Ford Mustang Shelby Cobra GT500 KR

Auteur: , 71 Reacties

Shelby toont op de NY Autoshow wderom een nieuwe en snellere Mustang. Het persbericht ("the most powerful Mustang to date" yada yada) is een herhaling van de GT500, alleen nu met 40 paardjes extra. De toevoeging KR staat voor King of the Road.

En als ik het goed begrijp dan heeft Shelby zich nog steeds niets aangetrokken van het commentaar dat Jeremy onlangs had. In de betreffende aflevering van TopGear zagen we de Mustang Shelby vs. de Mustang Roush, waarbij de versie van Roush het veel beter deed (met minder pk), vergelijkbaar met het fragment uit Clarkson’s DVD The Good The Bad And The Ugly. Het onderstel is volgens Shelby beter “getuned” maar verder weinig verandering: Chassis engineers worked closely with the engine department in a holistic approach to the development of the KR, tuning the suspension to best optimize the engine enhancements.

De Shelby Cobra GT500 KR kent een gelimiteerde oplage van 1000 units. Maar wat doet die afzichtelijk lange antenne daar?!?

Ford Mustang Shelby Cobra GT500 KR
Ford Mustang Shelby Cobra GT500 KR
Ford Mustang Shelby Cobra GT500 KR



71 reacties

Je kan beter zeggen: ‘Wat doen die afzichtelijke luchtinlaten op de neus en die gare chromen wielen daar?’! Ik vind die antenne nog wel wat hebben trouwens.
King of the Road without bends.
niet mooi om eerlijk te zijn
antenne moet eraf
luchtinlaten zijn ook niet mooi
Old School Mustang is nog altijd het beste :)


(btw: De naam KR is goed gevonde :D)
De amerikanen zullen het nooit leren he!
Nee dank je, misschien leuk om te zien maar niet om te hebben. Beetje over the top.
al een hele verbetering vergeleken met t origineel
Sjeusss, wat een dikke vette brute wagen zeg! Zo bruut zou elke auto eruit horen te zien!
Is die lange spriet op het voorspatbord daar soms ook onder het mom van “retro” daar neergezet?
Verder is de auto vooral een bijna exacte kopie van de ’68 GT500 KR, niet echt origineel natuurlijk, wel erg lekker :-)

http://automobile.2405.com/automobile_gallery/Shelby/Mustang_GT_500_KR/index_zh.html
hebbe hebbe hebbe!!
De nieuwe Mustang is gewoon lelijk, niets boven het origineel!
Off the record:

Hier kunnen gratis tickets verkregen worden voor de wedstrijd Van Belcar en BTCS belgium morgen op 1 april (this is not a joke): met onder meer vipers, mosler, ultima en vele porsche’s

Ook naast het circuit zullen tal van supercars en andere snelle bloides te vinden zijn.

http://www.iwebhosting.be/circuitzolder/
Nee toch niet
dit is wel iig een heel indrukwekkend stukje beeldhouwwerk en de velgen bevallen me wel ze zijn namelijk elegant en europees-dun maar ik vertrouw clarkson wel als hij zegt dat ze helemaal niks begrijpen van het tunen van een onderstel
Die antenne is natuurlijk voor de CB-radio: “breaker breaker, this is rubber duck, I’ve got myself an convoy” ;)
ik dacht zelf meer aan de afstandbediening……
Die antenne is brilliant! Neemt je zo terug naar de jaren 60.

Mooie interpretatie van retro.

Sommigen onder jullie snappen de muscle car niet. Veel power uit een V8, veel gewicht, snel rechtdoor, rubbish handling.

Dat is een muscle car, en deze Shelby slaagt daar goed in
De antenne is voor het zwarte driehoekige vlaggetje: Met zoveel vermogen en zo’n achterhaalde wielophanging zit een ongeluk niet meer in een klein hoekje, en duurt het vast niet lang voor deze auto de bijnaam ‘lijkwagen’ krijgt…
Je moet gaan voor de Roush-Mustang, die heeft als enige getunede mustang fatsoenlijke vering.
Is ook in Top-Gear geweest, het verschil in weggedrag tussen de Shelby en de Roush-Mustang was echt gigantisch.
dit is badass!! alleen die grote antenne met een kleintje vervangen en that’s it!!:D
Vind ’t helemaal niks. Neus is best aardig maar die achterkant… Lijkt wel of deze auto zo uit begin jaren ’90 is gerold.
Ze hebben daar in Amerika ook nog niet echt van Xenon gehoord… Lelijk al die amerikanen met halogene koplampen
BRUUT
Supergave bak, maar die antenne moet zeker weg. En bedenk wel: t is een Shelby.
Dat ze die antenne maar mooi laten staan. Het staat hem! Voor de rest: echt knap. Die 2 extra luchtinlaten op de motorkap zijn mooi gevonden.
@zweedse chefje hebt gelijk, dit ding gaat echt de bocht niet door hoor.
bij het tunen zijn ze de vering compleet vergeten en indien je top gear mag geloven is deze rampzalig
king of the road, laat me niet lachen.
8C Competizione
@ werner

nou met 540+ pk kom je natuurlijk wel een heel eind hoor;) (op een recht stuk:P)
Mooie kleurencombinatie
ja hoor phantom bijna alke showcar van een ford gt mustang gt of een fiesta st heeft die kleuren combinatie! en dan loop jij tel l*llen “mooie kleuren combinatie”‘
waarschijnlijk kan je hem vast ook met een radiozender besturen…
Heeft in nog steeds die onderstel uit 1850.
Those silly amerikans! De toevoeging KR werkt wel op mijn lachspieren.
lincoln mark8
bigmouth strikes again…. geweldig geil.
mooiste en stoerste muscle die er is, en zou hij een goeie wegligging hebben is het niet echt meer een muscle, die zijn alleen maar voor brute kracht gemaakt en voor het mooie geluid.
Super gave bak, maar die antenne… :S
Voor mij nu de beste Amerikaanse wagen die ik tot zover heb gezien. Alleen die antenne moet er zeker af! Of we klappen em in en gebruiken het gewoon niet. Ik vind de luchtinlaten en de velgen de auto eigenlijk helemaal afmaken.. Ik vind em wel wat mooier dan de opvolger van vroeger.: http://www.ultimatecarpage.com/pic.php?imagenum=1&carnum=563
Sorry die laatste zin was niet echt nederlands, ik bedoelde dat ik em mooier vond dan het model van vroeger..
Echt een mooie bak, Hij lijkt echt sprekend op de oudere versie!
Gave bak. Paar andere velgjes en de overtollige badjes eraf en gaan!
Haha! Lol. Die antenne. Leuk gevonden, maar het ziet er niet uit.
Deden Europeanen het nu ook maar eens zo. Super wat een wagen
kunnen ze deze ook in toom houden zonder elektronica zoals de gwne gt 500 !!
EEUUH !!! NEEE
King of the Road…. wat een ellende. Hebben ze vast erg lang over na gedacht. Tis trouwens net een radiografisch ding met die antenne… lol
Echt hoe haal je het in je hoofd om er zo’n lelijke antenne op te zetten nou was ik al geen fan van amerikaanse auto’s en dit slaat gewoon ALLES achterlijke amerikanen met hun leleijke paarden.
Snap dat dan, tis een bestuurbare auto;)
@Joris
Dan kan het nog wel mooi zijn
@ Frits: nee hoor, gewoon even in het archief gekeken. In de sixties hadden ze ook al een KR versie.
Het is zo dat het nu wel 40 pk meer heeft dan een ford gt, wat op merkelijk is want die weten ze wel goed voor bochtjes te kunnen maken (op die kleine bezine tank na dan)

Maar meer pk in een mustang stoppen om hem een echte killer te laten worden is erg overdreven, maar goed het verkoopt he.

Antenne kan echt niet meer :S maar goed dat is al op meerdere site gezegt
nice car
hey,,

waarom altijd zo negatief over Amerikaanse auto’s?

Tis tog geweldig?!!

Duitse auto’s vind IK bijvoorbeeld allemaal uit 1 koek gesneden! niks an!
net als een vw touareag…net een golf met grotere banden! OMG

naja laterrr
IS dit niet die die ze eerst bij TopGear testten??
Dit is de auto van ROUSH als ik t goed heb.
En die normale (blauw met witte strepen heeft geen 500 pk, maar 446).
Andreas Lischer
ziet er goed uit heb nooit gezien zoiets maar wat houdt kr eigenlijk in? gewoon het zelfde gt500 dan bijgewerkt ofzo? trouwens heefd die auto nu wel in automaat? waneer gaan ze keer met automaat maken? ik zie nooit een nieuwe shelby rijden die nooit automaat heefd zonder te schakelen. is tog veel beter? anders moet je zo moeilijk aan die versnelling klooien:(
Octaandrinker
leve asobakken leve de ozonlaag
Geef mij maar van de Mustang serie
de Mustang Shelby GT 500 uit 1968 en van deze tijd heb ik liever de Amerikaans Corvette C6 ;)
vette car maar wat kost die nu in nederland????? en hoeveel per land zij de oplagen???? de link hierbovene bevat de combie foto van de mustang
"Zoef de Haas"
Ah ja. Hij is niet zo verkeerd…. Ik heb pas een stukje meer gereden in de Ford Mustang Shelby GT500 (automaat) van 2006 op een 100km weg. Het is alleen jammer dat als je 100km/h rijd en je drukt je rechtervoet tot de bodem in, dat na zo’n 1400mtr de begrensor inkickt!!! Uhmm 3x raden hoe hard je dan gaat!!!

…ff serieus ..wat een bak, echt Super, wat een Power. Het maakt niet uit of je nu 20-40-80-120km/h of wat dan ook gaat. Je duwt dat gas in en je hoort een echte Amerikaanse V8 brullen en je bent weg en je ziet de auto’s 8ter je alleen maar kleiner en kleiner worden. Waarom heeft deze auto eigelijk nog een radio, alleen de motor is al een genot voor je oren. Een echt nadeel is van deze auto is dat je zo snel bent dat je bij plankgas niet merkt of 100, 200 of tot de begrensor gaat, je hoort geen verschil, je vliegt alleen maar, niet normaal. Oh ja, de miles staan groot (+/- zo groot als je muiswiel) aangegeven en de km/h zijn net zo klein als de F-toetsen op je toestenbord aangegeven. Als je ff snel op je teller wil kijken hoe hard je gaat (km/h) moet echt ff goed kijken, maar daar heb je geen tijd voor. Wat ’t inparkeren betreft, is dit wat lastiger door de kleine draaicirkel, de afstandsbediening ziet er ook niet zo “peppie” uit en op de 8ter bank kan alleen een kind zitten, maar daar koop je deze auto niet voor. Wat een beest!!!
"Zoef de Haas"
Ah ja. Hij is niet zo verkeerd…. Ik heb pas een stukje meer gereden in de Ford Mustang Shelby GT500 (automaat) van 2006 op een 100km weg. Het is alleen jammer dat als je 100km/h rijd en je drukt je rechtervoet tot de bodem in, dat na zo’n 1400mtr de begrensor inkickt!!! Uhmm 3x raden hoe hard je dan gaat!!!

…ff serieus ..wat een bak, echt Super, wat een Power. Het maakt niet uit of je nu 20-40-80-120km/h of wat dan ook gaat. Je duwt dat gas in en je hoort een echte Amerikaanse V8 brullen en je bent weg en je ziet de auto’s 8ter je alleen maar kleiner en kleiner worden. Waarom heeft deze auto eigelijk nog een radio, alleen de motor is al een genot voor je oren. Een echt nadeel is van deze auto is dat je zo snel bent dat je bij plank gas niet merkt of 100 of 200km/h gaat, je hoort geen verschil, je vliegt alleen maar, niet normaal. Oh ja, de miles staan groot (+/- zo groot als je muiswiel) aangegeven en de km/h zijn net zo klein als de F-toetsen op je toestenbord. Als je ff snel op je teller wil kijken hoe hard je gaat (km/h) moet echt ff goed kijken, maar daar heb je geen tijd voor. Wat ’t inparkeren betreft, is dit wat lastiger door de kleine draaicirkel, de afstandsbediening ziet er ook niet zo “peppie” uit en op de 8ter bank kan alleen een kind zitten, maar daar koop je deze auto niet voor. Wat een beest!!!
Andreas Lischer
heey zoef de haas heb jij in die shelby gt500 transmissie met automaat gezeten? want ik zie aleen maar schakel bakken. hoeveel heb je in die auto automaat gereden? ik geloof zeker best dat een beest is maar ik zie nog nooit rijden in nederland. we willen ook een keertje proef mee rijden maar dat kan waarschijnlijk niet heh? we hebben nooit een automaat gereden met de shelby gt500 van 2007. maar wel een mustang gt. dat is in alkmaar. maar dat is een blauwe met bage leer automaat. heeft 300 pk in zitten maar ja. ik zie nooit een shelby gt500 2007 met automaat.
Beste Andreas,

Zucht..ff goed lezen bouwjaar 2006, niet 2007. Als je voor 2006 wil gaan staat er nu heel toevallig een op de site van autoweek, Automaat, FORD (USA) MUSTANG GT V8 Shelby uitvoering

http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=4320789&sprid=83358868&cache=no

Dus ’t kan waarschijnlijk wel heh… echt in Echt want daar ligt kennelijk het bedrijf die er een verkoopt!

Succes!!

De Paashaas
een porsche of een bmw heeft veel pks en gaat door de bocht ( BOORRRRIINNGGG )
bij zoon amerikaan moet je op je tellen letten wat je doet. die pedaal schreeuwt er om om naar beneden gedrukt te worden. en als je dan je bochtje wat te hard pakt, jah, je zal dan rondgaan, dat is een feit. zoon mustang is ontembaar, en wordt waarschijnlijk je dood gedurende het zware bochtenwerk. maar hey dat noem ik juist de thrill van met zoiets te rijden.
ik verveel mij dood in een porsche.

ik kwam op een meeting op het duivelsbergcircuit iemand tegen met zoon 2007 shelby gt 500 ( garage waarvoor die werkte had er zo 1 geimporteerd, doen ook aston martine, lambo en andore exotische zooi )

kerel zij zelf. met die aston martin voel ik me veilig, die auto helpt mij door de bocht ( bij wijze van spreke )
die shelby, die probeert je constant te verleiden die gas dieper in te drukken en je dan te grazen te nemen.


zoon amerikaan als dit is gewoon verkeerd ( zuipt veel, niet te houden enz… ), maar toch zo leuk
de oudere types hadden ook al zo’n soort luchtinlaten in de motorkap.
maar dit is gewoon classy
De kleur stelling is niet mijn smaak en die antenne moet weg maar voor de rest niets meer aandoen.
SUPERRRRRRRRRRR vet
alleen die antenne weg en mischien in de kleuren van gone is 60 seconds
Die afzichtelijke antenne hadden ze weg mogen laten, het is net zo’n afstands bestuurbaar geval. Verder vind ik het een prachtig ding
weet zeker als jullie ‘m konden betalen jullie ‘m ook zouden rijden :P

(en met betalen bedoel ik niet aanschaffen, maar qua brandstof etc)
Ik vind de Ford Mustang Shelby GT500KR best een mooie auto, al zeg ik het zelf.
Het is ook een hele mooie auto in de nieuwe Knight Rider 2009 series.

Kijk eens zelf. ;) http://www.zcars.com.au/images/knight-rider-kitt-auction1.jpg
Oh ja, op dit plaatje zie je die lelijke antenne tenminste niet. :D
Zo’n antenne vervang je makkelijk door een veel korter exemplaar..trouwens ik denk niet dat er ook maar iemand is die zich eraan ergert als ie weer ’s dikke strepen trekt bij het stoplicht. Feit is gewoon dat je deze auto koopt vanwege alles wat ie voorstelt. Hij is breed, luid, laag, ongegeneerd..en dat is het aantrekkelijke aan deze auto. Je koopt hem niet vanwege z’n superieure handling, want dan koop je mijn inziens een BMW (M), Mercedes (AMG), Porsche of iets anders in die richting. De Mustang is nu eenmaal een auto met een cultstatus en ze zijn ook vrij simpel wat betreft de hele constructie. Soms hoeft het niet altijd hightech of extreem fijngeslepen te zijn om de grootste lol ermee te hebben. Je zou misschien een tegenpool kunnen bedenken zoals de Nissan GT-R. Werelden van verschil en toch zou ik ze beide willen hebben en iedere ochtend weer twijfelen met welke je de garage uitrijdt.
een schelby hoe vet man is geen betere auto te vinden en mooier, zeker niet als je hem in knight rider stijl hebt dan is hij hellemaal geweldig. dit is wel een andere reactie dan die erste paar, die zijn gewoon gek ze weten niet waar ze het over hebben. alleen die antenne mag misscien wel weg. hij is gewoon perfkt. dikke doei
zo zeker wel mooi!
hehe ik vind deze auto supper gewoon ik ga me laater ook 1tje koopen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).