Maserati maakt na 17 jaar eindelijk winst

Auteur: , 22 Reacties

Het heeft even geduurd, want moederbedrijf Fiat heeft er maar liefst zeventien jaar op moeten wachten, maar dochter Maserati heeft voor het eerst winst gemaakt. Fiat kocht het merk in 1990 en heeft daar al die tijd geen cent aan verdiend, tot aan het tweede kwartaal van dit jaar. Vorig jaar werd er in het tweede kwartaal nog een verlies geleden van 7 miljoen euro, maar dit jaar is dit een winst van 1 miljoen euro.

Het eerste halfjaar heeft Maserati zelfs quitte gespeeld en dat is een enorme vooruitgang wanneer je bedenkt dat in dezelfde periode een jaar eerder nog 26 miljoen euro verlies werd geleden. Alleen maar goed nieuws dus voor moederbedrijf Fiat, die zelf ook bekend maakte een recordwinst te hebben geboekt.

Maserati ziet de toekomst vol vertrouwen tegemoet dankzij het succes van de Quattroporte en de nieuwe Granturismo die in de startblokken staat.

Het was vooral de Quattroporte met automatische versnellingsbak die de Europese verkopen een boost heeft gegeven. Er werden 783 auto’s verkocht, een toename van 39,6 procent in slechts vijf maanden. Maserati verwacht dit jaar zo’n 7.600 auto’s af te leveren, ten opzichte van 5.600 vorig jaar. Voor 2008 hoopt Maserati meer dan 8.000 auto’s te verkopen. (via: autonews registratie verplicht)



22 reacties

Das mooi, vooral van de Quattroporte, ik dacht niet dat die het zo goed deed. Gelukkig was ik verkeerd.

Ze mogen er wel eens een manuele bak in beginnen proppen.
“Het heeft even geduurd, want moederbedrijf Fiat heeft er maar liefst zeventien jaar op moet wachten, maar dochter Masearti heeft voor het eerst winst gemaakt.”

Masearti moet Maserati zijn ;-)
werd tijd ;)
hoe heet die spiegel ei van dat plaatje ook al weer?
“Het heeft even geduurd, want moederbedrijf Fiat heeft er maar liefst zeventien jaar op moet wachten, maar dochter Masearti heeft voor het eerst winst gemaakt.”

op moet wachten = moeten;)
@Cederic/JeroenM: Ik heb zojuist mijn toetsenbord vervangen.
Spiegelei is een lelijke remake van de birdcage. Nu word het dus weer tijd voor een biturbo-project!
Ik ben geen fan van Italiaanse auto’s, maar deze Maserati’s vin dik erg mooi. Daar zou ik graag mee willen rondrijden.

Dromen mag, toch ?
Mooi zo, italiaanse passie ^^
Hoe kun je zeventien jaar lang verlies draaien met 6 nullen… en het dan nog volhouden? Voordat er echte winst wordt gemaakt (alle verlies weggewerkt) zijn ze dan weer zeventien jaar verder?
Geweldig nieuws! Die zilvere kleur doet de Granturismo geen goed. Ik geef jullie een advies: Zoek een plaatje van de Granturismo in het zwart of donkerblauw. Echt waar het is een pracht van een auto!

Geweldig nieuws voor Maserati!!
Zie je wel, het kan dus toch!

Enorm offtopic: @Wouter Hoe hard reden we bij afslag Elspeet? Scheen een flitser te staan.
Hoera! Gefeliciteerd Maserati!
Zo, en dan is nu Lancia aan de beurt.
Ik dacht altijd dat Maserati van Ferrari was.
Omdat de MC12 hetzelfde chassis deelt met de Enzo.
Of was het een samenwerking van de dochterbedrijf van Fiat met Ferrari?
De nieuwe coupe is erg mooi….
Goed nieuws, zeker als je bedenkt dat de (vast) enorme investering van de GT nog moet worden terugverdiend.

@Cheech
Fiat is 100% aandeelhouder van Ferrari.
Die Birdcage is echt schitterend zeg, jammer dat er zo weinig beeldmateriaal (bewegend dan) van is.
Fiat Coupe 20v turbo
Fiat is goed bezig!

Ik verwacht voor de toekomst meer spannende auto’s uit Turijn.

De Lancia Delta leent zich prima voor een >250 pk motor, en wie weet een nieuwe Fiat die laat zien wat ze allemaal in huis hebben (zoals de Dino en de Coupe)
“Enorm offtopic: @Wouter Hoe hard reden we bij afslag Elspeet? Scheen een flitser te staan.”

Stond de andere kant op te flitsen. Tenminste als ik weet waar Elspeet ligt. Snelheid was 80 per h.u.
@Wouter

Dan is het goed. Ik zag Koos Spee persoonlijk mijn boete al afleveren namelijk.
indd het biturbo project opnieuw leven in blazen.

kan ik gelijk de mijne verkopen. 9wat ze tegen woordig bieden voor een 424 4v 1990 biturbo!!

tis te gek voor woorden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).