Murcielago vs. LP 640 – SLR vs. 722

Auteur: , 84 Reacties

Eigenlijk naar aanleiding van een aantal zeer recente spots leek het me leuk om ze eens naast elkaar te zetten. We weten allemaal dat er het-één-en-ander aan de motor is versleuteld bij beide auto’s om wat meer vermogen te krijgen, maar 24 respectievelijk 60 pk meer maakt nog geen nieuwe naamvermelding waard, toch? Uiteraard zijn er erg veel andere dingen gewijzigd, nog afgezien van wat uiterlijke details.

Allereerst, de Lamborghini Murciélago (2001), een auto die een geheel nieuwe wereld opende voor mensen die wisten hoe de Diablo was… Moeilijk… De Murciélago was een veel vriendelijker te rijden auto, en was ook een fractie toegankelijker vormgegeven met de wat rondere vormen, vind ik zelf, beide auto’s hebben hun eigen pro’s en con’s als het gaat om uiterlijk. Maar dat is nu even niet relevant, het gaat hier voornamelijk om de Murciélago.

Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk

De Murciélago ontleende zijn naam aan – hoe kan het ook anders – een vechtstier, want zo kregen bijna alle ‘Lammetjes” hun naam. Veel inspirerender dan die interessante getallen die Ferrari gebruikt is het niet? Ikzelf heb in ieder geval sowieso al meer met Lamborghini dan met Ferrari. De Murci heeft het leuke detail dat er aan weerszijden van de motorruimte luchtinlaten zitten die open gaan naarmate de snelheid toeneemt, waar de Diablo statisch inlaten had. Bij 130 km/u kwam er pas actie, dus helaas zul je ze niet vaak open zien staan. De inlaten openden zich dan over een hoek van 50º, bij 220 km/u gingen ze zelf nog verder open tot 70º.

Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk

Die lucht is nodig om de motor de koelen, een 6,2 liter V12 die maximaal 580 pk levert. Het voordeel van dit variabele systeem is natuurlijk dat je niet een onnodig grote inlaat (lees: luchtweerstand) gebruikt bij een bepaalde snelheid. Het feit dat de cW-waarde bij maximale opening 0,36 is waar de meest gunstige waarde 0,33 is, houdt dus eigenlijk een winst in voor lagere snelheden.

Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago - Foto Jim Appelmelk

De Murciélago heeft verder te veel snufjes om op te noemen, het gaat er in dit geval meer om wat er nou zo veel beter is aan de LP640, dan zien we vanzelf nog wel welke interessante gadgets de Murciélago heeft.

Allereerst verklaren we de naam even. Het “LP” is al eerder gebruikt bij de Countach en staat voor “Longitudinale Posteriore’, in de lengterichting achterin. Uiteraard gaat het om het nu tot 6.496cc vergrote V12 blok dat daar ligt, met een vermogen van 640 pk bij 8.000 min-1. Daar komt dan ook meteen de 640 vandaan.

Naast het feit dat merken de neiging hebben hun gamma elke paar jaar te vernieuwen, is hier ook een beetje hetzelfde aan de hand als met de Vanquish S: Er is een kleiner model dat eigenlijk in veel opzichten beter is dan het veel grotere en duurdere model. Bij Aston dus de DB9 ten opzichte van de Vanquish, hier de Gallardo ten opzichte van de Murciélago, zeker na de MY 2006 update waarbij de Gallardo 520 pk achterin kreeg. Er moest dus een overtreffende trap komen, en dat was de Murci LP640.

Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk

Allereerst is deze overtreffende trap te herkennen aan een aantal uiterlijke kenmerken die hem wat agressiever en stoerder maken, maar naar mijn mening iets minder puur en iets minder “Lambo”, zoals de velgen die iets minder een “Lambo”-motief hebben. Er kwam een “lip” aan de voorkant, voor wat meer downforce, andere zijspiegels voor wat minde luchtweerstand, andere luchthappers achter-onder de deuren, die niet even groot zijn aan beide kanten omdat er maar aan één kant een oliekoeler zit (aan de linkerkant, vanaf de achterkant bekeken).

Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk

Maar als je geen zin hebt om –rijdend achter een Murci, eventueel een LP640- uit te zoeken om welke het nou precies gaat, zijn er nog zeker drie andere details die wat verraden. Ik zou de uitlaat als belangrijkste punt nemen, want de LP640 heeft een tamelijk forse zeshoekige uitlaat in het midden terwijl de klassiek Murci het wat conservatiever aan doet met twee dikke pijpen in het midden zoals de Diablo VT 6.0 (in grote lijnen de laatste in serie geproduceerde uitvoering van de Diablo) dat ook had. Ik heb overigens liever die twee pijpen en heb sowieso niet zo veel met de trend van deze sierstukken. De achterlichten vind ik daarentegen erg leuk gevonden, die van de klassieke Murci heeft er vier rechthoekjes zitten, de LP640 heeft een geheel rood vlak met daarin twee interessante “sterren” en een rijtje hippe LED’s onder de rode unit. Erg mooi! Ten slotte zijn de driehoekjes op de hoeken van de achterbumpers ook wel opgevallen he?

Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk

Verder under the bonnet: De motor van aanvankelijk 6.192cc werd opgeboord tot 6.496cc door zowel de boring als de slag te vergroten, respectievelijk van 87mm naar 88mm en van 86,8mm naar 89mm. Het vermogen van 580 pk bij 7.500 tpm steeg naar 640 pk bij 8.000 tpm. Er werd nog wat geklooid aan de bakverhoudingen maar het mag geen naam hebben. De massa ven het geheel veranderde overigens niet veel, het bleef ruim 1.600 kilo. Om al die snelheid af te schudden waren er aanvankelijk voor 355mm bij 32mm en achter 335mm bij 32mm remmen, in 2005 kwamen er grotere remmen van respectievelijk 380/34 en 355/32, die later ook op de LP640 te vinden waren. Overigens kun je ook keramiek bestellen voor je gloednieuwe Lammetje, en wel 380/38 voor èn achter. Er liggen Pirelli P Zero Rosso’s onder, de LP640 had nog wat andere opties zoals P Zero Corsa’s voor op het circuit en er zijn nog winterbanden in ontwikkeling.

Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 - Foto Jim Appelmelk

Tot dusver de Murciélago, aangezien het een beetje simpel is om maar twee auto’s onder de loep te nemen ligt er nog een leuke vergelijking klaar…

Ten tweede dus de Mercedes SLR McLaren, een iets ander concept dat technisch veel vooruitstrevender is in veel opzichten, en voor velen een droomauto is. In tegenstelling tot de Murciélago, een echte supersportscar, is de Benz meer een super-GT (hoewel de Lambo ook vaal wordt omschreven als Grand Tourer). De auto heeft een wat conservatievere vorm met zijn (iets te-) lange neus en cabine met daarachter een eveneens conventionele kofferbak is hij veel meer op comfort gericht en heeft zelfs een automatische versnellingsbak, met zelfs maar 5 verzetten vooruit.

Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk

Inderdaad, maar vijf. Kijk je er niet blind op want het is één van ’s werelds snelst schakelende versnellingsbakken! Dat in combinatie met een megakoppel van de 5,4 liter V8 met compressor, onder handen genomen door McLaren, vanaf 1.500 min-1 levert het blok al 600 Nm, vanaf 2.000 min-1 zelfs 700 Nm, en het maximum is 780 Nm tussen 3.250 en 5.000 min-1! Een redelijk laagtoerige motor dus, die best geschikt is om achterwielen aan te drijven via een vijfbak. De motor levert bij 6.500 min-1 het maximale vermogen van maar liefst 626 pk, enorm vermogen voor twee wielen, maar de auto weegt dat ook 1.768 kilogram.

Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk

Het begint al een beetje naar voren te komen dat dit niet alleen een echte supercars is, maar ook een echte GT die zo nu en dan compromissen heeft ten opzichte van bijvoorbeeld de Murci. Dan nog gaat het om een body die geheel van koolstoffiber ie gemaakt, een reden waarom de auto zo kostbaar is. Niet alleen het materiaal is duur, maar ook de verwerking ervan, en zo komt de prijs al gauw op een verbazingwekkende €435.000, als je al in het buitenland woont… Want hier in Nederland kost de auto al ruim zes ton, ik hoop dat het belastinggeld goed wordt besteed.
De Murci is trouwens ook voor en groot deel van carbonfibre, maar ook voor grote delen van staal, en heeft wat minder luxe en hightech aan boord waardoor de auto precies de helft kost van de SLR.

Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk

De SLR is dus behoorlijk hightech. Zo erg zelfs dat er bij Gumball 3000 in 2006 flinke storingen optraden bij 3 van de SLR’s, kan ik me herinneren. Daarnaast is de auto er heel erg zwaar door, zelfs met al het kostbare koolstofvezel, en moet de auto zo nu en dan zijn meerdere erkennen in de Murci als ze even een rondje racen. Dat is natuurlijk ook niet alles want zoals ik heb uitgelegd is de Benz stukken comfortabeler en makkelijker. Dat maakt het ook meteen een aantrekkelijkere auto om te kopen, inmiddels is het al bekend geworden dat er ten hoogste 3.500 van worden gemaakt, waarvan 1.500 als Roadster. De 2.000 dichte versies zijn volgens mij al bijna allemaal gemaakt/verkocht, het is alweer een hele tijd geleden dat er bericht werd dat de duizendste SLR gebouwd was, een zwarte voor een Japanse klant. Het lijkt er dus op dat de auto niet meer zo exclusief is als we hadden gehoopt, want voor ervaren spotters is een productieaantal van boven de duizend stuks toch echt niet meer zeldzaam genoeg.

Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR - Foto Jim Appelmelk

Voor die mensen, en allereerst voor de mensen die graag iets willen hebben dat op een SLR lijkt maar nòg bijzonderder is, kwam de SLR 722 Edition, refererend aan startnummer 722 van de 300 SLR uit 1955 waarmee Sterling Moss en zijn navigator Denis Jenkinson de Mille Miglia wonnen. Deze auto wordt gebouwd in gelimiteerde oplage van maar 150 stuks en is dus echt moeilijk te spotten. Tot iemand je belt met de mededeling dat er tweehonderd meter van je huis eentje uit een vrachtwagen wordt geladen…

Ik moet overigens nogmaals het teleurstellende bericht meedelen dat de auto zeker niet 96 pk meer heeft dan zijn basis, maar wel 24. Dan zijn er nog genoeg dingen gewijzigd die het een stukken interessantere auto maken. Alle carbonfiber lippen staan erg stoer, maar maken hem naar mijn mening niet mooier, net zoals ik al zei over de LP640 ten opzichte van de oer-Murci, maar de donker getinte koplampunits, de kleur waarin de auto standaard wordt geleverd, en de velgen zien er een stuk beter uit. In ieder geval is grijs beter dan zilver, zwart is denk ik nog wel het beste.

Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk

Maar wat is er dan aan ècht relevante details gewijzigd? Meer dan 300 onderdelen, aldus de eigenaar. De 24 extra paarden komen door een wijziging in het motormanagementsysteem, er werden 19 inch velgen gemonteerd waar de oer-SLR 18 inch velgen had, en de auto werd een centimeter verlaagd. Ook de remmen kregen een flinke beurt en kregen een diameter van 390 mm elk! Voorheen was dat 370 mm voor en 360 mm achter. Ook de aërodynamica kon niet ongewijzigd blijven, de voorspoiler werd gewijzigd en er kwam een splitter voor een gunstigere luchtstroom, wat ten goede komt aan zowel de wegligging als de rest van de prestaties.

Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk

De eigenaar van de auto blijkt zelf ook nog eens te hebben gereden in de boerser, en kon bevestigen dat de 722 inderdaad beter rijdt. Wie geluk heeft komt hem tegen in Amsterdam, waar hij zijn eerste 1.500 kilometer zo gauw mogelijk op de teller wil hebben om de auto wat heftiger aan te pakken, ook de motoren van tegenwoordig kunnen niet meteen alles hebben.

Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz McLaren SLR 722 - Foto Jim Appelmelk



84 reacties

*Hartaanval* Ode to my two favourite cars, just love it!
Volgens mij zijn de achterlichten ook gewijzigd van de SLR…
Geef mij de 722 maar
wat blijft een SLR 722 of niet, toch een mooie auto!
Leuke repo weer.
Vraag blijft wie de eigenaar is.
MURCIEEEEEEEE
:O

fack nice man

Lp640 srry mensen
ik zou voor de Murci gaan..
LP 640 :)
ik heb liever de lp640 das meer hardcore maar dan een spider een witte met zwarte velgen dat wel.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Murciélago. De LP640 natuurlijk! :)
That’s a no-brainer….
doet u mij ze maar allebei!!!
De goedkoopste, de standaard Murcièlago, trekt mij het meeste.
toch vind ik de orginele mooier dan de nieuwere

o en btw ik dacht dat Murciélago vleermuis betekende?
Mooi stukje. Grappig dat twee heel verschillende wagens uiteindelijk zo dicht bij elkaar liggen qua prestaties. Ondanks het prijsverschil zou ik dan toch voor een SLR gaan, die heeft meer te bieden dan de lamborghini.
De gewone Murcielago is 1000x mooier dan de LP640, het origineel had tenminste een pure lijn.
SLR, leeeekkeeer :)
Die Merc is zo oerlelijk!
Die McLaren is voor snobs en mensen die willen opvallen, de murcielago is voor iemand die echt van auto’s houdt.
Smokin spuugt in geen van beide
’t is wel weer duidelijk

de SLR zuigt
en ademt uit door twee uitlaten die niet zouden misstaan op een flinke Mack of Peterbilt :)
-edit: nutteloze bijdrage-
SLR, handgeschakeld aub, oh nee dat gaat niet , enkel automaat. Wat een geweldige kutauto. Dikke nekken die niet kunnen rijden, kopen een SLR. Wat is daar nou aan… de computer doet het rijden, de bestuurder met alleen met een drukknop onder de voet zeggen hoe hard ie wil gaan

zwak !!!
722 for sure
die heeft tog veel meer te bieden
Murcielago is Spaans voor Vleermuis. Beetje vreemd bij een Italiaanse auto.
Zeker de Murcielagoo..
Heb hem helaas nog nooit in het echt gezien…….
Doe mij de LP640 maar, en dan in het wit met zwarte velgen.
En voorwat die eigenaar van die 722 Edition betreft: Rijke fl*kker
doe mij maar die slr mclaren 722 edition wat is die tog zo vet man.
Doet u mij maar een SLR, de 722 heeft niet de pk’s die horen bij dat nummer, hij is niet chique genoeg en van Lambo’s ben ik niet te spreken.

Ofja, misschien dan een Murcie, maar geen LP640 vanwege zijn uiterlijk. (ondanks dat ie zo lekker snel is).
Van die Lp 640 zijn het allemaal een beetje mislukte foto’s op een paar na :(
MV Agusta F4CC
In het begin vond ik de Murcielago nog wel aardig, maar ik begin hem lelijker en lelijker worden!
De SLR daarintegen vind ik juist mooier en mooier worden!

Tevens is de SLR duurder, maar de uiteindelijke inruilwaarde ligt waarschijnelijk vele male hoger dan de Murcielago!

Voor mij is het wel duidelijk!: Graag een SLR722 edition, maar dan wel langs die ene tunert gaan om er ook daadwerkelijk 722pk van te maken! :)
Murcielago betekent ook in het italiaans vleermuis.

Het is moeilijk kiezen tussen deze 2, de murcielago is prachtig, en hardcore.
En het geluid van de SLR gaat boven alles, ik zou de hele dag optrekken met die machine! En de 722 is nog eens prachtig ook!
zo die slr 722 is nog maar een paar weken hoogstens oud
Lekker die BPM van € 179651, en dan hebben we het nog niet over de BTW. Dan misschien toch maar de Lambo. Trouwens die SLR weegt volgens het RDW rijklaar 1638 kg i.p.v. de in de tekst genoemde 1768 kg (of is dat een ander gewicht, of niet de SLR 722 Edition). Dat maakt de prijs per kg nog net even wat hoger.


Kenteken 42 – XF – ZR
Voertuigsoort Personenauto
Merk MERCEDES-BENZ
Handelsbenaming SLR MCLAREN
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 5439 cm3
Vermogen 478 kW
Aantal zitplaatsen 2
Massa leeg voertuig 1.538 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 1.940 kg
Massa rijklaar 1.638 kg
BPM € 179651
Datum eerste afgifte Nederland 04-05-2007
Datum eerste toelating 04-05-2007
Datum aanvang tenaamstelling 04-05-2007
Vervaldatum APK 04-05-2010
Wacht op keuren Nee
De Murciélago heeft toch ook een knopje om die luchtinlaten voor de show te voorschijn te toveren?
Wat is dit weer een heerlijke reportage van twee bloedmooie wagens. de tekst erbij is wat aan de forse kant, maar wel interresant en leuk om te lezen. en dan nog even mijn keuze: ik zou een lamborghini LP640 kopen (352.030,-) als vrijetijds auto, en van de ruime 3 ton die ik nog over zou hebben zou ik een Bentley Continental Flying Spur (€ 240.819,-) kopen zakelijk gebruik. o…wacht eens zelfs dan hou ik nog wwn dikke 70.000,- euro over. daar zou ik een zeer goed aangeklede golf R32 voor kopen voor mijn vrouw, en zelfs dan hou je geld over…

o ja, dan nog even over die eigenaar van die SLR 722, hij heeft nog een aantal leuke auto’s zoals een Maybach 57S, BMW Z8, Porsche 911(996) turbo S Cabrio en twee Range Rovers Sports. O ja, in de stad rijdt hij graag met zijn Fiat Panda. en over een week verwacht hij zijn geheel bugatti blauwe Veyron!

@tomek

jammer dat het übermerk BMW (nog) geen supersportwagen heeft hè…… het door jou zo gehate mercedes (slr) (pagani) en audi (lamborghini) hebben wel supersportwagens in hun assortiment…..

@appeltje

gefeliciteerd met je modelauto ;)
En die SLR vind ik nog steeds niet kloppen. Meestal wen ik na een aantal jaar wel aan een auto of begin ik ze zelfs mooi te vinden. Maar bij die SLR lukt het me echt niet. Die achterover hangende ‘kajuit’, die lange motorkap… doet ’t allemaal niet voor mij.
@ Tomek: Ik wil jou wel eens over de nurburgring zien gaan in een SLR Mclaren. Ik durf te wedden dat je na twee bochten óf van de baan ligt, óf zeven kleuren schijt. Zelfverkondigde “coureurs” als jij zijn er al genoeg, en als die malloten dan ook nog eens een auto met te veel vermogen hebben, kunnen de gevolgen groot zijn. De Gumball heeft dat (zoals je zelf waarschijnlijk weet) kortgeleden keihard bewezen.
De Lambo LP 640 please

Wat een schitterende wagen is dat toch
vooral in het zwart met zwarte velgen, zoals hij op de autorai stond

Wit staat m trouwes ook goed
Ik vind dat dat grijs da Mucrielago er echt oud doet uitzien, alsof hij van de jaren ’70-’80 is. Maar goed, mijn voorkeur gaat toch zonder twijfel naar de SLR McLaren, gewoon een kwestie van smaak, imago en stijl en niet-beu-zijn.

– Apache
lambo is een heel mooi auto, maar alleen als je de goede kleur kiest dat zilver is niks op deze auto, en de mercedes is ook mooi vooral de achterlichten, die ledjes.
@ BMW Freak
op de autorai stond er toch een witte?
Met betrekking tot de naam van de Murcielago:

De auto is inderdaad vernoemd naar een legendarische vechtstier die 23 steken overleefde en daarna gespaard werd door de Torero (of Toreador, zo je wilt). In het Spaans betekent het vleermuis, in het Italiaans betekent het niets. Een vleermuis is in het Italiaans ‘Chiroptera’.
Oh ja, leuke post weer Appeltje! Alleen had je wel even de vliegjes van de man zijn SLR mogen afboenen, da’s natuurlijk geen gezicht :p .
722. exclusief en een geweldige auto.

@M-freak: tja je hebt er waarschijnlijk hard voor gewerkt. En als je een lambo koopt hebt je waarschijnlijk ook aardig wat geld.
Murcielago is Spaans voor Vleermuis. Beetje vreemd bij een Italiaanse auto.

Klopt, Murciélago was ook een stier (weliswaar vernoemt naar een vleermuis), welke tientallen steken van een zwaard van een matador heeft overleefd.
De matador was verbaast en had de stier z’n leven gespaard en verzorgd.


En doet u mij de LP640 maar, vierwielaandrijving, de middenmotor achter (waar hij hoort) en tenminste een atmosferische motor.
De LP640 is trouweens ook een praktische auto hoor, zeker vergeleken met de Diablo.
Tja, die SLR……..blijf het niks vinden dat ding. Toen ik de concept zag vond ik hem prachtig. Maar toen ik hem in reallife zag keek ik er bijna overheen, want ik dacht dat het een gepimpte SL was. En dat kan niet bij een supercar. En zeker niet bij een auto van ruim 6 ton. Ook dat het interieur van plastic is vind ik ook al zo´n afknapper.

De Murci daarintegen blijft toch wel 1 van mijn favorieten. Al vind ik hem te geciviliseerd voor een Lambo. Toch blijft het een mooie auto.
ik vind de lp640 veel mooier (vooral van achteren).
Die ene dikke uitlaat, beter dan die 20 van andere supercars
twee lekkerste auto die er zijn, mis alleen de Carrera GT nog.
Mijn keuze zal zeer zeker de LP640 zijn.
zoals jeremy clarkson zou zeggen, Lamborghini has gone mad again ;)
kvind ze alle twee wel netjes
Naast de MURC lijkt de MERC wel op een BarbieMobiel! Van mij mag de Murcielago nog 25 jaar mee. Hoe gaat Lambo in godsnaam een mooiere auto maken? KAN NIET! Let op mijn woorden: onze kleinkinderen zullen hun ogen niet geloven als opa een foto van de Murcielago bovenhaalt!
Die slr is al niet moeder mooiste!! Gelukkig maakt die nummerplaat nog een hoop goed, haha wat een vertoning.
Appeltje… het gebeurt niet vaak maar betreffende de Lamborghini’s kan ik het niet minder met je eens zijn. Ik ben een heel groot fan van de Diablo, vooral de originele met opklaplampjes en wel met spoiler aub. De Murciélago heb ik echter nooit spannend gevonden. Aardig om voorbij te zien rijden maar lang niet zo indrukwekkend als de Diablo.

Juist de Murciélago heb ik door het gladde, haast saaie, uiterlijk nooit écht Lamborghini gevonden. Alles was een beetje te lafjes en het interieur was ook nóg saaier dan voorheen.

Bij de LP640 heeft Lamborghini wat mij betreft echter weten te creëren wat de Murciélago altijd had moeten zijn. De grotere luchtinlaten voor, absurde uitlaat en veel schreeuweriger uiterlijk hebben eenzelfde effect op mij als de Countach en Diablo. Een wow-effect wat de Murci nooit heeft kunnen losmaken bij mij en waar zelfs de Gallardo beter in is.

en mercedes… tsja… heb ik het gwn niet zo op :P Rick dos weet dat wel treffend te beschrijven. In het begin was het een aardig wagentje, maar hij is lang niet zo super als hij had moeten zijn. Ook de 722 doet het niet veel beter, de getunede SLR die in de gumball reed vond ik wel érg bruut (vooral het geluid)
ik ga voor de gewone murcielago die slr ziet er veel te zaai uit
DonKilluminati
De 722 is van een meneer die woont op de Apollolaan in Amsterdam oud zuid.
Hij heeft nog een Porsche turbo, Maybach 57s en een Range Rover sport.
De Murci was de ster van de AutoRAI! En dat terwijl hij op luttele meters vand de Veyron stond, maar toch…die présence, c’est parfaite! Ja, dat is een stuk blik dat wat met je doet…
DonKilluminati
P.s. Die SLR 722 is een weekje oud.
@DonKilluminati

ja… en een fiat panda. en volgende week wordt er, als het goed is, ook een blauwe veyron bij hem afgeleverd. (zie mijn vorige post)
Tomek: Tomek Tomek Tomek, where is the love?

waarschijnlijk als je het geld al hebt voor een geweldige wagen als een SLR
zo je er als je wilt natuurlijk ook een automaat in kunnen stoppen toch.
@ Frank ik zag later ook dat de RDW een andere massa opgeeft voor de SLR/SLR 722, overigens precies dezelfde voor beide modellen… Beetje vreemd. De eigenaar vertelde me dat de SLR 1800 weegt en de 722 maar 1500 :?

Inderdaad geen enkele echt fatsoenlijke foto van de LP640, ik had ze alledrie gemist zonder Harmen (MrMister op AG) die me tot drie keer toe moest waarschuwen! Stom stom stom, volgende keer beter hoop ik!

Bedankt voor de leuke reacties!
@Appeltje, hier kan je de gegevens van beide auto’s met elkaar vergelijken. Zoals ik het zie is de 722 44 kilo lichter dan de ‘normale’.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=42153&vpos=1&add=1&delete=1&page=&DISP=1&cache=no&ref=
Die LP640 is echt schitterend, doe mij er maar een. Die mercedes kan het vergeten, toen mijn virendin hem zag rijden in Italie dacht ze dat het een SLK was. Zegt misschien genoeg over haar, maar ook over de Merc in mijn ogen…

@ Sir Smokalot: Vleermuis is naar mijn mening in het italiaans pipistrello
@ slk55 amg; Een Panda?! Die is dan wel heel rijk uitgerust/gepimpt/getuned hoop ik?
Ow, wat is het toch lelijk al zit er een kentekenplaat op zo’n SLR mclaren.. dat verpest het gwn….
Het 722 pakket dit verwijst naar de starttijd van de 300 SLR die de Mille Miglia heeft gewonnen. Hierdoor levert hij 650 Pk en tipt de 100 km/u in 3,6 sec. zijn top ligt op 337 km/h . De 722 Edition valt te herkennen aan ondermeer de andere voor- en achter- spoilers, de diffusor is opnieuw ontworpen en de voorspoiler (carbon) heeft een splitter.
Wat ben ik blij dat ik vlakbij amsterdam woon=P
misschien spot ik hem wel binnenkort.(naja Hoop het=P)
En waar komt 722 vandaan? Juist!, van een andere Mercedes (Gullwing 300SL ofzo, wie weet t?), die als starttijd 7 uur 22 had.
@citrofiel

ik zou het eerlijk gezegt niet weten, maar hij gebruikt hem voor het stadsverkeer.
Wat 2 juweeltjes.
Welke kiezen. euh… de merc sl 722.
Daarna verkopen en heb ik 1 lambo lp640 en een lambo spyder gallardo.
En nog wat geld over voor de taksen en de benzine ;)
De velgen van die Benz zijn echt een of twee maatjes te klein. Op zo’n grote wagen lijken ze proportioneel gezien echt miniscull.
de lambo is dus veeeeeeeeeeel mooier!
VanNispentotSevenaer
Zeg als je met wetenschappelijke notaties interessant gaat doen dan wel goed want dit is natuurlijk onzin. Min.-1 is NIET gelijk aan ‘per minuut’. Minuut tot de macht -1 wil zeggen 1 gedeeld door minuut. Iets keer 1 gedeeld door minuut betekent per minuut want X maal 1/A is gelijk aan X/A. Aangezien deze editor geen superscript ondersteund, dan gewoon lekker /min of per minuut schrijven. Nu staat er dus 8800 toeren maal minuut -1, lulkoek dus.
de slr is echt een prachtige auto het geluid wat dat ding maakt uber dus doe mij maar een slr 722
Von Daerselaar
Deze auto is van een vriend van me, hij heeft ‘m samen met zijn vriend gekocht op een Mercedes-Benz bijeenkomst.
(Ik weet niet zeker of dit ‘m is maar hij zei dat zijn aanwinst zaterdag avond al op deze site stond)voor de liefhebbers, kijk richting de ApolloLaan te Amsterdam.
En hij rijdt echt heel hard hoor!
Ford GT Freak
mooie auto vooral die slr mijn favo auto
Mooi artikel over 2 prachtige wagens!
Toch is het nog steeds doodzonde van lambo’s nieuwe stijl.
Doe mij maar een Diablo SV of Countach
Het openen van de luchtinlaten aan de zijkant is niet gerelateerd aan snelheid maar afhankelijk van de temperatuur en zijn onder het rijden niet manueel te bedienen. En ja beiden auto’s zijn super voor hun specifieke doelgroep en daar is alles mee gezegd.
doe mij maar de mucielago
Ik vind ze allebei wel gaaf :-D
De SLR McLaren is heeft geen carbon-fiber carrosserie maar een mal-hars (epoxyhars) carrosserie.

De Murciélago en LP640 hebben deels aluminium en stalen carrosserie.
Hoewel er wel een paar LP640’s zijn met carbon-fiber and PUR carrosserieën.
Ik zou die SLR 722 kopen maar niet in NL, want hier betaal de 180.000 euro aan BPM. Ik zou een Duitse 2e adres nemen en dan daar de SLR kopen. Scheelt zeker 200.000 euro. Daar kan je dan leukere dingen voor doen.
Na 1 jaar mag je de auto gratis mee naar NL nemen… Wie is er nu stom???
biggie mercedes fan
je maar je kenteken dan he!!!
De mercedes wint
Het is niet voor niets een smal type.
Dat is voor goede snelheid.
KOM MAAR OP LAMBORGHINI
lamborghini Murcielago lp640 de top!!!!!!!!!!!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).