Gespot: Van alles en nog wat van de afgelopen maanden

Auteur: , 67 Reacties

Na een aantal themawoensdagen is hier weer een klassieke van-alles-en-nogwat aflevering waarin ik de restjes van de laatste paar maanden probeer op te krijgen zonder verdere samenhang. Van 28 april scheen ik nog wat foto’s te hebben liggen van de nieuwe Azure en van een witte Ford GT, ook ontdekte ik nog wat Gallardo’s in zwart èn wit, en ik heb nog twee voertuigen met een lekker opvoerkitje gevonden. Dat en nog wat meer in een leuke compilatieaflevering van de laatste paar maanden.

Bentley Azure

Tien juni stond ik relaxed te wachten op het station van Breukelen, toen ik opeens een Azure zag rijden in de verte. Deze reed vervolgens onder het spoor door en ik kon er nog net foto’s van maken. Een paar dagen later fietste ik “onbewapend” naar de VU toen hij opeens voor mijn neus stond op de Parnassusweg, gelukkig stond hij er nog toen ik een camera had gehaald. En ten slotte zag ik hem die zaterdag ook nog in Laren rijden! Drie keer in één week op drie verschillende locaties dus, buitengewoon toevallig zullen we maar zeggen.

Ook kwam er 28 april nog even eentje langs op Park-Lane. De Azure wordt ondanks de Nederlandse “kale” prijs van 495.000 euro al vrij goed verkocht, er staan er inmiddels al ten minste 2 op Nederlands kenteken en ook in het buitenland wordt hij al opvallend vaak gespot. Het is dan ook een plaatje op te zien, met als basis voor het uiterlijk de Arnage. De vorige Azure was trouwens gebaseerd op de Continental R. Nog steeds wordt de 6,75 liter V8 gebruikt, voorin deze luxe cabrio levert hij 450 pk, net als in de Arnage T.

Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk

Dodge Viper SRT-10 Roadster

Amerikaanse auto’s zijn hier niet erg populair, vandaar dat je even moet zoeken voor je wat tegen komt met een Nederlands kenteken. Deze Viper SRT-10 is de eerste die ik op Nederlandse bodem tegen kom, en is ook één van de weinige met zo’n gele plaat. Mensen hier hebben nou eenmaal een andere smaak wat betreft auto’s, en kopen liever iets “bekends” Europees in plaats van iets uit Amerika, waar ze alles weer anders doen. De Viper SRT-10 is niet de meest geavanceerde sportauto en de prestaties zijn ook niet erg indrukwekkend te noemen, bij 298 km/u houdt de pret op, om maar iets te noemen. Nou zul je die snelheid niet zo vaak bereiken, maar het idee is enigszins teleurstellend aangezien veel gangbaardere sportauto’s alles een stuk beter kunnen.

Dodge Viper SRT-10 Roadster - Foto Jim Appelmelk
Dodge Viper SRT-10 Roadster - Foto Jim Appelmelk
Dodge Viper SRT-10 Roadster - Foto Jim Appelmelk
Dodge Viper SRT-10 Roadster - Foto Jim Appelmelk
Dodge Viper SRT-10 Roadster - Foto Jim Appelmelk

Ford GT

Van mijn spottripjes van de afgelopen tijd heb ik ook nog een paar Ford GT’s om met jullie te delen, de foto’s althans. Die witte kwam ik tegen op de Köningsalle in Düsseldorf, waar behoorlijk wat afgepimpt wordt met dure en snelle bolides, ze rijden er even doorheen en weg zijn ze! Die andere, met de blauwe strepen, was nog van Londen, die stond opeens op Picadilly, waar we toen tot mijn grote verbazing nog best veel hebben zien rijden.

De Ford GT is overigens helemaal niet zo zeldzaam als je zou hopen, want wereldwijd zouden er 4.500 moeten zijn, of iets minder als je de exemplaren op WreckedExotics niet meetelt. Daarnaast is het ook echt een koopje, in de VS kost-ie $139.995 en zelfs in Nederland is de veel minder brute Gallardo nog iets duurder. En het is zeker een serieuze sportwagen, Je geeft veel auto’s er het nakijken mee. Niet alleen de platte cijfers zijn indrukwekkend, ook de prestaties op het circuit zijn onovertroffen!

Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo

Deze compacte Lambo zien we steeds vaker heb ik het idee. Hij wordt dan ook vrij veel verkocht. Als je fanatiek spot in Londen zie je er een aantal op een dag, soms in de meest wonderlijke kleuren. Wit doet het bijvoorbeeld erg goed, maar hier zien we dat eigenlijk alleen op de Spyder. Zwart is safe, maar ook wat saai, en mijn favoriete kleuren op een dergelijke auto zijn limoengroen, giallo, en oranje metallic. Gelukkig zijn er redelijk veel mensen die dit door hebben, en zijn ze niet allemaal zwart. Tevens zien we zo nu en dan een donkerroodmetallic exemplaar, heerlijk! Uit het rijtje Gallardo-F430-997 Turbo is deze de minst recente, duurste, minst snelle, en tevens veruit de zeldzaamste. Maar zoals ik al zei, extreem zeldzaam zijn ze niet.

Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz G 55 AMG Brabus K8

En voor de mensen die een erg snelle en vrij zeldzame auto nog niet bijzonder genoeg vinden, zijn er altijd nog tuners die het net wat specialer maken. Brabus is bekendste voor Mercedes-Benz, elk model wordt wel door hen onder handen genomen. Sommige zien er vlotter uit dan ze zijn, zoals de D4 varianten met een weinig indrukwekkende behandeling. Maar de K8 behandeling is nog wel te doen. Op basis van de “55 AMG”, met een 5.439cc metende V8 waar een compressor op aan is gesloten (varianten zonder compressor worden niet tot “K8” behandeld), wordt er gesleuteld. Standaard heeft zo’n blok 476-500 pk, maar Brabus maakt hier 530 pk van. Wat Brabus met de begrenzer doet (op 210 km/u…) is niet bekend, maar ga er vanuit dat dit hok de 250 wel haalt. 0-100 doet-ie trouwens in zo’n 5,5 seconde.

Mercedes-Benz G 55 AMG Brabus K8 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz G 55 AMG Brabus K8 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz G 55 AMG Brabus K8 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz G 55 AMG Brabus K8 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz G 55 AMG Brabus K8 - Foto Jim Appelmelk

Porsche 997 GT3 RS

Om alvast een tipje van de sluier te liften wat betreft de belevenissen in Düsseldorf van de afgelopen zaterdag heb ik wat foto’s bijgevoegd van de oranje 997 GT3 RS die daar toen rondreed. De eerste keer was het overigens ook al raak: Een groene. Heel apart.

Dit model wordt alleen geleverd in de volgende kleurstellingen: Oranje met zwarte tekst, zwart met oranje tekst, zilver met oranje tekst en groen met zwarte tekst, maar er valt genoeg te customizen en geheel effen gespoten modellen komen ook voor. De velgen zijn meegespoten in één van die twee kleuren.

Dan het belangrijkste, de techniek. De motor die erin ligt is dezelfde als die in de 997 GT3, met een maximum vermogen van 415 pk bij 7.600 toeren per minuut, en de platte cijfers verraden ook niet al te veel. De auto is 20 kilo lichter geworden waarvan 3 kilo toe te schrijven is aan het vervangen van een glazen achterruit voor een kunststof exemplaar en de acceleratiecijfers zeggen ook best weinig. Het zit echter in details: De banden hebben twee profielen, en hebben enorm veel grip, er zit een enorme rolkooi in de auto, de radio is verwijderd om gewicht te besparen en natuurlijk ook omdat de 6 “speakers” achter de achteras veel beter klinken. Van dit model worden er minder dan 1000 gebouwd, waarschijnlijk ongeveer 600-700.

Porsche 997 GT3 RS - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS - Foto Jim Appelmelk

(Porsche) RUF 997 R Kompressor

Is RUF nou wel een merk of geen merk? Voor mij is dit “gewoon” een Porsche die onder handen is genomen door RUF, maar puristen hebben het niet meer over Porsche omdat deze auto eerst volledig uit elkaar is geweest en vervolgens weer opnieuw is opgebouwd met materialen uit de RUF schappen.

Al eerder kon ik foto’s tonen van deze woeste auto, maar dat waren er niet zo veel. Eind april toonde hij zich echter weer op Park-Lane. Deze van origine Porsche 997 Carrera 2S is naar Pfaffenhausen gegaan voor een grote makeover. Allereerst is de 3,8 flat six voorzien van een compressor en twee watergekoelde intercoolers. Het blok levert hiermee 435 pk in plaats van 355 pk, bijna 23% meer vermogen dus: 400 Nm werd 470 Nm, 293 km/u werd 302 km/u, 4,8 seconde schijnt zelfs maar 4,1 te worden.

Zoals je aan het uiterlijk ziet is het niet gebleven bij het innerlijk, van buiten is hard gewerkt aan de aërodynamica, maar ga er vanuit dat het slechts is om de auto een indrukwekkende en onderscheidende body te geven. Verder heeft de auto een carbonfiber flap op de achterkant, aparte RUF spiegels, groene accenten op het instrumentarium, RUF kuipstoelen voor goede steun in de snelste en scherpste bochten, een RUF sportstuur, een RUF versnellingspook, een RUF aluminium pedalensetje en een leuke interieur makeover.

En ze zijn ook niet zo amateuristisch om geen aandacht te besteden aan het ronde lichtmetaal, er liggen 19 inch velgen van RUF onder met pirellirubber eromheen. Achter is dit zelfs 305mm breed. Om het geheel nog af te maken zitten er zelfs nieuwe remschijven onder van 330mm doorsnee met 4 zuigers. Op deze manier blijft er niet erg veel “Porsche” meer over, maar het logo op de neus pleit hier toch voor.

RUF 997 R Kompressor - Foto Jim Appelmelk
RUF 997 R Kompressor - Foto Jim Appelmelk
RUF 997 R Kompressor - Foto Jim Appelmelk
RUF 997 R Kompressor - Foto Jim Appelmelk
RUF 997 R Kompressor - Foto Jim Appelmelk

Porsche Carrera GT

Geheel onbedoeld is Porsche oververtegenwoordigd in deze aflevering. Wees maar niet bang, dit is puur toeval. Mijn smaak is niet veranderd in de afgelopen paar weken. Maar dit beest kan ik toch niet laten zitten. ’s Avonds laat voor de bus weer terugging was ik nog aan het spotten (met iemand anders) aan Park-Lane, toen deze grijze Carrera GT nog even langs kwam, heel relaxed en zonder veel opschudding. Of in ieder geval voelde het zo, dat kwam meer omdat we na een hele dag spotten opeens nog de kostbaarste spot van de dag langs zagen komen zonder dat we zelf echt i actie kwamen, het gebeurde gewoon. Eerder op de dag hadden we dus een gele en een rode gezien, twee kleuren die de auto ook prima staan. Daarnaast zien we zo nu en dan zwarte verschijnen tussen de laatste honderd van Autogespot, en af en toe zelfs nog een witte! Voornamelijk op kostbare auto’s is die kleur helemaal in. Na ruim twaalfhonderd exemplaren is deze razendsnelle V10 supercar uit productie gegaan.

Porsche Carrera GT - Foto Jim Appelmelk
Porsche Carrera GT - Foto Jim Appelmelk
Porsche Carrera GT - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Phantom EWB

Om wat tegenwicht te bieden aan de in Londen vrij populaire Maybach 62 kwam er vorig jaar een verlengde Phantom op de markt, de EWB. Dit staat voor Extended Wheelbase, LWB had van mij ook best gemogen want dan wisten we ten minste meteen waar we het over hadden. Hij is 28 centimeter langer dan de “korte” Phantom van 5 meter 80, maar gelukkig is dat iets fatsoenlijker weggewerkt dan bij de onooglijke Maybach 62. Dat komt ook omdat de Phantom net iets lomper is en 6 cm meer hoogte meet. Deze auto staat geregeld voor het Lanesborough Hotel op Hydepark Corner, naar alle waarschijnlijkheid om gasten te vervoeren.

Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom EWB - Foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder

Herkennen mensen hem nog van de Gumball? De zaterdag ervoor kwamen we hem tegen op Picadilly, in de verte zagen we iets maar we konden het niet meteen thuisbrengen. Het was een groene C8 Spyder die een schitterend geluid voortbracht! Er zat geen onooglijke hardtop op, maar een iets minder erge softtop. Om dit in Londen tegen te komen is erg bijzonder – ja, je hoort het goed, niet alles rijdt in Londen bij de vleet -, in Nederland zul je een dergelijke auto heel veel vaker tegen komen, in Londen zul je nog eerder een verdwaalde Veyron uit de Emiraten tegen komen.

Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk



67 reacties

Die GT3 RS’sen, daar wordt je toch spontaan vrolijk van? :-D En een Spyker moet je dus echt open rijden, die tent ziet er werkelijk niet uit….
Stoere Sjoerd
Wat een walhalla dat Londen(op autospot gebied dan;-))!!! Gave foto’s!
Mooi om te zien de eerste foto van de viper, lekker stoer genomen, mooi.
Toch smoelt ie wel zo mooi die C8. Doet echt niet onder voor een Gallardo qua uiterlijke beleving.
leuke serie! die phantom kan je wel makkelijk herkennen aan de reflector :)
Wat blijft die G-Klasse toch een gedrocht..

Die fel gekleurde Porsches zijn wel erg ok :)
joris toekomstige autoontwerper
is de ruff geen rt-12? verder xtremle vette auto’s
Die C8 is idd knap, maar getver dat dak!!!
Haha! Die witte Gallardo met BA55HAR kenteken heb ik ook in London gezien, zal hem binnenkort op Autojunk parkeren.
C8 en gallardo zijn veruit de mooiste, de rest is ja porsche e :p
Even over Ruf, dat is wel degelijk een automerk, net als Alpina dat bijvoorbeeld ook is. Op het kenteken staat geen ‘Porsche’ maar Ruf RT12 of Ruf R Kompressor in dit geval. Normaal gesproken zitten er dan ook Ruf logo’s op de auto, maar deze eigenaar heeft er blijkbaar voor gekozen de Porsche emblemen te laten zitten (can’t blame him ;-) ). Was die compressor trouwens goed te horen, Appeltje? ;-)
En in tegenstelling tot wat er bij veel andere ‘tuners’ gebruikelijk is, is alles wat er op een Ruf zit (en vooral niet zit) volkomen functioneel. Het is niet voor niets zo dat ze door Porsche erkend zijn als officieel merk.
Oeh, die blauwe Azure is heel mooi. Verder de foto’s van die zwarte Gallardo zijn heel erg mooi. En die C8, is die stoffen kap aftermarket/custom made? Of is dat gewoon leverbaar?
toevallig……29 april wasnet voor de start van de gumball….zag al wat bekende auto’s ertussen
Van deze serie kies ik toch voor die Übergeile Gallardo :P
wat een aardappel die dat stukje over de viper heeft geschreven.. hij heeft kennelijk geen verstand van auto’s met karakter. Overigens is het 305 km/u… echt niet bepaald een slakkegangetje als je het mij vraagt.
Heeft iemand enig idee waar de s 007 voor staat?
Eergister reed er een nieuwe S-klasse op de A4 ( NL kenteken) en deze had
s 007 op de acterkant staan.
iedereen heeft het hier over de gt3 rs, de ruf en de spyker
maar ik vind toch zeker de ford gt en vooral de carrera gt het mooist. voor mij blijft de carrera gt nog steeds een van de mooiste auto’s ooit gemaakt en de viper is ook fantastisch en daar heb ik trouwens samen met mijn vader vorige zomervakantie in mogen rijden en trouwens de prestaties van die auto zijn wel heel goed want de cabrio haalt dan wel maar 300 de coupe dik 320 en daar gaat het trouwens bij die auto niet om het gaat om de accelaratie en het koppel wat rond de 800 bedraagt en dat koppel is meteen beschikbaar daardoor trekt (ook de cabrio) op in 3.9 seconden en je kan zeggen wat je wil maar dat is sneller dan een lambo gallardo(spyder) of ferrari f430(spyder) en het geluid van die 8.3 liter v10 is ook waanzinnig maar er zijn twee dingen waar hij echt die auto’s op verslaat en dat zijn de prijs minder dan 150.000 en howel het weggedrag een stuk minder verfijnd is dan de italianen en het echt een linke bak heeft de viper 400mm remmen die de auto bij honderd kilometer per uur al in 30 meter laten stoppen, de echte nadelen zijn alleen dat het een hele pure auto is dus het interieur is heel kaal en je zit vol in de wind en dat inkombinatie met het feit dat die motor waanzinnig veel lawaai maakt zorgt ervoor dat je bij een snelheid van 160 km per uur elkaar niet meer kan verstaan en hoewel de auto met die waanzinnig brede banden heel veel grip heeft is het tenzij je een echt goede chaufeur bent afgeraden om hard te gaan rijden als het nat is want je hoeft maar een beetje gas te geven in de bocht en je drift al. verder een fantastische auto maar totaal niet verfijnd gewoon een amerikaanse klap in je gezicht
@ tim je hebt helemaal gelijk en nee ik werk niet bij dodge
Fiat Coupe 20v turbo
@ Tim:

misschien heb je zelf ooit in een Viper gereden, ik niet, maar een kennis van me wel en die heeft er geen goed woord voor over, net als de Corvette trouwens.

Amerikanen denken alleen maar aan ‘straight line performance’, leuk als je een 1/4 mile sprint doet, maar zodra je in de ankers moet zit je broek vol… Ik denk dat Appeltje dat bedoelt met: er zullen altijd auto’s zijn die alles beter doen.

Het is wel een mooie auto om te zien trouwens, maar ik zou liever iets meer betalen voor een Europese supercar.
witte gallardo *kwijl* geweldig mooie auto.

Toch vind ik die porsche 997 GT3 in ’t straatbeeld nogal fout ogen, hij hoort daar niet thuis, op het circuit staat hij beter ;)
Spyker C8 Spyder: echt fucking lelijke auto man.
Die Brabus is mooi maar die velgen kosten wel wat rond de $45.000 en ik overdrijf NIET!
maar wel mooie spots en die gozer in die Brabus, DUIM OMHOOG!
volgens mij gaat die dodge viper niet zo snel omdat hij gebouwd is voor de quarter mile, heeft dus relatief korte versnellingsbak verhoudingen..
het zal wel aan die foto’s liggen maar ik zou toch zweren dat diei spyker zwart is en niet groen?
VanNispentotSevenaer
Mooi hoor,

Wat kost zon spook EWB in holland? incl wat opties?
“wat een aardappel die dat stukje over de viper heeft geschreven.. hij heeft kennelijk geen verstand van auto’s met karakter. Overigens is het 305 km/u… echt niet bepaald een slakkegangetje als je het mij vraagt.”

Nee geen aardappel, eerder een Appeltje… En als de autovisie niet boven de 298 komt, komen ze niet boven de 298 ;) Niet altijd alles van “officiële bronnen” geloven…
Wat een onzin over die viper. Dat ding is begrenst helaas. Begrenzer eraf en de pret gaat door tot 320+ km/u.

Verder is het wellicht niet de meest geavanceerde auto, maar wellicht wel de meest spannende. Er zijn weinig auto’s die zo’n mooi geluid voortbrengen en zo’n grote kick geven. Ik heb al in veel auto’s mogen rijden en meerijden, maar een viper slaat gewoon alles. Het trilt, brult, slipt en accelereert als een beest. Overigens, wat smoelt die lekker. Niets, maar dan ook niets doet de auto onder qua uiterlijk aan een europese sportscar.

Verder is natuurlijk een Phantom EWB ook echt te goddelijk mooi.
@Fiat Coupe 20v turbo schrijft,

De remmen op een viper zijn bizar goed. Je hangt echt vol in je gordel. Overigens, dit vond ik er op een website over:

“Met deze remmen kan de Viper SRT10 Coupé in een haast onwerkelijk korte tijd tot stilstand komen. Vanaf 60 mijl per uur (96 km/h) is de remweg slechts 30,5 meter.”

Geen onzin hier neerzetten dus. De viper is verder een serieus snelle auto die het in de bochten inderdaad aflegt tegen een ferrari of porsche, maar wel gewoon voor veel meer plezier en grote lach op je gezicht bezorgd.
@TimMR2 …Toch vind ik die porsche 997 GT3 in ‘t straatbeeld nogal fout ogen, hij hoort daar niet thuis, op het circuit staat hij beter ….

Gelukkig weet de eigenaar van de groene 997 GT3 RS dat ook.
Hij is regelmatig op de Nordschleife te vinden. [ zie hier foto 5 op de pagina ]
@ tibor
ik wel ;-)
Fiat Coupe 20v turbo
@ Thomas

ik zet alleen neer wat die kennis van mij vertelde, als hij mij verteld dat de remmen slecht zijn dan geloof ik dat.

Trouwens ik kom op internet remafstanden van 35 meter tegen bij een auto als de BMW X5 3.0d, dus ik weet niet hoe goed 30,5 meter nou precies is, kijkend naar het verschil in prestaties tussen een SUV en een Viper
Hle mooie auto’s vooral die Dodge en Lamborghini Gallardo
@Thomas: een remweg van 30,5 meter, is dat niet een beetje erg kort? Volgens mij red je die afstand alleen met de hulp van een stevige muur…
@ solstivce.

Even een vergelijk. Een porsche gaat van 0-160-0 km/u in 12.5 seconden. Een 2005 viper (nu nog met 500pk, volgend jaar met 600pk) doet dit kunstje in 12 seconden. Met het model van volgend jaar zal dit dus nog sneller zijn.

30,5 meter is geen gekke afstand of iets dergelijks.
Sorry, erbij vergeten te melden dat het een porsche 911 turbo betreft.
die rolls-royce heb ik ook gespot in London :D , hij staat op de laatste foto
http://www.autojunk.nl/pix/view/131266
mischien niet die ene, maar wel op de zelfde plek
Mooie spots Appel. De Brabus G en de RUF vind ik denk ik het vetst, al is deze RUF niet de mooiste die ze daar gemaakt hebben.

De Spyker vind ik eigenlijk ook helemaal niet mooi. Er steekt van alles uit, en die chromen/zilveren accenten vind ik ook niet staan. Het is helemaal geen gladde gelikte sportwagen, terwijl ie dat wel wil zijn.
Gek op Wielen
Zeer mooie kleur blauw voor die Azure! Staat erg goed!

Een klant van mij is de andere Nederlandse eigenaar van het nieuwe model Azure. Hij was de eerste in Nederland. Het is een donkergrijze.


Het is overigens een hele mooie serie weer. Gek genoeg vind ik van dit rijtje de Gallardo toch echt de minst dikke auto en de Viper misschien wel de stoerste! :)
mooie octavia op de eerste foto, das toch nie zo speciaal?

verders weer supper foto’s!
die Bentley…mmmm, lekker
die Ford GT40…mmmm, spicy
die Viper…kuch kuch teveel in één keer kuch kent iemand de Heimlichmaneuvre?!
Die Brabus K8 is linksgestuurd ondanks het Britse kenteken! Verder een prachtige aflevering met een behoorlijk hoog topspots/exoten-gehalte :D
De Carrera GT kan er geen genoeg van krijgen.
Mooie spots! Die groene gt3 rs heb ik zondag nog op het circuit gezien, man man wat een mooi ding.
Onder alle fraaie bolides is de Spyker optisch echt een koude douche… Wat is ’t toch een raar ding.
@ klassiekerrally
komt omdat hij zijn petje op heeft
Brrrrr…. AUB geen foto’s meer van die Spyker gedrochten!!!
Damn, hoe lelijk!
Ik moet zegge dak ook een beetje raar op keek van het stukje: “De Viper SRT-10 is niet de meest geavanceerde sportauto en de prestaties zijn ook niet erg indrukwekkend te noemen, bij 298 km/u houdt de pret op, om maar iets te noemen. Nou zul je die snelheid niet zo vaak bereiken, maar het idee is enigszins teleurstellend aangezien veel gangbaardere sportauto’s alles een stuk beter kunnen.”

Is natuurlijk regelrechte bullcrap, kijkend naar zijn specs:
——————————————————————————–

The Dodge Viper SRT10 is a race-inspired, All-American sports car characterized by outrageous styling that delivers breathtaking!!! performance. Using a traditional front-engine, rear-wheel-drive layout with four-wheel independent suspension, the Viper SRT10 is powered by a 500-horsepower 8.3-liter V10 engine delivers estimated performance of zero to 60 mph in less than 4 seconds, and 60 mph to zero braking in less than 100 feet.

Het prijskaartje van € 152.900 is vrij stevig, maar dan heb je naar mijn inziens wel wat :D en qua verbruik zal die het niet halen bij een Prius ;)
opsnelheid 306 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,9 s
verbruik binnen beb. kom 30,5 l/100km
verbruik buiten beb. kom 12,4 l/100km
verbruik gecombineerd 19,4 l/100km
Oooooh… Die Azures…. *kwijl kwijl*
Over die EWB Rolls Royce, dat is heel humoristisch een minicab. Oftewel een officieel gelicenseerde taxi, gezien de gele sticker op de voorruit en achterruit:

http://mayor.london.gov.uk/londoner/05dec/p3d.jsp?nav=around

Dat betekent dat die auto gebruikt mag worden voor betaalde ritten en
gekeurd is voor passagier vervoer. :-) Ik wil niet weten wat ze daar voor
rekenen.
Ik bedoel eigenlijk gewoon dat de Viper nogal tegenvalt naast de concurrentie als de C6 Z06 en verder vrij lomp zal zijn. De specs op papier zeggen vrij weinig en zijn tevens een tikje optimistisch ;)
HeadlightInYourMirror
@Merijn
Het moet wel een taxi zijn, z’n nummerplaat hangt immers scheef (foto 2).

@Appeltje
Petje af voor de mooie spots. Wanneer ga je naar Miami? Niet alleen Ocean Drive maar ook de wegen daar in de buurt leveren fantatstisch materiaal op, je kijkt je ogen uit. Samen met Dubaï een serieuze Londen-concurrent.
Leuk dat ik de 69-th-zb viper srt-10 roadster die ik verkocht heb voorbij zie komen
@ kevin_bmw
werk jij bij dodge of had je die auto zelf
Zie ik nou bij de eerste 2 foto’s van de Ford GT een Maserati? Of zie ik dat verkeerd?
@ lexus ls
beste vriend dat zie inderdaad verkeerd
wat is het dan ? :P
audi a5
of a6,8 kijk maar op het tweede plaatje naar de velgen en de achterlichten
in de buurt van nijmegen rijdt een speciale versie van de Gallardo rond (de Píton) en hiervan zijn er maar 250 van gemaakt!
gezien het aantal deuren lijkt het me geen a5…
Dat dat van die spyker ziet er niet uit! :(
Rick, die brabus velgen zijn geen $45000, de monoblock VI velgen(de allernieuwste) zijn omgerekend van euro’s naar dollars $1265 per stuk. Dat zijn de 20″, 18″ zijn $875 per stuk. Ik heb ze namelijk zelf onder mijn sl500.
-edit: dank voor je bijdrage, daaaag!-
op die 1e foto van de Carrera GT heb je een combi met een GTC, vlak achter de taxi

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).