Rijimpressie: Mercedes-Benz 190E Evolution II

Auteur: , 104 Reacties

Met 17 jaren oud misschien nog net geen klassieker te noemen, maar wel hard op weg er eentje te worden. Mercedes 190's zijn er natuurlijk te over, maar niet in deze uitvoering.

[ Eerst kijken dan lezen? Zie HIER het videoverslag van deze rijtest. ]

De 190 heeft van zichzelf een behoorlijke cult-status onder MB adepten. Maar de 2.3 of 2.5 uitvoering kan zelfs de meest verstokte Mercedes-hater nu nog bekoren. En van de Evolution en Evolution II hingen vroeger de posters op de muren.

Mercedes-Benz 190E EVO II

Met het opzichige DTM plastic -wat wel degelijk windtunnel-verantwoord is- ziet de Evolution II er lekker fout uit. Maar omdat het een officiële DTM homologatie uitvoering is, waar er slechts 502 van zijn gebouwd, is dat geen enkel probleem. Bovendien is de auto waar wij in reden nagenoeg in nieuwstaat waardoor het welhaast een museumstuk lijkt. Met een kleine 50.000 Km op de teller, en perfect onderhouden met een smetteloos interieur en een blinkende laklaag, is het duidelijk een liefhebbers-auto.

Mercedes-Benz 190E EVO II

Een 2.5 liter atmosferische motor die 235 pk en 245 Nm levert is zelfs voor huidige begrippen een nette prestatie. Maar voor de racerij wist men uit dit 4 cilinder blokje tot over de 300 pk te peuren. Door het vermogen zo op te krikken en het het gewicht van 1.300 Kg tot onder de 1.000 Kg te brengen deed Mercedes heel leuk mee in de toerwagen klassementen.

Mercedes-Benz 190E EVO II

Het is niet verwonderlijk dat er betrekkelijk veel gewicht te besparen was, want deze straatversie is voorzien van de gewoonlijke Mercedes luxe opties van airco tot stoelverwarming. Desalniettemin is deze auto naast de opgefokte motor ook voorzien van een serieuze race-versnellingsbak en state-of-the-art instelbaar onderstel welk in drie standen (van hoog en comfortabel naar laag en stug) is in te stellen met een knopje naast de lichtschakelaar. In de laagste stand van het onderstel moet het mogelijk zijn om roadkill met de voorspoiler van de weg te schrapen.

Mercedes-Benz 190E EVO II

Tot zover de geschiedenisles.
Hoe het mij bevallen is om in deze auto te rijden kun je zien in het filmpje.

Zie de gallery voor foto’s van deze rijtest, of de officiële persfoto’s van weleer. De foto’s in dit artikel zijn *klikbaar* voor een groter formaat.

En last but not least: Met dank aan ASV voor het uitlenen van hun museumstuk.

Voor de volledigheid en de liefhebbers is onder aan dit artikel het officiële persbericht uit 1990 bijgevoegd.

Mercedes-Benz 190E EVO II

Mercedes-Benz 190E EVO II

Mercedes-Benz 190E EVO II

Compact dynamism

March 8 – 18, 1990: Premiere of the 190 E 2.5-16 Evolution II
Only 502 units built
Perfect basis for motor sport

Mercedes-Benz 190E DTM

Stuttgart. The Mercedes-Benz 190 (201 series) introduced in 1982 rapidly made a name for itself as the “Baby-Benz”. But who would have thought that it would also acquire a reputation as a compact sports car over the years and after several engine and equipment refinements? This development finally culminated in the 190 E 2.5-16 Evolution II which made its debut at the Geneva Motor Show in March 1990.

A first sports version came onto the market in 1983: in the ECE version, the engine of the 190 E 2.3-16 developed 185 hp (136 kW) and accelerated the car from standstill to 100 km/h in 7.5 seconds; the top speed was 230 km/h. The 190 E 2.5-16 which followed in 1988 with an advanced 195 hp (143 kW) sixteen-valve engine boasted similar performance. These were the sort of top-class performance figures which warranted the car’s use in motor sport. As early as 1985, the 190 E 2.3-16 was entered by private teams first in the French production car championships and from 1987 also in the German Touring Car Championships (DTM). In 1988, Daimler-Benz became active by officially supporting teams competing in the DTM. One year later, a homologation version with type approval for road use, the 190 E 2.5-16 Evolution I, made its debut. Engine output had remained the same but the running gear had been modified for the sort of racetrack work for which the EVO I had been designed, forming as it did the basis for a Group A DTM touring car. Of this model, 502 units were built to obtain homologation – a precondition for participation in motor sport. This model was highly successful in numerous races. Demands, however, were rising and so, the only logical step was to develop an even more powerful EVO.

This new car – the 190 E 2.5-16 Evolution II – celebrated its world premiere at the Geneva Motor Show in March 1990. The 2.5 liter engine of the EVO II, as the car was known for short, developed an output of 235 hp (173 kW) and a torque of 245 Newton meters between 5000/min and 6000/min. The car, weighing some 1300 kilograms, accelerated from standstill to 100 km/h in just 7.1 seconds and reached a top speed of 250 km/h. The sports suspension afforded highly precise handling, being adjustable to three different heights by means of an inconspicuous switch to the left of the steering wheel. Sports seats gave the driver and front passenger firm support while rear passengers were provided with two contoured individual seats.

The EVO II stood out for its bodywork modifications designed to reduce drag still further and to raise downforce at the front and rear axles. Particularly distinctive and eye-catching features were the large rear airfoil and the wheelarch flares.

And so the EVO II caused quite a stir, quite literally. Within three months, a small series of 502 units was produced to obtain homologation for motor sport. The car’s price was self-assured, in keeping with its performance. The EVO II was to be had at a price of DM 115,260 (equivalent to € 58,932) – with air conditioning at DM 119,717 (€ 61,210). Buyers were ensured exclusiveness in return: every EVO II had a plate with its consecutive number next to the shift lever.

The car may have been ever so well developed and designed – for the motor sport teams, it was no more than the basis for additional modifications. And there was plenty of scope for the latter: Engine output was boosted to well over 300 hp and the car’s weight was reduced to less than 1,000 kilograms, resulting in a top speed in the range of 300 km/h. It is therefore not surprising that the EVO II was a highly successful competitor on the racetrack – as borne out by the DTM driver’s title clinched by Klaus Ludwig in 1992.



104 reacties

Da´s echt de enige moderne Benz, waar ik wel warm voor loop……… B-)
Mooi!
super mooi dit !
Heerlijke wagen… jammer van de muziek keuze in het filmpje…
Zag laatst zag ik op Wheelerdealer zo´n auto voorbij komen onder de naam Mecedes-Cosworth. Wat is hiervan de link met deze auto? Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het dezelfde auto is maar waarom zetten zij er dan nog Cosworth achter en waarom ging Cosworth vreemd met Mercedes terwijl ze in de jaren 80 toch een gepassioneerde verhouding hadden met Ford.
@Kristof: Hmm, vind de muziekkeuze juist perfect!

Verder leuk artikel + filmpje, wat mij betreft moeten we eigenlijk vaker van dit soort nostalgische modellen reviewen.
wat een slecht filmpje trouwens …

kerel heeft nog wel wat te leren.

-edit: doe eens wat nuttige tips van de hand dan…-
dit is de nichten versie.

een vriendin van mij heeft exact dezelfde maar dan met 3.2 en 335 pk.
euhm, die cosworth op wheelerdealers had niet zo’n gigantische strijkplank achterop ;-) gewoon een andere uitvoering denk ik (ben zeker geen kenner hoor :-))
Dat is een vette feature aan deze auto, een in te stellen onderstel van stug naar comfortabel. Trouwens, heeft deze auto ook knipperlichten? Want die worden bij Mercedes nooit standaard geleverd, moet je voor bijbetalen.
die auto is sex.
inderdaad, deze auto is een en al sex
Cosworth is een motorenbouwer, die, zoals je aan de F1 kon zien, onafhankelijk is.
behoudens een aantal kenners geloof ik niet dat dit een auto is waarmee men u in den lande erg serieus zal nemen… Pffff eerlijk gezegt moet ik er nu al ontzettend om lachen.. Wat een Koko petalo- mobiel.
ik vind het maar een kamperbak
nou in 1990 was dit een van de tofste bakken die je maar kon hebben, en ik moet zeggen, ik vind hem nog steeds best leuk :)
Die boeing-vleugel achterop mag wel wat kleiner, maar ik vind het echt wel wat.
Lekker lompe bak :)
meer old-timers bitte. veel nieuwe auto’s zijn saai en lelijk, en dat zie je pas in het licht van alle schoonheiden uit vroeger tijden.
@ binkie

inderdaad, was toen wel een van de sensatie’s waar menig een poster van hadden ophangen. Toen was merc ook nog echt een ‘wauw, wat ne dikke mercedes’ merk, probeer dat nu maar eens duidelijk te maken aan die 16 jarigen hier op dit forum.
Erg gaaf dit. Vaker doen, zo’n youngtimer. Een paar suggesties: BMW E30 M3 (liefst in Sport Evo uitvoering), Ford Escort RS Cosworth, Audi Urquattro (met korte wielbasis), Lancia Delta Integrale, Renault 5 GT Turbo.

Die auto in WheelerDealers trouwens was een “gewone” 2.3-16v, dus niet de Evo I of II homologatieversie. De motor werd indertijd door Cosworth gebouwd en de chauvinistische Engelsen zijn daar zo trots op dat de auto aldaar als Mercedes 190 Cosworth bekend staat, grappig als je bedenkt dat iedereen hier in Nederland denkt dat het het AMG is…
haha! prachtig!!! Ik vind die oldtimers juist véél leuker rijden. Ook op een circuit rijd ik liever in zo’n oude luidruchtige wagen dan in een moderne (snellere)soepele wagen. Ik hou ervan om te horen hoe alles werkt en waar de auto moeite mee heeft als je hem te veel pest. :P zo’n geweldige coureur ben ik echter ook weer niet ;)

Wat mij betreft mag alles bij het oude blijven, alleen veel kilometers maken is wel wat prettiger in een moderne auto…

* droomt weer weg bij het terugdenken aan de 356 rit ;) *
@Cosworth: Die hebben de 2.3 motor mee helpen ontwikkelen voor een belangrijk deel. Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201#190E_2.3-16_valve_.26_2.5-16_valve_.22Cosworth.22
@twinspark: Idd, het is vreselijk fout met die strijkplank achterop. Maar bedenk dat dit geen verbouwde sjonniemobiel is, maar een originele Mercedes met DTM-roots. En dat er dan ook nog maar 502 van gemaakt zijn, maakt dat ik hem toch wel cool vind. Sowieso, oude auto’s in nieuwstaat zijn geweldig.
@autoblogger: de muziek maakt hem zo beetje poppy en oud… Hij is oud een rock-hard.

Een oud rock nummer was beter geweest in mijn ogen (oren :p ) Nuja muggezifterij natuurlijk :)
ik heb er 1 (een 2.3 16v) en die heeft hoogte verstelling ook.

met zijn 185 pktjes komt ie nog lekker met het dagelijkse verkeer mee…
@Kristof: Had ook gekund idd. Die suggestie neem ik mee voor een volgende keer ;-)
een mooie auto een van mij favorieten ik wil er zelf eentje kopen.
KWIJL!!!!!! Wat een beauty

Nou, ik, Jan de hollander, stap straks maar weer in z’n 190e 1.8 automaat en met de snelheid van een slak rij ie richting huis…..
Dit was al een klassieker toen ie van de band afliep.
cool man, dat is nog eens een echte auto, dit spreekt mij meer aan als een testverslag van een land rover met een diesel.
Wat een prachtige wagen is dit, lekker fout en snel. Hier druipt de passie van af in vergelijking met de bananen (lees: CLS) die mercedes nu bouwt.

Een dubbel test met een E30 M3 zou over de top zijn. Ga vaker met wat oudere auto’s op stap autoblog, ze hoeven niet eens zo exclusief te zijn.

Een prachtig shoot zou zijn. Auto launchen terwijl dit alles van achteren word gefilmt. Alhoewel het besparen van de drivetrain belangrijker is, zou dat toch een erg lekkere shoot zijn geweest.
de taart schep achter op is net iets TE groot jmmr
Hadden ze bij deze benz ook een mogelijkheid tot de originele DTM-velgen?

Dat zijn mooie velgen.
http://www.rez.nl/pics/tamiya/rc/58327_top.jpg

Jammer dat ik niets anders kan vinden dan dit stuk speelgoed.
njah.. die auto gaat, maar vind met sacha maar nx aan. laat wouter en aimee die auto’s testen :D
@Dr Bronx,

Welke AMG versie is dat dan? AMG heeft destijds idd een 3.2 geleverd maar die had niet 335pk …wel 234Pk
@Cerbera: Je had nog een 2,5-16v met AMG power pack voor de liefhebbers voor een goede 25,000DM
Misschien tegenwoordig wel wat over the top, maar nog een best prijzige auto !

Jammer Sacha dat je zelf zegt dat je niet zo’n goede rijder bent en dat je nog moet spieken van een blaadje.

Aan het camerawerk van Ruben Baeten lag het niet, maar ik vond dit filmpje niet zo heel spannend, misschien voortaan een andere locatie ?

Verder een van de betere Sacha filmpjes.
1 van de weinige MB die ik WEL zou willen hebben!! gaaf ding zou ik wel eens lekker mee willen spelen!!
Prima auto!
Alleen beetje saai filmpje. Erg droog weinig actie. Alleen een paar keer voorbij rijden en de motorkap open doen is niet zo moeilijk. Beetje meer humor en misschien ook is vanuit een andere auto filmen? Of 2 presentatoren werk ook altijd wel.
@ Dr. Bronx
Soo, stoer!
En wat is jouw vriendin dan voor ‘iets’?

Ontopic:
Mercedes staat ver onderaan op mijn autowensenlijstje.
Maar dit is en blijft gaaf, bruut en exclusief. Oja, en snel :)
Op de Nürburgring (Norschleife ervan uiteraard) eens eentje gezien, samen met een paar NL-se E30 M3’s (ook zwart). Mooi hoor… ;)
Coole bak! ‘K heb bijna hetzelfde momo-stuur in mijn auto, een hele andere auto…
prachtige wagen, vroeger reeds mijn droomwagen, samen met de M3 destijds. Deze was wel nog exclusiever dan de M3
Presentatie helemaal a la Sacha! Erg grappig! Ik had je graag een rood-wit geblokt kleedje geleend voor het gewenste effect op de picknicktafel.
@Jurgen en Danger: Bedankt voor jullie opmerkingen en suggesties. Dit is geen auto waar we een paar dagen mee kunnen rijden en op ons gemak mee kunnen filmen – het is ophalen, draaien, terugbrengen, dus qua locatie, voorbereiding etc. is het een beetje roeien met de riemen die we hebben… Maar we blijven zoeken naar verbeteringen. ;-)
hmm… aan al die kritiek wil ik ook nog wel wat toevoegen :P

De presentatie van deze wagen vond ik een stuk leuker/beter etc… dan het vorige filmpje van sacha. Hier zat een stuk meer humor in, erg leuk :D (zoals lotte al zegt) en juist het contrast tussen Wouter+Aimee en Sacha is heel mooi. Daarbij staat het wat beter als sacha (oud & wijs ;) ) in een oldtimer rijd! En Wouter is meer de aangewezen persoon voor nieuwe scheurijzers!
dat waren nog eens tijden Mercedes 190 Evo’s en BMW E30 M3 Evo’s
alleen de E30 M3 is mooier omdat die speciaal zo gebouwd is en de Mercedes heeft van die opgeplakte delen en zo maar toch een van mijn favo auto’s aller tijden
@GOD: Bmw heeft in die tijd z’n hele windtunnel verbouwd toen de evo2 verscheen op het toneel
@mbevo:

Klopt ze kwamen erachter dat de wind uit die windtunnel niet waterpas er uit kwam en sommige delen wind waren krom en roken vreemd. Dus hebben ze maar een nieuwe windtunnel gebouwd met de zelfde lucht als die van Mercedes. Toen was er geen vuiltje meer aan de lucht…
Je zou niet zeggen dat dit een auto is die heftig getuned is, maar meer een auto van een 20 jarige knuppel! (kwa styling dan, onder die kap is een ander verhaal ;) )
Maar verder wel een geslaagde auto, dit is zeker voordat MB met ///AMG ging werken?
@Rick: AMG is tot 2000 altijd een zelfstandige onderneming geweest. Daarvoor deden ze wel dingen samen met Mercedes, onder andere in de DTM. AMG bestaat al sinds 1967.
leuke auto , maar om nu zo’n exclusieve auto te mogen lenen om er een paar regels tekst over te schrijven vind ik een beetje overdreven, het is niet slecht bedoeld maar als je de auto niet had meegekregen kon je dezelfde informatie evengoed opzoeken, het filmpje is wel geslaagd moet ik zeggen
Leuk filmpje! Nu alleen de muziek nog….
Een kleine bijdrage: de versnellingsbak met de 1ste versnelling naar de bestuurder toe, wordt een “dogleg” genoemd.
Prachtige wagen!

Grijp jullie kans:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=25219606
prachtige auto!!!
@ rivella

Als jij met de snelheid van een slak gaat, ga ik met mijn 190d met de snelheid van een ???? bejaarde ofzo :)

ontopic: prachtige klassieker !
dat is pas nieuwstaat !!! ik schat hem enkele dagen oud ipv 17 jaar !
mooie auto ziet er nog erg goed uit
rrrrrrrrrrrrrrr wat een sound
westerstraat15
Leuk gedaan en interessant om naar te kijken. Zo ben ik toch weer helemaal blij met mijn moderne Mercedes!
geweldig!!!
Laat me raden. Deze auto is zeker uit Duitsland geimporteerd? Alleen daar zetten ze in zo´n mooie auto zo´n walgelijk stuurtje. Dat zie je daar trouwens ook veel in M3´s E30. De auto op zich is niet fout. Maar dat stuurtje….zo zonde.
@Rick dos:

Hoi Rick, origineel stuur zat gewoon in de kofferbak;)
jammer van het stuur en dat deze geen amg upgrade heeft verder idd een klassieker die voor zeker 40000 over de toonder gaat
Echt een hele mooie auto>Wordt een klassieker.Valt mij op dat er weer meer 190 ers op de weg rond karren.Met nieuwe kentekens.
Leuke auto met redelijke prestaties. Maar het blijft een 190.
Vindt het trouwens een leuk filmpje.
Zelf heb ik de grote tegenhanger van deze wagen uit de DTM-periode, nl een BMW M3 E30.
Deze MB is zeker een wagen waar je respekt voor moet hebben !!! Zelfs als anti-MB “fan” heb ik wel veel bewondering voor deze auto, simpelweg omdat ze samen met de BMW voor de eigenlijke start gezorgd hebben van een nieuwe periode in de autosportwereld …
Mijn favoriet !Mede omdat we zelf een bijna 20 jaar oude 190 E 2.0 benzine rijden.

Zo maken ze ze niet meer.
ZwerverRoodbaardNL
Strak ding als ik ooit een MB koop dan is het zon een of een 6.0 Hammer maar die is wat te duur :P of een 500SE en dan door AMG getuned.
hmzzzzzz laat het presenteren maar aan wouter over ;)
Nog een leuke anekdote (via):

… That body kit served an aerodynamic purpose — it was wind tunnel tested to reduce drag to 0.29 while at the same time increasing downforce. Period anecdotes tell of a BMW executive who was quoted as saying “if that rear wing works, we’ll have to redesign our wind tunnel.” The anecdote claims that BMW did.
en aimee natuurlijk
Mooi filmpje! En een vette auto, ik ben gek op homologatie-specials :D
Eerlijk is eerlijk, ik vind dit samen met de 300SL 1 van de mooiste mercedessen ooit gebouwd. Het is simpel, het is clean, en er zit een hoop potentie in. What more could you want? Zou best eens aan zo’n motortje willen werken….
Sorry hoor, geweldige auto maar een waardeloos verslag ervan. Hier viel zoveel meer uit te halen. Niet alleen de presentator die een conclusie trekt op basis of hij auto kan rijden of niet, maar ook nog es een dertien in een dozijn verslaggeving.

Doe es wat leuks, zet hem tegenover een alledaagse 120pk auto en doe een 0-100 acceleratie. Even kijken wat die 17jaar oude 235pk nog waard zijn in zo’n goed bewaarde auto. Neem ‘m es de stad in en zoek wat reacties van mensen. Maak het interessant aub!

Mijn mening: Een gemiste kans voor zo’n geweldig icoon.
Ow ow ow ow ow ow jongens! Ik kan hier zo lastig filmpjes kijken, balen dat je er geen verslag van hebt getikt sacha.

Maar strakke wagen, lekker ‘old school’. Leuk om te hebben, schrijf je niets meer op af. Hoewel alleen de kenners je gaaf zullen vinden en de rest van Nederland je een aso in een mercedes. Maar goed, geen reden om het niet te doen.
Oh was ik wat graag in de buurt geweest voor wat foto’s…

Dit is – samen met de E30 M3 en 155TS – mijn DTM-gevulde jeugd, schit-te-rend!
Super gave auto!
Leuk, luxe en lekker en snelrijdende auto’s die 16V’s
Heb zelf nu mijn tweede 190 2.3 16V uit 1985 met 185 pk
vreemd lelijk hoekig ding. Die spoiler, kom op zeg, het lijkt wel zodra je er achter staat dat je een winkelwagen of grasmaaier kan duwen.
The car of choice for drug runners.
Zeker collectors item. 2 maanden geleden nog in een originele 190 evo 2 gezeten. Een geweldige ervaring! Eigenlijk mooier dan wat ze tegenwoordig produceren. (The good old times)
wat en lelijk ding.. het lijkt wel halfords-tuning.. ik vind em egt niet mooi
altijd leuk als je de verschillende meningen leest van mensen die weten waar ze over praten en jochies die dat dus blijkbaar niet weten… halfords tuning… welke halfords?
jammer dat het er tegenwoordig niet meer zo aan toe gaat met die homologatiemodellen. auto’s met puur race dna, gedowntunede racewagens voor op de straat op basis van een normale uitvoering. ik heb het dus niet over sportwagens
@Raas
Je heb geen idee waar over je praat met je halfords tuning.
pure emotie zo’n auto
pure cult auto
Een beul van een auto……Dat is de juiste omschrijving.

Ik weet hoe de auto gebouwd is,en hoe deze tot stand is gekomen.Maar ondanks de hele voorgeschiedenis doet deze auto me niks……….Sorry,kan er niks aan doen.

De getoonde auto is bovendien ook nog duur.De auto staat te koop bij almere classiccars voor ongeveer 38000 euro (!)
Daar koop je ook een mooie 911 Turbo voor……….
tja, ieder zijn mening natuurlijk. maar ik vind wel dat je pas een mening kan geven als je weet waar je over praat…
tis gewoon een lelijke auto
de 190 is standaard op het mooist. en ik weet goed waar ik over praat omdat ik zelf ook een 190 heb. en ik ben er ook een liefhebber van, maar als ik dit zie dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik deze auto lelijk vind.
tuurlijk het is een racewagen, het moet er vlotter uit zien, maar het is niet mooi bij zo een mooie oude auto.
Hi ! I’m also the Owner of an Evo2 and it’s a so fantastic Car ! I’m living in Switzerland and I’m used to drive it in winter too !!
er zijn maar 3 woorden voor: een geweldige bak!
Silvi-jan Oorburg
vette auto joh ! heb er zelf ook een mogen bezitten .
veel spijt van dat ik hem weg moest doen wegens omstandigheden !
dus houwen hoor cool ding !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Sil
Alleen een mercedes willen
Die vertrouwde lijnen…. Echt een mercedes!!!!!!
Ik denk alleen dat deze auto zonder spoiler ook best mooi zal zijn, iets in getogen maar toch snel.
Ben zelf bezig een 270 cdi motor in een 190 te bouwen…
Past zo op de oude motorsteunen, echt simpel.
170 pk`s met 1150 kg? volgens mij best vlot:-)
Hallo,

Ik lees hier op het forum dat je in een mercedes 190, een 270 cdi aan het inbouwen bent. Is het je gelukt?

Zelf heb ik hetzelfde type blok in een w126 mercedes geplaatst. Nu ben ik toe aan de electronica. Graag wil ik je hierin om advies vragen.

Alvast bedankt voor je reactie,
Gijs.
Mijn email is: [email protected]
Marcel 16v driver
te geil voor woorden!!!!!!!
dit is mn droomwagen en ik zal hem zeker ooit in me garage hebben staan.
jullie moeten ook niet vergeten dat dit de 1ste auto is met 16v techniek!!!!
de evo die jullie hebben gereden is superdik maar ik weet dat de medewerkers van mercedes ook een evo2 met amg powerpack heeft gemaakt hier zijn er maar 56 van gemaakt met dit blok.
ik rij nou mn 7de 16vtje en de volgende is een evo maar denk een evo1.
ik vind het een tijdloos model,en je ziet nou ook dat mercedes meer uit het verleden met lijnen pakt.
hadden jullie me niet fftjes kunnen bellen toen jullie gingen rijden hahahah.
heb er geen woorden meer over als ik naar dat ding kijk!!!!!
zn smetteloze uitvoering die jullie hebben kost zekers goeie 90mille nou nog idd!!
oja fftjes over cosworth uit engeland dat het daar op de achterklep is gewoon een typeplaatje meer verder helemaal het zelfde.
1ste 190 was een diesel 2de 2.6e 3de 2.3/16v zwart nog een zwarte daarna nog een zilvere en nou heb ik een 2.5/16v amg power pack met orgineel 258pk. en doe die nooit meer van me leven weg wat een heerlijke auto!!!
mercedes 16v freak.
ik vind het een prachtige auto heb zelf ook een 190 e alleen dan maar een 2.0, rijd heerlijk en wil goed uit de voeten
Er stond vroeger een rode in Spijkenisse. Die had ook nog een splitter onderaan de voorbumper. Was een erg gave auto en dat is hij eigenlijk nog.
190 serie blijft cool.
Rij nog steeds met plezier in mijn 15 jaar oud 190 E 2.3 Azurro.
Hij staat te koop bij ASV!
Prachtig!
Dr. Bronx is een 16-jarige zwetser, die toch iets wil zeggen voordat mama zegt dat ie naar bed moet!!!

peace!
Doe mij de BMW E30 M3 2,5L maar.(desnoods een “gewone””M3 2,3)
I am in love
I am in love

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).