Rijtest: Mercedes-Benz S65 AMG

Auteur: , 109 Reacties

"Leuk, maar wellicht een tikkeltje overdadig", is het eerste wat in me opkomt als ik aan de Mercedes-Benz S65 AMG denk. Heeft 612 pk en 1.000 Nm in een limousine nog zin of is het slechts een gimmick?

Eerst kijken dan lezen? Zie HIER het videoverslag van deze rijtest.

Dankzij de gastvrijheid van onze vrienden van ASV in Veghel kunnen we dat eens aan den lijve ondervinden. In het verleden konden we dankzij ASV al rij-impressies maken van pareltjes als de CLK DTM AMG, G55 AMG en ML63 AMG. Nu dus de nieuwe W221 S65 AMG.

Mercedes-Benz S65 AMG

Over de voorgaande S65 en CL65 modellen (auto’s ontwikkeld in de 90-er jaren) hoorde ik weleens berichten dat ze weliswaar spectaculair rijden, maar ondersteltechnisch niet altijd even toegerust waren om al dat vermogen en koppel onder alle omstandigheden goed op de weg te krijgen. Ik kan dat bevestigen noch ontkennen omdat ik helaas nooit het voorrecht heb gehad om dat uit te proberen, maar het maakte mij wel nieuwsgierig hoe deze S65 het er vanaf zou brengen.

Mercedes-Benz S65 AMG

Enig ontzag op voorhand kon ik niet onderdrukken. We hebben het hier toch over de duurste in serie geproduceerde Mercedes sedan ooit. Basisprijs rond de €300.000, en in deze uitvoering maar liefst €331.000 (NL prijzen). Ook het voorkomen is indrukwekkend. Bij de gewone uitvoeringen van de huidige S-Klasse ben ik nog niet altijd even overtuigd van de bolle wielkasten, maar gevuld met 20 inch AMG velgen en met enigzins verlaagd onderstel ziet het er erg stoer uit. Het standaard AMG plastic gaat nooit vervelen en maakt het geheel zoals altijd af. Een tikkeltje ordinair misschien zo in het zwart? Tja wellicht, maar ik hou daar wel van, en zwart is nu eenmaal de zomermode kleur voor 2007. Gelukkig zijn er genoeg andere kleuren om uit te kiezen, waaronder het conservatieve zilvergrijs, of nouveau-hippe wit.

Mercedes-Benz S65 AMG velg Het Designo interieur is ronduit prachtig. Eigenlijk net zo als we het van de CL500 kennen, alleen wat minder spectaculair doordat het helemaal zwart is. De sofa’s achterin deze lange S-Klasse zitten net zo lekker als de voorstoelen want uitgerust met entertainment, massage, verwarming en ventilatie, koelkast, in alle mogelijke richtingen verstelbaar en ga zo maar door. Je zou bijna een chauffeuse (m/v) aannemen enkel en alleen om goed gebruik te kunnen maken van de achterstoelen. De chauffeuse zit dan uiteraard meestal achterin, maar ze komt goed van pas elke week na de VrijMiBo.

Het is met name het interieur wat de S-Klasse een wereld van verschil maakt met het vorige model. Daarin zit je ook best lekker, maar het afwerkingsniveau en de gadgets maken van die nieuwe S-Klasse een wel heel bijzondere auto.

Mercedes-Benz S65 AMG interieur

Rest enkel nog die prangende vraag: Zijn 612 pk en 1.000 Nm (begrensd) op zijn plek in zo’n sedan? Daar kan ik kort over zijn: Ja. Heel goed zelfs. Vreemd genoeg is de rijervaring onder alle omstandigheden buitengewoon beheerst.

Tijdens manoeuvres staat de koppelomvormer waarschijnlijk zo losjes dat 90% van het koppel in de slushbox verdwijnt. Pas als je een beetje op gang bent, of het gaspedaal flink intrapt komt alle power goed los. Maar zelfs dan is er nog geen sprake van spektakel.

Mercedes-Benz S65 AMG

De rijervaring is vrij gedempt. Gevoel van snelheid, acceleratie, geluid en gewicht van de auto worden voor een groot deel geabsorbeerd door het onderstel en de isolatie. Het gaat bovendien allemaal zo makkelijk en zonder enig drama dat het bijna niet voor te stellen is dat er zoveel vermogen beschikbaar is. Pas toen ik mij afvroeg waarom iedereen toch zo langzaam reed op de snelweg realiseerde ik mij hoe hard we eigenlijk gingen.

Het enige moment waarop duidelijk wordt dat de wetten van Newton nog van toepassing zijn bij het afremmen. Dan pas wordt duidelijk hoe snel we gaan, en dat we in een best wel zware auto zitten. De remmen voldoen prima, daar niet van, maar je hebt ze soms behoorlijk nodig.

Mercedes-Benz S65 AMG

De wegligging is tadeloos door het hydraulisch Active Body Control (ABC) onderstel. En met name het gewicht en de snelheid wordt hierdoor tijdens de rit actief gecamoufleerd. Terwijl het onderstel erg strak is afgesteld doet dat vrijwel geen concessies aan het comfort terwijl het wel een vrij direct gevoel met de weg geeft. Voor de liefhebbers van de techniek is er een PDF beschikbaar dat e.e.a. over ABC in detail uitlegt.

Het is wel duidelijk, dit is geen scheurijzer. Ook al accelereer je sneller dan welke andere auto op de weg. Ik vind het knap dat deze auto met zulk obsceen vermogen en decadente prijs zo evenwichtig en natuurlijk aanvoelt. Deze auto komt het best tot zijn recht op de Autobahn. Alles onder de 180 Km/h lijkt een verspilling van het aanwezige potentieel.

Mercedes-Benz S65 AMG

De S65 noopt tot emigratie naar Duitsland. En niet alleen om de Autobahn, op €331.000 zit zo’n €90.000 aan BPM, iets waarvan Wouter Bos erg opgewonden raakt, maar waar mij de broek van afzakt. Hoewel het mij aan financiële middelen ontbreekt om zo’n auto te kopen snap ik wel dat de meer gefortuneerden het wel doen. Naast de Maybach 57S is er simpelweg geen concurrentie voor deze auto. En in de 57S zit je naar een dashboard uit 1998 te kijken tegen een dubbele prijs, dus eigenlijk valt die ook af. Het enige wat je je moet afvragen is of het nodig is om passagiers in zulke luxe te vervoeren. Of dat je überhaupt passagiers wilt vervoeren. Wellicht dat een CL65 AMG een betere keus is voor dit geld.

Mercedes-Benz S65 AMG V12 bi-turbo

Ik weet niet precies hoeveel mensen uit de S65 AMG doelgroep ons nederige blogje lezen, maar voor die paar die dat doen wil ik toch een mijns inziens reëel alternatief onder de aandacht brengen: Koop een S600 met alle gewenste opties en standaard interieur, dat komt zo rond de €220.000. Stuur die na een maandje of wat erin rondgereden te hebben naar Brabus of Carlsson en spendeer het overgebleven budget (€110.000) aan een performance upgrade, eventueel een body kit en een interieur naar wens. Brabus bijvoorbeeld realiseert voor zo’n €20.000 dezelfde prestaties, en van het overgebleven budget moet er toch wat moois van het interieur en exterieur te maken zijn. Dat is wellicht niet ideaal voor de restwaarde bij inruil, maar dan heb je wel echt iets unieks. En, belangrijker, twee keer de pret van een nieuwe auto voor de prijs van één. Bovendien profiteer je van 30% BPM voordeel omdat alle aftermarket upgrades buiten de reikwijdte van de fiscus vallen.

Foto’s

De foto’s uit dit verslag zijn allen klikbaar voor een groot formaat. Aanvullende foto’s vinden we in de image gallery.

Video

Ruben Baeten verzorgde op zijn onnavolgbare wijze de bewegende beelden die zijn samengevoegd in dit voorbeeldige FILMPJE.



109 reacties

schitterende auto natuurlijk ondanks dat ik geen echte mercedes fan ben is er geen andere auto zoals jullie ook al zeggen die zig hier mee kan meten een S8 is snel maar niet snel geneog en BMW heeft geen M model van de 7 serie maar strak is de AMG zeker… mooi filmpje zeker het detail aan het begin met de vliegen (horror effect) allen de volgende keer niet meer zo houterig aan het eind ASV bedanken of kwam dat door de auto:P
Loeiende airconditioning.. Dat heeft Volkswagen met de Phaeton dan beter vol elkaar!
Fijne test, enkel nog dit:
wat is het vreemde geflikker met de rem- of achterlichten in het (knappe) filmpje?
fantastische auto!!!!!
S-klasse blijft een lust voor het oog en een droom om in te rijden (voordat de logische vraag komt of ik wel eens in een S-klasse rijd: Ja ik reed tot vorig jaar aan toe elke zaterdag in een S320 CDI en nu zaterdags in een S400 CDI).
Prachtige auto! Alhoewel ik geen fan ben van het nieuwe dashboard, maarja smaken verschillen uiteraard.

Off-topic: wat is dit met die Ford reclame??? Grmbbll…
Sacha is hagenees, of Duitser? “Tadeloos” is nl. of oud-hagenees, of een germanisme!
Verder natuurlijk een volledig overbodige auto, met al een S500 en S63 AMG in het programma. Maar bij een eventueel winnend lot in de loterij, staat deze versie wel bij mij op de oprijlaan (ik bedoel ondergrondse garage)!
dat geknipper is er omdat er dan hard wordt geremd. zo waarschuwd mercedes de rijders achter zich op een flinke stop. zij zien dus aan de flikkerende achterlichten dat er hard geremd wordt
Mooi artikel
pffoeh wat een wagen zeg
@Djivy: De S heeft LED-achterlichten waarvan de frequentie (of hoe dat dan ook werkt) niet overeenkomt met de framerate van de camera. Bij de CL500 was het ook al. Blijkbaar verschilt het per merk, als je een Ford GT van achter filmt dan knipperen de lampjes bijvoorbeeld heel snel alsof het een politieauto is.
Schone wagen, op de vulgaire uitlaten en dat ontzettend kitscherige klokje na dan…
Duitse degelijkheid, een wolf in schaapskleren! Wat een heerlijke auto om te zien, degelijk maar toch sportief!
mooie wagen, al zou ik toch kiezen voor S8, zit er wat gebalanceerder uit. Bovendien goedkoper en wie wil er nou geen lamborgini moter in z’n sedan?
de ultieme sportlimosine…hé dat rijmt ;) !

fantastische wagen. ik heb er zelf nooit in gereden, maar mocht de kans zich een keer voordoen dan zou ik die zeker niet overslaan.
Deze limosine heeft alles wat een zakenman (of maffiabaas ;) ) zou willen. uiterst luxe interieur waarin het je aan niks onbreekt. gecombineert met uiterst snelle prestaties. heerlijk!
ook het filmpje vind ik weer erg goed, en is bovendien ook nog eens informatief en beter gepresenteerd dan die ‘goed’lachse alard kalf. hulde aan sacha en ruben dus!.
wat ben je toch een geluksvogel dat je in al dit lekkers mag rijden.
mocht ik echter de behoefte hebben om zo’n sportieve limosine te kopen, dan zou ik heel erg zitten te twijfelen. de Bentley Continental Flying Spur is immers ook een zeer aardige en interresante optie! deze auto heeft toch net even wat meer klasse/stijl (kijk bijvoorbeeld alleen al even naar het dashboard), ook is de bentley goedkoper (240.000,-) zodat je hem lekker dik kan uitrusten met opties, ook vind ik de bentley (nog) wat onopvallender ogende, en bovendien heeft hij standaard al een top van 312 km/h!
ik denk dat ik het dus wel wist als ik moest kiezen.
@evo: Het was erg warm die dag. ‘Loeiend’ is dan ook relatief vergeleken met de serene rust die daarna heerste.
Wat ik altijd mis in jullie reviews zijn beelden van het interieur. Ook in het filmpje zie je slechts heel even het command center, maar een mooi overzicht van het dashboard & stuur enzo krijgen we bijna nooit te zien :( (met uitzondering van die CL500)
@Nico: Goeie tip. Ik maak altijd wel still-beelden van het interieur maar vind er vervolgens geen plek voor in het filmpje. Ik zal volgende keer harder mijn best doen. ;-)
Vette auto, heb deze ook gespot in Eindhoven. Hij is van de eigenaar van ASV, heb er nog even mee staan praten maar hij had niet veel tijd want hij moest weer weg.

Erg vette auto, met een enorm vet geluid en uiterlijk.
@Nico

ga naar de site http://www.mercedes-amg.com en daar vind je 360* graden beelden van het interieur van de S65.
Inderdaad een zeer vette auto, het enige minpuntje is de prijs.
ik vind hem lelijk en geen charisma hebben
@ Djivy

De led-lichten springen telkens aan als de auto in een donkerder stuk weggedeelte komt (door de overschaduwende) bomen. De lampen springen dus even aan, als de auto weer een lichter stuk tegemoet komt dan zetten de sensoren de lampen weer uit.
Volgens mij heeft het niet veel te maken met de framerate etc.
Vind het echt een lelijke wagen.

Daarnaast: welke dommekracht geeft zoveel geld uit voor een auto die dat echt niet waard is?

Mocht je smaak hebben, dan koop je natuurlijk eerder een Quattroporte, breng je hem naar een bedrijf dat er wat meer vermogen uit kan halen en hoogstens individualiseer je de auto nog iets. Resultaat een veel mooiere auto, die snel genoeg is, en je houdt nog geld over ook.

Prima overigens dat anderen ‘m wél mooi vinden.
Sacha: ‘knoepert grote remmen’. :lol:

Aardig filmpje alleen weinig motorgeluid. En ook mis ik een paar keer hard optrekken vanuit stilstand maar toch.
@Joost: Nee, die lampen branden constant. We hebben het deze keer goed bekeken tijdens het filmpen.
Geef mij maar een Brabus versie. Ben je een tikkeltje exclusiever :)
@ sacha

Ok, mijn fout. Je hebt gelijk want in de impressie van de CL gebeurt het ook.
Leuk Mercedes, hoewel ik er niet echt een fan van ben. Aan deze zou ik denk ik toch wel kunnen wennen :) Hij is wel wat prijzig, beetje te… daarvoor kan je denk ik wel iets beters krijgen.
Een goed testverslag, zoals we van sacha gewend zijn :)
Jullie filmpjes worden steeds interessanter, mijn complimenten daarvoor. Verder lijkt ’t me een prachtige, doch saaie auto om in te rijden. Oké ik wil er best een keer in rijden, maar ik kruip toch liever zelf achter het stuur van een lichtgewicht scheurijzer :P

Wat betreft de interieurbeelden: Ik ben het wel met Nico eens, het interieur is (helemaal in zo’n auto) toch erg belangrijk.
Belachelijk duur (vooral in NL), overdreven en patserig!
veel een veelste duur. Koop dan zo’n brabus rocket als in dat filmpje met fifth gear. Of koop idd een s600 en laat deze tunen of ga voor een italiaanse sportwagen (lamborghini/ferrari) ok dat is dan een ander segment maar alsnog
Hallo,

voor degenen die het niet begrijpen, Merecedes is een geval apart. En de technologie die in de S65 AMG zit daar dromen veel auto’s van…veel technieken zijn van mercedes overgenomen…De reden dat je zoveel voor die auto betaalt merk je wel als je m hebt…Mercedes is koploper
in de Autowereld…Kan iemand anders mij een limousine opnoemen met al deze mogelijkheden (ik heb het niet over Maybach) en deze klasse, uitstraling, prestaties, gewoon beestachtig zakelijk….En ik denk dat de mensen die de S65 kunnen betalen er niet van wakker liggen dat je een brabus goedkoper kunt halen..En ik wil gewoon mijn mercedes-ster gewoon nog zien op mijn motorkap en niet de B. (ik heb het nu alleen over de S65)…
Met de S65 ben je al exclusief genoeg, ik vind het jammer dat men altijd negatieve dingen moet opnoemen terwijl sommige dingen gewoon perfect zijn..

En wie zegt dat deze auto lelijk is, moet eens nodig in de spiegel kijken (als die nog een spiegel heeft) om de definitie van lelijk te ervaren..
edit: zullen we even inhoudelijk blijven? smaak is persoonlijk
Groetjes
Tsja, deze auto koop je echt voor het prestige, want laten we wel wezen, de S 63 amg geeft dezelfde kick. Iedereen die trouwens Brabus noemt heeft groot gelijk, niet voor niets rijdt de Vorstand van Mercedes zelf hoofdzakelijk in Brabus-mobielen…
echte stijl biedt deze auto niet maar ja het gaat wel RETE snel en mercedessen zullen ook nooit dat imago hebben wat een audi heeft maarja audi is weer wat saaier

mooie filmpjes sacha doet het goed maar zoals nico al zei mogen er meer beelden van het interieur gemaakt worden en wat mij betreft mogen de filpmpjes nog langer :) maarja er zit natuurljik al enorm veel werk in
@ SLK 55 AMG

Een kennis van me heeft een Flying spur. Echt fantastisch mooie auto en toch net effe exclusiever. Nog belangrijker misschien, die kennis van me heeft er ook nog een chip in gedaan. Resultaat? 630 pk en heel veel koppel( weet ik niet exact)
prachtige review wederom

maar ik sluit me ook aan bij de reest gemaakte opmerking; interieur shots zijn ook zeer gewild.
Ik heb es een uurtje met een S600 rondgereden toen hij pas uit was en ik was toen al overdonderd door het gemak waarmee die benz je naar de 200 sleurt.
Dit is nog een overtreffende trap ervan.

Subliem interieur met absoluut zalige zetels ( dit zijn geen stoelen meer )
Aaaaaaaaaaah zooooo sweet, echt de vetste Mercedes die je op dit moment kan krijgen. Kost wat, maar kijk toch wat je er voor terugkrijgt!
Erg leuke review, je ziet de kwaliteit echt toenemen elke keer dat er een rijtest is. Zo waren er veel minder ‘eh’ dan de vorige keer. Ik zit dan ook met smart te wachten op de eerst aflevering van pak em beet een half uur waarin twee auto’s uitvoerig individueel en samen getest worden.
Sacha klinkt een beetje als Jort Kelder trouwens. Bij deze dan ook gebombardeerd tot Jort van Autoblog ;-)
Verder is het interieur inderdaad wel belangrijk, dat is waar je per slot van rekening in zit als je zo’n auto hebt.
Betreffende de auto zelf, ik zou hem zonder S65 AMG op de achterkant nemen, maar ik zou ook wel eens willen weten hoe een Flying Spur hier tegenover staat ook qua interieurruimte en luxe vooral.
Wat een kanon, als ik het geld zou hebben, wist ik het wel. Het geluid is machtig en
je trekt de straatstenen uit de weg, terwijl je werkelijk alle luxe hebt die je je maar kunt wensen. Ook het design vind ik prachtig, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
jongens, wie wil er nog deze AMG, als je deze bentley ervoor in de plaats kunt krijgen (ja ik weet het, het klinkt raar uit mijn mond):

http://www.speedheads.de/artikelbilder/2006/MansoryBentleyContinentalFlyingSpur2.jpg

http://static.autoblog.nl/images/iaa_2005_bentley_continental_flying_spur_mansory.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/e3b57967f5fa0ff1dfbac329daed0081.jpg

luxere uitstraling, een top van 320 km/h, goedkoper, 630 PK, en veel meer stijl dan die (ook waanzinnige) S65 AMG.

ik zou het wel weten….

@S AMG

ik weet zeker dat die kennis van jou veel plezier heeft van zijn auto!
Het is de get-away car voor Jürgen Schrempp.
deze wagen is echt monsterlijk snel 612 pk 1000nm dat is gewoon ongehoord bij een sedan ,ik vind het de bruutste bak van mercedes benz.
Ik zag gister toevallig nog een mercedes S55 AMG
ruilen tegen mijn fiets(H):P
@ SLK 55 AMG

Die man heeft er zeker veel plezier van(hij rijdt regelmatig tegen de 300, niet helemaal verantwoord). Die bodykit staat hem trouwens fantastisch!
Ik ben ook een Mercedes fan maar een S klasse van drie ton vind ik gewoon belachelijk
Nou heb ik nog nooit achterin de Bentley gezeten, maar als ik zo naar de verhoudingen kijk tussen beide auto’s lijkt de S met wel ruimer. Want je gaat toch niet zelf rijden in zo’n auto?
Ik zou toch eerder voor een audi w12 gaan of een bmw 760 want de mercedes s blijft toch een maffiabak of je ziet hem over 2 jaar met een taxi bordje op het dak… Als het dan toch zo duur moet zou ik zeker voor de bentley kiezen!
ik zou eerder voor mercedes kiezen dan de bentley,gewoon kwa uitstraling koppel en turbo en veiligheid van mercedes is die gewoon op elke front beter,en in een dragrace rijdt hij die bentley helemaal zoek .
Beter die Bentley ja :)
@ alekss

Dan heb je mijn eerdere post niet gelezen.
Een Quattroporte is het alternatief. Een Quattroporte-eigenaar wil niet perse door elke boy op de hoek van de straat aangegaapt te worden. Die wil met kenners en liefhebbers over zijn automobiel kunnen filosoferen. Topsnelheid en acceleratie zijn ook niet de eerste vereisten. Het gaat om stijlvol, in combinatie met sportiviteit (én geluid).

Maar eigenlijk spreek ik mijzelf tegen. Een Quattroporte is geen alternatief voor een Benz. Een Mercedes-koper (en zeker een S65 AMG-koper) wil gezien worden en opvallen in extremen. Snelheid zijn zeer belangrijk voor hem/haar, want anders kocht ie natuurlijk een ‘gewone’ S. Het gaat allemaal om uiterlijk vertoon en agressie.

Niks mis mee als je dat mooi vind hoor.
hier een duidelijker plaatje van de inmense ruimte achterin de Bentley:

http://www.km77.com/marcas/bentley/2005/flyingspur/gama/gra/31.jpg
Tsja, Bentley. Ook leuk, maar beetje klassiek. Het afwerkingsniveau van het interieur van de S65 is wel beter dan een Flying Spur, het interieur van de Spur is misschien wat spannender.

Maar ja, er is maar één echte overtreffende trap (730pk):

http://static.autoblog.nl/images/wp/Essen/Mercedes/brabus_s_s-v12s_1.jpg
http://static.autoblog.nl/images/wp/Essen/Mercedes/brabus_s_s-v12s_2.jpg
http://static.autoblog.nl/images/wp/Essen/Mercedes/brabus_s_s-v12s_3.jpg
@SugarFree: Quatroporte is een hele mooie auto. Maar technisch en kwa prestaties doet ie helaas niet mee in deze league. Dit is toch van een hele andere orde.
@ SLK, zie het verschil in de voorstoelen? Bij de eerste zitten ze helemaal naar achteren en de tweede helemaal naar voren. Die tweede is volgens mij ook even lang Mulliner geweest.
Sacha wat ben je toch goed voor ons (en jezelf ;) ) Een S-klasse moet je zeker in het zwart kopen, ook al lijkt het soms dan een gangster auto, het is gewoon een mooie kleur. Neem dan alleen wel een interieur wat de tegen de zwarte kleur doet afsteken, omdat het mooier staat en minder snel de warmte opneemt.

Ruben je hebt wel humor ! haha in het begin met dat muggetje op het kenteken…. pff wat heb ik een hekel aan die beesten…
@Sugarfree
Een Quattroporte valt ook veel meer op dan de zoveelste S-klasse, IMHO. Dus als je niet door iedere straatjongen aangekeken wil worden, kies je juist voor een MB, ipv. een Maserati. Die Quattroporte is overigens wel een stuk kleiner (interieur dan) dan een S-klasse, eerder op E-klasse niveau. Dus in plaats van te kiezen, staan deze auto’s waarschijnlijk naast elkaar in de garage…
@ Sacha en JLJ
Precies, jullie hebben gelijk dat ze niet te vergelijken zijn, zoals ik in mijn laatste post schreef.

Maar ik betwijfel heel erg of deze naast elkaar staan in de garage… (ja, van verschillende eigenaren). Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat de koper van een Maserati (die daarmee laat zien een ontwikkelde smaak te hebben) een (al dan niet gepimpte) Mercedes ook mooi vind.

Maar goed, misschien denk ik teveel in hokjes, dat kan.
het aller aller mooiste van deze bak is gewoon dat wanneer je voor het stoplicht staat en er een F430 stoer staat te doen. je geeft hem de eerste 100 meter een beetje voorsprong een paar seconden later geef je plankgas en dan even terugschakelen en doei doei haha lijkt me heel gaaf………..betaal je wel voor
alleen in een ferrari kan je geen klanten meenemen en in deze S wel
op de 612 na maar die is ook kansloos tegenover deze uber AMG
Man voor dat geld heb je ook een 599gtb
ik kan er een orgasme van krijgen maar toch, het gaat te ver: 1000 NM ….
Geweldige auto,niks mis mee en ook die Bentley niet…
is in bochten niks, je mag nergens hard rijden (in duitsland lukt het vaak niet goed om veilig harder dan 280 te rijden) en hij haald maar 250 en dat betekent dus dat een s 350 even snel is.
Ik vind de S klasse zéker wel een mooie auto. Maar 330.000eurie. HIERVOOR? Never nooit niet! Laten we even niet vergeten dat dat om en nabij 720.000 hollandse florijnen zijn.
Maakt me niet uit hoe rijk je bent. Ik blijf je voor gek verklaren.

Ik wil heus wel een soort gelijk bedrag aan een auto uitgeven dat is het probleem niet. Maar niet aan een S klasse met AMG pakketje.
@ slk55 amg : het zal wel aan mij liggen maar ik vind het interieur van de S-klasse toch echt wel stukken cooler dan dat van de Bentley. De S-klasse ziet er ook veel cooler uit. Echt een strakke bak, net zoals de impressie zelf overigens.
Moest ik er het geld voor hebben ik zou het zeker overwegen, maar dan vooral Sacha’s voorstel dan. Groot gelijk heb je. Niets boven een op maat gemaakt interieur.
Jaap stam rijdt er een!

zag m gister bij de plaatselijke supermarkt uitstappen met een grijns van oor tot oor
@Casa D y D

ieder zo zijn voorkeur.
@Casa D y D

maar doe mij eens een lol, en ga eens naar http://www.mansory.com , klik dan op “continental flying spur” om vervolgens linksonder op “gallery” te klikken, misschien spreekt dat je meer aan.
snap sommigen hier onder ons echt niet, het gaat hier verd…………. om een

MERCEDESSS en geen wannabe maserati, bentley or whatever pleaseeeeeeee
Op een of andere manier verveelt het me toch allemaal; 1000 Nm, bi-turbo, V12, opblaasbare lendensteunen …. pfff. Het zal allemaal wel.
Ik word er een beetje moe van. Zo poenerig, oppervlakkig en voorspelbaar.

In het filmpje werden jullie er volgens mij ook niet echt warm van.
haha, wat een schrale kerel op dat filmpje. Wel een lucky bastard dat ie met zo een wagen mag rijden.
Kleine Techno
Zal ik jullie eens een grapje vertellen? Je kunt voor een paar Euri extra je 65 blok uit de begrenzing halen… Je hebt dan op de 700 pk met 1200 Nm koppel. Voor de rest kan ik zeggen dat het een geweldige auto is. Heb er namelijk zon 200 kilometer mee mogen reden afgelopen winter tijdens die mooie storm… Maar hij is in mijn optiek de meerprijs t.o.v. een 600 niet waard, hij kost € 90.000 meer dan een 600, en het verschil is te verwaarlozen. Maar ja… als je t geld hebt, tis wel de ultieme natte droom…
Echt een hele dikke auto.Maatstaf in zijn klasse.Qua model en techniek.
TOP repotage (mooie fim) van een ubermooie auto…kennis van mn pa rijdt er ook een….exact ’t zelfde als degene in reportage…….op de rekening (330.000) stond als enigste (F.O.)…..Full Options, vet toch!!!
heb erg moeten lachen om de “aftiteling”, filmpje was weer van uitstekende kwaliteit. Sacha krijgt redelijk wat routine en het is te merken ;)

Nice job, de auto is niet aan mij besteed, maar wel een indrukwekkend stuk techniek.
Nou ja die 1000Nm is wellicht n beetje zinloos: Jeremy Clarkson heeft het een ker getest in Topgear tegen 8 touwtrekkers met CL 65 ook met 1000Nm: Helaas voor de Merc.
Ik heb liever een dikke RS6 dan zo’n AMG, maar ja, da’s n kwestie van smaak hè?!
wat een auto echt iets veel mooiers is er niet te koop
hier kan een 7 serie of een a8 niet aan tippe
Zucht, wat is nou het nut van een dergelijke auto?

Negen op tien mensen zien niet eens het verschil tussen een “gewone” Mercedes en een AMG Mercedes…

Mooi staaltje techniek, strak interieur maar een “don’t” voor mij…
@Sacha.
Tering de tering de tering (Excusez moi)
Het is nu officieel….Ik ben jaloers op je !
In 1 woord, Schitterend.

(Overigens weet je toch wel dat je geen 180 mag rijden hier hè !? Voor je het weet heb je één van Spee’s bloedhonden aan je broekspijp hangen :-) )
@360driver: Dat valt dus wel mee, in normaal gebruik (dus niet met touwtrekken) blijken die 1.000Nm prima van pas te komen, en goed bruikbaar te zijn.

@Janus: Alles voor de kijkcijfers. Ikzelf hou natuurlijk helemaaaal niet van zo’n auto…

http://www.math.vanderbilt.edu/~ugsem/pinocchio.PNG
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs. Hij wint niet de beste koop bij de Consumentenbond. Dat wordt dan de S600, als “goede keus”.

Mooi filmpje heren!
@ slk : heb het bekeken zoals je gevraagd hebt en vind er nog streeds nie tveel aan. Is me gewoon té klassiek dat interieur. En de stiknaden veranderen daar echt niets aan. de performance-specs zijn andere koek natuurlijk ;)
@ DAT
Mooi gesproken.
Een Mercedes is ook geen auto om écht warm van te worden.
De prestaties zullen echt hersenschudding-veroorzakend zijn; de cijfers zullen je grijze massa op tilt doen slaan, maar… een auto moet je kunnen bekoren, je moet er een beetje van kunnen houden. En volgens mij zorgt de prijs daar in een beperkte mate voor; het gaat om beleving, als een auto dat over kan brengen…
wat heb je eraan, kijk naar bmw: lichtgewicht net zo snel niet te veel vermogen zoals deze dus daar heb je wel wat aan
ach ja iedereen droomt ergens van, ik hiervan!!

mijn droomauto echt zoo mooi!!
Ze kunnen nog zoveel vermogen in die Benz stoppen, het is en blijft toch nog een Benz, oudbollige wagen met een veel te hoog (zeg maar gerust TOP-) Sjonnie gehalte.
Ben benieuwd waar ik de eerste tegenkom, bij de Yapyum of op het kamp.

Een S8 is ook wel voldoende maar als het dan toch een dito bedrag moet kosten……, dan moet de Bentley maar waarvan de foto’s boven zijn afgebeeld.
Ik hoor een hoop vooroordelen en kinnesinne als argumenten tegen deze auto. Een hoop gezwets over ontbrekende emoties en de standaard taxi en kamp opmerkingen. Sommigen kunnen zich zelf niet inhouden en menen zelfs 4x dezelfde boodschap te moeten posten (SugarFree anyone?). Feit is dat geen enkele andere productieauto zich kan meten aan dit monster, en dat ie er eigenlijk niet eens zo slecht uitziet. Kennelijk is dit ding toch een doorn in een hoop ogen, en beroert ie meer emoties dan dat ‘m in eerste instantie toegedicht worden.

Welterusten jongens.
Reed er vandaag achter 1tje, NL kenten en precies zoals op de foto, op de a16 vanuit breda richting rotterdam, alleen beetje jammer dat ie zich aan de 100km/ph snelheidslimiet hield
In zandvoort rijdt er al een tijdje iemand mee rondt. overigens heeft hij de donker grijze amg velgen. staan nog mooier dan deze die onder jullie rijtest unit staan.

wat een mega geil bak is t toch!

ps ik heb fotos.. maar die mega autojunk tekst vind ik 3x kut. dus ik upload daar niks… en sommige spots zijn wallpaper waardig maar die tekst verneukt de hele fotos ;( (moest ik ff kwijt :P )
CLK 63 AMG Black Series
leuke auto alleen de achterkant vind ik niet zo mooi. maar hij is wel wat prijzig. zelf zou ik gaan voor de cl 65 amg maar de bentley vind ik ook wel mooi en vooral ook het interieur ervan.
mooi artikel, maar wat weinig foto’s van het interieur, wat mij eigenlijk meer interesseert dan het uiterlijk ;)
@Alfafreak. Hoe bedoel je dat? Een S500 heeft minder power dan een 760i maar is bijvoorbeeld toch sneller.
dit is het puntje van de zalm mooie dan dit is er gewoon niet echt gaaf
Er zijn 2 dingen mis aan deze auto:

1: het koppel.

140 op de snelweg en gas indouwen zorgt voor wielspin. En ik kan het weten, heb het meegemaakt ;)

2: Zodra je in deze auto hebt gezeten, is er vrijwel geen auto meer die dit overtreft. Elke mercedes die ik tegenkom is ruk, en dat doet pijn.

I have lived the dream people

(en het is een mercedes: kampbak)

-edit: gaap-
zeldzaam zijn ze niet meer jammer genoeg.. toen ik van de week vanaf mijn oma naar huis reed zag ik er twee staan in het zwart (s 65 amg) bij de bronckhorst in Rheden, van overigens de zelfde dealer.. bert stemerdink veenendaal. als er daar al twee staan.. er komen soms ook mensen met een lever kleurige phantom.. het is gewoon te normaal geworden…
Zo te zien en te lezen is Brabus voor de S 600 blijkbaar écht hét neusje van de zalm met die 730 Pk, en dan nog liefst volledig zonder begrenzer, dit dan eventueel in combinatie met Brabus ‘Business Class’, -(Designo) & ‘Carat By Duchatelet’ voor wat de binnenuitrusting betreft, en dan daarin nog ‘ns het audiosysteem van Kharma met hun ‘Exquisite’ technologie, dat is gewoon ’n bom van een concertzaal op wielen. Vraag bovendien aan de fabrikant of hij het 4matic systeem wil toepassen, ’n kwestie van niet direct te gaan spinnen als al ‘ns wil doortrekken. . . . In mijn opinie als ondernemer moet dit alvast zo.

Wat dan anderzijds die Benley Continental Flying Spur in de ‘Mansory’ uitvoering betreft, dat is dan weral het evenbeeld voor of van de S 600, en zijn ze naar mijn mening allebij even interessant te noemen.

Ik ben anderzijds ook benieuwd wat ‘Andrea Zagato’ hiervan kan maken als koetswerkkunstenaar in eerste instantie, zoals hij dat recentelijk gedaan heeft voor de ‘Spyker C 12 Zagato’

Allemaal zéér grote uitzonderlijkheden en pure klasse !
het is inderdaad een hele mooie wagen ts alleen jammer dat die autos veel gebruiken geef mij maar liever een diesel die niet veel gebruikt zij moeten een tuning auto zuinig maken en trouwens bmw zeg mij niets ok mercedes geef mij maar een volkswagen golf of nieuwe passat golf 3 vr6 is ok heel iponerend indrukwekkend heel krachtig da vreet zelfs porche carrera wat beter is dan bmw en veel veilliger is volvo en nog eens voollllvvvoooo das even snel zoals bmw maar veel veilliger qua carroserie qua steviger

-edit: je hebt nog een paar onderdelen over: , . , , . . . ; . , , . . . . –
A. Haripersad
Pracht van een auto, tuurlijk smaak is persoonlijk, maar ik heb de mogelijkheid om een s500 te rijden, wat een beleving is dit elke keer, wat zou het dan met deze zijn.
het enige minpunt is inderdaad dat je merkt als je remt dat je met een zware auto te maken hebt.
en nogmaals als iemand dit kan permiteren, dan maakt het niet uit, wat je voor deze prijs ook kunt krijgen.
en ja hierop zal ik zeker comentaar krijgen, maar er is geen enkele automerk, die straalt als een ster.
@ Jean Jacques
‘feit is dat ie er eigenlijk niet eens zo slecht uitziet’

Tut tut, dat is jouw mening he… :)
Als ik de informatie die ik heb vernomen mag geloven, zou AMG bezig zijn met ontwikkelen van 750 Pk sterke V12 . . . Let wel op ! niets is tot noch toe bevestigd. Dit zal afhangen van klanten die hem zo willen.

Als toekomstig ondernemer voor de arabische emiraten wil ik dit echt wel zo, het geeft alvast ’n meerwaarde van vermoedelijk zo’n 50 tot 70 % .

Dit is dus wel degelijk ’n voorlopig nog officieus berichtje omtrend deze materie.

Mijn bevestiging als ondernemer voor de arabische emiraten komt er één dezer dagen, dus dat wordt superbangelijk afwachten.
In het filmpje zie je een keer of 5 de achterlichten aan-en uitfloepen. Zijn dat de remlichten? Dan wil dat zeggen dat deze S maar 2 remlichten heeft, want ik merk geen derde op. Zou het stuk geweest zijn?
@Tombnolz: lees de andere reacties even…
Der Deutscher
Wow! Zier er er-rug goed uit in het zwart. Jammer van die dikke uitlaten. Gewoon uit het zicht wegwerken onder de bumper is mooier.
Ik was laatst bij een Hotel in Waalwijk, stond een nieuwe S-klasse Lang, zilvergrijs met een AMG optisch-pakketje (dacht ik, geen logos, je zag wel de AMG remklauwen) voor de deur. Daar binnen zat dus ook André Rieu, met z’n hele gevolg. Die S-klasse was dus een echte 65AMG (gechecked via RDW) en is dus ook echt van Andre Rieu.

De zaken gaan goed
Mijn werkgever heeft zijn Flying Spur ingeruild tegen een Sl65 AMG Black series + alle denkbare extra opties op die kar !!!!
En zijn ML63 AMG voor een Porsche Cayenne extra deluxe +++
Deze zijn beide net een jaar oud ongeveer.
En zijn Ferrari Enzo rijdt hij nog wel en zijn…en zijn…en zijn…..

Zo zie : smaak kan wisselen en wijzigen!!
je zal maar een caravan hebben, dan heb je nog kans dat je met 250 kmh richting je vakantiebestemming kan rijden…
het moet niet gekker worden he
‘kben intussentijd tot de conclusie gekomen dat voorlopig alleen ‘Brabus’ aan mijn persoonlijke wensen kan voldoen qua pure prestige op allerlei vlak.

De mensen van: http://www.carat.duchatelet.be , zijn dan weer iets beter op gebied van ultra-luxe afwerking en pantsering, voorlopig alvast nog.
Echt brute wagen.
Ik heb deze week nog stage gelopen bij ASV.
Daar heb ik hem ook gezien.
Maar ook nog een C63 en een CL63

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).