Eerste impressies VW Coupé

Auteur: , 87 Reacties

Meer dan 10 jaar na de Corrado zit er wellicht weer een Coupé van Volkswagen aan te komen. Dit was al een tijdje bekend, en er waren ook al impressies van, maar nu is er na tijden een nieuwe impressie opgedoken van een gestroomlijnde vierdeurs-coupé op basis van de Passat.

Met een lengte van 4,90 meter wordt de coupé richting de Audi A6 geschoven, waarmee Volkswagen hoog inzet. De basismotorisering is in handen van de bekende 2.0 FSI met 150 pk, maar de coupé zal ook te verkrijgen zijn met een 2.0 TFSI met 200 pk en de 3,6 liter V6 met 280 pk, die ook in de Touareg verkrijgbaar is. In het dieselaanbod zitten vooralsnog de bekende 2.0 TDI-viercilinders met 140 en 170 pk.

Het debuut van de coupé staat volgens Auto Zeitung gepland voor de Detroit Motor Show (NAIAS), begin 2008 (via germancarblog).



87 reacties

zkkr wel mooie bak eindelijk een grote mooie auto van vw
Te dik. Te veel 6-serie. Dus te lelijk.
zo te zien word het een ford ondeo achtig iets als ik zo de zij-achterlichten bekijk
Perfect, eindelijk een auto die er niet zo suf en burgerlijk uitziet!
huub Vanderlubbe
Ja, dit is een nette Kar!
Mooie wagen.
Ik moest meteen aan Ford denken. Komt het soms hierdoor?

http://www.motorpasion.com/images/ford_iosis_4.jpg

– Apache
VW, gatver… Ik wil een Audi A5 maar die kan ik niet betalen dus neem ik deze maar… Zo’n auto is het…
4,90m en dan een FSI’tje met 150pk erin hangen? Leuke combo ;) Toch vind ik het allemaal niet echt herkenbaar meer bij de VAG-groep. Dit kan toch net zo goed een Audi zijn?
Lekker veilig design, impressie/concept model lijkt tegewoordig op elkaar. Ga eens iets bijzonders bedenken. Saaie duitsers
Bien bien, ik vind hem wel geslaagd
1xaston, 1xmurci
Redelijk mooie wagen, maar zeer slechte positionering
MV Agusta F4CC
Ik vind hem voor geen meter kloppen! Als hier niet bij zou staan dat het om een Volkswagen gaat zou niemand hem herkennen als een VW…..

En het 4-deurs coupe concept is nou ook niet echt meer origineel te noemen!
Een nieuwe hype, nu het milieu belangrijker is en de SUV’s niet meer kunnen!
Leuke auto voor de zakelijke rijder.
nee. Ik vind het te veel net niet details.
ik vind het wel een mooie wagen
gelukkig geen audi voorkant meer
motorkap is wel een beetje apart dat die lijnen niet doorlopen
maar ik stel originaliteit deze dagen zeer op prijs
Het wordt echt een nieuwe trend, die 4 deurs coupe’s. wel mooi vind ik. Mercedes heeft niet voor niets de design award gekregen voor de CLS…
de laatste keer……….. een 4 deurs is geen coupe…nooit ..
Vind het een lelijke auto.
Lijkt teveel op een BMW 6.
Typisch saai duits. Sorry.
Een Alfa GT is toch veel mooier? (schoner, zoals onze zuiderburen zo mooi zeggen).
@lincoln
in de regel niet nee, maar het bekt toch iets beter dan ‘een vierdeurs-sedan met het lijnenspel van een coupé’ vind je ook niet?
@Sir Smokalot….. neen….. en “crossover” sucks altijd..
Italian car Driver
Nee uitdagend design heeft ie niet, altijd hetzelfde design. Saai en burgelijk, maarja dat is ook Volkswagen eige.
Ik denk zelf dat het wel eens een flop kan gaan worden, net zoals de Phaeton. Niemand wil een dure Volkswagen en exclusief hoort ook niet bij de naam. Dat was ook zo bij de Phaeton, voor dat geld kocht je ook een A8, wat heb je liever?
Laat VW maar lekker maken waar ze goed in zijn: Polo, Golf en Passat.
Mensen dit is geen coupé. Een coupé heeft 2 deuren en een kofferbak. Dat ding op het plaatje is gewoon een sedan. Lincoln heeft gelijk.

@Sir Smokalot
Dat is hetzelfde als een vrouw zonder tieten een man noemen.
Komt Volkswagen weer als nummer zoveel met een sedan met een coupé-lijntje. Wow verrassend!
Ziet er allemaal goed uit.
Hoog inzetten is niet slim. Niet in dit klassement. Zo krijg je nooit een 2e hands corrado effect.
Uhm…de IROC zou toch de opvolger van de Corrado worden?
vette bak, laat maar komen
@forza!

dat is waar
64-JV-DS (nee, géén autokenteken)
@ Lincoln:

Wat about the Maserati Quattroporte? Aston Martin Rapide? Ook vierdeurs, ook coupé… ook mooi.

Deze artist impression lijkt wel inderdaad veel op die Ford. Is er hier sprake van een gePhotoShop-ed plaatje?
Volgens mij is er een ontzettend groot “op je bek ga” risico bij die “4 deurs coupe’s. Mercedes heeft veel succes met CLS, maar ik denk niet dat dat is omdat het een 4 deurs coupe is maar omdat het ding gewoon een “Al Capone mafia” uitstraling heeft. VW en BMW zijn nu ook met het concept bezig maar Jaguar heeft met de XJ serie al jaren een 4 deurs coupe (lange sedan met lage daklijn en weinig hoofdruimte achterin) en dat is geen doorslaand succes. Neemt niet weg dat een 4 deurs coupe Passat er al snel stoerder uitziet dan de standaard accountmanager Passat.
idd dit is geen coupé maar een sedan die eruit ziet als een coupé

een motor met 4 wielen is toch ook geen motor meer ;)

qua design……. tsja typisch VW niet lelijke, maar ook niet mooi, kan er niet warm van worden.
En het is echt weer zo’n net niet auto, je kan geen audi,bmw,mercedes kopen dan maar de VW, zo is het altijd met de “exclusieve” auto’s van VW. Een Pheaton?? voor 100.000,- koop je een 7-serie, S-klasse of A8. En zo zal het denk ik ook gaan met dit model.
leuke auto, jammer dat het volkswagen logo erop staat. Hetzelfde probleem als bij de Touareg
wat is er in godsnaam mis met volkswagen??
@64-JV-DS .. whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa .. zo moest er even uit .. en een snoek dan volgens u ..
wanneer komt vw eens met iets moois?
de voorkant ziet niet uit, tja dit is gewoon andere merken nadoen
@ Jantjebeton
Nou, lees de betogen van MR2 en W-J.
Volkswagen moet een ‘volks-wagen’ blijven. Dat zegt de naam in ieder geval. Of, net als Toyota, een luxe-merk oprichten. Maar dat zal Audi vermoedelijk weer niet zo leuk vinden? Want dan is een Phaeton opeens een A8, en die bestaat al.
é@JantjeBeton: Wat is er mis met VW?
VW is vooral bekend van kleine luchtgekoelde 4-cylinder boxertjes. Ze doen al wel jaren hun best om dat te ontkennen maar zijn daarmee zo succesvol als DaeWoos die Chevrolets willen naspelen.
MV Agusta F4CC
SugerFree….

Is Audi dan al niet Volkswagen’s luxe merk??? Allemaal het zelfde in mijn ogen! En het begint me aardig te vervelen die VAG groep…. Ze halen zelfs Lambo naar beneden in mijn ogen! Maar…ja…. Wie ben ik? De massa blijft toch wel kopen wat de media en reclame hen voorschrijft! De mensen hebben tegenwoordig geen eigen mening meer!

Eerst zijn SUV’s helemaal hot en die beginnen nu te vervelen en dan komen de merken met een 4-deurs ‘coupé’ als trend! Nog even en dan komen de Japanners, en nog erger, de Chinezen met zo’n 4-deurs ‘ding’….
Ik ben bang dat zulke trends niet goed zullen zijn voor de inruitlwaarde na enige tijd! Die SUV markt zal denk ik ook binnenkort instorten….. (zou ik in ieder geval niet erg vinden!)
ik vind het wel geslaagd volkswagen audi doet goed werk de laatste tijd
Ik heb de carroserie van de auto gezien en als ik de impressie zo zie moet ik wel zeggen dat die best wel aardig overeen komt. Alleen de afmetingen kan ik weinig over zeggen want ik ben echt heel erg slecht in het schatten hiervan.
@ David USA: VW, gatver… Ik wil een Audi A5 maar die kan ik niet betalen dus neem ik deze maar… Zo’n auto is het…

OK misschien een beetje negatieve beschrijving van een segment maar een segment blijft een segment en als er maar genoeg mensen zijn die zo´n soort auto willen wordt die een succes.

@ dru: Hoog inzetten is niet slim. Niet in dit klassement. Zo krijg je nooit een 2e hands corrado effect.

Volkswagen komt over een half jaar met de Scirocco wat de opvolger zal worden van de Corrado

@ Ted: Mensen dit is geen coupé. Een coupé heeft 2 deuren en een kofferbak. Dat ding op het plaatje is gewoon een sedan. Lincoln heeft gelijk.

Even op wikipedia gekeken en die zeggen het volgende:

Coupés generally, but not necessarily, have two doors, although automobile makers have offered four-door coupés and three- and five-door hatchback coupés, as well.

The SAE distinguishes a coupé from a sedan (saloon) primarily by interior volume; SAE standard J1100 defines a coupé as a fixed-roof automobile with less than 33 ft³ (0.93 m³, 934 L) of rear interior volume.

Four-door coupé : a sedan with classic coupé-like proportions. The designation was first applied to the Rover P5 from 1962 until 1973 but was revived as recently as 2004 by the Mercedes-Benz CLS.

@ MV Agusta F4 CC
Ben het met je eens dat mensen steeds minder een eigen mening hebben. En dat mensen vooral meehoppen met de trends van de tijd. Een voorkeur voor tijdloosheid is aan weinigen meer besteed. En zodra een trend maar dreigt over te waaien, hunkert iedereen weer naar het nieuwste van het nieuwste, want stel je voor dat… iemand ziet dat je achter loopt. Maar ach… (In dit licht is trendwatcher toch wel een hopeloos beroep, maar dat terzijde).

Idd, Audi is misschien wel VW’s luxe merk.
Volkswagen kan je op verschillende manieren interpreteren

Een 1ste visie: Een Volksauto voor het gewone volk

Een 2de visie: Een Wagen voor “Het Volk” zoals Hitler “zijn Volk” superieur vond tov anderen.
Met “Het Volk” bedoel ik dan in deze context het volk van een hogere stand en niet zoals Hitler het zag.

By the way, de mensen die hier sugereren dat VW een wagen moet blijven voor het Volk moeten maar eens aanstippen waarom? De touareg moet zeker niet onder doen voor een X5 of een ML, hij bezit immers hoge technologische snufjes die hij deelt met een cayenne waarbij ik dan denk dat BMW/Mercedes een BMW/Mercedes moet blijven en geen sportwagenconstructeur zoals Porsche of een SUV-constructeur zoals Range. Dit laatste is natuurlijk onzin maar is te vergelijken met de onzin dat sommigen hier verkondigen over het feit dat een VW een volksautotje moet blijven.

Het is gewoon onzin als sommigen zeggen dat een constructeur een bepaalde afzetmarkt niet mag aanspreken.
Dit laatste is echter in tegenstelling tot iedere visie van iedere bedrijfsleider.
En mensen die zeggen dat VW volksautotjes moet blijven bouwen zijn in mijn ogen slechte ondernemers indien ze ondernemer zouden worden of zouden zijn.
Een onderneming kan immers enkel groeien door meerdere markten aan te spreken.

p.s. Deze coupe ziet er heel goed uit en zal zeker goed verkopen net zoals Touareg het heel goed doet.

Ik rij zelf een VW en ben er fier op ook : )
Is GEEN coupe. Een coupe is een auto met 2 zitplaatsen erin.

Zie ook Van Dale:

cou´pé [kupe]
de coupé (mannelijk); de coupés

1 afdeling van een treinrijtuig
2 personenauto met twee zitplaatsen
@mark: Een onderneming kan ook groeien door juist níet meerdere markten aan te spreken. Focus en groot marktaandeel op één bepaalde markt kan soms veel slimmer zijn. Als ondernemer moet je keuzes maken en kan je met één merk niet altijd álle markten bedienen.

Aardige impressie zoals hierboven, een beetje saai, maar leuker dan een Passat. Al denk ik ook dat Volkswagen niet moet proberen om zó’n brede markt goed te kunnen bedienen. Geen enkel merk slaagt erin om aan de ene kant een Fox-achtige te verkopen en aan de andere kant een Pheaton-achtige. Zó breed kan gewoon niet. BMW bedient ook een brede markt, maar doet de onderkant onder de merknaam Mini! En Toyota en Lexus!

Ik vind het leuk, zo’n breed gamma; als ik een occassion uitzoek zijn dat soort auto’s prijstechnisch het meest interessant. Maar voor Volkswagen zelf, lijkt het me niet zo slim. Laat het maken van premium-auto’s over aan een Premium-Brand zoals Audi, goedkope auto’s voor Skoda en Volkswagen ertussenin met ‘volks-wagens’.
Een Coupe heeft per definitie 2 deuren. Dus als ze er 2 uithalen begint het ergens op te lijken. Je ziet bij heel veel merken dat de 4-deurs Coupe trekjes begint te krijgen. Maar het is het net niet.
De Eos is meer Coupe dan wat ik hier zie, alleen is die veel te zwaar vanwege het cabrio-dak. Als het echt een Corrado opvolger moet worden is er nog veel werk aan de winkel denk ik.

En het argument voor die 2 extra deuren als extra comfort voor de mensen achterin gaat ook niet op. Een Coupe koop je voor de mensen voorin, degene achter hebben pech. Als ze meebetalen hebben ze wellicht recht van spreken.
Oke weer zo´n gevalletje van; “Die zagen we niet aankomen. Nee, echt niet!”

Als VW een model of motor in de markt zet dan heeft Audi het ook en vice versa.

En dan lijken de designs ook nog eens op elkaar. Maar, nee hoor! Audi is voor de premium market. Yeah Right!
@ Richard

Dit is NIET de CORRADO opvolger, en ook niet zo bedoeld. Alleen al met zijn lengte van 4.9m is het geen opvolger, laat staan door zijn 4 deuren. Nee, ook het publiek dat deze auto trekt zal afwijken van een Corrado/Sirocco koper (De Sjonnie).

Ik heb het gevoel dat de motoren die in het begin van dit forum worden genoemd regelrecht uit de duim gezogen worden. Ik heb het gevoel dat het model zal beginnen met de nieuwe 1.8 TFSI met 170 en dat de 3.6 ook een FSI is met 300 pk. Bovendien is VW met commonrail 2.0 diesels bezig… Ze zullen niet de oude pompverstuivers in die wagen leggen als ie uitkomt (toch?)
David USA schrijft,

1 May 2007 om 13:48
VW, gatver… Ik wil een Audi A5 maar die kan ik niet betalen dus neem ik deze maar… Zo’n auto is het…



Volgens mij is audi en volkwagen 1 pot nat.. als je deze bak kan betalen heb je ook heus nog wel 5 tot 10 duizend over voor een audi hoor..
Mooie wagen.Volkswagen leert het wel een keer.Zeker geen suffe wagen
Die passat coupé vind ik eerlijk gezegt veel geslaagder………
Waarom brengen ze dit nou onder VW uit, en niet onder Audi… Ik snap er niets meer van zo, VW wordt steeds duurder, schuift steeds meer op naar premium, ze doen aan kannibalisme!!!
@jantjebeton:
yup.. wat is er mis met volkswagen? ’t is in elk geval beter dan opel :)
Opel is beter dan Volkswagen.
De auto’s van VOlkswagen zijn
de laatste tijd niet mooi,,lelijk dus…
Opel daarintegen gaat alleen maar vooruit.
De Astra ziet er ten eerste beter uit
dan de Golf. De nieuwe Zafira ziet er ook
beter uit dan de(gefacelifte) Touran. De Touran is gewoon
te saai voor woorden. En de Passat is gewoon
een rare auto! Een heel vreemd ontwerp. Ik vind de
achterkant er vreemd uitzien en de koplampen ook. En
het is ook jammer dat de dat doorvoeren bij bijna alle faceliften
van hun auto’s( zie de Touran en Touareg). Ik zou
voor de Vectra gaan. Die heeft tenminste een fatsoenlijk
uiterlijk.
Het enige minpuntje van Opel is de Tigra Twin Top. En het enige
pluspuntje van Volkswagen is de Beetle(cabrio).
Zoiets is geloof ik toch echt persoonlijk…………………………………………………
@ Patrick; Hoe mooi iets gevonden wordt verschilt per persoon, dus dat kan niet aangevoerd worden als argument dat merk A beter is dan merk B.
@ Windhoos; Ja, precies. Wat jij zei. ;)
dit is echt grappig, iedereen whowww wat een mooie wagen.

Dit is gewoon een “copy cat” van de ford mondeo, maar daar was iedereen, neeeeh ni mooi, te gewoontjes, blablablabla.

jullie zijn toch echt allemaal zo voorspelbaar. Alles met VW embleem is mooi en goed.

Jongens en vrouwen, wake up, VW is echt geen alternatief maar een naäper, plagiaat en een blijk van geen enkele durf of design besef.
Hun laatste wapenfeit was de TDI-motor, die ondertussen ook al verouderd is, maar ze blijven hem wel overal insteken.

have fun met jullie “volks-wagen”, wil er nog niet gratis in rondrijden,
greetz,
@alfa

Ik zie meer Golfkes rijden dan alle Alfa’s bijeen dus ik zal jou eens goed wakker moeten schudden denk ik.
Hmm, grappig dat iedereen er aan voorbij gaat dat VW, bij monde van topman Winterkorn, heeft verklaard dat er geen model boven de Passat meer komt. De Phaeton wordt nog wel opgevolgd, maar een dergelijke ‘coupe’ komt er dus niet. Ergo: fraaie photoshop, voor het museum.
@JeeWee: het zou natuurlijk kunnen dat de nieuwe passat coupe-lijnen krijgt…
@lincoln

Je weet prcs wat er met een 4 deurs coupe bedoelt wordt. Maar waarschijnlijk ben je te eigenwijs om het ook te zien en moet je gewoon wat te kakken hebben dus begin je hier maar over.

@ Chrizzy: Alleen jammer dat sinds kort bekend geworden dat Wiki niet meer als representatief beschouwd kan worden… Maar ben het er wel mee eens.
@ JeeWee: Je moet niet altijd geloven wat er gezegd wordt. Deze auto komt er echt aan.

@ autoblogger: Dit model wordt niet de opvolger want die blijft voorlopig nog in productie. Daarnaast heeft autoblog hier zelf al over bericht in het verleden.

http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/24/volkswagen_houdt_zich_nog_van_

Deze orders zijn de Scirocco, De Ibiza, en de Passat Coupe.

Toevallig weet k dat Inalfa hier al mee bezig is. Dat twee carrasorie van deze auto al reeds in hun bezit zijn. (en het dak is er afgezaagd) En dat binnen een paar maanden Inalfa het protodak in het protomodel gaat bouwen. VW heeft een apparte order openstaan voor de opvolger van de Passat maar die zal er niet voor 2012 komen.

Daarnaast had dit model al groen licht nog voordat de CLS in de showrooms stond en het concept van 4-deurs coupe een succes bleek te zijn.

Als laatste heb ik het idee dat VW in het buitenland meer als een status merk wordt gezien als hier in Nederland. Uit ervaring weet k dat VW bijvoorbeeld in Engeland en Ierland veel meer aanzien heeft.
@Mark,
Net mijn Punt, ni goe gelezen denk ik.
VW is per definitie goed (kuch kuch) volgens de meeste mensen.
Alfa is een wagen met passie, vw is gewoon inspiratieloos, zonder ziel en gekopieëerd tegen 100/uur.
Wanneer komt ie???
oh en ook belangrijk… als het een concurent moet worden van de mondeo dan ben ik ook zeer benieuwd naar de prijs… De audi A5 zal in de basis ( de 2.0 tfsi) rond de 42-45.000 kosten, daar moet die passat om een suc6 te worden toch zeker 7.000 onder…..
@ alfa

Een alfa met ziel indd ja.
Dan is een clio een auto met een hart als ik jou zo hoor ja
Wat een gezeur over iemands voorkeur.

Een eigen mening ok, maar als VW je toch al niet intereseert en je hier je eigen autovoorkeur op een wel heel duidelijke manier probeert te verduidelijken is het natuurlijk niet meer dan logisch dat men hierop wat tegengas geeft.

Zo is het net of sommige mensen hier wel heel erg kicken op kritiek…. :S
@Apache, hij lijkt er idd wel heel veel op. Volgens mij hebben ze deze Ford in deze shop verwerkt…..
vind ’t wel een leuke bak…ik weet niet wat de omvang zou moeten zijn? passat, jetta?
opzich wel mooie auto, maar moet je er natuurlijk geen vw op plakken, het is geen kever!
Het is een hele mooie auto. De toekomst modellen van vw zien er heel mooi uit
Heel veel verschillende reakties maar dat mag ook.
dit is mijn mening…………………..
ik vind het een geslaagd model en tuurlijk gaan ze moederbedrijf audi na.
vw kan niet blijven zitten en niks doen.
maar goed vw is wel het meest verkopende merk als je alles over de jaren heen bekijkt en dan willen ze ook met een coupe komen en ja zoeits als de audi a5 maar goed deze haalt het niet bij een a5 maar het is wel een mooie auto om te zien.
ik ben benieuwd dat er ook nog foto”s komen van het motorblok en van de binnenkant van de vw dan kan ik er wat meer van vertellen.
voorkant lijkt een beetje op de honda civic hybrid.
Hey Alfa156, dit is slechts een impressie.
Dus, een vrij hoge kans dat hij er alles behalve dit uit gaat zien.

Daarnaast, Alfa-Romeo is ook niet meer wat het geweest was…
Chassis van Fiat/Lancia-Alfa, motoren van Fiat en Maserati…
Dat logotje wat meer naar beneden en ik vind het helemaal top!
chrizzzie schrijft,

2 May 2007 om 11:27


Deze orders zijn de Scirocco, De Ibiza, en de Passat Coupe.

————————————————————————————-

Van de Scirocco ben ik op de hoogte, Huckfeldt heeft (zoals jullie waarschijnlijk wel weten) er al een photoshop van gemaakt. Hij zit er nooit erg ver naast ;-)

http://media.autobild.de/bild/A/e0ed94599b94b7f07d7c72aa393b377a_1.jpg
audi is the best:P:P:P
ZOEF schrijft (1 May 2007 om 15:42 ):
é@JantjeBeton: Wat is er mis met VW?
VW is vooral bekend van kleine luchtgekoelde 4-cylinder boxertjes. Ze doen al wel jaren hun best om dat te ontkennen maar zijn daarmee zo succesvol als DaeWoos die Chevrolets willen naspelen.

ben ik nou dom of ben jij, het want het is tog PEUGEOT boxer :S???
en het is VOLKSWAGEN TRANTSPORTER

en ik vind het een hele nette kar alleen ik ben het er wel mee eens het is GEEN coupé
nu nog hopen dat er een beetje moter in komt te liggen wat dacht je van een V10 of V12 :P:P:P
audi is the best:P:P:P
@ZOEF
sorry zoef ik had per ongeluk de verkeerde gekopieerd er was iemand die zei dat Vw met Boxertjes bekend is geworden en daarom nu deze mail sorry nogmaals
audi is the best:P:P:P
@Patrick
AMSTERDAM (ANP) – Volkswagen heeft vorig jaar Opel verdrongen van de eerste plaats op de ranglijst van populairste automerken in Nederland. Na een spannende eindstrijd bleek dat VW 44.922 personenwagens op kenteken heeft gezet.


Opel sloot af op 44.479 auto´s, melden dinsdag de brancheorganisaties RAI Vereniging en Bovag. De autoverkoop zat vorig jaar overigens tegen. De verwachtingen daarover werden bewaarheid. Er werden 465.196 nieuwe personenwagens ingeschreven tegen 483.745 in 2004. De twee organisaties verwachten in 2006 475.000 nieuwe personenwagens te registeren.

Woordvoerder C. Boutens van RAI Vereniging noemt de overwinning van VW op Opel, die ruim 35 jaar nummer een was in Nederland, wel verrassend. ,,Maar voor de gehele autobranche is belangrijk dat het herstel eraan komt.´´ In de laatste maanden van 2005 was de markt zich al voorzichtig aan het herstellen
wat dacht je hier van???
golf is de best verkochte auto: misschien omdat die wat beter is of omdat hij mooier is ???
ik ben zeker geen fan van volkswagen mar ik moet zeggen dat ze er met dit model zeker op vooruit gaan.( kan ook haast niet anders na die laatste paar modellen marja)
We rijden al jaren Volkswagen, en het bevalt geweldig goed. Dat kun je van verschijdene roestbakken niet zeggen. Wat betreft de VW Coupe, we kopen m!!!
Heeft iets van een Peugeot 407 eigenlijk … maar om de term ‘coupé’ te gaan combineren met ‘4-deurs’ … commerciële praat!
Het wordt pas interessant met een 6 cylinder diesel. Onbegrijpeijk dat VW nog steeds de Passat er niet mee voorziet. De 2.7 en 3.0 zijn immers in het concern voorradig. Echte misser!
Dat heeft te maken met marketing mettje, het is natuurlijk niet de bedoeling dat VW Audi voorbij streeft ivm motoraanbod….
@Citrofiel: Het is de bedoeling dat je er twee verschillende vierdeurscoupés komen.

De goedkopere (lees: goedkoper dan Audi) Volkswagen Passat Coupé en de duurdere Audi A7.


Het probleem is echter dat Audi niet veel meer bied dan Volkswagen in het standaardpakket, daarom kun je net zo goed het Volkswagen product kopen voor een lagere prijs.
Bij Toyota is dit compleet anders omdat ze geen overlap hebben. Er zijn geen goedkopere varianten van een Lexus IS, etc.

Hier verliezen ze hun marktaandeel aan bijv. Volkswagen of FIAT.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).