De-grote-maandagavond-Dacia-Logan-MCV-meeting-quiz

Auteur: , 73 Reacties

Vijf lastige vragen over de Dacia Logan MCV...

Afgelopen zondag 3 juni werd de eerste Dacia Logan Meeting in Nederland gehouden. Een bijzonder evenement want het waren voornamelijk MCV rijders die hiertoe spontaan het initiatief hebben genomen. Dergelijke bijeenkomsten zijn wellicht voor klassieke modellen gebruikelijk; bij een auto die pas vier maanden op de Nederlandse markt is komt het uitermate zelden voor.

Speciaal daarom hebben we een korte quiz voor deze maandagavond:

1: Wie is die ene met dat daciapetje?
2: Wat is het gemiddelde verbruik bij max 110 km/u (met airco aan)?
3: Hoeveel matten zitten er in de standaard mattenset voor de zevenpersoons MCV?
4: Hoe maak je een instapplek voor je hond?
5: Mag “marxx” firefox installeren van z’n vrouw?

Alle antwoorden kun je vinden in de artikelen en reacties op dacialoganmcv.nl!

Of check gewoon het filmpje van de meeting (incl bijpassende soundtrack):



73 reacties

Een owners-meeting van zo’n nieuw model?! Dat is vrij bijzonder ja… Vreemd dat er nu al ‘liefhebbers’ zijn, hoewel het ook wel de echte budgetwagen van de markt is, een beetje zoals de 2cv in 1948 was. Maar die werd toen niet gelijk zo geliefd…
En met geliefd bedoel ik echt een auto waarvan je houdt, hij was idd wel populair, maar dat betekent nog niet geliefd, geen liefhebbersauto.
wtf :| en waarom willen mensen andere mensen laten weten dat ze een dacia hebben?!
En idd een bijpassende soundtrack, lekker simplistisch en goedkoop, net als de auto! ;)

Over die antwoorden heb ik btw geen idee.
… en het is inderdaad een zwaaaaar irritant ‘muziekje’ (!)
Hey citrofiel… waarom zitten we eigenlijk op een dacie topic te posten?! ;) :P
@ Alwood; Geen idee, en allebei nog meerdere reacties ook! :? :P
“waarom zitten we eigenlijk op een dacie topic te posten?”

En waarom zie ik geen antwoorden?
What’s next, Dacia op het Goodwood Festival of Speed?
@ autoblogger; Omdat we te lui zijn!!! :D En het interesseert me nou ook eerlijk gezegd geen ene fl*kker…
Calimerocomplex.
En de slogan van de club gaat als volgt:

Eenheid door eenvoud.
@ firefly; Nounou, zo klein is hij niet hoor! Zeker niet als je het vergelijkt met de prijs!
jah! weut je wel hoe moeilijk die vragen!!! :o gaak egnie oan beginne :P
Ja maar tis toch ook gewoon een auto om van te houden? Tot nu toe compleet uniek en de eerste in zn klasse. En ik kan me zo’n meeting ook wel voorstellen. Je hebt als eigenaar toch allemaal een beetje hetzelfde idee: “Een ruime wagen met alles erop en er in wat er in moet zitten, en dat voor geen cent teveel!” Je voelt je iig niet bekocht met een Dacia, ten slotte de meeste pk’s voor je euro!
okeeokeee… hier zijn de antwoorden

1. joep
2. minderdanmijnvolvo
3. nou genoeg voor zeven personen en een dagje op het strand
4. niet! je gaat een vieze hond toch niet in zo’n sjieke auto vervoeren! gewoon achter de trekhaak ermee!
5. jahaa tuurlijk! want met het geld wat marxx op zijn dacia heeft bespaard kan hij een hele snelle computer kopen voor firefox en een bloemetje voor zijn vrouw.
Niet alleen een nieuw model als deze dacia heeft al een meeting achter de rug. Ook met de nieuwe nissan qashqai is een meeting in Rotterdam geweest. http://www.qashqai-passion.nl
@ alwood; Juist ja… ;)

@ david; Passion?! Passie voor een Japanner?! Dat is in mijn ogen onmogelijk…
*pakt zijn neus tussen wijsvinger en duim en schudt z´n hoofd*

Ja….nou……het is duidelijk bedtijd geworden……..
Bezoekers van http://www.dacialoganmcv.nl/ zijn waarschijnlijk van deelname uitgesloten, schat ik zo in..?

;-)
Waar zou de meeting geweest zijn? Op een camping ergens in Zeeland? Geen cent teveel he!
@ mashell

hahaha! en dan barbecuen met het complete Aldi inventaris… Of ze gooien die hond erop. Die kost toch alleen maar extra belasting en voer.
Tja, van dit soort meetings zie ik dus echt het nut niet in. Eigenlijk gewoon te belachelijk voor woorden….

@ Joep:

Auto om van te houden? Auto om van te huilen zul je bedoelen!? En laten we eerlijk wezen: Misschien de meeste pk’s per euro voor een nieuwe auto, maar nog steeds niet vooruit te branden. Ik heb minder pk’s maar ga toch veel harder van zijn plek. Pk’s zeggen niks. Het gaat om het algehele pakket. En dit leent zich alles behalve voor sportief rijden, laa staan op en circuit….
Wat valt er te winnen? een Dacia Logan MCV?
@ Kevski Style; Autoliefhebber zijn heeft in zijn algemeen geen nut. Autobloggen heeft ook geen nut. Plezierritjes maken heeft ook geen nut. Autoraces hebben ook geen nut. Om maar aan te geven dat niet alles nut hoeft te hebben, zolang het maar leuk is! En deze eigenaren vermaken zich blijkbaar op deze manier…
Bijzonder opmerkelijk! Dat zo’n no-nonsense auto, zonder aansprekend design of bijzondere innovaties, in zó’n korte tijd een heuse meeting teweeg kan brengen! Een club met dacia-rijder verenigt zich! Het wordt nog cult, die Dacia’s! En dat zonder dat ze er ook maar énige moeite voor doen bij Renault. Geniaal!
@Alwood, en ik maar denken “Laat ik maar een petje op doen, misschine word ik dan niet herkent op autoblog” ;)

@Kevski, Ik ben ook niet zo’n pk fetisjist hoor. Tis meer dat ik dat er even plagerig bij vermeldde omdat pk’s vaak hier vaak reden zijn voor verhitte discussie’s (Met name corvette liefhebbers heb ik nogal eens horen zeggen dat je bij een Z06 toch echt het meest pk’s krijgt voor je geld ;) ). Verder, ja ach ik heb ook nooit gezegt dat hij mooi is oid. (dat is hij zeker niet) of dat hij zo fabelachtig rijdt (dat zal vast ook niet), maar toch blijf ik er bij dat het een auto is om van te houden. Tis namelijk wel een aparte auto met een heel eigen karakter en imago (als je bij kijkt naar een focus, daar is niks onderscheidend aan. Immers golf, astra,307, mazda 3 tis allemaal hetzelfde idee). En aparte en karaktorvolle auto’s/merken krijgen nou eenmaal meestal wel een trouwe schare fans, vraag dat bijv. maar aan citrofiel e.d. (Ik heb me trouwens zelfs weleens laten vertellen dat er zoiets bestaat als een multipla fanclub :S )
WTF was dit eh?

Ik dacht dat Dacia owners niet van auto’s hielden/ dat het hun niets kan schelen waar ze in rijden, als het maar rijdt, maar dan zo een meeting toch heel verwarrend voor mij. Want waarom een meeting voor die auto waar je toch niet om geeft? Er zit iets achter maar ik hoef het niet te weten want het kan mij geen ene @#[email protected]$# schelen.
@Joep – tuurlijk is er een Multipla fanclub. Tssss.
Is dit een grap? :-)

muziekje is nochtans wel goed
Ik vind die Dacia ook geweldig.Hij heeft een uitsraling die je bij de Koreaanse prijspakkers mist en dat maakt m zo leuk.
ik snap wel waarom deze auto het in zich heeft om een liefhebbersauto te zijn. Door alle bladen is de auto omschreven als zeer praktisch en dat voor een zeer scherpe prijs. Wie wil dat nou niet? En hoe veel lelijker is deze auto nou dan een renault kangoo? Men zegt ook wel eens dat perfecte gezichten geen karakter hebben en dat vind ik bij deze auto niet opgaan. Hij is ronduit stilistisch oninteressant, maar ik mag m wel met z’n simpelheid!

Vraag 3: 4 delen: 2 voor 1 midden en 1 achter
Volgens mij is het gewoon toeval dat die auto’s bij elkaar zijn. Dat kan niet anders.
Is dit bij vogelenzang?
Tsjongejonge, wat een reacties hierboven zeg.

Ik vind het toch bijzonder dat zo een wagen in korte tijd o.a. in NL zo populair is onder de mensen.

Hier in Roemenie zie ik ze op elke straathoek staan, dus hier geen meeting :)
Bovendien wensen de Roemenen zich eerder in een VW of Skoda te laten voortbewegen en niet in “eigen blik”.
WOW !
Ik was 3 juni in Spa Francorchamps bij de SpaItalia dag.
Daar waren eigenaren clubs van Maserati, Ferrari, Lamborghini, enzovoorts.
MAAR ALS IK DIT HAD GEWETEN !!!!!!!!
Voor één keer staan die Dacia eigenaars met hun auto is in the picture. Dat zal hun niet vaak meer overkomen, toch niet met zo’n auto, dus gun hen hun “walk of fame” moment.

En nu terug iets over sportauto’s graag, Redactie !

halloooo
@DRU
IMHO is iedereen die een nieuwe auto koopt een autoliefhebber! Anders reed men in een 10 jaar oude japanner van een mille of 2.
Ik kan dit goed begrijpen. Als je een Logan MCV koopt laat je zien dat je niet met de grote stroom meezwemt van steeds meer luxe en image. Het is ook denk ik (ik heb er zelf nog niet in gereden) een karakterbak, wat een schaarse kwaliteit heden ten dage is bij de gemiddelde middenklasse.
Dus: VV DACIA!!
Zouden die housewifes ook een astra omkiepen als deze hun camping durft te betreden?
Quote voor vraag 4: Ik hoopte zondag vooral een exemplaar te kunnen zien in Bleu Minérale en werd niet teleurgesteld (het was stiekum de mooiste van het stel). Leuk dat de eigenaren (een familie uit Heemskerk of Heemstede)er met vier kinderen en een hond comfortabel in rondtoerden. Zij hadden een plek voor hun hond (merk Lassie) gemaakt door de instapplek naar de achterste rij vast te binden aan aan de voorstoel.

Overigens wist ik niet eens dat je op die manier makkelijk op de laatste rij kon komen. Bij onze proefritten hadden wij alleen de leuning naar voren geklapt en dan gaat het een stuk lastiger……
Vraag 3: 4?

Ik kan het er niet helemaal uit opmaken, maar in ieder geval 2 voorin, en ik neem aan dat de 2e rij er ook 2 heeft:

“Voor de derde zitrij van de zevenpersoons MCV worden geen matten meegeleverd met de mattenset. De standaard mattenset bevat alleen matten voor de voorste twee zitplaatsen en de tweede zitrij. Matten of één mat op maat kun je bijvoorbeeld hier of hier laten maken.”
ow wat een geniale vragen haha
doggystyle en Smokin zijn goed bezig! ;)
Waarom heb ik zo het gevoel ‘daar moet je nu echt ‘ollander’ voor zijn’? ;)

Maar niets op tegen hoor. ’t Zijn mensen met een passie, en ze durven er voor uit komen. Maar ik vraag me wel af of de club over tien jaar nog zal bestaan.
Altijd leuk om te zien dat er voor elke auto, hoe lelijk/goedkoop/slecht/mercedes/oud/nieuw/langzaam/snel/oostblok ze ook zijn(doorhalen wat niet van toepassing is), er altijd mensen zijn die gek zijn op een bepaalde auto. Dát is nou de bedoeling van auto’s! Geweldig! en oja, die Dacia’s hoeven voor mij niet hoor…
tss pijnlijk zo pijnlijk
1: Wie is die ene met dat daciapetje?
Vast een échte liefhebber, ik zou het anders nie wete ;)
2: Wat is het gemiddelde verbruik bij max 110 km/u (met airco aan)?
Gemiddeld? Dat zegt iets over de koper! ;) Nouja, ik denk zo’n 1:14?
3: Hoeveel matten zitten er in de standaard mattenset voor de zevenpersoons MCV?
Dat moeten er 6 zijn.
4: Hoe maak je een instapplek voor je hond?
Via de grille?
5: Mag “marxx” firefox installeren van z’n vrouw?
Werkelijk geen idee.

Verbaas me met Alwood en Citrofiel over de beweegreden hier te posten :)
Maar: chapeau dat ze het voor elkaar krijgen zo kort na een introductie al een redelijk succesvolle fanmeeting te hebben.
Geloof het of niet maar ik voel wel wat voor de Logan. Sterker nog, ik denk er aan eentje te gaan rijden/fotograferen, gewoon omdat het de meest pretentieloze wagen van het moment is: goedkoop en nieuw, en niet doorspekt met marketingpulp zoals zijn talrijke concullega’s.
Als je dan echt teveel vrije tijd hebt ga je met zn allen op een kinderspeelplaats parkeren. :S
Dan prefereer ik toch liever het nostalgisch http://www.ambuwintertreffen.nl
met bier en kampvuur! En gespreken over welke tussenbak nou het beste is. ;)
‘k vind alleen die 4 deurs mooi, die kan je nog een beetje tunen, deze niet echt, ja alleen de voorkant, die heeft dezelfde neus als de Logan (4Drs!)
Ik heb nog nooit zo een grote hoeveelheid saaiheid bij elkaar gezien
Peugeot407coupe
hahahaha losers!!
Met z’n zevenen op stap is toch niet saai?

Op Skoda was 6 jaar geleden ook z’n kritiek, nu staat skoda op 4 in de leasemarkt.

re Je voelt je iig niet bekocht met een Dacia, ten slotte de meeste pk’s voor je euro! Vergeet de ruimte niet, groter dan een Passat Variant!
Ziet iemand het trouwens daar regenen? Ik niet iig, maar waarom die kerel aan het eind dan z’n ruitenwissers niet een beetje op tijd uitzet is mij een raadsel. Ach, zal vast met het volk dat deze wagens rijdt te maken hebben.
@ Joep:

Bijna alle auto’s van tegenwoordig zijn ook een eenheidsworst. Je zal mij ook nooit horen zeggen dat dat niet zo is. Klassiekers zijn in dat opzicht nog interessant te noemen. Maar een dacia op dat niveau willen brengen gaat mij wat ver. Het is misschien mer basic als wat de gemiddelde automobilist nu gewend is, maar het komt niet eens in de buurt van echt basic….
Wauw! goed gemaakt met garageband! mijn complimenten :P
-edit: dank voor deze bijdrage-
@Renaultfan: Nuttig. Je hebt echt indruk gemaakt. (Kan iemand dat bericht weg-editten, voegt toch niks toe)
@Kevski: Het is inderdaad leuk omdat het anders is.
@Jan?,wat is jouw mening dan m.b.t. dit soort reaktie’s van meneer 407,kansloos toch of niet ?,daar is deze site toch niet voor bedoeld of wel ?

Als ik dit soort reaktie’s lees dan kunnen we beter stoppen met het schrijven van reaktie’s of de redaktie de berichtjes laten goedkeuren …
edit: bedankt voor de tip!
die reactie is ook loos, maar goed dan hoef je nog niet zo te reageren. Laat mensen toch. Ik vind het wat anders als je wilt zeggen dat een Dacia meer binnenruimte heeft dan een Passat (geen idee, maar ik las het ergens)

(Ik neem aan dat de edit van de redactie komt en ik denk dat het wellicht een goed idee is…)
Evo
Ach, zal vast met het volk dat deze wagens rijdt te maken hebben.

Hmm, gewaagde uitspraak… op z´n minst prikkelend…
Kijk naar mijn wieldoppen.
pleas kill them please!!!!!!!!
omfg hahahaha

hahahaah

OMG waarom doet die faap in dat blauwe borrelnootje zn ruitenwissers aan? Kan je dat niet uit of -aan zetten bij zon geval :D? hahaah
Wat een negatieve reacties op de Dacia!!
Waarom liefhebber, waarom meeting, wat een saaie auto, enz. enz.
Nou, simpel omdat een Daciakoper een normaal mens is, die NIET geeft om trends, NIET als een gek wil racen ( en al helemaal niet nutteloos op een circuit), NIET geeft om uiterlijkheden, (al is de Dacia gewoon een mooie auto) en NIET de fabrikanten en dealers wil spekken en NIET geeft om de opgeblazen meningen van anderen.
Hij wil dus gewoon een ruime auto voor weinig geld, die uistekend rijd!!
www.DaciaForum.nl
@Zandstra, helemaal gelijk.
Inmiddels is er op 14 oktober een tweede meeting geweest. Daarbij kwamen maar liefst 50 Logan MCV’s en twee Logan Sedans samen op dezelfde locatie. In totaal dus 52 Dacia Logan’s in Nederland bij elkaar, dat hebben ze zelfs in Roemenië nog nooit meegemaakt:

http://www.dacialoganmcv.nl/?p=800

[ Ger ]
Ik vind dat de Dacia het beter doet dan de Lada!!! ;-)
Het ziet er mooi afgewerkt uit voor de B-klasse automerk als Dacia.
Daar kan B-klasse Lada nog wat van leren.
Ook vind ik het goed van Dacia dat zij ook denken aan mensen met de pet op, en dat zij voor dat weinige geld een redelijke auto verkopen, wat ook netjes is afgewerkt.
Dus helemaal zo slecht nog niet.
Het is trouwens niet mijn merk, maar dat is persoonlijk. :-)
Uh????????????………………
Ik wist niet dat de Dacia halve handwerk was. ;-)
Nou, dan weet ik dat nu ook.
Het filmpje van het bouwen van de sedan is niet zoals het in werkelijkheid gaat (bij de MCV wel, trouwens). Ik denk dat ze bij de sedan een pre-productieversie aan het monteren zijn, of zo iets. Ik ben in de fabriek geweest: de MCV en sedan doorlopen exact hetzelfde traject op de lopende band. De werkelijke fabricage van de sedan is dus gelijk aan wat je in het filmpje van de MCV ziet.

[ Ger ]
Inmiddels is er al een derde dacia meeting geweest met 550!! Dacia Logans
Dus hoezo dit waait wel over
Alles opde meeting werd door Dacia nederland gefinancierd: natje ,droogje kinderspeelveld, zie http://www.dacialoganmcv.nl

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).