Amerikaanse pk-wedloop: Ford Shelby GT500 ‘Super Snake’

Auteur: , 65 Reacties

De pk-race is niet alleen in Duitsland in volle gang. Sinds de Japanse autofabrikanten zich niet meer houden aan het herenakkoord van maximaal 280 pk, barst ook in Japan deze strijd los. Zo krijgen de nieuwe Mitsubishi EVO X en de Subaru Impreza WRX STI naar schatting vermogens van 300 respectievelijk 320 pk. Een ander land is ook lekker bezig met een strijd die gaat tussen een Ford en een Chevrolet: juist ja, Amerika.

We hebben een Ford Shelby GT500 en een Chevrolet Corvette C6 Coupé Z06. Beide auto’s zijn met 500 en 511 pk goed bedeeld. Maar wat nu als de ene fabrikant verder gaat? En zo geschiedde: Ford bouwde de Shelby GT500KR met 540 pk. Corvette kan natuurlijk niet achterblijven en is momenteel bezig met een sterkere variant van de Z06, de ‘blue devil’. Naar verluidt gaat deze Corvette zo’n 650 pk krijgen. Omdat Ford niet achter de feiten aan wil lopen, onthult het daarom nu al de sterkste Mustang to date.

Met een zogeheten ‘SuperPack 600’ levert de 5,4L achtcilinder minstens 600 pk en 800 Nm, eventueel verder op te voeren tot 725 pk. In het laatste geval vervalt de garantie. Verantwoordelijk voor deze vermogenstoename is met name de montage van een compressor. Verdere aanpassingen zijn gedaan aan de zesbak, het plaatwerk, de uitlaat en remmen. Lichtmetalen velgen in maatje 20″ zorgen ervoor dat je mond nog verder open gaat staan dan hij al stond.

Ford GT500 Super Snake

Las Vegas – April 27, 2007 – Shelby Automobiles will use newly-developed Ford Racing GT500 performance packs to help transform a limited number of 2007 and 2008 Ford Shelby GT500’s into fire breathing “Super Snake” coupes. The Super Snake post-title package will include enhancements to the Ford Shelby GT500’s handling, styling and power; tuning options will range from a warranted 600 HP V8 to over 725 HP (unwarranted). Only a limited number of Super Snakes will be built per model year at the Shelby Automobiles facility in Las Vegas beginning in late 2007.

“My team at Shelby Automobiles is always working on new ways to build better performing cars” said Carroll Shelby. “I told them that I wanted to build a vehicle that could blow the doors off of most anything on the planet. By partnering with Ford Racing, we’re giving enthusiasts a Mustang with that level of performance.”

Working together at the Las Vegas Motor Speedway and in Dearborn, Ford Racing and Team Shelby developed the aggressive suspension and engine package specifically for the car.

“Mustang enthusiasts are demanding more from both Ford Racing and Shelby Autos” said Jamie Allison, Manager of Ford Racing Performance Group. “The GT500 Super Snake package, with its higher horsepower levels and balanced track-inspired tuning, satisfies those demands and then some … in a uniquely Ford – Shelby way.”

In 1967, Shelby American built one 427-powered GT500 “Super Snake” for Mel Burns Ford. Carroll Shelby drove it at the Goodyear test track for tire promotion film production. That car reached lap speeds of over 150 mph and a top speed of 170 mph. The new Ford Shelby GT500 Super Snake will be equally potent.

“The name ‘Super Snake’ is legendary because the one that Shelby built was the pinnacle of muscle cars in 1967,” added Amy Boylan, president of Shelby Automobiles. “We’re bringing that concept forward 40 years for customers who own a Ford Shelby GT500. We’ll give their car amazing new capabilities.”

Ford Racing Supercharger upgrade kit (SuperPack 600) producing over 600 horsepower and 590 ft.-lbs. of torque
6-speed manual transmission with 3.73:1 rear axle ratio
Ford Racing performance exhaust system
Ford Racing Handling Pack offering unique performance suspension tuning including Dynamic adjustable dampers, lowering springs, tuned stabilizer bars, and front strut tower brace
Shelby-designed Alcoa 20-inch wheels
Ford Racing short-throw shifter
Baer 6 piston brakes with Shelby cast calipers and larger rotors
Front brake cooling ducts
Unique carbon composite hood featuring classic Shelby design
‘Shelby’ lettering across the front edge of hood and rear decklid Carroll Shelby signature embroidered headrests, floor mats and other Shelby designed components
Official Shelby CSM dash plate

In addition, while the full Super Snake package will be available exclusively through Shelby Automobiles, many of the products comprising the Super Snake package will be available from Shelby Automobiles and Ford Racing starting in June.

Met dank aan Florijn voor de tip!



65 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Been there, done that, zoooveeel mustangs het loopt uit de hand hoor!
Mooie specs weliswaar maar het verveelt nu wel stillaan
Shelby Mustang blijft toch een van de weinige amerikaanse modellen die kunnen boeien als sportwagen. Mits fatsoenlijke achtervering ingebouwd natuurlijk.
725pk: Vervalt de garantie. Dat vind ik nog wel de beste.
M. a. w. je rijdt jezelf waarschijnlijk te pletter in dat ding.
enneh… het onderstel zit er weer niet in :? vraag me werkelijk af wat het nut van zo’n ford nou eigenlijk is. De 500pktjes van een Z06 zijn volgens mij nog aardig aan het asfalt over te dragen.
misschien irrelevant, maar kben toch wel erg benieuwd naar de 0-100 tijd van die 725 pk versie
Verdere aanpassingen zijn gedaan aan de zesbak, het plaatwerk, de uitlaat en remmen.

dus alweer niks gebeurd aan de vering, jammer. in Jeremy Clarkson’s The Good The Bad and The Ugly zag je ook dat een fatsoenlijk getunede Roush Mustang veel sneller was en toch minder pk’s had. puur omdat Roush de vering had aangepakt
Azië en Amerika lopen serieus achter wat betreft de Duitse PK-wedloop, bij mercedes bv. heeft een 4deurs luxe wagen al 612 PK (S-klasse) , Dus de Duitsers hebben al veel meer ervaring met zoveel PK, en iik heb ook het gevoel dat er ooit gewoon teveel PK’s zullen zijn dus moeten de autoconstructeurs ook de techniek van de wagen bekijken, hierin zijn Porsche en BMW goed, ze hebben niet het meeste PK maar zetten het volgens mij op een formidabele wijze op de weg
ford ist mord…
voor de mensen die kennelijk de moeite niet genomen hebben de hele tekst te lezen nog even dit: “Ford Racing Handling Pack offering unique performance suspension tuning including Dynamic adjustable dampers, lowering springs, tuned stabilizer bars, and front strut tower brace”

Of dat betekent dat de auto een goed weggedrag heeft of dat dit een beetje een lapmiddel is dat weet ik ook niet. Maar de wielophanging is in ieder geval niet die van de normale Mustang.
Mr. Reddingius
Ja maar de ophangingsmethode (starre as) is hetzelfde gebleven en dat is ruk..
@Mr. Reddingius: bij de versie van Roush zit (denk ik) ook nog steeds een starre as onder de achterkant en die gaat wel behoorlijk strak over een circuit…. dus dat betekent niet per sé dat het bagger is. Veel erger is de hoeveelheid onderstuur bij het insturen. Dat los je ook niet zomaar op want dat zal meer met de balans van de auto te maken hebben (de gewichtsverdeling) en de stijfgheid van de body. Dat laatste is overigens relatief makkelijk en goedkoop op te lossen. Die gewichtsverdeling echter niet.
humor hebben ze wel die amerikanen “Performance-Driven Chassis
You may not know this, but in its inaugural season, the Mustang race car won the Grand-Am Cup. And guess where about 80% of its underpinnings came from? That’s right. The Mustang GT. So feel free to tell your friends that your race-inspired suspension was responsible for beating not only Nissan, but Porsche and BMW as well.”

Overigens is de achteras inderdaad een starre, maar wel een 3 link solid rear axle en is de voorwielophanging standaard Mcpherson struts (hetzelfde concept als BMW’s, Audi’s en Mercedes en nog een hele lading andere merken gebruiken) maar met een double wishbone voorwielophanging zou het onderstuur wel goed uit de auto te halen zijn…..
KEVSKI? Where are you? ;)
Off topic TV-kijktip: Morgen op Discovery om 16.00uur : Wheeler Dealers: Mazda MX5

Mike Brewer koopt een oude MX5 en brengt hem bij Edd China voor een grondige makeover. Edd begint met het verwijderen van de lekkende kap, de roestige spatborden en de stoelen.
“Jaa hoor, die Amerikanen kunnen ook niks, 600 pk uit 5,4 liter, wat een sukkels, in Duitsland halen ze dat vermogen nog uit een staafmixer, BMW en Mercedes en Porsche the best.”

Zo, hebben we dat ook gehad. ;-)
@DAT: roest op een mx-5? hmm dan hebben ze wel een erg slecht exemplaar uit de hoed getoverd.

@Ruben…. welke BMW haalt 600pk uit een 5,5? En Mercedes zit inmiddels op 6,2 liter…. niet meer van die onzin roepen hoor, ik sla jou iets hoger aan dan dat ;)
Re de ophanging, zoals W0o0dy al aangeeft dekt de simpele omschrijving ‘starre as’ niet echt de lading. Hetzelfde met de bladveren van de Corvette.
@W0o0dy: Ik ga deze link er toch niet bij moeten halen…? :-P
Met een Mustang of een M5/M6 (om maar een europese tegenhanger te geven) rijden is gewoon volledig anders. In de M5 heb je veel meer het gevoel dat je je deeg met een keukenrobot bewerkt. Met de Mustang heb je het gevoel dat je met een cementmixer (voor op de boormachine) een milkshake aan het makn bent. Uiteindelijk bereik je hetzelfde resultaat, maar op een andere manier.

En persoonlijk vind ik de brute amerikaanse manier véél leuker.
725pk?! dat kan nooit goed gaan, ik vermoed wielspin in de 4de versnelling.
Doe mij maar een Roush Mustang.
Super Snake? Was dat niet de benaming van een Amerikaans bedrijf dat Mustang GT’s van de vorige generatie (jaren 60-70) opknapte en er een evenbeeld van Eleanor van maakte (Gone in 60 seconds).. Maar dan met een opgepepte motorblok erin?

I (L) Discovery Channel
Nu is opeens bij iedereen Roush de shit? Ik zou alsnog deze bestellen, en dan uitzoeken waar het onderstel een opfrisser gaat krijgen. Want het weggedrag van de door jullie genoemde Roush kan best gecombineerd worden met deze rakker.
@Ruben: wat denk je zelf? ;)

Feit is wel dat er maar weinig europese auto’s zijn die meer vermogen uit een liter halen onder fabrieksgarantie. Koenigegg wel, Porsche ook en verder?
Merken als BMW, Mercedes en Audi komen voorlopig niet bij dit vermogen uit een 5 liter v8 (of meer) voor normale productiemotoren. Kunnen we die oude koe (zie de quote in Rubens reactie) nu eindelijk in de prullenbak flikkeren?

En nee, deze Mustang is geen technologisch wonder, dat klopt, maar het is wel een erg goekope zeer snelle auto geworden. Als er nou een tuner fatsoenlijke double wishbones voor en een leuke double wishbone achter onder de auto sleutelt dan wordt het nog eens een serieuze sportcoupé die ook in de bochten leuk meekan. Feit is dat er op dit moment voor dit geld erg weinig auto’s zijn die een V8 en een aardige coupé vorm bieden…..
725 PK??
Leuk hoor,maar in NL totaal onbruikbaar.
Ook kunnen 9 van de 10 NL autorijders daar toch niet mee omgaan.
Gelukkig dat deze dingen voor de meesten niet te betalen zijn,anders kregen we nog meer doden op de weg dan we nu al hebben.
Gewoon een verbieden dat dit soort auto’s op de NL wegen mogen komen,door het niet verstrekken van een type-goedkeuring.
200-250 pk moet gewoon de grens zijn!
naast de hele discussie over het onderstel vind ik dit beeldhouwwerk zoeiezo al imposant genoeg! wow wat een agressie spreekt hieruit zeg
Verdummelens! Deze auto laat me altijd een spagaat maken.

En dat heeft vrij weinig met de handling van deze auto te maken. Zo´n auto hoort namelijk niet op een circuit thuis, maar op lange rechte Amerikaanse highways and cityroads. Zo´n auto is alleen maar om te cruisen en soms om ff een sprintje te trekken van city block to city block.

Nee, mijn frustratie zit hem meer in het uiterlijk.
Aan de ene kant wil ik roepen; Oh wat is dit ding bruut en prachtig. Ik bedoel kijk alleen maar naar de voorkant.

Maar aan de andere kant heb ik weer zo iets van; Neh! Doe mij maar niet. Laat dit ding maar lekker in Amerika. En dat is vooral als ik voorbij de voorkant kijk. Dan zie je die grote plastic spiegels (dat hebben andere auto´s ook, maar als je een icoon weer tot leven roept mag je daar wel wat meer aan dacht aan besteden) en ook de achterkant ziet er zo goedkoop uit.

Wellicht moet ik in Amerika wonen om dit ding te kunnen appricieren voor wat het is. Als ik het echter in de straten van Nederland zie, dan vind ik het gewoon niet passen.

Waar ik véél nieuwsgieriger naar ben, is de nieuwe Charger en Camaro. Wat ik zo zie en hoor……..ooooooh kan niet wachten! ;)
corvette > mustang
Mensen zullen we ajb het vergelijk tussen zo´n auto en een europese auto achterwege laten?

Wat we hier hebben is American muscle pure and simple. Dit hebben we niet in Europa en dat kènnen we niet in Europa.

Als je al een vergelijk wilt maken neem dan zoals ik al aangaf de Charger of Camaro.

Ik vind het ook vreemd dat deze auto met een Corvette wordt vergeleken. Een Corvette (in tegenstelling tot popular believe) is ook geen American muscle…..
Lijkt me allemaal een beetje te veel van het goede, zeker voor een auto die niet bekend staat om zijn handling. Het is dan de vraag wat die upgrade voor de ophanging uithaalt.
@ w0o0dy: Staat in het geval van de Mercedes 63 AMG, Audi RS4, Audi S6 en BMW M5 wel tegenover dat ze atmosferische motoren hebben.
Aan de andere kant Mercedes SLR McLaren heeft een 5,4 met compressor en levert tot nu toe max. 650 pk (in het geval van de 722)
Ik denk niet dat corvette zich bezighoudt met het voorblijven van de mustang qua pk’s maar vooral met zijn belangrijkere concurrent uit amerika: de viper
@Rick dos: dat zou wat mij betreft geen probleem zijn, maar altijd als het over snelle amerikanen gaat komen er weer mensen met opmerkingen over het specifieke vermogen van de motor aanzetten en die maken dan de vergelijking met de europese merken.

Deze Mustang laat zien dat er wel degelijk kennis is om iets serieus snels te bouwen.

Door de manier waarop veel amerikanen naar auto’s kijken (gebruiksvoorwerp, wegwerp product (4 jaar rijden en dumpen)) worden veel amerikaanse auto’s goedkoop gehouden. Dan is een vergelijking met de uiterst kostbare europese auto’s gewoonweg niet logisch en ook niet echt eerlijk. Zo’n mustang kost echt niet veel en dan is het logisch dat je er niet de techniek in stopt die BMW (bijvoorbeeld) gebruikt .

Het lijstje Coupé’s met 300+ pk’s en een prijs onder de 100 mille is echt kort (A5, 335i, Z4m, Corvette C6, CLK500 en de 350Z).

Een 300pk Mustang kost nog geen 50.000 euro (met opties) en de GT500 wordt aangeboden voor 82500. Eén van de weinige V8 motoren in een Coupé komt van Audi. De Audi A5 v8 (354pk) kost “kaal” al 76.000 euro. Nou weet ik wel dat die Audi beter in elkaar zit, maar voor een fatsoenlijke uitvoering betaal je waarschijnlijk tussen de 80 en 90 mille… Wil je genieten van een donderende V8 en hou je van VEEL power dan is zo’n Mustang toch best wel een interessante auto en een stuk minder saai dan de zoveelste Audi.

Mijn smaak is het niet helemaal, maar mensen voor gek verslijten omdat ze zoiets wel leuk vinden gaat mij dan ook weer te ver.
Ahhhh… Dit is dus die Shelby GT500 die geen 500pk heeft.
Bij TopGear getest. Op papier zou deze nieuwe Shelby 500Pk hebben, maar na de testbank bleek hij geeneens 450Pk te halen. En stuurde hij als n Amerikaan hoort te sturen: ‘Niet!’.

Hmmm…. geef mij meer ’n Europeaan of ’n Jap.
Het enigste wat de Shelby te bieden heeft is z’n Uiterlijk
Oh nee, das is niet eens van Shelby!
@[email protected]…. idd heeft deze auto geen 500pk…. hij heeft 600pk (bij hetzelfde % verlies zou er dus nog steeds 540 uit dit motorblok komen)
@w0o0dy

Ik denk dat de reden dat een Mustang “goedkoop” is, weinig te maken heeft met de Amerikaanse “fast-food” cultuur en meer te maken heeft dat men de Mustang ook qua prijs op nostalgische gronden laag wilde houden.

De oer-Mustang kwam op de markt voor (als ik me niet vergis) $2500. Dat was gekkenwerk voor die tijd. Hoe kan een autofabrikant nou een muscle car op de markt brengen voor $2500. En dat “trucje” probeert Ford nu weer uit te halen. De Mustang met de V8 is in Amerka voor tussen de $25.000 en $30.000 te krijgen. Naar hedendaagse maatstaven is dat gewoon goedkoop.

Voor wat betreft de motoren in muscle cars die hoeven niet high-tech te zijn. En ik zie hier ook bijna niemand daar een opmerking over maken, Behalve jij en Ruben dan. ;)
De muscle car motor (zoals een hemi) heeft naar mijn mening hele andere specs dan een auto in een sportauto of in een andere klasse. En dat is waar mijn probleem ligt met Amerikaanse auto´s c.q. motoren.

Hoe je het went of keert de Amerikanen hebben in dat opzicht een achterstand ten opzichte van de Europeanen en Aziaten. De motor moest en mocht groot zijn en de output was niet relevant. Benzine was een dollar per gallon dus waar moesten ze zich druk over maken?
Het verschil van inzicht wordt tegenwoordig in Amerika pijnlijk duidelijk. Niet voor niets is Toyota de grootste speler op de Amerikaanse automarkt geworden.

De Amerikanen zijn lui geweest. Wil je een sportieve Amerikaanse auto? No problem! We halen wel eentje bij Mopar vandaan. Waar is de tijd en ontwikkeling van de Amerikaanse autofabrikant in gaan zitten?
Mopar heeft geen motor voor ons? Nou ja, gewoon een grotere inhoud geven en als dat dan nog niet werkt, dan gooien we er een turbo of compressor op. Je begrijpt dat dit wel wat gechargeerd is gesteld, maar ver van de werkelijlheid ligt het niet.

Zo ook de Corvette. Menig argument voor deze auto is dat ie veel power heeft voor weinig geld. Dat is zo. Maar ik vind hem eerlijk gezegd eigenlijk nu al te duur. 121.000 euries! En dan hoor ik men zeggen voor wat je krijgt is dat niet veel……En wat krijg je er dan voor? Leuke specs en misschien redelijke handeling? Want voor de rest vind ik het er maar hèèl goedkoop uitzien. Er is niets wat vooruitstrevend is. Het prikkelt gewoon niet mijn zintuigen op de juiste manier.

Al met al LOVE American muscle, HATE American engines.
@ [email protected]: Dat vershil in pk kan m.i. best gemakkelijk verklaart worden. Het zou kunnen dat Shelby/Ford het aantal pk op de krukas geeft, en dat ze bij Top Gear het aantal pk op de wielen meten. Nu weet ik dit niet heel zeker, dus misschien kan iemand dit bevestigen (of niet natuurlijk)…
@Rick: Dat is de prijs van de Z06, bij om het even welk ander merk moet je voor 505 pk heel wat dieper in de buidel tasten. De gewone Corvette (400 pk) is er vanaf 91.000 euro, en dat is echt erg weinig.

Moest ik voor onder de 100.000 euro een auto uitkiezen, dan werd dat zonder meer de Corvette, of als ik per se een achterbank wilde, een Cadillac CTS-V (zelfde motor). Het geldt zeker niet voor iedereen, maar als we het over emotie hebben dan bezitten deze auto’s voor mij toch een behoorlijke dosis. Ze komen uit een noodlijdend bedrijf gerold, zijn toch vele malen beter dan hun voorgangers, houden hun Europese rivalen dan ook goed bij en zijn nog aanzienlijk goedkoper ook. Bovendien, voor mij overtreft niets het geluid van een smallblock V8.

Maar goed, het ging hier over de Mustang. Zelfde principe: een trots icoon met veel power voor weinig geld = machtig mooi.
ik snap t niet hoor.. zo’n brute auto.. maar dan kunnen ze geen eens die mega lelijke antenne verbergen of iets moderners monteren!

soms snappen die amerikanen t ook echt niet he :/
@Ruben Baeten

Alles wat niet de Z06 van Corvette is, spreekt me al helemáál niet tot de verbeelding. ;)

Mocht ik iets onder de 100.000 euro kiezen met 2 zitplaatsen dan zou ik de power en vèèl meer fun voor een Lotus Exige S gaan.
Waarom juist deze auto? Omdat ik vind dat wat de Lotus op het gebied van PK´s mist het op tal van andere gebieden meer dan goed maakt.

Ik ben denk ik 1 van die personen die een Amerikaan totaal geen emotie vind hebben. Dan vind ik een Japanner meer emotie hebben.

But again that´s just an opinion. ;)
@Rick: Jij de Lotus, ik de Vette. Deal? :-)
Nou ja, omdat jij het bent! ;) :P
Alsof je de opgegeven pk’s kunt vertrouwen van een Amerikaanse fabrikant :’)

Die van VW kan je zelfs naar boven schroeven (denk aan de Veyron) maar deze vallen meestal tientallen pk’s tegen.
@Chip .. wat niet weet , wat niet deert .. en zou je mij 1 fabrikant kunnen noemen die zijn folder P.K,s op zijn wielen heeft. .B.V.D.
Zoals ik al zei, is VW zo stoer om de Veyron niet op optimale omstandigheden te testen maar juist in extreme. Dus die 1001 pk van de Veyron ligt in werkelijkheid nog een paar tientallen horen als je gewoon in Nederland bent.

Voor de rest zijn Amerikaanse fabrikanten wel bekend dat ze hiermee wel erg sjoemelen. Duitse en Japanse zijn hierin wel een stuk netter (uitzonderingen daar gelaten)
Raar dat zoveel mensen de Amerikaanse muscle-cars zo verguizen.

Het concept zelf vindt ik prachtig:

lekker stoer uiterlijk, dikke motor met heerlijk geluid, en low-tech blijven om de kosten te drukken.

ok, de ophanging van de wagen loopt wat achter op zijn tijd… so what….
wil iedereen hier tegen 100 per uur door de bochten racen of wat….
99 procent van de mensen gebruikt nog niet eens 50% van de beschikbare grip van de huidige wagens.

Iedereen roept maar kutautos blablabla…
Maar moest ik in de USA wonen dan wist ik het wel. Voor 25000 dollar is de standaard wagen een koopje.

Een beetje karakter kan geen kwaad,
en de saaie Duitse “voorsprong door techniek” laat ik graag aan mij passeren.
Maar voor de mensen die graag 15000 euro meer willen neertellen voor een wagen met de laatste technologische snufjes…. doet u maar, het zijn gelukkig mijn centen niet.
en ondertussen allen massaal klagen en zeuren dat we te veel belastingen moeten betalen aan vadertje staat.
Haha, een stang die veel krachtiger is dan de Murcielago LP640! In your face, Lambhooligans!

– Apache
De ford mustang was al mooi ,maar Shelbey weet er steeds een mooiere auto van te maken!
ff wat beelden…. deze video geeft een beeld van wat deze auto met meer dan 600pk kan doen….400 meter met staande start in minder dan 10 seconden met een eindsnelheid van meer dan 225km/u

http://www.youtube.com/watch?v=CL9EeZWR6dk

en check the smile van Jason Plato (Fifth Gear) als hij ermee op het circuit aan het gummen is…. http://www.youtube.com/watch?v=nVYpZdyZh9E

(waarschuwing: amerikaans geblaat) Amerikaans Autoprogramma test en bespreekt de GT500 (0-100 in 4,5 seconden en 11,9 over de 400m met staande start en 100 naar 0 in 36m met de standaard GT500) http://www.youtube.com/watch?v=y4nMEYIJt38
en speciaal voor Rick dos (maar ook voor alle american muscle fans) de nieuwe Camaro (met commentaar over de auto door Jay Leno). Deze Camaro krijgt trouwens onafhankelijke wielophanging, kan die standaard kritiek ook eindelijk de prullenbak in(?)
http://www.youtube.com/watch?v=heR6lf4T3z0
ik vind dit wel een beetje over dreven worden
Begrijp je nu waarom ik héél nieuwsgierig ben naar de Camaro?

Ik bedoel ik hoef hem niet te bezitten, maar hij spreekt met toch wel heel erg tot de verbeelding.

Dodge Challenger is er nog zo één.

http://www.allcarwallpapers.com/wallpapers/previews/dodge-challenger-concept-5302.jpg

Auto´s die ik liever wil zien dan de Mustang.
de nieuw Camaro lijkt me een interessante voor de muscle-car fans. Ik hou meer van Lotus enzo, maar aan de andere kant…. Ultima maakt gebruik van Chevy V8’s…. dus laat maar komen die GM-muscle!
Ik ook liever een Lotus….. maar desalniettemin vind ik muscle ook prachtig.
in mijn bescheiden opinie kan ik reeds echt stellen dat de enige echte american die mij kan bekoren de Shelby 427 cobra in nighthawk versie is. perfecte gewichtsverdeling , iets meer dan 650pk, geen electronica, simpele vijfbak,…
en eigenlijk hangt alles dan opeens van het chauffeurtje af wat de bak gaat doen.

de pk race : als enige van de heren eventjes de feiten onder ogen willen zien dan krijg je BMW als enige met atmosferische motoren die in het hoogste segment meedraait. de rest maakt van geblazen motoren gebruik. Who is the best now?

handling : hangt idd af van de ophanging maar als je het mij vraagt is de reclame die de heren hier aanhalen bij elke merkvertegenwoordiger te vinden.

mijn verdict : als je het goedkoop wil houden koop dan een logan. je geraakt van punt A naar B en je zit net zo droog als een ander.
die mustang is zooow lekkerrrrrrrrr
Mustang of Corvette?

Doe mij maar een GT500KR Vermogen genoeg
Zolang ze er maar geen convertible versie van maken, dat is zo foudt

– Apache
het origineel is toch mooier… :)
ik rij zelf in een rode die is ook wel mooi maar deze vind ik mooier
olé
Torsten Pieper
.
.
Tsja, dat die japanners dat “herenakkoord” niet meer naleven, verbaast me niks.
Heren vindt je daar niet, alleen horigen.
.
Zo’n wedstrijd in meer en meer pk’s hebben we in het verleden ook al eens gehad.
In de jaren 20 en 30 werden o.a. 20 liter vliegtuigmotoren in auto’s gezet, en eind jaren
50 / begin jaren 60 was erook zo’n big block golf.
.
Eerst maar eens zien hoe die amerikanen al die pk’s op het wegdek gaan overbrengen.
Hopelijk gaan ze ook nog eens iets veranderen aan de constructie van hun automobielen, want een starre achteras en bladveren is toch al decennia passé.
.
.
@woody
de McPherson is juist beter voor het bochtengedrag, omdat het wiel dan een beetje meekantelt als je instuurt, dit zorgt ervoor dat, omdat de auto overhelt, de band optimale grip krijgt met het wegdek. Bij een dubbele draagarmconstructie heb je dat dus niet. Het wiel blijft dan altijd zoals hij in “ruststand” ook staat.
McPherson is juist slechter in de bocht grapjas.

Double whisbone (dubbele draagarmen) is veruit het beste. Doordat het wiel meekantelt verklein je alleen maar de grip op je wielen, en het is een feit dat de McPherson veel minder goed de krachten kan geleiden naar de carosserie, waardoor je auto meer wringt tijdens het sturen.

Kijk maar naar autosport, allemaal double whisbone.
In een woord WOW ! Ik vindt dat dit soort wagens gewoon vaker op de Nederlandse weg moeten ipv al die lellijke Japanse wagens die totaal geen disign hebben.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).