De BMW 8-serie (E31) is een redelijk zeldzame verschijning. De auto werd als opvolger van de 6-serie (E24) gebouwd tussen 1989 en 1999, en wordt misschien in de toekomst opnieuw geproduceerd als afgeleide van BMW's CS-concept. De originele 850i haalde 299 pk uit zijn 5 liter V12, wat niet slecht is voor een auto van bijna 20 jaar oud, maar er zijn altijd tunerts die wat meer vermogen uit een auto weten te krijgen. Zo ook Dinan, die de BMW op heeft weten te kietelen tot 515 pk en 790 Nm. Hiermee trekt de 2 ton zware coupé in 4,7 seconden naar de 100 en is een nette 270 km/u mogelijk.
Voor een goede sound is er een Dinan-uitlaatsysteem met 4 chromen pijpen op gemonteerd. Deze zeldzame wagen staat nog een paar dagen op eBay, dus liefhebbers kunnen nog een kleine 5 dagen hun slag slaan.
Met dank aan A-Town voor de tip!
75 reacties
tevens 1 van de goedkoopste 2e hands V12’s op de nederlandse markt denk ik
Het drugsdealer-imago is er inmiddels ook vanaf.
Love it.. Ik hoop dat BMW niet net zoals met de 6-serie ooit een nieuwe 8-serie op de markt brengt. De 8 moet exclusief voor deze beauty blijven..
http://members.kabelnetz.at/02touring/Bilder/Alpina_B12weinrot.jpg
Kan ik wel met je eens zijn. Voor ons zijn de B12’s trouwens nog wel aardig zeldzaam, aangezien ze bijna allemaal in de grote zandbak die Arabierië heet rondrijden (of stilstaan).
De CSi mocht er ook wezen met 381 pk uit een 5,6 liter V12 (verbruksgegevens onbekend en ongewenst).
BMW Z8 en BMW CS concept car blijven de mooiste BMW’s.
-edit: zoop, is een sterk werkwoord he ;)-
Voor een echt mooie BMW moet je verder terug, een orginele M635csi bijvoorbeeld. Maar de meeste 6-series zijn jammer genoeg door proleten verneukt met chromen spatbordranden, spoilers en hele foute velgen.
Beetje van hetzelfde slag als de tuner hierboven die een 850 denkt te verfraaien met een set kermiswielen.
BMW is gezegend met zulke klanten, daarom zal ik er ook nooit één kopen.
Een afgeleide van dat blok lag overigens ook in de McLaren F1 (waarbij de S70/3 een uiterst aangename 635 atmosferische pk’s leverde).
dit snap ik dus echt niet!
Bijna nog in nieuwstaat (rijd bijna nooit).
heb er eens in gereden, echt werkelijk gaaf voor die leeftijd
Toen dacht je nog bij jezelf OOIT zal ik er zo één bezitten, dan realiseer je je dat die krengen best wel wat florijnen kosten. En als je dan eindelijk het geld bij elkaar hebt om zo´n auto 2e hands aan te schaffen, dan kom je erachter dat er alweer wat anders op de markt was…..desalniettemin blijft zo´n 8 serie en dan vooral de B12 een heerlijke auto.
is en zijn auto heeft terug gekregen omdat het plukzekaal team hem niet kon verkopen voor
meer dan 1000 euri.
@dat had zeker een drugdealer imago, nu is het een imago van een drugdealer die opgepakt
is en zijn auto heeft terug gekregen omdat het plukzekaal team hem niet kon verkopen voor
meer dan 1000 euri.
———————————————————————————
Nutteloze reply weer, maar ik ben dan ook niet anders van je gewend.
Dit zijn enkele prijsopgaven van marktplaats (link kopieren lukt niet echt, maar goed dan maar zo)
Bmw 8-Serie 4.0 ci 840 aut E2 bmw 8-Serie 4.0 ci 840 aut E2
Merk Bmw Model 8 Serie Bouwjaar 1996 Carrosserie Coupe 2 deurs Brandstof Benzine Gewicht 1825 kg Kleur Blauw Vermogen 210kW Cylinderinhoud 3982cc Merk Bmw Model 8 Serie…
€ 14.950,00 Gisteren 660 Tiel, GE
0 km
Bmw 8-Serie 4.0 ci 840 aut E2 1996
Merk Bmw Model 8 Serie Bouwjaar 1996 Carrosserie Coupe 2 deurs Brandstof Benzine Gewicht 1825 kg Kleur Groen Vermogen 210kW Cylinderinhoud 3982cc Opmerkingen Vrij Zeldzame En…
€ 17.950,00 04 jun. ’07 2066 Soest, UT
0 km
Bmw 8-serie 850ci automatic
Bouwjaar 1990 Kilometerstand 269 000 km Carrosserie Coupe 2 deurs Brandstof Benzine Motor 4988 cm3 215 kW Transmissie Automaat Gewicht 1838 kg Kleur Rood Extra informatie Door…
€ 5.900,00 03 jun. ’07 864 Uden, NB
0 km
BMW 8-serie 850 CSi
Bouwjaar 1992 Kilometerstand 153953 km Versnellingtype Handgeschakeld Aantal deuren 2 Brandstof Benzine Gewicht 1875 kg Cylinderinhoud 5576 cc Vermogen 280 kW 381 pk Apk datum…
€ 14.950,00 29 mei ’07 2691 Nijkerk, GE
0 km
Bmw 8-Serie 5.0 Ci 850 Ci aut U9 – inruil mogelijk
Merk Bmw Model 8 Serie Type 850 ci automaat Bouwjaar 1993 Carrosserie Coupe 2 deurs Brandstof Benzine Gewicht 1838 kg Kleur Mauritius Blauw Vermogen 215kW Cylinderinhoud 4988cc…
€ 15.000,00 22 mei ’07 8006 Waddinxveen, ZH
0 km
Bmw 8-Serie 5.0 I 850 aut U9 orig nl auto bomvol !!
Merk Bmw Model 850 Ci Bouwjaar 1991 Carrosserie Coupe Brandstof benzine Gewicht 1838 kg Kleur rood metalic Vermogen 300 pk Cylinderinhoud zeer volle auto 170000 km elect rame
€ 5.750,00 12 mei ’07 4417 Epe, GE
0 km
Bmw 8-Serie 5.0 I 850 aut U9
Merk Bmw Model 8 Serie Bouwjaar 1991 Carrosserie Coupe 2 deurs Brandstof Benzine Gewicht 1838 kg Kleur Rood Vermogen 215kW Cylinderinhoud 4988cc Overige opties Electrisch…
€ 7.450,00 22 apr. ’07 4060 Tjerkwerd, FR
0 km
Bron:
http://www.marktplaats.nl/?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=9756
Het zou absoluut niet verkeerd zijn om de 8-serie weer te leven te roepen.
Met uiteraard een M Sport versie! :D
Weet er hier zo 3 op een rij te staan :P
ben dus in duitsland serieus aan t speuren naar n orginele csi.
via rdw invoeren dan moet je voor plu minus 15.000 hier hebben?!
heb al van alles gereden o.a (svx 3.3 v6 turbo) maar 850, zo stil en krachtig.
Trouwens de csi is handgeschakeld, omdat de automaat de pk `s niet aan kan.
info http://www.clube31.nl
“op de site staat dat je meer pk’s uit de krijgt door de uitlaat maar geen herrie”
snap geen ik echt zak er daar geen van
De auto is zeer eenduidig gespoten, en de ‘simpele’ velgen passen daar wat mij betreft perfect bij.
De blauwe kleur draagt daar ook nog aan bij. Uit de kunst!
381 pk om precies te zijn.
Remco
trok redelijk goed door ze….
Maserati zijn 2.8 V6-en met 280 pk. Porsche 911 Turbo’s met 300+ pk…
En nu niet allemaal roepen “die hadden turbo’s” want ik ben niet achterlijk. Dat een 911 Turbo een turbo heeft snapt een kleuter van 4. Daar gaat het niet om. 299 pk uit een V12 is gewoon niet veel, punt.
de ultieme Rock-ketel!
13 June 2007 om 13:28
299 pk voor een 5 liter V12… zelfs voor die tijd klinkt dat niet echt spectaculair dacht ik…
Maserati zijn 2.8 V6-en met 280 pk. Porsche 911 Turbo’s met 300+ pk…
En nu niet allemaal roepen “die hadden turbo’s” want ik ben niet achterlijk. Dat een 911 Turbo een turbo heeft snapt een kleuter van 4. Daar gaat het niet om. 299 pk uit een V12 is gewoon niet veel, punt.
———————————————————————————–
Mee eens, dat is idd niet zoveel, daar had imho best wel wat lichters in gekunt, maar desondanks is en blijft het natuurlijk wel een machtig mooie bak om te zien :-D
14 June 2007 om 12:35
Wat nou, dealer-imago is er vanaf? Hij is van superpimp status verlaagd tot een mobiel voor de dealer onderaan de carriere ladder. Op dit moment loopt iemand in Compton als een gek te hustlen om een bod uit te kunnen brengen.
————————————————————————
Wat weer een nutteloze reply zeg….
Het was de luxen auto ooit in 1989. Er zijn er maar ongeveer 80 exemplaren in nederland en de meesten zijn helaas in slechte staat. Mij mag dan wel duur zijn in zijn aanschaf prijs. Maar vergeet de onderhoud niet en het bezine verbruik 1:4 Met zijn 5.0 Liter motor V12 met 299 PK. Maar des ondankt is het een zeer goede, comfortabele auto! Helaas dat ze weinog verkocht zijn. Maar dat is nog niet zo gek. Waren hendig duur destijds.
Een goed onderhouden E31 is echt een fantastische verschijning!!!!!
ps: De meeste e31-rijders HOEVEN niet eens tegen een gti te racen omdat die dergelijk onzeker gedrag al lang ontgroeid zijn ;-)
De 850csi haalt er 381 pk uit, en gaat in 6,0 seconde naar de 100.
en de alpina nog meer.
hartge
Sinds ’92 produceren ze 326 pk en een super koppel van 550Nm.
Echt snel is hij niet, maar het is nooit gemaakt als race auto, eerder een sportieve 7serie want comfort is overal aanwezig, zelfs op ophanging is aan de zachte kant. volgens mij rijdt hij super soepel en dynamisch. net zoals Alpina de ophanging zachter maakt i.P.v. harder ;-)
mja…this zo onhandig zo een grote auto.
hoeveel van die bmw`s bestaan er eigelijk?
gemakelijk de 300 km halen mits de begrenzer eraf is en je chiptunning heb laten uitvoeren ( 300 a 400 pk ).
Voor sommige mag het een oude auto zijn als je naar de lijnen
van die auto kijkt kan je alleen maar concluderen dat het een tijdloze ontwerp is.
De Dinan vindt ik maar niks! ten eerste geen kleur voor zo’n auto en ten tweede hij had op z’n minst de M-pakket d’r tegenaan moeten gooien met de maximale brede velgen.
Er zijn tunningpakketten op de mark waarmee je de 8 serie een rebuuste look kan geven.
Er is niks oud aan de 8 serie BMW heeft ver vooruit gekeken bij het ontwerpen van deze model ( 1,5 miljard) naar info.
Als je om je heen kijkt naar de hedendaagse modellen dan zie je eigenlijk dat er veel aandacht is besteed aan aerodynamica wat de 850 al reeds heeft, fabrikanten besteden veel aandacht aan disign van koplampen en achterlichtparten te bewerken met veel chroom- en chroomsierlisten.
Voorzie de 850 van deze design zonder te kort te doen aan de
lijnen, en de nieuwe model 850 is geboren!
alle denkbare snufjes en techniek is in een 850 in te bouwen. Er zijn topklasse auto’s op de markt dat wat de 850 heeft, dat niets eens hebben. Dus wat heet oud.
En wat de GTItjes betrefd ,,, hahahaha wat een vergelijking …bij 250 km spat zo’n GTI uit elkaar maar de 850 blijf gewoon doorgaan,, en nu jij weer.
Andere auto’s hebben een motor maar een 850 heeft een MACHINE KAMER!
Een 850 in top conditie is en tijdloze goeie investering en weggelegd alleen voor een bepaalde groep mensen.
John
Peter
je moet gewoon op internet kijken want er zijn veel bedrijven die het doen en 1 en ander hangt af van de conditie van de motor.
ik heb zelf een schakelbak vanuit stilstaand in mijn 2e versnelling ben in minder dan 6 sec. op 100 ( droge wegdek )
succes
John
Ga uit van ca 10 procent meer pk met een benzine motor zonder turbo en dan heb je het wel gehad.
De begrenzing zit em namelijk bij BMW in de chip, daarin is de topsnelheid, maximale toeren en vermogen (pk) begrenst. Deze bmw is electronisch begrensd wat em allemaal in de chip zit. M.a.w. de standaard chip is de begrenzer.