AC Schnitzer Profile – de overtreffende trap van Z4M

Auteur: , 45 Reacties

Take the first ascent of the 8,848 metre high Mount Everest, the expeditions to the poles or the dive into the 11 km deep canyon of the Mariana Trench. There have always been individuals and extreme characters who have pushed our boundaries and discovered new terrain. An extreme region for automotive tuners, where only a few venture, has always been the BMW M-series cars, in particular the uncompromising Z4 M-Coupé, a thoroughbred driving machine.

Beter hadden we het zelf bijna niet kunnen verwoorden, het persbericht voor de AC Schnitzer Profile maakt een serieuze kans voor het Autoblog Meest-ronkende-persbericht 2007 Award. Dat is natuurlijk een ongelofelijke eer voor iedere automotive marketeer, maar dat geheel terzijde. Terug naar de AC Schnitzer Profile: ACS startte met een Z4M Coupe.

Uit het S54 blok peuter je niet even zo maar een pak extra pk’s, maar AC Schnitzer Profile wist er toch nog een paar te vinden zodat het totaal op 350 komt. Voor die 7 extra pk’s is een nieuwe “active breathing” airbox gemonteerd en er heeft een kleine remapping van het motormanagement plaatsgevonden. Dat is wellicht nog niet eens het meest interessante: ACS monteert ook een achter differentieel met een kortere verhouding (3.91:1) waardoor de ACS Profile nog sneller sprint. Uiteraard mocht een nieuwe sportuitlaat niet ontbreken.

Aan het uiterlijk veranderde er ook een en ander. Zo zijn er 20″ velgjes gemonteerd met banden in de maat 235/30 ZR 20 voor en 295/25 ZR 20 achter. Gelukkig bleven de bodykit en de kleurstelling heel subtiel.

Meer platen zijn te vinden op Autojunk.

AC Schnitzer Profile

AC Schnitzer Profile

AC Schnitzer Profile

AC Schnitzer Profile



45 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
haha, dat kleine spoilertje is echt belachelijk, en die uitlaten zijn ook veel te groot. Voor de res tis hij nog wel ok, op de kleur na
“Uit het S54 blok peuter je niet even zo maar een pak extra pk’s, ” Volgens CSL hebben ze met wat andere software en een andere airbox maar liefst 420pk uit zijn csl gehaald…. maar ja, bewijzen ontbreken.
Duotone kleur staat er niet op net als da grappige spoilertje :p
Voor de rest leuk :)
Gelukkig ziet dit er wat beter uit dan die verkrachte C30.
Geinig ordinair bakkie, ideaal voor de nog net niet echte pimps : de loverboys.

Super gaaf dat kleine spoilertje, F1 style
Aston Martin Rapide
Lijkt wel of ze het spoilertje van een limousine hebben gejat…
Als ze er nou eens een kleine compressor of turbo opschroefden…
Wat zal ik een gat in de lucht springen als dat two tone mode over is!

Ziet er niet uit!
Zit er ook een camera in die spoiler?
Hahahaha die spoiler!!
ook weer: SCHITTEREND!!!
Had AC al niet een Z4 onder handen genomen? (met een V8 erin te steken)
VW Polo Abt Version.
Als ik een Z4M zou hebben, zou ik misschien die velge er laten opzetten maar méér niet, te schreeuwerig vindt ik de bodykitt.
Alsof de gewone al niet agresief genoeg is.
Uitlaten heb ik eerder gezien; vandaag kwam een E46 M3 voorbij met dezelfde uitlaten.
Zou ie wel lekker rijden? daar gaat het toch om . . .
@w0o0dy
tis natuurlijk geen 1.6 mazdatje he. Is geen kinderspel.
Haal dat stukje erbij waarin staat dat ik door een andere airboxje zoveel vermogen winst heb.
volgende keer beter lezen he.

7pktjes door een K&N inleg filtertje is ook geen probleem voor een standaard M3.
alleen al door een uitlaatsysteem kun je 30pk eruit halen. Maar kenners weten dit waarschijnlijk al. Laat staan race nokkenassen en lichter poulies monteren etc..

Hamman M3(geen CSL) in 2002
http://www.supercars.net/cars/237.html

AC Schnitzer haalde in 1995 al 344pk uit de 3liter enkel Vanos M3(286pk) die vanaf 1991 levenbaar was.
http://www.supercars.net/cars/207.html

Met deze concept zijn ze dus eerder voor de “looks” gegaan, dan “performance”. Die kleine spoileretje op het dak is ook natuurlijk onnodig.
@CSL: kom jij maar met enige mate van overtuigend bewijs van die 420pk zou ik zeggen.
@w0o0dy
Je zou maar de laatste persoon moeten zijn aan wie ik hem zal laten zien.
Je hoeft niets te geloven. Blijf lekker verwaard. Die linkjes zijn al meer dan genoeg voor jou.

Het feit blijft dat de BMW Motorsport motoren de beste zijn in hun soort.
(Ik kan niet meer tot zaterdag wachten om bij Hamann de M5 Race met maar liefst 600+ pk te rijden. Dat is nog’s tuning. Wie weet, nemen we hem terug naar NL ;). Wel een zwarte natuurlijk.
@CSL: behalve dan dat de Skyline nog steeds sneller is dan welke BMW dan ook…. (check de 7,57 video bij het artikeltje over de M5/F1 vergelijking…..)
Je beweert een heleboel maar bewijs geef je niet (en ik weet zeker dat er een heleboel mensen benieuwd zijn naar een CSL met 420pk)
Ik heb in ieder geval nog niets over een atmosferische m3 met 420pk kunnen vinden. Dus please share!

The truth shall set you free!
z4 m is 3246 cm3

de theorie is 130 pk per liter haalbaar voor normaal straatgebruik zonder overdreven korte onderhouds intervallen..

even rekenen en je komt op 422 pk uit.. dus in theorie haalbaar
Die luchtgaten lijken gejat van Maserati en hij wordt er echt niet mooier van.
Hij moet wel snel zijn want hier wil een zinnig mens toch niet in herkend worden.
424pk in mij geval maar zoals ik al eerder zei. Ik hoef jou hellemaal niets te laten zien. Omdat je gewoonweg altijd sarcastisch bent. En een Top merk Als BMW altijd probeert af te kraken.
Dat jij nooit een CSL met 420pk hebt gezien is toch pech voor jou!

haha, ik lees het nu pas: “Ik denk dat ik CSL en Don_Mario een hartaanval heb bezorgd met de Heat treatment Skyline….””
Nee sorry jongen, ik kan er alleen om lachen. Even op Yputube kijken en ik heb weer zo 1 die wereld record breekt. Maar goed in dragrace heb je altijd baas boven baas.

Maar die Filmpje van die M3 had ik alleen voor stephan geplaatst, omdat hij als een kleuter doorzeurde over turbo. Maar van jou had ik its meer verwacht.
Maar goed, niet iedereen heeft hetzelfde IQ.
@Csl: Ik ben geen BMW-fan, maar kraak het merk niet stelselmatig af. Ik geef wel regelmatig weerwoord als er weer mensen domme opmerkingen maken of “feiten gebruiken” die geen enkele onderbouwing hebben. Als je idd een CSL hebt met meer dan 400pk dan willen er vast een boel mensen hier daar meer over weten….

En, (for the record) over deze uitzonderlijk opzichtig getunde Z4 had ik nog geen enkele negatieve reactie geplaatst (maar bij deze wel).

Die Skyline is de huidige recordhouder en dus zal het nog wel even duren voor je een snellere zal vinden (zal je de moeite besparen).
Best vet, op dat kleine spoilertje na dan :-p
Dat Skyline of een andere auto het recordhouder mag zijn, dat kan. Daar zullen ze we hard aan gewerkt hebben. En ik Gun ze het van Harte. Dat laatste is ook gelijk het verschil tussen mensen. Dat is tegenwoordig ook het probleem in Nederland. Niemand gunt een ander meer wat. Puuure Afgunst. Jij bent niet de enige, er zijn ook veel meer van jou soort.
Als je echt wou weten hoe een CSL aan zo’n mooie vermogen komt, had je eerder beter op moeten letten. En/of mij netjes gaan vragen hoe zoiets mogelijk kan zijn. Niet telkens zo onbeschoft verhaaltjes te gaan verzinnen en je uiterst bes doen om BMW’s te afkraken.
Die spoiler zal vast wel nut hebben JA! zorgt voor extra veel downforce. Nja verder nutteloos en het staat niet eens.
oeh, CSL voelt zich een beetje op z’n pikkie gertapt :P
Kom op CSL, kom met overtuigend bewijs en dan is iedereen uitgepraat. En als je alles hebt verzonnen (waar het nu toch wel sterk op lijkt gezien het feit dat je direct in de verdediging schiet) wees dan mans genoeg om het te zeggen, maar ga er niet zo irritant omheen zitten draaien!
@RA999
Akkoord.

@CSL
Als je geen zin hebt daarin moet je ook maar niet CSL als naam nemen. Ik zou inderdaad zeggen, laat maar even wat bewijs zien en je bent er klaar mee. Ben trouwens ook wel benieuwd.
Michael Fontijn
Wat een gelul om niets zeg… pffff!!!
En idd als je mooie praatjes hebt over je dikke bak, laten zien die handel.
7pk en dan wordt de Mt Everest en alles erbij gehaald? >gaap
Jammer van de spoiler… past er niet bij.
De kleuren op zich mogen er wel zijn.
Fiat Coupe 20v turbo
@ redactie:

hé, waar is mijn vorige post gebleven?
Geinig, maar overbodig..
Liever had ik gehad dat deze toch kwam…
http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag168/tuning_topster_02_big.jpg

Deze zou 450 pk hebben als ie er was gekomen.
basis:
z4 3.0
@ csl, ik hoop dat jij over vlinderkleppen spreekt met de airbox? of dan over winst spreken dat betwijfel ik.

en waar is de stefan?:d nissanfreak beter genaamd.
@bmwF
wat bedoel je precies?
vorige week nog gezien op de Nürburgring, alleen net te laat om er een foto van te make…
@ Jordey

Die had de motor van de oude M5.. ;)
Flamewars op Autoblog, jammer is dat.

Ik vind deze duotone mooi, als ik me niet vergis heeft dit ook ooit op een getunede mini cooper s gezeten? Geweldige combinatie, oranje en wit.

Wacht, ik weet het weer, op fordworld was iemand met een Granada, die had ook deze kleuren, en dan een superdun streepje Himalaya blauw tussen de boven- en de onder-tone. Erg gelikt!
ja kijk als je over airbox spreekt, spreek je toch over vlinderkleppen want daarvoor dient een airbox die zorgt voor 30-40-50 pk meer, met de airbox namelijk

verbeter me als je over een ander soort airbox bezig bent:p.
@ csl dus.
ik kom ff langs om de heren te zeggen dat idd de 420 pk uit het blok mogelijk is . de heren van G&A Racing die uitsluitend met BMW materiaal rijden (op een mosler na) hebben me bevestigt dat 432 pk mogelijk is dankzij andere inlaat en uitlaat stukken , remapping , engine balancing , friction reducements en pouliering van in en uitlaatspruitstukken. de injectoren alsook de bougies spelen hierin een grote rol. Helaas kan men dit niet voor straatgebruik efficient gebruiken, dit geld ook voor de super skylines die anderen erbij halen want zoals de sprintkings het zelf zeggen en ik citeer ” driving this car on the road would be suicide for the engine. ” Wat nog interresanter is in dit opzicht is dat de heren turbo gebruikers er maar nog steeds niet aan uit kunnen dat BMW en hun tuners het nog steeds zonder turbo’s het voor elkaar krijgen. Indien men bij BMW het gebruik van turbo’s zou optimaliseren voor sportrestaties komt de nieuwe 335i er gemakkleijk met 600+ uit zonder al te veel moeite. het citaat van een van de medewerkers van M-sport divisie is hier zeer duidelijk over. ” wir haben seit den M1 keine weitere turbo mashinen gebaut weil wir davon uberzeugt sein dass es nicht gut ist fur die innovation der M-sport GmBh auf ihren motoren arbeit. dennoch sind wir froh und stolz daruber das wir damals schon mehr als 1000 ps aus dem motor gehold haben.”
ook in de andere motoren divisie heeft men indertijd uit een V6 blok meer dan 700 pk gehaald met turbo techniek en een cilinderinhoud van 1598 cm³
al deze beweringen kan men een voudig natrekken als je je nieuwsgierigheid daaromtrent niet kunt inhouden. veel succes ermee en pak alvast een zakdoek bij de hand.
Schattige Spoilertje ! :)
BMW (Liefhebber)
Eerst maar even on-topic dan maar: Mooie auto deze ACschnitzer maar dat hele kleine spoilertjes op het dak mogen ze van mij eraf trekken!

@ CSL: http://www.e46psi.com daar staat een hele snelle csl tussen als je op de link video’s klikt en dan naar beneden scrolt dan zie je de no limits csl staan uit zweden! En ik ben het eens met de 420pk die ze uit een csl kunnen halen, ben er zelf namelijk ook getuigen van!

@ mgs013: Jij bent iemand met verstand van zaken!
Zeker dikke auto alleen uitlaatjes zijn wat te groot.
wij hebben een ACschnitzer 3 serie gehad en dan bedoel ik gehad
binnen een dag was alles er afgejat spiegels wielen echt alles

niet tof

oja en die Z4 stond paar jaar geleden op de autorai
en die gast vertelde mij dat het ongeveer 750.000 euro koste dat ding
heb hm vol uitgelachen hihi
750.000 daar voor wil ik hm ook wel bouwen hoor
goeie winst
wij hebben nu een Z4 coupe 3.0
maar die is veeeeeeel gaver dan deze

dus aub stop met het tunen van BMW’s dat is zonde

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).