Een nieuw begin voor BBS?

Auteur: , 23 Reacties

Enkele maanden geleden deden wij verslag van het faillisement van de bekende velgenproducent BBS. Door hoge (aluminium-) kosten en slechte omzetten ging het Duitse bedrijf destijds kopje onder, maar er gloort weer licht aan de horizon. Banken schijnen namelijk ondertussen 20 boden op het bedrijf ontvangen te hebben, waardoor een herstart niet onwaarschijnlijk lijkt.

In een artikel in Autocar zegt de curator: “We hope to announce a buyer in the next six to 10 weeks. We are talking to several investors and competitors and are very hopeful of securing BBS’s future.

De basis van BBS is sterk, het is een zeer bekend merk en een leverancier van talloze grote teams in de racerij. Zo reden vorig jaar 5 Formule-1 teams met BBS-velgen rond. Ook zijn er leveringscontracten met autofabrikanten (Jaguar, Maserati, Volkswagen) en tuners. Het is waarschijnlijk hierdoor dat het bedrijf uit Schiltach een goede kans maakt om nog een tijdje te bestaan (bron:Schwarzwälder Bote).



23 reacties

Zijn niet de mooiste velgen in mijn ogen, maar zou het toch zonde vinden als ze ophouden met bestaan….
BBS CH vind’k één van de mooiste velgen die er bestaan

http://pegasus.rutgers.edu/~bartmac/BBS.CH.6.jpg
Ik deel dezelde mening als Morrie..Deze zijn echt top! Ik hoop echt dat BBS terug het geld vindt om weer mooi gevormd aluminium op de markt te brengen!


Hopelijk lukt het nu wel met de foto..
http://pegasus.rutgers.edu/~bartmac/BBS.CH.6.jpg
Waarom zijn ze dan failliet gegaan als ze zulke grote leveranciers zijn?
@ Danger

Waarschijnlijk omdat de uitgaven groter waren dan de inkomsten…?
Als ze zo lelijk blijven dan als ze waren zijn ze zo weer failliet.
dat ze maar uitscheien met die achterlijke velgen sorry hoor maar ik vind het niet gek dat ze failliet zijn gegaan ;)
Gelukkig dat BBS niet failliet gaat het is naast RAYS mijn lievelings velgen fabrikant.
Ik wist het wel. BBS is te goed om failliet te gaan.
samen met OZ echt wel een van de betere velgenproducenten en zo heel lelijk is het allemaal niet hoor maar deze velgen hebben last van het imago van andere producenten die voor oa hummers belachelijke producten fabriceren

denk dat ze met goed nadenken echt nog wel een hele tijd op de markt kunnen blijven hoor!
Met véél productiewagens zitten er zo wel standaard bbs velgen==> cross polo, cross golf, enz…
En vind ze zelfs héél mooi.
Wat gebeurt er dan als bbs failiet is en daar staat volkswagen met zijn crosspolo zonder velge?! (Blij dat ze weer een comeback doen ;))
Sorry hoor… 20 boden ? Moet dat geen biedingen zijn?
Voor de rest: ik zal ze niet missen als de doorstart niet gerealiseerd wordt.
Voor mij blijft BBS altijd geassocieerd worden met de BMW M3 E30. Wat stonden de 3 delige BBS RS velgen er prachtig onder!

http://img322.imageshack.us/img322/6603/foro58az.jpg
@ Rick

ja ik zat er ook al aan te denken en volgens mij zijn al die oude motorsport modellen uitgerust geweest met BBS’ers
en nog steeds…heel veel fabrieks-lichtmetaal komt bij BBS vandaan. Uiteindelijk zijn er maar een paar fabrikanten van LM-velgen in Europa. BBS, Speedline, Ronal en OZ zijn een paar grote. De meeste kleintjes ontwerpen wel zelf maar laten ze dan bij een van de grote gieten. Afwerken doen ze dan weer zelf.
Deze is volgens mij 1 van de beste: BBS MOTORSPORT :
Niet alleen omdat ik ze standaard onder de CSL heb maar omdat ze gewoon erg licht en sterk zijn.
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/93/948093/1280_6337313730613762.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/8835/bild0343ke.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/4863/bild0233qy.jpg
De BBS CH en de BBS RC vind ik wel erg mooi, en vooral onder goed getunde Golfjes en de M3’s staan ze HEEL goed.
BBS LM, RC, CH, en RS zijn al degene die ik ken en ik vind ze allemaal prachtig, het staat perfect op E30 M3 ’s en gewoon magnifiek op een E46 M3 waar CSL foto’s van toonden, veel succes BBS
@ Rick Dos

met jouw kan ik praten
Ben een paar dagen geleden nog langs die fabriek opgereden, toevallig dat ik hem nu ineens op autoblog zie.
Je moet niet vergeten dat velgenfabrikanten het meest verdienen als directe leverancier aan autofabrikanten dan de losse verkoop. De grootste producent van Europa is dan ook HayesLemmerz.
FlorisFerrari
onder de F1 Ferrari zit ook BBS

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).