Porsche 911 GT2, de specs

Auteur: , 94 Reacties

We lieten al eerder spyshots zien van de 997 GT2, nu voegen we daar scans uit de brochure aan toe.

Op het internet zijn deze scans namelijk opgedoken waar o.a. de specs van de auto te lezen zijn. Respect required inderdaad. Voor de geïnteresseerden; de volledige brochure is hier (15Mb PDF alert) te downloaden.






Met dankt aan Boris voor de tip!



94 reacties

Deze auto wordt nog beter als de 997 turbo!
“Respect required”

You have my respect :).
Nee doe mij dan toch maar een Noble m400.
Mr. Reddingius
Toch vind ik het standaardsprintje niet heeel indrukwekkend. Zal wel door het gebrek aan vierwielaandrijving komen.
Eentje in het zwart graag…
in deze bak houd je gewoon een (ietwat slome chauffeur in een) Enzo bij!
pff stoere bak, hij is ook stukken stoerder dan de turbo wat looks betreft, oogt wat agressiever in zijn totaliteit.
Mr. Reddingius
Op de tweede foto heeft hij een geweldige stance :D Alsof hij naarvoren leunt om aan te vallen alsware het een sprinter in startpositie!
holy moly
@ Mr. Reddingius
Standaardsprintje niet indrukwekkend???? Ben je gek in je hoofd? Het is 0,05 sneller dan een Ferrari Enzo!!

Wat een ontzettend geile bak. Sorry voor mijn bewoording maar mijn god dit is heaven. Ik vond de turbo tot nu toe dé auto van het moment maar wie weet gaat deze dat overnemen. 326,4 km/h is echt ziek.

Of hij ook betterlooking is dan de turbo is nog maar de vraag, ik kan in ieder geval niet wachten tot hij officieel is.

Prijs anybody?
Hier heb ik opgewacht toen de 911(997) zijn debuut maakte in 2004
De 997 GT2 :D
Ben vooral benieuwd naar officiele foto’s van de achterkant. Hopen dat de tupperware bumper het niet gehaald heeft.
0-100km/h in 3.6 sec! Topsnelheid… 326km/h!!!
De volgende opgefokte kever. Gáááp!
Best snel. 0-100mph in 7,4 sec.

….maar niet snel genoeg :-)

Waarom weegt zo’n elfer zo veel? Haal er nou toch eens wat troep vanaf!
@JPM

Ga maar uit van een prijs in in de bovenste helft van de 2 euroton, natuurlijk nog altijd een schijntje vergeleken met de enzo, en nog sneller op de 100 ook :)
Dit is em!!
530 pk, das gewoon 50 stuks meer dan de turbo! okee, koppel verliest ie nog maar dit is een circuitracer!
Moet daarom vanuit ons ook meer met de GT3 (RS) vergeleken worden dan met Toerbo gloof ik…
Allememagies, vind hem wel bijzonder mooi, vooral in zwart: Doet u mij er maar eentje, en ja hij gaat zo mee!
Eindelijk een GT2 met een mooie spoiler!
Hulde.
:O :O :O :O :O :O

Droomauto.. *slijm*

Komt er ook nog een rs??
die achterband :)
N I C E ! ! !
Ik wacht wel tot hij d’r in het miniatuur is anders kan ik hem toch nooit kopen.!!
Oe das lekker! Het geheel is gewoon weer eens om uw vingers af te likken, zoals het een Porsche GT# betaamt.

En 530pk?? Damn dat ding gaat vliegen!
Wat die Stoere Sjoerd nou weer
Sweet ride!! Is de GT2 een Turbo maar dan met meer pk’s en minder gewicht?
GT2 is de GT3rs van de Turbo. De GT2 heeft alleen achterwiel aandrijving (Turbo 4 wiel), hij is lichter en een nog sportievere afstelling.
Samengevat: Waanzinnig!!!
Snap echt niet waarom iedereen hier zo enthousiast is. Tuurlijk, het is geen lelijke auto, specs zijn goed, kwaliteit natuurlijk ook, maar deze auto ziet er al 40 jaar bijna hetzelfde uit. De hele range is zo voorspel baar elke keer. Gelukkig hebben ze tegenwoordig ook wat andere modelletjes, maar echt innovatief is dit natuurlijk allemaal niet (wel qua motorbouw natuurlijk, don’t get me wrong).

Dit was toch hoop ik wel de laatste in de lange reeks 997’s? (na de S, 4, 4S, cabrio, cabrio S, cabrio 4, cabrio 4S, targa S, targa 4S, Turbo, GT3, GT3 RS, GT2). Allemaal dezelfde basis auto hoe saai kan het zijn….nou, op naar de 998 dan maar en het feest kan weer opnieuw beginnen en iedereen weer lyrisch als er weer een nieuwe (voorspelbare) variant opduikt.
Heren, 0-60 mph is niet hetzelfde als 0-100 kmh. Je moet mijlen met 1,6 vermenigvuldigen. In de brochure staat dus de acceleratie van 0-96 kmh. Als de GT2 nog een keer moet schakelen voordat hij de 100 bereikt kan de Enzo dus sneller zijn.
Ik heb em al een keer gespot!
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=6214748364823062007173550


En het geluid is echt superdik!
Dank je TT man- je zegt het wat mij betreft goed. Ik snap ook niet zo waar alle ophef over is, want het enige wat ik zie is voor en achter weer een stuje kunststof bij of anders, daar weer een zoveelste seconde af, misschien een nieuwe(???) kleur zwart, of een iets andere opbouw van de turbo en wat meer modieuze manier van schakelen, vaste spoiler achter inplaats van inklapbare. Maar zeker voor de leek blijft het de leek die zelfde Porsche die we al jaren zien.

En dan “Respect required”….? Respekt vereist…? Wat is dat voor kreet? Door wie of wat? Waarom respekt vereist met een top track speed van 204 mijl per uur die je dus om te beginnen al zelden of nooit zult halen als normaal rijdende sterveling en terwijl andere sportwagens dat ook kunnen? Omdat je zonder het benodigde respekt voor het rijgedrag dat deze wagen heeft al te snel in de vangrail parkeert? Dan is er volgens mij toch iets niet helemaal goed gedaan dat je al bijvoorbaat als bestuurder wordt gewaarschuwd dat je risico´s loopt en heb ik iets minder respekt voor de bedenkers van deze auto…
Ik vind het juist respectvol dat Porsche er iedere keer weer wat moois van weet te maken. Volvo doet hetzelfde.. Super
@TT man schrijft:” Snap echt niet waarom iedereen hier zo enthousiast is. Tuurlijk, het is geen lelijke auto, specs zijn goed, kwaliteit natuurlijk ook, maar deze auto ziet er al 40 jaar bijna hetzelfde uit. De hele range is zo voorspel baar elke keer. Gelukkig hebben ze tegenwoordig ook wat andere modelletjes, maar echt innovatief is dit natuurlijk allemaal niet (wel qua motorbouw natuurlijk, don’t get me wrong).”

Beste, mensen zoals jij en Jan, en waarschijnlijk nog vele anderen zullen het nooit snappen.
Een 911 is een icoon, daar blijf je met je fikken van.

Kijk nu bvb naar de Ducati 916, deze motorfiets, werd ontwikkeld in 1993, en tot 2001 is deze moto de mooiste motorfiets geweest. Dan beslisten ze bij Ducati om de 999 te maken, een flop, en een lelijk gedrocht was geboren. Nu brengen ze in 2006 de 1096 uit, een copie van de 916 destijds, mits enkele afrondingen en kleine wijzigingen. En ongelooflijk, de vertrouwde klanten komen terug en zorgen terug dat het een succes wordt.

De 911 Carrera moet blijven zoals hij is, niemand moet daaraan komen, laat ze de motor veranderen, laat ze veel versies uitbrengen, maar laat het design zo blijven.

In de brochure staat wel haarfijn uitgelegd waar het op staat: “…with a driving experience – and an engine sound – that can only be conceived in the Porsche 911 GT2.”

Porsche über alles.
@Sander: was je oren en ogen nooit meer, you lucky bastard.
Wat een stoere bak! Ook die velgen achter, met dat diep liggende hart, super!
Als iemand mij wilde wijsmaken dat deze foto’s uit 1985 dateren had ik t direct geloofd.

Vernieuw die auto nou es een keer echt… lui gedoe daar bij dat Porsche!

De designers bij Porsche worden letterlijk slapend rijk! ;-)
@Greg: “Als iemand mij wilde wijsmaken dat deze foto’s uit 1985 dateren had ik t direct geloofd.”

Wat doe je in godsnaam op autoblog?
@ mr reddingius

we praten hier over mijlen per uur he
(0-60 mph = 0-100kmpu
0-100 mph = 0-160kmpu)

dus dit is wel degelijk indrukwekkend.
Verwacht maar dat hij sneller is. Ze stellen hiet een onderwaarde. Kijk naar de 997 TT. Er staat dat zijn top 310 is maar hij gaat door tot 320+(Zag volgens mij ook een filmpje waar hij 340 haalde). Als je goed rijd zal je wel 0 tot honderd in 3,5 kunnen halen.

@ Greg
Nee echt uit 2007. Echt een auto voor deze tijd. Als je dit niets vind ga je naar de Fiat dealer en vraag je het sportpakket voor je Panda.
@666
waarom stel jij die vraag aan mij? Omdat we van mening verschillen? Lang voordat jij hier kwam posten onder de naam 666, was ik hier al berichten aan het plaatsen.

Ik ben zoals vele mensen van mening dat t doodweg gaat vervelen als je es een keertje een spoilertje weglaat of de koplamen minder ovaal maakt en vervolgens van de daken schreeuwt dat je een nieuwe 911 hebt ontworpen. Ik vind t een schande dat Porsche daar al tientallen jaren mee wegkomt. Heb ik dan gelijk geen recht meer om mijn mening hier te posten. Ga toch fietsen jij, of nog beter… go to hell, 666 :lol: )
@Greg:
Originele opmerking zeg, zelf verzonnen?
Greg weet waarschijnlijk niet dat een auto meer is dan de buitenkant. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ga es rijden in een paar Porsches van verschillende generaties, dan piep je wel anders.
@Alwin
Ja, zelf verzonnen, goed he!

Ik weet natuurlijk ook wel dat Porsche’s technisch zeer goed in elkaar zitten. En hoewel de buitenkant niet zozeer verschilt van model tot model, ben ik ook zo snugger om te begrijpen dat er wel degelijk een technische evolutie zit in de 911 modellen. Je hoort mij niet zeggen dat die auto’s verrot rijden of niet goed gebouwd zijn.

Ik vind gewoon dat je jezelf als automobilbouwer moet uitdagen om een model als geheel te evolueren. Daar zit de echte klasse van het designen van auto’s. Je kan zeggen wat je wil maar VW verstaat die kunst heel goed met de Golf. Steeds herkenbaar als Golf maar wel elke keer vernieuwend. Dat is het enige dat ik bij de Porsche 911 mis. Verder is het een toppertje.
Waarom zou iemand in hemelsnaam een GT2 kopen? Een dure versie van de 911 Turbo met kuipstoelen, tikkie meer vermogen maar zonder vierwielaandrijving. Als je ergens in de Duitse Eifel woont en een jaar abonnement op de Nurburgring hebt misschien iets leuker dan de gewone 911 Turbo. Maar anywhere else, is de Turbo toch de betere keus? Of vinden de puristen echt dat een 911 listig moet zijn zoals in de jaren 70 en is daarom “Respect Required”?
Fiat Coupe 20v turbo
Sweet!

wat een auto zeg!

@ TTman & Jan:

grappig dat jullie zo veel waarde hechten aan nieuwe design vanuit Porsche, blijkbaar moet iedere nieuwe 911 er anders uitzien dan de vorige, waarom? De auto is toch mooi zoals ‘ie is, en als je dat niet vind, dan niet…
Maar wat me helemaal verbaasd is het feit dat jullie bij het beoordelen van zulke auto’s puur en alleen naar het uiterlijk kijken en voor het gemak vergeten waar de auto voor gemaakt is: RIJDEN. Het gaat er om hoe die auto door de bochten vliegt, remt, optrekt en ga zo maar door. Het uiterlijk is slechts een lokkertje, bedoelt om op te vallen, maar het echte werk begint pas zodra je je gordel vast maakt en de sleutel omdraait.

Zo denk ik er in ieder geval over, zeker als het op supercars aankomt
@Greg: “Je kan zeggen wat je wil maar VW verstaat die kunst heel goed met de Golf.”

Vergelijk een 911 alsjeblieft nooit meer met een ordinaire golf.

Een 911 is een statement, een icoon, een echte rijdersauto, daar kan geen enkele vw aan tippen.

Het beste toonbeeld van Porsches’ kunnen zit toch wel in hun verkoopscijfers. Ferrari, Lamborghini(in mindere mate) en andere sportwagens, moeten sneller hun modellen vervangen, omdat ze er anders geen meer zouden verkopen.

Zet eens een Testarossa naast een 3.2 uit ’78 , de ene is oud en dat zie je eraan, en de andere tijdloos. De ene heeft 10.000km op teller en staat bij de garagist, de andere heeft 320.000km op teller en staat klaar om een reisje naar Frankrijk mee te maken.

Rij er eens mee, er zal een heel nieuwe wereld voor je opengaan. Tot de 993 waren het in mijn ogen “echte” Porsches, luchtgekoeld, spartaans interieur. Down to basics. Nu zijn ze veel luxueuzer, desalniettemin, de 997 is véééél mooier dan de 996, die had afgrijselijke koplampen.
204 mph? Erg conservatief hoor, dit ding doet zeker 210 mph. Wetende dat een 580 pk sterke RUF al 361 haalt.
Dit is leuk voor ’t circuit, maar niet als droomauto voor dagelijks gebruik. Reden: stuiter stuiter stuiter…
Of je levenspartner is fysiotherapeut, dan kan het misschien wel
waar halen ze het in godsnaam het lef om te zeggen dat volkswagen vernieuwend is ??

Ik viel van mijn stoel van’t lachen !

Bij volkswagen is een nieuw model wat bij een ander merk een facelift is !

Nooit echt iets nieuws … geeuw

En de passat was een mooie wagen , nu hebben ze hem spuuglelijk gemaakt !

Porsche is porsche , het model mag niet veranderen , enkel moderniseren !
Het is de techniek die telt…
@666
Ik zou het niet aandurven om een VW met een Porsche te vergelijken. Dat zijn totaal verschillende auto’s. Ik bracht de VW Golf alleen ter sprake om aan te geven hoe het designen van auto’s vernieuwend kan zijn, zonder dat de auto niet meer herkend wordt als VW Golf. Ik weet bijvoorbeeld nu al zeker dat als ik nieuwe de Golf zonder VW badge zou zien, ik toch direct zou zien dat het om de nieuwe Golf VI zou gaan, puur vanwege de designtechniek.

Mijn respect voor Porsche zou toenemen als ze behalve perfect rijdende auto’s ook zouden demonstreren dat ze vooruitstrevend kunnen ontwerpen. Want laten we eerlijk zijn… zelfs de Cayenne heeft praktisch ongewijzigde Porsche Boxter koplamen gekregen en over de grille van de Cayenne begin ik niet eens. Qua design overtuigt Porsche wat mij betreft gewoon niet helemaal. Maar als anderen daar anders over denken is dat natuurlijk prima.
Nu nog een RS -versie en ik ben helemaal blij ;)
@666 en nog een paar anderen hier- Ik kijk vanuit de gedachte over het rijden met gemotoriseerd vervoer uit praktisch oogpunt als gereedschap. En dus kom ik zelf niet verder dan ouwe Panda, Defender en snel om tussen de files door te komen of domweg solo te genieten van het ware asfalt vreten, motorfiets. Vanuit dat oogpunt bezien zijn al de auto´s in het segment waarin de Porsche 911, de Ferrari´s en verderop de Zonda´s en McLarens en zo voorkomen, voor mij pure juwelen. Als je het geld hebt, kun je ze kopen naast de alledags-transportmiddelen die je dan ook zult moeten hebben. Ik sta zo ver af van dergelijke auto´s dat het type onderscheid tussen door de bocht kunnen met 6 of met 6,5 G krachten en het verschil in accelleratie in een auto van 0 naar 100 met vooral trekkracht in het eerste gedeelte, het middengebied of pas op het einde, mij zo goed als volledig ontgaat- Die auto´s gaan toch al veel harder dan ik ooit zelfs maar zal durven uit angst dat ik een paar ton aan waarde zaou total loss rijden. Ja ik ben dan maar een watje… Maar wat ik wel heb en waarom ik hier op deze site mee kijk is een mateloze bewondering (niet respekt…!) voor het vakmanschap dat er in deze rijdende juwelen wordt gestoken en de kennis die er in verwerkt zit om ze te laten doen wat ze doen. Dat snap ik. Maar dan is het voor mij dus op den duur ook niet meer zo interessant om de zien dat die zelfde carosserievorm nu weer een ander spoilertje krijgt en een ander plasticje voor of achter. Hou dan inderdaad die buitenkant van dit icoon (want dat is het inmiddels) echt puur en oorspronkelijk en zorg met beghoud van dat oorspronkelijke uiterlijk dat hij toch beduidend beter of zelfs maar tenminste gelijkwaardig blijft vergeleken met al zijn concurrenten. Dan pas zou ik echt respekt krijgen voor de vernieuwing. :-)
@666 en zo is het! Porsche über über alles
Ik kan hem niet mooi vinden, sorry. Een enorm drukke achterkant incl. afstotelijk achterspoiler. De voorkant verdient ook geen schoonheidsprijs met z’n blokjesgrille en diverse pruillipjes. Nee, doe mij maar een Elfer GT3 of (qua uiterlijk) misschien wel liever de gewone 911 S. Is bovendien nog wat makkelijker in de hand te houden ook…
ziet er bruut uit en de spec’s zijn ook bruut!
Ik heb de indruk dat een aantal mensen hier Jeremy Clarkson napraten. Sommige zaken blijven altijd mooi. Mooie blondines met blauwe ogen bijvoorbeeld. Nooit wanneer ik er een zie denk ik: verf je haar nu eens een keer paars. Zo ook de Porsche 911. Was mooi, is mooi en blijft mooi. Veranderen om het veranderen vind ik grote onzin. Als je het niet mooier kunt maken, moet je er vanaf blijven. Genoeg mooie auto’s zijn later door ontwerpers verknoeid, omdat er zonodig iets gewijzigd moest worden.
Gruwelijk apparaat… Check die achterbumper ook… Hebbe hebbe hebbe… :P :D
Wat die Stoere Sjoerd nou weer
Als de 911 er ineens heel anders uit zou zijn, zouden ook de mensen die hier nu roepen dat het allemaal hetzelfde is, het raar vinden. De negatieve reacties zouden niet te tellen zijn. Straks komt de Panamera en dat is “een 911 met vier deuren”. JA! Perfect toch!
Een 911 is altijd wel mooi, maar de details vind ik bij dit model afbreuk doen – en het zijn juist de de details die de auto afmaken!
Welke details?
De velgen, zijn gewoon niet mooi. Dan de kieuwen achter. En tenslotte de dwarsbalkjes voor in de grille (het is toch geen Ferrari)!
En de LEDjes hoeven van mij ook niet. Maar als je dit alles verandert heb je natuurlijk gewoon weer het oude model :)
De 911… Net als bier drinken of roken. Je houdt ervan of moet er niets van hebben.
Dit is misschien heiligschennis in de ogen van fundamentalistische Porsche-adepten op dit forum, maar heeft deze auto wel bestaansrecht? Hij is niet zo puur als een GT3 (RS) en niet zo luxe en ‘overal snel’ (lees makkelijk rijdbaar) als een Turbo. Daar komt nog bij dat dit, in mijn ogen en op de Targa na, de lelijkste 911 van dit moment is.
NICE!
Doe mij er maar een met zwarte velgen, witte body. Beetje jammer van de velgen die ook op de GT3 zitten, ik wil juist hele speciale velgen zien op zo’n auto. Ook vind ik de uitlaatpijpen ietwat ingetogen. Verder wel een gave bak. En tja jongens, als het je niet bevalt dat design van Porsche, kijk je toch naar een Ferrari of Lamborghini. Bij Porsche is het nou eenmaal zo: Form follows Function.
kan je zo’n boekje binnenkort bij de Porsche dealer kopen?
Echt zeker wete een hele stoere bak, en hij gaat een beetje heel erg richting de Carrera GT

204 mph voor de GT2, 205 mph voor de Carrera GT duss…

En stoerder dan de 997 Turbo? Zeker wete van wel
@db
Dat soort dingen moet je niet kopen. Stuur gewoon een mailtje met één of ander lulverhaal en vraag een folder aan. Bel ze desnoods op, maar je bent gek als je er voor betaalt. Het blijft een reclame folder.
Hmmm…ben niet zo super mega fan van Porsche maar hier krijg ik wel warme gevoelens van zogezegd.

dik ding….
wat een kogel!
ik vind het nog steeds geen mooie auto en hoewel dit model exclusief is is het enige (uiterlijke) verschil met de porsches waarvan je er 20(duizend) per dag van ziet een beetje spoilers enzo die kan je ook gewoon bij autostyle kopen. wat ik altijd het meest markante vind is dat veel mensen doen als of de 911 altijd een goeie auto is geweest. ok toegegeven de nieuwe porsches zijn heel goed maar de 1ste modellen toen het concept nog niet helemaal was doorontwikkeld waren levensgvaarlijke auto’s om mee te rijden boven de 150 km per uur voelde je dat de voorkant omhoog ging en dat de voorwielen minder grip kregen. het was zelfs zo erg dat sommige dealers een zak beton (echt waar) leverde bij de porsches die ze verkochten die kon je dan voorin leggen dan was de gewichtverdeling beter en had je minder last van overstuur.
maarja nu praat ik over erg lang geleden maar doe mij dan toch maar voor de helft van het geld een corvette zo6 of een noble en dan verbeter ik die auto’s gewoon met het geld wat ik over houd
@Greg: je komt een beetje ongeloofwaardig over als je een VW Golf wél vernieuwend en uitdagend vind en een Porsche 911 niet. Terwijl de Porsche 911 wat vernieuwing van modellen en techniek toch 3 overtreffende trappen is van de VW Golf!
Ik respecteer je mening, maar je uitleg ontkracht je betoog een beetje..
CLK 63 AMG Black Series
de GT3 en de Turbo zijn mooier, vind ik
204mph is 340km/h niet 326,4…
Twee stuks graag, een witte en een zwarte!
@Bram
I disagee… Ik beweer dat het design van de Golf steeds vernieuwend is, maar wel elke keer herkenbaar als een Golf. Die designstrategie spreekt mij heel erg aan. Je kan een Golf mooi of lelijk vinden, maar je moet het toch met mij eens zijn dat als je die Golfjes vanaf 1979 tot en met 2007 naast elkaar zet, je een model ziet dat langzaam evolueert, maar steeds herkenbaar blijft als VW Golf.

Ik word een beetje moe ervan om mezelf te blijven herhalen hier, maar VW bewijst dat je niet per se hoeft af te stappen van de vorige generatie om een vernieuwend model neer te zetten bij een volgende generatie. Porsche doet dat niet met de 911 en in dat opzicht vind ik ze dus niet vernieuwend. That’s all i’m saying. En tuurlijk, 911 junkies willen dat hun auto niet vernieuwt qua design dus das allemaal leuk en aardig. Maar ik vind de 911 zelf qua design een zeer lelijke auto… een plat geslagen kever, niets meer en niets minder.

Porsche tekent in mijn ogen alleen maar lelijke auto’s. de 944 en 928 waren moeders mooiste zeker niet. De Cayenne is naast een RX 300 of X5 ook ronduit ugly… en over de Caymann begin ik niet eens. Maar we weten allemaal; smaken verschillen ;-)
@ Jan, TTman en anderen:
De GT2 verdient respect omdat hij gewoon de beste wagen is op het circuit. Ik heb al meermaals op de Nürburgring gereden met een 996 GT3RS en kan je zeggen dat het een genot is om mee te rijden. Ja andere wagens als een bijvoorbeeld een Gallardo zien er misschien beter uit, maar uit ondervinding kan ik zeggen dat qua rijplezier er niets boven een Porsche gaat imo.
(spreekt uit ervaring na met een GT3RS, Carrera GT, Cayman S, en Turbo gereden te hebben, alsook de concurrenten als F360, F430, Gallardo, CLK DTM en zo verder). Deze GT2 is gewoon waanzinnig. Als ik het geld bij elkaar heb, komt er zeker eentje op de oprit.
Geweldig toch die discussies over het ‘vernieuwende ‘van de 911, toen Porsche in ’76 de 911 rijders wilden verwennen door een luxe sport-limo neer te zetten (928) a la Jaguar XJS, kreeg Porsche de kous op de kop.
Wat niemand had verwacht gebeurde, verknochte 911 rijders bleken aarts conservatief te zijn en stelden geen prijs op de 928, wat een veel betere auto was.
Porsche had dus geen andere keuze dan de 911 te laten evolueren.
Wijs geworden door deze les, blijven ze het 911 concept maar vernieuwen en waarom niet, als ze verkocht worden is iedereen toch blij ? en wees eerlijk zo’n nieuwe 911 is toch een pracht kanon ?
@ tibor – de charme van een oude 911 is JUIST de kunst om ‘em op de weg te houden, dat is de sport en de kick van een oude 911 !
ik heb zelf voor een 2.7 liter 911 gekozen en wat je schrijft is niet waar, de charme van een oude 911 is juist dat je het komplete onderstel
camber, in en uitspoor, wagenhoogte kunt afstellen.
Doe mij toch maar een Turbo.
@Supereah
Ferrari Enzo is sneller door autobild getest.

Technische Daten:
V12 Motor
5998 cm3
485 kW/660 PS
657 Nm bei 5500 U/min
Vmax: über 350 km/h
0-100 km/h: 3,65 sec (3,27 sec Test autobild)
0-200 km/h: 9,5 sec
Leergewicht: 1255 kg
Herstellerpreis (2002): 645.000 Euro
Preis heute: 800.000-1.000.000 Euro
399 Exemplare

@Sir Smokalot
Enzo is sneller op de 100 km/u
Enzo is sneller op de 100 mph/h

Zie en.Wikipedia.org
Performance
The Enzo can accelerate to 60 mph in 3.14 seconds[9]
and can reach 161 kilometres per hour (100 mph) in 6.6 seconds.[5][6]
The ¼ mile (0.4 km) time is in the low 11 seconds and the top speed is estimated at 350 kilometers per hour (217+ mph).[5]
It is rated at 8 mpg US (29.4 L/100 km) in the city and 12 mpg US (19.6 L/100 km) on the highway.

@VeyronLover

0-96 km/h in 3.6 sec i.p.v.
0-100km/h in 3.6 sec
@Tibor

Wat een onzin verhaal. Een ZAK beton? Ik denk dat je cement bedoelt. Maar dan nog is het onzin. Wel zijn er gewichten in de voorbumper gemonteerd om de gewichtsverdeling te verbeteren. Maar de auto was meteen goed. Maar wel voor de geoefende bestuurder. En dat is nu eenmaal niet iedereen. In de autosport waren ze meteen succesvol. Onder meer in rally’s. En dat zegt voldoende.

Overigens: voor degenen die hun 911 info van Clarkson halen. Hij wilde ooit showen met een 911 door een 180 graden slip te maken en eindigde tegen een boom. Natuurlijk, zoals een getalenteerd chauffeur betaamt, gaf hij de auto de schuld. Vandaar zijn afkeer van Porsches.

@r3fl3x

De auto heeft zeker bestaansrecht. Porsche heeft deze auto nodig voor bepaalde autosportklasses. En dan moet je er straatversies van bouwen om hem te homologeren.
Haha! De fuel economy zetten ze er maar niet bij! ;)
@ Classic red

GT2 klasse, figures… Stom niet aan gedacht.
Nou, wist niet dat mijn opmerkingen zovel ophef veroorzaakte, maar ben blij dat de discussie er in ieder geval eens is.

We gaan er alleen nooit uitkomen vrees ik: you hate it or you love it werd er al gezegd, en dat is ook zo denk ik.

Zelf vond ik (het design!) van de oer 911 al niet echt mijn smaak en dat is dus 42 jaar zo gebleven. Dit staat los van de rijkwaliteit, want die vind ik geweldig als ik er wel eens in rij van een vriend van me (997S, zijn 997TT komt komende maand!). De techniek is super, maar voor mij is de auto te kil, klinisch en roept weinig emotie op, toch ook belangrijk in deze prijsklasse. En inderdaad: misschien moet je als Porsche rijder dus wel conservatief zijn (bij de meeste 911 rijders die ik ken klopt dat ook wel) en dus ook bijna altijd dat oerdegelijke zwarte interieur.

Zelf vind ik bv de Boxster echt een nieuw ontwerp. Als auto minder goed dan de 911, maar wel een gedurfde (en commercieel geslaagd) stap van Porsche. En dan bv de GT: een echte supercar, die totaal niet op een 911 lijkt en vol zit met technologische innovatie. Mijn (waarschijnlijk vergeefse) oproep aan Porsche is: kom in deze zelfde geest nu ook eens tot een nieuwe sportauto in de 120K-220K euro klasse die niet op een 911 lijkt! Dat is pas een uitdaging!
TT Man for president! :D ;)
TT Man for president! :D ;)
By: Citrofiel


Heb ik blijkbaar toch nog vrienden na deze posting :D ;D
@666:Vergelijk een 911 alsjeblieft nooit meer met een ordinaire golf.

als ik het verkeerd zeg excuses daarvoor maar is het niet zo dat de originele porsche op de volkswagen kever was gebouwd(gebaseerd)
@Tibor: ga je nou de kever ook al vergelijken met een ordinaire Golf??? Ik vind de Kever een superauto, de golf, is een ordinair vervoersmiddel, niet meer en niet min.
@666
heb jij dit wel of niet gezegd:Een 911 is een statement, een icoon, een echte rijdersauto, daar kan GEEN ENKELE VW aan tippen.
@Tibor, een kever is mijn inziens een kever, idd. eigendom van VW, maar we spreken toch over de hedendaagse wagens dacht ik? Een karmann ghia ga ik ook niet afbreken, das ook zo’n icoon. De huidige Volkswagens, zijn gewone ‘ordinaire’ auto’s, ja, zelfs de Phaeton en de Touareg. Alhoewel dat die laatste nog bijna door de beugel kan. De Kever is een mijlpaal geweest in de autogeschiedenis.

Ik had het dus over de hedendaagse auto’s, waaronder de Golf valt dacht ik.
Ik word spuugziek van mensen die deze auto degraderen.Het is de beste porsche ooit en porsche is het grootste sportauto merk. Hij rijdt elke bmw makkelijk los en ik denk dat hij op een circuit een enzo makkelijk kan bijhouden. Porsche heeft altijd meer gekunnen met een minder grote motor en minder pk’s dan welke concurrent dan ook. Een sprintje van 0-100 is leuk maar het zegt niet zoveel. Wat moet je met zoveel paardenkracht als je het niet op het asvalt kan zetten en dat is nu net waar deze porsche in gaat uitblinken. Je kan er zeker van zijn dat hij alle 530 pk op de weg kan overbrengen zonder dat daar al te veel oncontroleerbare onder- of oversturing mee gepaard zal gaan. Als ik mag kiezen om een rondje te rijden op een circuit met welke auto dan ook, dan is het zeker deze (of misschien toch de bugatti) maar zeker geen andere. De verhouding pk’s -wegligging is bij geen enkele auto zo goed als bij deze, daar kan je vanuit gaan. En ik vind dit model porsche het mooiste in jaren dus voor mij hoeven ze geen drastische veranderingen te maken in de komende modellen.
En by the way porsche is met zijn turbo-motor is met variabele geometrie in prijzen gevallen voor meest vooruitstrevende motors. Dus conservatief zijn ze helemaal niet qua techniek. Clinisch en kil helemaal niet, het is de beste rijders auto ter wereld. Over het uiterlijk valt te discussieren, maar ik vind de behoudende veranderingen niet verkeerd. Beter als ferrari die wat mij betreft op een paar modellen na echt lelijke autos aan maken zijn terwijl ze vroeger wel een aantal iconen hadden. Mensen zonder kennis kunnen beter hun mond houden want hier zijn al wat dingen eruit geslagen die helemaal nergens op slaan.
hoeveel is 204 mph in kmpu ?
respect dat porsche nog steeds de motor achter de as heeft liggen:P ziet er niet slecht uit maar toch is dit niet echt mijn favoriet
@ Melvin:

x 1.61, dus ongeveer 328 km/u. Zal wel op 330 afgerond worden.
Super gave wagen.
Erg vet.
Echt veel mooier dan de turbo.
Vol verwachting wachten we om hem eens in het echt te zien.
Zijn er standaard keramische remschijven bij???
als men dat erbij moet kopen (15.000) wordt het ECHT een dure wagen…

Mooie prestaties in vergelijking bij de vorige: NIEUW OUD

3.7 sec 4.1 sec
330km/h 315km/h
NIET SLECHT :p
Jonge tis maar een auto.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).