We hebben allemaal weleens een flimpje gezien van het productieproces van een nieuwe auto. Misschien kijk je er niet van op, maar persoonlijk blijf ik het altijd bijzonder vinden om te zien hoe dit proces naadloos gestroomlijnd is en voor een belangrijk deel is geautomatiseerd.
Desondanks komen er toch nog behoorlijk wat mensenhandjes aan te pas voordat een auto daadwerkelijk de fabriek verlaat. Op onderstaande filmpjes kun je even meekijken achter de schermen in de Mercedesfabriek in Bremen. Een weekje rondhangen in zo’n fabriek lijkt mij voor de verandering weleens geinig, maar ik moet er niet aan denken dat ik in zo’n fabriek oud zou moeten worden.
(via: motorpasion)
Zo wordt het toch nog een educatieve zondag/pinksteren.
ze doen eigenlijk nog wel veel met de hand vind ik.
Indrukwekkend! Hoe feilloos en accuraat die machines werken enzo, echt knap eigenlijk hoe ze dat voor mekaar krijgen.
als ik in die fabriek zou werken, dan zou ik per dag een paar onderdelen meenemen en mn eigen uber mercedes bouwen, hoewel dat eigenlijk niet samengaat ;) mercedes en uber
Jezus, dat die lak niet een keer beschadigd wordt tijdens het assembleren.
Knap STAALTJE werk.
#@ Marex
teveel johny cash geluisterd zeker…
Zeer indrukwekkend , wat mij opvalt dat die robots zo secure hun handelingen doen . Goh zijn er ook filmpjes van andere merken :P
Marex, moet je vooral doen. 2 dagen later staan ze bij je en lig je terecht buiten.
Alle onderdelen zijn besteld per wagen en zal onmiddellijk opgemerkt worden.
Daar sta je dan werkloos te wezen met 3 schroefjes en een zijraam.
@Supermug: LOL!
……Echt helemaal niemand hier?…….niemand hier die een inkoppertje kan maken?!……….nou ja, aan mij dan de schone taak…..
Is dit niet van dat Discovery programma “How it´s made”? In dat programma zie je ook altijd hoe dingen worden gemaakt. Dingen die je dagelijks gebruikt of om je heen ziet. Maar waar je nooit bij stilstaat dat zulke producten ook gemaakt moeten worden. Daarom vind ik het wel interessant om te zien hoe ze taxi´s maken…….
zot hoe alles zo mooi in elkaar past, er komt echt wel veel kijken bij de productie van een auto.
Taxi??? Rick Dos ik snap er helemaal niks van. Zit ik hier een fulm te kijken hoe een mercedes in mekaar wordt gezet. Begin jij ineens over taxi’s….
Nou S AMG, volgens mij in het 1e filmpje zie ik een E-klasse achterlamp, en dat is toch echt een taxi:P de rest van de Mercedesen niet maarja. Die naam hebben ze nou eenmaal.
Nou, nou taxi. Dat vind ik een beetje minderwaardig hoor. Er zijn ook best aannemers, marktkooplui en kermisexploitanten die in een mercedes rijden. En wat te denken van al die 65 plussers.
Als taxi chauffeur wil je gewoon een goede auto hebben en die robuust is.Men zal niet voor een lexus(te dure toyota)Of een ordi-bmw gaan,want deze voldoen niet aan deze eisen
@SLK, helemaal mee eens, die wagens zijn super goed daarom rijden ze er ook mee. ben het natuurlijk niet met je lexus verhaal eens aangezien een mercedes inverhouding veel duurder is dan wat je krijgt en lexus ook perfecte auto’s zijn. En bmw’s zijn ook perfecte auto’s en zal ook zeker aan de eisenvoldoen.
Er werken zelfs vrouwen daarzo :)
@S AMG
Ja, maar als een deur voor me open wordt gezet dan moet ik ff een kijkje nemen….. ;) :P
@Merc
LOL! :D
indrukwekkend hoe precies en nauwkeurig die robots zijn afgesteld. Respect voor het programmeerwerk :)
Mercedes is gewoon een allermansvriend.Van aannemer tot oliesjeik
Ga eens kijken in Born.
Daar worden overgewaarde taxi´s gemaakt en is de productiestraat echt state of art………… Spreek hier uit ervaring.
Oeps, die Smart wordt niet meer gamaakt…………… hehe
Nou ja, dan blijven nog altijd die rijstkokers over
Lexus schrijft,
27 May 2007 om 17:43
Nou S AMG, volgens mij in het 1e filmpje zie ik een E-klasse achterlamp, en dat is toch echt een taxi:P de rest van de Mercedesen niet maarja. Die naam hebben ze nou eenmaal.
Nee Lexus. dit is geen E-Klasse, maar een W203 C-Klasse.