Officieel: Porsche 911 GT2

Auteur: , 88 Reacties

Gister moesten we het nog doen met een uitgelekte brochure, maar vandaag heeft Porsche dan eindelijk de officiële foto's vrijgegeven van het nieuwe topmodel uit de 911 serie.

Porsche 911 GT2

Porsche 911 GT2

Porsche 911 GT2

Porsche 911 GT2



88 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
zeer mooi
ik wist echt niet dat er nog zulke auto’s gemaakt worden
Een beetje aan de lage kant vind ik, maar verder echt super mooi. Niet te overdreven maar ook niet te gewoontjes. Gewoon een mooie, stoere porsche!

Alleen het klokje (stopwatch) in het midden van het dashboard vind ik er niet uit zien.
Mooi, maar de GT3 is toch vetter. Voor de rest ziet hij er puik uit!

Alleen die achter bumper is zoo verschrikkelijk fout!
Wow Dit is één van de mooiere auto’s van porsche, kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Owja, als ik deze zou aanschaffen zou ik hem rechtsstreeks naar Gemballa sturen, 9ff of RUF..

Whatever, zij maken er toch minimaal 650 pk van. En die auspufjes zullen dan gewoon mooi in het midden blijven.


:)
Ik zie een GT2 RS ook wel zitten ;) Jammer waarom is die er nu niet :(
Bedankt!!
@ Rik

Als je een RUF wilt kun je die gewoon bestellen. Zij kopen hem dan in bij Porsche
@ emiel

Jonge das geen stopwatch:P das de turbodruk:P geeft niet hoor;-)

Dis toch een van de betere modellen, ik zag woensdag nog een witte 997 GT3 RS met zwarte velgen, ook heel mooi trouwens.
Ik heb liever een normale 911, hou niet zo van die gt’s
Sorry, was een “gewone” GT3, geen RS.
@ barebowert

Ik heb al redelijk wat (nieuwe) auto’s van dichtbij gezien en in gereden, maar Porsche is daar een uitzondering op.

Ik heb wel eens een soort van stopwatch gezien in een Porsche kan ik me herinnere, vandaar dat ik even dat verband maakte…

Maar daar zat ik dus flink naast, bedankt:-)
@ barebowert: sinds wanneer heeft een Porsche GT2 turbo’s? Het is wel degelijk de stopwatch ;-) alleszins op de 997 turbo
Hehe, had ik het toch goed…

Ik heb er net nog eens naar gekeken, maar ik vind het echt enorm lelijk. Verder vind ik het een zeer mooie Porsche!

Heeft hij nou ook LED verlichting bij zijn voorlampen (en achterlichten, maar dat is moeilijker te zien)?
Die ziet er serieus goed uit!
@Rik
Wat kun jij zeuren zeg..
Als ik deze zou aanschaffen…..
En wat zal je dan met die 650pk doen, boomkleven, vangrailplakken?

Dit zijn al serieuze superwagens daar moet je nix meer aan doen..
@Yannick: de GT2 heeft 2 Turbos :’)
Ik kom net te weten dat men schoonbroer deze auto heeft besteld( I.P.V de GT3 die hij eerst wou kopen). Ik vind het een heel goede keuze als ik dit zie. Echt een prachtige auto (behalve het stuur) !!

GRTS
echt de mooiste auto die er op dit moment te koop is
helemaal af!
Wrm vind ik alle nieuwe porsche steeds ontzettend op elkaar lijken??
@ Emiel

“Een beetje aan de lage kant vind ik”

?????????????????????????????????????????????????????
@ sosa

modellen van jappen, chinezen en koreanen lijken idd niet op elkaar… maar ze blijven wel gewoon allemaal lelijk
(en gaan we hier nu verder met de discusie over of de 911 nu wel of geen saaie auto is??? zie thread over brochure)

Nou, wist niet dat mijn opmerkingen zovel ophef veroorzaakte, maar ben blij dat de discussie er in ieder geval eens is.

We gaan er alleen nooit uitkomen vrees ik: you hate it or you love it werd er al gezegd, en dat is ook zo denk ik.

Zelf vond ik (het design!) van de oer 911 al niet echt mijn smaak en dat is dus 42 jaar zo gebleven. Dit staat los van de rijkwaliteit, want die vind ik geweldig als ik er wel eens in rij van een vriend van me (997S, zijn 997TT komt komende maand!). De techniek is super, maar voor mij is de auto te kil, klinisch en roept weinig emotie op, toch ook belangrijk in deze prijsklasse. En inderdaad: misschien moet je als Porsche rijder dus wel conservatief zijn (bij de meeste 911 rijders die ik ken klopt dat ook wel) en dus ook bijna altijd dat oerdegelijke zwarte interieur.

Zelf vind ik bv de Boxster echt een nieuw ontwerp. Als auto minder goed dan de 911, maar wel een gedurfde (en commercieel geslaagd) stap van Porsche. En dan bv de GT: een echte supercar, die totaal niet op een 911 lijkt en vol zit met technologische innovatie. Mijn (waarschijnlijk vergeefse) oproep aan Porsche is: kom in deze zelfde geest nu ook eens tot een nieuwe sportauto in de 120K-220K euro klasse die niet op een 911 lijkt! Dat is pas een uitdaging!
Mooie kar. Het stuur lijkt echter een bontje, vind ik niet zo fraai.
Hallo vrienden het klokje op dashboard is het chrono pack om ronde tijden vast te leggen en geen turbo druk dus…..
En nu nog de Veyron-killer, de revival van de Porsche 911 GT1.

Hopelijk word die gebaseert op de Carrera GT en niet de 997.
Jah, ”vrienden” is een turbodrukmeter niet een beetje ”overbodig” op een ”straatauto”?? en zeker ”zooo” aanwezig op het dashboard, maar, hij blijft lelijk, netals het stuuren die luchtroosters in het dashboard.

Verder vind ik het een geweldige auto, wordt zeker legendarisch…
sosa heeft echt dik gelijk!! porsche is geen slecht merk ofzo, maar een beetje variatie bij het “uiterlijk” van hun modellen kan echt geen kwaad. trekt echt op niets nu, alles lijkt op mekaar, net zoals bij audi trouwens…
Hebben ze dat achterste spatbord gerestiled?
Want ik vind het er vlakker uitzien :-?
Mijn god, dit gaat nog boven een F430!
Trouwens, waarom een navigatie in een GT2? Om de snelste weg naar de ”ring” te calculeren? Totaal overbodig!
Waarom moet Porsche de 911 kwa design veranderen als ze toch als hete broodjes over de toonbank gaan? Het design komt blijkbaar bij de klanten aan…maar goed wacht maar op de volgende 911, die wordt iets bruter maar nog steeds een evolutie
Magnifike wagen moet wel zwart unikleur zijn…. zijn er al cijfers betreffende acceleratie etc….
Nu kan het 911 team aan de volgende 998 werken voor binnen 3jaar…
bij deze…

530 hp
0-100 km/h 3,6 s
0-160 km/h 7,4 s
top track speed: 204 mp/h (329 km/h)
@ Mls

thanks amai dat is een beetje vlotter dan de mijne
GEIL!!
Robin van Walsem
toffe car! alleen jammer van de spoiler… het lijkt erop dat er 2 spoilers op elkaar zijn gezet… en inderdaad, dat klokje in hrt midden breekt de gehele lijn van het dashboard…ZONDE!
geef mij toch maar de nieuwe BMW M3!!!
Toch mooi om te zien dat (bijna) iedereen dit slikt van Porsche. Als Ferrari een auto zo uitbundig zou bespoileren, zou dat alleen maar negatieve reacties geven…
Jemig wat heeft dat stuur een gigantisch airbag hart zeg, niet te geloven. Voor de rest wel mooie auto. Niet in het wit/oranje deze keer?;)
@Wouterman

Het is een GT2, die zijn nou eenmaal bespoilerd. Ze zijn al wat conservatiever geworden wat betreft spoilers als je ter vergelijking een 993 GT2 erbij pakt.
die achter kant vind ik matig
maar voor de rest is de gt2 wel gaaf
en het dashboard is ok echt porsche
Echt een geweldige mooie Porsche

maa hoe zit dat met de over boost zo als de 997 turbo dat ook heeft
Heeft de 997 GT2 dat ook?? vast wel neem ik aan

De top van deze auto is ook nog niet bekend ??
edit: in het artikel staat deze link: http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/12/porsche-911-gt2-de-specs
Heb zelf ergens gelezen dat die 330 km/u moet gaan en dan de 0/100 in 3,6 (ja dat is net zo snel als een ferrari Enzo)
Hij haalt de presatie’s van de Carrera GT maa of die sneller is dan een Carrer GT is dat denk ik niet

Prijs zal wel rond de 280.000 euries liggen.
Ken Speed fan
@ porsche fan

Wat ben jij voor een fan , een 911 977 GT2 heeft geen turbo , dus ook geen overboost.

En inderdaad de Carrera GT blijft de betere Porsche.
@Ken: Volgens mij moet jij nog eens goed je Porsche-huiswerk doen.
Da’s een mooie blunder, Ken Speed fan…
@ Ken Speed

Doe je research een beetje beter. GT2 geen turbo’s ???

Zeker wel!!!

Citaat uit de brochure van de 911 997 GT2 :
“the twin water-cooled turbochargers on the 911 GT2 feature Variable Turbine Geometry”

Oftewel de GT2 heeft 2 turbo’s!!
Ken Speed Fan
@ Alwin
tja zelfs ik maak fouten ;)( zelfs bij Colin Mcrae dirt op de 360 :P )
@ Ken

Inderdaad, huiswerk!!


Hm denk dat de oplettenden van jullie wel weten dat dit het summum is voor mij. De discussie over het design wil ik niet eens starten, het feit dat de basislijnen van de auto niet veranderen bewijst dat het tijdloos en dus goéd is. Het zijn waarschijnlijk de jonge KIA rijders die hier op autoblog actief zijn hier over klagen.

De nuance verschillen zijn opwindend genoeg. Ik ga dan nu ook in opgewonden toestand in mijn eigen apparaatje rijden. ;)
Oke laat ik dit even op een rijtje zetten: 993,996,997,998,999,???? en dan?
Weet iemand trouwens ook iets over het koppel van deze auto, ik dacht in de buurt van 700 maar ik weet niet zeker
Super, het enigste dat ik mis is het streepje dat de rechtuitstand van de wielen aangeeft, bij volgens mij de GT3 vond ik dat zo’n simpele maar toch geniale toevoeging :)
@porschefan, wat? 280.000? dat is bijna een ton meer dan de niet veel minder presterende 911 turbo.
O ik heb het al, het koppel is 685 nm
LOL @ Ken Speed Fan
@phantom

Je moet wel weten dat de vorige versie
269.000 euro’s koste

en aangezien de vorige 911 turbo iets meer dan 180.000 koste
en dat het nu dus ongeveer 10.000 meer is dan 996 turbo

Dus doe die 10.000 er ook bij de 997 GT2 erbij op dan kom je uit op 280.000 euro;)
Hij ziet er TOP uit!!! :D
@Porschefan,
Toch echt veel voor zo’n porsche, een ferrari 599 gtb kost ongeveer 20.000 meer en die zit in een hogere klasse
Zoals in vorige topics door mij geschreven: This is the best.

En nogmaals, iedereen die zich afvraagt waarom hij zoveel duurder is dan een turbo moet zich gaan uitletteren op het KIA-forum. De Turbo is een sportauto met straatbloed, lekker op het koppel rijden enzo…
De GT serie (GT3 GT3RS GT2) is de zoektocht van Porsche naar de ultieme circuitauto waar ook mee op straat gereden kan worden, daarbij is aerodinamica een belangrijk punt en komt uiterlijk vertoon toch echt op de tweede plek. Vandaar ook die taartschep op de achterkant. En wat betreft die teller “bovenop”het dashboard: Op het moment dat je het ultieme rondje wilt rijden is dit instrument zeer gemakkelijk om jezelf te testen. Degene die hierom liever een M3 koopt heeftook een steekje los, de M3 is tegenhanger van de 911S. This car is out of there league!!

Sorry voor mijn langdradige comment maar stoor me af en toe erg aan het niet van toepassing zijnde commentaar. Als je niks met getoonde auto hebt(maakt niet uit in welke topic) please shut up en kijk verder naar wat je wel waardeert.
cheese dippers
moooie auto wanneer is ie leverbaar in belgie???
@cheese dippers: wanneer is ie leverbaar in nederland???
Nah… toch liever een GT3 hoor.
@Autoblogger
Ik vat je niet :P
@ M5,

Grappig dat iemand met zo’n naam dat zegt, maar wel helemaal gelijk.
@dekster, je bent niet de enige hoor ;)
Iemand een GT3 kopen ? dan bestel ik de nieuwe GT2 . Wat een immens mooie Porsche. En als je éénmaal Porsche rijdt wil je dus nimmer nooit meer iets anders.
Zooooo als ik hem zo zie dan ziet dit er toch wel goed uit. Alhoewel ik toch meer voor de GT3 zou gaan. Die vind ik qua uiterlijker toch beter uitzien vooral de achterspoiler!

En mensen, deze auto heeft ècht geen turbo! Waar denk je dat GT voor staat? Juist! Geen Turbo!
Pfff niet te betalen voor de gewone man zo’n ding.
Ik zou al blij zijn als ik zonder schulden op mijn gemakkie een mooie 911 uit 1990 kon permitteren. Of een Boxter uit 1997. :s
@ rick dos.. lees even dit , gequote vanuit autoweek : De motor van de 911 Turbo wordt overgelepeld in de topversie. Voordat de zescilinder turbomotor achterin de GT2 komt, voert Porsche het blok op tot 530 pk en 685 Nm.

Geen turbo ? en zosnel het kan gaat hier de GT3 weg om de GT2 aan te schaffen.
@Pinkpower: alsjeblieft zeg…
@ autoblogger

Ach, dr blijven altijd mensen die happen.. ;)
@Pinkpower.nl

Je moet niet geloven wat er in Autoweek staat.

Didn´t your mom teach you that? ;) :)
@ rick dos


Maak je nu een grapje??

De GT2 heeft de zelfde Variabele turbo geometrie als de Turbo
De GT2 is niets voor niets een opgevoerde Turbo!!!
Gnagna… :P ;)
@Porsche fan
Come off your horse and learn to accept rick’s humor ;)
GT2= geen turbo twee turbo’s ;)
@Phantom: laat ze beide eens uit op circuit, je zal direkt weten welke van de twee in een hogere klasse zit! Ze hebben beide “GT” in hun naam, maar de 997 is veel ‘scherper’…
cheese dippers
dat is dan niet erg veel veiliger he? muhahaa.
cheese dippers
-edit: nutteloze bijdrage inderdaad-
530 pk uit een 3.6 liter blok zonder turbo’s? Klinkt niet echt aannemelijk toch? ;)
@Porsche Fan

Maak ik een grapje? Kon je er om lachen? Dan maakte ik inderdaad een grapje. Kon je er echter niet om lachen, dan heb ik niets gezegd. ;)

@pannekoek

Hap! ;)

@dekster

Thanks man! ;)
cheese dippers
op autoweek.nl staat dat ie variabele turbos heeft en dezelfde motor als de gt3.
@cheese dippers: ten eerste zie ik nergens een bericht daarover op autoweek, misschien handig als je de juiste link plakt? Ten tweede, kijk ook even verder op autoblog: http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/16/porsche-gt2-gt2-gt2-gt2-gt2
waarom zeurt iedereen toch de hele tijd over het feit dat alle 911’s op elkaar lijken. het is inderdaad zo maar waarom zou je een succesformule gaan veranderen? zelf vind ik de nieuwe 911 serie(997) de mooiste sinds jaren vanwege de terugkeer van de ronde koplampen. de gt2 is denk ik iets om naar uit te kijken omdat het de opvolger is van de mooiste auto ooit(996 gt2). als je er niet van houdt is porsche niks voor jou, maar voor liefhebbers is er niets anders dan porsche!
de turbo is een prachtige auto maar met 4wd niet rijdersauto genoeg.
De gt2 is al beter met zoveel PK’s op de achterwielen maar de echte leifhebber zal toch altijd kiezen voor de gt3 of de gt3 RS.
Jongens, wat een gedoe allemaal.
Natuurlijk is de Porsche een fenomenaal doorontwikkelde sportbolide maar voor velen van ons onbetaalbaar.
Ik rij zelf in een Lancer EVO6, in 2001 nieuw aangeschaft. Andere uitlaat, grotere turbo en de computer even laten remappen en je rijdt ook rond met 375 PK en 450 NM.
Vanwege de 4wd en het kartachtige gedrag van dit rallykanon is er geen enkele Porsche die je bijhoudt op landweggetjes en laten we het over het uitaccelereren uit bochten al helemaal maar niet hebben.
Rechtuitrijden kan iedereen wel (althans de meesten).
Jongens, koop een Mitsu Evo en je bent in bochten, op landweggetjes en op circuits sneller dan bijna alle Porsches. Het gaat niet alleen om vermogen ; het gaat erom hoe dat omgezet wordt op de weg.
Kus
bijna niks veranderd , al meer dan 5 jaar zelfde auto gebleven.
Hier en daar een plastic geval erbij en dan een nieuwe model , top hoor :|

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).