Renault Laguna spyshots

Auteur: , 77 Reacties

Over een klein maandje wordt de nieuwe Renault Laguna onthuld en begin deze maand stuurde Renault alvast wat impressies de wereld in. Voor de ongeduldige types onder ons hebben we hier nog wat extra spyshots.

De foto’s zijn van beroerde kwaliteit, maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. De Laguna is een favoriete leasekandidaat en doet goede zaken als gezinsauto. Ik ben toch vooral benieuwd naar de Laguna Coupé (via: motorpasion).

Renault Laguna spyshot

Renault Laguna spyshot

Renault Laguna spyshot

Renault Laguna spyshot



77 reacties

En hiermee denken ze het de a4/3/c moeilijk te maken?
gaat ze simpelweg niet lukken…
Het ziet er goed uit, maar zoals met alle Renaults …

elektrische storingen EN slechte afwerkkwaliteit,

concurrerend? alleen vanwege de prijs en rijgenot
speciaal, ben ook benieuwd

– Apache
Rijgenot nog niet eens, de duitse concurenten hebben een heerlijk aanbod van motoren, en bieden ook sportieve varianten, zelfs op een gewoon 1.9 dieseltje kan een sport onderstel besteld worden..

ik zie Renault dit niet doen, en over het interrieur: Niet mooi, er is niet nagedacht over punten, waarom moet nou bijv. de cd wisselaar in het dashboard zitten? kan die niet in het bij rijders kastje?
CLK 63 AMG Black Series
achterkant had wel wat mooier gekund, net zoals die soort ”bobbel” waar die cd-dinges in zit
de achterkant doet me denken aan citroën
je ziet wel nog duidelijk de renault vormen
die bobbel in het midden van het dashbord lijkt net of er voldemort ofzo uitkomt
die achterkant doet me oook denke aan een citroen… en interieur.. weer t”e opgeblazen..:s oojèh geef mij maar de nieuwe FORD MONDEO :p nice !! en heb er al mee mogen meerijde.. pff MEEEGAAA GOEIE BAANLIGGING :o nie normaal..:d greetzz
Ik heb noot begrepen waarom een merk zoals Renault, die tenslotte recent twee maal op rij wereldkampioen Formule 1 zijn geworden, er maar niet in slaagt om sportievere modellen met dito bijhorende prestaties brengt.
De Laguna zal ongetwijfeld weer beter afgewerkt zijn, meer comfort, en een betere baanligging dan zijn voorganger, maar het zal wellicht een grijze muis blijven.
Hoewel, de VW Passat is naar mijn mening een al even grijze muis, maar als je die verkoopcijfers van Europa er op naslaat, dan denk ik dat bv. BMW zou willen tekenen voor zoveel 3-series te kunnen verkopen.
Renault zou me nooit bekoren

Die franse roestwrakken toch
Aston Martin Rapide
Sorry…de achterkant kan veel beter….maar het kan ermee door.
A lá C5 die achterlichten.
Het ziet er allemaal veel belovend uit. Nu maar hopen dat ze hun afspraak gaan na komen, dat dit model beter is afgewerkt en minder problemen in dagelijks gebruik zal geven. Wat het uiterlijk betreft, ik vind de auto er echt goed uitzien, voor renault begrippen (zie de megane met ze vissenkom).
Erm Renault heeft toch de megane 225 en de clio 197? als die niet sportive genoeg zijn probeer ze dan met een cup onderstel. ene dat cd speler wil ik liever in me dash dan het rijders castje hoe moet ik anders velig van cd wisselen? over het interiur zeg ik niks tot dat ik erin zit. Je moet ook weer denken dat mensen vandaag de dag liever een 316i zonder veel opties rijden dan een laguna met en dike motor en vele opties, daar heeft de laguna verkoopen verloren niet tegen de dikke volgeladen 3,a4,c.
Mastino Napolitano(hugo)
-edit: nutteloze bijdrage-
Die achterlichten lijken verdacht veel op die van de vorige generatie civic sedan.
Stefan Schuilenburg
Ik vind het een hele stap vooruit. Het valt nog maar af te wachten hoe de coupé bijvoorbeeld eruit zal zien! De 3.5 V6 uit de 350Z in een Laguna, gecombineerd met een sportief onderstel (incl. velgen en het nodige bescheiden tupperware) en je hebt een hele mooie sportieve auto.
Dit zou wel weer een ontslag worden voor desbetreffend persoon…
@Stefan: En dan voorwielaandrijving erop, dat zal goed gaan..

De voorkant lijkt op de laatste Hyundai coupé, wat niet slecht is. Interieur is er ook duidelijk ook op vooruit gegaan.

Maar hij is nog steeds niet mooi vind ik.
Ziet eruit alsof de foto’s door een werknemer zijn genomen. Kijken of deze ook ontslagen wordt, net zoals bij Ford.
De huidige Laguna is een fraai getekend ontwerp. (Alleen een kinderachtig interieur)

Deze vind ik wat voorspelbaar en saai, met name de voorkant (@ evo: thanks)
Vind de achterkant mooi. Jammer dat de voorkant inderdaad wat Hyundai-achtig is. Binnenkant is ook netjes. Ben benieuwd!.

@ Patrick: Makkelijk om gelijk iets af te kraken.. De wereld bestaan niet alleen uit duitse autos

-peace-
Haha, zoals ik zei over de passatkiller, zal de renault het niet overleven.
De passat blijft de heerser ;)
Wat een mottige achterlichten en voorlichten, vond de vorige toch véél mooier, nu kan renault het zeker vergete om de passat te killen.
veelbelovend
Waarom kan alleen Volvo een mooi geordend dashboard maken?
@Brecht: thanks man! duidelijk verhaal. Met die achterlichten en voorlichten kan het niet anders dan dat de passat “heerser” blijft… Echt, goeie reactie!
ow jammer, het is toch een renault geworden
@Brecht, ben je de Mondeo vergeten? De echte Passat killer!

Laguna: exterieur, twijfel, eerst in het echt zien. Interieur, zier er goed uit! Ik sluit me aan bij floryn: veelbelovend.
@Patrick: cd wisselaar? Uit welk jaar stam jij?
Nou, ik had wel wat meer verwacht eigenlijk. Ik ben voorlopig nog niet echt onder de indruk hoor. Maar wat ik me nou echt afvraag…..wat staat er nou op de achterkant ? Als er RENAULT staat (wat je wel zou mogen verwachten) dan mis ik toch een letter of ben ik nou gek ? (Retorische vraag !)
Image Hosted by ImageShack.us
Je zou maar net een Laguna hebben mogen leasen van de baas. Mag je dit wonderschone model begroeten. Volgens mij baal je dan wel behoorlijk. Mag je nog een lange tijd in het oude model rondrijden……..
Werknemer ontslagen? Zal me niks verbazen als dit een stukje marketing is van Renault. Publiciteit is altijd welkom.
@ Lampredi

ik ben redelijk modern, en ik zie toch echt een cd wisselaar in het dashboard van de renault 1-6…
duitse auto’s hebben dit ook, dus ik snap zowiezo niet dat jij het raar vind als ik over een cd wisselaar begint.
het is gewoon dom van renault dat ze zoiets in het dashboard stoppen ipv op een onzichtbare plek.
Ik ben toch niet gek, dat is toche en cd wisselaar?
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/Renault%20Laguna%20III%205.jpg
volgens mij staat er ‘renesa’ op de achterkant, dit lijkt me de testnaam. de twingo had bijvoorbeeld ‘ymivzu’ als testnaam:

http://img59.imageshack.us/img59/5549/z500bv0066cb6.jpg

de achterkant en voorkant vind ik tot nu toe een beetje saai ogen, ook de koplampen zijn te groot. de achterlichten zijn onorgineel, ze lijken te veel op de achterlichten van de gefacelifte citroen c5. het interieur lijkt op deze foto’s een wirwar van (schuine) lijnen met hier en daar een lijntje zilverplastic. ik ben dus nog niet onder de indruk.

maar als ik deze zeer geslaagde impressie zie, die volgens mij heel erg zou kunnen kloppen, dan word ik al wat enthousiaster:

http://www.planeterenault.com/ftp/ftp/toto_l.laguna11.jpg
wat is er mis met een cd-wisselaar op de middenconsole? ik vind het niet storend ogen, en zo kun je onder het rijden nog eens een cd-tje wisselen.
@slk55amg onder het rijden foei! Dat is ontzettend gevaarlijk :-)

Wat is dat nou voor gedoe over een CD wisselaar? Ik heb mijn wisselaar in de schuur liggen en gebruik nu MP3 (jaja, heel modern) maar dat de CD sleuf onder handbereik zit, ipv onder de bijrijdersstoel, kofferbak of in het dashboard kastje vind ik eigenlijk best handig. Kun je op een parkeerplaats of in de file gemakkelijk een CDtje wisselen zonder dat je de auto uit hoeft. Bovendien heb je tegenwoordig in moderne iets duurdere autoradio’s de mogelijkheid bieden om 6 CD’s in te voeren en die nog mp3 spelen ook (1x per jaar 6 MP3 CD’s invoeren en klaar). Ik vermoed zoiest ook in deze laguna.

@Patrick, als je de CD sleuf al jammer vind wat zul je dan trauma’s hebben aan die lelijke gaten in auto radio’s waar vroeger (goed heel vroeger) cassetebandjes ingingen.
CD is een oud medium. Tegenwoordig (en zeker in nieuwe modellen) hoor je je muziek op een Ipod of USB-stick te hebben met bijbehorende aansluiting in het dashboard.
Bij renault gaan ze terug in de tijd ipv vooruit in de tijd.

In plaats van een MP3 speler waar 1000 tracks op kunnen, lepelen ze een heel cd wisselaar in je dashboard.
Eerst die absurde km-tellers van hen met van die olifante digitale cijfers waarmee heel de file op de e40 kan meezien hoeveel je rijdt en nu een absurd idee om een cd wisselaar in je dashboard te lepelen.

man man man toch, creatief zijn ze wel …
Damn, zijn dit nu ‘spyshots’ of gewoon onderdeel van de Laguna-PR-Campagne..??
Denk eerder het laatste !
Erg toevallig dat er geen foto van de ‘hele’ auto bij zit ;) !
Hoop voor renault dat ze nu is een betrouwbaar product op de weg zetten en niet zon wanproduct.De 3 duitsers hoeven zich ieder geval niet druk te maken,want op dat niveau komt men nooit.Heeft men de knowhow niet voor.
@Mark: Iets zegt me dat jij anti Laguna bent. En dat is best. Maar je bent wel een beetje vermoeiend. Ik las n.l. ook de discussie die je voerde in het vorige Laguna onderwerp. Ik kan jou in elk geval niet serieus meer nemen.
Misschien ga ik m’n boekje te buiten om dit te posten maar ik moest het even kwijt.

PS
– Misschien is de CD gleuf voor het navigatiesysteem of MP3-cd wisselaar. Weet jij veel?
-De laguna heeft nooit een digitale snelheidsmeter gehad.
Ik ben zelf een erg tevreden renault rijder met name door het comfort dat zij leveren en (met wat bredere wielen) zeker niet onder doen aan sportiviteit.
Bij dit model vraag ik me af vanwaar die citroënkont? Daarnaast vind ik het jammer dat ze van de grotere modellen nooit zulke sportieve machines uitbrengen.
Oja en de argumenten tegen de cd-speler is ook klare onzin! Ik kan me voorstellen dat de standaard cd-spelertjes van de autoshop te wensen overlaten maar dat is bij een nieuwe auto niet aan de orde. Althans niet bij Renault.
Ik heb ook geen hekel aan de cd wisselaar, alleen de plek.
als rijder vervang je niet tijdens het rijden ff een cd. Zoiets doet de bijrijder, en dan is het makkelijk als iets in het bijrijderskastje zit, ook al kunnen er 6 cd’s in lijkt het me gewoon overbodig dat het in de middenconsole zit.
Maarja, tegenwoordig heeft iedereen een ipod…
Zo te zien (foto 4) heeft deze ook al last van pech;)
jongens..wat een discussie over zo’n cd wisselaar, renault is echt niet de eerste die hem in de middenconsole plaatst. ook mijn slk heeft er een in de middenconsole, en ik vind het hardstikke handig. bovendien, wie zegt er dat renault niet, naast de cd wisselaar, ook een MP3 instalatie kan leveren?
Nou, ik ben er nou niet echt kapot van. De huidige Laguna was bij de introductie bijzonder en erg mooi, maar deze is een beetje saai. Het design van Renault is veel saaier en behoudender geworden met de Modus, Clio en Twingo. Waren de Laguna, Espace en Vel Satis nog designkunstjes, nu zijn de modellen van Renault gewoon weer ‘gewoon auto’s’. Geen ‘Createur d’automobiles’ meer. Jammer.

http://img393.imageshack.us/img393/8882/lagunateaser9wzh2.jpg
Waar is het design? Dit is een suffig stuur, zeg. Doet me denken aan zo’n koeienvlaai. Jek.

http://img511.imageshack.us/img511/7935/lagunateaser10wqb3.jpg
Opvallend: op de spyshots zie je nog een ouderwetse handbediende parkeerrem zitten. Op de foto’s van Renault is het een elektronische: zeker een optie. Navigatie bediening is wel erg netjes!


De Grand Tour ziet er en profile dan wél weer leuk uit!
Van wat er tot nu toe is getoond is het watertanden. Echt een heel mooie auto. Interieur ziet er gewoon netjes uit, niet te saai, overzichtelijk met een subtiel vleugje design. Het worden moeilijke tijden, met een nieuwe Ford Mondeo, een nieuwe S40/V50 versie, en een nieuwe Laguna. En dan erachter gaan komen dat je net te kort komt in je leasebudget… ;)
@Rick dos 12:42
Hahahahaha Welke sukkel bedoel je hier ?
Ik ken jou een beetje makker. Jij hebt iemand in gedachten !
Geef maar toe.
Nou ? Kom op. Zeg het maar…………

O

Wacht effe…..

K*T

Ik moet nog 95.000 Kilometer in een oud-model.
(Mental note : Morgen even met mijn baas praten) :-(
@saxo

Je bent het nu kwijt en hoe voel je je nu?

Veel beter?

Ik ben niet anti laguna, maar ben wel pro duitse kwaliteit, is daar wat mis mee?
Is vrije mening of keuze geen basis van deze maatschappij? Mekaars voorkeur of mening accepteren?
Zoals er zijn die anti VW, Audi, BMW of benz zijn bijvoorbeeld, ieder zijn keus en die keus moet gerespecteerd worden. Niet dat men begint dat VW-rijders dikke nekken zijn, dat is een aanval op de persoon in kwestie en is dan ook geen voorkeur aan een bepaald merk.

Als je de discussie leest, lees aub de discussie vanaf het begin voor je iemand niet meer au serieu neemt.

Franse wagens zeggen me nu eenmaal niets en waarom dat zo is is omwille van hun design dat me al evenveel zegt als het gezang van vogels op een mooie lentedag in het park. Het tweede is dat franse merken weinig investeren in onderzoek en ontwikkeling in tegenstelling tot duitse of japanse autobouwers. Bij de prijs van best engine of the year halen ze bijvoorbeeld nooit de top 3, dat zegt genoeg over hun ingesteldheid voor MIJ.

kijk zelf maar

http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/previous04.html
Hey! Het filmpje dat ik in mijn post had proberen te plakken werkt niet!


Dan maar even hier klikken: http://www.autojournal.fr/scoop&flv=13
@ mashell:

De mondeo vind ik zelf een mooie wagen en heeft een héél leuk weggedrag, al vind ik de afwerking niet zo best ;).
En wat krap motoren keuze vind ik, tege de passat heb je een ruimschoots vermogens verschillen, kortom de passat is de nr.1 gwn.
de achterlichunits doet me denken aan aan Ford Focus CC
@autoblogger: Ja, uhm, já. Ik had ze even over het hoofd gezien. Foutje! *schaam*

Neemt gelukkig niet weg dat de Grand Tour wél fraai wordt. ;)
Zwaar Offtopic:

@Mark: dus een auto of merk afzeiken (want dat ben je aan het doen) noem jij niet “anti” maar “pro” iets anders? De discussie heb ik gelezen en je bent wel heel erg fel voor iemand die niet “anti” is. Meningen respecteer ik maar ik vind dat je de jouwe aan het opdringen bent (vorige discussie).
Je beweert nu ook nog eens dat Franse autofabrikanten weinig investeren in onderzoek en ontwikkeling. Zeker Renault behoort tot een van de innovatievere merken hoor. En als “the engine of the year award” jouw enige referentie is….denk IK dat jij geen verstand van zaken hebt.
@saxo

Mijn eerste reactie daar was dat Renault roestproblemen had eerst en vervolgens problemen met hun elektronica, daarop volgde reacties van anderen die de discussie op gang brachten. Ik denk niet dat ik iets opdring

Vrije meningsuiting man, zoek dat woord is op in de Van Dale
-edit-

Mijn enigste referentie engine of the year? ik denk dat jij niet goed kan lezen

bijvoorbeeld 2006:
2006 Winners
Best New Engine: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
Best Fuel Economy: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive
Best Performance Engine: BMW 5-litre V10
Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA
1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
1.4-litre to 1.8-litre: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive
1.8-litre to 2-litre: Volkswagen 2-litre FSI Turbo
2-litre to 2.5-litre: Subaru 2.5-litre Turbo
2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin Turbo Diesel
3-litre to 4-litre: BMW M 3.2-litre
Above 4-litre: BMW 5-litre V10
International Engine of the Year 2005: BMW 5-litre V10

Beste motor, beste verbruik, beste motorperformantie, … etc allemaal duitse of japanse merken, franse merken? daar hoor je niets van.
check de jaren voor 2006 ook is even…

Ik denk dat dit meerdere referenties zijn

Ben zelf onderzoeker en weet welke opdrachten binnen komen voor de afedeling voertuigtechnieken. Zo weet ik dat bijvoorbeeld BMW of toyota veel geld pompen in duurzame ontwikkeling.

zwaar offtopic? wel
Ze kunnen/zullen me niet/nooit bekoren en daarmee einde discussie
veiligheid ja, daar inevesteert renault veel in, maar een megane die los door de peage vliegt omdat de elektronica het niet doet noem ik niet echt veilig.
@Brecht
Je leest vaker van de krappe keus aan motoren bij de Mondeo. Maar wat we nu weten van de nieuwe Mondeo zijn slechts de introductie motoren, de meest verkochte. Er komen er echt wel meer, de huidige Mondeo is op een bepaald moment in z’n modelcyclus zelfs leverbaar geweest met een keuze van 3 zescilinder motoren.
@ mashell Dat kan goed zijn maar ik ben eerder voor de passat dan voor de mondeo,
Afwerking is toch beter hoor. Voor de rest is de mondeo een goede concurrent :)
Lone racer, leer eerst eens nederlands schrijven voordat je commentaar geeft.
(misschien daarom “lone” racer??????)
@Mark: De Engine of the Year Awards zijn niet echt een goede maatstaf, dat weet zo ongeveer iedere autoliefhebber met een hart voor techniek. De motoren die over de gehele wereld verkrijgbaar/gekend zijn, maken zeer duidelijk het meeste kans. En met alle respect voor de jury-leden: de meesten zijn gewone auto-journalisten, zonder enige technische achtergrond. Dit gezegd zijn wil ik nog even melden dat je de technische know-how van Renault en PSA duidelijk onderschat. Als voorbeeld gebruik ik de 2.0 dCi 175 van Renault, werkelijk een juweel van een motor. Lang was hij de krachtigste 2 liter diesel, maar nog belangrijker is het ongelofelijk lineair gedrag en de trillingsvrije werking. Als je denkt dat de Franse constructeurs technisch achtergesteld zijn raad ik je aan om toch eens even een proefrit te maken met deze motor. Verder is het natuurlijk duidelijk dat de Franse constructeurs in het verleden vaak vernieuwende autoconcepten en technologie lanceerden of voor het eerste op grote schaal toepasten. Denk maar aan de hatchback (lang geleden), monovolumes, automatische parkeerrem, keyless go/entry, robotisering van versnellingsbakken, roetfilters, adaptieve veersystemen, enz.
Oh, en wat die roestproblemen betreft: in de recente geschiedenis bleek al dat vooral Duitse auto’s hier last van hebben. Ik geef een aantal voorbeelden: portierkaders van de Ford Mondeo, laserlassen op het dak van de Golf V, spatborden van de Astra, allerhande problemen bij de vorige generatie van de MB E-klasse, enz.
@Mark: Ik vind jouw reactie helemaal nergens op slaan. Je begrijpt me totaal niet denk ik. Ik stop ook met de discussie.
@jef en wat te denken van de turbo? ook een renault product
Der spreekt hier iemand van “die franse roestbakken toch”
Wat een flauwekul toch! Een mening over een auto mag iedereen hebben ja maar zo denigrerend doen is toch echt onnozel.
Als al die franse auto echt zo slecht waren als hier sommige beweren dan werd er geen enkele meer verkocht.
Je kan een auto mooi of lelijk vinden of moet er echt een van beieren of wolfsburg zijn vooraleer sommige iets goed vinden?
Wat een kuddedieren toch
@mark de turbo komt bij renault weg dus zonder renault had jij niet zo’n ‘fijne’ knikkerbak tdi
Zo zitten lullen op een cd wisselaar in het dashbord !

Bij mijn weten doet vw en audi dit al lang zonder die onnozele commentaren !

En dit soort wisselaar stond al in de vorige laguna en is heel praktisch !
Er kunnen ook mp3 mee afgespeeld worden en de ipod kan er ook op aansloten worden !

En de dag dat vw een digitale kilometerteller in één van hun wagens steekt lach ik mij een kriek want dan zal iedereen het wel mooi vinden !
@ jef

Kan je alleen maar gelijk geven , op gebied van innovatie staan de fransen nog steeds een bankje hoger , op gebied van afwerking de duitsers !
Maar ze kosten dan ook meer in aankoop , voor wat hoort wat !

Mensen zitten hier te kakken op wagens waarmee ze zelf nooit hebben gereden , laat staan ingezeten !
Nwe Laguna wordt een topauto. Gezeur over elektronika moet eens ophouden. Dat was alleen bij de eerste lichting Laguna’s van het huidige type. Maar die zaten dan ook bomvol technische snufjes die andere merken (zelfs nu) nog niet bieden. De huidige Laguna staat zelfs in de duitse kwaliteitsonderzoeken in de top, zelfs boven de Avensis!
Ik heb al veel Duitse auto’s gehad, maar ook die waren niet foutloos (2x kapotte turbo op Golf 1.9TDI, A3 met ramen die naar beneden vielen en een A4 op LPG die meer in de garage heeft gestaan dan op de snelweg).

Kortom, die nwe Laguna biedt straks het beste van de huidige Laguna in een nieuw bij de tijds jasje…..laat maar komen. (om nog maar over de coupé te zwijgen)
ik heb verschillende merken gereden de voorlaatste was een volkswagen altijd wat reparatie na reparatie ,rij nu een renault heb een repratie gehad en 160.000km gereden ben tevreden,al heb je 400pk je kan ze toch nergen gebtuiken zelfs in duitsland niet.racen doe je niet op de openbareweg.
niet alleen de eerste laguna’s, wat te denken van de slecht elektronica in de nieuwe scenic’s ( zwaar schakelmechanisme en een niet werkende keyless entry) of bij de espace’s die wasstraten niet doorkomen omdat de handrem automatisch de wielen blokeert. beetje jammer al die elektronica, kan alleen maar stuk gaan.

Het model ziet er wel leuk uit, maar smaken verschillen.
Geweldig dat er nu een Renault is die zelfs door de Renault-directie is goedgekeurd. Hij is zelfs beter dan menig andere Europeesche en Aziatische ‘hoogvlieger’. Ik begrijp het pessimistische bij Renault maar geef ze een kans, negatief kan altijd nog. Per deffinitie is geen enkele auto beter of slechter, ieder merk heeft zo zijn probleem. Deze is er gekomen zonder “Franse Slag”, (h)eerlijk model………………
IK hoop dat hij minstens even goed is dan mijn huidige laguna! Ik lees hier idd veel reacties van mensen die er nog nooit hebben ingezeten, best grappig eigenlijk. Heb algemeen de indruk dat eigenaars van franse wagens ‘iets’ meer openminded zijn dan hun duitse tegenhangers. Behalve voor de 2.0 diesel van BMW denk ik dat de 2.0dci van Renault niet veel te leren heeft van de Duitsers… en wat betreft interieur en exterieur, eerst zien (in’t echt) want zo ben ik van de buitenkant niet erg onder de indruk.
kwa afwerkingskwaliteit is renault echt slecht, khoop dat ze daar lessen uit getrokken hebben!!
thuis rijden we al jaren renault en daar hebben we vrijwel nooit problemen mee gehad, ok een keer toen we op vakantie gingen een slappe band door een spijker maar dat licht toch zeker niet aan de auto. Het comfort vind ik zeker heel fijn en ik blijf ook altijd renault rijden.
ik denk dat deze nieuwe versie van de laguna het hoog gaat scoren ook kwa prestaties en uiterlijk.
Rij momenteel een Laguna van de eerste generatie (1998) op benzine.
Heb nog geen betere auto gehad.
Ford liet me ook nooit in de steek maar die ene SAAB 900 EMS , was me dat een nachtmerrie op wielen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).