Van alles en nog wat gespot

Auteur: , 77 Reacties

Dit is weer een ouderwetse gespot-aflevering met van alles, nog wat en een beetje meer. Maar daarmee niet minder interessant. Enkele trefwoorden voor deze aflevering: Wiesmann, Sagaris, 599 GTB, Mulliner, Appeltje en meer.

Bentley S3 Continental Mulliner Flying Spur

Na een dag lang werken – ik had inmiddels al een 599 GTB Fiorano bij elkaar verdiend – zag ik deze statige Bentley de P.C. Hooftstraat in duiken. Al gauw zag ik dat het niet om een standaard S3’tje ging, maar om een exemplaar dat voorzien was van een Mulliner koetswerk dat maar 291 keer is geleverd. De auto reed net als de meeste patsers in de P.C. Hooftstraat rustig door zonder te parkeren, zodat ik er maar achteraan moest blijven fietsen. Ik heb de auto een flink stuk gevolgd om er nog wat van te kunnen vastleggen, aangezien het wel eens heel lang zou kunnen gaan duren voor er nog eens eentje langs komt. Sowieso zie je zulke kostbare klassiekers nauwelijks rijden, en dus zeker geen in een dergelijke uitvoering. Van alle S3’s zijn er 1.630 gebouwd, voor het grootste deel als Standard Steel.

Bentley S3 Continental Mulliner Flying Spur - Foto Jim Appelmelk
Bentley S3 Continental Mulliner Flying Spur - Foto Jim Appelmelk
Bentley S3 Continental Mulliner Flying Spur - Foto Jim Appelmelk
Bentley S3 Continental Mulliner Flying Spur - Foto Jim Appelmelk
Bentley S3 Continental Mulliner Flying Spur - Foto Jim Appelmelk

Chevolet Bel Air Sedan ‘56

Net iets ouder dan de Bentley en bijna net zo indrukwekkend is dit enorme slagschip uit de VS. Schijn bedriegt echter als je hem met de Bentley zou vergelijken, want deze bijna net zo lange sedan is meer dan 1,4 miljoen keer verkocht in ’55-’56! Het was dan ook geen buitensporig dure auto in die tijd, en ook was het zo dat de auto geheel naar Amerikaanse traditie leverbaar was als sedan, coach, stationcar en convertible. Zelfs dan was het nog niet het goedkoopste model, want dat was de One-Fifty. Tegenwoordig zijn deze auto’s ook niet bijzonder duur om aan te schaffen, een goed exemplaar kost ongeveer tienduizend euro. Wees blij dat er geen wegenbelasting bij komt, want het verbruik van de zes- dan wel achtcilinder voorin is natuurlijk vrij hoog. Die hadden een inhoud van 3,9 liter (6-in-lijn) en 4,3/4,6 liter voor de V8, met respectievelijk 138, 170 en 220 paardenkrachten aan maximum vermogen, en daarnaast nog bergen koppel door het laagtoerige karakter.

Chevolet Bel Air Sedan ‘56 - Foto Jim Appelmelk
Chevolet Bel Air Sedan ‘56 - Foto Jim Appelmelk
Chevolet Bel Air Sedan ‘56 - Foto Jim Appelmelk
Chevolet Bel Air Sedan ‘56 - Foto Jim Appelmelk
Chevolet Bel Air Sedan ‘56 - Foto Jim Appelmelk

Dodge Viper RT/10

In 1989 was de eerste conceptcar met de naam “Viper” te bewonderen, genaamd VM-1. Voorin lag een 5,9 liter V8 motor, die al gauw vervangen door een achtliter V10 die een wat langere ontwikkelingstijd had. Die lag in hetzelfde jaar nog in de Concept VM-2. In1992 was het dan zo ver en konden de eerste exemplaren aan de man worden gebracht. In Nederland was die echter op de markt als Chrysler, verder was de auto identiek. De reusachtige V10 leverde 400pk waarmee deze targa (toch?) 266 km/u kon en in maar 4,5 seconde naar de honderd sprintte. In 1994 kostte de auto maar 2 ton in Nederland, niet veel geld voor zo’n snelle en exclusieve auto! In Nederland dan, want in Amerika zijn alle auto’s goedkoper, en zijn Vipers ook niet heel bijzonder. Er zijn er namelijk ±10.000 van gemaakt!

Foto’s op verzoek verwijderd

Ferrari 599 GTB Fiorano

Afgelopen zaterdag fietste ik richting de RAI toen er opeens werd gebeld. Een collega van me was op dat moment in de P.C. Hooftstraat en had deze Ferrari 599 GTB voorbij zien rijden samen met een vriend van me! Ik haastte me er naartoe om het schouwspel aan te zien, en even later kwam hij nog een voorbij! De 599 GTB is de opvolger van de 575 M Maranello, maar qua segment past hij wel ergens tussen de 575 M Maranello en de Enzo in. De Maranello was voornamelijk een Grand Tourer waar de Fiorano toch echt een Supersporstscar is. Hij heeft zelfs 100pk meer vermogen, voorin ligt dan ook de motor uit de Enzo met iets minder vermogen. De nieuwe Ferrari moet het net afleggen tegen de LP640, en scoort daarmee dus heel indrukwekkend. 0-100 kost hem slechts 3,7 seconde en de auto haalt ongeveer 330 km/u. Hij zou best nog wel eens sneller kunnen zijn dan de Carrera GT, terwijl die ruim twee keer zo veel kost! Ik schat in dat we de 599 GTB de komende jaren regelmatig gaan zien, althans, relatief veel als je kijkt naar de prestaties.

Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk

Maserati Merak SS

In de jaren ’70 was Maserati van Citroën, wat zich uitte in veel kenmerken van de Maserati’s/Citroëns. Al eerder heb ik de Citroën SM eens laten zien, die voorzien is van Maserati motor. Die motor lag ook in de Merak 3000 en in de SS. Daarnaast waren sommige Meraks voorzien van het dashboard van de SM, heel futuristisch vormgegeven. Deze had het helaas niet. De SS is de krachtigste uitvoering met 220pk achterin, de Merak 3000 met hetzelfde blok kreeg er 190pk uit, ongeveer even veel als de SM. Er was ook een spaarversie van 2,0 liter die 170pk leverde, maar die werd nauwelijks verkocht (102 stuks). Hetzelfde gold overigens voor de zuinige versies van de concurrenten, Ferrari 206 Dino en Lamborghini Urraco P200 waarvan er respectievelijk 152 en 68 werden gebouwd! Overigens zaten die in het programma omdat het extra duur was om in Italië een auto te rijden met meer dan twee liter cilinderinhoud. In andere landen zijn de zuinigere versies nauwelijks verkocht.

Maserati Merak SS - Foto Jim Appelmelk
Maserati Merak SS - Foto Jim Appelmelk
Maserati Merak SS - Foto Jim Appelmelk
Maserati Merak SS - Foto Jim Appelmelk
Maserati Merak SS - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CL 600 C-216

Voorlopig is dit de laatste Benz die ik jullie zal laten zien, afgezien van de klassiekers heb ik ze bijna allemaal wel gehad. De CL met V12 voorin is nog maar net op de markt, toen ik dit exemplaar spotte was het zelfs de eerste die in Nederland werd gesignaleerd. De auto stond bij de RAI geparkeerd, ik zag hem staan nèt nadat ik melding had gedaan van een E 63 AMG een stukje verderop. Net als in de S 600 ligt hier een 5,5 liter V12 in die 517pk levert, een paar meer dan de 63-AMG modellen dus. Het koppel van 830 Nm is nog het belangrijkst, omdat dat het meeste zegt over de dagelijkse rijdbaarheid. De nogal zware auto van 2185 kilo heeft maar 4,6 seconde nodig om naar de honderd te komen! Naast vermogen en prestaties heeft de auto nog veel andere dingen te bieden, zoals ABC (Active Body Control). Dat is een systeem dat door Mercedes-Benz is ontwikkeld en er voor zorgt dat de auto minder body roll vertoont bij handelingen zoals een bocht om gaan, accelereren en remmen. Het systeem bevat een hydraulisch systeem om de ophanging onder controle te houden. Een auto met dergelijke features kost niet niks, in Nederland € 212.000, in België nog geen € 160.000.

Mercedes-Benz CL 600 C-216 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 600 C-216 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 600 C-216 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 600 C-216 - Foto Jim Appelmelk

Pontiac Solstice

Een paar dagen geleden las ik dat de Solstice qua verkopen de “Miata” heeft overtroffen! Hier in Nederland wordt er overigens nog niet zo veel gedaan met de Amerikaanse Roadster, ze worden met mondjesmaat geïmporteerd door een klein autoschadebedrijfje in Haarlem waar een foto van dit exemplaar op de frontpage staat! Er zijn mij nog maar drie exemplaren op Nederlands kenteken bekend, die op diverse plaatsen zijn gespot. Conceptueel is de auto echter niet zo heel bijzonder, maar met de 177 pk voorin kom je toch wel een eind. De auto is ook niet erg duur, in de VS bestaal je er $ 22.115 voor wat neer komt op een relatief best wel hoge prijs in Nederland. Het model wordt het meeste vergeleken met een Speedster, en daarom is het zeker noemenswaardig dat de auto in de VS al vaker is verkocht dan de Amerikaanse MX-5!

Pontiac Solstice - Foto Jim Appelmelk
Pontiac Solstice - Foto Jim Appelmelk
Pontiac Solstice - Foto Jim Appelmelk

Porsche 993 Turbo

Na lang wachten was hij er dan eindelijk, mijn nieuwe camera! Zie hier de eerste twee foto’s die ermee geschoten zijn in de P.C. Hooftstraat, van een Porsche 993 Turbo. Van alle Turbo’s die Porsche tot nu toe op de markt heeft gebracht vind ik dit de mooiste met een kleine voorsprong op de 997 Turbo. Onder andere de stoere achterspoiler draagt daar aan bij, Porsche s altijd al erg creatief geweest met spoilers. De 997 GT3 heeft bijvoorbeeld ook al een spoiler van interessant ontwerp, net als de 996 GT3 series I en II. De 993 Turbo was de eerste 911 Turbo met een set dubbele turbo’s, vorige modellen hadden een enkele turbo. Ook is het de eerste Porsche Turbo met vierwielaandrijving, maar de laatste Porsche met luchtkoeling. Het blok van 3,6 liter levert met de Turbo’s trouwens 408pk, niet veel minder dan de 996 Turbo dus. Van 0-100 kost maar 4,5 seconde en weer terug naar stilstand zelfs maar 2,6! Porsche blijft heer-en-meester als het om remmen gaat. De auto kan 290 km/u, en kostte in 1996 HFL 379.000.

Porsche 993 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 993 Turbo - Foto Jim Appelmelk

TVR Sagaris

Na een hele tijd alleen maar cabrio’s kwam er in 2002 eindelijk een coupé met de naam T350 C. Die was voorzien van een 3,6 liter zescilinder die 350pk leverde. Aangezien TVR’s altijd erg licht zijn, haalt de auto hiermee in 4,4 seconde de honderd en een top van 282 km/u. De Sagaris is van deze auto afgeleid maar is wel in enkele details wat extremer. De koplampen zijn veel gemener, de motorkap heeft grove kieuwen en een soort los paneel met sleuven in het midden, en een heel aparte doorzichtige achterspoiler. Nog tegendraadser zijn de uitlaten waarmee het motorblok in zijwaartse richting uitademt! De auto is daarmee weer een echte TVR, erg vreemd en met niet onverdeelde meningen over het uiterlijk. Op papier is het een verschrikkelijk snelle auto die zelfs de 310 km/u zou moeten kunnen halen! Als je dat al durft in deze auto kom je vlak boven de 250 km/u bedrogen uit met het feit dat de auto niet veel harder wil, zo merkte de Autovisie dat laatst bij en test. Op een weggetje met veel bochten voelt de auto zich het beste thuis.

TVR Sagaris - Foto Jim Appelmelk
TVR Sagaris - Foto Jim Appelmelk

Wiesmann GT

Op een zonnige dag in de zomer van 2005 stond ik de auto te wassen voor de deur. Opeens kwam er een Wiesmann aangereden, een donkergrijze! Ik stopte mijn werkzaamheden en rende achter de auto aan. Deze stond geparkeerd in de Cornelis Schuytstraat en was net opgehaald uit Duitsland. Achter de Wiesmann staat de Maser van Jort, en mijn grote vriend en vipspotter Edwin Smulders was er ook bij en heeft de auto even op mij en mijn camera laten wachten, die ik toen niet bij me had. Na een aantal foto’s en een dankwoordje te hebben gemaakt ging ik weer naar huis om hem later terug te zien in de P.C. Hooftstraat. Wat een schitterende auto! Daar heb ik het rolletje maar meteen volgeschoten, zo’n auto zie je maar heel zelden. Zeker een prototype, zoals deze. Het is het tweede prototype.

Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk



77 reacties

Zoveel moois weeral :-)
Die S3 en Merak.. geweldig!
een voor een mooi
Die Wiesman is echt gruwelijk, wat een bak! Hij was laatst ook al in PK, een witte geloof ik, zeer indrukwekkend :D
Natuurlijk helpt de BMW motor daaraan mee ;)

En heeft die 599 GTB nou een sticker voorop als kentekenplaat? Wist niet dat dat mocht in Nederland, een sticker links voor net onder de motorkap.
Wel een mooie oplossing zo, het verpest het design van de auto niet door er een kentekenplaat pontificaal in het midden op te plaatsen.
wat rijdt er tog veel moois rond he
Leuke gespot, vooral de Wiesmann GT en de 599 GTB.
Mooie serie Appeltje! Kleine correctie: de Chevy is een ’57.
Leuke pics (die Conti GT die per ongeluk op de achtergrond staat bij de 599!) en ook leuk dat ik bij een aantal spots aanwezig was. Het geluid van een 599 is werkelijk fantastisch, hopelijk wordt het een vaste klant in de PCH.
Nice! leuke viper :)
Graag wil ik hierbij een actie opstarten om kentekenplaten aan de voorzijde af te schaffen.
Het kan toch niet zo zijn dat je een sticker op je auto moet plakken om van de voorzijde herkenbaar moet zijn.

Misdadig als je die ferrari en maserati ziet met die kentekens op de voorzijde
Volgens mij sprint de sagaris iets sneller naar de honderd!!!
namelijk in 3,9 seconden!!! schilt toch een halve seconden.

ook gelijk de mooiste spot!
Er staat al tijden een 599GTB in de Kroymans showroom in Hilversum. En het is weer een geflopte Ferrari op design. Aston Martin maakt gewoon mooiere Ferrari’s dan Ferrai zelf, tegenwoordig :\
Die S3 goed gezien?. volgens mij is het linkerportier overgespoten, kijk maar naar het duidelijke kleurverschil.Ik woon zelf achter de P.C.Hooftstraat en kom daar regelmatig dit soort exclusive auto’s tegen. Maar zoals Sacha al zegt zijn de meeste mafkezen, die lopen te pronken met hun auto.Mevr.Gullit en onze tjakka gek zijn wel de ergste, die zie je er bijna dagelijks.
mooi mooi

maar waar moet je met de foto’s terecht die ook wel exlusief zijn??
-edit: tips of suggesties kun je kwijt via [email protected]
wat een mooie wiesmann… :)
@Fons
Niet alleen de Ferrari en Maserati. Kijk eens naar de positie van de kentekenplaat bij Viper, Solstice en Wiesmann: gruwelijk.

In plaats van afschaffen van die platen aan de voorkant, kunnen we beter (toekomstige) autodesigners ervan bewust maken, dat ze er bij het tekenen reken mee moeten houden dat zo’n plaat er ook nog op moet (onderwerp voor column, Michiel?). Het kan wel, zie Sagaris.
Die 993 is een zalige auto!
Die Wiesman is erg mooi. En die Pontiac vind ik ook erg leuk. Die zou je eigenlijk wel wat vaker mogen zien in NL. Die S3 heeft idd wel erg veel kleurverschil in het portier, maar ziet er verder strak uit.
prachtig die nieuwe 599.
Volgens mij is dat dezelfde auto waar sjoerd van stokkum ook in heeft gereden van petrolhead
Lovin’ the Sagaris and Wiesmann GT.
Wat een wagens!
very good. Ze zin allemaal mooi. En even over de Wiesmann: er komt waarschijnlijk nog de V10 van de M5 in de Wiesmann.
zin=zijn
wiessman voor mij :) te gekke auto
wat een schitterende wagens zijn die Merak en 599 GTB. bedankt voor de mooie plaatjse Appeltje
heel mooie foto’s!!
599 GTB gloednieuw !!!!……66-TV-DJ :D:D
1. Sagaris (gruwelijk extreem, zeer exclusief en mooi a-symetrisch dak)
2. Wiesmann (erg exclusief, goede techniek en design)
3. Porsche 993 (liever zonder de Turbo; dan ingetogener)
4. Ferrari 599 (vind een F355 trouwens nog steeds mooier)

de rest vind ik niet interessant (en zeker de Benz niet; rijden prima, blijven pooierbakken)
ai, vergat de Merak op 5 te zetten :(
prachtig ouderwetsch italiaans design (maar daar blijft het dan ook bij)
Jammer geen Aston Martin in de lijst….heeft gewoon de mooiste wagens!
woow die 599 is echt mooi en die CL is natuurlijk ook prachtig
wo de Wiesmann GT is echt een super auto,
ik heb hem zelf gezien op de autobeurs in geneve
echt schitterend!
Wiesmann!
Viper!
Merak!

zucht droom wagens
Johan de Dooper
joop van den ende in die s3?
De Bentley is prachtig. Jammer dat het linker voorportier nét even een andere kleur heeft…

De Merak SS blijft ook interessant. Heb een keer een ‘gewone’ Merak gereden wat me toen erg tegenviel. Schijnt meer aan dat exemplaar gelegen te hebben dan aan de Merak in het algemeen.

De Wiesmann is gewoonweg geweldig. Coe = Kreis Coesfeld, een fabrieksexemplaar?
Ik ga er binnenkort (zaterdag misschien) naartoe… Kan bijna niet wachten!
bedankt voor je werk man ik apprecieer het tenzeerste.

Die nieuwe 599 Fiorano is ook mijn favoriet, Ferrari is going the right direction!!!
Ben toch blij te zien dat ik niet de enige ben die vraagtekens heeft bij de kleur van de deur bij de S3. Als je zulke centen hebt liggen, kan een schade (?) toch wel mooier gerepareerd worden.
Persoonlijke favoriet: dat wordt lastig. In ieder geval niet de Merc.
Zoals ik laatst nog op een VW-busje zag staan: als ik mercedes wil rijden, neem ik wel een taxi.
Overigens: laat maar komen die spots. toch leuker om te zien dat die wagens ook daadwerkelijk gebruikt worden, dan veel te gelikte persfoto’s op onrealistisch mooie locaties.
Die Bentley is gewoon in een nette rijdende conditie. Er zijn er genoeg die in mint conditie zijn, maar die zie je niet op de openbare weg.
Ik zou er gewoon van genieten.
@ Fons: Helemaal mee eens. Auto’s zijn om in te rijden. Hoe duur ze ook zijn.
En liever een auto die niet helemaal 100% in concoursstaat is dan één waar je niet meer mee durft te rijden omdat er wel eens een vliegenpoepje op de lak zou kunnen komen.
@ Johan de Dooper: Ja dat zou idd best eens kunnen, hij lijkt er iig best wel veel op. Als ik naar school moet kom ik ’s ochtends vaak langs zijn huis, soms zie ik hem dan ook wel eens uit een van de 3 uitritten rijden en dan rijdt hij in een Lexus SC430… Ik neem aan dat hij wel meerdere wagentjes tot zijn beschikking heeft!
Ik houd heel erg van deze van-alles-en-nog-wat-gespot-serie! Op de Porsche en Viper na vind ik ze allemaal GE-WEL-DIG! Echt een heel mooie serie met vooral heel mooie auto’s en interessante feitjes.
Weer een mooi stuk en mooie foto’s! Geef mij de CL 600 maar!
De kap van de Solstice is bestwel kapot tog

En het noemt zich nog ‘mobiliteitsservice’ ooK :S:S
haha, grappig om die Solstice te zien. Heb ik afgelopen zomer een weekend geleend van dit autoschadeherstelbedrijf. Samen met mijn collega afgewisseld met een Ford Mustang cabrio (nieuw type) die ze ook als leenauto hebben. We hadden erg veel mazzel met het weer dus kappies open het hele weekend ! Die Pontiac was wel leuk, maar ik moet zeggen dat die Mustang ook wel erg gaaf was, vooral het geluid wat eruit komt. En als je stil staat en je geeft even een dot gas in z’n vrij dan zit je gewoon te schudden in die auto. Alleen het aftanken was rampzalig. Erg kleine vulopening waardoor je heel langzaam kon tanken, ik heb echt een kwartier gestaan. Leuke ervaring rijker na dat weekendje cruisen.
saco ,wat vloekt dat kapsel van je toch weer lekker bij die viper van je djaavo
Damn, geweldige spot-serie!! Complimenten man :)!

Jammer dat ik in mijn omgeving nooit zulke auto’s zie :( Enigste tofste is een subaru impreza sti ’00 paar straten verderop
@ gerrit,

die kap was wel een aparte constructie. Deze persoon die hem nu meehad is vergeten dat kapdeel naar beneden te drukken. Als je in de auto zit en op de knop drukt om de kap open te doen schieten die driehoekige kapdelen vanzelf los
toch jammer dat iedereen over het sprintje van de sagaris heen lees want 0,5 seconden is heel wat. nog effe voor de duidelijkheid hij gaat in 3,9 sec i.p.v 4,4 sec
en de bell air is een topper. al is het alleen maar omdat er in de europese autos enkel $%^&*%&leden rondrijden. kijk mij toch eens
Die Mercedes… vooral in deze kleur heeft ‘ie echt de gratie van een walvis zeg… :-S
Chevy Bel-Air is fantastisch, 1 van mijn favoriete Amerikanen. De Fiorano is prachtig, de mooiste Ferrari van de afgelopen jaren. Merak SS heb ik waar ik woonde ook wel eens voorbij zien komen, vooral het gave, typisch Italiaanse geluid is me bijgebleven. Geweldig design ook trouwens, jammer dat die tijd voorbij is…
@ autoblog : dank je ik zal eens wat fotootjes mailen want k heb er nog wel een paar denk ik
:D
vooral die porsche 993 is mooi alleen jammer dat die niet in zwart is,een van de mooiste porsche die er gemaakt zijn.
haha die wiesmann zie ik wel vaker echt mooie auto echt netjes maa die tvr is gewoon de bom
@olibier, naar welk adres moet ik dan mailen, want ik ga ook weer spotten en ik heb nog wat foto’s….. maar hoe kan het dat jullie precies die supercars zien want als ik in de pc hooft ga dan is het beste wat ik heb gezien is een hummer en een M6, is dit mazzel of zijn er echt tijden dat je die auto’s daar ziet?
@ Esting 4,4 voor de T 350 C he, ik weet wel dat het 3,9 is voor de Sagaris :D
@ Ruben Baeten het was me niet helemaal duidelijk want de RDW gaf een te laat jaartal op dat niet klopte met het model, beetje vreemd. Misschien een nalevering?

Bedankt voor jullie leuke reacties! En helaas helaas voor jullie is de CL600 voorlopig niet de laatste Benz want ik heb net een E63 AMG Combi gespot, nogmaals mijn excuses :P
Beetje offtopic, maar hier nog een toffe nummerplaat ‘gespot’ (niet door mij)
http://www.petrolhead.nl/beeld/2007/02/IMG_1535.php
Die Pontiac Solstice heb ik mee gereden…
lachen bakkie maar niet superbijzonder qua rijden..
de series worden steeds beter!!! mooie bake vooral de tvr
Mooie plaatjes!
Voor wie nog meer van de Merak, Uracco en Ferrari 308 willen zien. Ze hebben op Top Gear een opdracht voor goedkope Italiaanse supersportauto’s gehad. (zie youtube http://www.youtube.com/watch?v=JKsOit11NOk)
Die Wiesmann blijft toch een cool bakkie he! ik las net in de opmerkingen iets wat ik niet wist en dat is dat ie een BMW powerplant heeft ik hoop toch echt dat het daar bij blijft want als ze de Wiesmann zo’n SPUUGLELIJK BMW uiterlijk geven kan ik helemaal nergens meer van dromen.
Mooie auto’s . En in het bijzonder de cl. Die ferrari is ook gruwlijk mooi zeg.\
Zo’n Bent is en blijft een waanzinnige machine.

De W’mann is ook fraai. Evenals de Sagaris. Ik mocht een tijdje terug een avondje meerijden: sensatie!

Binnenkort als passagier in zo’n Viper . . . :lick:
Mijn favo is de CL!
er mist nog iets aan die lijst een dodge charger r\t uit 1969
Ferrari is gewoon prachtig, en die Merak zou dan wel een mooie oldtimer zijn voor erbij :-)
Ik ben zelf niet zo heel erg gecharmeerd van de vormgeving van de 599, om het woord “lelijk” achterwege te laten, maar dat is ook niet het belangrijkste bij zo’n auto. De sound is al bijna belangrijker, en die mag er wezen :D _O_

@Vinnie ik hoop zo’n auto nog eens te spotten, dan komt hij zeker nog eens langs!
die 599 en die cL zijn werkelijk prachtig! mooie reportage!
geweldige auto’s……….allemaal. wacht met smart op de volgende serie.
omg, kerel. waar kom jij al die mooie wagens tegen ? echt prachtig!
Moest ik aan denken bij het zien van de foto’s van de Benz CL600:

http://aandebewonersvanditpand.typepad.com/aan_de_bewoners_van_dit_p/Docters-van-Leeuwen.jpg

Ik geef toe, er doen zich wel vaker rare associaties voor in mijn bovenkamer… maar toch :-P
die man ziet er uit als een al wat oudere dikke vermogende duitser. en de CL is ook een dikke duitser, die je alleen kan rijden als je vermogend bent, en vermogend ben je meestal pas op latere leeftijd.
zo gek vind ik de associatie dus niet ;)
@ djd : ik ga meestal op reis en neem men camera mee en ik heb nog een 200 tal foto’s van supercars in marbela en londen maar je moet gewoon naar dure restaurants gaan en aan de overkant iets gaan drinken ofzo en je zult ze dan wel zien ;-)
die TVR Sagaris en die Wiesmann GT zijn toch al mijn favorieten
Wie doet er nou een kentekensticker op een Ferrari, dat vind ik echt een verkrachting van de hele wagen. Toegegeven, was het hier maar Amerika, met alleen een kenteken aan de achterkant, maar liever een gewone plaat dan een sticker :(
jaa je plakt tog geen sticker op een ferrari

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).