Gespot in Madurodam

Auteur: , 61 Reacties

Naast alle schitterende auto’s die ik in het dagelijks leven op straat tegen kom zijn er natuurlijk ook talloze droomauto’s die simpelweg veel te zeldzaam zijn om eventjes te spotten, zelfs als je er veel uren in steekt kom je niet tot iets zeldzamers dan wat SLR’s en Diablo’s. Van sommige auto’s hoop ik ze echt nog eens tegen te komen, en voor jullie hoop ik natuurlijk dat ik er zelf nog eens iets over kan schrijven voor de woensdag. Of nee… Ik doe het gewoon nu! Eens wat anders, gespot, maar dan in het klein…

Alfa-Romeo BAT-9

Om te beginnen zijn dit foto’s van een model dat absoluut niet te spotten is omdat er gewoon niet mee gereden wordt. De auto is gemaakt in een serie van drie concept cars, in respectievelijk 1953 (BAT-5), 1954 (BAT-7) en 1955 (BAT-9) in samenwerking met Bertone, die de excentrieke koetsen heeft ontworpen. De auto’s doen duidelijk denken aan de Batmobile met de lange extreme vormen, maar de overeenkomst wat betreft benaming is gewoon puur toeval omdat BAT in dit geval een afkorting is voor “Berlinetta Aerodinamica Tecnica”. Wat zoiets betekent als techniek van aërodynamica op auto’s. De auto is dan ook heel erg aërodynamisch, 180 km/u voor 115 pk is echter alsnog niet heel erg bijzonder te noemen. De auto is gespot op diverse plaatsen op mijn balkon.

Alfa-Romeo BAT-9 - Foto Jim Appelmelk
Alfa-Romeo BAT-9 - Foto Jim Appelmelk
Alfa-Romeo BAT-9 - Foto Jim Appelmelk
Alfa-Romeo BAT-9 - Foto Jim Appelmelk
Alfa-Romeo BAT-9 - Foto Jim Appelmelk
Alfa-Romeo BAT-9 - Foto Jim Appelmelk
Alfa-Romeo BAT-9 - Foto Jim Appelmelk

Bugatti Type 41 Royale

Dat deze nooit gespot zal worden staat al vast, hooguit op een trailer die tussen twee musea rijdt. Dit is namelijk één van de kostbaarste auto’s ter wereld, samen met de Ferrari 250 GTO, een aantal Auto-Unions en Mercedes-Benz Silberpfeilen. De Bugatti Type 41, ook bekend als Royale, moest het aan het einde van de jaren ’20 opnemen tegen auto’s als de Rolls-Royce Phantom I en II, als die niet al ver onder het segment van deze Franse bolide zaten.

Er lag namelijk geen forse 7 liter achtcilinder motor voorin, maar een 12,6 (!) liter 8 cilinder die rond de 260 pk geleverd moet hebben. Er was al een groot aantal van deze motoren gefabriceerd, maar de productie van de Royale bleef steken op ongeveer 7 exemplaren (of 6? Of 8? Dat is nog steeds niet helemaal bekend!). Er waren dus wat motoren over, die werden doodleuk gebruikt om treinen mee aan te drijven!

Bugatti Type 41 Royale - Foto Jim Appelmelk
Bugatti Type 41 Royale - Foto Jim Appelmelk
Bugatti Type 41 Royale - Foto Jim Appelmelk
Bugatti Type 41 Royale - Foto Jim Appelmelk
Bugatti Type 41 Royale - Foto Jim Appelmelk

Ferrari 250 Europa GT

En toen kwamen we in Legoland©, waar natuurlijk ook de armere en rijkere wijken zijn, en waar je ook inwoners zult aantreffen die veel geld over hebben voor auto’s. Deze bewoners zien duidelijk graag een klassieker voor de deur, en nemen duidelijk niet genoeg met een Volvo 121 of Citroën DS. Dit is het betere werk. Voor het klassieke scheuren gebruiken ze deze bijzondere Ferrari 250 Europa GT, om rustig in te touren hebben ze nog een eveneens extreem kostbare en zeldzame Bentley R-Type Continental Mulliner Fastback Coupé.

Beide auto’s zijn erg lastig te spotten, de Ferrari is nog wel het zeldzaamste. De auto is in twee series gebouwd, de 250 Europa (21 exemplaren) en de 250 Europa GT die iets later kwam (34 stuks). Veel verschil zit er trouwens niet tussen de twee.

Ferrari 250 Europa GT - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 250 Europa GT - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 250 Europa GT - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 250 Europa GT - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 250 Europa GT - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 250 Europa GT - Foto Jim Appelmelk

Iso Grifo 7 Litri

Deze auto wordt haast nooit gespot, ik zou hem zelf dolgraag eens tegen komen want ik ben dol op excentrieke, onbekende, zeldzame beulen als deze. Voorin ligt namelijk een gigantische Corvette V8 die 7 liter meet en 406 pk op de weg brengt, echt kolossaal veel. De auto moest concurreren met de Miura en de Daytona, die zonder twijfel in elk opzicht verfijnder waren. De Grifo moet het hebben van brute kracht.

Het Livornese merk heeft er in der tijd 90 verkocht met dit gigantische blok, waarvan nog een aantal met de 7,4 liter Can-Am motor. Het merk werd het bekendst met de Iso Rivolta Coupé, een auto die het op moest nemen tegen de Ferrari 330. Ook deze had een Chevrolet motor, ditmaal een 5,4 V8 die ruim 300 pk leverde.

Iso Grifo 7 Litri - Foto Jim Appelmelk
Iso Grifo 7 Litri - Foto Jim Appelmelk
Iso Grifo 7 Litri - Foto Jim Appelmelk
Iso Grifo 7 Litri - Foto Jim Appelmelk
Iso Grifo 7 Litri - Foto Jim Appelmelk
Iso Grifo 7 Litri - Foto Jim Appelmelk

Jaguar XJ220

Tegenwoordig worden we overspoeld met nieuwe supercars die de records proberen te breken, waar de supercars uit de jaren ’90 achterhaald lijken te zijn. Niet is minder waar, want van de redelijk recente auto’s zijn er genoeg die voor deze auto in het stof mogen bijten. In combinatie met de schitterende lijnen en het feit dat deze in tegenstelling tot de Enzo en de Carrera GT echt heel erg weinig wordt gespot maakt deze auto zich tot een model dat ik erg graag nog eens tegen zou willen komen. En sinds kort staat dit model op een plank in mijn slaapkamer, tussen een EB110 en een Zonda.

De Jaguar XJ220 is in veel opzichten een opmerkelijke auto, geen enkele auto op dit niveau heeft een 3,5 zescilinder achterin liggen, een heftige 911 komt nog het meeste in de buurt. Door de twee turbo’s kan het blok 542 pk produceren, en zodoende is het één van de snelste auto’s ter wereld. Toen deze op de markt kwam zelfs de snelste, maar ook de auto’s van het heden kan hij met gemak aan. Zo kun je het met je Zonda wel schudden tegen deze auto, schijnt het. En die heeft het dubbele aantal cilinders en de dubbele inhoud.

Dat was dan ook meteen het probleem van de XJ 220: Aanvankelijk was er een V12 van 6 liter ingepland, maar dat werd te duur en zodoende is er een twinturbo V6 voor i de plaats gekomen die overigens net iets meer vermogen leverde dan de V12. Toch was het minder aantrekkelijk en veel klanten zegden hun bestelling af. Het schijnt zelfs dat er ergens in Engeland een enorme garage is waar nog het-één-en-ander staat opgeslagen…

Jaguar XJ220 - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XJ220 - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XJ220 - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XJ220 - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XJ220 - Foto Jim Appelmelk

Maserati 5000 GT

Van sommige auto’s uit dit rijtje is het nog enigszins waarschijnlijk dat ik er in mijn spotcarrière eentje tegen het lijf loop, de XJ220 wordt bijvoorbeeld zo nu en dan gespot, de 250 Europa GT ben ik al een keer tegen gekomen maar nog voor mijn cameratijdperk, en de Zonda ga ik gewoon lekker zelf zoeken in Londen of Monaco. Maar een Maserati 5000 GT, tsja, waar moet je dan zoeken? Heeft zoeken wel zin?

Ga er maar niet van uit, deze auto’s kom je alleen tegen op een concours. Want van de 5000 GT zijn er tussen 1959 en 1965 maar 32 gebouwd, het was de top-of-the-line Maser uit die periode, überhaupt is het de bijzonderste Maserati die er is als je de MC12 en enkele bijzondere (klassieke) racewagens buiten beschouwing laat. En dan was de productie van deze auto niet eens het initiatief van Maserati zelf, maar van de Sjah van Perzië die natuurlijk het bijzonderste wilde: Een coupé met de motor uit de 450 S racewagen! Voorin de auto ligt een 4,9 V8 die 310-370 pk levert en zo’n beetje in de buurt komt van de Ferrari 500 Superfast van een paar jaar later. Daar werden er overigens ook nog geen 40 van gebouwd. Het model was verkrijgbaar met elke denkbare carosserie, voornamelijk van Touring, zoals de Sjah van Perzië had, tevens dit miniatuurtje uitgerust met zo’n koets. Allemano, Frua, Ghia en Pininfarina hebben ook body’s gebouwd.

Maserati 5000 GT - Foto Jim Appelmelk
Maserati 5000 GT - Foto Jim Appelmelk
Maserati 5000 GT - Foto Jim Appelmelk
Maserati 5000 GT - Foto Jim Appelmelk
Maserati 5000 GT - Foto Jim Appelmelk
Maserati 5000 GT - Foto Jim Appelmelk

McLaren F1

Mijn droomauto om nog eens te spotten is deze supercar. Meer dan tien jaar geleden, toen ik de autoliefhebberij begon te leren, was dit het hoogst haalbare, nauw gevolgd door de EB110 SS en de XJ220. Daarbij was het een auto die nog best mooi was om te zien, en het was echt exclusief omdat McLaren verder geen personenauto’s bouwt. Reden genoeg dat één van mijn allereerste modelauto’s er zo eentje was, een 1:18 van Guiloy. Dit is hoe een supercar moet zijn, nog steeds is deze auto wat betreft prestaties alleen overtroffen door de Veyron en de Ultima Can-Am, het moet nog blijken of andere modellen de auto op een circuit inhalen.

De motor die er in ligt is heel klassiek voor een supercar: een 6,1 V12, uiteraard atmosferisch, hoewel er op de turbomotoren van de concurrentie uit die tijd, de XJ220 en de EB110, ook niet veel aan te merken is. Alle 627 paarden die door deze vergulde (!!!) motor uit de schappen van BMW komen, drijven de achterwielen aan! En dat is enorm veel!

McLaren F1 - Foto Jim Appelmelk
McLaren F1 - Foto Jim Appelmelk
McLaren F1 - Foto Jim Appelmelk
McLaren F1 - Foto Jim Appelmelk
McLaren F1 - Foto Jim Appelmelk
McLaren F1 - Foto Jim Appelmelk
McLaren F1 - Foto Jim Appelmelk

Pagani Zonda C12-S Roadster

Maar de Zonda kan er ook wat van, afgezien van zijn matige aërodynamica die hem bij hoge snelheden de das om doet. Ook deze auto is heel erg lastig te spotten, het enige exemplaar waarvan bekend is dat hij met enige regelmaat te spotten is, is een eveneens gele Roadster uitgevoerde C12-S die zo nu en dan op Wilton Crescent in het schitterende Londen te bewonderen is. Onbekende auto’s worden vaak maar heel weinig verkocht omdat veel mensen liever in bijvoorbeeld een Enzo rijden, alle aanvankelijk 349 exemplaren waren dan ook direct uitverkocht en er werden er nog maar even 50 bij gebouwd. Bij de Zonda loopt het zo’n vaart niet, er zijn er enkele tientallen van gemaakt. De auto heeft trouwens bekende techniek achterin, het blok dat erin ligt is de kolossale V12 van 7 liter die in een ver verleden voorin de Mercedes-Benz R129 SL lag, de SL 73 AMG met 515 pk! In de C12-S Roadster levert het blok nog eens 40 pk meer.

Pagani Zonda C12-S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Pagani Zonda C12-S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Pagani Zonda C12-S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Pagani Zonda C12-S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Pagani Zonda C12-S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Pagani Zonda C12-S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Pagani Zonda C12-S Roadster - Foto Jim Appelmelk



61 reacties

Erg leuk om een keer zo’n spot-serie te maken! Zeker voor herhaling vatbaar! Alleen hoeft er dan niet meer gestopt te worden in Legoland…
Waw that’s something for my collection:P
whahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha lol

:D :D
Leuk gedaan en altijd weer leuk camera werk appeltje!!

ps. wat voor lens gebruik je? ik heb zelf een 50mm Nikkor 1.4 liggen waarmee ik dit soort foto’s zou doen maar wat jij nu hebt gebruikt ben ik wel even benieuwd naar! of is dat geheim van de smit!! ;-)
Heel fijn idee, Appeltje!
De passie druipt er telkens weer vanaf, en daar gaat het uiteindelijk om.

Check ook Photomechanica’s Flickr-pagina voor meer van dit soort fotografie:
http://www.flickr.com/photos/photomechanica/sets/
DeAutogids.nl
Mooie foto’s. Een van de redenen dat ik verzamel.
hahaha leuk gedaan!
Timmy Highflyer
De Jaguar XJ220 heeft in Topgear inderdaad een Zonda zoek gereden:

http://www.youtube.com/watch?v=fUNSjyfLqdk
Ik werk in een Jaguar garage en wij hebben in ons hoofdfiliaal een Jaguar XJ 220 staan
Eindelijk een bericht met aandacht voor modelbouwauto’s. Mooie foto’s van zeldzame wagens!
Zelf heb ik een verzameling Lancia’s op 1:43 waaronder een schaalmodel van de Delta Integrale Cabrio (slechts 1 of 2 exemplaren gebouwd),Lancia Thesis en Thema Limousine, tal van andere prototypes. Als je boven dit bericht op de rode ‘F.’ klikt kan je nog meer foto’s vinden.
Ik vermoed dat er nog meer Autoblog bezoekers zulke verzamelingen bezitten?
Misschien een tip voor de toekomst hier aandacht aan te besteden?
die Mclaren F1 modelauto heeft niet helemaal de juiste verhoudingen krijg ik het idee.
Erg mooi! Heb met mijn collectie ook wel ’s een poging tot iets dergelijks ondernomen. Misschien pomp ik ze nog wel ’s een keertje online :-)
BTW, van welk merk/schaal zijn de Iso Grifo en Maserati 5000 GT?
Zéér tof gedaan ! ;)
erg leuk :)
Erg leuk! Heel erg origineel en creatief! Top!
Stoere Sjoerd
Pluim voor Jim Appelmelk!
ik heb de Pagani C12-S Roadster gespot op wilton crescent :)

http://img252.imageshack.us/img252/2754/img0056sd6.jpg
LOL
super origineel!!!
Ik heb ook nog vele model-auto’s ik denk dat ik van allemaal foto’s ga maken en op auojunk ga oploaden!

Ik vind het niet zo spectaculair moet ik zeggen.
echt leuk om foto’s te maken van modelauto’s in plaats van echte auto’s
Ik dacht even dat je echt naar Madurodam gegaan was om te spotten [Tip! ;) ]. Wat een originele fotoreportages blijf je maken… Ongelofelijk hoe jou bijdrages op deze site er blijven uitspringen!
hahaha, goed bedacht en een mooie serie :D
”Zo kun je het met je Zonda wel schudden tegen deze auto, schijnt het. En die heeft het dubbele aantal cilinders en de dubbele inhoud.” heus kerel wat denk je nou zelf hij mag wel een hoge top snelheid hebben maar echt niet dat je er een zonda mee uitrijd dit ding is lang niet zogoed in bochtenwerk al de zonda. ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar volgensmij heb je een aardig dikke duim..
Leuk! Origineel! Maar zijn er echt nog maar enkele tientallen Zonda’s gemaakt?! Qua publiciteit doen ze het dan goed! En ik heb er één gezien! :D Nog een reden om het in twijfel te trekken, want ik zie niets… ;)

@ D; http://www.youtube.com/watch?v=fUNSjyfLqdk :P
Oke, ik zie bíjna nooit iets dan…
Die Jaguar XJ220 staat bij mij in de buurt..ik rijd er praktisch dagelijks lang..

dus als jullie fotos willen…vraag het en ik zet ze in de dump.
in ijmuiden staat ook een xj220, bij de locale oldtimer / exclusieve auto dealer / garage
westerstraat15
Leuk om te lezen!
Waar het Alfa Romeo concepten betreft… De Carabo zou ik graag nog eens in het echt bekijken. Ontworpen door Bertone, is duidelijk te zien waar zij later de inspiratie voor de Countach vandaan zouden halen — inc vleugeldeuren!

Enige keer dat ik ‘m ooit gespot heb: tussen mijn Matchbox autootjes! :)

Maar stel je toch eens voor, dat er misschien wel geen Lamborghini Countach was geweest maar een Alfa Romeo Carabo. Dan was Alfa Romeo nu een heel ander merk geweest.
En het voordeel is dat je met dit pokke weer niet naar buiten hoeft om foto’s te maken!
Dit is echt prachtig verzonnen, doe mij die jaguar xj220 maar.
geen hummer humping maar ferrari humping… in legoland
een xj220 heb ik al eens in het echt gezien zonder gumball (daar had maximillion cooper er eentje) een rijke geldboer uit mijn dorp heeft eentje gehad denk ik nu rijd hij rond in een lamborghini murcielago maar veel zie je hem niet. heb een geluk gehad een mooie zondag voor mijn stamcafé te staan wachten op de opening toen hij opeens voorbij reed wat een vet geluid :o
ja idd, die xj220 heb ik laatst nog gezien. 2 maanden geleden reedt deze in de richting van deurne. Ik had hem haast niet gezien, omdat hij achter een vrachtwagen reed. Een attent iemand vroeg aan mij: is dat een ferrari? nou ja, zeg ik, veeeeeeel beter. iig, die zie je dus nog wel rondrijden. al was het waarschijnlijk een one-in-a-lifetime-moment.
Helemaal top, fraaie collectie en leuk opgemaakt allemaal. En top dat er eens aandacht aan de schaalauto’s wordt gegeven!!! keep up the good works
@ Martijn

Met een Pentax K10D + 100mm 3.5 macro van Cosina, eigenlijk wel een b-merk lens maar je werkt toch met erg keline openingen ;)

@ Solstice

Het zijn tecnomodel miniatuurtjes in schaal 1:43, nauwkeurig handwerk dat me erg veel heeft gekost (159 euro per stuk…), en dan heb je wel iets heel bijzonders van erg hoge afwerkingskwaliteit, de 5000 GT heeft zelfs “5000 GT” op het dashboardkastje staan!

@ D

Nee mijn duim is niet erg dik, en ik zuig er ook nauwlijks op… Hier kun je toch duidelijk zien dat de Zonda in het stof mag bijten, en hard ook!
http://www.youtube.com/watch?v=fUNSjyfLqdk
Best een betrouwbare bron is het niet? Volgende keer mag je het best wat tactvoller melden als je het er niet mee eens bent.

@ Drifter
een XJ220 in het wild of bij een dealer? Ik ben wel benieuwd naar de foto’s moet ik zeggen!

@ Robbie
Wat een k*tweer he… Alleen voor de Alfa ben ik naar buiten gegaan (ons balkon met planten), de rest was binnen.


Bedankt voor jullie leuke reacties, ik had niet gedacht dat het zo’n succes zou worden :D
“Bugatti Type 41 Royale

Dat deze nooit gespot zal worden staat al vast, hooguit op een trailer die tussen twee musea rijdt.”

Klopt niet helemaal…Vorige maand op het Goodwood Festival of Speed stonden er een stuk of 4 bijeen in de Cartier Luxe & Style tentoonstelling. Prachtige wagens, geen lintjes, afzettingen of vervelende bewakers….alles was van dichtbij te bekijken, te voelen, te ruiken. Die wagens zijn ook gigantisch groot vergeleken met moderne wagens.
Helaas geen foto’s kunnen maken want er stonden continu mensen bij…helaas. Wel mooi om te zien!!
In één woord GEWELDIG, ben helemaal sprakeloos, voor nog meer leuke snapshots tjek out m’n site. http://www.scalemodels.nl en surf ff naar de Snapshot sectie….

Maar echt Appeltje m’n COMPLIMENTEN…..
super leuke serie appeltje! :)
I love it!
appeltje je verbaasd me telkens weer!! dit topt weeral de vorige af!
ikzelf ben ook gek op miniaturen, er staan er zo een paar ook op eenofandere kast bij mij thuis.

http://img339.imageshack.us/img339/4558/mercedes300slvoorzijkannh8.jpg


btw mijn spot-historie is een DB9 en een S60 R rijker (die laatste staat te koop op mijn werk)
//brick25.hyves.org/78800001-78850000/78800601-78800700/78800664_5_qhZP.jpeg

zeer zeldzame combispot van kristallen 250 GTO en F40 vlak bij mijn computer in de buurt ;)
Zie je ook niet dagelijks op straat..
nog een zeldzame combi, ben ze buiten nog nooit tegelijk tegengekomen!

http://brick25.hyves.org/78800001-78850000/78800601-78800700/78800665_5_9wVd.jpeg
Hee die CLK GTR wilde ik eigenlijk ook nog vastleggen voor deze aflevering, maar ik had niet zulke goede locatie-ideeën meer :P Leuk dat sommige van jullie ook met veel plezier miniaturen sparen, ik spaar zelf voornamelijk 1:43 omdat ik het wat verfijnder vind.
Uhmmmmmm…………..Guys?………..Ben ik de enige die het best wel sneu vind, dat we hier naar foto´s van speelgoedautootjes zitten te kijken? ;)
al diegene die die Jaguar is in het echt willen zien…
de paarse versie is in volle glorie al 10jaar ofzo te bowonderen in de vitrine van Jaguar Wilrijk… (thv IKEA in antwerpen, wilrijk) de moeite om is te stoppen en te kijken hoor!
is echt GROOT!
@ Citrofiel en appeltje; ja op een rechte lijn is die sneller. maar in de bochten toch niet man. in zon geval is een lelijke amerikaanse muscle car in veel gevallen toch ook sneller als een europeese sport auto. als je een race gaat rijden komt het toch ook niet op de topsnelheid aan maar dat het zeker ook om het bochtenwerk gaat om sneller te zijn..
ik heb een keer met de jaguar xj220 van menneer bloemedaal gereden samen met mijn vader (ik op de passagiersstoel) fantastische auto een van de mooiste ooit gemaakt en de auto bleek trouwens 586 pk te bezitten inplaats van 542 pk ook waanzinnig snel wij hebben er 285 kmph mee maar hij haalt 350 en we hebben het geklokt dee er maar 25 seconden over om op die 285 te zitten het is trouwens wel een heel erg trikkie bak bij snelheid gaat hij zoeken er is eeeeeeeeeeeenorm last van turbolag en hoewel je er waanzinnig snel de bocht mee om kan is het weggedrag heel link maar desondanks fantastische wagen trouwens die auto waar ik mee heb gereden stond eerst bij lambo rijsen want dat is van bloemedaal maar hij heeft hem verkocht aan munsterhuis waar hij nu staat

ps hij is ook heel lang dik 5 meter hij is dus ook totaal niet geschikt voor de stad
@appeltje; wat is je bron van dat verhaal over rondslingerende delen van xj220s in Engeland, want ik ben dol op dat soort verhalen.

Ik heb zelf ook wel wat foto’s van m’n miniatuur collectie, misschien kunnen we op autoblog een keer een foto wedstrijd houden, altijd lache.

@rick dos; dat zie je verkeerd, dit is houvast voor de gewone mens. Ik moet of modellen of posters hebben van alle auto’s die ik zou moeten hebben:), dan weet je tenminste waar je het allemaal voor doet (ok misschien dat ik toch een beetje een freak ben)
een kennis van mij heeft zo een Mclaren F1 in de garage staan.
miss kan ik wat regelen, als je hem zo graag wilt zien :P
Ik heb nog een Ferrari 365 GTS4 uit 1969 en een Ferrari 500 F2 uit 1952 op m’n bureau staan.., ook bijzonder? :P
2 Bugatti Type 41 Royale tegelijk een meester spot (haha)
Heey, leuk bedacht hoor! … zijn wel vrij kleine modelletjes denk ik hé, de details zijn niet altijd even mooi hier op de foto’s… maarja

Ik hoop dat je het nog leest APPELTJE … maar volgens mij heb jij ooit ook een aantal Londen-spot-sessies gepost niet?? Nou ga ik toevallig volgende week naar londen, dus door welke buurten moet ik voor de mooiste auto’s??? Alvast bedankt hè (wie weet post ik nog ’s een paar mooie shots)
Leuk stukje voor de variatie. De foto’s zijn echt leuk, ik wist niet dat je zo’n mooi decor met bomen e.d. had! Het mooiste vind ik de Zonda, al is het maar vanwege de excentrieke kleur. Op 2 de Maserati en Jag.
Leuk idee dit. Heb zelf ooit eens een zilvergrijze Ferrari aan de binnenkant van een leeg (nieuw) verfblik gefotografeerd. Gaf door de flits een geweldig mooi effect. Mocht ik die foto ooit nog eens vinden op mijn harde schijf zal ik hem wel plaatsen.
De Iso en de 5000GT en de Jag kwam ik in ’t echt tegen . . . helaas zonder Olympus om m’n nek. ;(

De Rari Europa GT heb ik, PM voor een plaatje.
Wat een leuke autootjes
Moet je naar Arnhem gaan bij de Jag dealer saat de echte.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).