De geruchten houden aan: Honda CRX is onderweg

Auteur: , 101 Reacties

Vorig jaar zomer daken de eerste geruchten al op: Honda zou serieus overwegen om de CRX weer op de markt te brengen. Een CRX (mits in originele staat) is een fantastisch autootje die destijds zeer goede prestaties bood. In de jaren negentig was er ook een CRX, maar die haalde het niet bij het origineel. Toch was het vreemd dat de CRX stilletjes van het toneel verdween.

Volgens Windingroad overweegt Honda nog steeds om weer een CRX op de markt te brengen. In de komende paar maanden zou er een definitieve beslissing moeten vallen. Niet dat wij er veel over te zeggen hebben, maar ons advies is duidelijk: meteen doen. Gezien het succes van de CRX destijds en als maar stijgende wens naar leuke, sportieve, maar ook betaalbare auto’s moet een nieuwe CRX wel een hit worden.



101 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
De CRX mag briljant zijn dat ie wil mij doet hij alleen maar denken aan de meest foute types die er in rond reden. Ze mogen hem dus houden van mij.
zou wel heel leuk zijn als ze een sportiever model dan de civic brengen wat iets kleinder is :D misschien met 1.6 en 1.8 afgeleiden van de 2L vtec :D krijg je weer een leuk klein autotje met écht lekkere prestaties.
Wat is er eigelijk gebeurd met Honda (CRX) met dat targa-dakje?

Die ziet er toch best leuk uit?

@PieterA… dat type die op het fotootje staat is inderdaad ontzettend fout.

En wie ‘em “vet-gaaf-dope” vindt moet heel snel ophouden met blowen :)
@ PigPen

Je bedoelt de CRX Del Sol…dat idd best ’n leuke bak ;)
Dat hoerkige model hierboven op de foto is ’n hele foute bak met vaak foute types achter ’t stuur.
Die crx had maar 1 pluspunt…de 1600 motor was best wel pittig.
Puntje spellings-controle: “Vorig jaar zomer daken…”
Nu heeft de oude CRX een heel foute naam ja, toen hij nieuw was (dus 20 jaar geleden) was het een superleuk coupeetje met goede prestaties.
De markt is echter veranderd in die tijd, en der is gewoon geen plaats voor een kleine coupé. Niemand koopt zo’n ding meer tegenwoordig. Hij zal dus floppen.
Aaah ja, de Honda CR niX…het schoolvoorbeeld van een ‘ik heb niet veel geld en toch wil ik andere laten zien dat ik van sportwagens hou en daarom m’n Honda maar verneuk’ auto.
Wat een onzin word er hier weer verkondigt.
De Honda CR-X is (net als de NS-X) op de markt gebracht als een betaalbare sportwagen, met de nadruk op snelheid. Daar zijn ze heel erg in geslaagd, en ze hebben een mooie en functionele auto op de markt gezet met het type 2.

Dat er dan inderdaad veel Sjonnies in zo’n auto rondrijden en hem uit bouwen en verbasteren is inderdaad zonde, maar het is zeker geen Sjonnie auto, en als je rond kijkt, zie je dat alle echt nette en roestvrije CR-X’jes vrijwel stock zijn, op een uitlaat hier en daar na.

Ik zelf heb een tijd in een witte CR-X rond gereden, en als het niet voor de koppeling, motor en roest was, dan had ik er nu nog steeds met veel plezier in gereden, ik mis die auto iedere dag nog (nee, ik ben niet laag opgeleid, niet werkloos, en heb altijd een overhemd met v-hals trui en nette schoenen aan).
@Stef..

Nadat tig Sjonnie types zo’n auto gebruikte om hun creatieve ideeën op uit te testen…toen kreeg ie natuurlijk zo’n imago…

Ik zie trouwens nooit een originele rijden…
Ben het met Stef eens. Die auto’s waren niet vanaf het begin sjonniebakken. Als je zo gaat kletsen moet BMW de 3 serie ook van de markt halen. :)

Het waren auto’s met een super wegligging. Mijn 3e auto was een Civic vtec (91). Op de CRX VTEC na een van leukste auto’s om te hebben zonder de loterij te hoeven winnen. Super wegligging, 160PK en een uitmuntende kwaliteit. Net als Stef mis ik die auto nog steeds (was een 2e auto). Makkelijk de “leukste” auto die ik heb gehad tot nu toe. Hoop dat ze een nieuwe CR-X op de markt brengen, met dezelfde design regels (en hopelijk based op de nieuwe Civic!). Een Civic Type-R CRX zegmaar.
Een nieuwe crx zou alleen in japan al zo goed verkopen dat floppen achterwege blijft(denk ik).
Ik denk dat veel mensen interesse hebben in een kleine sportieve coupe tegen competatieve prijs.
Tevens is honda een van de meest betrouwbare merken en we weten dat ze goeie motoren bouwen. Dus moet het ook een goed vet snel wagentje worden met tophandling.
Hij zou alleen kunnen floppen als ze hem in born bouwen…
@Stef,

Zie mijn eerste reactie :D

Haha, een kakker-sjonnie… rondrijdend in de Civic van zij “pa” (sarcastisch lachje)
ah bah nee flikker (sorry voor de taalgebruik) maar op met deze auto swerelds lelijkste bak bah :(
Oh oh oh, wouter toch… midden op de dag al dronken:
Vorig jaar zomer daken de eerste geruchen al op:

on-topic: Laat maar komen! Er zijn tegenwoordig alleen hot hatches die enigszins betaalbaar zijn, maar geen standaard sportieve auto’s voor een vriendelijk prijsje…
Over 10 jaar moeten er ook weer leuke en betaalbare wagentjes zijn die de jeugd dan kan verknallen.
Aub niet zeg, ik haat echt honda`s. Ze kunnen nog zo goed zijn, maar het type mensen wat er over het algemeen in rijdt
@natan

Het type mensen dat erin rijdt? Dat ligt aan welke Honda je bedoelt,
in bijvoorbeeld de Legend zie je (zoals bij de CR-X) echt niet zo snel van die patsertjes of Sjonnies rijden!
Dat tussenmodel die je tegenwoordig vaak ziet. Zal van rond 1990 zijn ofzo? Mooi zwart..dubbel regenpijpje….geniale wagentjes.

Nadeel vond ik wel je erg veel toeren moest maken om op gang te kopen. En nadat je in een CRX hebt gereden moet je niet in iets moderns/nieuws gaan rijden want je trapt de koppeling door de bodemplaat…

Maar als ze nou zo rond 2009 een nieuwe op de markt brengen….
Lijkt me leuk, een kleine sportieve Honda. Hopelijk geven ze hem een goed design mee… Ze kúnnen het wel bij Honda, maar ze doen het niet altijd…
En wouter, haal dat “daken” nou eens weg!
Stef : Ik kan me bij je aansluiten. Mijn 1e auto was een CRX (2e generatie). Sublieme wegligging, doorhalen tot ruim 8000tpm. Ook ik mis die auto, ookal heb ik na die tijd altijd nieuwe met gemak 3x zo dure auto’s gereden. Met pijn in mijn hart heb ik hem destijds in moeten ruilen vanwege gezinsuitbreiding. Ook hier geen gouden ketting over mijn t-shirt, maar een 3 delig pak en 70K+ per jaar. Zoals anderen al schreven, dat er 15 jaar later veel foute jochies in rondrijden zegt niks. Kijk eens naar de gemiddelde 15 jaar oude 3 serie, astra en golf rijder… Ook daar veel leden van de Sjonnie club…
@ Leo: en niet te vergeten… de Toyota Celica uit die tijd.
Crx II vond ik knap maar een Prelude vond ik ook machtig…
Honda CRX VTEC (1991)
100 pk per liter zonder turbo, 0,158PK per Kg, 0-100 in 7,2 sec, brandstofverbruik: 7,6L/100km. wielophanging: double-wishbone

VW Golf GTI (2005)
100pk per liter mèt turbo, 0,151pk per Kg, 0-100 in 7,2 sec, brandstofverbruik: 8,0L/100km. wielophanging: MacPherson & schroefveren
Toen ze net uit kwamen waren het leuke auto’s. Jammer dat er bijna geen originele meer rondrijden. En al die jochies die net hun rijbewijs hebben die crxen zo verprutst hebben. Zelfde is ook met opel calibra gebeurd en zo zijn er nog wel een paar auto’s die helaas zo’n fout imago hebben gekregen.
aub niet doen….
ik haat jappen… en echt niet omdat ze stock sneller zijn dan een vw van die tijd maar puur om het soort wat in de “betaalbare” auto’s rijden asociaal, denken dat ze alles zijn (bijv. omdat er “v-tec” in zit, volgens mij weet de helft van dat soort niet eens wat v-tec doet maar oke..), en die tuners/stylers hebben totaal geen eigen smaak want het is allemaal tupeware tuning

en kom nu echt niet zeggen tegen mij dat het feit dat ik nee zeg ligt aan me VW achtergrond (ben pas 15 maar weet evenveel van auto’s en de motoren die er in liggen als een gemiddeld 25 jarige dus..)
Maakt niet uit VW-POWER dat je jappan haat want ik haat duitsers en als de nieuwe CRX uitkomt zal hij gelukig niet op de platform van de civic gebaseerd zijn maar die van de fit/jazz dan kan hij licht zijn ergens rond de 1000kilo zo als de CRX altijd was.
@stefan
Cursus Nederlands nodig?
VW-Power… je motivatie van je mening is duidelijk op het nivo van een 15 jarige… De aanhalingstekens om “betaalbare” zou voor de meeste lezers betekenen dat ze in werkelijkheid dus niet zo betaalbaar zijn, wat tegenwoordig ook waar is; Echter bedoel jij juist mee dat ze goedkoop zouden zijn. Ga eens met je papie mee naar de dealers en kijk naar de prijzen. Zal je toch wel tegenvallen. Heb je het gemiddelde tupperware gehalte van Golfjes uit ditzelfde tijdperk wel eens goed bekenen ? Of van een Calibra ? Of van een Astra ? Heeft dus niks met het land van afkomst van het merk te maken, maar puur met het feit dat jonge Sjonnie’s met nog niet al te veel geld of smaak terug moeten vallen op 15 jaar oude auto’s en deze vervolgens “verfraaien” (ja, let op ik bedoel dit dus sarcastisch) met goedkope spoilers / uitlaatmondstukken / velgies. Dus ik zou zeggen wordt wat objectiever, gooi je vooroordelen overboord en verdiep je eens in de wat betere autovakbladen (nee, niet de maandelijkse Tuning magazine uitgave).
Wat een taalbeheersing VW (GTI) mannetje
@ VW-POWER


Je weet tenminste al op jonge leeftijd dat Japanners sneller en technisch beter in elkaar zitten dan Duitsers, gelukkig.

De duitse wegenwacht is het zelfs met je eens.
Opel Manta, Opel Calibra, Honda CRX, VW Golf-plastic, Honda Civic plastic, Suzuki Swift-plastic…….

geef de sjonnies toch n nieuwe CRX :p
ten eerste lees ik geen tuning bladen

ten tweede volgens mij snapt de helft hier niet de bedoeling van de “tuningscene” (en ik ben niet zo’n sjonnie die dikke plastic bumpers op ze auto zou zetten of zo want als ik zo iets zou doen word het een RIEGER set)

ten derde zeg niet dat duitsers slecht zijn of zo want een gemiddelde 25 jarige jap is al lang weg geroest en de vw’s rijden nog vrolijk rond dus….

en als laatste verdiep je eerst in de tuningscene (dan wel het goede deel er van en niet de sjonnies) voor je over ze gaat lullen. Dan merk je dat die gasten hun auto echt goed behandelen en dat het perfecte gasten zijn. want waarschijnlijk zijn jullie van die gasten die als ze een gestylde bak zien denken aan de illigale straat racers, maar dat is een fout beeld want de meer en deel race legaal.
dat word dan echt een auto voor mislukte frietkraam eigenaars want sjonnies kunnen geen nieuwe betalen;)
Uitzonderingen zijn er altijd… Feit is dat die gepimpte ouwe bakkies niet voor niks ouwe bakkies zijn. Er zijn over het algemeen dus niet veel centjes voorhanden om het op een fatsoenlijke manier aan te pakken (let wel, meestal). en voor een auto gepimpt met spulletjes van de Halfords kan ik toch echt niet warm lopen. Beter om dan je centjes even wat langer op te sparen. Al wat nodig is zijn een paar goeie (lichtgewicht en juiste ET waarde) velgen met een wat breder bandje en een goeie verlagingsset (dus geen afgezaagde veren met standaard schokbrakers). Al die drie-dubbele strijkplanken achterop kan toch echt niet… fast&furious voor lul rijden… Maar goed, da’s weer een beetje off topic… Ging er hier om dat de CRX geen Sjonnie bakkie is, maar dat alle 15 jaar ouwe auto’s die sportief getint zijn vanzelf in het Sjonnie circuit belanden.
@ mick

helemaal gelijk mick ten 2e alle snelle doch betaalbare karretjes gaan zowiezo in het sjonnie circuit al je geliefde hothatches van iedereen inclusief mij en alle duitsers een keertje komen daarin om daarnou een auto op af te rekenen. het gat vooral op prestatie de funfactor waarop dit soort auto`s moeten worden afgerekend en om die punten in overweging te nemen zeg ik:

ja doen doen… :) :P
Spreekt een 15-jarige blaag die denkt dat hij zo’n enorm goede (VW) chauffeur is, meer verstand van auto’s heeft dan een ander en waarschijnlijk een rijke papa en mama heeft………
ik heb nergens gezegt dat ik chauffeur was dus kom hier niet zomaar dingen lullen
ik sleutel al meer dan 3 jaar en heb ondertussen al 4x een blok uitelkaar gehaalt en inelkaar gezet (3 heb ik er alleen gedaan), 3x versnellingsbak gewisselt, 5x kompleet interieur verwisselt, 1x een auto gespoten 6x een grote beurt en zo nog wat dingen dus hoezo moet ik DENKEN dat ik verstand heb?? de gemiddelde kneus hier doet niet eens zelf een grote beurt bij zijn auto!!
en rijke ouders hou maar op want dat is dus echt niet zo!!!!
p.s. voordat er grappenmakers komen, bij alles wat ik heb gedaan aan een auto ging de auto goed rijdend weg terwijl hij soms bijna niet meer rijdend aan kwam!!
@VW-POWER; Keep it going, over 5 jaar ben jij hoofd monteur bij een VW garage, dan zien ze hier wel dat je geen onzin praat!

On-topic; CRX-en zijn leuke wagentjes, leuke coupe voor goed geld. Nu ben ik zelf niet van het tunen en ik heb ook geen CRX, maar even opnemend voor de jeugd; iedereen wilde vroeger toch een snel autotje! En zo’n auto heeft het allemaal: relatief weinig pk (ivm verzekering), weinig gewicht (wegenbelasting) en relatief laag verbruik! Is dan toch niet meer dan logisch dat het de rijder met de kleine beurs aantrekt (lees jeugdige mensen).
DIe van mij is zo goed als standaad. Ik ga er zelfs originele velgen onder zetten.. De uitlaat is echter van voor tot achter anders voor een betere flow en meer pk. Van buiten standaard, onder de kap de nodige aanpassingen zodat naar de 100 in 6 seconden haalbaar is!
Zoals bij elke merk heb je van een bepaald model van dat merk altijd een sjonnie gehalte. Zo ook bij de Honda Civic CRX.
Toch zal voor mij dit altijd een leuk auto’tje blijven!
VWPOWER : Zullen wel VW blokken en bakken geweest zijn aan welke je gesleuteld hebt… Honda blokken en bakken blijven namelijk gewoon heel…
@mick
vandaar dat het bij de honda dealer/garage altijd zo druk is zeker omdat ze “heel” blijven, nou echt mooi niet!!!
en dat v-tec “prachtig” systeem ALS het werkt en je hoog toeren draait maar anders heb je er gewoon geen fuck aan dus……..
Met dat VTEC systeem krijgen ze wel 160Pk uit een 1.6 en 195Pk uit een 1.8 en zelfs 240Pk uit een 2.0!
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat hier toeren voor gemaakt moeten worden (immers, vermogen = koppel * toeren). Tevens zal de kleine motorinhoud ook niet bijdragen aan hoog (laagtoerig) koppel.
Lijkt me niet meer dan normaal.
@VW-POWER
eehhh aangezien je veel verstand van auto’s hebt weet je ook vast wel dat de gemiddelde sjonnie vaker in een golfje rijdt dan een CR-X.. Even een reminder hoor;) En over die drukte bij de Honda dealer, dat komt omdat de nieuwe civic en CR-V zo veel gekocht worden.
als het druk is bij de reparaties lijkt me het stug dat ze auto’s aan het verkopen zijn :S
@VWPOWER, vtec is idd een mooi systeem. Jij zegt ALS het werkt. Maar het doel van het vtec systeem en zeker het nieuwe systeem is om een zo strak mogelijk koppelverloop te krijgen. En dit is mogelijk door de afstelling van de kleppen te veranderen zodat je ook onderin genoeg koppel hebt. Dus stel de kleppen af op lage toeren, en hop, boven de 5000 rpm heb je een andere afstelling waar je óók nog veel kracht hebt.
@Casey

Ik ben in het bezit van een helemaal orginele Honda CRX van 1992 (ED9)
Op een ME edition eindemper en velgen na is hij geheel orgineel.
En ben eigenlijk nog opzoek naar een setje leuke minder opzichtige 16″ velgen.

zeer betrouwbare auto na 15jaar nog en ben er zeer blij mee.
ik heb zelf een crx vtec 91 sinds 3 dagen, niks dan lof voor deze auto. Dit concept is helemaal vergeten tegenwoordig (kleine snelle auto).
@vw power
misschien heb je wel “wat” verstand van auto’s maar rot voor je dat je niet auto mag rijden knul
Wat een super auto was dat zeg!!Goede wegligging,snelheid mooi geluid super stoelen idd jammer van dat roest.Heb hele goede herinneringen aan dat bakkie!!!
Als 2e eigenaar toentijdse 1990 type 2 CRX gekocht, en heb hem nog steeds als 2e auto, compleet origineel, alleen 16′ sport wielen gemonteerd, en een sebring uitlaat demper (enkel) Lekker snel en goedkoop wagentje, was in die tijd z’n tijd ver vooruit. Nooit weg doen.
Ik had een 89’er, kleur rood. Op de velgen na nog helemaal origineel.. Ik heb ‘m weggedaan na een reeks van technische probleempjes. Remklauw vast. radiator lek, olie verbruik etc.. En op gegeven moment had ik er genoeg van en heb ik een prelude gekocht uit 94, welke ik nog steeds heb in originele staat op de velgen na.. Maar eigenlijk achteraf toch wel een beetje spijt van.. Ik zit nog wel ’s te kijken op marktplaats of zo en dan met de gedachte van is toch niet duur, wat als ik nu weer een crx koop maar dan moet ik m’n prelude weer weg doen en dat wil ik ook niet en twee auto’s begin ik niet aan etc… Blijft moeilijk die auto’s.. :-)
Ik heb zelf 2 crx-en gehad. 1 van de 1ste generatie en toen van de 2de generatie. en nu heb ik na een civic coupe 98 weer een crx, maaar nu de delsol met VTI blokje erin. waarom ik weer terug ben gegaan naar crx is, omdat ik mijn 2de crx miste. en voor iets specials koos ik voor de VTI.

en er zijn niet veel auto’s die met een klein blok inhoud veel vermogen eruit haald, en ook eens ZONDER turbo’s of compressor. daarin tegen loopt Honda voor mij (persoonlijk) voor op alles! Kijk maar eens naar speciale uitvoeringen van Honda. daar zit volgens mij alles erop en eraan. en bij de Duiste degelijkheid is dan een deel optie!

dus voor mij geld: HAPPY WITH HONDA!
Vind dat de geruchten wel een duidelijk mogen wezen.

Ook vind ik hier best veel foute reactie’s dat de oude crx een fout type is enz.
waarom rijden ze dan nog steeds rond, waarom kennen de nieuwste diesel met zoveel koppel ze nog steeds niet bijhouden.
Ik zelf rij een crx vtec uit 1991 ben ook een liefhebber tuurlijk rijden er rotte rond ook sommige die er verkeerd mee omgaan.
Ach ja ieder zijn eigen mening.
Nu nog maar hopen dat ie er komt en er eindelijk is een I-vtec in gaat :-)
** UberNoobiCeraptor **
De oude Crx van begin 90 is geen fout type…ik ben al lang een grote Crx fan…onlangs heb ik het uiteindelijk in mn bol gekrege om een aan te schaffen…en k heb nog nooit zo kunnen genieten van het autorijden…De Del Sol is voor mij iets te modern en te design…geef mij maar de goede oude classics…niet te veel tralala en nie te veel afgerond…

laat die wagens maar nog n paar jaren door de straten rijden…mij stoort het zeker niet

** UberNoobiCeraptor **
Bij mij is het al m’n 5de Honda op rij. Heb ook met een CRX- vtec gereden. Nu rij ik met een Honda Accord vtec enne het enige wat ik kan vertellen is dat die wagens alleen maar de garage zien voor hun onderhoud. Anders heb ik daar nog nooit kosten aan gehad.
Natuurlijk is Honda de dag van vandaag ook niet meer zo goedkoop, maar je hebt waar voor je geld.
Honda moet je geen motoren leren maken, ze hebben het al in veel segmenten bewezen. (denk maar aan de tijd van Senna).
VW s rondrijden en CRXen niet? Die heeft zitten te slapen :-).

Prachtig, die heeft er kennelijk echt niet in gereden, ik denk dat ie anders van VW zou afstappen. Ik heb van beide merken een auto gereden, en mij zie je nooit weer terug in een VW, maar een honda, jazekers, als ze de nieuwe CRX uitbrengen zal ik zsm eentje bestellen als ik t geld heb.

Mooi spul, net als de prelude, ook dat is n bruut model.
Ik wil binnen kort een honda crx del sol gaan kopen omdat het gewoon geweldige wagens zijn. Niet zo duur als die gare duitse golfjes.

Als de nieuwe crx uit komt ben ik de eerste bij de garage.
ryclio180016v
nog ff een late reactie op VW-power.

als crx’jes ook motorisch zo slecht zijn, waarom is er van die generatie nog nooit eentje geweest met een bekend fabricage fout?
volgens top-gear en div. andere deskundige is dit het enige blok ter wereld wat dit bereikt heeft.
daarnaast wil je geen golf GTI/G60/VR6 rijden want de GTI’tjes kunnen het aftrappen niet hebben, bij de G60’s gaat letterlijk alles stuk en een VR6 is in onderhoud niet te doen (financieel)(ook al kun je nog zo goed sleutelen).

ik heb niets tegen duitsers, maar kraak a.u.b. honda niet af op een techniesch hoogstandje,

tevens, dat het vtec systeem is gemaakt om op hoge toeren vermogen te leveren zit ook een idee achter, een vriend van mij kan namelijk makkelijk 1:14/1:15 doen met zn vtec del sol, dus je hebt een auto met 2 gezichten, economisch of race.

daarnaast is VW de afgelopen jaren (volgens mij)ook bezig geweest met variabele kleppentiming.. dus gek is het systeem niet.

god was mis ik m’n del sol.
Geniale autootjes, zou leuk zijn als ze er een goed vervolg aan zouden kunnen geven..
Beetje jammer alleen trouwens dat er een hoop mensen hier zo kleinzerig zijn dat ze elkaar even na moeten praten wat “de jeugd” betreft.. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar respecteer in ieder geval andermans (poging tot) creativiteit..
174pk/235Nm. 0-100 in 7,8seconden voor een golf vr6 jesus vw vergelijk dat nou met een honda crx vtec die zoveel goedkoper is1.6 JA 1.6 4 cilinder en haalt bijna jouw vermogen die 6 cylinders heeft en 2.9 en maar zo weinig laat maar een jap los op een 2.9 zie je wel wat je eruit krijgt kijk eerst goed op internet dingen zoeken voordat je dingen uitkraamt over honda en dan zal je zelf wel op je mondje vallen en je praat maar over vtec systeem als het werkt en kijk maar ff want een honda nsx met een ferrari doet ps hierbij de link
http://video.google.com/videoplay?docid=2726714937706771213
ENNOF DAT DIE VTEC SYSTEEM WERKT Gap maar iedereen ze eigen mening niet zomaar dingen uitkramen als je al helemaal niet weet hoe een honda motor in elkaar steekt
CRX was standaard n leuk bakje, jammer dat ze langzamerhand allemaal verkracht zijn, of afgejakkerd zijn. Was n licht klein wagentje, met voor zn gewicht voldoende vermogen om wat fun te hebben. Het zijn hoogtoerige motortjes, minpunt dat je weinig koppel hebt, maar t is stiekem toch wel leuk t 1600je lekker door zn toeren te laten janken.

Minpunten zijn voorwielaandrijving en koppel, of is het ’t gebrek aan koppel?

Wel ben ik van mening dat een CRX niet in t rijtje van de sportwagens thuis hoort. Tis n leuke sportieve coupé, maar n sportwagen… neh, niet echt. Daar zijn ze dan niet rap genoeg voor, plus daarbij dat n echte sportwagen gewoonweg het niet hoeft te doen met voorwielaandrijving. Eerder zie ik t als concurentie voor de polo en golf GTI achtige wagentjes.
De CRX was een speciaal ontwikkelde auto vanuit de Civic’s. Een lichtere krachtigere auto met betere wegligging dan zijn “standaard” civic broers.
In tegenstelling tot VW, Opel, Ford, Subaru en al die andere “grote” jongens. Zij proppen steevast een groot, groter, grootste motor in een standaard ouwelulle bak, vaak nog 5 deurs ook, en morrelen wat met de wegligging en presto een hot-hatch.

Wat een bull-#@$ is dat. Alleen een grotere motor levert nog niet meer rijplezier! (zie anders de nieuwe Mazda 3 MPS, 260 Pk maar niet de hoek om te krijgen volgens de deskundige)
Honda heeft dat als een van de weinige begrepen. Niet voor niets is de nieuwe Type-R door vele benoemd als een van de, zo niet DE, beste Hot-hatch van dit moment. Als Honda van deze Type-R een lichtere, nog sportievere versie wilt maken en deze de CRX noemt? YEEEEHAA!! doe mij er een en zet me naast alle GTI’tjes, GSItjes enzo.. we’ll see who’s laughing then!!

Donic.
de CRX is een van de mooiste modellen van die tijd nu wordt hij veel gebruikt bij straat races
VW-POWER schrijft,
en dat v-tec “prachtig” systeem ALS het werkt

wat lul je,, ze zijn niks minder duurzaam dan de non v-tec motoren

eerst denken voordat je wat roept ,,

:vw 18 16v 90 pk : honda ,1600 v-tec B16 type r 185 pk
honda is beter als vw :

als je kijkt wat voor gare golf 2,s hier rond rijden,
vroeger had honda wel last van roest (jaren 80)..
tegenwoordig hebben honda,s geen roest meer. ik heb zelf een honda civic coupe esi v-tec 100 % roest vrij…

vw heeft er ook weinig last van alleen is dat merk motorische, a piece of shit
DeAutogids.nl
@lennard: Ja joh!
dit heb ik overlaatst op gevangen

http://sohc.vtec.net/news_files/689082/crx_ps-02.jpg

Well, I guess it’s been a year and a half or so since the last time somebody claimed the CRX was coming back, as we’ve been informed that recent buzz in the Japanese media indicates that Honda will be showing off a CRX in some shape or form at this year’s Tokyo Motor Show in October. Our assumption is that if these rumors are true, whatever is shown will be a concept, since a concept doesn’t necessarily commit Honda to production. With the seemingly endless stream of photoshopped Insight “CRXs” and more off the wall creations we’ve seen posted over the years, perhaps Honda really has been inspired to bring back their little sportster and figured that the time is finally right.

If there’s an ounce of truth to this particular rumor, we can only hope that the new car carries on the true spirit of the CR-X, which is a combination of low mass, sporty drivetrain, and capable chassis – all wrapped in a fuel efficient and affordable package.

We will once again be covering the Tokyo Motor Show this year, so obviously we will keep you apprised of any developments in this ongoing saga.

On another note, if you’re wondering why things are so quiet here, well, we’re actually very busy working on new content. We recently completed a road test involving a 2007 Acura TL Type-S, 2007 Honda Civic Si Sedan, and of course, the Temple of VTEC Project Civic Si. We shot tons of video footage and lots of photography, and most of this week has been spent editing and encoding videos. Watch the Exhaust Notes section for these videos and editorials to be released very soon. Other road test reviews to be released soon include the 2007 Honda CR-V and 2007 Honda Element SC. We’ll be driving a few other cars in the next few weeks, but we won’t really be able to talk about those for a few months…
Hoi,

wat een belachelijke onzinnige redenen worden hier opgegeven zeg.
Afgegaand op het type wat er in een auto rijd, zeer oppervlakkig allemaal.
De crx type 2 wel te verstaan is gewoon een stoer bakkie en de meeste mensen
zijn wat dat betreft een beetje hypocriet, omdat ze het stiekum wel een stoer autotootje vinden. Maar ja de mensen die erin rijden is beneden hun klasse en status euhm. Dus dan maar een audi of een andere auto die een wat duurdere uitstraling heeft. Op naar de bank voor een lening.
En net zo doen of ze erbij horen. Of natuurlijk erfenisje van rijke ouders.
Bah bah, behoorlijk frusterend allemaal haha. NIET.

ERIK
hoi,
Ik heb met verbazing al die reacties gelezen over de honda crx del sol ! Ik vind het nog altijd een keitofbakje en ik ben geen sjonnie, ik ben een gewone bediende en vrouw die ook graag met een tof bakje rijdt zonder mijnen portemonnee te veel pijn te doen. Als je het zelf leuk vind moet je je niks van een anderen aantrekken omdat die de dikke nek wil uithangen. Jongens wat een allures hebben jullie
nathalie
na veel rondkijken is het zover, zal eindelijk de stap zetten m’n huidige auto in te ruilen voor een orginele ’92 crx 16i 16v. deze wagens zijn fantastisch! heb al wat gereden van sportievere auto’s, maar geen enkel heeft de kwaliteit van een honda.
De honda CRX (Type 2) uit 90/91 zijn Fantastische wagens voor mij.
wat we er allemaal over kunnen zeggen is dat je ervan houdt of niet. en over het VTEC systeem mensen, vergeet niet dat dit het eerste systeem was die honda uitvoerde op de automarkt, sterker nog dit was het eerste model dat VTEC had. De NSX werd er later mee uitgevoerd. Nog over het sjonnie gehalte bij die auto’s dat is zondermeer waar. Maar ik ken er een heel aantal die hun CRX weliswaar uitbouwen, maar dat wel op zodanige manier doen dat het geen tupperware bak wordt. Ik zelf ben ook voor een VTEC aan het sparen. en als ik er 1 heb. zal ik er ontzettend blij mee zijn. Ik ben een voorstaand liefhebber van de Honda Civic CRX VTEC U9. En als er meerdere mensen zijn die hun VTEC nog ORIGINEEL hebben. HOUDEN ZO !!!.

Groeten Jareth
CRX is gewoon de beste, ik heb een crx van 20 jaar oud het eerste type, en die is ook al 20 jaar in mijn bezit.
Echt een top wagentje, is altijd goed onderhouden en heeft me nog NOOIT laten staan.
Die van mij is net zo origineel zoals ik heb gekocht heb.

@nathalie: De del sol is ook vet, net zoals de type 2, en straks als de 4de generatie komt dan word ie ook gehaald, is al geld voor gespaard:)

En VW sucks, heb er laatst nog 1 gesloopt met plezier.. Zo’n lelijke GTI.

-edit: ‘VW sucks’: zucht…-
de crx del sol targa moet zeker een broertje er bij krijgen! fantastische wagen kwil er zelf ook 1. ze gaan er veel geld mee pakken die van honda en liefste 1tje met een V-tec motor de droom van een honda lief hebber. let me know. wanneer ze de wagen terug gaan bouwen! groetjes dave
ik wil alleen ff zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn honda, heb 8 jaar een accord gereden, nooit wat aan gehad(totdat m’n ex hem total loss reed). hen toen gekeken voor een crx of een prelude. is een 2.0i 16v prelude geworden maar wilde wel een oud “bassie en adriaan model” en heb er heel veel plezier van, een lekker snel bakkie met een goede wegligging. flink verlaagd en LM brede sloffen erop, verder origineel. als ie het ooit begeeft dan hoop ik dat er een nieuwe crx te koop is.
@mick
VW is pas een kutmerk . de eerste golfjes zijn grandioos afgekeken van de civic .
de crx is een prachtauto , de kakkers die met hun mercedes of audi gaan bluffen savonds in het stad dat noem ik sjonnies .
en het was inderdaad een sportauto . reken er maar op dat die rotBMW’s of mercedessen ver achterblijven aan de stoplichten (dat is bij elke honda zo )

ik noem het vette bakjes met de beste motoren (honda heeft gewoon de beste motoren ! )
als er een nieuwe crx komt hoop ik dat het weer een licht karretje wordt en zijn oude lijnen van het chassis blijft behouden .
enneu nog iets voor de geinteresseerden in vtec .
de nieuwe porsche boxster zijn “motorsysteem ” is gebasseerd op het vtec systeem van de crx 1500vtec

ps: aan veel mensen : tis niet V-TECmaar gewoon VTEC
dat staat voor Variable valve Timing en Electronic lift Control
geloof ik :) ik geloof dat het zoiets was :)
ps: vergelijk eens verbruik /gewicht / PK’s van een integra
aan zo een motor kan VW over 10jaar nog niet tippen
ik vind wat jullie nou allemaal zeggen echt belachelijk met je sjonnie bak luister ik heb geen bakken met geeld maar als ik wil kan ik een nieuwe auto kopen ben gewoon een timmerman die hard werkt en niet zo een sjonnie waar jullie het over hebben mijne is helemaal weer stock op de chiptuning en de dubbele uitlaat na hij was helemaal uit gebouwd maar dat heb ik veranderd want de smeris kijkt je altijd zo snel en vuil aan en van mij mag er een nieuwere versie van komen want ik koop hem zeker
Het zou echt een heel goed plan zijn om de CRX Type 2 terug te brengen op de markt. Volgens mij zou die weer best goed verkocht worden ;)
Het is een vette auto snel en betaalbaar hehe
De wielbouten van een CRX zijn al mannelijker als de gehele Golf-gti, BMW (Z3 of 4), audi of wahtever er aan Duitse bombasten te koop is. Het enige nadeel van de CRX is voorwielaandrijving, maar dat maakt de S-2000 weer zo’n geweldige kar
@ ronin

heel juist ;)
maar voorwielaandrijving echt een nadeel vind ik niet , tis altijd plezanter maar met je crx laat je sowieso die duitsers achter aan de stoplichten :D
grtz
even wachten….ik zit nu achter een crx aan terwijl ik nu met een laptop op mijn schoot zit…shit ik hou`m niet bij…kut wat is die crx snel…zat trouwens wel een lekkere meid in..
laat die crx maar komen er moet toch iets zijn dat de jeugd zogezegt verpest ook al doet het dat niet. zolang ze zich maar amuseren met deze prachtige wagens hoor je mij niet klagen.

ps,
de johnies van tegenwoordig reden niet alleen met een crx maar met praktisch alles wat klein is en een sportieve look heeft: gol, fiesta, astra, …
Ik vind het vrij laag om een tuning liefhebber (voornamelijk optisch) gelijk een sjonnie te noemen. Ik zou het zelf ook doen bij een auto. Laat de CRX nou een auto zijn die zich daar prima voor leent! het basismodel is al erg strak en voor de rest kan je er veel leuks aan doen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat als je het doet, je het goed doet en niet met accesoires die er na een week afvallen o.i.d.
aan al de vw freaks,als je nog niet met crx gereden hebt,moet je er geen slechte dingen over zeggen.
kheb namelijk ook mijn mening over golf badkuipen,en ja heb al met golf gti gereden,en geef mij toch maar nen goeien crx vtec
Mijn god wat kunnen jullie goed zeiken, miepen , klagen ,
laat alles in zijn waarde ding (auto) en mens dat zou jullie veel beter staan als sociaal normaal mens , weet je mensen die alleen maar klagen die hebben zelf een probleem
en zijn zelf veroest en deugen zelf niet , net zoals de besproken honda crx . zo kan je over alles klagen , neem de mens maar da heb je meer dan geoeg om te klagen en wel wa belangrijker al ee simpele auto.Op deze manier beoordelen jullie dus ook de mensen die er in rijden . En wie zijn jullie om dat te beoordelen , elk mens is anders
uniek in zijn soort en levert zijn bijdrage aan de maatschappij op zijn manier en hoe hij kan .
Ik hoop dat mijn collum jullie even god aan het denken zet .

Met vriendelijke groet , Naus
sorry voor die paar ontbrekende lettertjes ,, er is een probleem op mijn computer , heeft met java te maken denk ik en mijn labtop , een beetje te traag voor vensters waar ik in moet typen .

Naus
Voordat ik weer door jullie word beklaagd als annalfabeet.

KLaag , jank , miep , zeur , niet goed ,ik wil niet .

Groetjes van Naus
@naus: Hoezo weer? ’t is toch je eerste collum?
En tot slot wil ik nog wat kwijt de orginele honda crx zonder uitbouw is helemaal niks kwa look al helemaal niet dus die uitbouw maakt die auto alleen maar bjzonderder,
en jullie gaan mij niet vertellen dat jullie dat niet mooier vinden als zo een standaard op niets lijkende auto
wat helemaal niets heeft en geen blik waardig is , echt een standaard crx vind ik helemaal niet mooi totaal niet dan wil ik hem niet eens gratis . En ik heb een uitgebouwde witte crx coupe doche 1.6 i esi , en ik ben er verlieft op een snoepje is het . dus jullie lullen maar hoor
word er niet warm of koud van , wel van geklaag van mensen die denken dat ze het allemaal beter weten .

alweer de groetjes van Naus
Eik je hebt helemaal gelijk hoor , je kon het niet beter verwoorden dan dat je hebt gedaan. Helemaal gelijk .

Groetjes van Naus
Erik was het mijn excusses :-)
ja sir me eerste hier , ik versprak me ook of meer ik verptypte me, wederom mijn excusses . :-)
En dat weer ging over dat geklaag van die mensen weer als je de zin goed leest dan lees je vanzelf hoe het erstaat .

die vraag was overbodig :-)
Dus niet ik weer , maar weer dat geklaag , wat ervan zou komen , zoals je weet zijn mensen best voorspelbaar dat heeft een reden , en dat is dat we mens zijn heel complex.

Naus
Ik moet ook zeggen een noodstop maken met een crx is dodelijk , je krijgt de auto niet gecorrigeerd met een
snelheid van 160 en dan in1 keer moeten remmen , levensgevaarlijk, ik heb het gehad gelukkig heeft die vierbaansweg me gered dat ik toch op de weg bleef, maar de achterkant van een crx gaat dan alle kanten op. dus zorg dat je niet in 1 keer hard moet remmen met een snelhed boven de 140 kilometer denk ik .

Naus
ik dacht toen echt dit overleef ik niet .
in bochten ben ik toch ook wel heel voorzichtig , maar met elke auto hoor en zeker met een gladwegdek , regen of ijsel is dan ook dodelijk dus wees dan extra voorzichtig. je hoeft aleen maar de wintertijd je even in te houden snelheidsduiveltjes , en dat voor je eigen leven .
En wie of wat in welk of wat voor auto dan ook rijd , het zal me een worst wezen wie er in rijd of wat er in rijd zelfs een aap en hond rijd in en auto , onder wat voor cattogorie valt die aap en hond, aap johnny . hahahhaa

Naus
sjonnie was het niet johnny die heeft niets gedaan hij is onschuldig . :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).