Slingers en confetti uit de kast! Het vlagge(n)schip van BMW, de 7-serie wordt namelijk 30 jaar oud.
Onze vrienden van Motor Authority hebben kennelijk alle memorabele dagen voor de Beierse autofabrikant op hun kalender ingevuld, want een paar dagen geleden wisten ze al te melden dat BMW 90 jaar bestaat. Dit keer is het dezelfde site die de verjaardag van de ‘Siebener’ even onder de aandacht brengt.
De eerste 7-serie, de E23, was vanaf 1977 in ons land verkrijgbaar. De instapper (728i) leverde 170 pk, terwijl de toplimousine (745i) een vermogen van 252 pk genereerde.
Inmiddels zijn we bij de vierde generatie (E65 – E68) aanbeland. Nu variëren de vermogens tussen de 231 pk (730i) en de 445 pk (760i).
Net zoals iedereen die een jaartje ouder wordt is de 7-serie ook wat kilo’s aangekomen. Wist de zwaarste 7-serie het gewicht te beperken tot 1590 kg, tegenwoordig legt de topper (760i) precies een halve ton meer op de schaal.
Ondertussen wachten we op de vijfde generatie 7-series, waarvan de eerste spyshots al te zien zijn. Toepassingen als waterstof en hybride-technologie zullen waarschijnlijk hun opwachting maken in deze nieuwe reeks luxe-wagens van BMW.
78 reacties
Weten jullie wanneer die komt.Want de huidige 7 serie verliezen ze behoorlijk aan het de S klasse en de A8 ze de verkoopcijfer van af 2001 is het bergafwaarts gegaan met de 7
Voor de rest vindt ik de 7 serie wat een beetje te groot, vindt de 5 reeks al lang en dik genoeg.
Wat een auto was dat!
Al met al toch een reden om vanavond een feestje te vieren!
Als Audi een meeloper was dan hadden ze geen vierwielaandrijving en al helemaal geen aluminium carrosserie.
model.”
Natuurlijk niet. Nu kunnen ze 2x een feestje geven :-)
De BMW heeft in zn huidige vorm meer voor en tegenstanders wat logisch is als je met zo’n gewaagd design afkomt.
De 7-serie zal het meer moeten hebben van zijn looks. De Lexus LS vind ik nu al een stuk dynamischer ogen, terwijl de 7er wat log overkomt.
Daarom zie je ook vaak dat 7 serie’s goedkoper zijn dan 5 serie’s
en E klasse goedkoper dan een S klasse , mensen willen vaak niet zo’n ”slagschip” en eerlijk gezegd heb ik ook 100 keer liever een 5 / E dan een 7 / S
(als ik het geld zou hebben dan )
Nederlands is sowieso een achterlijke taal. Beetje hier en daar worden lenen en hoppa een nieuwe taal.
Waar het wel om gaat is dat je beter met een argument of iets dergelijks over het onderwerp moet schrijven in plaats van een ander op hun Nederlands te wijzen.
En we gaan zeker niet over jou kadetjes en golfjes hebben.
Wat het verschil tussen ons is, dat ik een top BMW kan betalen en rijden, terwijl jij je alleen bezig houdt met dingen die je zelf alleen maar een hartaanval kunnen bezorgen. Ik zou niet zo sarcastisch doen als ik jou was, want dan raak je alleen zelf in het problemen.
De 745 was voor zijn tijd al een behoorlijke auto. Wie weet, misschien komt er weer zo’n 7serie met turbo.
ze zijn tweedehands in landen goedkoper waar je veel wegenbelasting betaald.
Als de wegenbelasting gelijk was voor alle auto’s, dan zouden wel meer mensen een 7 willen. Daarom zakken ze ook snel in het prijs, tenminste in Nederland.
Dat geldt voor bijna alle zwaargewichten in Nederland.
Hij oogt ook nie zo strak
En tja, natuurlijk is de Mercedes weer ‘beter’, maar soms (als je je zoiets kunt veroorloven) wil je gewoon niet een Benz, maar een BMW. Kwestie van (goede) smaak ;-)
ik geef toe op plaatjes ziet ie er een beetje raar uit maar in het echt is het echt een vette bak
Ten tweede spreek je zelf blijkbaar slecht nederlands, want de laatste zin kun je alleen in het engels uitspreken.
@CSL: Nederlands is geen achterlijke taal die alleen bestaat uit buitenlandse woorden. Tenzij je jezelf als spreker van een achterlijke taal zou willen betitelen natuurlijk.
Ten tweede zou je je als berijder van een topauto als de 7 serie wel wat meer zorgen kunnen maken als het gaat om het taalgebruik als het gaat je auto.
Ten derde: je begrijpt de nederlandse taal niet, want er zit geen enkel sarcasme in mijn opmerkingen. Zoek anders de betekenis van het woord sarcasme even op, dat verheldert veel.
Ten vierde: iedere pauper kan een 7 serie betalen, ze staan voor een prikkie te koop op Marktplaats. Dat wil niet zeggen dat het geen topauto is, maar het zegt bijzonder weinig over jou niveau.
Ten vijfde: Het zijn mijn Golfjes en Kadetjes niet, die horen meer bij jouw niveau van taalgebruik.
Ten zesde: En waar is jouw bijdrage over de 7 serie? Je hebt het bijna alleen maar over mijn bijdrage.
Ten zevende: het is “jouw” kadetjes en golfjes, niet “jou”.
Maar wel fijn dat jullie je aangesproken voelen, dat is blijkbaar terecht :)
Waar hebben jullie eigenlijk op school gezeten?
(Voor auto’s dan)
Het is maar dat je het ff weet!
Jouw reacties gaan jou in de toekomst alleen maar in het problemen brengen. En je naam veranderen helpt niet ;)
1. Ik heb altijd recht van spreken.
2. nederlands=Nederlands. Tja, het ging alweer mis hè! En engels=Engels.
3. Het is 7-serie en niet 7 serie.
4. Wie ben jij om iemand de les te komen lezen! Ga toch lekker je puberige puistjes uitdrukken. Of ga Nederlands studeren als je zo graag een taalpurist wil zijn. Op autoblog.nl zit je toch echt verkeerd!
5. Wat heeft mijn educatieve achtergrond hiermee te maken? Wat een brutale vraagstelling zeg.
6. Heel goed jongen! Dat was inderdaad geen Nederlandstalige zin. Ik zit niet op autoblog.nl voor perfecte Nederlandstalige zinsconstructies. Dus nogmaals: Sad little man.
@Guus:
1: Nee, dat heb je niet zolang je geen argumenten aandraagt.
2: Dat is waar.
3: Waar in de Van Dale staat dat?
4: “Wilt” zijn. Tjonge, je argumenten zijn sprankelend ! Mensen die hun taal niet beheersen zijn op autoblog.nl niet thuis. Jij dus ook niet.
5: Dat heeft er alles mee te maken. Waar ik op school zat leerden we Nederlands.
6: En dat kun je niet in het Nederlands uitdrukken? Treurig.
“Ten tweede zou je je als berijder van een topauto als de 7 serie wel wat meer zorgen kunnen maken als het gaat om het taalgebruik als het gaat je auto.”
Hahaha geweldig als iemand om goed taalgebruik gaat schreeuwen en zoiets plaatst. Heel goed Lampredi!
@ Guus: Als iedereen vindt dat hij/zij recht van spreken heeft, zonder argumenten aan te dragen, dan kunnen we net zo goed weer hunebedden gaan verslepen. Ongevraagd advies valt altijd in slechte aarde, maar zie het als opbouwende kritiek. Dan kan je er tenminste nog wat mee.
er zijn ook mensen die hun school niet hebben afgemaakt en toch een dikke auto kenne betale
Ben ik met je eens. Maar KIA is wel dikker dan BMW, maar nu moet iedereen normaal doen! Muhaha.
Degene die roept dat Audi de uitvinder is van vierwielaandrijving voor personenauto’s vergeet de Jensen FF, die in 1968 werd geintroduceerd en al vierwielaandrijving en een mechanische ABS has. Door Audi is deze auto volledig uit elkaar gehaald om de Audi quatro te ontwikkelien. Audi blijft een goede volger.
Ten aanzien van Lexus, Japanners zijn goed in kopieren en perfectioneren, maar hij zal nooit baanbrekend worden.
Mercedes haar probleem was dat zij te arrogant werden en vanaf de S Kathedraal de adem van BMW in haar nek voelen en tot slot Jaguar is gewoon uitgewoond door Ford, zoals ze bijna met alle merken hebben gedaan.
Vergeet de discussie en geef gewoon toe dat Mercedes de beste is en blijft, vooral met het nieuwe management dat weet dat de oude slogan “Das Beste order nichts” alleen opgaat in het topsegment.
Ik vind (en dat is mijn mening) dat we hier een klein beetje op ons taalgebruik moeten letten, met name als het gaat om de omschrijving van een klasse-auto als de BMW 7.
De rest van al mijn beweringen trek ik in, met excuses aan de betrokkenen.
Je m’excuse, maar het slaat nergens op wat je zegt. Op het moment dat wij een iets dikkere auto bekijken moeten wij meer op ons taalgebruik gaan letten?
Haha, wat goed.
Ik vind de 7 altijd al een auto die gezag uitstraalt. Je kijkt er naar, of je nu wil of niet.
@666: Dat is weer zo charmant, daar kan ik geen nee tegen zeggen!
Naja, genoeg over taal. Want het slaat nergens op om op autoblog.nl over het gebruik van de Nederlandse taal te gaan discussiëren.
Precies, dat was oorspronkelijk de reden van commentaar op Lampredi.
@Lampredi
1. *zucht*
2. Goedzo.
3. Dat heet een koppelteken. Zoek maar op.
4. Dat was helemaal geen argument… Tja, tot overmaat van ramp… de letter t vergeten! Erg hè…
5. Nee jongen, jij begrijpt het alweer niet. Dat heeft niks met autoblog.nl te maken.
6. Vul het maar weer voor iemand anders in… Hoezo KAN ik dat niet, waaruit concludeer jij dat? Ik had daar geen zin in. Sad little man!
Dat van Jensen Interceptor FF (ferguson fourwheeldrive) is gemaakt door Ferguson, een bekende in de traktor wereld. Maar in 1906 had Spyker, ja een nederlands merk, al permanente 4 wiel aandrijving. Dus hoezo dat audi de 4wd heeft uitgevonden.
Waarom is het zo moeilijk om in het topsegment klasse uit te stralen middels een elegant design. Ik bedoel je hebt dik 5 meter om met je potlood te spelen. Een elegante smaakvolle uitstraling is dan toch niet zo moeilijk?
De Duitsers denken tegenwoordig dat prestige gelijk is aan Panzerwagendesign. Hopelijk wordt de nieuwe minder plomp.
Verder had je ook kunnen lezen dat ik allang excuses had gemaakt. Die jegens jou trek ik dan bij deze in. Niet dat dat veel uitmaakt, want ik denk dat je dat concept ook niet helemaal begrijpt.
Nog een tip voor je: De “b” zit in het midden onderaan je toetsenbord, de “o” ergens rechtsboven en de “e” ergens linksboven. Als je die in de juiste volgorde intypt krijg je ongeveer de tekst die jij al bezigt, maar dan zonder dat je er over hoeft na te denken. Veel plezier!
Wat een ontiegelijk gefrustreerd mannetje ben jij zeg. Te triest voor woorden.
Natuurlijk weet ik wel wat een argument inhoud. Echter waren alle punten uit mijn bericht niet allemaal argumenten. Maar dat was klaarblijkelijk iets te gecompliceerd voor meneer. Dus ter verduidelijking; enkel punt 2 en 3 waren argumenten. De andere punten waren enkel opmerkingen richting de sociaal gefrustreerde reacties die jij eerder geuit had. En deze frustraties laat je nu nogmaals zien. Enige vorm van sociale ontwikkeling is in ieder geval ver te zoeken bij meneer Lampredi.
Wat? Een Engelstalige oneliner?! “spreek je zelf blijkbaar slecht nederlands, want de laatste zin kun je alleen in het engels uitspreken.” Proficiat Lampredi! Discussie ten einde.
Het is 7 Serie. BMW spelde de series altijd met een koppelteken er tussen, maar heeft dat een jaar of twee geleden veranderd. Dit heeft dus niets te maken met Nederlandse taalregels maar met aanduidingen zoals de fabrikant die gebruikt.
Ehm..ok.