Autoblog is inmiddels de meest bezochte Nederlandse site met puur autonieuws. Jawel, en dat alles met dank aan 'echte' autoliefhebbers zoals jij en ik. En omdat die ambtelijke autojournalisten hier de hele dag zitten te F5'en zijn we altijd op zoek naar extra hulp om de site te vullen. De laatste toevoeging aan ons team heeft de naam "Rotorhead"... Yep, dat is een knipoog naar de wankelmotor. Tijd voor een kennismaking.
– Wat doe je zoal in het dagelijks leven?
Voornamelijk luiwammesen en de student uithangen.
– Je noemt je zelf Rotorhead omdat de wankelmotor je interesseert. Heeft dat weer te maken met de verplichte alcoholconsumptie in het studentenleven?
Verplicht? Ik kan de geneugten des levens geen verplichting noemen!
– Welke auto rij je?
Een Mazda RX-7.
– En waarom bezoek je autoblog?
Zo blijf ik makkelijk op de hoogte van het laatste autonieuws!
Vanzelfsprekend natuurlijk ;-)
– Het beste autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
De aankondiging van o.a. Toyota, om zich meer te richten op de productie van hybride auto’s. Ik ben totaal geen boomknuffelaar, maar nieuwe technieken juich ik alleen maar toe.
– Maar je draagt wel geitenwollensokken?
Nee, ik heb iets tegen trends ;-)
– Het meest vreselijke autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
De hele heisa rond Spyker.
– Naar welk nieuw model kijk je uit?
De Lexus LF-A. Die V10, klinkt gelijk een F1 auto, geweldig! En de Honda NSX. Er zijn geruchten dat Mazda werkt aan een nieuw model RX-7, daar ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar!
– Wat denk je van het hele SUV en MPV segment?
MPV’s zie ik als handig voor vooral gezinnen, SUV’s (tenminste, wat men tegenwoordig SUV’s pleegt te noemen) zie ik als veredelde MPV’s. Ik vind het vooral van die ‘zie mij eens stoer zijn in mijn SUV’ auto’s. Geen toegevoegde waarde in mijn ogen.
– Vind jij stoer zijn geen toegevoegde waarde?
Neen. Stoer is een persoonseigenschap, je wordt het niet door aanschaf van een maatpak of auto.
– Welke trends zie jij de komende jaren?
Auto’s die nog meer op het milieu inspelen. Sportauto’s met hybride aandrijving, hybride cabrio’s wellicht? En een stijgende vraag naar mogelijkheden een auto af-fabriek te stylen / customizen. Zie bijvoorbeeld Scion of wat dichter bij huis, Daihatsu met de Materia.
– Stel dat je voor 50.000 euro een auto mag uitzoeken. Welke wordt het en waarom?
Een Mercedes-Benz SL500, R129. Geweldige auto vind ik dat. En met het restant nog een RX-7, van rond ’84.
– Waar irriteer je je aan in het verkeer?
Linksplakkers, maar vooral een bepaalde mate van hoffelijkheid die veel weggebruikers missen in mijn ogen.
– Multiple Choice: Duits, Engels of Amerikaans? (nee, geen Italiaans)
Duits.
– Voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving?
Achterwielaandrijving. Voorwielaandrijving is voor driewielige kinderfietsjes ;-)
– Is de Carver niets voor jou?
Een achtbaan is niets voor mij.. een op wielen ook niet. Alhoewel deze het ‘kinderfiets-niveau’ flink ontstijgt natuurlijk.
– Design of Power?
Design. Ik hou van oude auto’s, voornaamste reden hiervan is het design. Emotie. Power is ook erg leuk natuurlijk, zelfs een Golf wordt leuk met een 300+ pk motorblok. En de eerder genoemde Lexus LF-A. Qua design doet de concept mij helemaal niets. Maar die motor maakt zoveel goed.
– Ferrari, Lamborghini of Maserati?
Kijkend naar de huidige modellen, Lamborghini.
– Concept cars of Beursbabes?
Hmm.. moeilijk. Carbabes?
– Oranje of Wit?
Voorheen wit, maar zoals ik al schreef, ik heb iets tegen trends. Oranje dan maar.
– Oranje is toch ook een trend?
Laten we dan hopen dat het geen blijvende trend is ;-)
– En kunnen we na het lezen van jouw staccato-antwoorden ervan uitgaan dat je korte en bondige artikeltjes gaat posten?
Ja.
70 reacties
Wat studeer je trouwens?
Olle: communicatiesystemen heet ‘t. En het is niet bijzonderder als een student met een Golf hoor ;) Beestje heet alleen anders :)
Allereerst, heel veel plezier met schrijven voor Autoblog. Ben benieuwd naar je stukjes. Ten tweede, wat voor RX7 heb je eigenlijk? Kan de RX7 (eind 91) van mijn vader nog goed voor de geest halen. Beest van een auto. Weet zelfs het nummerbord nog van dat zwarte monster. DeJongensGeNieten39. Heel toepasselijk vond ik zelf.
Dat er in ieder geval nog meer interessant nieuws gepost wordt! :) Succes.
Olle: tnx ;)
Succes met Bloggen Rotorhead!
Idd het wat vierkantere model. Was echt verliefd op die auto. Zwart, laag, gemeen. Jammergenoeg was ik toen veels te jong om er in te kunnen rijden. Zag net op de RDW dat die van mijn vader nog wel ergens in het land is. Dus wie weet komt het er ooit nog eens van. Je kunt dus eigenlijk zeggen dat ik verliefd ben op jouw auto. Hmmm, klinkt een beetje raar eigenlijk. Ben trouwens benieuwd wanneer we je eerste bijdrage kunnen lezen. Heb je al een idee wanneer ongeveer?
Vinox: de RX-7, meer sporty. En het design van de auto spreekt me meer aan ;)
Kachel: gaaf hoor! Een zwarte he? Misschien weet ik dan ook nog wel wie ‘m heeft, zo ff kijken of de kentekens matchen.
Eerste artikel? Vanmiddag ergens :)
http://i96.photobucket.com/albums/l165/SanderBMW/Taxatie%20Meeting%20Car%20Trend%2023-12-2006/DSC04800.jpg
Zwart en 39 en DJ in het kenteken.. jammer genoeg klopt de rest niet ;)
Ik bedoel:
Japanse auto´s vindt ie leuk.
Op de vraag: “Het beste autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?”
Antwoord monsieur:
De aankondiging van o.a. Toyota, om zich meer te richten op de productie van hybride auto’s.
Een aversie tegen geitenwollensokken heeft hij blijkbaar ook niet….
Neeeeee, in zo´n Idols contest was je niet ver gekomen.
Maja, we kunnen het blijkbaar niet meer terugdraaien. De beslissing is al genomen. Het is niet anders.
Dus welkom. Hou er wel rekening mee dat ik je goed in de gaten hou! En dat nog wel met mijn goede oog! Mijn linker namelijk, want de rechter is van glas…..
FF serieus! Welkom en ik mag hopen dat je wel wat meer gaat verdienen dan je studiefinanciering, want het geld moet nu wel ongeveer binnenstromen bij autoblogger………..laat je niet een oor aan naaien. Ik hoor namelijk in geruchtencircuit dat autoblogger nogal krenterig is…..maar dat heb je niet van mij…..
Idols is dan ook voor mietjes Rick ;)
En verdienen bij AutoBlog? Toch maar eens om tafel gaan zitten met Autoblogger dan.. :p
Welkom!!
Anders rij je nog maar in een pauperbak ;)
Maar zeg eens …
wie is hier nu allemaal op autoblog:
– autoblogger
– appeltje
– sir smorlakot
– rotorhead
– evo
– sacha
– robbie
– michiel
– dennis
– …
Is dat een fulltime job? Verdient men daar wat mee? :-P
En nee voor de meesten is het geen fulltime job, meer een missie.
Daarmee bedoel je… dat als iedereen het hot vindt, dat voor jou de lol eraf is?
Enne, kunnen we foto’s zien van je RX-7?
Idd is het hem bijna! Maar nog net niet helemaal. Zag net op de RDW site dat hij nog wel op kenteken staat, maar dat hij nog gekeurd moet worden. In 98 wel te verstaan. Ik denk dat hij dus ergens in een schuur staat te rotten. Welke kleur is die van jou trouwens? Is het ook een turbo? En ik wil foto’s zien! Ben benieuwd!
Het is RotOrhead. Knurft.
Ben benieuwd.
Heb je spleetogen?? ;)
ah:
Appeltje: Fan van exclusieve auto’s
Dennis: klassieker-hater
Evo: Volvo liefhebber en Italiaanse (sport)auto’s
Lotte: Lamborghini-hater
Michiel: Stijl, design auto’s
Robbie: Britse luxe auto’s
Sacha: Mercedes + Audi
Sir Smokealot: Seat? :S
wOoOdy: Autoencyclopedie
Wouter: Alfa fetisjist + Aimee blogger
nieuw!
Rotorhead: Japanner en techniekliefhebber
ja, rotorhead je past in het rijtje, ze hebben er nog niet 1 van jou soort…
lees net dat wOoOdy een mx-5 heeft…
wat voor motor ligt er eigenlijk in zo’n rx-7 en zou je een foto willen posten .,
Soms lijkt het wel op een auto site van Al Qaida terwijl we ook veel te danken hebben aan
mijn Amerikaanse vrienden.In iedergeval hier in Europa wat modellen die zich onderscheiden
van de massa en denk ik de meeste iconen hebben in hun autogeschiedenis.
@Rotorhead, heb je al een punthoofd van alle vragen? Welkom. Kunnen we van jou diepgaande inhoudelijke stukjes over techniek verwachten of hou je van techniek maar snap je er net zoveel van als de gemiddelde autoblogbezoeker?
http://www.youtube.com/watch?v=UCc3SOcNGxY
Deze is trouwens wel aardig een tot 650pk getuned exemplaar van de laatste serie (“9 second run on the quarter mile on street tires”!!)
http://www.youtube.com/watch?v=VSt5SVJgfWA
http://www.youtube.com/watch?v=5bMHIFnD608
en nog eentje van de serie die Rotorhead ook heeft (toch?)
http://www.youtube.com/watch?v=SpVLR1tRZ5Y
tja, blijft een Gay auto die mx5. Ik zou me persoonlijk doodschamen in een mx5. Aan de andere kant is de RX7 een geweldige sportauto, die nog’s makkelijk te tunen en rijden is. Ik heb ze ook vaak op de circuit gezien. De eigenaren zijn ook meestal echte liefhebbers. Ik mag sommigen RX7 rijders wel ;)
Welke RX7 heb je eigenlijk?
Deze mag ik hopen:
http://www.miatashop.com/forsalerx7blk.jpg
Volgens mij heeft hij er eentje van voor dat model. Althans, volgens mij heeft hij dezelfde als mijn vader toen had. 200 pk op de achterwielen!
http://www.autoweek.nl/images/800/5/88959dbe2e7d774a57e479a8ade8d205.jpg
das de TurboII, maar of ie die kan betalen…
200pk op de vliegwiel zul je bedoelen.
ook wel leuke auto en zeker niet traag te noemen.
ff snel wat antwoorden:
Stef: Ik ben nu eenmaal een pauper, dus the car suits me ;)
DeAutogids.nl: driehoekig, maar netjes afgerond. Is maar net hoe goed ik slaap ;)
FSO, wie weet.. :)
Fova’: op dit moment wel ;)
johnnie: (ik hoop niet dat je je naam eer aan doet ;)) En jij weet zeker ook niet echt veel van motoren of auto’s algemeen, volgens mij doet niemand dat op autoblog?
Is dat een vraag of een conclusie?
Algemeen: Het is geen Turbo II. Dit heeft, zoals gesuggereerd wordt, niets te maken met de portemonnee, echter wel met ‘op safe’ spelen. Wankelmotor en een turbo is niet de beste combinatie. En daarnaast, de Turbo II klinkt lang zo lomp niet ;)
Maar ik ben vooral iemand van hoge toeren en n/a.
Ik zal hier zo ffkes wat foto’s neder plaatsen.
Second- Dat is een HDR foto! of niet?
Maargoed, ik ben benieuwd naar een foto van je eigen wagen! :)
Denk eerder dat de auto gesjopt is omdat de achtergrond er niet echt HDR uitziet.
Oja, welkom rotorhead ;)
Stef: Voor de aanschaf heb ik mij een dik jaar georiënteerd op deze auto’s. Aangemeld op tig fora en gelezen gelezen gelezen..
Dat je de motor deels ontlast begrijp ik niet, de turbo’s zorgen voor meer druk, dus meer last op het blok.
Ongetwijfeld zal een Turbo II probleemloos zijn, als je ‘m goed behandeld. Bedenk wel dat een wankel nu eenmaal een andere gebruiksaanwijzing heeft dan een conventionele cylindermotor.
En dat is het hele punt: je kan ze niet nieuw kopen. Je weet dus nooit hoe de vorige eigenaar heeft gereden met dat ding. Met een non-turbo komt dat wat minder krek.
Een wankel op gas? Vraag me af hoe specialistisch die specialist is waar je geweest bent! Ga volgende keer liever naar Veldhoven, daar zit een echte specialist ;)
Wat betreft de foto: zie iets verder boven je post ;)
Er word wel vaak gesproken (gezeurd) over de reageerders die een bepaalde BMW liefde hebben, maar waar blijft eigenlijk de toevoeging één deze mensen aan het autoblog team. :),
Verder veel succes Rotorhead, jij vult ook weer een niche op in het team :)
Er moet dus minder over BMW geschreven worden! ;)
Als je écht een jaar gezocht en geinformeert hebt, zouden de namen Uden en RX-Service toch echt wat belletjes moeten laten rinkelen ;)
De TurboII belast het blok idd, op punten dat ie het beter kan hebben, het blok krijgt wat meer druk, maar hoeft minder moeite te doen om in toeren te klimmen. Zoiets was het in ieder geval.
Wat betreft het gas, in Azie hebben ze al wat RX-8en rijden, en op het RX-7 forum word het wel eens besproken. Waterstof zou ook perfect zijn voor Wankel :)
@ Julian: Wouter: Alfa fetisjist + Aimee blogger?? Eerder Wouter: Alfa fetisjist + Aimee lover… :P
Waarom zijn de getallen achter de merken er trouwens weggehaald?
Maar bij mijn weten is het blok wat bijv. in mijn auto hangt, niet bepaald geschikt voor gas. Bedenk wel dat het blok in de RX-8 enorm doorontwikkeld is.
RX service ‘ken’ ik wel, zeker wel mensen met ervaring, vooral qua eerste type als ik me niet vergis.
En het sneller in toeren klimmen klopt ook inderdaad, trekt ook net even wat verder door in het rood.
Dank u, Chief_S5 :)
Ik blijf balen dat ik een TurboII door mijn vingers heb laten slippen :(
(veel meer staccato ging niet :) )
je hebt een goed punt, maarja wie zullen we aanbevelen bij autoblogger? rick dos… ?
@rotorhead
hoeveel onderhoud heb je nu werkelijk aan zo’n wankelblok? en nog een puntje:
hoeveel olie slurpt ie erbij? ik heb begrepen dat hij ook nog aardig dorstig is.