Autodelta 147 GTA: 422 pk

Auteur: , 53 Reacties

Completely bonkers! Maar o zo leuk! Autodelta is specialist in het opfokken van Alfa Romeo's. Hun laatste creatie betreft de Autodelta 147 GTA AM 3.7 Super die er weer een handjevol pk's bij krijgt.

De standaard Alfa Romeo 147 GTA haalt 250 pk uit een 3.2 liter V6. Om tot de spectaculaire vermogensstijging te komen doet Autodelta twee dingen: allereerst wordt het blok opgeboord tot 3,7 liter en daarnaast wordt er een Rotrex supercharger gemonteerd. Die combinatie was al bekend in 400 pk trim, maar Autodelta heeft toch nog meer pk’s uit het blok weten te halen. Totaal is er nu 422 pk en 520 nm beschikbaar.

De ophanging is ook veranderd met aangepaste veren, een nieuwe anti-roll bar en een gewijzigde wielgeometrie. Een sperdiffertentieel moet er voor zorgen dat alle 422 pk’s nog enigszins nuttig op het asfalt kunnen worden gezet. Topgear testte al eens een 328 pk sterke versie (video) en die kwam bijzonder goed uit de verf.

Autodelta 147 GTA AM 3.7 Super

Autodelta 147 GTA AM 3.7 Super

Autodelta 147 GTA AM 3.7 Super

Autodelta 147 GTA AM 3.7 Super

Autodelta 147 GTA AM 3.7 Super



53 reacties

zozo, mooi ding =) die hot hatches zijn wel leuk :D
Dat is nou echt een wolf in schaapskleren! Daarmee blaas je bij alle getunede schapen in wolfskleren mee weg!.
Jammer toch altijd dat je die voorste nummerplaat geen deftige plaats kan geven.
Is deze voorwielaangedreven of vierwiel? want 422 pk op de voorwielen vind ik een beetje teveel van het goede.
daarom dus ook sper dif..
Véél beter dan het origineel.
Ken iemand die een 147 GTA bezitte…. Hij vond de 2wd echt zeer slecht funtioneren. Erg veel wheelspin op de voorwielen bij het optrekken (weliswaar met een sportieve rijstijl, maargoed) en tractieproblemen in bochten. Zijn auto was niet eens opgefokt, maar gewoon af-fabriek.

Dit alles laat mij dus echt twijfelen over de wegligging en handelbaarheid van dit monster hierboven!
veel wielspin bij het optrekken????? had die kwibus wel een rijbewijs.
Ondanks alle slechte verhalen n dat dit model inmiddels is achterhaald door de concurrentie staat de 147 GTA bijzonder hoog op mijn wilikhebben-lijstje! Het geluid, het uiterlijk, het interieur, wielspin in de 3e versnelling :p en alles gewoon halen uit een bijzonder goede turboloze toerenmotor, oeh, de liefde!

En natuurlijk zal ik daags na aankoop aankloppen bij Autodelta of Madeno voor een paar zo onzichtbaar mogelijke, maar ook zo effectief mogelijke upgrades!
Mooiste hot-hatch nog altijd maar hij heeft dringend nodig aan 4-wielaandrijving, of nee, nog beter natuurlijk, achterwielaandrijving. Dat zou er pas een gemeen monstertje van maken!
Gek op Wielen
Ik blijf dit echt een hele mooie auto vinden! :) ‘

Het linkje naar de video gaat trouwens naar een filmpje die niet langer beschikbaar is! Hier een linkje naar youtube waardat het filmpje wel werkt:

http://www.youtube.com/watch?v=bPxeouwzIM8
Ik heb zelf een standaard 147 GTA en ik ben er al 3,5 jaar onwijs tevreden over. de wegligging is goed de tractie is ook goed, alleen bij nat weer heeft hij wel wat onderstur. ik weet dat de “gewone” autodelta met 328 pk redelijk goed rijdt en ik ben heel benieuwd naar deze. het enige nadeel aan autodelta is de prijs want voor deze upgrade ben je ongeveer het zelfde kwijt als voor de auto zelf.
@lincoln
Al heb je al 30 jaren lang je rijbewijs.. als je dit beest hard op z’n staart trapt gaan de wielen vanzelf spinnen.. alleen t moet niet overdadig worden, en dat is dus een veelgehoord probleem bij deze Alfa
Bedankt Gek op Wielen!
mooie auto
hoe snel kan hij gaan
NEEE!!!!
ze zijn aimee vergeten :@:@
@greg .. met brede banden en voertuig beheersing moet het toch gewoon goed kunnen gaan .. je kan met een oude panda nog wel wegspinnen.
mooiie sportieve auto voor in de stad
422 peekaa?! op de voorwielen?! dat is gewoon te veel peekaa, maakt niet uit wat ze allemaal hebben aangepast dat kan niet goed gaan!
lekker hoor, maar die nummerplaat voor blijft niet uitzien
hebben heben hebben hebben
Die gta’s hebben zo’n mooi geluid, dat kun je gewoon jammer genoeg niet uit een vierpitter krijgen, gewoon zo puur.
citroënfreak
Waarom verspillen zo nog zoveel geld aan zo een oud model.
ik had op mijn oude 156 een kleine nummerplaat links.. dat ziet er stukke beter uit
Omdat het een prachtauto is!
kun je dat voorste nummerbord niet op de ruit sprayen? want dit verneukt de voorkant én je weet dan zeker dat je je kenteken niet verliest ;)
Ik als een van de weinigen hier heb met de 156 GTA 3.2 V6 Autodelta mogen rijden met 328 PK op de voorwielen.

En mensen ik kan zeggen niks wielspin het diff doet heel goed zijn werk, en de wegliging is van een andere planeet. De auto reed heel vriendelijk zeker qwa koppeling en versnellingsbak auto pakte zo mooi op helemaal geen moeite of hard werken.

Binnen een paar tellen zat je aan de 200, ik vind de 156 GTA met autodelta Evo kit nog mooier zeker in het rood. De auto die ik mocht rijden was bij Henk Thuis geweest van Intrax voor het onderstel en was voor een paar dagen in Nederland. De auto koste zonder BPM en BTW ik geloof iets van 65.000 euro helemaal klaar. Dat was dus met aanschaf van een nieuwe Alfa 156 GTA erbij momenteel kun je er al eentje kopen voor rond de 20.000 euro.

Dat is dan wel de standaard versie, de jongens van Autodelta maken gewoon hele mooie producten op een hoog niveau voor mij de beste Alfa tuner.

Groeten

Niels
mensen lees fatsoenlijk, er staat een sperdifferentieel op! wat betekend dat? geen spin op de voorwielen bij het optrekken( denk aan abs maar dan omgekeerd, bij het gas geven!) , de pk’s worden volledig benut door dat, maarja goedkoop is het ook niet.
Heeft die nou een GT grill of ben ik gek aan het worden…?
Nieuwe en oude grill van de 147 zien er toch anders uit….argh!
Sorry, maar dit is lelijk. En dan spuiten ze 422 pk in een voorwielaangedreven auto… Juah, juist. die standaard 250 pk is al op t randje van compleet geen wegligging.
Mooi, heel mooi. De standaard GTA leek mij al bruut, maar dit! Wanneer komt ookalweer de nieuwe 147 zeg maar..? Vraag me af of Alfa dan weer leuke dingen gaat doen, want wat ze nu doen slaat nergens op: V6 schrappen van de Alfa GT motorenlijn! De enige variant die ik altijd zie rijden van de GT ís juist de V6 :-S
@lincoln
Yep.. t kan prima gaan met goede voertuigbeheersing en brede banden. Als je normaal sportief rijdt, levert deze bak een en al plezier op, maar wie compleet los wil gaan kan liever in een R32 racen dan in de standaard 147 GTA lijkt mij. De R32 is beter voorspelbaar, waardoor je meer risico’s neemt als je racet.

Jammer genoeg kan ik alleen maar afgaan op de commentaren van anderen die deze auto wel goed kennen. Ik ben sowieso wat racen betreft voorstander van achterwiel aandrijving. Ik heb wel ervaring in het hard rijden met BMW’s en als je eenmaal in een snelle BMW hebt geplankt is er praktisch niets dat dat gevoel kan evenaren.. (afgezien van de echte raceauto’s als Lambo, Ferrari enz)
Zag vandaag toen ik van London kwam, deze gta in Belgie staan, bij een benzine station samen met een maatje van hem, ook in een 147 gta (nummerplaat s9999 BAD) en een 156 gta staan! Coole bakkies met een lekker geluid :D
Mooie en snelle hot hatch die 147 gta…iets wat de golf r32 niet heeft…nou ja snel en lelijk is ie dan weer wel.
@jesko

“Juah, juist. die standaard 250 pk is al op t randje van compleet geen wegligging.”


Ga eerst eens rijden in een 147GTA voordat je zo’n onbenullig commentaar geeft…. je leest teveel blaadjes…. Vriend van me heeft o.a. een 147GTA en ja uiteindelijk wil ie wel spinnen in een krappe bocht… maar dat doet elke auto met een %$^#@* achter het stuur… Dit ding kan serieus hard de bocht door!
AR156 2.0 TURBO/By NOVITEC
Mwaah Als ik een Keer de Loterij wint…dan wist ik het wel!!! op naar AUTODELTA UK met een 147GTA of 156GTA!!!! yes yes
@bmwf, een sperdifferential betekend niet dat de wielen totaal niet meer kunnen spinnen. een sper lockt, de twee voorwielen zodat er niet één afzonderlijk kan spinnen, dit is ook waardoor het voor minder ervaren chauffeurs onderstuur veroorzaakt.
FORDGTFREAK!!!
ziet er vn de voorkant braaf uit maar die achterkant………
Hey,

bedankt voor jullie enthusiaste artikel, top man! Misschien kunnen jullie binnenkort ook iets over de Auto Delta Tour schrijven, vette shit echt voor petrolheads!

is ook een video te bekijken.

Take care,


enrico69
(Auto Delta family)
@ ZeRoo, nee je bent niet gek
@tomrs6
volkomen mee eens!
@bmwF
een sperdifferentieel zorgt er niet voor dat de de wielen niet meer spinnen maar dat de auto niet teveel scheef trekt als hij slipt. met andere woorden, een sperdifferentieel zorgt ervoor dat de banden steeds evenhard draaien.
Iedereen heeft komentaar op te veel vermogen,wielspin etc..

Hoe kan ie dan de M3 CSL etc. gewoon zoek rijden met zn voorwielaandrijving??

GTA is echt fantastisch te rijden,puur genieten van zijn rij eigenschapen!! en het geluid van de mooiste V6 die er bestaat niet te vergeten!!
422 pk op de voorwielen is gewoon teveel. De voorwielen moeten sturen de wielen aandrijven en remmen. Met zoveel vermogen is dat geen goede combinatie.

Kijk naar een merk als bmw, de voorwielen doen het stuurwerk en de achterwielen de aandrijving een veel betere combinatie. En dat komt ook nog eens ten goede van de gewichtverdeling 50% 50%

Een sper diff heeft niks te maken met optrekken, deze zorgt ervoor dat je bij het uitkomen van de bochten geen tractie verliest. Het is een natuurlijke eigenschap dat kracht voor de makkelijkste weg kiest, dus in de bocht verliest het binnenste wiel druk en daar zal dan ook een hoop kracht naartoe gaan, het wiel kan dit niet verwerken en dus verlies je tractie. Het sper zorgt ervoor dat de kracht verdeelt wordt en je dus op die manier geen tractie verliest en sneller een bocht kan uit accelereren.

En een feit is als jij met 422 pk rechuit vol gas geeft, die wiele van deze 147 gta dat vermogen echt niet kunnen verwerken en om kunnen zetten tot een versnelling, je blijft gewoon stilstaan.

Pak een gemiddelde achterwielaandrijver met 400 of meer pk en geef stilstaand vol gas, deze spint ook. Alleen er komt veel meer druk op de achterwielen te staan omdat het gewicht naar achter valt, hetzelfde gebeurt ook bij een voorwielaandrijver en daardoor komt er bijna helemaal geen druk op de voorwielen meer te staan.

En dat heeft niks met rijbewijs te maken, de snelste start is koppeling tegen het aangrijppunt aan gas op 3000 rpm en in een keer op laten komen.
Quote van Business:

alles gewoon halen uit een bijzonder goede turboloze toerenmotor, oeh, de liefde!

Voor jouw duidelijkheid, een compressor is ook een turbo alleen dan een mechanische.

ps. wel leuke reactie die je gaf over de 2.0sd motor van bmw.
kijk dit dan, een auto met een ontwerp van bijna 7 jaar oud en nog steeds een prachtwagen dat het is. qua uiterlijk vind ik op dit moment geen enkel auto aan tippen (zelfde klasse)
blijft altijd hetzelfde dat de mensen die zelfs nog nooit zo’n auto gezien hebben het meeste commentaar leveren.
ik rij zelf in een alfa romeo gtv 3.0 v6 met 220 pk en ik moet serieus mijn best doen om hem goed te laten spinnen. dat zegt volgens mij wel wat over dr tractie van de auto.
in een gta met 400+ pk zal het vast erger zijn maar ben ervan overtuigd dat de wegligging nog steeds goed genoeg is om menig stoere bmw’s zoek te rijden.
eh nee.. de 335i niet:p
422PK, niet meer normaal! ben benieuwd of hij ook (handen los) in een rechte lijn kan blijven rijden!? of is er bergen torquesteering!? dat ze het onderstel hebben aangepast is niet meer dan logisch anders is het helemaal zoek met de wegligging. hij zal ook wel banden voor ontbijt, lunch en diner lusten. elke 10000km zeker nieuw rubber laten monteren? idd de standaard versie is al een hand vol zodra er gestuurd moet worden. het is ook niet voor niks dat alfa heeft gemeld dat alle modellen met meer dan 250pk vanaf heden 4×4 krijgen.
Er bestaat ook nog zoiets als Tcs.. maargoed mijn pa rijd een Alfa 166 3.0 v6 24v uit 2002 met squadra chiptuning en compleet andere uitlaat en verlaagd tot nog maar 8cm van de grond en hij zit tegen de 270pk aan op de voorwielen en een subaru impreza sti van 300 pk is zelfs slomer tot de 80 met 4wd pas na de 80 is ie even sneller maar uiteindelijk verdwijnt de impreza weer uit de spiegel..

dus 422pk is nog best rijdbaar op de voorwielen als bijna 270pk dat vrij makkelijk is

en die 166 rijd zelfs bmw 530 kwijt 530d 745 en vrijwel alle 3 serie’s dus die 422pk rijd ze helemaal zoek de bmw’s op de m5 / m6 in ieder geval
Ja, dat is nog eens wat 422 PK.!
Dat is snel naar de max. snelheid rijden, in nederland dus 120.!!!
Waar is dit dus goed voor.?
Een dikke boom langs onze smalle wegen gaan echt niet op zij hoor!
zoveel vermogen kost alleen maar veel, erg veel brandstof.
Weg gegooid gelds dus!
Of het moet een verlengstuk van je lupido zijn.!!!
Echt iets voor kleine smalle mannetjes of domme blondjes.
@PDM: doe je sandalen weer aan en ga met de hond een wandeling maken
De meesten die reageren hebben of zelf een ouwe roestbak of nog geen rijbewijs, en maar onbenullig commentaar geven met zogenaamde ”feiten”…

Kijk eens het filmpje van topgearen naar de rondetijd. Hij rijdt er genoeg zoek en dat zijn niet de minsten! (denk aan een 4 (!) wiel aangedreven Impreza STI…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).