Rijtest: BMW 120d M-Sport

Auteur: , 135 Reacties

In BMW' s kleinste hadden we nog geen kilometers gemaakt. Tijd om de Einser aan ons rigoreuze testprogramma te onderwerpen onder de bezielende leiding van stuntpilote Aimee.

[ Eerst kijken dan lezen? Zie HIER het videoverslag van deze rijtest. ]

Al een tijdje biedt BMW een model aan onder de succesvolle 3-serie. Tot 2004 gebeurde dat in de vorm van BMW 3-serie Compact. Voor de buitenstaander (en ook voor de autokenner) leek de Compact vooral op de 3-serie waar de achterkant van af was gehakt. Nu waren de 323ti en 325ti niet te versmaden auto’s, maar voor de meesten was de baby-BMW toch nog te groot. Toen kwam de vijfdeurs 1-serie op de markt, met een niet onomstreden design. De auto kreeg al snel het liefkozende bijnaampje “hangbuikzwijntje”. Nu de driedeurs 1-serie op het toneel is verschenen zijn de kritieken deels verstomd. De doorhangende zijskirts zijn gebleven, maar toch oogt de driedeurs Einser een stuk fraaier dan zijn broertje met twee extra deuren.

BMW 120d

Op de weg merkten we iets opmerkelijks: de 120d die we meekregen bleek een koppendraaier te zijn. Een witte driedeurs Einser is dus toch nog iets bijzonders, helemaal als deze net als onze testauto met een M-sportpakket is uitgerust. Dit betekent onder andere dat er een andere voor- en achterbumper worden gemonteerd en M lichtmetalen wielen.

BMW 120d

Ook het interieur is opgeleukt met M-goodies. Een fijn dik sportstuur & sportstoelen zijn zeker functioneel, een M-logo in de versnellingspook, de aluminium sierlijsten en de antraciet kleurige hemelbekleding zijn voor het oog. Voor het gemonteerde iDrive systeem is nog altijd een kleine gewenningsperiode nodig en je blijft het gevoel houden dat het allemaal wat handiger kan.

BMW 120d

BMW 120d

Onder de noemer Efficient Dynamics heeft BMW een heel pakket van maatregelen ingezet om het brandstofverbruik in te perken. Het goede nieuws: je merkt er niets van. Tijdens het rijden bedoelen we dan: er zijn geen eco-vriendelijke maar rijpleziervergallende maatregelen genomen. Het enige concrete wat je merkt zijn twee zaken: op het display tussen de tellers wordt weergegeven wanneer er moet worden op- en teruggeschakeld. Staat de auto stil en heb je de koppeling op laten komen, dan wordt de motor uitgeschakeld. Op het moment dat je weer koppelt, wordt de motor razendsnel gestart.

BMW 120d

Sinds de laatste update heeft de x20d motor van BMW 177 pk en 340 nm beschikbaar. Daarmee haalt de 120d hele behoorlijke prestaties: de sprint naar de 100 duurt slechts 7,6 seconden en de top ligt op 228 km/u. BMW diesels leveren over het algemeen het vermogen zeer geleidelijk af. Er is geen groot turbogat of een schop in de rug tijdens acceleratie. Daarmee voelt de 120d minder snel dan hij daadwerkelijk is, zonder drama sleurt de commonrail diesel de km’s onder de wielen door. Overigens weten we sinds vorige week officieel dat er een 123d komt met nog meer pk’s en nm’s.

BMW 120d

Hoewel de 1-serie achterwielaandrijving heeft, is de auto in de basis onderstuurd. Rij iets te snel een bocht in en de 120d glijdt lichtjes over de voorwielen weg. In langere bochten is dit makkelijker te corrigeren door iets gas bij te geven. Daarmee zou je verwachten dat de Einser in korte bochten eenvoudig tot overstuur te forceren is, maar dat bleek toch niet zo te zijn. De 120d verliest heel snel tractie op zijn binnenste wiel en rookt daarmee alleen dat bandje op.

BMW 120d

Een standaard 3-deurs 120d mag de BMW-dealer verlaten voor een vrij stevige 34.250 euro. Ons testexemplaar was verre van standaard, de klappers zijn het M-sportpakket, lederen bekleding, navigatiesysteem (+ bluetooth, USB aansluiting & andere speakers), de High Executive uitvoering en het electrische schuif-/kanteldak. Tel daar nog wat los grut bij op en de teller voor de totaalprijs blijft steken bij een heftige 53.258 euro. Maar vet is het wel, deze witte 120d met M-sport pakket.

Einser angel eyes

BMW dingt overigens mee naar de prijs voor meest dramatische foutmelding. Het PDC werkte niet vlekkeloos en hoewel het in een 1-serie niet heel noodzakelijk is, moesten we van de boordcomputer toch linea recta mee naar een BMW dealer.

PDC!

Fotografie

De foto’s uit dit artikel + wat bonusmateriaal zijn in hogere resolutie terug te vinden in de 120d gallery.

Video

Zoals reeds aangegeven heeft Ruben Baeten weer een filmpje weten te produceren. Wouter en Aimee geven hun mening: Klik!



135 reacties

waarom noemen ze hem dan niet de BMW M1
De motoren van BMW zijn echt super, ze leveren goede prestaties en de diesels zijn straks zuiniger als de fiat’s,daihatsu dingen, en etx.
@ Marc,
vanwege de legendarische M1.
Dit zou geen goede opvolger zijn. de 1 serie is er gewoon maar niet als supersportwagen
Echt een leuk auto’tje, alleen veel te duur voor zo’n kleine wagen. Het is dan wel een BMW maar voor een hatchback gewoon veel te duur.
BMW M1 is een fenomeen, een 120d vernoem je daar niet naar!
mooie sportieve bmw en dan ook nog een diesel
wtf?!?! 53k!!!!! ga weg man, dat is hij dus echt niet waard, iedereen die deze auto koopt heeft zn prioriteiten echt verkeerd(of heeft veel geld en dan maakt het weinig uit)
je kunt zoveel ander moois kopen voor dit bedrag, en al helemaal als je de 2de hands markt meerekent.
53.258€ !! Good grief ….. je moet echt goed gek zijn om daar zoveel geld aan te spenderen. De reden waarom het een koppendraaier is, is omdat mensen dan tegen elkaar zeggen: “kijk, wat een lelijke wagen.”
haha, volgens mij had iemand een lichte kater.. aimee keek wat minder fris uit d’r ogen dan normaal :)

leuk filmpje, lekker droog. De auto? Achja, denk dat de benzine net wat lekkerder is, maar die prijs? Damn… da’s écht teveel.
Don_Quichotte
Voor 50.000€ koop ik toch liever een andere auto hoor!
Is wel een vette bak, maar veel te duur…

OFF: weet iemand welke auto dit is?
Ik kwam die tegen op internet en wist totaal niet welke auto het was :s

http://i13.tinypic.com/6aff6zk.jpg
net nog even naar de prijzen gekeken, maar zie toch echt dat de high exucitive versie een vanaf prijs heeft van: 39.005,00 en zo te zien is dat de versie die jullie gereden hebben. andere mogelijkheid is natuurlijk dat hij het ging vergelijken met de meest standaard 120d ;)
He ik rijd smart roadster, waar woont aimee ook al weer:P
Die prijs wordt nog erger als je weet dat er veel storingen zijn bij nieuwe BMW’s. Heb twee collega’s die beiden het afgelopen half jaar een nieuwe BMW hebben gekocht en er beiden al het nodige aan gehad hebben. Een ervan kreeg al een fikse rekening gepresenteerd bij een 3 maanden oude auto!
leuk filmpje! alleen veel teveel geld voor zo’n auto…. :-S
De prijs is gewoonweg ridicuul te noemen, heb je een 5 reeks voor….
zo das echt verdomd veel voor een 1 serie…de 123D full option zal dus iets van 65 ruggen zijn dan ofzo :?
Leuk filmpje weer! Beetje nonchelanter dan de vorige keer; jullie hadden er eigenlijk niet zo héél veel zin in? Maar toch heel vermakelijk! Combinatie van Wouter en Aimee is echt goed! Als presentatieduo tenminste.

€53.258,-! Wat een geld voor zo’n 1-serie. Voor hetzelfde bedrag heb je een Z4 2.5 Executive, TT 2.0 TFSI (Roadster) Pro Line of Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM! Aan de andere kant: die 120d is ook wel een verdomd fraaie bak. Keiharde BMW-kwaliteit met superrijeigenschappen en die witte kleur met dat M-pakket: helemaal mooi!
Zolang er randdebielen zijn die zoveel geld willen neertellen voor zoiets belachelijks, zullen fabrikanten zijn die zulke afschuwelijke bedragen ervoor blijven vragen.
53.258 euro

belachelijk
volgens vele portomonneeën zal dit toch niet echt een ‘kleintje’ zijn..
FlorisFerrari
@ Don_Quichotte:
Volgens mij is dat een Bugatti. ;)
don_quichotte,

Hij lijkt veel op een atlantique van bugatti, maar dat is volgens mij een hispano suiza. lijkt er wel een beetje op.
ok…en waar blijft de rijtest van de Leon FR??
edit: hier misschien? http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/05/rijtest-seat-leon-20-tfsi-fr
@Don_Quichotte

Dat is een talbot lago volgends mij.
Strak wagentje, zelf zonder bodykit staan die angeleyes zeer goed.
Don_Quichotte
@ Hans Botje

Bedankt ;)
Wel geinig, maar niet mijn smaak.. Enne, Aimee, je kwam niet zo duidelijk uit je woorden.., vind je de auto (of Wouter) zo geweldig? :P
jaaa een talbot. Ik had wel door dat het frans was, en dacht ook aan peugeot. Maar natuurlijk een talbot.
Zeer fraaie auto met perfecte prestaties voor een diesel. Alleen zoals bekend betaal je er wel wat voor.
Leuke filmpje.
LOL, niet zo gek dat de PDC er mee op houdt als onze kater dame denkt dat je via de sensors de klep open krijgt haha!
Verder is ze wel schattig (ja ook de auto;).
Moet ik dan ook nog zeggen dat drie-en-vijftig-duizend euro teveel geld is voor een 3 deurs dieseltje?

-edit: als je daar behoefte aan hebt-

Asjemenou zeg, man man man, wat moet je jezelf voor de gek houden om het geld aan déze auto uit te geven. Er zijn interessante alternatieven genoemd in de comments.

Maar ja… sommigen hebben heel veel over voor status.
“Tel daar nog wat los grut bij op en de teller voor de totaalprijs blijft steken bij een heftige 53.258 euro”

In geen 53.258 jaar! Dat ze bij BMW afzetters waren wist ik al langer, maar dit is toch van het goede teveel!
Dat is dus 19.000 euro aan extra’s… op een mini BMW??? Beetje teveel van het goede, vinden jullie ook niet?
voor een mindere prijs een betere lexus is220d !
jesus wat is die auto duur slaat echt helemaal nergens op doe mij dan maar voor dat geld mijn vaders nissan 350z je kan dat achterbankje van die bmw toch alleen maar gebruiken voor poedels doe mij dan maar een echte coupe
Voor dat geld rij je een Alfa Romeo Brera 3.2 Sky Window, meer pk’s en veel meer klasse. En het design is ook vele malen beter, en je hebt Q4.
Haha die video, helemaal aan het eind, wordt Wouter nou vet gedist door Aimee op de manier waarop ze zegt: “ja, je leeft maar een keer” ? Namelijk dezelfde toon…, lol.

Leuk filmpje, leuke muziek, maar iets levendiger zijn Wouter, denk ik.
@ mister-e

of ze zeggen kijk een idioot
Toegegeven hij is duur, maar eens je ermee gereden hebt….fantastisch!
@Tim

Ik rijd ook een Smart Roadster, so what?
FreudeAmFahren
Ach duur of niet: er is GEEN alternatief voor de 1 serie. Er stuurt geen auto strakker, en al helemaal die lexus die genoemd werd niet. Hoeveel auto’s met RWD zijn er nog ?? Te weinig !
Je kunt ‘m ook kopen zonder al die extra’s en dan kost ie veel minder ;)
Het is wel een goed karretje, maar die prijs hè, daar kan je toch echt niet omheen… Voor dat geld heb je een C6! :o Dan weet ik het wel! ;)

@ Troyk; Zie filmpje. Aimée zegt dat ze de Smart Roadster wel wat voor Wouter vindt, een stoere, mannelijke auto… :?
@FreudeAmFahren,

Een Elise stuurt strakker en die heb je ook voor die prijs.
53000 voor een 3 deurs hatchback gaat natuurlijk nergens over, voor dat geld zou je een leuke 3 serie touring met potente diesel moeten kunnen scoren.

wat dat betreft heeft bmw het in de bol.

wat rijkwaliteiten betreft zijn ze nog steeds onovertroffen..
ik zou wel een ford focus met achterwielaandrijving willen bijvoorbeeld.

en Aimee mag dan gefeest hebben, een presentatrice die een kroegstem heeft, en een spraakgebrek en niet uit haar woorden komt doet echt niet veel goeds voor een medium.
voortaan maar nuchter voor de camera laten verschijnen?
even over de 53 k

Niet allemaal op BMW gaan zeiken, schrijf allemaal eerst even een brief naar oompje J.P. dat die k***** H*** de BPM afschaft!!

Zelf rijd hij in een 760i Security waar zou die nou van betaald zijn

hmmmm even denken ja van onze BPM vuile rat!!
IK beboelde het filmpje van de door Van der Velden getunde seat Leon FR met een slordige 274 pk……dat filmpje moet ook weken geleden gemaakt zijn maar zie er niks van terug.
@Rainier: Geduld is een schone zaak… ;-)
Marex je hebt Gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelukkig kun je hem ook voor veel minder geld kopen en dan neem je niet allemaal onzinnige opties maar gewoon een high executive van 39.000 euro, die is ook al heel kompleet. De meeste 1 serie’s zullen overigens gewoon via lease afgenomen worden en in de lease istie toevallig niet duur door zijn hoge restwaarde.
@ Troyk; jij hebt duidelijk niet goed geluisterd tijdens het filmpje
@Ruben Baeten: Hahahah dan heb ik niks gezegd….!
voor 30,000 – 40,000 koop je een e46 ///M3
FF denken, 120d of een m3 met 20,000 cash????
@autoblog: wil je aan de soms erg jonge belgen onder de autobloggers eens zeggen dat in Nederland de Belasting op voertuigen gewoon schandalig hoog is.

De 120d, full option, d.w.z. met M-pakket, lederen interieur, 18″velgen, PDC, navigatiesysteem, regen-en lichtsensor zowel als cruise-control, de hele rim-ram dus, kost bij ons in Belgie: 42000 Euro. Standaard kost de 120d: 26.900 euro, de 123d: 32550 euro.
@erg jonge belgen: in NL is de Belasting op voertuigen gewoon schandalig hoog.
“Die mensen van BMW zouden wat vaker buiten moeten komen, wat vaker een biertje moeten gaan drinken” :lol:
Goeie humor. En wederom een vermakelijk filmpje
50.000 EUR???????Daar ga ik dan toch wel even een Honda S2000 of een nissan 350z voor gaan halen hoor!

En een 120d sport????Whahahahaha

Dat is hetzelfde als een tractor GTI.
elke auto met wat opties kost heel veel geld tegenwoordig, het is gewoon een kwestie vn smaak en wens vn de consument


maar kzou deze dikke 1 wel wille hebbe, zeker in dat bloedmooie wit
BMW met onderstuur?….. en nog lelijk ook, maar toch 53 mille. Ik zeg kansloos apparaat. Zoals een “wijs man” ooit zei: “Wat is precies een goed weggedrag?! Als zware onderstuur in elke bocht goed weggedrag betekent dan hebben die mensen het inderdaad mis. Wordt een keer wakker zou ik zeggen.”

Ik zeg: AMEN!
@mark
Als je in het segment van de bmw 120d een auto aan het zoeken bent is een tweedehands m3 en 20.000 euro overhouden vaak geen optie. 60dkm per jaar in een m3 begint aardig te knagen in de portemonnee.
@666,

Ik zal je zeggen, dat verdient België wel weer terug op hele andere belastingen…

Auto’s boven de 200pk = hoppa, 5000euro
Belasting terugvorderen??? prima, maar tot 50%

en zo houd je onder de streep wellicht nog maar een heel klein voordeel over voor België… Dus het valt allemaal wel mee
Oja,

Ik vind de front skirt helemaal niet zo sportief… En de velgen zijn nou ook niet dat je zegt van wauw. Maar wel een mooi modelletje, maar prefereer toch liever de 5-deurs…

— Laat ik het eens niet over de prijs hebben —

@ autoblog (of wouter); Had je nou geen sportievere suspensie in dat model met M-pakket. Ik hoorde jullie daar niet over.
@335d: En de openingszin dan? :-P
(van het filmpje)
Haha, ja nu hoorde ik het, hmmm, misschien zit dat er dan toch wel bij…

:)
Ik begrijp even iets niet. Waarom al die negatieve reacties?

Wouter raadt deze auto aan. PUNT! Geen discussie meer mogelijk….
@ Rick Dos,

Wellicht is het je dan ook opgevallen dat elke post de negatieve reacties naar de prijs uit gingen. Niet naar de auto zelf…?

Maar zoveel kritiek over de prijs heb ik nog nooit gehoord… Waarschijnlijk omdat Wouter het gezegd heeft gaat iedereen ook gelijk denken dat het ook daadwerkelijk zo is. Wellicht vergeten veel mensen dat er voor bijna 20.000euro aan opties op zit.
BMW en opties…
kostbare combinatie…
@BMW M335D TOURING

Had je ´m ook door? ;)

Niet verder kijken dan de neus lang is….
:)

@ ML,

dat geldt wel voor meer merken, laat ik er geen noemen
doe mij maar een S3
@ ruud : paasei het gaat hier om een diesel
Ik ben het er niet mee eens, persoonlijk vind ik de vijfdeurs mooier (en dat zeg ik niet snel over hatchbacks)
@rick dos: als Audi het doet is het afzetterij en zijn de kopers gek, als bmw het doet dan is de prijs terecht? (zo goed samengevat?)

Ik vind 20 mille aan opties op een auto van 35k behoorlijk duur.

Voor minder dan 59 mille heb je een Volvo C70 d5 Momentum, mooier, ruimer, comfortabeler en een coupe/cabrio….. tja wel een diesel cabrio, maar ook fraai als coupé en voor dat geld afgeladen vol opties….. Een Alfa GT met 175pk is ook mooier en voordat je die over de 45mille heen tilt met opties….zit alles er wel op. Zelfs de Brera met 2,4 JTDm motor en dus 200pk en 400NM koppel vanaf 2000 toeren kost een stuk minder dan 53mille inclusief alle opties van de BMW 120d die hier getest werd. En zeg nou zelf, da’s wel een heel wat fraaiere auto om je dagen in te slijten…..
@w0o0dy

Neuh, dat kan wel wat beter.
trouwens… de nieuwe A5 kun je ook krijgen vanaf zo’n 53 mille (moet je wel nog een mille of 8 meenemen voor de uitrusting, maar toch…..

Als de 204pk versie nou niet al teveel meerprijs oplevert dan moet een 320d met meer dan 200pk ook wel in beeld komen….. daarvan kan ik me voorstellen dat iemand er 55 tot 60 mille voor betaald, maar 53 voor een 1 lijkt mij echt waanzin.
Alfa met 175 pk? Vertel….Ik werk bij Alfa Romeo en zo’n auto bestaat…..NIET
Perspectief wOoOdy, perspectief. Alles in perspectief zetten……
@Stephan… komt eraan, ff geduld
daarom zeg ik….. als je dan toch een BMW wil, koop dan gewoon de 3 serie (evt als coupé). Rijdt beter, is mooier en niet zo gek veel duurder.
w0o0dy schrijft,

2 July 2007 om 20:38
daarom zeg ik….. als je dan toch een BMW wil, koop dan gewoon de 3 serie (evt als coupé). Rijdt beter, is mooier en niet zo gek veel duurder.

———————————————————————————–

Ik ben het nu helemaal met je eens……
Uhm kaal ja, maar ga daar maar eens deze opties opzetten….

Mijn auto kaal (oké met high executive pakket) rond de 65000 euro (volgens mij) met wat leuke opties erbij werd mij een rekening gepresenteerd van om en nabij 89000 euro.

En dit is ook zo bij de andere merken.
Kanloos veel geld voor een nog kanslozere auto.
liever een 320d (coupé) zonder m-sportpakket dan een 1 serie met…..
Ja oké, maar dan hebben we ook een hele andere discussie.
Jongens en meisjes toch,
Een leuke 1-serie kan ook voor veel minder: ik rij zelf een 5 deurs 118d van na de facelift: prima auto, bakken rijplezier en ergens prima waar voor zijn geld. BMW is inderdaad niet de goedkoopste maar vergleken met VW, Audi of zelfs SEAT nog Prima te rechtvaardigen.
Een Golf 2.0 TDI had in mijn gewenste configuratie (5deurs, sportline, automatische airco, cruise control, radio upgradeditjes, datjes) 35k gekost. Mijn BMW met Business Line en Cup Sport pakket, upgrade radio, aut. airco, cruise en knopjes op het stuur komt op 34,5. Voor gelijk geld neem ik die BMW graag (zal hier niet neerschrijven wat een A3 SBmet wat opties zou moeten kosten). Nou ben ik de laatste om te ontkennen dat dit een bak geld is, maar BMW heeft voor mij nog altijd een meerwaarde al heeft een ieder het recht een andere mening te hebben.

Wat BMW met deze demo klaarspeelt is wellicht absurd maar laat zien wat zoal mogelijk is en doet mij tevens denken aan de auto rai waar geen 1-serie onder de 40k stond, op die manier houden ze het beeld van duur wel in stand.

Schneider
PS: ja voor 35k kun je ook een “vul zelf maar in” rijden, maar ieder zijn keuze ;-)
Leuke test, geinig filmpje en mooie foto’s!
De auto is wel érg prijzig, daar kan je toch wel leukere dingen voor kopen lijkt me…
een leuk uitgevoerde 320d Coupé (met leer en navigatie, leuke wielen etc) kost nog geen 60k…. Als je meer dan 50mille uit gaat geven neem dan maar een iets grotere lening en doe het gelijk goed. Maar ik blijf erbij dat een c70 of een Brera veel meer een “leuke wagen!” zijn dan de zoveelste 1 serie.

Daarnaast… de Volvo C30 heeft 180 en in Summum uitvoering zit (bijna) alles erop voor nog geen 45 mille….. da’s toch twee (of zelfs 3) keer een hele leuke vakantie extra……
Ja, maar een leuk aangeklede 120d kun je ook wel voor 45k krijgen. En dat bedoel ik, zet het wel in perspectief.

Kijk of dit ook mijn keuze zou zijn is een 2e, dan wacht ik liever op de 1 serie coupé.
@Danger: Inderdaad geniale quote! “Er is echt over nagedacht, alleen die mensen die erover hebben nagedacht moeten wat meer buiten komen in het echte leven. Gewoon eens een biertje gaan drinken.” Jeetje Wouter! We gaan je al quoten! Zowieso presenteer je echt steeds beter, als je het vergelijkt met de eerste filmpjes. (Hierbij is ook mijn eerdere reactie weer herzien ;))
astondriverinspe
BMW ZUIGT! Wie legt er nou 50+ mille neer voor een opgewaardeerd golfje?
Was de allereerste Audi A3 ook niet een belachelijk dure Golf die nooit iemand zou kopen…..
Daar hoor ik inmiddels ook niemand meer over.

En daarnaast is de prijs bepaald door de opties dus staat het iedereen vrij alle opties weg te laten en metallic lak aan te vinken in de optielijst. Zie het meer als een showtje van wat kan op zo’n auto.

Waar ik trouwens nooit iemand over hoor is de beperkte ruimte in die auto. Ik heb er ooit 1 keer ingezeten. En toen ik het portier dichttrok kreeg ik het benauwd van hoe klein deze auto is.
Tsja, in premium klasse mag je je alles permitteren. Kijk naar Benzen, die gaan zo voor het dubbele weg.

Lekker bakkie die 1-serie, en in het wit heel sportief. Zou zelf geen viercilinder erin willen, maarja, lekker zuunig kun je anders ook vergeten.
kadett rijdt beter
Stellingen:

1)Tis te veel geld voor het lelijke eendje onder de ‘Beamers’

2)Dit ‘hangbuikzwijntje’ zorgt voor plaatsvervangende schaamte bij andere BMW-rijders

3)BMW maakt rijden geweldig, nu de rest nog…


;-)
Nu nog de 335d motor erin en dan kunnen we nieuwe wereldrecords neerzetten :)
Ik heb ook een BMW 130i met een totaal prijs van 80.000 maar het zijn niet de paketten die duur zijn maar de meeropties zoals:
Bi-Xenon koplampen
Shadowlineexterieur
Lederenbekleding
Navigatie Professional
Audiosysteem
En ik ben zeer tevreden ermee, het was wel duur maar het is het geld waard.

Ik heb wel een beetje spijt gehad na de lancering van de C30 T5 maarja een bmw als deze is niet te vergelijken met een C30T5
@130iM: Heb je dan niet serieus overwogen om voor dat geld een 335Ci met iets minder opties te nemen?
Hey Smokalot, wanneer mag jij een keer een auto testen voor autoblog?
53000 euro pomp ik veel liever in een dikke E-klasse, A6 of een 5-reeks

Toch zeker niet in een 1-reeks, al krijg ik er weet ik wat bij
@Joske

Doe ik allang joh, alleen ben ik ziet zo’n pretty-boy als Wouter, dus knippen ze mij uit de eindmontage. ’t oog wil ook wat, jeweettog? :)
Aha, en het grote autoblog geheim is toch dat jij via een earpiece Wouter in moet fluisteren wat hij moet zeggen? Aangezien ons Wouter misschien wel de looks heeft, maar niet bepaald de brains… Beetje Cyrano de Bergerac verhaal dus. Met jou als Cyrano en Aimee als Roxanne?
nouja, 80.000 voor een één serie is natuurlijk dan wel weer overdreven… en ’t maakt me dan geen reet uit of het een 3liter 6-in-lijn in ligt…….
Ik rij zelf een 3 serie (E90) maar 80000,= euro voor een 1 serie dat is erg veel geld en dat vindt ik hem niet waard een spreekoord is hier wellicht op z’n plek: “Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding”. Dan liever een 3 coupe of een Porsche.
ja idd, Ik snap jou idd echt niet, voor 11.000 euro meer heb je een cayenne…………. en dan ga jij een één serie rijden… Maar je zal er wel een reden voor hebben
Geestig bakkie, zo’n 120d, maar wel veel geld inderdaad.. Maar als de presentator nóg wat monotoner praat en nóg wat saaier overkomt, weet ik zéker dat er straks niemand meer naar kijkt… Kolere, is die gast aan de drugs ofzo?
34.250 valt wel mee voor zo’n sportieve diesel met achterwielaandrijving.
Yes weer een filmpje met Aimee :)
Jammer dat hij zo duur is. Nu koop ik liever een Audi A3 of S3.

Of een Ibiza FR ofzo.
@130iM: wtf?? 80.000 Euro voor een 130i? Is hij van goud of zo? Ik hoop het, standaard kost die auto 35.000 euro, en Full option zoals jij het zegt maximaal 47000 euro. Volgens mij ben je er serieus opgelegd. Ik kocht onlangs voor mijn vrouw de 123d, 5-deurs met M-pakket, Navi, xenon, 18″velgen, en kwam aan 44.000euro.
Welke garage ga jij, want ik zou ze een proces aandoen denk ik.
RijNouNsDoor!
Ik denk dat 666 in Belgie woont: standaard 130i vanaf 42.500……

Maar goed die prijs bijna verdubbelen met opties…. kweet niet hoor. Door die opties zal je afschrijving ook wat hoger liggen dan gemiddeld.

Stiekem vind ik het eigenlijk wel gaaf, een 1-serie van 80 mille. Valt niet zo op als een Cayenne.
haha wat vet, ik zag Aimee vandaag in America Today in Utrecht !
Maar absoluut geen C30, wat een gedrocht.
@RijNouNsDoor!

kijk nou eens goed op de bmw site van NL daar staat zelf dat een bmw 130i vanaf 42500 te koop is en een 130i met alles erop en eraan kost bijna 64000 euro dus ik weet niet wie er met 80000 komt maar die zit goed fout
Ik vind het toch wel een geweldige wagen hoor. Heb nu bijna 60k km ervaring in een 118d met sportonderstel en sportstoelen, en zit iedere dag weer lachend de vullingen uit m’n kiezen te trillen. 122 pk is niet super veel, maar je krijgt pas waar voor je geld zodra je de bocht instuurt; het is ongelofelijk hoe hard dan kan!

Zie het zo; als je de auto koopt om te lekker te sturen is ie z’n geld zeker waard. Wil je toeters en bellen, dan ga je een franse auto rijden.

Daarnaast, mensen die hier boven roepen wat anders te gaan rijden voor dit geld noemen de ene na de andere benzine auto 350z, Z4, TT etc. Allemaal benzine karretjes dus. Diesel wordt vaak uit rationeel oogpunt gekozen: dus noem mij 1 (een!) auto die net zo waardevast is als deze BMW, relatief goedkoop bij veel km’s en die zo heerlijk is om in te rijden zodat je ‘m prive zou kopen?? Precies, dan is er maar een optie: Freude am Fahren… Al het andere schrijft sneller af dan je lief is of wil recht door in de bocht.
jullie snappen het nog altijd niet he, wat maakt het uit dat mensen veel geld besteden aan een kar die in principe niet zo duur hoeft te zijn(zoals die 130i van 80.000 euro). smaken en verlangens verschillen en daar valt eigenlijk weinig over te discussieren. als iemand liever een vette 130i wilt ipv-ik zeg maar wat- een s-klasse of iets anders, ja dan heeft die daar recht op.
B100, of een Gt 1.9 JTDm

En nee, die schrijven niet zo hard af als dat je denkt, zie de leaseprijsen van die auto! En ja, het stuurt fantastisch die auto.
Ik heb deze auto aangeschaft omdat ik hem heel sportief vond en omdat ik geen typeaanduiding heb gekozen zodat ik grote blikken kan achterlaten bij stoplichten. En ja 80000 dat was mijn budget en de totaalprijs bedraagde 71.664,37. Ik heb niet overwogen om een ander auto te kopen want dit is mijn bijauto, ik zelf rij een E 220CDI en mijn vrouw een Grand Voyager. En ik heb deze auto gewoon bij een dealer te amsterdam nieuw aangeschaft.

Met Vriendelijke Groet,
Henk
Zoveel geld voor zo’n kleine auto. Ik heb er zelf vorige week mee gereden en het is een zeer degelijke wagen, maar de radio en middenconsole bijvoorbeeld zien er erg goedkoop uit.
De nieuwe Fiat Bravo Sport bijvoorbeeld kost je de helft en die heeft ook al die opties. En afschrijving? Een auto dient om mee te rijden, niet om te verkopen.

En met de BMW 120d puf je dan net als de andere mensen (de witte Polo :-) aan 80 per uur rond een of andere hollandse stad of sta je in de file. Dan heb je echt geld teveel.
Iedereen praat maar over 53000 bla bla bla,maar de 120d kost gewoon 34000!!
Maja,als je graag een M-pakket hebt,Xenon,Navi,vol leder en nog een hoop leuks,wat praat je dan over een hoge prijs?
Opties zijn nou eenmaal dure dingen,haal anders maar eens een foldertje bij de dealer…
@Dennie FR
34.000 maar zonder airco. 34.250 voor een kleine auto en dan nog zonder airco en dat in 2007. Je zouden dat ze daar bij BMW propellortjes in hun hoofd hebben.
Het beste is 323 i te nemen i.p.v. die auto, zo’n prijs is 120d M. Ook 130 i. Je kunt beter gewone auto gebruiken. Als je ouder wordt, mag je een beetje genieten van de auto (dezelfde prijs).
gisteren zo eentje gespot in paal- beringen, maar met 19 duim en echte 1-18 spaak velgen van bmw. veel mooier als deze. maar mij kon hij niet volgen :d
@bmwF: je was met je fiets en reed in een éénrichtingsstraat??? Grapje
Wat wordt er toch over de prijs gel*lt, welles gekeken wat een Audi A3 Q kost?
Volgens mij wel minder dan deze. Als je beetje zelfde opties neemt.
@Stephan
precies, endan moet je die extra 100kg voor lief nemen. Je hebt dan nog steeds niet zo’n sportieve dieseltje.
Ik vind persoonlijk een gechipte 335d Coupe wel leuk als het echt een Diesel moet worden, voor werk ofzo.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-335d-286pk.html#header
Beter koop je een Alfa Romeo GT Q2. Sportiever dieselen kan denk ik niet.
Vraag over verlaagd onderstel
Wat is het effect van een verlaagd onderstel op het rijcomfort van de serie 1.
Wordt het veel stugger ??
Oh ja, vraag voortaan na elke rijtest aan Aimee of ze mee zou gaan met je als je met die auto zou komen, weten wij waar we moeten gaan kijken :P
@ Vraag over verlaagd onderstel

Ik heb te kort in een 1 serie met gewoon onderstel gereden om een goed vergelijk te kunnen geven maar ik heb een 1 serie met verlaagd sport onderstel. Op asfalt ben je de koning, op slechtere weg hobbelt/stoot het behoorlijk, maar ik vind het nooit echt irritant worden. Optisch ziet het er overigens prima uit. Wat wel blijft is dat ie erg gevoelig blijft voor spoorvorming, maar dat is mede de oorzaak van de runflat banden en op te lossen door andere banden te monteren heb ik ergens gelezen.
@ B100

Ja, en wat is nou je vraag?
Zo heeft iemand zich aangemeld BMW M335D TOURING ;-)
Inderdaad, ’t is een antwoord..
Ik heb 118d, M-pakket, Xenon, Electrisch dak en nog wat fratsen besteld als nieuwe leaseauto. Ook wit! Kale 118d 29.000 euro, met deze opties 38.000 euro.

Geinige is natuurlijk dat er genoeg sufferds zijn die er tweedehands een hoop voor neerleggen zodat ik dat rustig binnen het budget kan leasen vanwege de hoge restwaarde, bedankt ;)
wat ik me wel afvraag is,
wat moet de 135i in hemelsnaam met 306 pk? het moet nie veel gekker worden of je geeft een tikje tegen het gespedaal en je hangt tegen de bumper van je voorganger aan:S
Ik moet binnenkort mijn huidige 318d touring(rijdt iets vlotter na tuning door Heinz) vervangen wegens einde leasecontract. Het mag nu iets meer zijn dus is de 320d touring een logische keuze. Maar anderzijds zou ik ook voor een 123d kunnen kiezen. De 123d zal leuk rijden zijn, maar nogal is klein. De 3 serie wat minder krachtig maar veel ruimer. Luxe-probleem…
Ik rijd met een 120d (vorig model 163pk). Nog nooit heeft een auto me zoveel plezier gegeven. En zeker geen diesel. Ik snel in 7.9s naar de 100 en mijn hernemingen laten veel benzinemotoren en andere diesels met schaamrood op de wangen achter.

Ik word ziek van die commentaren hier.

Oeh voor dat geld kochten jullie wel iets anders é. Let me remind you: zo opmerkingen komen grotendeels van mensen die dat geld niet hebben om aan een wagen te besteden.

Als iemand een BMW 1 wil kopen dan is dat zijn recht. Doe niet alsof die mens een debiel is.

Ik rijd heel veel op de nederlandse snelwegen en er is iets dat me opvalt:

Het gros van jullie rijdt met een aftandse versleten bak. Aan een kant best te begrijpen met jullie anglicaanse erfenis, zijnde het verbod op luxe en genieten: de BPM.

Als ik veel geld had, reed ik met een porsche, maar hey ik heb dat geld niet, dus KANKER ik er NIET over. Misschien moeten jullie dat ook maar eens doen.

En mensen die door hard werk succesvol zijn en zich zo’n pretwagen kopen, die hebben dat verdiend. Als je daar niet mee kan leven, hou dan vooral je mond.

Groeten
Wil even reageren op hollow:ik vind het ongepast dat je hier zit te schelden op iederen met een andere mening.Geweldig dat je 163pk hebt steken,In tegenstelling tot wat je denkt rij ik niet in een “aftandse versleten bak”,maar ik vind je manier van reageren nogal kinderachtig,volgens mij ben je zo’n belachelijke bumperklever die veel moet compenseren door zijn auto(laaggeschoold,hard werken om een bmw te kopen),ik heb iets meer pk’s en lach je gewoon uit als je vol stress zit te bumperkleven.Veel succes met je (waarschijnlijk witte of grijze wrak).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).