R1 vs Veyron vs Carrera GT

Auteur: , 170 Reacties

Dankzij een waardevolle tip van mbvt hebben we een filmpje van een zeer kansrijke actie op de Duitse autobahn. Een Yamaha R1 filmt hoe een Bugatti Veyron en Porsche Carrera GT hun waarde tonen. De R1 heeft het duidelijk moeilijk, de Carrera GT lijkt het echter aardig bij te houden. Einfach brutal!

UPDATE: de oude video was niet meer beschikbaar,
via de comments hebben we nog een fragment:



170 reacties

Hoe download ik die shizzle?

echt vette shit!
Peugeot407coupe
is het nou toeval dat hij een carrera en een veyron op dezelfde dag tegenkomt?of is dit afgesproken? in ieder geval: VET!!!
Woehoe, is deze er ook op youtube.com? Dan kan ik hem bij m’n favo’s gooien :-)
Ik zou al schrikken als 1 zo’n auto me voorbij zou komen, laat staan twee van die superauto’s!! Wat is die R1 voor soort iets? Een soort carver?
Zoals ze in Aalter, België zeggen DA waser Over…
oeff die Veyron lijkt wel een Alien wagen vergeleken met die andere autos en wat isiiie breed zeg..
vet onwijs snel die Veyron, maar die sound van die Porsche niet normaal.
Zeker weten de best klinkende auto ter wereld
Wat!! Die Veyron is net een tijdmachine man! Ineens is ie foetsiee…
Zulks een R1 heeft een ontzettend goed trekvermogen (OK, kan niet meer in topsnelheid), dus die Veyron en Carrera moeten ontzetten hard kunnen optrekken.
Knap staaltje techniek.
Porsche, petje af voor het bijhouden van de zogezegde “VW-ûberwagen” ;-)
Wow… Dat is me 6 minuten geweld! Ik ga toch voor de carrera GT. Veel mooier en cabrio, zodat iedereen mijn knapje hoofdje kan zien!
Leuk filmpje, maar hier blijkt dat de motorfiets het in bochten veel voorzichtiger aan moet doen ivm veiligheid, dan de twee auto’s. Hierdoor komt hij steevast te laat op het rechte stuk, ook wel mooi dat zo’n tweede motorfiets een poging doet het bij te houden
Ja leuk speelgoed ;) :D:D
Een Yamaha R1 is gewoon een supersportbike; 1000CC en iets van 170/180 pk. Gruwelijk snel in ieder geval.

Maarja.. de Veyron is gewoon sneller dan gruwelijk snel.. :|
De R1 is het neusje van de zalm in de Yamaha stal, 1.000 cc machine op 2 wielen … En idd, het is wel erg straf dat er op knal hetzelfde moment twee VETTE bakken komen aanzetten … Gelukkig heeft de motorrijder genoeg ervaring om dit te blijven filmen.
een R1 is een yamaha R1 en dat is een hele snelle motor…
Carrera GT :D
Wauw, dit is wel heel vet zeg. Twee überwagens tegen elkaar. :D

@ Dreier; De R1 is een “gewone”, maar heel snelle motorfiets:
http://www.webwombat.com.au/motoring/images/yamaha-r1-2.jpg
ik ben ergewoon stil van..wat een mooi geweld en dat geluid!!daar gaat het een en ander wel van overeind staan!
hoeveel mazzel heb je els je die autos tegenkomt
en al helemaal teglijk en nog wedstijdje doen ook nog
die andere motorrijder schrikt er ook van denk ik hij rijd bijna tegen die auto aan vette video hoor
Mooi filmpje!! Laat 3 beesten zien ;)
Ik rij zelf een Suzuki GSX R1000 maar ik hou een R1 niet bij :S
stelletje naivelingen, de BMW rijders worden afgezeken, deze gasten gaan 3x zo hard en worden toe gejuicht. Jullie zijn echt zielig, maar ik vind dit vet en zei hetzelfde bij de bmw
Ik zie ‘em niet op mijn scherm verschijnen… is er een directe link naar dit filmpje!?
hoe snel zouden die eigelijk gaan??
Echt heeeeeeeeel vet dit!
Heren Mannen! Breekt die GT nou een heel klein stukje uit? op 3:33 ????
@ Rijk; Die BMW reed in NL op de snelweg, waar je niet harder dan 120 mag, dus zij reden te harder dan is toegestaan. Op de autobahn, waar dit was, is het toegestaan om zo hard te rijden, dus daar is niets op tegen. Op de autobahn zijn de mensen er ook op voorbereid omdat ze weten dat het mag, in NL niet, dus in NL schrikken ze en zouden er ongelukken kunnen gebeuren. Verder zijn deze supercars beter te beheersen op zo’n hoge snelheid dan een oud BMWtje.
geweldig filmpje! dit is toch iedere jongensdroom…
super vett !! \
wel geluk als je dit gewoon tegen komt
only in dreams
Daar mag het :)
Duitste Autobahn zonder snelheidslimiet. En gevaarlijk rijden ze niet
@ rijk,

bedoel je niet “hypocriet”?:)
@ MarcO,

ja
Martijn;
Duitste Autobahn zonder snelheidslimiet. En gevaarlijk rijden ze niet



Begin je nu te rijmen ???
Toch even over het verschil tussen die eikels in de BMW en deze knapen….
Ik heb die Veyron en GT geen verkeerde inhaalaktie zien maken. Er wordt wel bloedsnel gereden, maar wel zoals het hoort en daar waar het mag……..
Shit man,

dan voel je je een lozer op je brommert.

Knipperen met je ogen en weg is die veyron
BMW rijders zijn patsers
en daarom worden ze afgezeken

deze mensen met smaak, stijl en vooral veel geld ;)
Volgens mij zag ik twee wagens hard rijden waar hard rijden kon, en als oma’s over afslagen en opritten gaan. Netjes dus, niet slalommend tussen twee rijen door of zelfs rechts over de vluchtstrook.

Het hele eieren eten ;)
@Turbo,

helaas houdt de oficier van justitie hier (gelukkig???) geen rekening mee.
Evengoed zou je je rijbewijs kwijt zijn.
@ Fons; Turbo heeft het over het filmpje hier van de Bugatti en co, en dat is op de autobahn, daar mag het. :P
Daar rij je dan met je motor, denk je ff elke auto eruit te kunnen blazen…
@Fons

In Duitsland is het nog wel fun autorijden en is dit gewoon toegestaan. Nu maar weer lekker de astra wassen.
Audi A6 - 1995 - 252.200 km
Ik heb toch echt de indruk dat die Yamaha de Porsche en de Veyron niet bijhoudt! Zeker de Veyron niet maar aan het einde van het filmpje loopt die Porsche gewoon bij hem weg en kan hij pas aansluiten wanneer de Porsche afremt. Super gaaf filmpje en ik denk niet dat de Veyron toevallig voorbij kwam. Overigens, off topic als het mag (zo niet, zeg het maar): graag jullie advies. Ik rij elke zondag naar een afspraak, zo’n 20 kilometer van mijn huis. Nadat ik de motor zo’n 15 km heb warmgereden, kom ik op een recht stuk snelweg waar ik hem altijd even op z’n staart trap. Bij 6.000 tpm tikt-ie net de 220 op de teller aan, dus dat zal wel ongeveer 200 zijn. Mijn vraag: lijkt jullie dit verstandig bij een auto met deze km-stand? Thx.
Koop is een redelijke camera….
volgens mij zijn dit gwoon 3 of 4 vrienden die met elkaar een dagje zijn gaan touren. als je kijkt wat voor speelgoed ze allemaal wel niet hebben.
kunnen ze toch wel een beetje redelijke camera kopen om het op te nemen
of zie ik dat dan verkeerd
@ mwoaap; Met de camera is niets mis. Je moet alleen niet vergeten dat hij op een motor zit die met heel hoge snelheden rijdt en veel accelereert. Verder zit hij nog achter een ruitje, en die is waarschijnlijk vies waardoor het beeld wat minder is…
touaregv6tdi.driver
wat een auto die carrera gt, dat geluid…
ik denk als ik zoon auto zou bezitten, nonstop rondjes zou rijden wat waanzinnig!

In de filmpje is goed te zien, dat een auto zovele malen harder door een bocht kan dan een motor.
Hard rijden op de Nederlandse snelweg, waar gaat het over? Het is meer een milieu maatregel dan dat het echt op de veiligheid gaat. Dat wil Koos je echter natuurlijk wel laten geloven.

80 kilometer wegen, bebouwde kom. Zet het maar op vanaf 300 euro wat mij betreft. De snelweg is echter nodeloos verbodsmaatregelen invoeren. Noem het dan gewoon een milieumaatregel.
Wat een acceleratievermogen van die Veyron zeg als ze net die auto zijn gepasseerd en hij wegtrekt. Het geluid van de Carrera GT komt er echter makkelijk bovenuit, en die blafjes met terugschakelen. Heerlijk, echt geweldig. Een auto is natuurlijk veel agieler, maar voor veel minder geld heb je met die motor toch ook behoorlijke prestaties.
Super dik filmpje! Over de verantwoordelijkheid van de rijders zal ik niet zeuren, al gaan ze soms wel met een aardig verschil in snelheid de andere bestuurders voorbij. Wel gevaarlijk dat er dan ineens een andere motor die Porsche ook wil volgen, bedoel die film-motor en Porsche horen duidelijk bij elkaar, maar dan heeft die gast in de Porsche ineens een vreemde motor aan zijn bumper zitten. Knap dat die R1 wel aardig meekomt, als ik mij niet vergis had de R1 uit 2005 een vermogen van 186 pk op 186 kg drooggewicht.
dit is echt machitg, verdient minstens 10 oscars dit filmpje!
@Audi A6 – 1995 – 252.200 km

zolang er geen politie in de buurt is, zou ik het gewoon blijven doen, mits de het natuurlijk niet druk is en je geen andere mensen in gevaar brengt. wel zou ik er voor zorgen dat je niet met al te ouden banden rijd, als je met die snelheid een klapband krijgt is dat geen pretje.
Geweldig geluid van die porsche! :D Hoe duur is zo’n R1 no eigenlijk?
ik zie alleen al de titel.. en ik zeg jullie eerlijk: ik ben nog nooit zo geintresseerd en zenuwachtig geweest voor een video van jullie super website autoblog.nl!!!
ik zie nix
Hahaha ‘Nur ins Deutschland’
Hans en Uli zetten met hun barre karren ruim 300 op de klok op een doodnormaal stukje autobahn. Compleet zonder stress, zonder ander gelul op de linker rijbaan dat ze hindert..
Echt belachelijk snel die Veyron..
DE SPECS!!

Yamaha R1
Advantages: Faster than a speeding bullet
Disadvantages: Where do I put me socks?


…it fast usually! I own a Yamaha R1 1000cc Supersport motorbike. This bike tops out at 179mph and has enough acceleration to obliterate my bra at that kind of speed (should I have been wearing nothing else upon opening up the throttle). I know about knees in the breeze but rippling nipples would be quite something else. The bike is a 2004 model with the under seat twin exhausts and it is RED

link:http://www.ciao.co.uk/Yamaha_YZF_R1__82020

De Porsche Carrera GT:

Specifications
Engine
Type: V10
Displacement cu in (cc): 350 (5733)
Power bhp (kW) at RPM: 605(450) / 8000
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 437(590) / 5750
Redline at RPM: 8400
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 265/35 ZR19 – 335/30 ZR20
Driveline: Rear Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 181.6 × 75.6 × 45.9
Weight lb (kg): 3043 (1380)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 3.9
Top Speed mph (km/h): 205 (330)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): 10/16 (n.a.)

De Bugatti Veyron:

Specifications
Engine
Type: Quad-Turbocharged W16
Displacement cu in (cc): 488 (7993)
Power bhp (kW) at RPM: 1001(736) / 6000
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 923(1250) / 2200-5500
Redline at RPM: 6500
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 265-680 ZR500A – 365-710 R540A (PAX System)
Driveline: All Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 174.2 × 77.9 × 47
Weight lb (kg): 4162 (1888)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 2.5
Top Speed mph (km/h): 253 (407)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a. (24.1)

Tjaaa:D
Weetje, ik ben een superfan van een porsche carrera GT.. Ik vind het zo super jammer dat hij juist in 2004 en 2005 te koop was. toen was ik 13/14 jaar. Want ik wil ehm later ook hebben. Misschien komt er een nieuwe maar ik wil deze later. jullie denken: ja daag denk je dat je die ooit krijgt. kom eerst maar aan geld:p maar ik ben iemand die zegt: als ik iets wil dan krijg ik het ooit.:p en ik ben erg goed in sparen:p misschien ooit zal ik ehm kunnen betalen. 2e handsje ofzo
@PigPen & speedbreaker: http://www.myvideo.de/watch/751055
in ie wel maar best wel leuk alleen weinig van de porsche en bugatti samen
Zie ook geen ene fuck gvd … hebbe ze keer mooi filmpje :( zelfs die nieuwe
link van autoblogger doet het nie … normaal doet alles het op de site bij mij
@ Jordey Hier de specs van de Yamaha R1 (2007)
http://www.motorbikes.be/nl/Yamaha_YZF-R1_2007.aspx
Hier doet het filmpje het ook niet…! Ook niet via de link van autoblogger (zelfde formaat?) misschien ook via een andere service te vinden?
Voor de mensen die zich afvragen hoe een 1000cc-supersport zich verhoudt t.o.v een supercar:

– In de bochten legt de motor het altijd af. Dit om de doodeenvoudige reden dat een motor 2 wielen heeft, en een auto 4. De auto legt veel meer rubber (ook dankzij veel bredere banden dan een motor heeft –>180 achter / 120 voor bij een motor en ong. 325 voor en achter voor een auto) op het wegdek en kan dus vlotter door bochten heen.

– Een Yamaha R1 heeft dankzij zijn lage gewicht een betere acceleratie, maar dit is tot bepaalde snelheden. 0-100 kan op een R1 in minder dan 3 seconden, maar dan moet er wel een ervaren bestuurder op zitten, die er voor zorgt dat de voorkant niet de lucht in gaat. Tot boven de 200 km/h kan een R1 elke supercar bijhouden, maar vanaf een vaartje van pak ‘m beet 230-240 krijgen de pk’s van de supercars de overhand en lopen ze weer bij de motor weg. Hier merk je het verschil tussen 180 en 600+ pk
Geweldig om de Koning en Keizer van de Autobahn eendrachtig aan het werk te zien.
Bedankt voor dit tofs!
@SS : daarom heeft Duc nu de Desmo16 uitgebracht ………

220 pk, MotoGP onderstel en minder dan 200kg :-)
Die versnelling is inderdaad mind blowing !!
jesus wat vet zeg !
En dan na te gaan dat die R1 16000 euro kost (in nederland dan) en die anderen veel en veel meer, en dan toch na te gaan dat als je een korte sprint ze er allebei uit kan trekken natuurlijk niet op de top maar 300 kan je wel halen en dat ze zo hard kunnen is wel vrij uniek ook voor duitsland. Maar voor het imago de veyron, voor het geluid en cabrio de carrera gt en voor de lol de R1 :P
sorry voor mijn taalgebruik, maar dit is gewoon pure porno. k ben er stil van. en die motor heeft er absoluut geen probleem mee, alleen kan hij niet zo snel de bocht door, en niet zo snel. maar met optrekken heeft hij geen probleem hoor.

http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelspecs/6/0/specs.aspx
die R1 doet duidelijk zijn best niet, want die moet ze op de sprint makkelijk moeten kunnen bijhouden, lange termijn niet, maar optrekken doet ie zeker sneller, daar staat ie bekend om, (what do you think the R stands for?)
en toch blijf ik die veyron TE ziek vinden :P
de Yamaha R1 doet 400 met staande start in ongeveer 10 seconden….. dat is erg snel, maar de Veyron zal wel iets sneller zijn. Boven de 150 zal de auto door het enorme koppel veel sneller kunnen accelereren en hoe harder het gaat hoe groter het verschil zal worden. Op de openbare weg kun je dit soort projectielen niet echt vergelijken, want je rijdt in een paar seconden het gaatje dicht als de ander van het gas moet (of moet remmen). Daarom is al dat geklets wat we vaak doen over één tiende sneller naar de 100km/u in de praktijk tamelijk onzinnig. In de praktijk gaat het meer om de bovhtsnelheden en tussenacceleratie dan de ultieme sprinttijd.
Johan de Dooper
Jodenlie…. als bij 1min46 die veyron zn kickdown ff injankt… kappe
@W0o0dy: ik veronderstel dat je bedoelt: “de Yamaha R1 doet 300 met staande start in ongeveer 10 seconden”?

400 lijkt me nogal optimistisch :-).

Alhoewel ja…Er zijn geen officiële specs (dacht ik) van de hayabusa van de ghostrider, maar 500 pk…Zegt al genoeg dacht ik.Wel dacht ik eens gelezen te hebben dat die 0-300 in 8 seconden deed.
Bizar! Boxen voluit en genieten. Krijg er bijna tranen in mijn ogen van…
Filmpje doet het niet. Wie heeft er een mirror aub? Ik smeek u!
Joost: filmpje doet het wel. Heb je flash goed geinstalleerd?
Ik heb onlangs alles terug gezet op standaard febrieksinstellingen. Filmpjes doen het altijd. Weet je wat ik anders moet downloadenom het te kunnen zien Wouter?
@Jordy

Ooit een kopen?? Wie weet , maar vergeet de benzine , onderhoud en verzekerig niet! Succes!! :D

En deze mensen rijden ook een beetje onverantwoord , maar ik vind het MEGA om te zien!
vet filmpje alleen trekt een honda fireblade in 2,5 seconden naar 100km/h en een porsche carrera GT in maar 3,9…Ik dacht dat zon yamaha ook zo’n supersport is dus de tijd zal niet zoveel verschillen, en tog houd ie de porsche niet bij als ze gaan optrekken:S
@ SimonMC, ik denk dat hij 400m a.k.a. quarter mile bedoelt.
Superrr vet! Ik begin bijna te huilen als ik me realiseer dat ik deze auto’s nooit zal kunnen kopen:P
Op een site als deze kruipt de nederlandse bekrompenheid nog naar boven.
In Duitsland mag het en is men ervan bewust.Zeggen ze in koor. (sissies) Maar in Duitsland rijden ook Nederlanders en mensen die moe zijn en mensen die met verkeerde been uit bed gestapt zijn enz. die bij een inhaalactie misschien net niet goed genoeg kijken. Kom je aan met 310 per uur.
Ik lul niet recht wat krom is wat die schoffies in die bmw betreft zeg alleen dat ongeluk in klein hoekie zit.
Dus fuck al die haters die nu in extase raken van een paar gasten die hard rechtuit rijden.
Ik heb pas respect voor iemand die hard over een circuit kan rijden, je weet wel met bochten!
@ Rijk en Ringgod
Jullie hebben zeker een punt!
Afgezien van het feit dat in NL 120 de max is en (op dat stuk) in D geen max geldt, blijft inderdaad het feit dat dit on-ge-loof-lijke risico’s met zich meebrengt.

Iemand hier die de remweg kan noemen bij (laten we zeggen) 290 per uur (waar deze auto’s idd nog van z’n langzalzeleven niet aan de top zitten)?

Echt hoor, bloedmooie wagens en een prachtig snelle motorfiets, maar dit doe je niet op de openbare weg. Toegegeven, ze rijden professioneler dan die bmw-rijders.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen hier nogal subjectief oordelen en niet naar de feiten kijken (snelheid icm andere weggebruikers).
ubervett…

over die veiligheid…
als er een sul naar links komt zijn ze het haasje…die sul dan ook trouwens…
al is het wel zo dat er door de duitsers beter gereden wordt op de snelweg dan in nederland… iedereen die niet links rijdt daar houdt beter rekening met een eventuele medeweggebruiker op 200+ km/h… het meerendeel van de mensen die daar onverhoopt naar links komen zijn ook geen duitsers.

dus mevrouw peijs: je gaat nog beter rijden ook als er geen snelheidslimiet is ;-)
@ ringgod

je hebt zeker een goed punt, maar langs de andere kant word van je verwacht dat je de regels kent van de wegen en de landen waar je rijd. Iedereen weet dat in Duitsland op bepaalde stukken geen limiet is, dus als je van plan bent om niet harder als 120 (of 150) te rijden heb je op die plekken niets te zoeken op het linkse rijvak. Het is inderdaad zo dat je bij een snelheid van 300 per uur een ongelooflijke lange remweg hebt. Maar het is even onverantwoord om op die plekken 120 te rijden op het linkse rijvak als om er 300 te rijden op het linkse rijvak. In beide gevallen ben je waarschijnlijk dood als er iets gebeurd, of je nu degene bent die 300 rijdt of 120.
idd…120 rijden op die plekken waar geen limiet geldt in D is zeerzeker gevaarlijk. duitsers zelf rijden daar meestal ook rond de 150.
maar het zijn vooral niet-duitsers die dan 120 blijven rijden om een niet te verklaren reden. zo veroorzaken ze gevaarlijke situaties en ergernissen.
300 km/h gaat idd weer te hard. als ze er echt zin in hebben, doe zoiets dan alleen op een vroege zondagochtend of ’s nachts.
Puik filmpje!

Een 05 R1 gaat van 0-160 in 3,5 sec in zn 1ste versnelling.
Het voorwiel aan de grond houden, das de moeilijkheid.
O mijn god, ik ga nu bidden dat mij dit volgende week ook overkomt!! op de weg naar italië!!
WORDT ER GEK VAN
PFFFF , wat een geweld
schitterend
Erg vet!

Vooral op 3.02 min dat je even een jank van de Carrera GT hoort dat hij er ook nog is. De GT wint het qua motorgeluid iig dik van zowel de Veyron als de R1
goeie tip ’s nachts met 350 over de duitse snelweg racen, je ziet de weg dan ook zo goed:S
de R1 zit als de bugatti m inhaalt duidelijk rond zijn top van 300 hij word tog nog dik ingehaalt door de bugatti dus die rijd denk ik zon 360 misschien nog we harden:P
respect voor de R1 rijder zeg :D die gast kan vet goed racen met die motor als je zulke snelle bolides wilt bijhouden!
TE VET gewoon!!!!!
een R1 kost rond de 16000 euro MAAR ik wil erbij zeggen dat je deze motor ALLEEN MOET KOPEN ALS JE VEEL HEEL VEEL ERVARING HEBT MET MOTORRIJDEN, je kunt beter eerst een kawasaki ninja 400cc of 600cc of een 400cc motor van yamaha. want als je als onervaren bestuurder zo gaat optrekken met je motor dan vlieg je eraf en ben je dood dus dat zou ik je niet aanraden!!!
Doet ’t al :-)
wat doe je al rene? zo snel optrekken dat je van je motor af word geblazen of op een 400 of 600cc rijden of op een 1000cc supersport rijden??
Hahaha, nee ik had er ook een berichtje voor staan…
Dat het filmpje het niet doet, maar die doet het inmiddels dus al.
En jeroen om antwoord te geven op jou vraag… toevallig rij ik ook al 600cc idd.
oke sorry ik had je berichtje niet gezien… ik wil ook een 600cc maar daar moet ik nog ff mee wachten:p/
dankzij idioten die 300 gaan rijden en dan crashen, mag je nu nog maar
minder dan 46pk motoren rijden onder je 24ste
@ jeroen
Ja ik weet het, maar gelukkig heb ik van die ondergrens qua leeftijd geen last
;-)
ik zit hier te huilen achter m’n pc. Wat een geluid die Porsche.
idd mooi die tweede motor rijder. hij moet eerst drie keer kijken of hij wel zag wat hij hoopte niet te zien. haha 2 auto’s die hem poep rijden. maak je niet vaak mee als motor rijder. en die GT wat een geluid.
Geweldig die R1…toeren maken dat kan ie als de beste…geen personenwagen die daar tegenop kan…ook de Gt en de veyron niet.
euu zijn jullie zeker dat het en r1 is en geen r6
het zou een R6 kunnen zijn maar heeft die een topsnelheid van 290 ofzo…. want deze motor rijder kan zijn motor goed beheersen, en ik zag toennet nog een filmpje van in prof die het niet lukte de motor geheel op de grond te houden. maar ik denk dat het gezien de snelheid een R1 is
Het is een R1, het 1 na laatste model (voor het 2007model dus), een R6 heeft geen topsnelheid van 290, maar van 260 oid.
Ohja, en @ Leon, als jij een GSX-R 1000 rijdt dan rij je behoorlijk brak, als je een R1 niet bij houdt, aangezien de Gixxer iets sneller is…
Wat een orgastisch lekker geluid heeft die Carrera GT!
dat kan geen r1 zijn want top van een r1 is 316 km/h, van een carrera gt is dat 330 km/h, dat verschil is niet zo groot als hoe het op de video is, op de video lijkt t alsof die zogenaamde r1 250, en de carrera gt 300 gaat
Wat een slome donder op die R1, te laag in toeren, maakt geen bocht mooi, traag met reageren…. Maarja, hij heeft z’n motor voor 16.000 euri (in NL, dus in D goedkoper), dat is ongeveer minimaal 1/40e van die wagens, en z’n benzineverbruik ligt hooguit op 1:8-10 bij volgasrijden…. Alleen is het wel een stuk intensiever om top te rijden op de motor. Boven de 200-250 gaat de luchtweerstand tegen je werken en dan kommt het vermogens en stroomlijnvoordeel van de auto’s tot hun recht. R1 zit ongeveer in 7-8 seconden op de 200.
Ow en het is een R1, toerenteller loopt hoogstwaarschijnlijk maar tot 14.000 bij het rode gebied, R6 heeft het rode gebied op de teller bij 17.500 toeren.
En dat van dat rijbewijs komt niet door figuren die 300 rijden en dan crashen, komt door onervarenheid en gebrek aan inzicht/motorbeheersing.
Autobandventieldopje
CHECK MIJN LINK NAAR YOUTUBE MET VEYRON BIJ TOPGEAR OP TOPSNELHEID VAN 407Kp/u!!!!! HAVE FUN AND ENJOY THE SOUND!!! voor iedereen die het nog niet gezien eeft of er geen genoeg van kan krijgen….

R1 rijd op gegeven moment 280-290+ en ietje daarboven , maar nog sneller …duurt nl. veel langer om echt goed boven 300 te komen..Veyron doet dat met gemak maar heeft ook alle 1001pk’s nodig om vanaf 350 tot topsnelheid te komen..van 407km /u ..kijk naar 1e aflevering dit seizoen van Topgear waar James May(langharig persoon.. de sloomste v.h trio) met de Bugatti op de VW testbaan aan de oude Oostduitse grens de topsnelheid v.d Bug ondergaat….waaaaaaaaaanzinnig net zo gaaf als dit filmpje. Het mooiste is nog als ie is uitgestapt nadat hij via GPS geklokte snelheid van 407kmp/u heeft gereden zegt dat het lijkt alsof je gewoon heel relaxed aan het rijden bent..en dat ie met 120 km dacht te kunnen uitstappen omdat hij dacht stapvoets te rijden…zal wel..maar wel bizar..toont wederom aan hoe waanzinnig goed de Bugatti hoge snelheden aan kan…
Hardste wat ik zelf heb gereden is 280 op de A2 bij Breukelen richting A’dam om 17u woensdagmiddag in de vroege avondspits… kon het niet laten en ja ik reed in een opgefokte Beamer M3 van mr. Biturbo.. heb ook wel eens met 275 meegereden in z’n Lotus Esprit maar dat was echt te eng…dacht dat we gingen opstijgen..op weg naar TT in Assen en er was een bult in de weg…maar ging blijtoe goed..

Even iets anders …iedereen de denkt dat je maar gewoon volgas kan blazen in Duitsland heeft het goed mis…want ten 1e geldt dit voor beperkte stukken snelweg …wel nog vrij veel en lange stukken weg, MAAAR waag het niet te hard te rijden waar het niet is toegestaan want dn heb je echt een probleem..en ze zijn echt niet minder streng dan in Nederland ofzo..
En ten 2e en zeker niet onbelangrijk…daar waar hoge snelheden zijn toegestaan is iedereen die boven de 135 rijd onverzekerd als er een ongeluk plaatsvind…je dacht toch net dat verzekeringsmaatschappijen een nieuwe Porsche/Ferrari/Bugatti/Lamborghin etc etc gaan betalen als 1 of ander onverlaat ‘m heeft kortgereden…en ook schade aan 3den wordt een probleem als blijkt dat schade is veroorzaakt door hoge snelheid..wel iets om even bij STIL te staan (iemand die de Veyron kan betalen kan de rest ook wel betalen ..een 2 ofzo..maar met je zuurverdiende centen je 1e Porsche platrijden (is al kut) en dan geen geld vangen is knap lullig…
was ik maar schatrijk…. kwijl…
de teller van de R1 stopt bij 299 je regelmatig dat ie gewoon niet verder loopt. het schijnt dat ie qua echte KM net iets over de 300 haalt. wat mij opviel was dat die andere motor ( geen idee wat voor 1) nog op de R1 uitloopt terwijl die al eventjes op de 299 stilstaat.


als motorrijder is het echt balen dat je het gewoon niet kan bijhouden, maar komt gelukkig niet vaak voor :P
Ow god mensen, een R1 gaat helemaal geen 316!!!!!!!!!!

De teller stopt inderdaad bij 299 en de werkelijke top ligt rond de 285 km/u.

De enige productiemotoren die de 300 + haalden (want tegenwoordig zijn ze begrensd op 300) waren de ZX-12R en de GSX-1300R.

Een R1 haalt geen 300…
BBRRRRUUUUTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En die andere motor die ook even meedoet is btw eenzelfde R1 als de cameramotor.
wat een ubergeile video. en die andere R1 zat alleen maar in de weg had ik het idee… en volgens mij ging die R1 op een gegeven moment ook gewoon niet meer harder… gheghe, wel lachen
Even over de optimsten hierzo!

Een R1 heeft een echte top van ca. 285km /u en geen 300+
Bijna alle andere 1000cc racers zijn sneller! En de enige die op dit moment boven de 300 komt is de MV Agusta F4 CC met 217(?) pk en nog geen 180kg!

Trouwens een ongelooflijk dik filmpje! Wat een geluid produceert die Carrera zeg! Echt heerlijk!
Iedereen die het maar heeft over de top en acceleratie van de motoren en auto’s.. Ga eens 220 rijden op een motor, terwijl je een auto volgt.. En dan ook opletten of iedereen je ziet..:)

De R1 zou inderdaad dichterbij kunnen komen, maar als de Bugatti een noodstop maakt, dan is onze motorrijder de pijp uit.. Tenslotte zal een bakbeest met meer massa en vier machtige sloffen eerder stilstaan dan een motor met twee kleine vlakjes op de grond.

Veel motorrijders denken dat ze sneller kunnen remmen dan auto’s, maar zeker in het segment waar de Porsche en de Bugatti zich bevinden is het precies omgedraaid..
True, maar kun je de CC wel tot een echte productiefiets rekenen ;)

De eerste versies van de ZX-12 en de Busa redden de 300+ ook nog steeds.
wel lachn maar die veyron lijkt net een mislukte boot van achter
CBRe….

Met jou kan ik praten! Jij hebt tenminste verstand van motoren en zit niet zomaar te blaaskalken zoals de rest van de mensen hier!
Een CC is trouwens officieel wel een productiemotor, alleen wel met een zeer beperkte oplage van 100 stuks!

Ik kan er trouwens ok best slecht tegen dat (vooral jonge jongens) velen altijd denken dat de R1 de ultieme motor is! Dit is echt vreselijke bull-shit! Het is zowat de langzaamste 100cc-er en dit ook altijd geweest! De GSX-R 1000 is bijna altijd de snelste / beste en dan heb je natuurlijk nog MV agusta die vaak nog beter is, alleen door zijn prijs vaak niet als nummer 1 word verkozen!

Wat Sir Smokalot zegt klopt trouwens in het echt ook niet helemaal! Ik denk niet dat de R1 een supersportwagen(Veyron, Enzo, Carrera) kan bijhouden! Ongeacht vanaf welke snelheid! Zeker een R1 kan zijn vermogen bijna niet kwijt zonder op zijn achterwiel te rijden! Dit komt door de ontzettend korte wielbasis! Ik denk dat de GSX-R1000 de enige motor op dit moment is die ze enigzins bij kan houden! ( op de MV na! :) )
Geen enkele (productie) motor kan deze supercars bijhouden. Ik wil ook even zeggen dat de acceleratie van een motor van 0 naar 100 zeer snel is, maar deze auto’s acceleren van 130 naar 250 binnen 5 sec. en een motor doet dat (waarschijnlijk) niet. Oww, en iedereen hier wil, geloof ik, zo snel mogelijk van 0 naar 100, en denkt dat dat met een motor het snelste kan…DAT IS VOLSTREKTE ONZIN!!!Als je snel van 0 tot 100 wilt is er nog maar een oplossing: DE MUSCLECAR!!!
320.00 Kawasaki ZX-12R 2000
308.00 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999
308.00 Kawasaki ZX-12R Ninja 2001
307.38 MV Agusta F4 1000 MT Tamburini 2005
300.94 MV Agusta F4 1000 S 2005
300.94 MV Agusta F4 1000S 1+ 1 2005
300.94 MV Agusta F4 1000 AGO 2005
de MV Agusta is een heel snelle maar niet de snelste!! Er zijn nog snellere maar dat zijn geen productiemotoren.
BTW, wat is een CC(en dan bedoel ik niet cubuce cm) maar MV Agusta heeft het over een CC waarvan er 100 stuks worden gemaakt?
kwee nie of het filmje al gepost is maar het had leuk geweest hadden ze deze r1 genomen http://www.youtube.com/watch?v=S-ppGiwc0wQ
laten we de autobahnen in nederland ook maar eens invoeren!!!
echt bot filmpje
Die kawasaki is niet de snelste he,

de Dodge Tomahawk 2003 met 482.80 p/u gaat nog net iets sneller



(en dan mogen jullie nu zeggen dat het idd geen productie moter is) :-)
De dodge tomahawk is geen productie motor!!!(:P)
Ik heb dat rijtje rechtstreeks van een site gehaald en er idd de tomahawk en nog 2 andere niet bijgezet omdat het geen INproductie genomen motoren zijn.
Autobandventieldopje
-edit: nutteloze bijdrage-
Jeroen….

Je lijstje is inderdaad zo van internet geplukt en niet compleet!
Als je op mijn link klikt kom je op een site waar er een verhaaltje over de MV Agusta CC staat! CC staat voor Claudio Castiglioni.
Het is de duurste en snelste productiemotor! Kijk ook maar op de officiele MV Agusta site, daar kan je meer goede info krijgen( kon er geen link naar maken)
En topsnelheden doen me trouwens niet eens zo heel veel! Het gaat om het overall performance! Goede weglegging en goede vermogensopbouw!
Haha, @ mvagusta, Ja .. met die opmerking of de CC wel een echte productiefiets is bedoel ik meer, kun je hem eigenlijk wel vergelijken met de andere 1000cc racers.
Net als dat de Veyron ook niet echt een productieauto is, vanwege de zeer beperkte oplage.. (natuurlijk is het geen eenmalige uitvoering, maar er zijn er zooo weinig!)

En jeroen, de zx12 haalt geen 320? misschien op de teller wel, maar irl blijft hij ook rond de 310 hangen.
De snelste is inderdaad de MV-CC , begrensd op 315 vanwege de banden, die officieel niet zijn gemaakt om harder te gaan, dus het moest wel begrensd worden anders mocht hij de weg niet op.

En, @mvagusta again, ik ben zelf ook niet echt oud hoor ;) , ik ben pas 21, maar ik rij al bijna 3 jaar een CBR-600, eerst 25kw en nu een jaar onbegrensd, stukken beter!!
Hey CBRe..

Inderdaad heb je gelijk wat betreft de MV, of je die wel tot de productiemotoren kan rekenen! Maar is tegenwoordig de MV niet zowieso de snelste fiets die te verkrijgen is? Weet het niet meer zeker, maar dacht het wel in ieder geval de echte km-top!

Trouwens ben ik ook niet oud hoor! Je bent zelfs ouder dan mij! :) Ik ben een goede 20 jaar! En ik moet eerlijk toegeven dat ik zelfs geen motorrijbewijs heb! Mijn vader rijdt echter al jaren motor en daar rijd ik dan ook best vaak op!
Ook een vriend van mij heeft een Suzuki GSX-R 1000, ook daar rijd ik soms op! Heerlijk!

Ga waarschijnlijk deze zomer mijn rijbewijs ook halen en eerst een 600cc-er halen! Heb ook aan de CBR zitten denken, want vind hem erg mooi! Toch houdt ik stiekem meer van Italiaanse fietsen! Het nadeel daarvan is dat ze niet echt mooie fietsen in de 600 klasse hebben!
Over die MV, volgens mij is het wel de snelste motor die te koop is, ik weet alleen niet de top van die nieuwe Ducati replica.

En er zijn weinig leuke Italiaanse motoren om op te beginnen, tenzij je een RS125 of een Mito wilt ;) , maar dat zijn meer brommers…
Een 600 is wel netjes om op te beginnen, een 1000 een keer verkeerd opentrekken en je ligt al, of je zit ergens tegenaangeplakt als zo’n vliegje op de voorruit, en dat is nou niet echt prettig en gezond.
Niet dat een 600 zo traag is, maar als je daar een beetje in lage toeren blijft is hij tenminste een beetje voorspelbaar als je nog niet erg veel gewend bent.

En ja, een CBR is een leuke motor, allround, het gaat op de top toch richting de 240-255 , hangt van het bouwjaar af, en je kunt er lekker mee touren.
Ik zit af en toe wel rond te kijken voor een nieuwe, maar of het een 1000 of een 600 (of gsx-r 750) wordt weet ik nog niet, ik vind zoveel mooi .. en eerst maar weer eens proefrijden dan.
Ja inderdaad is een RS125 net een brommer! Kan me mijn RS50 nog te goed herinerren! Die was dik opgevoerd! :) Reed bijna even hard als zo’n lichte motor! Dus dat valt echt af!

Een GSX-R 1000 is een echte aanrader! Rijdt zeer goed en een constante vermogensopbouw! Vind het heerlijk om af en toe uit mijn dak te gaan op die fiets! :)
Een GSX-R 1000 is zeker goed en mooi, maar het is toch niet echt een starterserfiets ;) , het hangt ook van het budget af he .. :D
Hmm wazige typfoutjes .. maargoed :P, begin maar op een 600, goedkoper en net zo leuk in het begin! lekker veel toeren maken om hard te gaan.
hahaha…. Ja zeker als ik een eigen fiets heb is het niet verstandig om direct een 1000 te gaan rijden! Nu rijd ik er af en toe op en dan is het iets gemakkelijker om je in te houden met het gas! Maar zodra zo’n fiets van jezelf is wil je die gewoon uit proberen! En lekker in de toeren jagen is inderdaad leuk! Lekker janken!
Precies, en een 600 gaat ook hard als je wilt, dus dat is het probleem niet :D
Maar die Carrera is ook wel mooi, is het niet? ;) ( om een beetje ontopic te blijven en er geen motorblog van te maken! :)
MV Agusta F4CC
Heb mijn naam trouwens maar veranderd in mijn lieveling! :)
Trouwens kwam ik er zojuist achter dat Proton voor 70% eigenaar is van MV Agusta! Wel grappig dat mijn favoriete automerk Lotus dezelfde eigenaar heeft!
Voorheen nooit geweten! :)
dus mvagusta is nu MV Agusta F4CC? of zijn er nu 2 van die ongure types!? :P

inderdaad een hele mooie fiets en ik geloof dat de japanners de wapenwedloop een beetje stopgezet hebben en daarom niet meer over de 300 gaan met topsnelheid… mvagusta zit daar wel net boven maar wordt er volgens mij net uitgereden door de hayabusa(de reden dat de jappen de grens niet meer verleggen).

dacht ik…
MV Agusta F4CC
Hey Alwood!

Ik heb mijn naam veranderd inderdaad! :) Onguur??? IK???? Neeee joh! ;)

Ik weet trouwens niet of de Hayabusa ook echt daadwerkelijk de MV Agusta F4CC eruit kan rijden hoor! De kilometer afwijking op de teller van de Suzuki’s zijn erger als van MV Agusta….. Ik weet niet of er ook daadwerkelijk een test is geweest om dit uit te proberen!
lol :P
ik heb ff zitten zoeken en ben op 2 sites uitgekomen
hayabusa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa
mvagusta:
http://www.pungas.com/forum/2007-MV-Agusta-F4CC-t-13513.html

alleen deze ‘engelse’ hayabusa beschrijving heeft het over een 225pk model? terwijl hij nu te koop is met ‘maar’ 175 :P alleen de topsnelheid zou dan wel 340 moeten zijn… volgens mij heb ik dat vaker gelezen over de busa.

de top van de mvagusta ligt op 315…

ik denk dat het wel heel goed mogelijk zou kunnen zijn dat de F4 sneller weg is vanwege meer kracht die sneller beschikbaar is. alleen ondanks dat de mvagusta veel mooier is vormgegeven en exclusiever is en mooier klinkt heb ik zo mijn twijfels bij de luchtweerstand :) volgens mij is de busa gestroomlijnder en daarom sneller wat betreft top…

lijkt me trouwens echt doodeng om 300 te gaan op een brommer :|
De MV is erg aerodynamisch en was een van de best geteste in de windtunnel (Tijdschrift Motorrad). De neus van de MV is 1:1 overgenomen van de Cagiva V593 500cc racer…
Z32 twin turbo
Voor wie met een normaal inkomen (want we zijn niet allemaal rijk) ook graag in de Veyron-klasse wil meedoen kan zich het beste een Japanse sportwagen aanschaffen zoals bijv een Toyota Supra. Ik weet dat het gelijk aan vloeken is aangezien dat niet zulke ‘edele’ merken zijn maar al die Jappen zijn namelijk HEEL makkelijk op te voeren (spreek uit eigen ervaring ;-) ) tot vermogens van ver boven de 1000pk. Op Youtube zijn genoeg Supra’s op de dyno te vinden die dat al op hun achterwielen hebben. Met een racemotor zal je zo’n wagen op de snelweg echt niet bij gaan houden. De top van een Nissan z32 (bonneville) bijv. is dankzij z’n ca.1000pk een gemeten 420km/h.

Nadelen bij een motor is de gigantisch slechte luchtweerstand (bijna gelijk aan een baksteen en de Hayabusa is een van de weinigen die het nog redelijk doet) en de korte wielbasis waardoor je bij teveel vermogen al snel achterover gaat. 1000pk (als dat al mogelijk was) bij een 300kg motorfiets (incl. berijder want die moet je wel meetellen natuurlijk) zal om die reden ook niet echt gaan werken, of je moet er al zo’n dragster-bike van maken.

En ja, ik weet ook wel dat een moderne 1000cc racemotor toch best wel snel optrekt, want ik rij d’r zelf ook al sinds jaren op en zit er ook regelmatig mee te planken in Duitsland (waar ik heel dichtbij woon).
Luchtweerstand is niet alles; frontaal oppervlak is ook belangrijk en het product van deze 2 bepaalt de topsnelheid. Een Hayabusa heeft een CwxA waarde van 0.313 ( http://www.sportrider.com/tech/146_0106_aero/ ) De Veyron heeft in optimaalste Cw waarde 0.355 met een frontaal oppervlak van 2.07m^2 resulternde in een CwxA van 0.735 dus de motorfiets heeft 57% kleinere aerodynamische weerstand…
MV Agusta F4CC
Ik wist inderdaad ook dat juist de zeer mooie MV Agusta een zeer goede luchtweerstand heeft!
In het wikipedia verhaal staat trouwens een top van 308km/u en dat is dan ook minder dan de MV die begrenst is op 315km/u vanwege de banden!

Het verhaal van Z32 twin turbo doet me trouwens heel weinig! Het opvoeren van een auto naar 1000pk is gewoon compleet nutteloos vind ik! Weet trouwens ook 100% zeker dat er geen één auto is die een dik getunede Hayabusa Turbo bijhoudt! Maar ja… Daar ga ik niet eens over discusieren, want getunede modellen intresseren mij heel erg weinig! Uitzonderingen daargelaten, waarbij een garantie zit en een verwachte levensduur van meer dan 1 maand!
En dan ook nog de bijbehorende ordinaire uitstraling van die getunede modellen vind ik maar helemaal niks!
Motoren zijn voor mannen, auto’s zijn voor mensen die bang zijn om nat te worden of die niet zonder zijwieltjes hebben leren fietsen ;)
De R1 wordt trouwens ook zo simpel voorbij gereden door de Hayabusa en de ZX-12, al zit hij al aan zijn top…
Tja R1 op top en inderdaad dan is er nog de Hayabusa…
http://www.oliepeil.nl/archief/2006/10/dus_je_denkt_da.php
Vette Shit
er zijn maar 2 motoren die die veyron bij houden
een turbo hayabusa van suzuki
en een y2k jetbike
verder zal het moeilijk worden
@CBRe
Wat een domme reactie van je, omg. Ooit aan gedacht dat een auto ongeveer 100000 voordelen heeft tegenover een motor? Dat je van motors houd kan ik begrijpen maar zo’n opmerking is echt dom.
Om nog even bij het Bugatti-thema te blijven, hier een filmpje van de Veyron tegen een Ruf Yellow Bird: http://www.dpccars.com/car-videos/02-14-07page-Bugatti-Veyron-vs-Porsche-Ruf-CTR-yellow-bird.htm
IK heb thuis een fiets zonder ketting die het hele span er zo uit rijdt!
Ik kan bovenstaand filmpje niet openen. Gelukkig hebben we allemaal een grote vriend aan Youtibe:

http://www.youtube.com/watch?v=WShY1ObPvhQ

Gooi maar in de favorieten!
Mooie wagens, helaas hebben die bestuurdere niet echt veel verstand. Alleen idioten gaan zo hard op de openbareweg rijden – ook al is het toegestaan. Met die wagens hoor je alleen op een circuit zo hard te rijden en mensen met die wagens kunnen echt wel een paar rondjes op een circuit betalen. Ik vind dit belachelijk – kei mooi – maar belachelijk, ga aub het circuit op als je hard wil rijden, dan rij je alleen jezelf dood en niet een gezin dat toevallig op de snelweg reed waar je met 250 km/u achterop knalde….
de snelheid van die auto’s is echt gigantisch echter op de nurburgring vond ik die carrera GT heel erg tegenvallen. er is een auto tekoop voor 55000 engelse ponden die hem daar op 40 seconden achterstand zette. welke? de Radical SR8 het geluid van die radical is trouwends niet veel minder 2 haybusa cilinderhelften op een zelf ontwikkelde krukas en carters leveren een 360 PK bij 10500 toeren combineer dat met een lichte prototype body en een single vehicle approvement en je hebt echt de ultime straatracer kijk op http://www.radicalmotorsport.com/media/cd_nord/index.php
De Veyron is een prachtwagen … Met een topsnelheid een stuk boven de 400km/h.
De Porsche ben ik al beugezien =D Die zie ik elke dag =P
Btw …
http://www.youtube.com/watch?v=k51irq9QiPg&mode=related&search=
en de 499pk hayabusa turbo van GhostRider
http://www.youtube.com/watch?v=ud_gXPCMUDw

Op een bepaald moment in een het filmpje wordt er vanop een andere motor gefilmd, je ziet een fractie van een seconde de snelheidsmeter (iets rond de 290km/h) en Ghostrider komt voorbij gereden, met een wheelie …
DIT IS NIET OP EEN AUTOBAHN! @Steffel: “dit is krankzinnig”
Een R1 haalt best wel 300 km/u!
De moto van het jaar wordt weer de suzuki GSX-R 1000 denk ik, de R1 op 2 de plaats.
Trouwens de hayabusa is oerlelijk en zo lomp als een koe
De suzuki GSX R-1000 gaat ook boven de 300 km/u, als je de begrenzing eraf haalt …
Paar details voor de GSX R-1000 K7:
Vermogen: 185pk
Koppel: 117Nm
Hij heeft nu i.p.v. 4-gaats injectoren 12-gaats injectoren.
De inlaatpoorten zijn vergroot met zo’n 10% en de uitlaatpoorten met zo’n 20%.
EN hij heeft de mooie S-DMS (Suzuki-DriveModeSelector) Hierbij kun je kiezen tussen 3 standen. (het is trouwens niet de injectiemapping die aangepast wordt, maar de secundaire vlinderkleppen) In A-mode krijg je het volle vermogen. B-mode is goed voor hetzelfde topvermogen, maar met een tragere gasrespons en in C-mode krijg je nog de pk’s van een 600cc.

Ik ben 16 jaar en ik kan NIET WACHTEN OM EEN MOTO TE KOPEN! =D
Jongens, wat kunnen jullie toch allemaal lullen over de topsnelheden van motoren. De meeste fun heb je toch bij het accelleren van de motor. Bij een snelheid van 300+ is het toch niet uit te houden op een motor.
Als je een motor wilt hebben die echt hard wegtrekt bij een stoplicht dan kom je maar bij 1 motor uit en dat is de Yamaha V-Max. Met een 1.200 CC 4-cilinder motor (117 nm). Vanaf 6.200 tpm hakt er een V-Boost (een soort Turbo) in die je bijna van de motor afblaast.
De V-Max trekt elke motor (of auto) eruit tot de 120 km. En dat is pas fun. In Amerika worden er dragraces met de V-Max gehouden.
Je kunt met volle snelheid optrekken zonder dat het voorwiel van de grond komt. Maar de V-Max is ook voor echte mannen.
Moet er wel op letten dat iedereen met dikke portemonnee kan blazen met vette auto. Om met R1 op de baan te blijven aan die snelheid moet je al wat kunnen. Waarschijnlijk kan de R1 niet volgen bij deze twee, maar voor de R1 tel je 15.000euro neer en voor de Veyron een dikke 1.500.000euro. Zullen er nog altijd heel veel mogen passen bij de R1, zeker die johnny’s met hun BMW’s! En moest ik er eentje voor niks krijgen wil ik ook wel zo’n porsche GT, die veyron is net een platgeduwde kever (met iets meer paardjes weliswaar)
heel juist Wim het gaat niet om topsnelheid, maar het gaat ook niet om sleuren aan de lichten. Zet op die V-max steunwieletjes en iedereen kan ermee rijden. Probeer maar eens een R1 in volle acceleratie onder controle te houden wanneer hij zich in 4e versnelling aan 200km/hr nog op zijn achterwiel trekt. Het beste aan een moto is juist de bochten nemen. Op de kilometerteller gaat hij misschien wat trager door de bocht dan een mega-dure sportwagen, maar de ervaring is 100 keer zo intens als in een auto!
R1-forever, ik lees dat je een echte Yamaha R1 aanbidder bent en naar ik hoop ook een echte motorliefhebber. Het echte motorgevoel is natuurlijk een combinatie van bochtenwerk, acceleratie en snelheid. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor motor je bezit. Dat de R1 bij volle acceleratie met het voorwiel omhoog gaat wil dus zeggen dat hij het vermogen op het achterwiel niet aan kan en kun je dus de volle PK’s niet benutten. De meeste motorrijders vinden dit niet prettig en als je de motor dan nog onder controle kunt houden is zeker een hele kunst. Uit je bericht kan ik concluderen dat je nog nooit op een V-Max hebt gereden en neem maar van mij aan dat het katje is om met blote handen aan te pakken (er zijn er zelfs bij die niet boven de 6.000 tpm durven te trekken vanwege het inhakken van de V-Boost). Als je bijna letterlijk wordt afgeschoten geeft dit toch een hele grote adrenalinestoot.
Het programma de 5e versnelling (Engelse versie) heeft trouwens aangetoond dat een motor (in dit geval een Duc 999) op een circuit sneller is dan een sportwagen (een Lamborghini Murcialago). Dus waar hebben we het over? Noch de Porsche GT of de Veyron zal op een circuit sneller zijn dan een 1.000 CC motor, of het nou de R1, een Duc of een Soez GSX-R K7 is. Het gevoel wat je op een motor krijgt zal je nooit ervaren in een auto (hoe hard de auto ook kan). Als je dan toch veel geld hebt om te spenderen kun je het beste een MV Agusta F4 CC aanschaffen. Dit is wat je noemt een spetterende geile motor.
@wim:

Beste,

Als je ooit met een motor op circuit hebt rondgereden, of zelfs maar de rondetijden van de motoren en de auto’s vergelijkt zal je zien dat de wagens veel sneller zijn.
Dit komt omdat de remkracht van de wagens veel groter is, net zoals de bochtsnelheid trouwens. Een wagen brengt veel meer rubber op de baan, en daar is nu eenmaal niets tegen te doen.
Als je het niet gelooft moet je eens aan een vriend met een wagen vragen om samen vanaf 100km/h naar stilstand te remmen…
idd die carrera gt kan die veyron aardig bijhouden. maar zie die veyron gaan als die eenmaal gas geeft! niet meer normaal.
Heb wel een filmpje gezien van een zzr1400.
alleen een andere uitlaat.
400 meter in 9.53 met eindsnelheid 153 mijl.
Dit is als ik mij niet vergis ongeveer 245 km/per uur.
Zet daar de waarden van die auto’s eens naast.
Zal je verbazen.
Knappe auto die de 1/4 mile onder de 10s aflegt!!
(ter vergelijking 2005 480 pk 911 Turbo 12.6 SQM)

Maar dames en heren.. laat over een ding geen misverstand bestaan :
er is altijd baas boven baas, bochtenwerk is geen rechtuit stampen en bovenal : als je niet snel bent met 100pk ben je het ook niet met 500
Heb vorige week achter een GT gehangen met mijn Daytona 675…
Driemaal na elkaar van, laten we zeggen, 140/u naar 240/u. De eerste keer in zesde gebleven en toen reed hij een beetje weg. De tweede en derde keer in vijfde kon ik hem toch mooi bijblijven. Inhalen was echter geen optie. Man, wat een monster! Het is de eerste keer dat ik met mijn motor, 125 pk en 165kg, niet in staat was een auto in te halen!
Nu, als ik zie waartoe mijn Daytona (675 cc), en iedere andere moderne Japanse 600cc, in staat is, denk dat een huidige 1000cc supersport wel sneller is dan een Carrera GT. De Veyron is echt wel van een andere orde.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).