En toen ging de airco van je SLR McLaren stuk…

Auteur: , 50 Reacties

Ik heb het verhaal niet kunnen verifiëren, maar het schijnt dat onderstaande Mercedes SLR McLaren, met een prijskaartje van meer dan 6 ton, een probleempje had met de airconditioning. Terug naar de garage en even laten fixen dus. "Even" is een heel ruim begrip...

De foto’s behoeven geen toelichting.

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Bingo!!! We hebben het probleem gevonden.

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Met dank aan FJ, Michel en Jim voor de tip!



50 reacties

Zo te zien bedraagt de reparatie kosten zo’n 10,000 euro. ha
lijkt eerder een assamblagecentrum van Mclaren
Mastino Napolitano(hugo)
tja, shit happens. hahaha wel humor trouwens. ikrij in een hele ouwe 90 er amerikaantje en daar doet de airco het perfect.
haha jaaa z’n vrij jonge auto met z’n probleem dan zedde dik gekloot anders !!
Damn…hoop voor de eigenaar dat ‘ie nog fabrieksgarantie had;)
Btw…ik hou altijd schroefjes over na terugmonteren…hoop dat deze monteurs daar geen last van hebben :P
Kijk dat is nou het stomme aan moderne auto’s
je kan echt niks meer zelf doen
je moet zelfs naar de garage om een koplamp te vervangen

daarom rij ik lekker in en oude Lancia Gamma (en natuurlijk omdat die mooi is)
Er was iets met de koeling van de benzine. :)
Jezus! Was iemand vergeten waar de freaking airco zat ofzo?!

“Nou baas, ik kan de airco echt niet vinden.”
“Heb je hier al gekeken?”
“Ooooooh! Dus zo ziet een airco eruit!”
Haha wat een shit is dat seg je kan beter maar garantie hebbe want wat een uren daar aan besteed zijn wil ik ff niet wete :D
Misschien komt er door zulke afbeeldingen meer respect voor monteurs.
Deze is door de meeste klanten ver te zoeken,o dat is toch maar even
werk hoor je vaak.Leuk voorbeeld wat er achter de schermen moet ge-
beuren om alles rijdbaar te houden.En dat iets zes ton kost vaak niets
met falen van techniek te doen heeft,er hoeft maar een o-ring fout ge-
plaatst te zijn en…!
werk zelf als manager in een autobedrijf,laat maar meer van deze gevallen
zien dan worden de mensen misschien bewust van de kosten voor reparaties.
Het is niet alleen een slecht design van buiten maar ook van binnen!
Ik heb het altijd al een auto voor beginners gevonden.
Hahaha ja idd en over duitse degelijkheid gesproken.
leve de electronica
nou… het past precies! :P

airco’s kunnen zowiezo een groot probleem zijn… het dashboard van normale auto’s is alleen wat makkelijker loshalen :)
Voor airco moet je tegenwoordig op de brug?
En de pest is dat je 6 ton dure auto na zo´n behandeling piept, kraakt, knarst, reutelt omdat ze het lang niet zo mooi weer kunnen assembleren als in de fabriek. :-(
Dan krijg je maar een nieuwe, zonde van de tijd.
Mensen, het was niet alleen de airco puur voor verkoeling, Deze airco is gekoppeld aan het brandstof systeem, vandaar dat het zo’n geouwehoer is en dat reparatie dus noodzakelijk was.
Hahahaha ernstig als er zoveel er vanaf moet voor een airco… o.O
Op zich wel een goede grap.

GuZ :”Mensen, het was niet alleen de airco puur voor verkoeling, Deze airco is gekoppeld aan het brandstof systeem, vandaar dat het zo’n geouwehoer is en dat reparatie dus noodzakelijk was.”

Waarom zit het gekoppeld aan het brandstof systeem?
@ Hansie; soms moeten de bumper er af om bij de koplamp te kunnen… :S
Haha het zal je auto maar zijn dan zou ik echt volop veel medelijden met mezelf hebben, daarom heb ik ook volop veel medelijden met mezelf :P :D
Zo aan de omgeving te zien lijkt dit bij een “dealer om de hoek” (weliswaar Mercedes, maar toch…). Bij een auto als deze mag je toch wel verwachten dat ‘ie bij zoiets als dit retour fabriek gaat (McLaren in Woking, Groot-Brittannië in dit geval dus), waar men meer kennis heeft en dus niet als via een trial and error methode de halve auto hoeft te demonteren om tot de oorzaak van het probleem te komen?
@Solstice

Als je op automotiveforums.com de originele thread leest, dan zul je zien dat de betreffende monteur toch wel gedegen te werk gaat. Hij schrijf onder andere hoe de ‘anamnese’ is gedaan en hoe de procedure is verlopen die aan zo’n grote klus voor af gaat.

Geen trial and error dus hier.
ik heb een keer gezien wat er moest gedaan worden aan een mini cooper “s” om de turbo en de bensine inspuiting te vervangen . heel de voorkant eraf !
kosten om en bij de 1000 euro’s
Ik vind het juist wel goed ontworpen, kijk maar eens hoe modulair het interieur is gebouwd. Het complete dashboard kan er in 1 stuk uitgenomen worden. Alle kabels zijn netjes gebundeld en lopen allemaal door dezelfde koker. Alle stekkers zitten op dezelfde plaats. En dat het halve interieur er uit moest alsmede een deel van het motorcompartiment, met een gewone auto is dat niet anders. Het is nu eenmaal zo dat de klant het niet accepteert dat de luchtkanalen aan de buitenkant van het dashboard zitten. En hij wil ook vooral nergens bedrading kunnen zien om nog maar te zwijgen over een airco boven op de motorkap of aan de zijkant van de auto.
zo zo aardig wat man/uurtjes.
@Ringgo: Heb jij wel verstand van auto’s? dit een auto voor beginners?

En kan jij me een merk noemen wat NOOIT stukgaat?

Slappe geouwehoer, jij crasht in de eerste bocht al met die ding!
die = dit
jag xj220 rijder
ik bkan een merk noemen dat niet stuk gaat: lexus en de honda s2000
cuore sportivo
kvraag me af wat ze er nog moeten uithalen om hem weer op te vullen
@Vossie: ik had het artikel idd niet gelezen en neem bij dezen m’n woorden terug. Niet te geloven zeg… “My private war” noemt die monteur het ook, wil ik graag geloven.
En wie er twijfelt aan de bouwkwaliteit, deze wagen is gebouwd bij McLaren, GB. Die mensen daar zijn eng precies, foto’s van (het interieur) van de fabriek zeggen wat dat betreft genoeg.. Perfectionisten in extremis.
@jag xj220 rijder:

De F20C motor van de Honda S2000 ging juist super snel stuk, je kon nooit harder als 4000 toeren als je motor koud was.
Anders was het; tot ziens cilinderkop


Lexusjes gaan ook stuk hoor, hoe komt het dan dat ze soms wel eens langs de kant staan op de A12 en A16? ;)
@jag xj220…. batavus…. heb je opzich ook weinig problemen mee.
Hadden ze dat niet ook gedaan met Jeremy’s toenmalige Ford GT? Weliswaar met een ander probleempje.
Hansie! schrijft,

29 April 2007 om 9:18
Kijk dat is nou het stomme aan moderne auto’s
je kan echt niks meer zelf doen
je moet zelfs naar de garage om een koplamp te vervangen

daarom rij ik lekker in en oude Lancia Gamma (en natuurlijk omdat die mooi is)



@ Hans.
Tuurlijk hans en daarom rij jij een oude Lancia :p
Nou, je kunt ze niet beschuldigen van niet grondig te werk gaan… :o
van mij zouden ze de wagen mogen houden… eentje die zo uit elkaar is gehaald kan alleen maar loszitten en vervelende geluiden maken eens terug gemonteerd… en dat kan niet voor zo’n dure wagen

even m’n raadsman bellen
kan bij elke auto gebeuren.
@ CSL

niet in je CSL ;p
Kut met peren deze moderne auto’s. Alles electronisch (en wat gaat er eerst kapot?), je kan nergens meer aan, je kan niets meer zelf vervangen (garantie en boordcomputer problematiek), ….

Of ze zoveel betrouwbaarder zijn geworden, daar heb ik zware bedenkingen bij en als er iets aan is kost het je een fortuin aan werkuren. Je hoeft minder vaak op onderhoud, maar als je moet is je portefeuille wel geplunderd. Bij vele moderne wagens zijn de simpelste zaken zoals vervangen van oliefilter, dieselfilter een hels karwei omdat ergens zitten waar niemand er bij kan.

Wie zo’n SL kan kopen, moet ook maar de rekening van onderhoud kunnen betalen.
Ach joh, wie kan dit nou niet doen?
dus als ik begrijp moet de hele auto uit elkaar gehaald worde voor die “koude lucht” in je auto? door al dat elektronisch gedoe… tss.
Mensen die denken dat hun 2000+ model auto (BMW, MERC, AUDI) geen electronica bevat oid heeft het zwaar mis. Alle drie de merken nemen van de bekende Duitse technolgie leveranciers af. Denk hierbij aan SIEMENS, BOSCH, Valeo etc. Indien een bepaalde technologie voor een fabrikant leverbaar is zullen ze deze (indien prijsklasse toelaat) op alle modellen gebruiken.

Om een voorbeeld te geven: de brandstof inspuitsysteem van BMW, MERC en AUDI zijn grotendeels hetzelfde. De toepassing daarentegen is weer anders voor elk fabrikant en model. Dit is logisch want verschil moet er blijven.

Indien een monteur de basiskennis heeft van een bepaald techniek dan zal het voor een “hendige” monteur geen probleem zijn om deze SLR of voor mijn part M6 uit elkaar te trekken.

Deze auto is niet veel moeilijker om uitelkaar te trekken dan een A6. Ja je staat er niet op te wachten maar het is geen atoomwetenschap.

Je moet echter wel weten wat je doet. BMW klipjes om het interieur te bevestigen (deurpanelen bijv) zijn weer anders of de manier waarop dat ding hangt. Zo is het ook met de motoren. Ik heb genoeg V8’en van Merc en BMW uitelkaar getrokken om te vertellen dat ze best wel hetzelfde eruit zien. Het is meer een kwestie “Ow wat grappig, BMW lost het zo op”.

Anyway, tis geen rocketscience!
Geef mij maar een iet goedkopere auto, val je ook niet zo op tussen het normale verkeer, en is het een stuk makkelijker op telossen!
Het is een heel dure auto maar hij zit ook wel heel mooi in elkaar.
En toen ging je portomonee stuk. oefff
tja hallo dit gebeurt wel met elke auto en ja hij zit inderdaad mooi in elkaar en het is een topper van een auto.
en als je deze auto kunt kopen dan kun je die garage ook wel betalen neem ik aan.
het is jammer dat het voorkomt,maar het is niet anders.
alles met alles is het een genot om naar deze auto te kijken en te genieten.
Klopt Lexus heeft ook geen werkplaats en geen monteurs en geen reserve onderdelen want ze gan toch niet kapot, dream on !!!!!!!
jemig dat is wel heel erg complex om bij de airco te komen. hoop dat mijn auto niet zo moeilijk in elkaar steekt als de airco stuk gaat. dit hier is zeker niet met een paar 100 euro gedaan! wel mooi om te zien dat alles modulair is opgebouwd en ook achter het dashboard veel aandacht is besteed voor afwerking. ziet er goed uit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).