Klein maar fijn: Fiat Uno vs M3 en Skyline

Auteur: , 60 Reacties

Heel fijn zelfs, als je het mij vraagt. Want wat is er nu leuker dan iemand het snot voor de ogen te rijden in een autootje waarvan niemand het verwacht?

Zie hieronder een tweetal leuke voorbeelden.

Een Fiat Uno Turbo, lekker sporten tegen een M3 en een Skyline GT-R.

Met dank aan Matthijs voor de tip!



60 reacties

een vervelende vlieg op je voorruit :p
haha Unlucky! ,, zijn er specs van dat autotje ? iemand link?
hahah! daar sta je dan met je M3 of skyline! geweldig dit!
zwaar stoer…..hehe……ben je dan even genaait…..
Klein maar fijn.
Licht gewicht.
Fantastisch! Zoiets heb ik ook gezien, twee jaar geleden op race wars op het circuit van zolder. Daar was het een Corvette die geklopt werd door een oud renault cliootje.
Hmmm… dat moet dan toch op z’n minst een vierwielaangedreven Uno zijn, toch?

Anders zie ik die FIAT nog geen GT-R in eerste bijhouden.
Suck hee, sta je dan met je dure bak, wordt je afgedroogd door zo’n klein pokke-Italiaantje.
Nee geen 4WD kijk maar op het 2 de filmpje hij sleept de achterwielen zo mee, en wat voor een nlok ligt erin jo? een ferrari blok ofzo?
Ik denk dat er met die Fiat gefoefeld is geweest. ;-)
vØlvØ frǽk
HAha vet, das ook altijd leuk met de 850 T5 van mijn oom, daar verwacht ook niemand wat van… maar een GTI wordt er wel leuk mee deruit gereden..
maar dit is echt stoer man! zeker omdat er optisch nix is gedaan aan de Uno! perfect gewoon :-)
Voor zover ik heb kunnen achterhalen, geen Ferrari motor. Standaard blok met andere internals, intercooler en turbo. En gewicht besparende maatregelen natuurlijk.
Djivy; tsjek je flickr ff ;)
haha super cool dit
tja en je kunt zeggen wat je wil, maar een 11,98 is een erg snelle tijd op de 400meter met staande start. Een m6 is officieel geloof ik zelfs langzamer…..errug snelle Uno dus.
de fiat is gewoon standaard, italiaanse klasse
Heerlijk. Ik mag dat soort auto’s wel. Lekker onopvallend, afgezien van het geluid dan.
Haha, gaaf ! Zo heb ik dit een keer een VW transporter zien doen op Zandvoort. Iedereen stond met zijn mond vol tanden :P
Tja, welcome to my world. Ik rij met iets meer dan 1000cc aan boord ook de auto’s met een motorinhoud van 2 x zo veel eruit. Verder rem ik veel later en ga ook nog eens harder door de bocht. En stop ik bij de pomp dan lach ik ze zelfs daar nog uit. En nog steeds wil iedereen een grotere auto….
Hoor ik nog iemand zeuren over voorwielaandrijving? ;)
Kleine, lichte, goedkope wagens = erg leuk. Mijn diesel fiestatje zal zo rond 40000km/jaar doen, heel leuk in de bochtjes en aan het tankstation (5l/100km), maar jammer genoeg niet zo snel als deze tenseconds Fiesta :-D :

http://www.youtube.com/watch?v=HsjCXaCZZ0U
Die Fiat, hahahaha lachuh..

Volgens mij doet een van z’n achterlichten het ook niet hahahahaha!
lol @ Birger :D
@W1CK3D

Dit zijn de 2e generatie uno turbo’s, hebben standaard ongeveer 120 pk uit een 1400cc. Standaard zijn ze al heel snel omdat ze zo licht zijn, ze zijn goed te tunen door o.a. de turbo druk te verhogen.
Op de dragstrip idd lachen. Als ik aan het eind van de dag in die M3 naar huis mag lach ik toch nog iets harder denk ik.
Never underestimate the underdog. Erde
haha wat een koetsje!

volgens mij moet er wel een sper opzitten, anders blijft die fiat gewoon op de lijn staan roken.
@ susp!cious
als jij eindelijk aan het eind van de dag thuis komt, begint de uno-man thuis aan zijn 4e biertje :-J
HAHAHAHA é viva voorwielaandrijving.
Dit is geweldig, ik zou graag die koppen zien toen ze eruit getrokken waren.
Heb ooit een dag over Duitse Autobahnen met een Uno Turbo gereden. Geweldig!!! Niemand verwacht dit, alleen als je moest afremmen dan had je een probleem, een zeer instabiele Uno welke de hele weg nodig heeft. Een van de auto’s welke in mijn geheugen gegrift staat.
Nou wij werden gister ingehaald door een transporter T5! zag hem al staan bij het stoplicht! een dikke bumperset erom heen dikke velgen eronder! en wat stond er achter op? ABT en het was hobbellig en je zag hem echt op en neer stuiteren maar echt heel srijf dus niet door veren enzo!
Tune die skyline maar eens, bye bye alles!
geweldig!!;) dit is echt lol!! Lach allemaal maar die kleine auto’s van vroeger zijn zeer snel kijk naar renault 5 turbo, alpine of alpine turbo!! doe mij die maar!
achzo :) thx
Stefan Schuilenburg
phantom snapt het niet helemaal geloof ik.
Geen beemers vandaag??
Dennis Asselbergs
@dude db
M’n eerste auto was een Volvo 340, beetje driften en stuiteren. M’n tweede was een Renault 5 Alpine Turbo uit 1981. Lege uitlaat van voor naar achteren, alles een beetje “ruimer” gezet. Liep zo de teller uit. En dan keer op keer die koppen en goedkeurende blikken van mensen die zojuist het stront voor de ogen was gereden.

God wat mis ik dat ding… (komt er ooit weer 1 !)
http://www.clubrenaultsportives.nl/images/clubautos/ca_5alpineturbo.jpg

Ps: De R5 AT was een van de eerste auto’s met schijfremmen rondom, hadden die Fransen toch goed bekeken….
haha ja zo’n alpine blijft ook een gaaf karretje maar er is meer

Er zijn Fiesta’s bekend waar Cosworth motoren in hangen met 600 pk en meer :)
check
http://www.youtube.com/watch?v=9O7FXz7Hoos
Dat is geen skyline GTR maar een GT-T.
volledige standaard fiat, wordt aangedreven door het ego van de bestuurder :)
Zo was dit jaar op assen tijdens japanse auto festival een nissan sunny GTI-R….

Dat ding trok menige supra, WRX sti, en EVO’s eruit.

Heb toen specs van een ori sunny opgezocht hoe die standaard geleverd werden. En dat is standaards al behoorlijk.



Details:

MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 8,3:1
max. vermogen 162 kW (220 pk)
6400tpm
max. koppel 267 Nm
4800tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja
katalysator geregeld

ONDERSTEL
aandrijving voor+achter
wielophanging voor onafh., McPherson
wielophanging achter multilink
vering voor schroefveren
vering achter schroefveren
stabilisator voor ja
stabilisator achter ja
remmen voor gev. schijven
remmen achter schijven
bandenmaat 195/55VR14
draaicirkel 11,2 m

MATEN & GEWICHTEN
lengte 3,98 m
breedte 1,69 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,43 m
spoorbreedte voor 1,44 m
spoorbreedte achter 1,42 m
massa leeg 1220 kg
max. toelaatbare massa 1650 kg
laadvermogen 430 kg
aanhanger geremd 1560 kg
aanhanger ongeremd 610 kg
kogeldruk – kg
dakbelasting 75 kg
inh. bagageruimte 280 l
inh. brandstoftank 50 l

PRESTATIES
topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,4 s
verbruik binnen beb. kom –
verbruik buiten beb. kom –
verbruik gecombineerd 10,6 l/100km
CO2 uitstoot – g/km



Zeer netjes toch…..

op video.google.com kun je filmpjes van die nissan op Assen vinden.
@jack

Kan je nagaan wat de Mazda 2 MPS gaat doen: 230 pk, nog iets korter en minder breed en een paar jaar technologische ontwikkeling er bij (helaas ook een paar kilo’s denk ik).
Over kleine snelle wagentjes gesproken, hehehe, check dit filmpje maar eens op 4:55

Ciao Sebastiano,

Inderdaad, Italiaanse klasse! Die Bmw en Skyline rijder zullen doodziek zijn geweest na zo`n vernedering! hihihi Viva la Fiat Uno!
Tja…. leuk en grappig…. maar ik kies toch liever de M3 of Skyline…. de kans dat je zo’n Uno tegenkomt is 1 op 100000. En dan neem ik dat risico maar.
Bah, dat lijkt me nou zo vies, dat snot voor hun ogen…
Heeft die Fiat een V12 ofzo :s
hehe, gewicht/pk verhouding zal wel niet ver van elkaar liggen. ik denk een 900 kg met 400 pk, dat is net geen halve pk per kilo. ja dan kan ik geloven dat ie ze naar de knoppen rijdt
So, 11,98 is een mooie tijd voor een auto die in de sloop hoort te liggen.
maarja welke auto kun je nou niet opvoeren he ;)
Dat er aan de fiat gesleuteld is is duidelijk. De topsnelheid is namalijk >200km/u, terwijl fiat zelf 200km/u opgeeft en diverse tests destijds opleverden dat hij de 200 net niet haalde. Overigens een superprestatie voor die auto. En met een tijd van 8,3sec om op de 100 te komen haal je geen kwart mijl in pak m beet 12 seconden.
Maar, doet helemaal niets af aan het feit dat het gewoon te gek is om met zo’n wagentje al die dure wagens eruit te rijden. Ik heb ooit het voorrecht gehad om in een Opel Lotus omega mee te rijden. (v6, 270 km/u, 1987, rwd). De eigenaar had de lotus-badge vervangen door een 2.0i embleem. Spoilers konden er niet af (vanwege wegligging) en hij was ook duidelijk lager dan een gewone omega. Maar elke keer bij het stoplicht was lachen, want in die tijd reed je er alles mee zoek, ook de gemiddelde porsche.
rectificatie: de opel was uit 1991, had 377pk/568Nm en een top van 280 km/u zelfs (even gecheckt).
@stefan schuilenburg, wat valt er niet aan te snappen?
@ Phantom; dat het daar niet om gaat,..dat als je de nissan ook tuned deze sneller is,…het gaat er om dat een UNO hier verschillende sportwagens zoek rijdt,…ga nu maar weer naar school, hup!!!
had vroeger een r5 turbo en heb er ook is een porsche afgereden in het optrekken !

Was een carrera 2 en tot 3 de versnelling bleef ie netjes achter mij ..

Er kwam letterlijk stoom uit de chauffeur zijn oren , gelachen dat ik heb..
wtf?
een 4WD getunede skyline?
verliest van een belachelijk getuned fiatje?
Hey all! The uno racing the M3 is mine. Great to see you guys watching it from there. Im in South Africa. My car makes 197kw and 349nm on the wheels. My best 400m time is 13.334.

Check out more on:
http://www.youtube.com/gr8whiteuno
http://www.unoturbo.co.za

Enjoy!!
Mark
dat is geen GT-R, tis een GTT… ook leuk maar alleen RWD en 240pk std.
leuk dat deze uno hem eruit plankt.
ik heb er nu zelf 1tje.
hier voor had ik een bmw 316,520i,520i 24 klepper waardeloos die bmwtjes.
Menssen zeiden tegen mij,weetje wat bmw betekent boeren mest wagen.

maar ik heb veder gelezen op deze site .
kwam dit tegen.

wtf?
een 4WD getunede skyline?
verliest van een belachelijk getuned fiatje.


dan lees ik dit ooknog
Tune die skyline maar eens, bye bye alles.
dan schrijf er 1
dat is geen GT-R, tis een GTT… ook leuk maar alleen RWD en 240pk std.

Hoe weet hij nou of die auto standard was


Die gasten denken dat lompe groote auto’s alles zijn .
hoe nieuwer de auto ,destemeer mankkemensten aan de electronica.
Hoe zwaarder destemeer wegenbelasting en verzekering.
En je rijd zuiniger met een uno je betaalt minder wegen belasting,minder voor de verzekering en je lacht iedreen uit met van alles.
Update, my uno (the white one racing the m3) now makes 223kw and 414nm. Not bad for a 1372cc
Ik heb zelf zo n uno turbo i.e. die heb ik gekocht met een niet lopende motor
er bleken wat onderdelen vanaf te zijn van de motor
die heb ik erbij gehaald en de uno heb ik aan het lopen gemaakt ik ben ermee gaan rijden een paar keer .
en ik weet niet wat het is maar zo n ding is echt supersnel echt respect voor die fiat. een vriend van mij heeft een renault gt5 turbo en die kan hem niet bijhouden .het is echt niet normaal zo snel dat zo n italiaans autootje is
alleen het remsysteem had wat beter gekund .!!!!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).