
Die pet past ons allemaal en het wordt blijkbaar tijd om eens serieus te gaan passen. Een beetje politieagent rijdt in een veel coolere auto dan de modale burgers en als ze de zwaailichten aanzetten mogen ze ook nog hard rijden. De beurt is nu aan de Australische politie die van Lotus een Exige kregen overhandigd.
De hele ceremonie had nog een groen tintje ook. De Exige is niet alleen sneller, maar ook pakweg 30% zuiniger dan de huidige V8 en turbocharged V6 politieauto’s in Australie. We hadden toch maar een vak moet leren, hadden we nu ook in een Exige kunnen rondcrossen over de snelweg.
Leuk om daar agent te zijn.
Maar op de lange stukken rijdt je zo’n lotus meteen zoek.
maar goed dat ze die wagens hier niet hebben. op een dijkweggetje is er dan geen ontkomen meer aan
@Fons….. mag je een leuke auto meebrengen wil je een Exige zoek rijden…. dan praten we over echte supersportwagens en een paas super saloons… maar verder…….240 is snel zat voor politiewerk, boven die snelheden kunnen ze beter een heli inzetten, da’s veiliger.
Alleen….. hebben de coppers een extra heftige airco in die Exige? Anders houden ze het niet al te lang vol in dat kleine hete karretje.
@wOoOdy,
tegenwoordig rijdt een 3-serietje diesel station al deze snelheden
En dat is niet bepaald een supersportwagen.
Maar waarschijnlijk voordat je op die snelheid zit, heeft zo’n Lotus al 3x een rondje om je heen gedraaid.
mensen denken dat als een auto 2 seconden sneller op 150 zitten dat ze dan iemand zoek kunnen rijden….. da’s een misvatting. Ja je auto is misschien sneller…. maar één keer remmen en ze zitten weer aan je achterbumper. Zeker een betere chauffeur dan 95% van de bestuurders kun je niet kwijtraken als hij zoiets rijdt. Niet op de openbare weg tussen overig verkeer.
bekijk et zo: ze zullen je zeker niet rammen als je een suv rijdt ;)
Loads Of Trouble, Usually Serious.
Lot’s of trouble unless serviced.
Want zo slecht zijn ze echt niet.
Kijkt hier iemand naar Top Gear?! Wil je een Exige losrijde moet je al met meer afkomen dan met een 3serietje hoor. Ik denk dat voor dat geld een Exige kost je wel echt een supersportwagen koopt.
Kijk maar is op de lijst van top gear sneller dan gallardo en m5 en z4M dat kan tellen hoor!!!!!!!!
Ben ik de enige die hier een fotosjopje in ziet?
@Tom,
Helaas rijden ze bij topgear op een circuit en de echte wereld is toch iets anders.
Maar evengoed zal het moeilijk worden een exige kwijt te rijden op de openbare weg.
Ik twijfel ook enigszins aan de echtheid van de foto, maar dat komt misschien door de reflecterende stickers? Die zien er een beetje eigenaardig uit op de foto…
is niks voor de jutten zown wagen…
een ongelukje en je kunt m weggooien.
ga maar eens op zoek naar een exige die schade heeft gehad, die vindt je niet..
@berry
Inderdaad. Zowel het chassis als de carrosserie zijn niet te repareren na schade.
@ Classic red: Chassis niet idd, maar de carrosserie wel. Kwestie van even polyesteren. Kost geen drol aan materiaal, maar wel een hoop arbeid….
Dan hebben ze een keer een echt snel autootje, en dan hebben ze er niks aan… Er rijdt sowieso niemand te hard daar, en met een Lotus wil je niet over die wegen rijden.
Beetje een zinloze publiciteits-stunt van ‘Engelsen onder elkaar’.
Vet , maar lijkt idd een beetje op een fotoshop!
@Kevski Style
Volgens de experts niet.
http://www.vansten.nl/Werkplaats/index_Lotus_werkpl.htm
comfortabel… zet dan een porsche in!
@ Jappy
nu je het zegt,, die “Police” sticker is er wel een beetje lelijk opgeplakt dan ;)
Die andere auto’s waar die lui in rijden zijn ook niet bepaald sloom. maar zo’n exige is wel veel vetter. nu moeten ze in nederland nog een komen met een spotwaardige politie auto :D
Hier rijden ze in Golf R32’s en dat is pas kut we hebben hier allemaal van de landweggetjes :S
@ autospotting.nl
politie flevoland heeft een x een spyker gekregen..
ik wou ook al bijna gaan solliciteren, maja ik heb niet graag zo´n blauw pak aan :P
@Z3 en autospotting: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/14/eindelijk-de-c8-politie-spyker
@ Classic red: ik kan niet echt vinden dat de Exige niet of nauwelijks te repareren is?
Volgens mij is het bij een beschadigde carrosserie een kwestie van de clamshell vervangen. Het chassis zal door de gebruikte materialen (alu) en de manier waarop het gemaakt is (voornamelijk gelijmd en op een paar plaatsen geschroefd) inderdaad wat lastiger zijn ;)
@ autoblogger
die bedoel ik dus… :P
zalig autotje! heb ik onlangs nog is gezien op de weg (in leuven), geen politie model natuurlijk.
“nu moeten ze in nederland nog een komen met een spotwaardige politie auto”
Elke politie auto is spotwaardig, zelfs de Astra 1.4tjes en vooral de Focussen Van op grijs kenteken. Als jij ze eerder spot dan zij jou heb je weer gewonnen van Koos Spee!
Lachen zeg, dat hij nog zuiniger is ook, ondanks dat hij meer een sportwagen, dus sneller is.
Ik vind het leuk voor die Aussie’s maar wij, de Hollanders, hebben de pliessie Spyker :D , Italie heeft de Lambo Murielago, en in Dubai een GTI.
@Klassiekerrally
“Schade aan de body kan bij een Elise S1 vrij goed gerepareerd worden, mits de schade niet te groot is.
Bij een Elise S2 gaat dit helaas stukken minder omdat de body van een totaal ander materiaal is gemaakt. Herstel grotere schade’s aan deze body’s is tot nu toe zo slecht bevallen dat wij dit niet doen. Wij kunnen dan niet garant staan voor de kwaliteit. ”
Aldus Van Sten.