
Op de luxueuze Top Marques-beurs, die onlangs in Monaco werd gehouden, is een nieuw supercar-concept onthuld. Het Zwitsere ‘Weber Sportcars’ had al aangekondigd een zelf ontwikkelde auto met koolstofvezel-body naar de beurs te brengen die een gegarandeerde topsnelheid van meer dan 400 km/u zou halen, en ze hebben hun belofte gehouden. Het wordt druk aan de top in Supercar-land!
Onder de motorkap van de 4,5 meter lange supercar huist een 7 liter supercharged V8, die 900 pk en 1050 Nm uitbraakt. Het vermogen is tevens af te regelen op een wat minder agressieve setting. Het 65 kg wegende chassis is van aluminium en het koetswerk is volledig van koolstofvezel. Al met al weegt deze krachtpatser niet meer dan 1100 kg, hiermee is de sprint van 0-100 volgens de Zwitsers in 2,5 seconden geklaard.
In de 19 inch wielen huizen forse high-performance koolstofvezel remmen met 12-zuiger remklauwen. Om de wielen gaan brede banden (265 mm voor, 355 mm achter) om de pk’s middels een ‘intelligent four-wheel drive system’ goed op het wegdek te kunnen loslaten. Schakelen doe je met een sequentiële versnellingsbak die desgewenst op half- of volledig automatisch kan worden gezet. Tot slot heeft de Weber niet minder dan 4 brandstoftanks met een gezamenlijke capaciteit van 110 liter.
De basisuitrusting:
Complete body from carbon (CFK)
The chassis consists of high-quality aluminum
sequential gearbox with semiautomatic and full automatic shift modeHigh Performance 7.0l V8 supercharged mid mounted and intercooled engine with dry sump, 900hp and 1050Nm with different engine management modes (comfort mode with reduced power and fuel consumption – Sport mode with high power and aggressive acceleration and top speed)
High performance Carbon-Ceramic brakes with anti lock system and constant capability, also in cold run. Calipers with 12 pistons
Special Weber alloy wheels with own center lock
Active Traction Control System
Active Aero Control, adaptive hydraulik wing, also for breaking
Active four wheel motion control
Mulitfunctional steering wheel with shiftlights and shiftpaddles
TFT- multifunction cockpit display with board computer
Remote controlled central lock system
Keyless entry functionality
Electronic window lifter
Automatic clima control
Rain Sensor
Rear view camera
Sound System with Radio / CD System
Navigation System with TMC
Anti theft device and alarm systemHeight: 1’150 mm, 45.3″
Length: 4’500 mm, 177.2″
Width: 2’040 mm, 80.3″
Wheelbase: 2’900 mm, 114.2″
Dry weight 1,100 kgTires: Front 265 30 19″ Rear 355 25 19″
4 Tanks with a Fuel capacity of 110 litres.
Weber reserves the right to change specifications without further notice.
De aankondiging enkele maanden voor de beurs:
Achieving 250 mph (400 kmh) is one of the ultimate goal. The weight of this super car will be 2500 pounds (1100 kg), including air conditioner, power windows, GPS and stereo system. The body is made completely out of carbon and the chassis is completely made from high density aluminium. The car has a 7.2L supercharged engine, its own fabricated 6-speed sequential gearbox changes the gears in 80ms; it has an intelligent all-wheeldrive and will accelerate in 2.5s from 0-100 Kmh. 18 constructors, all from Formula 1, are guaranteed for the latest technology this car possesses. The complete car is manufactured by Weber Sportcars in Switzerland.
The aerodynamic tuning is probably the most important feature of any supercar. Our technicians have spent a long time with the optimism. Over a period of nine months new models were designed again and again. The perfect result can be now shown! Reaching the finale speed of over 400 km/h is guaranteed.
Check de website van Weber voor meer info (via edmunds, foto’s via cardisiac).
Moeder’s mooiste is het niet, he.
JEETJE!!!! Die is wel heeeeeeel erg lelijk hoor! Daar wil je toch niet in gezien worden tenzij je Batman heet!??
Wat een knetters lelijke auto man!
ma motor is een hele presentatie!
Wat een ongelofelijke lelijke ding zeg!
Het kon zo een nieuwe nascar zijn. kortom erg lelijk
Intens lelijk design maar de specs klinken erg goed.
Ik denk dat die wel een snelle rondje op de Circuit kan doen.
Tsja, vorm volgt functie jongens: http://www.weber-sportscars.com/aerodynamics.html
Ik denk dat de tekst niet klopt bij dit bericht. Het zou waarschijnlijk dit moeten zijn:
“CARS auto schaal 1:1 te koop bij…”
Nu alleen nog een ontwerper in dienst nemen…
@Sir smokalot: Zeker, maar dit gaat wel erg ver. Welke dwaas koopt nu zo’n ding? Hierbij vergeleken is de Spyker peking to paris echt een beauty…
Wat dar stond was alleen een body want er zaten geen ruiten in (zoals op de foto te zien is) en waarschijnlijk ook geen motor.
Ben wel benieuwd naar wanneer ze het snelheidsrecord willen gaan breken!
Komt dit uit een stripverhaal ofzo?
Voor mij iets te extravagant, dan liever een Spyker.
Het lijkt wel een verlopen waterverfschilderij.
god wat is dat ding ook fucntioneel
Ik was net van m’n nachtmerries af,
maar kan weer opnieuw beginnen met terapie;)
Wat is die lelijk!
@ Sir Smokalot
Ja, maar mag het grenzen hebben asjeblief?! :)
Zelfs, ja zelfs een Veyron vind ik mooier (en nou, dat zegt wat hoor jongens).
Kijk, ik ben wel voor een potje baanbrekend design (dat ís dit wel trouwens, geen vergelijking mogelijk met een andere wagen), maar goed, het moet niet zo zijn dat je er blijven oogschade aan over houdt.
En een Enzo is toch ook gebouwd volgens het principe ‘vorm volgt functie’, en die vind ik toch een stukkie appetijtelijker.
Maar…………………. als tie de Veyron verslaat op topsnelheid, mag ie van mij gebouwd worden :)
Zonde van al dat koolstofvezel…
Fiat Multipla is hier prachtig bij!
Kunnen ze niet een mooie functionele auto bouwen in plaats van zo’n gedrocht, dan is zelfs die lelijke eend van een ultima gtr nog mooi, althans bijna. En die velgen zijn behoorlijk gejat van BBS als ze daar al niet van zijn en die luchtinlaten op de motorkap lijken wel op die van een peugeot 206 of renault twingo alleen heeft deze er 2.
Lijkt wel op een zeepkistbak waarmee je van de berg af rijd!
Originele lijnen heeft deze auto wel, maar mij trekt het ook niet zo. Het lijkt wel een auto van dezelfde maker als die gesmolten lamborghini uit zuid Amerika.
Het komt trouwens niet echt over als een +400km/h auto. Die achterkant lijkt me gemaakt om een reusachtig vacuum te creëren. Maarja… wie ben ik, als ik het stukje zo lees, hebben ze juist heel lang op de aerodynamica zitten studeren.
Kijk eindelijk een plaatje van de zijkant
Nog best gaaf toch
Nogmaals hulde voor eindelijk een merk dat zijn hoofd oven het designmaaiveld durft te steken.
men neme een frame…drapeert daar een oud gordijn overheen en vul aan met veel polyester…..tadaaaa!! de nieuwe Weber. :S
niet echt mooi, maar wel origineel.. en Zwitsers!
@pomoek en Rick: niet overdrijven..
Van de zijkant is ie nog niet eens zo heel erg maar de rest is één grote mislukking.
wat maakt het uit dat ie lelijk is, hij is voorbij voordat je hem ziet
Brrrrrr.
Wat een ontzettende lelijke bak zeg! Maar de prestaties… Veyron killer!
Deze wagen
is echt extreeeeeem lelijk
misschien wel de lelijkste wagen die ik ooit heb gezien!
Wat een gigantische lelijke bak!
*kots*
Whahahaha :lol::lol: daar rij je toch echt voor aap in! :lol:
godalle jesus zo iets ongeloofelijk lelijks heb ik nognooit gezien op bmw 1 en 5 serie en mercedes r en e klasse na maar deze auto is in iedergeval wel waanzinnig snel nog veel sneller dan mijn noble
0-100 in 2,5 sec?
Dat kon nog sneller als die neus niet de aerodynamica van een flatgebouw had.
in een lachspiegel is ie best okay hoor ..
@ vincent pagani zonda,koenigsegg,veyron en koenigsegg ccx zijn ook bijzondere auto’s
Deze auto is zodanig vierkant, dat je hem met Lego na kunt bouwen. Als het dan toch zo nodig de 400km/u moet halen; de Veyron ajb…
Hier kan ik alleen maar smakelijk om lachen.
Het wachten is op de eerste randdebiel die deze gargantueske verschijning laat pimpen in het land van de goede smaak.
bangla banger ??
Lelijk!!……..maar wel orgineel
WAT EEN LELIJK DING! Niet normaal meer! Zijn die 4 brandstoftanks er om het verbruik niet 1 op 1 te laten zijn? Lijkt me anders flinke onzin…..
@StormRAM
Misschien voor een optimale gewichtsverdeling? En volgens mij werkt het niet zo dat een auto zuiniger wordt als je er maar meer brandstoftanks inbouwt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker :p
@ StormRAM: zou best kunnen nu is het 4 op 4 ;)
Heeft iets weg van een nascar auto en vanachter iets van een Z4 denk ik.
wat is in godsnaam nou de voorkant?
Ik blijf het me afvragen.
Als designer van dit ding, hè? Doe je nooit een stapje naar achter om te kijken wat je nou allemaal bij elkaar hebt getekend? En als je dan de stage van tekenen voorbij bent en je komt in de stage van schaalmodellen. Is er dan ècht niet een moment dat de designer bij zichzelf denkt; ” Hmmmm, ik had toch beter schoonmaker kunnen worden binnen dit bedrijf….”
Maar wat me dan helemaal verbaast zijn de executives die hier hun akkoord voor geven…….Die mensen willen gewoon geen succesvolle business hebben……..
UUUUURHA!!! (overgeven)
Das lelijk!!!
Sinds wanneer ontwerpen ze auto’s in de sociale werkplaats?
Ik wist ’t niet…
Lijkt wel een pijlstaart-rog aan de achterkant, of ist de voorkant?:s
t is net een bmw z4 dan met heel veel troep der op
dat moet de lelijkste sportwagen ooit zijn
Een 7,2 liter V8?Dat ruikt naar een motor uit de stal van GM.
lelijk!!!
Vanuit visueel oogpunt is dit echt afgrijselijk lelijk, maar vanuit aerodynamisch oogpunt is dit weer prachtig. Ik zal hieronder even het 1 en ander uiteen zetten waarom er voor de volgende zaken gekozen is:
-4 benzinetanks i.p.v. 1 grote: Je kunt ze lager in het chassis plaatsen en beter verdelen waardoor er een betere balans ontstaat.
-Voorzijkant loopt schuin omhoog, om een lager frontaaloppervlak te creeeren voor minder luchtweerstand, en tegelijkertijd voor de nodigeneerwaardse druk te zorgen op de voorwielen.
-De afronding van de zijflanken zorgt ervoor dat ook daar de weerstand zo laag mogelijk gehouden wordt (o.a. nascar gebruikt hetzelfde principe). Hierdoor zal de lucht ook langs de voorwielen gaan zonder ze te raken.
-De lucht “uitlaten” (2 aan iedere kant), zijn bedoeld om de warmte van de remmen en eventueel de radiateur te ventileren (als die er zit, maar gezien de grill denk ik van wel). Dit wordt weer extra versterkt door de zuigende werking van de lucht die over de bovenkant heenraast, waardoor de daadwerkelijke rolweerstand van de banden minder wordt.
-Wielen liggen vrij ver naar binnen toe, om zo ook daar geen weerstand van te ondervinden.
– De scherpe snedes van van voor tot achter aan de zijkant van de auto dienen om de auto meer rechtuitstabiliteit te geven. Ook zorgen ze voor een vacuum aan de kant van de radiateuropeningen, waardoor er daar niet te veel luchtweerstand optreedt.
-De daklijn zelf wordt ook gebruikt voor de rechtuitstabiliteit. de vooruit zorgt tevens voor een zo laag mogelijk luchtweerstand. Tot slot zit de luchtinlaat in het dak verwerkt ongeveer op hoogte van de bolling, zodat een deel van de lucht eroverheen gaat om ook daar een zo laag mogelijke weerstand te creeeren.
– De zijskirts zijn even laag gehouden als de voorkant, om zo min mogelijk lucht onder de auto te laten passeren en de lucht die toch onder de auto zit zo optimaal mogelijk te gebruiken.
-De kofferklep is 1 vloeiend geheel met de daklijn, om zo de weerstand weer laag te houden. Deze is vervolgens een klein beetje verlengt in een overlopende spoiler, om zo toch neerwaardse druk te creeeren met een minimale luchtweerstand.
-De achterkant zef houd abrupt op, om zo de lucht de kunnen scheiden van de auto. Hierdoor wordt de luchtweerstand ook weer laag gehouden. Verder is de achterkant rond de achterwielen zo laag mogelijk, om zo de wervelingen daar tegen te houden. Vorvolgens wordt in het midden van de auto een levensgrote diffusor gemaakt, om ook de daar de wervelingen te scheiden van de body van de auto. Ook zorgt dit ervoor dat er zich geen vortexen kunnen vormen waardoor de auto ook weer minder last heeft van luchtweerstand. En het mooie si ook nog eens dat de diffusor zorgt voor neerwaardse druk op de achterwielen.
– De achterwielkasten zijn van voren dicht, maar vam achteren voor een gedeelte open. Hierdoor wordt ook daar de lucht geventileerd, zonder dat het in aanraking komt met de lucht die de achterzijde verlaat. Kleine verbetering van de luchtweerstand dus weer.
-De spiegels zijn overigens ook nog eens zo gevormd dat ze ook daar de luchtweerstand zoveel mogelijk beperken.
-De luchtrem is dan juist weer voor om wel weerstand te creeeren. Dit zorgt dan weer voor een gigantische verstraging waardoor de remmen het lichter hebben.
-Tot slot heb ik het vermoeden dat de onderbodem vlak is van de auto, om ook daarmee de luchtweerstand te verminderen.
Kortom, die mannen bij Weber Sportcars hebben hun werk gigantisch goed gedaan, ook al is hetniet mooi om te zien. Veel van de ideeen die hier gebruikt zijn ben ik zelf ook toe aan het passen. Dit alleen al omdat het in principe gratis winsten zijn, door hetgene wat je hebt zo goed mogelijk te gebruiken.
netjes, alleen inderdaad iemand anders voor het design moeten zorgen. Gestroomlijnd mooi moet te doen zijn volgens mij
maar MOET dat dan in combinatie met een zuurkool gezicht + droevige billen????
Misschien verwacht het bedrijf dat er ook mensen zijn die een sportwagen niet voor het vergroten van hun sex-appeal kopen..
Net zo mooi als Marianne Weber
Lelijk dus
@Pizza .. fun
Ahhhhhhhhh……… my eyes!!!!
Familie van?
er zijn grenzen, en dit gaat veel te ver overheen!
Fabriek afbranden, alle tekeningen en gegevens van die auto vernietigen, personeel afslachten door middel van een grote bbq organiseren om zo alle mogelijke acties van die mensen om die auto op de markt te brengen, laat staan om die auto nog een keer op een beurs/event te showen (wat er aan te showen valt) tegen te gaan.
en de overgebleven mensen die laten het dan wel uit hun hoofd om ook maar iets wat met die auto te maken heeft te doen.
kortom weer zonde van mijn tijd!!
@Wat een gezeik .. al eens gesoliciteerd bij de Taliban? .. lijkt me echt iets voor jou.
Zie eerste comment.
wat een lelijk hok… dit kunnen ze toch niet menen? Ik zie een kind van 3 jaar nog zo’n lijnen tekenen
Een auto met zo’n capaciteiten is meestal geen echte schoonheid maar dit is gewoon lachwekkend slecht … bah
Zo’n auto kan niet snel genoeg gaan..Hoe sneller ie gaat, hoe minder dat je hem hoeft te zien!
@kevski style Blijkbaar iemand met verstand van earodynamica.
Even een vraagje nog over die abrupt stoppende achterkant. Als ik het goed begrijp, haalt dit zijn voordeel uit het feit dat de lucht minder korter langs de auto stroomt en daardoor minder wrijvingsweerstand opleverd.
Maar hoe zit het dan met het vacuum dat in de slipstream ontstaat. Dit is iets wat voorkomen wordt met de druppelvorm. Die wrijvingweerstand lijkt me minder dan dat trekkende vacuum. Heft de een de ander op en zijn deze jongen gewoon slim geweest? Of is het iets anders?
Ik vind het net een gesmolten BMW Z4.
Het zijaanzicht heeft nog wel wat.
En het zal best hard kunnen, maar dan rijd ik liever in een Veyron.
Ligt het aan mij of grijnst zijn achterwerk? Verder lijkt het alsof iemand heeft geniest tijdens zijn schetsen:P
@ Vincent#1:
Teken de lijnen eens door!? Wat valt je dan op!? Diezelfde druppelvorm waar je het over hebt. Overigens is het bij een rechte achterkant met name zo, dat lucht hoeken die abrupt groter worden dan 15 graden niet kan volgen. Daar buigt het langzaam af. Door dat vacuum wordt er niet aan de auto getrokken, maar wordt deze juist afgestoten als het ware. De druppel loopt danook nog verder achter de wagen door. Uiteindelijk blijft de vorm hetzelfde, maar heb je geen werevlingen die de auto terugtrekken als het ware. De gemiddelde hatch heeft dat wel bijvoorbeeld. vandaar dat de trend daar is om een kleine rechte spoiler achter op het dak te monteren. Helpt ook een klein beetje….
Hij is MONSTERLIJK……lelijk
Kevski, kan wel zijn dat dit goed aerodynamisch werk is, maar auto’s die zo snel gaan zijn gebouwd om van te genieten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze auto op zijn oprit zet om zich te verlekkeren aan de lijnen. Iets wat ik me wel kan voorstellen bij auto’s als de Carrera GT, CCX, Zonda e.d.
De prestaties zijn top, aan het uiterlijk mogen ze wat mij betreft nog even werken… Hoeveel voordelen het ook mag hebben.
Oké, maar wat is nou de voorkant?
Extreem lelijk, over smaak valt dus toch te twisten. Als vorm functie zou volgen dan zou je met minder dan 900pk 400 km/h moeten halen lijkt me. Overengineerd toch wel, passie is ver te zoeken.
Tja…
Een auto kan ook té functioneel zijn blijkbaar.
Kom op zeg, bij een echte Supercar zijn de looks vreselijk belangrijk.
Met deze auto wordt je uitgelachen als je er over verteld…
… als überhaupt al iemand weet waar je het over hebt.
Hahahahahahahaahahahaahaaaaaa! Dat kun je niet menen.
Schoenendoos.
op wielen!
Ondanks dat ik het eigenlijk niet over zijn looks wil hebben omdat hij gewoon erg snel is moet ik zeggen dat ik nog nooit zo’n uitgekotst-lelijk design heb gezien van een auto waar ongetwijfeld erg veel geld voor gevraagd gaat worden.
Dit ding is gewoon te lelijk voor woren….meer heb ik er niet over te zeggen eerlijk gezegd.
Die voorkant doet me denken aan een of ander vrouwelijk tekenfilmfiguurtje dat je met pruilende lippen een zoentje aanbiedt. Maar daar stopt dan ook iedere vergelijking met de pracht die vrouwelijke elegantie is.
Doe mij maar een taxi.
Dit slaat echt alles.
Is dit ontworpen door een Koreaan of chinees of jap ????
Klassiekerrally: uitgelachen ja misschine
maar vervolgens smoked hij je finaal bij de stoplichten
of uberhaupt ook maar ergens waar je kund rijden.
Floris: Wat bedoelt meneer daar nou weer mee?
deze is nog lelijker dan de alar!
@Rick dos
dat vroeg ik me dus ook af bij het zien van dit gedrocht.
@slk55 amg: vertel… what has happened?
Of is het relevanter om dat hier te vertellen?
@ autoblogger
volgens mij is zijn rijbewijs afgepakt ;-)
Nog effe een vraagje voor degenen die een antwoord weten:
Als bij deze auto voor het uiterlijk vooral de aerodynamica bepalend is geweest, is dit dan de perfecte supercar, of doet al die lelijkheid toch niet zo veel af? Ik heb altijd gedacht dat de druppelvorm het meest aerodynamische was en dit lijkt er toch niet echt op he.
@autoblogger
ik was met vrienden en gezin een weekendje naar frankrijk. en aangezien we allebei nogal van doorrijden houden, en nadat we te horen hadden gekregen dat het de laatste keer was dat in het buitenland konden knallen. waren we de heenreis lekker op dreef, we reden s’ nachts en er was bijna niemand op de weg, de snelheidsmeter gaf meerder malen 240 aan, en de gemiddelde snelheid lag rond de 190 km/h. we waren wel 5 keer geflitst maar daar hoefde we ons geen zorgen over te maken. we waren binnen 6 uur op onze eindbestemming.
na deze geweldige heenreis, was het na 3 dagen heerlijk te hebben vertoeft in frankrijk tijd voor de terugries. we waren nog geen uur aan het rij…uhhm racen, of ik zag politie aan de zijkant van de weg onder het viaduct staan opgesteld. ik vol in de ankers, gelukkig was er wederom weinig verkeer op de weg, ik reed met ongeveer 140 km/h langs de franse politie, en zag even verderop motoragente langs de weg staan. toen ik die voorbij was, en ze op hun plaats bleven staan haalde ik opgelucht adem, en trapte het gaspedaal weer lekker diep in, dit bleek achteraf niet zo’n goeie beslissing. toen ik een afslag had genomen, en er een nieuwe wederom zo goed als lege autoweg voor me lag, trapte ik mijn A6 allroad vol op zijn staart. ik reed met een gangetje van 200 km/h berg afwaarts. toen hoorde ik mijn dochter vanaf de achterbank roepen “kijk uit pap politie” en er verscheen een blauwe subaru impreza in mijn achteruitkijk spiegel met de zwaailichten aan. de drie (!) mannen die erin zaten haalde mij in en attendeerde mij naar de kant te gaan. na op een parkeer plaats te zijn gestopt. moest ik mijn papieren en rijbewijs afgeven, waarna mijn vrouw werd verzocht de politie auto naar het bureau te volgen. dit duurde een half uur en was precies in de tegengestelde richting in waar wij heen moesten. eenmaal op het bureau aangekomen, werden mij kinderen in de wachtruimte gezet, en moest ik en mijn vrouw meekomen. hier werdt een proces verbaal opgemaakt. als rede zei ik dat ik wind mee had en het berg af was, en als beroep zei ik dat ik controleur van cijfers (accountant) was, dit vond menneer de agent erg komisch.
een uur later liep ik het burau weer uit. mijn portemonee voelde alleen een beetje licht zonder rijbewijs en 235,- euro. wel heb ik een formulier gekregen waarop stond dat ik overal mocht rijden behalve gedurende twee weken in frankrijk. al met al viel het dus nog wel mee, ik mocht gewoon rijden in de meeste landen, de boete bedroeg 235 euro en het rijbewijs werd binnen twee weken weer thuisgestuurd.
je begrijpt dat ik de rest van de terugweg mij keurig aan de snelheid heb gehouden.
kijk zo kan het ook .. toch mag ik de gendarmerie houding wel .. niet bang en toch rechtvaardig .. het is gewoon een ander slag ambtenaar .. wel je dochter keurig opgevoed .. zekertjes weten….
@ slk55amg
zaten die 5 flitsen van de heenreis ook al in die 235,- euro? Ik vermoed van niet want dan zou het wel heel goedkoop zijn!
Twee weekjes niet in Frankrijk mogen rijden valt nog goed mee, dus je komt er eigenlijk nog goed vanaf!
Best wel grappig dat je dochtertje besefte dat ze je moest waarschuwen voor de politie!
5 keer geflitst? Ik weet dat het verdrag tussen Frankrijk en Nederland nog niet getekend is, maar ik zou het niet provoceren…
die 5 flitsen zaten er niet bij, en als het goed is (hoop ik) komen die ook niet meer. de ‘straf’ viel inderdaad wel mee, als dit in Nederland was gebeurt was het erger geweest.
en ja mijn dochtertje (11) die is keurig opgevoed. en ze houd net als papa van stevig door rijden.
@Fej
je zal het misschien niet geloven, maar toen ik vroeg hoe ze de politie eerder zag dan mij, zei ze dat ze, toen ze rustig een dvd zat te kijken, ze de weerspiegeling van zwaailichten in haar schermpje zag…
@ Slk55 amg
slimme meid! Misschien moet je een achteruitkijkcamera monteren aangesloten op haar scherm, dan kan zij je in het vervolg op tijd waarschuwen!
@ Jan:
Dat soort auto’s zijn om in te rijden, en ook daadwerkelijk naar kunnen te rijden. iedereen die dat niet doet met zulk caliber auto’s is gewoon zielig. En ja, als je erin zit zie je de buitenkant toch niet….
In het echt is deze wagen nog lelijker dan deze foto’s doen uitschijnen. De Caparo T1 (om maar één voorbeeld te noemen) is óók volledig in de windtunnel ontworpen, en die ziet er toch echt stukken beter uit.
Op de eerste foto zie je de Caparo trouwens staan ;).
ik vraag me af wat zo’n lelijk ding ongeveer kost
NEE, dit kan niet…
de auto trekt op niks, maar de top marques beurs daarentegen… amai amai
Nou, diegene die deze mooi vind die is niet helemaal goed in z’n hoofd… dat de autowereld door zo iets afschuwelijks wordt getroffen…. volgens mij kan ik nog mooiere auto’s maken met een lage cw waarde
als je mij moest laten kiezen tussen die nissan qashqai en deze (te afschuwelijk om z’n naam te noemen) kies ik een qashqai!!!
hoe zou zo’n ding rijden… met zoveel neerwaardse druk :P
kijkt bijna net zo scheel als de morgan aero 8
ik zou hem kopen… maar zou er vervolgens binnen de korste keren een nieuwe, mogelijk zelf ontworpen body opgooien.
volgens mij hebben de jongens van de grote beurt hieraan geprutst (vooral die tukker….) kijk maar, de sticker zit er rechts achter op, hihihi
they say that he is the racer of top gear and they say that he never cleans his underwear the only thing we know is that he’s called the Stig.
and where is it coming on the cool board or should i say very super deluxe uncool board.
man wat een lelijk ding. god heeft weer is (niet) zijn best gedaan. hij heeft leraren , de nissan cube en nu dit. woont hij in amsterdam ofzo even wat (coffee) halen in de daar voor bestemde shop.
harm heeft gelijk
Mn tante van 89 is hierbij vergeleken hollands next topmodel
volgens mij heeft de snelheid de schoonheid eraf geschuurd
Een rijdende bouwvakkerstent!
CQQL!!