BMW 135i Coupé vs 335i Coupé

Auteur: , 94 Reacties

We hebben de nieuwste Coupé van BMW eens vergeleken met zijn grotere broer de 335i. Want hoeveel scheelt dat nou precies? Biedt een 335i nou echt zoveel meer of is zijn kleinere broertje al groot zat?

Feit is dat beide modellen voorzien zijn van dezelfde 3 liter zes-in-lijn twin turbo “engine of the world” met 306 pk. En om het geheel wat meer te visualiseren heeft een handige vogel op 1addicts de silhouetten van de 135i Coupé en de 335i Coupé over elkaar gelegd om het verschil duidelijk te maken. Wat direct opvalt is dat de auto’s tot aan de B-stijl weinig van elkaar verschillen en dat het grote verschil pak komt bij het aflopen van de daklijn. Ook is duidelijk te zien dat je in de 335i een stuk lager zit dan ik de 135i.

Maar beide auto’s verschillen natuurlijk ook op een aantal andere punten van elkaar. Wat gegevens op een rijtje:

BMW 135i Coupé: 306 pk, 400 Nm, 5,3 sec, 250 km/u, € 51.150, l: 4.380mm, b: 1.934mm
BMW 335i Coupé: 306 pk, 400 Nm, 5,5 sec, 250 km/u, € 57.735, l: 4.580mm, b: 1.985mm

Klik op bovenstaand plaatje voor een groter (en duidelijker) exemplaar!

Welk model heeft jouw voorkeur? (via: autoblog.it)



94 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Voor die 6000 euro neem ik dus echt wel de veel mooier uitziende 335i
De 335i maakt de 135i een beetje overbodig vind ik. Ik zou zeker voor de 335i gaan, mooier geheel.
Lijkt me ook geen twijfel mogelijk, voor 2 ton koop je zo’n kleiner gedrocht echt niet. Zeker naast zo’n schoonheid als de 3 coupé.

Ik vraag me echt af wie zo gek is.

Willen maar niet kunnen, dat is die kleine.
@Frits, de uitrusting van de 135i is wel veel completer, dus het prijsverschil is veel groter dan die 6000 euri. Maar als je af en toe ook eens meerdere personen mee wilt nemen dan ontkom je niet aan de 3!
@PieterA: Willen maar niet kunnen???? Dus als je zo ff een dikke 50.000 euri kan betalen dan kun je vlgs jou niet echt? Beetje vreemde opmerking, bovendien is die 135 nog sneller ook en omdat hij kleiner & lichter is, zul je er meer plezier aan beleven op een beetje bochtige route. Maar dat zal jou een biet zijn natuurlijk, want voor jou is een auto alleen maar statussymbool toch?
Ik heb een lang weekend in de 335i gereden (lucky me) Fantastische auto met een enorme accelleratie. Nam voor de lol alle op en afritten op de snelweg alleen maar om weer te kunnen invoegen.

Was wel heel zenuwachtig en reed eigenlijk niet ontspannen (rijd veel kilometers op de weg) en vond hem niet geschikt daarvoor. fantastisch voor erbij dat wel. Auto is erg krap, ook voorin. Dan moet de 135i een echt gebakje zijn. Nu een nieuwe 530, ook geen straf. Spijtig genoeg in nederland geen 535i leverbaar anders was dat hem zeker geworden
De audi A5 graag!
Dit wil ik ook weleens zien voor de Opel Kadett en de Daewoo Nubia (? schrijft ik dat goed? )
@Robert: Wat is dit nu voor een zinloze opmerking, daar gaat het toch helemaal niet over!
@ pieterA, “de kleine coupé” is een serieuze bom en geen gedrocht, maar je moet er fan van zijn.
mijn keuze is ook de 3. gisteren nog een 335d gezien en heb met de intzittende vrouw ervan gevraagd die in een frituur stond, ze wist er weinig van hehe(dus van de man waarschijnlijk) maar wondermooie wagen.
De 135i is slechts 40 kilo lichter dan de 335i. Dus heel veel sneller zal de 1 serie niet zijn, en ook niet zo puur als men in eerste instantie dacht. Dus heb ik liever de 335i, is wel een stukje duurder, maar biedt veel meer.
Hoewel ik de 1 serie een leuk wagentje vinf gaat mijn voorkeur uit naar de3. De 3 coupé is echt een schoonheid!
BMW, hoezo overlap in het Gamma? Ik had liever gezien dat ze beide auto’s iets unieks meegaven..
@ vr6 rijder: ’t is Daewoo Nexia ;)

OT: je zou toch van de 135i verwachten dat hij sneller is dan de 335i, omdat hij kleiner is, dus misschien ook lichter. Of heb ik dat mis?
@Ewout, doe je ogen eens open ;) De 135i is 0,2 sec. sneller dan de 335i :D
Ik denk dat die 135i gemaakt is voor de zakelijke markt. In bepaalde functiecategorieën die grote bedrijven gebruiken, is het bijvoorbeeld niet mogelijk een 3-serie als leasebak te bestellen, maar een 1-serie wel. Zo rijd je dus niet in dezelfde auto als je baas, maar zijn de prestaties vergelijkbaar, zo niet beter.
Heb nou paar keer 3 coupé zien rond rijden in verschillende kleuren verschillende interieur kleuren en verschillende velgen
maar elke keer draai ik me nek om en dat is niet vaak gebeurd bij auto’s de laatste tijd doe mij de 335 maar !
@Pieter,

Dat geldt misschien voor een 120d, niet voor een auto met een 3 liter twin turbo.
De 3 Serie :)

Maar ik wil effe een opmerking maken

als je op autojunk een acount wilt anmaken en je dat hebt gedaan komt er te staat er is een bevestegings mail gestuurd NOOIT ontvangen ! gister of eergisteren gedaan nog niet binnen :S
@ Guido

Je wordt eerst gescreend, uit veiligheidsoverwegingen. Dat wéét je toch.
@Guido, kijk eens in je spamfolder! En als het dan nog niet lukt moet je even een mailtje sturen naar [email protected]
Dr. jur. Rudy Pladijs
“En om het geheel wat meer te visualiseren heeft een handige vogel op 1addicts de silhouten van de 135i Coupé en de 335i Coupé over elkaar gelegt om het verschil duidelijk te maken.”

gelegD @ silhouetten

Gebruiken jullie geen spellingschecker? Die twee woorden bestaan niet eens…

-edit:nope, daar hebben we reaguurders voor ;) –
Tkx ,t is al gelukt :P
als je de binnenbekleding eruitgooit en je koffer en passagiersruimte vol heliumballonnen volzet doet de 335i toch ook 5,3 seconden zoals de 135i ? voor de liefhebbers?
djeezes
ach, de 1serie is gewoon oplichterij… Was er laatst niet een stukje over ‘we worden gefopt’ ?
Als ik de keuze had, dan zou ik zeker voor de 335i gaan. Ziet er toch een stuk gelikter uit. De 335i is een echte coupe. De 135i lijkt ondanks de drie deuren te veel op een sedan.
Fiat Coupe 20v turbo
@ realist:

hoezo zorgen heliumballonen ervoor dat je BMW 335i sneller wordt dan een 135i?

ik niet snap…
Gek op Wielen
@ Dr. jur. Rudy Pladijs…

Je voelt je zelf wel heel belangrijk volgens mij?

Het is een AUTOblog! Geen juristenblog! Voel je jezelf niet te goed om überhaubt op deze site te vertoeven?
Boeiend, wat maken die 0,2 seconden nou weer uit in de praktijk, we voelen dat niet eens, voor het gevoel ben je even snel op de 100.. Maar voor iets meer geld heb je natuurlijk ook de grotere, dus mijn voorkeur gaat uit naar een diesel!
-edit: nutteloos-
@ Dr. jur. Rudy Pladijs…

wat is dat nu voor een opmerking, het is hier geen nederlands dictee he. ik zie ook regelmatig fouten maar dat is niet zo erg bij deze site . Het gaat hier namelijk over auto’s en niet over spelling dt fouten.
geef mij maar de veel beter uitziende 335i
VW Polo Abt Version.
@ RenJie:

Idd, ik zou het graag zien aankomen, 335D lekker scheuren en nog relatief zuinig ook :D
Als is een 330D ook wel méér als genoeg :)

Ontopic:

De 1 serie lijkt me méér voor een man/vrouw waarvan de kinderen uit huis zijn en méér rijplezier geven aan de eigenaar.

En een 3 serie is méér een auto voor een klein gezin, wanneer er nood is aan 2 plaatsen, kunnen ze rustig en comfortabel weggevoert worden; tegen de 1 serie heb ik daar mijn twijfels over.

Mijn keuze is natuurlijk de 3 é ;)
Absoluut de 335!!! de 135 is zo’n ongeloofelijke gesmolten-plastic wagen :o de 335 is voor het eerst in lange tijd weer een écht mooie BMW. Ik vind dat ze met de 1-coupé dezelfde fout hebben gemaakt als met de 3-compact. Je moet van een hatch geen coupé maken en omgekeerd geld hetzelfde.
ik heb liever de 335i ik haat de 1 reeks de 1 reeks moet echt anders worden echt bmw gaat echt de verkeerde kant op oude bmw’s waren zo mooi he ;)
het gaat bij de 135 om de potentie dat die heeft, zie het als een E30
verlagen, strippen en optisch een paar dingetjes en dan heb je echt wel een mooie snelle auto met een karakter.
hij is wel een beetje duur maar wacht een paar jaar en je ziet ze overal op het circuit enzo
welja als je die wagen opvult met helium en op de weegschaal zet zou die niet minder gewicht aangeven ?
Overigens ook een beetje onzin, de 3-serie zie je nog wel eens in een aardige uitvoering. 1-serie’s nagenoeg allemaal wannabe’s met een 116. Doet afbreuk aan BMW.
@ realist

Met helium [in tekenfilms dan] zou de auto losser van de grond komen,dus z’n power minder goed op de weg kunnen brengen.
Ja,best realistisch…
ik zou ze alle twee nemen ha ha
wat een debielenauto die 1 serie coupe
o,ja .. ben ik hier dan de enige die me deze auto,s niet kan permiteren???
135i zal gewoon een echte rijdersauto worden. 335i is dat ook maar bijlange niet zo sportief en levendig. ’t is maar wat je zoekt natuurlijk! geef mij maar een 135i…
GOD (leuke naam btw)

Over het algemeen zie je niet al te veel turbo aangedreven auto’s op het circuit hoor.
maar 51.000 euro voor een dat ding! dat doe je gewoon niet met je verstand. ik vindt dit net zo’n situatie als het rijden van een mercedes a&b classe vergeleken andere mercedesen. Dat als je een a of b rijdt, geen echte mercedes is. daar ben ik het mee eens. want die autos slaan gewoon nergens op.

net als de 135i. ik ben bmw fan maar ik vindt dat bmw de laatste tijd raar doet.
@ lincoln

U bent niet alleen!
@lincoln
ja man! waar ben jij geweest :o heel autoblog(+bezoekers) rijd inmiddels in 760’s rond dûh ;)
Even op een rijtje ; de 1 hele serie is voor vrouwen, de 3 coupe is voor jongens tot 25 jaar, dus als je toch duits wil rijden, je ouder bent en meer klasse hebt ga dan maar voor de A5, dat vind ik.
audi a5 met de 3,0 TDI en het abt pakket!!!!!!! ^
licht het aan mij of kun je moet je achterin in de kleermakers houding zitten. bij (de 1 serie natuurlijk he)
Ik vind ze allebei veeeeeel te duur voor wat je krijgt… Maarja, dat heb ik al jaren met BMW. Middenklasse auto’s voor de prijzen waar ik een paar jaar geleden nog een heel huis voor kocht…
Wat een gelul over die fuck BMW s 135 of 335 het blijven fantasie loze ijskasten voor emotieloze mensen die kikken op status. Homo auto nr1.
GezondVerstand
De 3 coupe is een mooie elegante auto
Die 1 coupe is niet meer dan een lelijk eendje (net als de gewone 1). Het is niet meer dan een wannabee voor wannahaves.
En waarom daar achterin nog een bankje zit. In de gewone 1 kun je achterin al niet zitten, laat staan wanneer het dak dan ook nogeens schuin afloopt.
Overbodige auto.
@PeterVanHteV
Je kan toch wel beter dan dit.
Ik zou nog iets over de lengte van hun geslacht zeggen.
Daar zijn BMW-rijders n.l. erg gevoelig voor.
Aan de mate waarop de meeste BMW rijders aan mijn gat plakken op de snelweg blijkt wel dat ze iets missen…
lol @ Rob USA:

“Even op een rijtje ; de 1 hele serie is voor vrouwen, de 3 coupe is voor jongens tot 25 jaar, dus als je toch duits wil rijden, je ouder bent en meer klasse hebt ga dan maar voor de A5, dat vind ik.”

het moge duidelijk zijn dat jij in amerika woont, en niet hier :)
De 335i
De BPM maakt van een ééntje nog geen mannenauto, dat mag duidelijk zijn.
De BPM (en andere belastingen) reduceren mannen misschien wel tot mietjes, dat is wat anders. Maar we hebben dan ook de guts niet voor een tax revolt.
bovenstaande was reactie op RVO.
328xi coupé Full Option in de States: 38.000 euro, sales tax inbegrepen. Dat is de 330xi van bij ons.
335i Coupé Full Option in de States: 39.150 euro, nog 6% sales tax erbij (zowat de hoogste sales tax) = 41.500

Tax reduceert de man en promoveert niet de auto.

http://www.bmwusa.com/byo/byohome.htm?Acode=XAB70BMC311A0
De 1 series gaat naar Amerika. Ik ben benieuwd, de lichtste versie daar wordt allicht de 128. Ik schat vanaf een kleine 25.000 euro.
De 1 is daar een startersautootje, voor een jonge man tussen 22 en 25 die zijn eerste goeie baan te pakken heeft. Welteverstaan met zescylinder 3 liter 230 pk. Ook hier zou het zo moeten zijn.
Zoef, de geruchten zijn dat de 135i 35000 dollar gaat kosten…oftwel iets meer dan 25000 euro…tja
toch de 335i denk ik, vind de achterkant van de 1 serie wel grappig maar ik vind die van de 3 serie geweldig!
@ robbie: whoeps dat was een gevalletje van dyslexie srry!
Als een e92 335i beziiter zou ik toch graag voor de 135i coupe gaan later …
nee grapje , voor geen goud zou ik mijn “vrouwtje” willen inruilen voor dat ander lelijk wijf . in europa zou deze 135i coupe echt nie aanslaan , wedden dat ?! vooral de achterkant is zo *kots* *kots* !
@BMW E92 335i: “in europa zou deze 135i coupe echt nie aanslaan”
Aan 25.000 euro wél hoor, reken maar. Dan zou het hier een cultwagentje voor de jeugd worden. Precies wat er in de US zal gebeuren.
ja hallo patatje ga maar al bij de verzekering met je 306 pk als jeugd net rijbewijs gehaalt.
we willen je verzekeren voor 2500€ of wat ?
& DAT

Bedankt voor je tip, hier dan mijn reactie:BMW rijders zijn vaak zwaargeschape mannen!
beide wagens zijn leuke, mooie auto’s. De reacties hier zijn duidelijk van jaloerse aard.
@Zoef: wat doe jij op een site als autoblog??? Als autofreak, zou je moeten weten dat er geen 128 bestaat, en een 6-cyl met 230 pk al evenmin. Informeer je in het vervolg wat beter.

groeten,

Dude
doe mij de 3serie coupé maar, die vind ik iets netter en mooier! :d
335i coupe veel mooier en het rijd echt meesterlijk, en als je toch zo veel geld voor een auto overhebt koop dan een 335i cabrio
335i is veel cooler
barry330cd jij hebt geen smaak en doe niet zo stoer de 135 is kleiner. Met de 335 val je veel meer mee op. Dat jij die 135 wil kan ik niks aan doen maar laat de andere een mening geven.De 335 is veel beter en wat hun geven is geen mening dat is een feit.pieterA,frits en JPM hebben een hele goeie smaak!
ik vind die 335 ook echt de mooiere van de 2 zeker weten…die 135 coupe is echt een gedrocht op de weg vind ik.

daarin tegen vind ik de gewone 1 wel lachuh om te zien. ik heb zelf een 130i en die is door de bmw-dealer getuned (een soort huis tuner van bmw-denhaag) hij heet daar de cup-edition (en nee het is niet de versie die nu overal te verkrijgen is) en het rijdt ook nog eens als een tiet ook…!!!
De prijsvergelijk is wel een hele domme moet ik zeggen.

Een 335i voor 57k staat wel leuk in de folders maar reken maar dat je rond de 80k kwijt bent voor een leuk aangeklede 335i. En dat een 135i de meeste opties er al op heeft zitten…

Om alles een beetje in perspectief te zetten…..
Het valt mij op dat heel veel mensen de 1 Reeks Coupe niet zo mooi vinden. Ikzelf vind het ook geen topper van design in tegenstelling tot de 3 Coupe. MAAR, in tegenstelling tot de 3 Coupe zijn er bij ons (= officiële BMW garage in België) al redelijk wat mensen die er eentje hebben besteld bij mij, nog zonder de wagen in het echt te hebben gezien. Iets wat met de 3 Coupe helemaal niet het geval was… Heeft mij eerlijk gezegd ook verrast. Was trouwens met de BMW X5 (E70) net zo. Bestellingen werden al geplaatst nog voor de wagen te zien was. Moet je maar durven natuurlijk. Aan de andere kant….mij hoor je niet klagen ;-)
335 i is stukken mooier dan die 1 serie…
De gewone 1 rijdt best wel superlekker, maar ik denk dat de coupe wat minder zal zijn. al bij al vind ik het interieur niet zo mooi alsook de neus. Het wordt dus ook de drie, maar van die lijkt het achterwiel dan zo klein zo als zoveel sedans tegenwoordig.
335i is qua vorm t beste in balans. Die zou ik kiezen.
335i is toch net een andere auto.
De 1-serie is een auto die lekker polariseert; je vindt hem mooi of niet en met zulke auto’s is het vaak dat diegene die hem mooi vinden er dan ook een kopen en daar gaat het toch om, of niet? Als iedereen roept “mooie wagen” is dat nog niet geen garantie dat het een goed verkopende auto wordt. BMW polariseert als geen ander merk en verkoopt daarom ook zo goed
@ Dude.

In Amerika gebruiken ze vele andere benamingen dan hier,en daar is een 128i hetzelfde als 130i bij ons.
Zo was het ook met de VW Bora en Vento,zijn daar altijd Jetta’s gebleven,
Ook hebben ze in Amerika een VW Golf 5 V6,ja een vee zes [niet de r32] en die hebben ze bij ons ook niet.
Ik zou voor de 3 serie gaan omdat die waarschijnlijk minder onderstuurd :)
Als er zo weinig verschil is, waarom dan in Godsnaam een 1-coupé kopen? Dit is nu echt een duidelijk voorbeeld van concurrentie binnen eigen huis. Of is ie misschien bedoeld voor de dames? Want dat is in Vlaanderen met de X3 en de X5 al duidelijk merkbaar.
50 mille voor een 300+pk twinturbo bmw….
leuke aanbieding lijkt me
Maar ik ga zeker voor de 135i, en niet in de laatste plaats om het leuke en karakteristieke uiterlijk van de coupe! Echt leuk gedaan, dit is een type auto die je nergens tegenkomt. De laatste 4 jaar vind ik geen een BMW leuk om te zien, maar deze is weer eindelijk leuk. Bovendien met het M-sportpakket krijgt hij een echt pittig uiterlijk (veel pittiger dan de weer wat gesapige 3 serie coupe). Hopelijk zijn er leuke kleuren beschikbaar en niet allerlei slappe varianten ‘metalfarben’ die het dan net niet zijn. En die motor, 306pk/400nm, in een auto van deze omvang, da’s niet mis! Ja, ik ga voor deze
International Engine of the Year “”2007″” – BMW 3-litre Twin-Turbo (335i)
“engine of the world” met “”306 pk”” als ik dit las moest ik hard lachen hoor,
volgens mij heeft toyota die motor(2jzgte) al in “”1993″” dus reken maar: 14 jaar geleden op de markt gebracht met de “”toyota Supra mkiv”” en zelfs met meer pk’s: “”330″”

de duitsers moeten nog véééél leren van de japanners en de M3 killer is er al: de nieuwe Nissan GTR

greetz
De 135i valt op het circuit nogal door de mand voor een BMW met meer dan 300pk….
63ste tijd op de Autozeitung testtrack achter bijvoorbeeld de voorwielaangedreven Opel Astra opc met slechts 240pk!

Op de Hockenheim shorttrack rijdt de Audi S3 ondanks duidel minder vermogen per ton maar 0,1 seconden langzamer en een Mitsubishi Evo IX is met duidelijk minder vermogen 0,6 seconden sneller. Oke alleen achterwielaandrijvinge dan? Met iets meer vermogen en verouderde SLK techniek rijdt een Chrysler Crossfire SRT een paar honderste sneller…. jaja, geklopt door een kappersauto uit amerika….. beetje pijnlijk.
Ik zou dus maar doorsparen voor de 335i, mooier, minder dan 0,5 langzamer ruimer en waarschijnlijk stukken fijner om te rijden.
Ik wist niet dat het prijsverschil zo klein was tussen de 135i en de 335i… Dan vrees ik dat veel mensen zullen gaan voor de 335i. Mocht de 135i wat goedkoper gaan, zouden inderdaad meer “jongere” kopers er voor gaan (alhoewel, met 306pk te verzekeren zul je toch al minstens een redelijk eind in de 20 mogen zijn…)


Trouwens, nu we toch over dat motorblok bezig zijn: Alpina B3 Biturbo, google it :) Is gebaseerd op de 335i. Verkrijgbaar in sedan, break, coupe en cabrio. Mooi exclusief, een prachtige bak!
@Miguel: laat ons een motor uit ’93 alstublieft niet vergelijken met één uit 2008. Er wordt naar meer gekeken dan pk’s voor ze die prijs uitreiken weet je wel…

En de M3 vergelijken met de nieuwe Nissan GT-R? Dat zijn twee totaal verschillende auto’s..
Ik koop gewoon de oude E46 330d of 330i coupe, ziet er minder pastiekerig uit en rijdt even goed als de nieuwere E90. een M3 is net iets te veel van het goede, rijdt heel goed maar zelfs met 343pk moet je serieus gas geven om die tdi’s bij te houden. En gas geven = motor in toeren jagen en dat begint op je gemoed te werken na een tijdje.

met een 330i ben ik tevreden, misschien niet zo snel maar rijdt relaxer en met een sportvering zelfs waanzinnig. de 1 heb ik ook al getest, maar een 3 serie is een stuk stiller en relaxer. dus liever de 335i omdat ik denk dat deze ook rustiger rijdt. maarja…eerst eens testen.
ik zie zeker wel potentie in de 135i,
denk dat het gewoon even wennen is voor de meeste mensen net als toen bij de 5 en 6 serie.. eerst in t echt zien.
en de 1 valt niet te vergelijken met de 3
die 1 tii is zeker niet verkeerd, of een snitzer setje ;)

http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/24/bmw-1-serie-concept-tii-in-tokyo

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/29/bmw-1-serie-acs1-door-ac-schnitzer
135 is zo wat ik zoek 6cil lijn met turbo, achterwielaandrijving, niet heel zwaar lijkt me en een redelijke wielbasis. die rondetijden zullen me wat, het lijkt me een onwijs vermakelijke auto.
dit is een wagen die ik serieus overweeg als ze over een jaar of 2 betaalbaar worden voor me, puur als hobbyding ipv mn 200sx.
maargoed
-ik heb geen auto nodig voor mn werk ofzo, ik fiets wel
-ik heb geen gezin te vervoeren of luxe nodig
dat zijn toch wel de punten waarop de 3 het keihard wint
135i is rechtdoor wat sneller maar de 335i heeft meer grip.
ik zou voor de 335i gaan, omdat de motor nog veel meer power kan leveren en de 3 serie dat beter kwijt kan. +400pk en +600 nm zijn relatief makkelijk haalbaar bij deze motoren.
Liefste ook de eerste serie met bi turbo.

Een standaard snelle bmw vergelijken met een S, OPC en SRT, daar hoort een m tegenover te staan. Wat kan een standaard bmw zonder sportonderstel, sperdiff nu doen tegen de sportmodellen van andere merken?
Iedere gewone a3/astra/crossfire word gewoon gehakt door de 135i.
haha; en dan zeggen ze dat Audi’s op elkaar lijken.
suckers.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).