Meer plannen voor de AC Ace

Auteur: , 18 Reacties

Een tijdje terug berichtten we al dat de weggesaneerde Smart Roadster waarschijnlijk een tweede leven krijgt in de vorm van een AC. Dit merk, dat bij de meeste mensen bekend is om zijn brute Cobra, heeft hiervoor de oude naam 'Ace' afgestoft. De Ace was de voorloper van de Cobra die van 1951-1962 werd geproduceerd. De nieuwe Ace krijgt waarschijnlijk een 1.0 liter-motor die 61, 71 of 84 pk (met turbo) levert. Hier komt echter nog een motor bij, een elektrische wel te verstaan.

Dit meldt het Britse AutoExpress. Tegenwoordig hoor je er niet meer bij als je alleen maar conventionele versies van je auto maakt. Er moet minstens een hybride in je assortiment zitten lijkt het wel. AC treedt hier in de voetsporen van Tesla, wier Roadster over aandacht niet te klagen heeft gehad, en de nog wat vermogender Zap-X. Het aantal pk’s van de Ace is nog niet echt denderend te noemen, maar wie weet wat er in de pijplijn zit als er echt schot in het project komt!

In september staat de Roadster in Frankfurt, we zijn benieuwd!



18 reacties

word al mooier als de roadster ook
Enig idee of ex-McLaren-ingenieur Gordon Murray nog altijd bij dit project betrokken is? Ik kan me anders wel voorstellen dat die het al druk genoeg heeft met de Caparo T1…
Zou echt kick-ass zijn als deze auto er komt. Als hij dan nog betaalbaar is ook, helemaal bien.
Dit is al een stuk beter dan die roadster (voor hoever je t kan zien)
mmm saai ding
hèhè, ik merk net op dat die koplampen scheel staan
Dit kan 2 kanten op. Of het wordt een enorme hit, of een gigantische flop.
@ Dekster: Dat doen ze bij de Morgan Aero 8 ook. Maar ik kan die auto moeilijjk lelijk noemen. Die koplampen geven die auto een heel eigen gezicht. Gedurfd maar wel mooi!
Henkie Timmer
wier Roadster

is dat niet wiens Roadster???
sorry voor de verbetering, keep up the good work :D
@Arnoud
als je een kleine roadster maakt die redelijk moet vekopen, moet je op safe spelen ;)
Die hybride versie mogen ze wel laten zitten. Dat scheelt weer een berg ontwikkelingskosten en dit karretje kan alleen een succes worden als ie niet zo duur is. En als je voor je dan per sé een beetje groen over wil komen, dan lanceer je eentje die op biobrandstof loopt. Ook groen, maar flink wat goedkoper om te ontwikkelen.
Nu wil ik wel eens zien hoe goed die Shelby in werkelijkheid is. Ik bedoel probeer hier maar eens races mee te winnen.

Hmmmm……..misschien de RCC races?
Het zou heel leuk zijn als het verhaal van een (volledig) elektrische AC Ace waar zou zijn. Het zou ook logisch zijn, want in een stad als Londen (waar auto’s twaalf pond toegang per dag betalen – tenzij ze elektrisch zijn) zou dat een enorme hit worden. Als-ie betaalbaar wordt zou ik er ook serieus over denken, want ik heb voor m’n dagelijkse commute helemaal geen auto met onnodig gecompliceerde en vuile verbrandingsmotor nodig.

Helaas is er verder helemaal niets over een elektrische AC Ace te vinden, ook niet op de gelinkte AutoExpress-site. :(
ik stel voor die grasmaaier motortjes links te laten liggen en er iets fatsoenlijks in te sleutelen…. een Hayabusablok lijkt me een uitstekende keuze! Of toch een desmo3 van Ducati….. leuk geluid, licht motorblok en toch 107pk!

Op zich lijkt de restyle best leuk, maar ik ben vooral benieuwd naar de prijs…. die moet wel een stuk lager gaan uitvallen dan bij de originele Smart roadster en coupé…. want dat was volgens mij het grootste probleem. Het schijnt wel leuk te rijden…dus wie weet.
Ik ben echt heel benieuwd naar de Ace. Hopelijk wordt ’t het succes dat de Smart Roadster niet was. Bij die auto was de prijs gewoon veel te hoog en de versnellingsbak hopeloos…

Can’t wait ‘till september!

Dit zou een echte modern-day Midget of Sprite kunnen worden. Met een bijpassende raceklasse graag! :)
De echte fabriek van AC zit op het eiland van Malta of all places!!!
Als ik de smaken van de motoren bekijk, is dat de nieuwe 1.0 die smart nu in de nieuwe Fortwo gebruikt.

Toch jammer dat niemand brood zag in de echte “smart roadster”. Vet bakkie :)
Steven Kruyswijk

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).