Rijtest: Mercedes-Benz CLS63 AMG

Auteur: , 99 Reacties

Een tijdje terug hebben we de E63 AMG eens goed van dichtbij bekeken. Prima auto, met als enige echte minpunt de CLS-Klasse. Want laten we eerlijk zijn, waarom een E63 rijden als je ook een CLS63 kunt rijden?

Check HIER de video van deze rijtest.

Er zijn allerlei redenen te bedenken om wel een E-Klasse, en geen CLS-Klasse te rijden. Denk aan prijs, imago, beschikbare motorisering, etc. Maar als je in de AMG snoepwinkel bezoekt, dan worden die redenen opeens heel erg schaars. Ik heb tijdens deze rijtest eigenlijk maar één punt kunnen vinden waar de E-Klasse beter scoort dan de CLS-Klasse, en dat is ruimte op de achterbank. Beenruimte is er genoeg zolang de chauffeur geen basketballer is, maar de hoofdruimte is te beperkt.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Zowel Ruben als ikzelf (1,85m) konden niet rechtop in de comfortabele coupé sitze van de achterbank plaatsnemen zonder met ons hoofd tegen de hemel klem te zitten. Een beetje onderuit gezakt ging het wel, maar ik kan me zo geen lange ritten op de ‘achterbank’ voorstellen. Afhankelijk van de noodzaak om mensen te vervoeren kan dat dus een deal breaker zijn.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Voor de rest is er weinig op deze auto aan te merken. Sterker, er is een hoop voor te zeggen. Hij is in de markt gezet als vierdeurs coupé, maar dat is natuurlijk marketing-praat. Toch heeft deze sedan door zijn glooiende lijn wel het allure van een coupé met alle voordelen van een sedan. Met zijn 4,90 m lengte is er plaats voor ruim 500 liter bagage en er is genoeg beenruimte achterin. De op het oog kleine zijraampjes bieden genoeg zicht en hoewel de lengte aanzienlijk is, voelt deze auto in het gebruik relatief compact aan. Waarschijnlijk mede doordat je achter het stuur de motorkap en de kofferbak niet kunt zien door de glooiing van de vormgeving.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Laten we eerlijk zijn, die vormgeving is de absolute troefkaart van deze Mercedes. Vrijwel iedereen vindt ‘m mooi, en dat is ie ook gewoon.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Toen de CLS eind 2004 in productie ging vroeg ik me wel af of de vormgeving geen truukje was met beperkte houdbaarheid, maar dat lijkt allemaal in orde. Want hoewel het ontwerp vooruitstrevend is, is het niet per se modern. Misschien laat het zich het beste als neo-klassiek omschrijven: ‘een stroming waarbinnen opnieuw de vermeende puurheid van de klassieken wordt nagestreefd‘.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Hoedanook, ze hebben er succes mee. Als sexy alternatief voor de E-Klasse, maar toch nog exclusief genoeg door enkel de grotere motoriseringen aan te bieden. Een sterk staaltje coachbuilding van Mercedes, in acht nemende dat de onderliggende techniek voor E-Klasse en CLS-Klasse identiek is (bekijk ze naast elkaar).

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Tja, en dan deze AMG versie. Dankzij de wat langere rijtest dan normaal heb ik wat meer tijd gehad om tussen het filmen en fotograferen door aardig wat kilometers te maken. En ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben geraakt van deze 63 AMG, nog meer dan voorheen. Het kan aan de langere kennismaking liggen, maar ik heb toch ook het gevoel dat de CLS63 AMG gewoon meer uitnodigt tot sportief rijden dan de E63 AMG. Hoe dat precies komt weet ik niet, maar waarschijnlijk rijdt het toch beter in een auto waarin je je lekker voelt.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Yep, als ik op dit moment één auto zou moeten kiezen dan zou deze wel heel hoog op de shortlist staan. Ik ben misschien een beetje een AMG fetisjist, maar ik zou geen alternatief kunnen bedenken waarbij looks en power zo perfect gecombineerd worden. Meer dan 500 pk en 630 Nm die via de 285 mm brede achterbanden en 7G-Tronic automaat met AMG Speedshift programmering deze 1.900 Kg zware auto in slechts 4,5 seconden van nul tot 100 jaagt. Een hoop cijfertjes in één zin, maar de samenvatting is: Het rijdt fantastisch. Je moet ‘m goed op zijn staart trappen, maar boven de 5.000 toeren is het een beestachtig snelle auto.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Ik zou dan wel los gaan op de optionele extra’s. Want hoewel ik erg enthousiast ben, zijn er wel wat puntjes van opbouwende kritiek. Om te beginnen vind ik het jammer dat de aanblik en de kwaliteit van het interieur zo dicht tegen dat van de E-Klasse aan zit. De standaard 18 inch wielen zijn mooi, maar te klein: De zomermode 2007 schrijft immers 19 inch voor. En het onderstel is te comfortabel. Ik heb de hele tijd in de stugste van de drie onderstel standen gereden, en dat zou eigenlijk de stand voor alledaags gebruik moeten zijn, met nog stuggere standen voor het betere scheurwerk.

Mercedes-Benz CLS63 AMG interieur

Gelukkig biedt de optielijst uitkomst voor al deze problemen. Het interieur is met de Designo menukaart voor zo’n €8.000 op smaak te brengen. Er zijn twee soorten 19 inch AMG velgen te kiezen á €1.000 of €4.000. En voor zo’n €2.500 staat het AMG Sportonderstel in de prijslijst. En dan beginnen we pas met vinken, want we willen natuurlijk ook alle gadgets inclusief verwarmde en geventileerde stoelen.

Mercedes-Benz CLS63 AMG interieur

Maar de aanrader is toch wel het niet in de optielijst vermelde 030 Performance package van AMG met de juiste velgen, het juiste onderstel, V-max van 300 Km/h, een sperdifferentieel en grotere remschijven voor die naast de grotere remkracht ook de nieuwe velgen beter opvullen. Voor een dikke €8.000 (excl. BPM) de jouwe, maar in mijn ogen zeer de moeite waard.

Mercedes-Benz CLS63 AMG 030 Performance Package

De CLS63 kost in de basis €150.000, de uitvoering waar mij mee mee reden kost €175.000. Mijn ideale CLS zou dan zo’n €195.000 kosten. Veel geld, maar dan heb je ook wel iets speciaals denk ik.

Ben je niet zo AMG- en optie-geil dan is de CLS350 er vanaf €86.900, en de CLS500 voor €109.900. Met name die 500 is een interessant alternatief voor de AMG, met 388 pk en 530 Nm, toch goed voor 0-100 in 5,4 seconden.

Fotografie

Het beeldmateriaal in dit artikel is vakkundig geproduceerd door Autoblog vriend en professioneel fotograaf Mathijs van der Vinne. Klik op elke foto voor een grote versie, en bekijk nog veel meer foto’s in de CLS63 AMG rijtest gallery.

Video

Ruben Baeten heeft tussen al mijn ge-ouwehoer door weer een paar flitsende beelden weten te schieten, en te snijden: Filmpje!



99 reacties

leuk stuk en hele mooie auto!! Het filmpje doet het helaas niet! :S
”als je bij amg lang genoeg zeurt halen ze de begrenzer er helemaal af”

hahaha ik lach echt helemaal strak!
hij doet het!! Leuk filmpje, autoblog.tv :D
Fantastische auto, full option + sport in het zwart graag!
Schitterende foto onder die lantaarnpaal! :D
Hulde!
Mooie foto’s Sacha! Prachtige wagen… en zeker mooie velgen.
Het lijkt alsof op enkele foto’s de motorkap niet goed aansluit of beeld ik me dat nu maar in. Op de eerste en de vierde foto zie je dit goed. Op de achtste foto zie je dat de naad tussen bumper en motorkap meer dan een halve centimeter is. Kan zijn dat ik me vergis natuurlijk :-).

Prachtige wagen voor de rest, een van de mooiere Mercjes!
prachtige foto’s en een heerlijke wagen :D
Mooie film! Dit begint echt zeer professionele trekjes aan te nemen Autoblog! :D
Alleen wat is dat Chubby ’07 nou??
Ik zou zo bij het circus gaan met zo’n auto. Wat slecht is dit. Je betaalt een godsvermogen voor een auto waar alleen maar een klein mens achterin past en alle vooroordelen blijken maar weer eens te kloppen!
@Fej: Klopt, we kwamen er na de actie-shoot achter dat de motorkap niet goed dicht zat :-/

Scherp gezien, ik zat te wachten op de eerste opmerking daarover ;-)
Héééééééééy……..Wie is die smurf die in het 1e filmpje in beeld komt??? ;) :P ………..ik heb liever Wouter in beeld! :D ;) :P
……..en waarom 2 keer hetzelfde filmpje? Heeft de presentator het een beetje hoog in z´n bol? :)

Laat ik beginnen bij het filmpje, want dat ziet er zoals gewoonlijk goed uit. Nu dat het ook met commentaar voorzien is, geeft het allemaal toch wat meer cachet. Gaaf dus.

Wat betreft de auto. 1 woord: prachtig! Ik had in het begin wat moeite met de styling van de koplampen, maar die kan ik nu ook wel appricieren.
Enig minpuntje, zoals je ook al aangaf, je moet deze auto wel met redelijk grote velgen bestellen. Anders is het allemaal nèt niet.
@wouter: Volgens mij heb je sjans!
@Sacha: volgens mij ben je een beetje jaloers……
…de eerste autoblog groupie is gesignaleerd! ;-)
Ik ben beledigd. Doe ik zo mijn best… ;-)
LOL! ;)
Integrale EVO
Nou Rick Dos, grotere velgen op een Merc vind ik niet per definitie noodzakelijk hoor. Een CLS500 met 18″ zou perfect aan mijn wensen voldoen ;). Deze CLS-serie blijft trouwens toch wel de mooiste Silberpfeil van Mercedes-Benz.

Leuk geschreven verslag en bovenal een leuk filmpje met GELUID. Het laten klinken van de motor van een auto, vind ik altijd een van de belangrijke dingen van een filmpje.
@sacha,

is dit ook die CLS die in de huidige GTO staat?
@Sven: Chubby Producties ben ik samen met een groepje anderen. De Autoblog-filmpjes doe ik in mijn eentje (onder de noemer Vlamfilm), maar omdat ik o.a. de camera van Chubby gebruik vermeld ik ze altijd. ;-)
@coen: Ik denk het wel, het is het officiële demo-model.
@Integrale EVO

Ik zag gisteren een CLS 350cdi met standaard velgen. En dan ziet ie er ook vrij “standaard” uit. Het lijkt dan op een kakkerlak die er vandoor gaat.
Leuk filmpje, commentaar voegt wel extra waarde toe. Enige ergelijke was het in mijn ogen veel te vaak “eh” zeggen. Anderzijds heeft het ook wel wat icm met woorden als tupperware is het echt Autonieuws van de straat en de lichte vorm van amateurisme heeft zo zijn charme.

De foto’s zijn wat aan de donkere kant helaas. Maar wederom een topreview!
Trouwens als je in Barneveld was ben je dan ook even langs Aeen exclusieve auto’s geweest? Hebben daar erg mooie (2e hands) auto’s staan.
Integrale EVO
Ach Rick, je kunt het “standaard” noemen, maar je kunt het ook als “beschaafd” zien. Helaas vind ik Mercedes een merk waarbij grotere velgen er tevens direct voor zorgen dat het proletengehalte van de auto stijgt.
leuk ook dat commentaar. Had alleen bij het commentaar wat meer over het weggedarag willen horen….. maar ik ben een mierenneuker
Lmao :lol: sacha als presentator
Verder prima review en prima wagen
duidelijk coole bak van mercedes benz ,wat een geluid ook die cls 63 amg ,bruute filmpje
Even voor de duidelijkheid Integrale. Ik heb het niet over andere merk velgen ofzo. Wat ik persoonlijk mooi vind is als de wielkasten goed gevuld zijn. En bij kleinere velgen vind ik dat het nèt niet hebben.
Werkelijk de enige Mercedes die ik mss zou overwegen van te kopen.
Leuk filmpje en de muziek past er wonderwel bij. Liever zo’n vette rocksound dan elektronisch bliepjes, zeker bij zo’n beest als deze CLS55 AMG. De toevoeging van een presentator, Sacha, in dit geval, verhoogt de kwaliteit van een rijtest sterk. Goed gedaan jongens!

Wat een droombak is die CLS trouwens. Dat heerlijke zware, volle geluid past helemaal bij zo’n dikke coupé-sedan. Een knarsend, knisperend mechanisch geratel is misschien wel mooi bij een racewagen, maar het zou de CLS niet goed staan. Het mag niet klinken als een 350 waar een rally-uitlaat aan bevestigd is.

De beperkte ruimte achterin is wel een grote spelbreker, tenzij je enkel kinderen moet meezeulen op de achterbank. Zelf zit ik er al niet comfortabel in, en ik ben maar een 1,75m.
Klasse filmpje jongens.
Keep up the good work!
Mooi?! Mooi?! Het is verdorie een banaan op wielen.
Ik vind het ook een lelijk ding. Maar het is wel een AMG. En AMG heerst gewoon.

1.900 kilo?? 8000 Euri voor een setje velgen, banden en nieuwe remschijven met een stuggere demperinsteling? Ooof. Nu begrijp ik waarom ze bij Mercedes schaamteloos 1,5 miljard dollar hebben gestopt in Mclaren zonder ook maar 1 wereldkampioenschap te winnen de afgelopen 9 jaar.
Ja had ook al de indruk dat de motorkap niet goed gesloten was, bij de eerste foto zie je dat duidelijk aan de koplamp.

@Sacha : je had gezegd over de E63 dat het in vergelijking met de E55 wat van zijn speels karakter had verloren omdat het niet meer zo’n “beest” zou zijn.

Zou dat ook het geval zijn met deze cls63 in vergelijking met de cls55?

Verder prachtige review hoor !
@ sacha

De E63 AMG en CLS 63 al gehad. Wanneer komt je ritje met de ML63 AMG?
Kan iemand het licht aandoen op de foto’s?
leuk filmpje weer! Kritisch nonchalant, daar kunnen al die k*t auto programma’s op tv nog wat van leren.
^ Idd, ik heb al eens eerder in een SL55 en een ML63 gereden, en de 6,3l V8 is toch wel een enorm brute motor.. Vooral het geluid, ookal zijn de prestaties natuurlijk ook niet om over te zwijgen. Wat ik vooral mooi vond aan de ML63 was dat die V8 een auto van 2210 kilo toch vrij vlotjes van z’n plaats krijgt. En dan druk ik mezelf zwak uit ;)
Overigens kan ik de nieuwe E420 CDI ook echt aanraden voor een test. Toen ik in deze auto stapte dacht ik ‘he bah, weer een diesel’. Alleen vergat ik dat dit beest 730 Nm kan produceren..
heej sacha, welke motor vind jij nou eigenlijk beter, de 5.5 kompressor of de 6.3 atmosferisch?
@SimonMC: Ik heb nooit in de CLS55 gereden, maar ik neem aan van wel. Dit is inderdaad minder speels en veel gebalanceerder.

@Stevil: Ik ben wel dol op de 55 AMG motor, maar ik begin dit toch ook wel heel erg te waarderen.
sinds wanneer bestaat er een 350cdi? of een 320 of een 420
haha ok :) maar die 55kompressor rij je natuurlijk al een tijdje :P. zou je eerder ’n krachtkuurtje bij ’n tunert (’n echte dan wel, denk kleemann of brabus) doen of eerder je auto weg en dan eentje met ’n 6.3?
Foto’s zijn echt super, wat een wagen zeg! De jaloezie is op dit moment van mun gezicht te lezen, wat een lucky bastards zijn jullie :P
Autoblog

Hebben jullie wel eens gedacht aan een autoprogramma op bijvoorbeeld RTL 7. De kwaliteit van jullie verslagen en films zijn zo goed! Ik denk dat jullie goede kans maken…mijn support heb je!
@Stevil: Ik ben wel erg verkocht aan mijn eigen auto.

@complimentjes & opbouwende kritiek: Thanks, we doen ons best. Misschien moeten we eens gaan pitchen op een full swing autoprogramma ;-)
Zeer mooie auto, maar ook zeer belachelijk dat je extra moet betalen voor een AMG onderstel op een AMG auto :s :s
Ik word zo moe van die Autojunk… Op zich vind ik het niet zo veel moeite om door te klikken, maar dan moet hij het wel dóen! Het komt bij mij zo vaak voor dat ik eerst een keer moet vernieuwen voor het filmpje verschijnt (dan heb ik nl. alleen geluid?!). Nu zag ik het in één keer, maar toen ik voor de tweede keer wilde kijken aan de hand van de reacties die ik had gelezen, deed hij het niet meer (oke, alleen geluid dan), ook niet na 8x vernieuwen! :? Is dit een bekend probleem of ligt het aan mijn PC/verbinding?

On-T; Aaah… Prachtauto. Nu ik mijn anti-Mercedesheid overboord heb gezet kan ik dat schaamteloos bekennen. ;) Goed filmpje ook! Iets minder vaak Eh-en en het is helemaal top!
@ sacha; Sorry dat ik het niet weet ;) , maar wat rijd je dan?
de foto’s zijn, naar mijn mening allicht, inderdaad wat donker. Leuke foto’s, zeker, maar iets meer licht lijkt mij veel foto’s ten goede te komen.
@Citrofiel: …eh… Is bekend probleem. We zoeken nog naar een oplossing, maar die lijkt nabij.

@august: Foto’s zijn in schemerdonker genomen. Dus wel getrouw de omstandigheden. Klik er maar eens op, in het groot is het beter.
leuk stukje en een mooi filmpje persoonlijk zou ik eerder een e63 amg kopen dan een cls ik ben meer een man voor een snelle sedan ;)
@ sacha; Gelukkig… En nog een keer dan maar: Wat rijd je dan?
leuke test van een schitterende auto.
Zucht mijn droom mercedes-benz (op de slr na :p)
ik ben verliefd!
@ sacha; Zoooo hé… Het is niet mijn smaak, maar je doet het goed als je zo’n ding hebt… Verdient autobloggen zo goed?! :P ;)
Neuh, is nog een overblijfsel uit het verleden.
@ sacha; Alsnog: Leuk verleden dan. ;) Begrijp ik dat het nu minder gaat? Jammer.
C200 Kompressor
Op het filmje, staat een stukje weg van Voorthuizen naar Driedorp???
@ sasha: C43 S55? Heb ik de goede voor me?
@citrofiel: we zorgen echt wel dat Sacha iedere dag een warme maaltijd krijgt hoor ;)
prachtige revieuw en een érg goed filmpje! :D alles mooi in balans… sacha praat kort genoeg om je niet aan te ergeren ;) en wát een geluid geven die wagens :o

ik wist trouwens heul nie dat sacha zo’n strakke bak reed! laat ik nu het idee hebben dat je om was na de vergelijk-test met de porca? :P veel écht brute wagens lijden aan dat als-je-het-hebt-gereden-dan-moet-je-kopen syndroom…
knappe review !! meer van dit plz ! :p
@ coen: Kenteken is wel hetzelfde, dus lijkt me vanzelfsprekend dat dit dezelfde auto is
Wat een achterlijke kerel, die presentator.
Maarja, het blijft een suuuuuperauto. Je vindt hem óf heel mooi, óf heel lelijk.
Ik vind hem super, AMG rocks!
Autoblog, stop met je te verlagen aub ;)
Leuke review en weer een heel fraai filmpje. Sacha doet het wel goed als commentator, maar eh… ;)

Wel vreselijk veel geld voor een auto, maar goed er zijn genoeg mensen die dat voor iets bijzonders over hebben. Zou een potentiele eigenaar van zo’n CLS63 AMG niet gelukkiger worden van een echt sportieve auto en een comfortabele sedan met alle luxe? Of snap ik de doelgroep totaal niet?

Wat is de grote aantrekkingskracht van zo’n AMG?
Never trust a man with a beard. Ik heb gesproken.
@sacha: ik heb ook de SL55 mogen rijden, maar waarom heb je in godsnaam de AMG badges eraf laten halen (indien de auto op de link ook echt van jou is)? Mag je toch trots op zijn :)
*zet scheermesjes op het boodschappenlijstje*

AMG is branding. En veel peekaas. Het spreekt mij wel aan, maar een ander zal het wellicht anders zien. Met een CLS500 heb je 80%, misschien wel 90% van de beleving, maar het gaat mij om die laatste 10%. Anders kan ik net zo goed met de fiets.

Een beetje dat idee.

@Rutger: Een beetje incognito.
@Sacha: maar is een M3, RS4 of een C63 of zoiets niet net zo leuk als je er ook nog een luxe “limo” naast hebt? Of moet ik het meer zien als een gevalletje “hoezo of, allebei!”? Dus een CLS63 AMG èn een leuke lichte kleinere sportwagen?
@Sacha: scheermesjes? wil je meer op Wouter gaan lijken of ben je een tikkie depri?

-edit: Never trust a man with a beard @ Janus-
Ik hou niet zo van kleine, lichte auto’tjes. Doe mij maar een slee. Dus een M5, E63 Combi, CLS63, RS6 (oud model graag, lekker fout), of nog beter, een S-Klasse Brabus (nog fouter). Als er geen stoelverwarming in zit dan haak ik af.
helder…. ikzelf hou erg van lichtvoetige auto’s zoals een 7 kloon. Nooit het gevoel dat het gewicht de auto van de lijn af wil duwen… Een lichte auto kan ook minder harde dempers hebben en toch goed gedempt zijn, maar een zware auto heeft vaak vrij harde dempers.

Jij zou de CLS63 graag nog harder gedempt/geveerd willen… is dat omdat de auto te comfy is? Zouden de 19inch velgen en plattere banden niet helpen voor dat net iets hardere onderstel? Zijn die veel zwaarder dan de 18inch?
Ik zag deze week een mat-zilveren CLS-AMG met koolstof diffusor en kleine spoiler en die zag er echt heeeel gaaf uit. Door de matte lak kwam de vorm er nog meer uit. De AMG S-klasse’s, GL550’s, etc stonden er beetje “mat” naast ;)
@dekster: Wat bedoel je precies?
Het verschil tussen 18″ en 19″ is kwa comfort niet echt merkbaar. En als je de juiste 19″ velgen neemt wordt het ook niet echt zwaarder. Ik vind de CLS63 met het ‘standaard’ AMG onderstel te comfortabel. De stugste stand zou eigenlijk de ‘slapste’ stand moeten zijn. Dan is het nog prima te doen, en dan is het nog scherper af te stellen indien wenselijk. Meer comfy is IMO niet nodig.
Wanneer krijgen we wallpapers?
ik vind de CLS dus totaal niet mooi, ik vind dat Mercedes wel genoeg had aan de E-klasse.
“Kooptip” hahahahaha. Geweldig. Mooi filmpje mensen!

Ben ik de enige die de CLS juist een minder mooie Benz vind? De achterkant en zijkant, het is me iets te scherp. Front is best OK. Maarja, nieuwe MB styling. De CLK en CL zijn mijn favo’s! Een E als goedkoper alternatief vink ook prima hoor :).
So… Die Sacha rijdt gewoon een SL55 AMG… Mercedes heeft duidelijk vervelendere modellen in het programma.
Is het trouwens voor de bloggers, ook nu ze steeds vaker in beeld komen, niet een idee om zichzelf een keer voor te stellen? Zodat iedereen een beetje een idee van wie die stukjes nou eigenlijk afkomen?
ja, daar staan inderdaad wat mooie wallpapers tussen :)
prachtige auto :-)
en mooie fotos
de waarheid: het model cls is vele malen mooier dan de e klasse :P
@ Danny; Klik eens helemaal onderaan deze pagina op “over ons”, daar staat een korte beschrijving van alle bloggers.
De CLS is gewoonweg ‘Sex op wielen’
@sacha: (@august: Foto’s zijn in schemerdonker genomen. Dus wel getrouw de omstandigheden. Klik er maar eens op, in het groot is het beter.) heb het gezien ja, is allicht ook beter dan het ‘oplichten’ van de foto’s. Misschien dan een andere suggestie; ook foto’s met ander licht maken? Zelfde tijdstip op een ‘goed’-verlichte plaats, of juist een ander tijdstip? Kan me wel voorstellen dat dat moeilijker kan worden in verband met beschikbaarheid van de auto.
Weer zo’n mooie MB! Degene die deze auto heeft samengesteld verdient een pluim:P
caravan erachter en gaan met de banaan.. kamp wagen

-edit: gaap-
Lekkere wagen, en prachtig gefotografeerd, hoop dat deze fotograaf voortaan altijd zal fotograferen! En wat ik eigenlijk niet meer hoef te vermelden, een te gek filmpje weer! Zelf niet zo’n Mercedes-fan maar toch, zeer onder de indruk…
Superr Auto!
wanko de wangsterr
dat ding is veel te lomp doe een beetje subtiel en koop een CLS 500
dit ziet er namelijk niet uit!
vind er niks aan gatverdamme.
@Sacha: de verklaring waarom de CLS sportiever is dan de E63 AMG hoor ik net in de herhaling van TopGear langskomen: De CLS body is 40% stijver dan die van de E-klasse, daarmee zal het weggedrag nog wat scherper en nauwkeuriger zijn dan bij de E-klasse. Daardoor zal het ook lijken alsof de CLS nog wel wat meer power aan zou kunnen…. dat is namelijk ook zo! Grappig dat we dit een paar weken na ons gesprek alsnog boven water hebben, toch? De CLS is dus niet alleen mooier maar ook beter/sneller.
bling bling met geen stijl en veel teveel geld, en iets speciaals? nooit mercedes zal ik kope bah.
@bmwF: je gebrekkige taalgebruik zou er op kunnen wijzen dat je zo’n auto niet kan betalen, maar wie weet… En verder…Bmw’s zijn vaak ook nogal opzichtig en behoorlijk prijzig en stijl? Come on, wake up! Zolang 1/4 van de Bmw’s volgehangen wordt (nieuw of na een jaar of 6) met spoilers en voorzien wordt van 18 inch wielen denk ik niet dat je een punt hebt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).