter. Een schuur die vijftien jaar lang afgesloten was met dichtgelaste deuren, dat lijkt me opzich al bijzonder. Van wie was dat terrein waarop de schuur stond, van wie was die schuur zowieso? Een schuur op een eigen terrein moet altijd op naam staan. Zijn het gestolen auto’s of waren ze van een miljonair met verzameldrift? Waarom zijn ze nu gevonden? Wie wordt nu de eigenaar? Ik verwacht een mooie vervolglog met de antwoorden! ;)
Er zijn altijd lieden die bij dit moois luidkeels uiting moeten geven aan hun oppervlakkigheid, gebrek aan besef van historie en plat consumentisme.

Geeft niks, laat de echte kenners maar genieten.
http://www.interclassico.com/genpics/afa35.jpg
Volgens mij is dit een Lancia Flaminia Sport 3C Zagato!
Daar zijn er maar 168 van gebouwd!

En een Lotus Elan:
http://www.interclassico.com/genpics/afa52.jpg
Erg leuk.

En een BMW 502 naast een Morris Minor:
http://www.interclassico.com/genpics/afa25.jpg

Als niemand die wil hebben, hou ik me warm aanbevolen.
Oeps, per ongeluk bij ‘website’ iets verkeerds ingeplakt, misschien werkt de link van mijn nick bij bovenstaande post dus niet…
@klassiekrally

inderdaad die lancia is echt een prachtige klassieker. Toen ik hem zag vroeg ik mij ook af wat voor auto het was, het leek op een aston martin, maar ik miste de grill. maar nu weet ik het dus, het is een lancia! maar volgens mij is het een lancia Flaminia Sport Zagato S2:

http://www.lancia-club.nl/jml/images/stories/Algemeen/FFFregister/flaminia%20zagato%20sport%20s%202%20aangepast.jpg
o nee, sorry, ik heb nu eindelijk een plaatje gevonden van de Lancia Flaminia Sport 3C Zagato. en die lijkt er inderdaad nog meer op:

http://www.negri.it/zagato/immagini/qa35.jpg
Waanzinnig mooie auto’s he?
Victor Muller heeft (of had?) er ook een, naast nog andere Lancia’s zoals een Aurelia B24 Spider en een Flavia Sport Zagato. Staat in het jubileumboek van de Lancia Club Nederland (1998) Toen had ‘ie nog smaak ;)
nu begin ik toch weer te twijfelen. kijk eens naar deze foto:

http://www.interclassico.com/genpics/afa33.jpg

en naar deze:

http://www.interclassico.com/genpics/afa35.jpg

dat is volgens mij een en dezelfde auto. en dan is het duidelijk de lancia Flaminia Sport Zagato S2.
Zou heel goed kunnen hoor, ik ben geen expert :)
Mooie basis voor een restauratie, maar zou je de ontbrekende onderdelen nog kunnen krijgen? Die achterlichten bijvoorbeeld lijken me zeldzaam?
Ben ik de enige die nu zin heeft om elke schuur die hij tegenkomt open te maken? :D

Die oude racewagens zijn inderdaad ook erg leuk.
@ DavkeG: dacht ik eerst ook. Het lijkt wel een vierdeurs carrosserie. Dus dan zou het een Bristol 405 moeten zijn. Prachtauto.
@DavkeG: mijn Morris is ook een soort barnfind. Jammer dat ik daar geen foto’s van heb gemaakt… :(
Maar ik heb nu ook wel de neiging om in alle scheve vervallen schuren te kijken :)
jeutje, daar kan ik met m`n kop niet bij, dat je zoveel moois in een schuur laat staan. Zo vergeet ik m`n kater zeer snel:)
WoW die oude racewagen! Is dat geen lotus 47?, zeldzaam en erg veel waard.
En met die 47 bedoel ik de raceauto, niet de straat auto
De type 47 was een Europa in raceuitvoering, dus dat is het zeker niet.
Bedoel je misschien een type 48 Formule 2? Die is het namelijk ook niet ;)
Ik weet niet precies wat het wel is. Misschien zijn het Coopertjes?
dat er mensen zijn die niets om klassiekers geven…. ik zal het ze niet kwalijk nemen. Dat ze schrijven dat die dingen voor oud ijzer wegmogen of gesloopt moeten/mogen worden wijst in mijn op een trieste vorm van egocentrisme. Kun je niet eens blij zijn voor de liefhebbers die hier helemaal blij van worden? Gun andere ook hun geluk ipv deze azijn-mentaliteit.

Er staan een hele stapel leuke Alfa’s tussen, de racers zijn waarschijnlijk heel bijzonder en bijna alles lijkt zo op het eerste gezicht in vrij goede staat. Smullen voor de liefhebbers. Zo’n klassieke Alfa heeft echt veel meer karakter en stijl dan een moderne auto (de meeste klassiekers trouwens) maar niet iedereen snapt dat of heeft er iets mee, geeft niets sommige mensen geven helemaal niet om auto’s, ook prima. Ik weet van mezelf dat ik een mega grijns op mijn gezicht heb wanneer ik iets leuks kan/mag rijden nieuwe autos rijden vaak lekker en hebben allerlei speelgoed en oude auto’s zijn veel meer een beleving. Die ervaring blijft mij in ieder geval veel langer bij. Toch heb ik geen echt oude hobby auto, ben te bang dat het stuk gaat en ik er de tijd niet voor vind om de auto op korte termijn weer te repareren en als het eenmaal een paar maanden stil staat………
Ach ja, wat de mensen die niet van oude auto houden zich niet beseffen is ht volgende: Zonder oude auto’s waren de auto’s van nu niet eens uitgevonden. Mini is daar wel een leuk voorbeeld van. Het is een auto die een transversgeplaatste motor had met aandrijving op de voorwielen. tegenwoordig heeft 80% van de auto’s op de wereld zo’n aandrijvingssysteem. Je kan dus gerust zeggen dat zonder de mini 80% van de auto’s van tegenwoordig niet gemaakt zouden zijn.
Ook heeft de engelse autoindustrie model gestaan voor de japanse autoindustrie (met motorfietsen niet anders trouwens). Dat zie je ookmgoed terug in de carburateurs van oude japanse auto’s en motorfietsen die met carb’s rijden. Het is allemaal gebaseerd op de SU carburateur. Vroeger maakte Hitachi zelf directe (maar wel slechtere) copieen van die dingen. Ook de motorblokken van de eerste japanse auto’s waren grotendeels gebaseerd op engelse techniek.
So credit where credit is due….
@M5 Die BMW, dat is een 502 Limousine (de 501 lijkt erop maar heeft geen sierstrip over de zijkant net onder de ramen)
@ W0o0dy: klopt, zie mijn post ;)
De 502 heeft een V8 en de 501 heeft een zes-in-lijn.
Nu zal iedereen me wel van heiligschennis betichten, maar ik kan niet warm of koud worden van oude auto’s hoor. Net zoals ik ook niet op oude vrouwen val. Ik ga voor de nieuwste techniek en het beste dat er binnen mijn budget te koop is, daar kan ik voor warm lopen. Elk jaar een nieuwe auto of nog sneller liefst.
Dus die oude roestbakken gun ik aan de ware verzamelaars en liefhebbers. Dan kunnen zij deze koesteren, maar niet op de openbare weg graag, want ze stinken zo erg.
@Barry: iedereen zijn smaak, maar zeg eens hoeveel auto’s van tegenwoordig hebben een dashboard dat zo mooi is als die Alfa? http://www.interclassico.com/genpics/afa65.jpg
Alle moderne auto’s hebben een enorme hoeveelheid plastic met allerlei toeters en bellen, maar mooi? Bijna geenéén.
@ Barry330cd: stinken? STINKEN? Heiden!

RUIKEN bedoel je he? ;)

Weet je wat stinkt? Een moderne auto met kapotte katalysator: rotte eierenlucht. Bwegh…
@ Barry330cd: Een man naar mijn hart, weer een bevestiging dat ik in deze niet alleen sta :D BMW rijder he, dat zie je direct ;)

In die autoporgramma’s laten ze vaak van die ouwe bakken zien, ik begin dan gewoon te zappen en kom wel terug als er wat nuttigs op is, een hele uitzending geweid aan de Mille Miglia is overkill ten top en niet echt super spannend of iets van die strekking. Eerder slaapverwekkend in mijn ogen.

Geef mij maar auto’s als de LP 640, Vanguish, DB9, RS4, M5, de M3 die eraan komt, 599 GTB, Gallardo etc etc. Daar blijf ik voor kijken naar een programma of blijf ik staan op straat.

Als voorbeeld: niet voor niets ruilen veel Murcielago eigenaars hun wagen in om voor de nieuwe LP 640 te gaan, omdat deze nog beter en nog geavanceerder is. Ze blijven er niet eindeloos in rond rijden om er later nog van te genieten, nee er is wat beters en nieuwers op de markt en ze gaan ervoor, dat is meer mijn instelling en niet om in die pruttelende, stinkende, trage luchtgekoelde autootjes rond te tuffen door europa.

Nu is de LP 640 een extreem voorbeeld, maar veel mensen en lease rijders (die moeten soms wel) zoeken na 2-4 jaar een nieuwe auto uit die beter is als de voorgaande, je moet erop vooruit gaan en niet decennia terug gaan ;)
Ach knilles, arme jongen ;)
Het een hoeft overigens het ander niet uit te sluiten hoor. Zie de foto’s op mijn site om te zie wat ik bedoel. Een Murcielago tussen de oudjes bijvoorbeeld…
Iemand die van klassieke auto’s houdt kan best als dagelijks vervoermiddel het modernste van het modernste rijden. ’t Is maar net waar je je geld aan wilt uitgeven. Prima toch?

En de Mille Miglia saai? Huh????
Geweldig dit soort vondsten!
Het doet mij denken aan een Telegraaf bijlage begin jaren 80 ook over een ontdekking.

Het artikel was een reportage over een schat aan auto’s die stonden weg te rotten in de buitenlucht en ingestortte schuren ergens bij Parijs. Zeer, zeer zeldzame auto’s stonden erbij. Het verhaal was helaas wel zeer triest.

De eigenaar had nl. de verzameling met passie samengesteld maar kwam op een gegeven moment in geldnood. Om aan geld te komen wilde hij de auto’s verkopen maar kon ze aan de straatstenen niet kwijt omdat destijds de term ‘klasieker’ simpelweg nog niet bestond. Uiteindelijk heeft ie zich weten te redden maar uit wraak verkoopt hij niet één van de auto’s en laat ze door de tands des tijds vergaan!!!

Is iemand dit artikel of i.i.g. dit verhaal met bijbehorende foto’s wel eens op internet tegengekomen? Ik zou dan graag een linkje zien..
Die mercedes waar Pannekoek het over had.. heeft de koning van marokko ook.. zit al jaren in hun familie.. Toen zijn grootvader nog de koning was gebruikten zij die auto.. en nu nog 30 jaar later..ziet dat ding er nog splinter nieuw uit! P.S. vandaag nieuwe afleveringen van TopGear op BBC2 om 21.00.. Vandaag ook m’n verjaardag.. lekker achter de buis naar onze grote vrienden kijken..
Ik begin klassiekers steeds meer te waarderen (komt waarschijnlijk omdat ik stees ouder word ;) ), neem nou deze twee alfa’s:

http://www.negri.it/zagato/immagini/qa15.jpg

http://tomstrongman.com/ClassicCars/Viotti/Images/20viotti.jpg

Prachtig toch! als die hier nog tussen staan, dan hou ik mij warm aanbevolen.
@skyline

gefeliciteerd kerel! hoe oud ben je geworden?
15.. ;) Nog 3jaartjes wachten.. dan pas mag ik legaal rijden.. ;)
Zoals de titel zegt: De klassiekergrot van Ali Baba. Voor zover mijn Spaans reikt dan. :P Iemand trouwens enig idee wat voor auto er op foto 18 16.52 staat. Een vooroorlogs monster?
@ Knilles: Waarom zou een auto (ontwerp) wanneer die ouder wordt ineens niet meer mooi zijn? Dat is toch raar? Het enige wat verandert is de trend. Misschien ben jij wel zo’n snelle designkeukenjongen en hou je alleen van het nieuwste van het nieuwste. Kan… en inderdaad, smaken verschillen! maar eigenlijk vind ik dan dat je geen eigen smaak hebt. :P
Die = natuurlijk deze
@ Pannekoek en Skyline: volgens mij is die Mercedes geen 600 Pullman, maar een 300 SE.
http://www.ultimatecarpage.com/images/large/2473-1.jpg
Wat aan deze story zeker nog interessanter is als de auto’s (wat een schat van variatie, echt om watertanden te krijgen) hoe het mogelijk is,dat deze hal zo lang onontdekt gebleven is. Hangt misschien een fout luchtje daaraan ? Kunnen ook eventueel gestolen auto’s zijn. Anderzijds de constructie van deze hal is niet -ouder als zeg maar dertig jaar- en de stof op al deze auto’s is helemaal gelijk. Conclusie: Deze auto’s zijn op de zelfde tijstip gestald en daarnaar de deur dichtgelast. 178 auto’s in een keer te stallen is een hele karwij. De datum van deze stallingoperatie moet in elk geval in de negentiger jaren geweest zijn, de jongste auto was te zien is, is een Lancia Delta laatste generatie (foto 18 13:49) . Werk in de winkel voor de Sherlock Holmes onder de autoblogger!
@ saxoVTS: en dat zegt een S.A.X.O. liefhebber, nou vraag ik je…

Geen stijl zegt die hahahaha Wat kun je je zelf tegen spreken zeg, zet nog even een halfords spoiler + velgen aan je pausmobiel en dobbelstenen aan je spiegel joh :D
Knilles toch…
Ik zei nog zo: het één sluit het ander niet uit.
@Nick-g op de tweede foto zie je een logo en dat lijkt erg veel op een Chrysler-logo. Maar de stijl van de auto lijkt ook wel veel op een Duesenberg.
Echt supergaaf dit!!! Ik ben benieuwd of we ook binnenkort een lijst kunnen verwachten waarop alle 180 modellen staan, ben wel benieuwd wat er allemaal tussen staat! Maar eigenlijk ben ik nog veel benieuwder naar het verhaal hier achter. Het lijkt mij al onwaarschijnlijk dat ieand 1 auto vergeet, laat staan 180!
Hé, nu zijn alle foto’s op die site (en in de reacties) verdwenen… Boehoe. :(

@ slk55 amg; Ik zie geen verschil tussen de 3C en S2 behalve een zwart plekje op het voorspatbord… Hoe weet je welke welke is? En die Alfa’s zijn inderdaad prachtig zeg, vooral die onderste… Kwijl kwijl. :D
@ Knilles: Waar rijd je zelf in dan?
Jammer dat de foto’s van het forum verwijderd zijn :( gelukkig heeft dennis er nog een paar voor ons gekopieerd.
Zouden het gestolen wagens kunnen zijn? Zit vast de ingevorderde auto van me opa bij uit de 2de wereld oorlog (A)
Wat voor auto had je opa?
Bizarre vondst inderdaad!

@Knilles, ja wat rij jij dan??
Hmmm… Ik heb de site even ge-babelfish-t, maar kan de reden waarom de foto’s weg zijn niet vinden… Iemand? Misschien te veel traffic door de enorme belangstelling?
@ Knilles: Oe…op de teentjes getrapt? Jezelf verdedigen doe je niet door een ander af te zeiken!
De foto’s zijn weg, maar ik heb even snel een mirror in elkaar geknutseld: http://www.intuh.net/barnfinds
ik heb eventjes op internet gezocht, maar ik kan de afbeeldingen nergens anders vinden dan op die site :(

erg jammer :( , misschien dat ze weer terug komen.
@ Y: Top!
Persoonlijk rijd ik een BMW 330i en wacht met smart op de nieuwe M3, ik ben er echter nog niet uit over de achterkant.

Hoop dat ze er iets moois van maken anders koop ik een E92 335i of een RS4, ik houd jullie op de hoogte ok?

Maar goed, ieder zn eigen he? Franse auto’s staan zowieso niet hoog op mijn lijstje, oa te comfortabel (jahaa dat kan ook ja) en teveel piepjes en kraakjes overal.

Sprak laatst een monteur die bij een groot autobedrijf werkt waar lease auto’s worden opgeknapt en die wist mij te vertellen dat de laguna’s en andere franse bakken altijd de grootste problemen hebben vergeleken met duitse en zelfs italiaanse auto’s, zowel motorisch als onderstel en andere zaken, maar dit wisten we natuurlijk al? Oud nieuws.
A.U.B. Slopen die gebouw met al dat ijzer erin. ;)
Voor mensen die graag belastingvrij wilt rijden, zou ik zeggen: zoek een fatsoenlijke werk en bespaar ons al milieu vervuilde Flintstone mobils.
Gooi ze desnoods in een museum ofzo.
@ C est Jeroen, dat is een lotus seven of superseven maar zeker ouder dan 1980
Bedoelen jullie die gele Lotus? Da’s een Super Seven S4 geloof ik…
@ krilles: Ach dan snap ik nu waarom het je niks uitmaakt. je rijdt ook niet in een auto die op wat voor manier dan ook een icoon gaat worden. Niet zoals een E30 M3, of 3.0CSL, 2002 tii. En tja, modern hoeft niet perse beter te zijn trouwens….
… en die zijn zeker niet ouder dan 1973 :)
Ik bedoelde dus die Lotus Super Seven S4, maar dat snapten jullie wel.
Kevski Style kwam eventjes tussendoor ;)

Om even op Kevski’s reactie te reageren: Ik zou ook best dagelijks in een 330 willen rijden. Niks mis mee. Maar mijn passie zijn en blijven de klassiekers. Moderne auto’s zijn voor mij gebruiksvoorwerpen, enkele uitzonderingen (meestal exotische sportwagens) daargelaten. En gebruiksvoorwerpen horen in hetzelfde rijtje als de wasmachine, keukenmixer, stofzuiger en magnetron. Dingen dus die het dagelijks leven makkelijker maken, maar waar ik niet echt opgewonden van kan raken.
gisterenavond waren de foto’s ook even weg, die komen wel weer terug ;).
@ Y.; Helemaal fantastisch! Bedankt. (blijft zo’n mirror wel lang bestaan?)
Voor de liefhebbers een filmpje van oude SuperCars:
http://www.youtube.com/watch?v=VQeHeXTvrwQ
o.a.
De Tomaso Pantera
Lotus Europa Special
Dino 246GTS
Porsche 911 Carrera RS 2.7
Ferrari 308 GTBi
Lamborghini Countach LP400S
Lamborghini Miura P400SV
Ferrari 365GT4 BB
@ Kevski:

Wat moet ik in godsnaam met een E30 M3 of een 2002 ti, goed zonder deze auto’s waren mijn huidige en toekomstige auto’s er wellicht niet, maar om nou meteen opgewonden te raken van museum stukken gaat me toch iets te ver.

Ieder zn eigen mening in deze, maar goed dat niet ieder dezelfde passie heeft, ook in auto’s, anders zag het er op de weg wel heel saai uit ;)

Groeten,

“snelle design keuken jongen” ahummm….. :D
donkere ramen liefhebber
die superseven is de voorloper van onze donkervoort dat is ook te zien vinden jullie niet
@ donkere ramen liefhebber: Dat is zeker te zien. Joop Donkervoort is voor zover ik weet begonnen met het bouwen van de Super Sevens, of waren het nou de Caterhams? Maakt niet zoveel uit, want Caterham heeft de rechten van de Super Seven van Lotus gekocht.

Correct me if I’m wrong…
@ Knilles: geloof mij, ik vind de nieuwe 3 coupe zeer mooi, maar laat mij kiezen tussen bvb die Porsche 356 die daar onder het stof staat of de nieuwe 3 coupe, mijn keuze is snel gemaakt ;-) als jij ergens stopt met je bmw coupe (die ver van goedkoop is) of iemand anders stopt daar in die Porsche 356, dan weet ik waar iedereen naar zal staan kijke ;-) en als je altijd met de nieuwste wagens wilt rijden moet je mij ook niet wijsmaken dat dat jou niks intresseerd of de mensen kijken of niet..
ontzettend gaaf dat er zulke dingen bestaan! ik zou zeggen maak een aantal mensen zo gek om ze allemaal te restaureren en zet ze er vervolgens weer in met bewaking en een open deur!

prachtige lokatie voor een museumpie natuurlijk :D
ik vraag me ernstig af hoe iemand ooit zoveel zulke mooie auto’s bij elkaar heeft gekregen en wat de nieuwste wagen is.
@Klassiekrally: Caterham heeft de rechten van Lotus op de Super7 gekocht om er replica’s (kitcars) van te kunnen bouwen. Joop Donkervoort is daarmee begonnen in Nederland en na verloop van tijd overgegaan op een eigen merk. Maar het design straalt nog heel erg Lotus Super 7 uit.
Dit ga je over 50 jaar ook in Polen vinden!!!
waarom vind ik nooit zo,n verlaten schuurtje:(
ik was ze al kwijt…..
hoe kunnen nieuwe wagens nou ooit mooier zijn dan de klassiekers?:| nooit een Rolls-Royce Phantom III Sport Coupe gezien? maar dat maakt niet uit..

iemand de MK1 austin mini opgevallen? :):):D:):)
Vreemd geen lambo’s te zien.

Was dat geen opslagplaats van de Portugese Politie?
Volgens mij worden hier en daar wagen bijgehouden om ze later te verkopen eenmaal ze wat zeldzamer aan het worden zijn. Soms zie je dat op zoekertjessites. Op de foto’s zie je dan in de achtergrond een schuur/serre vol wagens staan en dan verkopen ze er één of twee van.

Dé ‘garagevondst’ ooit is toch wel deze ergens in Frankrijk (als ik mij goed herinner) beschreven met vele foto’s in het boek ‘Sleeping Beauties’ (Hesselmann). Garages en tuin vol oude Alfa’s, Bugatti’s en nog veel meer van dat lekkers.
Hier zie je er een paar (er stonden er veel meer!): http://www.bugattipage.com/jacob/Art/SleepingBeauties.html
Nog wat: http://www.hesselmann-foto.de/sleeping_beauties_01.htm
@ Thibaut
Vindt je dat lekkers? ;) In mijn tuin groeit nog minder onkruid dan in de stoelen van die dingen :P
Sorry hoor, maar voor die auto’s kan ik geen waardering opbrengen, voor die van hierboven overigens wel.
Sven
Er staat ergens in Nederland een schuur met tientallen Dafjes, keurig in verdiepeingen opgestapeld. Ik weet niet waar, ik weet wel van wie. Ook liep ik ergens een garage binnen waar heel veel sterren stonden, o.a. zo’n vleugelding. Of twee geloof ik zelfs. Ergens op de Utrechtse heuvelrug. Er zijn heel veel schatkamers.
ik schaam me er bijna voor dat ik bmw rijder ben Knilles je bent een triest mannetje om iedere keer weer bmw rijders er bij te halen om je standpunt over deze auto,s maar weer eens te melden,en denk je nou echt dat die nieuwe bmw m3 een zuinige auto is ha ha
en dit is nou precies waarom iedereen op forum,s zo,n hekel heeft aan bmw rijders
en wat denk je wat die porsche 356 kost als ie is gerestaureerd
er valt echt wel geld te verdienen met dat oud ijzer, zoals cls het noemde
hier nog veel meer foto’s, ook met de merken en types van de betreffende foto’s

http://www.intuh.net/barnfinds/index.htm
Het lijkt wel een europees geval van Gone in 60 seconds.
Voor de liefhebber is er echter genoeg te genieten.

Voor een museum op die plaats is er te weinig ruimte.
In een museum kun je er vaak omheen lopen, en daar staan ze te dicht voor op elkaar.

Barnfind…. mmmm…. toch een mooi woord…… beter als schuurvondst.
als ik naar deze foto kijk:
http://www.intuh.net/barnfinds/afa65_std.jpg

dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van een misdrijf.
Waarom zie ik anders losse draden onder het dashboard uitsteken?
@knilles

als het je niet intresseert, zeg dan niks, want wat je allemaal hier loopt te blatten slaat echt nergens op man!
@knilles, csl en al die anderen: Dat heet nou RESPECT, of beter gezegd een gebrek aan. Een begrip dat ook ouder is als 5 jaar. Zoek het maar eens op in het woordenboek (dat kan ook on-line). En probeer de betekenis wat langer te onthouden dan 5 jaar.

Wat een verschrikkelijk mooie vondst, hele gave foto’s ook. Thanks voor de mirror.
En nog wat: Ieder jaar een nieuwe auto kopen, hoe schadelijk voor het millieu denk je dat dat is?
Mensen als Knilles zijn vaak jonge snotneuzen die alleen maar in die nieuwe troep willen rijden waar qua electronica altijd wat aan mankeert.
Maar goed ieder zijn smaak. Wel toevallig dat het altijd die jonge snotneuzen zijn die veel ongelukken maken waardoor onze premie zo hoogt wordt. Leer eens rijden in een klassieker zodat je eindelijk eens weet wat “ECHT” autorijden is.

Succes snotapen :))))))
AMEN!!
@ iedereen

Linkje met allen modelnamen erbij, hoeven jullie daar geen ruzie meer over te maken ;-)

Wat zou de jongeste auto zijn die er tussenstaat, de 205??
Staat naar mijn menig behoorlijk achterin de schuur?!
@Bromsnor:

Ik rij in een Amazon, en daar steken ook draden onder het dashboard vandaan, simpelweg omdat zo’n auto vaak van eigenaar gewisseld is, en de bedrading onder het dashboard steeds omvangrijker en omslachtiger is geworden en ik geen idee heb waar sommige losse draden van zijn en de tape onder het dashboard zo nu en dan loslaat.
Dat het hier om gestolen auto’s gaat lijkt me zeker mogelijk, maar absoluut niet zeker op basis van een los draadje.
ik vind het een mooie vondst
een mooie collectie maar niemand vraagt zich af van wie ze zijn


wie is rijk genoeg om 180 wagens te kopen zonder er dan nog vaak mee te rijden


ik denk dat als ik het geld had voor zulke wagens ik ze niet ergens in een schuur zou laten verkommeren maar ergens in een goed beveiligd gebouw
Doet me denken aan de Dovaz Collectie.. alleen was hier wel eigenaar van bekend..
De vernietigende kritiek van zo’n Knilles is duidelijk, waarom klik je deze site dan aan diverse malen om weer zoiets af te zeiken.
Ik weet zeker dat die Knilles in een auto rijdt die zo saai is dat hij gewoon helemaal niet opvalt !
Ach toch is het leuk dat er nog van die zielige sukkels bestaan als Knilles. Daardoor krijg je een beetje contrast zodat leuke mensen en mooie auto’s nog mooier lijken!
Luud Kort
Mooie verzameling! Wat mij opvalt, de nummerplaten(Nederlands?) of was dat in vroeger jaren in Portugal eender als in Holland? Overigens weet ik in Sneek(friesland) wel een hal aan te wijzen waar zo’n honderd (kan ook niets minder zijn) oude Rovers of Jaguars te staan van verschillende leeftijden, waar volgens mijn ook nooit mee wordt gereden.
@Luud Kort:

Owja waardat? kom zelf uit de buurt van Sneek maar heb hier nog nooit van gehoord..
@Luud Kort:

Owja waardat? kom zelf ook uit die streek en heb er nog nooit van gehoord

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).