Brute Britten

Auteur: , 43 Reacties

In samenwerking met mijn spotcollegae Roland en Remco -voornamelijk actief in Haarlem, Zandvoort en Noordwijk- is deze aflevering tot stand gekomen. Deel 18 is in het geheel gewijd aan de producten van onze meest nabije westerburen, de Britten. Die hebben een interessante autocultuur, die niet door iedereen evenveel wordt gewaardeerd.

Vooral kwaliteit laat wel eens wat te wensen over, en de techniek loopt vaak wat echter. Desalniettemin bouwen ze auto’s met veel emotie, van polyester sportwagentje tot loodzware coupé’s van meer dan vijf meter. Kortom, een interessante cultuur die zich in veel opzichten onderscheidt van de degelijke alledaagse Duitsers.

AC Cobra

Al eerder langs gekomen maar toch onmisbaar is deze slang. Het is echter geen puur Britse auto, want in het vooronder ligt een dikke V8 uit de VS. Of er überhaupt nog iets Brits aan de auto is, is nog maar de vraag, want de auto wordt massaal gerepliceerd door bedrijven uit alle landen. In de tijd dat de auto werd geproduceerd door AC, was het in ieder geval wel een echte Brit, een Brute Brit wel te verstaan, die uitgerust met 427 blok (7 liter V8) beschikte over maar liefst 425 pk, en een topsnelheid van 260-280 km/u had, afhankelijk van de eindoverbrenging (in die tijd werd daar nogal veel aan gesleuteld).

Er waren echter ook nog minder heftige varianten, de minder bekende 260 (4,3 liter, maar 75 gemaakt) en de bekende 289 (4,7 liter, 571 gemaakt). Met respectievelijk 264 pk en 300 pk waren dat ook zeker lekkere scheurijzers. Aangezien deze auto echt een icoon is uit de wereld van klassieke supercars, worden – zoals eerder vermeld – grootschalig gerepliceerd over de hele wereld.

AC Cobra - Foto Jim Appelmelk

Aston Martin V8 Volante

Dit is een Aston Martin V8 Volante (Series II) gespot in Noordwijk bij het hotel Huis ter Duin. De auto werd in 1985 op de autoshow van New York onthuld.

De auto levert met zijn 5.3 liter V8 rond de 305 pk, en gaat in 6,6 seconden naar de 100, wat voor die tijd redelijk snel is. Zijn acceleratie stopt bij 241 km/h. Van de Series I zijn 439 exemplaren gemaakt terwijl er 2 keer zo weinig Series II zijn gemaakt; dat productieaantal is blijven steken op 217. Al met al een heel bijzondere wagen om te zien, en voor ons nog best moeilijk was om op de foto te krijgen aangezien je bij Huis ter Duin geen foto’s mag maken.
De auto heeft alleen wat rare uitlaten, maar dat zal wel hip geweest zijn in die tijd.

Voor deze wagen betaal je op dit moment tussen de 50.000 en 70.000 euro en dat zal vroeger wel een stuk meer geweest zijn.

Aston Martin V8 Volante - Foto Jim Appelmelk
Aston Martin V8 Volante - Foto Jim Appelmelk

Aston-Martin V8 Vantage (1994)

Één van de Bruutste Britten uit dit rijtje is zeker deze lompe, zware, hoekige, lange, en voornamelijk zeer krachtige Aston-Martin. Het is zelfs de krachtigste productie Aston tot nu toe, het is afwachten of de nieuwe DBS over de 557 pk heen komt. Dat is het maximale vermogen dat de 5,3 liter V8 voorin levert, geholpen door twee superchargers. De Virage had dezelfde (atmosferische) motor die 310-330 pk leverde, het maakt erg veel uit!

De V8 Vantage heeft genoeg vermogen voor een 0-100 van 4,6 seconde, en een 0-160 van iets meer dan 10 seconde, en haalt zelfs bijna 300 kilometer per uur, En dat terwijl je ook nog twee kleine kinderen achterin kunt meenemen! Zoiets was wel erg prijzig, in Nederland kostte de auto 713.000 gulden, in die tijd waren er maar heel erg weinig auto’s die duurder waren. Tegenwoordig zie je relatief vaak auto’s van een half miljoen, zoals de Phantom. Die is immers al veel vaker verkocht dan deze Aston, die maar 239 keer werd geproduceerd.

Aston-Martin V8 Vantage - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin V8 Vantage - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin V8 Vantage - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin V8 Vantage - Foto Jim Appelmelk

Bentley Continental R Mulliner

Een van de speeltjes van de familie van Breukhoven is deze opgewaardeerde Continental R. Mulliner staat voor sportiviteit, dus was de auto meer dan de lompe bak van 5 meter 34. De auto had sowieso een honingraatgrill, de vroege Conti R’s hadden namelijk een spijlengrill, en daarnaast had de auto uitgebouwde spatborden á la Continental T en een sportiever onderstel. Om het geheel af te maken zat er een kenmerkend Mulliner roostertje in elk zijscherm.

Ik vind het wel stoer, maar het maakt de auto natuurlijk minder vloeiend. Omdat er maar 134 van zijn geproduceerd zou je verwachten 3 Enzo’s te scoren voor elke gespotte R Mulliner, maar de Ferrari wordt natuurlijk veel minder vaak uitgelaten. Bovendien had die ook nog een 3 maal zo hoge nieuwprijs, als het niet meer is, want voor een Continental R Mulliner betaalde je in 2000 al gauw richting de f.800 mille.

Bentley Continental R Mulliner - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental R Mulliner - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental R Mulliner - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental R Mulliner - Foto Jim Appelmelk

Bentley Continental T

Deze Brute Brit zie ik als een goed alternatief voor de V8 Vantage, de auto zit zo’n beetje in hetzelfde segment. Het is een lompe, rechte, zware Britse wagen waar nog net 2 kinderen achterin kunnen, en beide auto’s zouden zo door dezelfde persoon ontworpen kunnen zijn, toch? In een Autovisie van heel erg lang geleden werden deze auto’s dan ook met elkaar vergeleken, samen met de toenmalige Benz CL (C140), en vreemd genoeg ook een 993 Turbo, die er uiteraard beide veel gunstiger vanaf kwamen. Gunstiger?

Ja, Duitse auto’s zijn in veel opzichten beter gebouwd dan Britse, maar als je mij de keuze zou stellen, zou ik het wel weten! De Continental T is trouwens precies hetzelfde als de Continental R Mulliner, afgezien van de kortere wielbasis van de T. De Mulliner versie van de Continental R heeft namelijk de brede koetsuitbouwen van de T, en dezelfde motor die 420 pk bij 4000 min-1 levert en 875(!) Nm bij 2.200 min-1.

Bentley Continental T - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental T - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental T - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental T - Foto Jim Appelmelk
Bentley Continental T - Foto Jim Appelmelk

Bristol 603S

De 603S met de S van Sports werd ongeveer tegelijkertijd met de 412 geleverd (1975-jaren ’80), die overigens niet heel ver van een Ferrari met dezelfde typenaam lag: Vierkant, plat en onaantrekkelijk. De 603, die ook nog eens een jaar later werd ingevoerd, is geenszins vormgegeven met Duplo. Het was ook weer geen zeer ronde auto, maar het blijft natuurlijk een auto van 1976. Aanvankelijk lag er een 5,2 V8 van Chrysler in, maar in 1977 werd die al vervangen door een 5,9 liter blok. Zwaar geschut voor een auto met geheel aluminium koets zou je misschien denken, maar helaas kwam er niet veel meer dan 172pk uit het blok. 43pk per uitlaat zullen we maar zeggen, maar nog wel 200km/u.

Bristol 603S - Foto Jim Appelmelk
Bristol 603S - Foto Jim Appelmelk
Bristol 603S - Foto Jim Appelmelk
Bristol 603S - Foto Jim Appelmelk
Bristol 603S - Foto Jim Appelmelk

Jaguar XKR Silverstone

In 1996 werd de XK8 op de salon van Geneve gepresenteerd, als opvolger van de lang geproduceerde (1975-1995) XJ-S. Wat een verschil moet het zijn geweest, 20 jaar designaal! De XK8 was dan ook een auto met ronde vloeiende vormen, tegen rechthoekige vormen van de XJ-S. In de eerste helft van 1998 kwam er een opwindendere versie – jazeker, nòg opwindender – met de naam XKR. Het vermogen van de 290 pk sterke 4,0 liter V8 steeg tot 370 pk door montage van een mechanische compressor, het verschil in prestaties was aanzienlijk. De platte cijfers althans, 0-100 kostte eerst 6,7 seconde, na de ingreep nog maar 5,4! De topsnelheid bleef gelijk want die is begrensd.

In 2001 kwam de afgebeelde Silverstone als gelimiteerde oplage van 100 stuks op de markt ter nagedachtenis aan Jaguars overwinningen in 1949 met de XK 120. De auto heeft wat kleine aanpassingen gekregen ten opzichte van de XKR, waardoor de rijeigenschappen sportiever werden. De ophanging werd veranderd, de stuurinrichting werd aangepast, de remmen werden krachtiger, en de banden werden groter. Ze werden allemaal geleverd in een unieke Platinum Silver.

Jaguar XKR Silverstone - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XKR Silverstone - Foto Jim Appelmelk

Jensen GT

Naast de vele stijlvolle auto’s die in Groot Brittannië worden geproduceerd heeft men er ook een redelijk grote productielijn voor spuuglelijke gedrochten. De Jensen GT zal ook niet zo gauw worden bejubeld om beeldige lijnen en details, eerder om zijn praktische laadbak, originaliteit en comfortabele botsingen, want bumpers had de auto zeker! Helaas ook geen slurpende Big Block van 7,2 liter voorin, maar een bescheiden tweeliter vier-in-lijn om in een gunstig brandstofverbruik te bewerkstelligen. De auto was gebaseerd op de Jensen-Healey, een tengere cabrio met veel technische overeenkomsten. Omdat de GT later werd ingevoerd was de auto geenszins problematisch, maar aangezien de fabriek failliet ging in 1976 werden er toch maar 511 van gemaakt. Voor weinig geld een goede en bijzondere oldtimer, die niet zo gauw zal worden gestolen

Jensen GT - Foto Jim Appelmelk
Jensen GT - Foto Jim Appelmelk
Jensen GT - Foto Jim Appelmelk

Marcos Mantula V8

Marcos is een heel Britse auto, niet echt high tech en een V8 voorin die ook niet al te veel vermogen levert, maar de koets is weer zo licht dat de ongeveer 190pk sterke krachtbron voorin het wel aankan. De auto haalt 220 km/u, maar nog belangrijker, van nul naar honderd kost nog geen zes seconde! Dat is nou het voordeel van die lichte primitieve wagens, verwacht niet veel luxe en ook geen interessante hulpsystemen, een Marcos uit 2000 heeft bijvoorbeeld geen ABS. Lekker puur rijden!

Marcos Mantula V8 - Foto Jim Appelmelk
Marcos Mantula V8 - Foto Jim Appelmelk
Marcos Mantula V8 - Foto Jim Appelmelk
Marcos Mantula V8 - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce New Corniche

In navolging op de aan het eind van de jaren ’90 al behoorlijk verjaarde Corniche kwam in 2000 een nieuwe open Rolls op de markt met die naam. De “oude” Corniches waren gebaseerd op de Silver Shadow wat betreft vormgeving, een cabrio op basis van de Silver Spirit/Silver Spur is er nooit gekomen, de New Corniche is een opengehakte Silver Seraph. Of toch niet? Uiterlijke overeenkomsten zijn enorm, een enkel detail is de configuratie van de uitlaten. Op de Seraph zijn het twee enkele aan weerszijden, op deze zitten ze samen aan de rechterkant. Maar het allerbelangrijkste dat anders was, was het meest cruciale onderdeel van de automobiel in het algemeen, de motor!

De Seraph had door geldgebrek “slechts” een 5,4 liter V12 van BMW voorin, de Corniche kwam op de markt toen er weer wat geld was, waardoor men de bekende 6,75 liter V8 weer voorin kon leggen. De oorsprong van dit blok ligt in 1959, toen nog met een inhoud van 6,23 liter, voor het eerst gebruikt in de Silver Cloud II. Het blok is in de loop van de tijd steeds verbeterd, maar het bleef natuurlijk een erg zwaar ding. Veel zwaarder dan de V12 van BMW, wat in combinatie met de koetsverstevigingen en de rest van de cabrioconstructie resulteerde in een massa van 2,735 kilo! 400 meer dan de al erg zware Seraph. De auto was ook nog aanzienlijk veel duurder, reden genoeg dat er dus maar 374 van zijn verkocht.

Rolls-Royce New Corniche - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce New Corniche - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce New Corniche - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce New Corniche - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce New Corniche - Foto Jim Appelmelk

TVR Sagaris

Dit is pas een brute wagen! Echt helemaal TVR, vol met Britse eigenwijsheid, vooral het uiterlijk. Het is een geheel tegendraadse auto die alleen weggelegd is voor mensen die het ècht zeker weten, voor mensen die lang hebben nagedacht over hoe ze hun 113.500 euro wilden besteden. Een Z06 had ook gekund, maar je wil nou eenmaal iets dat overal tegenin gaat. TVR was nog nooit zo bizar, kijk eens naar de heftige welvingen, plexiglas achterspoiler en fietseronvriendelijke uitlaten, wat een geweld! Je houdt ervan of je houdt er niet van, dat is het bij deze wagen.

De auto wordt aangedreven door een Speed Six zes-in-lijn die 400 pk levert, genoeg om iedereen wijs te maken dat de auto in 3,7 seconde naar de honderd sprint en met gemak 315 km/u haalt, waar natuurlijk helemaal niets van waar is. Wat wel waar is, is het feit dat de auto hoog, heel erg hoog staat in de top-100 mooiste geluiden, samen met vele andere modellen van TreVoR.

TVR Sagaris - Foto Jim Appelmelk
TVR Sagaris - Foto Jim Appelmelk
TVR Sagaris - Foto Jim Appelmelk
TVR Sagaris - Foto Jim Appelmelk
TVR Sagaris - Foto Jim Appelmelk

Vauxhall VX-220

De VX-220 is natuurlijk gewoon Duitse degelijkheid, want het is niets anders dan een Opel Speedster die interessant probeert te doen met de hippe V-grill en het interessante logo. Reden genoeg dat ik de auto lang niet zo bruut vind als veel andere sportieve Britten, alleen de buitenkant doet me al een beetje afhaken. Het is gewoon een auto met een redelijk hoge (fun x kwaliteit)/prijs verhouding, echter, niet veel mensen kochten de auto. Of is dat onzin? Concurrenten als de Crossfire Roadster, Honda S2000 en 350Z Roadster werden evenmin “goed” verkocht, dus is het maar de vraag wat je referentiepunt is.

Vauxhall VX-220 - Foto Jim Appelmelk
Vauxhall VX-220 - Foto Jim Appelmelk
Vauxhall VX-220 - Foto Jim Appelmelk
Vauxhall VX-220 - Foto Jim Appelmelk



43 reacties

Geweldig, mooie plaatjes. Zonde van al die stickers op de TVR. en doe mij trouwens maar zo’n Rolls Royce cabrio!
Oeh wat een vette bak, die Bentley Continental R Mulliner…
Alleen jammer van die ene lelijke uitlaat aan de rechterkant, dat hebben ze bij de nieuwere generaties toch wel mooier en symmetrischer gedaan.
Komt de tvr rechtstreeks uit een gumball ofzo? En waar is het heilige lotus gebleven? Nou ja, favoriet van vandaag die ’94 AM, tijdloos bruut.
Gele velgen onder een Sagaris, dat grenst aan heiligschennis…
Ik reed vanmorgen nog achter een TVR, heb dan ook speciaal m’n ruit open gedaan voor de sound.

Britten zijn helemaal autogek, hebben zowat de hele Formule 1 bevoorraad met technici maar zijn absoluut niet in staat om design op straat te zetten.

Door hun eigenwijze eilandmentaliteit zijn ze nu ook zowat elk Brits merk kwijt.

De ideale auto is door een Italiaan ontworpen, door een Duitser gemotoriseerd en geassembleerd en afgesteld door een Brit.
Wist niet dat Bristol behalve kleding ook auto’s verkocht :D
Na de AC Cobra zet ik ongetwijfeld de TVR Sagaris, mooiste TVR ooit!
Ik kwam gisterochtend een zwarte Mercedes SLR McLaren tegen :o Misschien zelfs een 722, hij had rode remklauwen volgens mij. Echt jammer dat ik geen camera bij me had.

Mooie spots weer!
vette bakken,

ik zou een moord doen voor een originele cobra. wat een vette bakken
die Jensen Healey GT heeft die gestoorde lompe bumpers omdat het hier om een USA import gaat, kijk naar de side lights en de kleine nummerplaatuitsparing aan de achterkant, de europese versie heeft namelijk veel kleinere(normale). Het was vanaf ’75 verplicht in de USA om een botsing te kunnen hebben met 15km p/u die geen zichtbare schade zou achterlaten (vandaar ook de MG B rubberbumpers). De AC Cobra heeft echt niets vandoen met Brits, het enige dat Carol Shelby uit Engeland liet komen in de beginne was het body work (omdat ook nog eens flink te verbouwen en op te kloppen) verder is alles aan een AC Cobra zo uit de schappen van Ford USA.
Idd zo een TVR echt een beest. Maar ik denk dat de Cobra toch de zeldzaamste en meest dure van allemaal is, hier in Belgie durven ze al 70000euro te vragen voor een replica
Hmm geen Lotus… Hier alsnog Lotus, gespot door Roland:

-edit: je was de foto’s vergeten te sturen-

Lotus Exige S

De Lotus Exige S is supersnel en erg licht, hij weegt namelijk maar 933 kilo.
Dat is een van de redenen waarom hij zo snel is, een andere reden is zijn 225 pk die dan weliswaar van een 4 cilinder 1.8 liter Toyota motor moet komen, maar waar dan wel weer een turbo aan toegevoegd is. Dit exemplaar heb ik gespot in Zandvoort bij het NH hotel, op diezelfde parkeerplaats stond ook nog een CLK DTM AMG Cabriolet maar dat is geen Engelsman dus die mag hier niet tussen staan. De ‘normale’ Exige levert 192 pk, dat zijn er 33 minder dan de S, en de ‘normale’ is ook ruim 8.000 euro goedkoper, maar ja, dan heb je ook geen Exige S. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, de Exige S kost maar 70.970 euro, wat op zich erg goedkoop is voor de hoeveelheid snelheid en plezier die je ervan krijgt.
Menig Ferrari moet zijn meerdere kennen in deze wagen, totdat je de Duitse grens bereikt want de Lotus heeft maar een topsnelheid van 238 km/h, wat de Ferrari niet zal doen schrikken. Zijn 0-100 tijd daarin tegen wel, die is namelijk 4.3 seconden.


http://static.autoblog.nl/images/wp2007/gespot/lotus_exige-s_01.JPG
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/gespot/lotus_exige-s_02.JPG
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/gespot/lotus_exige-s_03.JPG
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/gespot/lotus_exige-s_04.JPG
Altea Sportrider
Jongens, proficiat. Once more you have failed to disappoint me. (op z’n engels klinkt het gewoon leuker, ;-))
Vette foto’s, doe mij de TVR Sagaris: sexy!!!

Offtopic correctie @ Appeltje
Het is niet ‘wordt gerepliceerd’… Repliceren betekent ‘van repliek dienen’.
Een replica is een zelfstandig naamwoord en naar mijn idee niet als werkwoord te gebruiken.

Maar verder: ga zo door uiteraard met mooie auto’s spotten; altijd genieten!
De gozer die dat spul op die TVR geplakt heeft moet echt gelijk een nekschot krijgen. Nou ok TBS dan. Wat een idioot. Verder vind ik die Jensen nu juist wel heel aardig.

Vanmorgen reed ik naast een XK maar ik blijf het zeggen hoor, alle Jags van na 1987 zijn gewoon zwaar knudde.
Bedankt voor de foto’s van die Marcos Mantula :)
Blijft een droomauto voor mij
Deze graag: Aston-Martin V8 Vantage (1994). Schitterend!

Ik vind het knap van je, Appel, dat jij die 5000 modellen van Rolls Royce en Bentley uit elkaar kan houden terwijl de verschillen alleen maar zitten in een roostertje hier en een vloermat daar.
Mooie spots!

Cool dat je ook de Jensen en de Bristol opgenomen hebt.
Klein aanvulling op de Aston Martin V8 Vantage, van dit model hebben ze in 1998 een versie met 600pk gemaakt de V600.
@Karel

De AC Cobra werd gebouwd door…. AC cars. En dat was een Brits bedrijf, gevestigd in GB. De auto’s werden zonder motor naar de USA verscheept, waar ze een Ford motor kregen. De auto’s zijn dus wel degelijk Brits. Het chassis werd immers in Engeland gebouwd. En het chassis bepaalt de nationaliteit. Anders zouden Donkervoorts en Spijkers Duits zijn, net zoals een Morgan Aero 8.
Amerikanen beweren natuurlijk iets anders, maar dat zijn we wel van ze gewend.
De Opel Speedster is toch ook een Lotus?
eh, een ac cobra is tog geen engelse auto maar een amerikaanse???
De Bentley’s zijn voor mij! :D Heerlijk. Die TVR Sagaris mag er ook zijn, al is het maar om zijn extreem hoge ik-ben-gestoord-factor. ;) En waarom rijdt iemand een Vauxhall als hij ook gewoon een Opel kon kopen? Exclusiviteit of zo?

@ Marvin; Nee. Wikipedia zegt: “The AC Cobra was a British sports car built in the 1960s. It was not the first car to combine a lightweight European chassis and aluminium body with a big American V8 engine, but it is possibly the most famous.” Brits met een Amerikaanse motor dus. http://en.wikipedia.org/wiki/AC_Cobra
De basis is ooit gelegd met de AC Ace maar een AC Cobra is toch echt meer een Amerikaans product te noemen dan Brits. Stuk van de Cobra club: “September 1962 de productie van de AC Cobra 260 (het cijfer staat voor de cilinderinhoud in cubic inches van de Challenger-krachtbron) werd gestart in de productiewerkplaats in Santa Fe Springs. Al snel werd de productie overgeplaatst naar een grotere ruimte in Venice, in Californie.”
En waarom Engelands bekenste auto niet? Een leuk mini’tje :S
lincoln mark8
het is maar goed dat die britten op een eiland zitten… en dat bedoel ik positief.. thanks for the pics . by the way
Wat een prachtige auto, zo’n Jensen. Echt een schitterend merk.
Behalve de zijspiegels is die exige toch zo’n perfect gestyled stukje speelgoed!
Jelle de Boer
ik zie liever brute duitsers
volgens mij is die Sagaris in zeist gespot! :D of bunnik, ik weet het niet meer zo goed waar ik ook een beplakte heb gezien..
De Sagaris is volgens mij in Haarlem gespot

@Eg ja de V600 :D Die heb ik gespot in Londen, foto’s moeten ook nog wel ergens op Autoblog te vinden zijn!

Bedankt voor de leuke reacties, Brute Duitsers komen ook nog wel eens langs, maar ik kan je ook door verwijzen naar de vele Benz-afleveringen ;)
“…AC Cobra’s werden vroeger voor het grootste deel bij AC gebouwd (in Thames Ditton) om zonder wielen en aandrijflijn naar Californié verscheept te worden, waar Caroll Shelby ze afbouwde. De auto’s werden zelfs ongespoten naar de VS vervoerd, omdat ze tijdens het transport nogal veel beschadigingen opliepen, wat naar later bleek veroorzaakt werd door de scheepslieden die zich hadden aangewend over de auto’s heen te lopen inplaats van eromheen….” Aldus Autovisie
die rols is echt te mooi gewoon!! echt super met die bordeaux rode soft top!!
Die Sagaris heb ik inderdaad gespot in Haarlem op de Gedempte oude gracht.
Verder leuk artikel Jim ook goed dat ik een aantal spots herken ;)
Aston-Martin V8 Vantage (1994)…. kwijl.
wow leuke auto’s!
maar één ding wil ik jullie niet onthouden en dat is de eerste DBR9 occasion die ik heb gevonden op het net WOW wat is dit een machtige bak en heel mooi ook.

hier de Link : http://www.classicdriver.de/uk/find/4100_results.asp?bsubmit=true&lmodelflag=13481&lmanufacturer=10005&whatbutton.x=0&page=0&lCarID=1734446
jongens kwijl ze! :p
Ook mijn favoriet denk ik, die V8 Vantage :D Toen het krachtigste model (nog steeds…), nu heeft de Kleine Aston die naam… Vreemd…
damn appeltje, weer een cool artikel!
ik wrk voor autovisie en de tvr gaat weldegelijk zo snel we hebben hem ook naast een lambo gallardo gezet en de tvr blek sneller
die tvr hebben ze een beetje (erg) verkloot met al die stickers
car freak van meegen
die 6de auto is een bently arnache
brute britten?

STOMME BRITTEN

met hun lelijke auto’s altijd…

neem voorbeeld aan de amerikaanse auto’s!


-edit: doe eens niet zo infantiel-
Die Sagaris was ook op Le Mans, beetje foute kerels die er in reden.
Hoezo beetje foute kerels die er in reden?
Dat was ik. zie ook : http://www.europart.nl/leuke+branche+filmpjes

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).