Porsche Cayenne S ambulance

Auteur: , 41 Reacties

Ambulances mogen met de zwaalichten en sirenes aan wel lekker doorjakkeren, maar een Ambulance is doorgaans groot en log (niet altijd) en heeft vaak moeite om lastig toegankelijke gebieden te bereiken. Porsche heeft zich het lot van de ambulance aangetrokken en een speciale Cayenne S ontwikkeld.

Het interieur van de Cayenne ambulance werd geheel op de nieuwe taak ingericht. De achterbank en de passagiersstoel werden verwijderd om ruimte te maken voor de brancard en er werd een stoeltje gemonteerd voor de behandelend arts.

Dankzij de luchtvering kunnen patiënten comfortabel worden vervoerd, hoewel “comfortabel” een relatief begrip is wanneer je in een ambulance ligt. Bovendien kan de Cayenne dankzij zijn permanente vierwielaandrijving op veel meer lastig te bereiken plaatsen komen.

Vanzelfsprekend werd aan alle moderne apparatuur gedacht, denk bijvoorbeeld aan een beademingsapparaat en defibrillator. Porsche zelf zet de auto vooral in op zijn fabrieksterreinen, waar overigens ook een brandweer Cayenne rondrijdt.

Porsche Cayenne Ambulance

De Bulgaren bestelden onlangs 32 Cayennes die ook dienst moeten doen als ambulance, maar dat bericht is ietwat dubieus. Dit waren overigens gewone uitvoeringen.

Porsche Cayenne Ambulance

Porsche Cayenne Ambulance



41 reacties

Ik denk wel dat ze met gewone modellen hetzelfde effect zouden hebben en het broodnodige geld over andere ontwikkelingen.
Wel leuk als je als tourist je poot breekt luxe vervoerd te worden trouwens.
In kennemerland rijdt al een hele tijd een Touareg rond in ambulance uitvoering…
doe me maar een gewone ambulance, om hierin te liggen ;l

das wel erg krap

maarja, zielig voor de bulgaren
Dat kan goedkoper lijkt mij…

Maargoed als je ambulancebroeder bent, zou ik geen nee zeggen ;)
Als ze de Turbo of Turbo S gebruiken, maar het zal wel de “gewone” zijn…
@[email protected]: heb je foto’s? misschien even uploaden bij autojunk…
Volgens mij (als ik zo de tekst op de auto zelf lees) is dit een gevalletje bedrijfsarts en is dat dan wel voor privaatinstellingen en niet overheidsambo’s?!
De touaregs rijden overal rond in Nederland (In amersfoort zie ik ze ook wel eens rijden)
@ [email protected] en W!d: die touaregs zijn bij mijn weten niet ingericht als ambulance. Volgens mij dienen zij slechts ter vervoer van artsen of andere medici.
Bouw dan een Range Rover om als het je om lastig terrein te doen is…
@ Autobloggert: helaas niet.

@ august: we hebben een winnaar!

Maar ja aangezien ze allemaal die ge(i)le kleur hebben met strepen… scheer ik ze (miss onterecht) over 1 kam…

zal het niet meer doen :P
lig je daar half dood en het enigste wat je dan zegt is: ik wil alleen in een porsche cayenne haha dan ben je toch wel de man of niet? ;)
In België heb ik al een Volvo XC90 ambulance zien rijden.
Hier wil ik wel in vervoerd willen worden:D
Maa het zijn niet de facelift van de cayenne :(
De politie in oekraine heeft een Cayenne Politie auto, ze zegen het volgende:
We moeten soms over ruw terein en en ze moeten snel zijn!

Nou volgens mij kan een cayenne niet echt off-road, ja een grasveld, maar dan kunnen ze net zo goed een Range-Rover Sport kopen (Zelfs nog een diesel)
Daar gaat onze belastinggeld!!!!

Wat?!

Oh. Is dus niet voor ons……Oké laat maar!
huub Vanderlubbe
Als je door zo’n Ambalance blijft leven, laat ‘m dan maar komme!
…………………(wanneer nodig)
Ik denk dat er met Porsche heel wat te onderhandelen valt voor de gezondheidszorg. Er zit namelijk een enorme marge op hun auto’s, ze verdienen op een gemiddelde auto al 30.000€. Verkoop aan de gezondheidszorg levert geen concurentie op met de personenwagen markt, dus ze kunnen dan wel een beetje met de prijs spelen. Indien ze toch nog productiecapaciteit over hebben, is dit misschien zelfs verstandig. Al met al kan ik me inbeelden dat ze zouden kunnen concureren met Land Rover, Toyota en Mercedes.
john the ultime car fan
dat gaat pas snel als ik weer mn voet breek ga ik met die mee




en ben vandaag jarig ben11 geworden
car freak van meegen
past hij daar wel in ??
Ja… hierow rijje ze óók al in touaregs :o maar ik weet idd niet zeker of die als ambulance is ingericht. Er staat ook “huisarts” op volgens mij.

Vroegah was alles beturr :P toen reden er tenminste Volvo V90 ambulances ;)
@ [email protected]: Hier ook!!! Tis heus!
Naar het schijnt heeft de Cayenne uitstekende off-road eigenschappen (ik meen hierover destijds op autoblog een filmpje gezien te hebben, waarbij een Cayenne een test-track voor legervoertuigen probleemloos (met wegbanden!) wist af te leggen).
off topic.:

zijn er hier alleen maar kinderen aanwezig of ook volwassen mensen.?

on topic:

Krap om in te liggen denk ik.
@Mc PaRTS.
Bedoel je lichamelijk of geestelijk :-D
@john the ultime car fan

Hé Gozert! Gefeliciteerd! Met je verjaardag bedoel ik dan hè! Niet met je voet! ;) :P
@ BMW M8.

Heb jij hem dan een keertje bij een off-road challange gezien?
nou, ik niet ;)
OK – heeft dat ding toch nog één raison d’être
‘k Had het bijna niet meer verwacht.
Stuk beter als die gekke amerikaanse troep waar ze tegenwoordig gewonden in vervoeren. waarschijnlijk ook een stuk zuiniger :P
@Melvin
Dat is toch geen troep joh :p
Ik heb een keer de een kruising voor mijn deur een ambulance met 60km/u zich recht in een Opel zien boren. De opel was 2x zo klein als hij eerst was en de ambulance had (zonder overdrijven) geen schrammetje.
Volvo480turbo
In België rijdt er niet enkel een volvo xc90, maar ook een xc70 ambulance rond, wij hebben bij een interventie, waarbij een vriend moest opgenomen worden, met die ambulanciers gepraat…

Ik dacht dat de wagen al aan zijn tweede motorblok zat, dat het eerste motorblok zelfs de 200000 km niet had gehaald.

Die wagens zien dus af, dat merkten toen we met mijn maat zijn gechipte bora tdi 130, nu 160 pk de ambulanciers volgden en toch redelijk wat gas moesten geven…
Uit dit perspectief kan je dit misschien begrijpen.

Maar toch, als je weet dat de blokjes van toyota 4×4’s makkelijk 400000 en 500000 km meegaan… lijkt me een porsche redelijk duur, ook al hebben ze waarschijnlijk serieuze kortingen.

Groeten
Ach je bent in iedergeval snel ter plaatsen he.
Hier in Gasthuisberg rijden we inderdaad in gele Volvo’s XC90, daarvoor waren het Passat variantjes.

Er wordt flink mee doorgereden, Leuven-Zaventem kan in 8 minuten.
Zo had ik hem ook altijd voor gesteld.
Hier wil ik nog niet dood in gevonden worden.Ik ga dit hok steeds meer haten.
Ha ha ha, een Cayenne als ambulance. Wie weet gaat Nijmegen nu heel anders denken over SUV’s….
Tja, dit lijkt me duidelijk een geval van opsnijden en geld weggooien. Als je echt in ruw terrein moet wezen, kom je met een SUV als deze niet ver. En een tankbaan kun je ook wel afleggen met een Subaru Legacy. Bovendien zijn daar ook versies van met WRX techniek. Die gaan behoorlijk vlot.
Daarnaast lijkt me de hoofdruimte vrij krap. Als ze dan toch op moeilijke plaatsen moeten kunnen komen, neem een echte terreinwagen. Een Range Rover, zoals meerdere mensen al gezegd hebben, lijkt me een veel practischer wagen.
@ Rick. Nou volgens mij kan een cayenne niet echt off-road, ja een grasveld, maar dan kunnen ze net zo goed een Range-Rover Sport kopen (Zelfs nog een diesel)

Toevallig de topgear test met de Cayenne gezien. Het blijft natuurlijk een oerlelijke auto, maar het is wel de snelste manier om door het grind heen te rijden. Ze hoeven er natuurlijk geen berg mee te beklimmen. Om boeven te vangen op een grindpad lijkt mij de Cayenne met haar topsnelheid een uitstekende optie.

Maar het zou pas ECHT gaaf zijn als ze de prodrive rally impreza’s zouden inzetten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).