Overtreffende trap: Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Auteur: , 33 Reacties

Oeh lala, we wisten al dat EDO Competition de "normale" Maserati MC12 aangepakt hadden. Maar ze zijn nu nog een stapje verder gegaan en hebben de limited edition MC12 Corsa ook nog even verder verfijnt.

Het belangrijkste is misschien wel dat de MC12 Corsa nu road legal is! En dat verklaart ook gelijk waarom de heren een nose lift function ingebouwd hebben, wel zo handig met al die verkeersdrempels tegenwoordig. De overige aanpassingen op een rijtje.

Sport suspension with nose lift function
Specially designed high-flow exhaust system
New high-performance brake system
New tire & wheel package
Road-legal

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

De Maserati MC12 XX en de MC12 Corsa gebroederlijk naast elkaar.

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Veel meer foto’s van dit beest kan je HIER & HIER vinden.

En het complete persbericht voor de liefhebber.

Introduction of the edo MC12 Corsa

Sport suspension with nose lift function
Specially designed high-flow exhaust system
New high-performance brake system
New tire & wheel package
Road-legal

During last year’s FIA GT championship Maserati drove their competitors into the ground with the MC12 GT1 (which already spawned the MC12). On the occasion of the overall victory, Maserati introduced the limited edition (12 units) MC12 Corsa.

The Über-Maserati weighs nearly 400 kg (880 lbs) less than the base MC12 (1,150 instead of 1,531 kg [2530 lbs instead of 3368 lbs]). This corresponds to a power-to-weight ratio of 1.5 kg / hp (3.36 lb / hp). With 755 hp and 740 Nm (546 ft-lb) of torque, the Corsa will run circles around the regular MC12 (632 hp).

edo competition does not shy away from extreme sports cars such as this one; instead it gives them finishing touches! Consequently a special suspension system developed by edo competition and manufactured by KW was fitted. The independently adjustable compression and rebound damping permits truly individual suspension setups. The unique system, with its three different adjustments, allows for low-speed compression damping characteristics to be altered while the high-speed settings, having a strong influence on ride-quality, remain constant. True racing technology for the road! Additionally the nose lift function available on the regular MC12 is carried over to avoid front and underbody damage.

Engine-wise, edo competition leaves the 755 hp–strong MC12 Corsa untouched. However, the 6.0-liter V12 now announces its power through a newly developed edo competition high-flow exhaust system – and it does so with a soundtrack guaranteed to induce goose bumps! The sports exhaust system with electronically controlled butterfly valves provides visual cues to the MC12 Corsa’s power thanks to dual exhaust tips, each with a diameter of 100 mm (4 in). edo competition put a strong emphasis on quality during its construction. The muffler and exhaust tips are made from durable V2A stainless steel. And, not to be overlooked: a remote control to adjust the sound intensity has been installed!

For better cold braking properties during road use, edo competition employed a ceramic composite high-performance brake system with 396 mm (15.6 in) rotors in the front and 360 mm (14.2 in) rotors in the rear along with special brake pads at both ends.

edo competition had newly developed forged wheels (in black) custom made for the edo MC12 Corsa. On the front axle they’re of size 10 J x 19 and on the rear axle of size 13 J x 20. The wheels employed by edo competition are shod with 265/35 ZR19 (front) and 335/30 ZR20 (rear) tires.

An official approval for road service is in preparation so that this unique edo MC12 can also be admired outside of the race track.

edo MC12 Corsa Specifications

Engine 6.0-ltr. V12
Power 755 hp (555 kW) at 8000 rpm
Torque 740 Nm (546 ft-lb) at 5500 rpm
Top speed 326 km/h (203 mph) (source: Maserati)
0 – 100 km/h (0 – 62 mph) < 3 seconds (source: Maserati) 0 – 200 km/h (0 – 124 mph) 6 seconds (source: Maserati) Curb weight 1,150 Kg (2535 lb) Body Carbon fiber, monocoque Transmission F1, 6-speed Production 12 + 3 prototypes Price > 1.200.000 Euro

Modifications edo competition on request

UPDATE Speciaal voor jullie ook nog een filmpje met dat heerlijke uitlaatgeluid!

UPDATE 2, speciaal voor jullie lopen speuren naar nog een EXTRA FILMPJE, met meer geluid!



33 reacties

Ik vind al die reclame niet echt mooi op deze zeer exclusieve Italiaan.
1.2 miljoen euro. Prikkie. :)
Ziet er toch helemaal NIET uit. Een ware verkrachting, koop dan een gewone, die moet met een paar aanpassingen ook road legal te maken zijn.
w000000t
knettergek zeg ik je
kzou er wel eens in willen rijden :)
UPDATE Filmpje geplaatst
Geweldig om mee te rijden en te hebben. Maar fuck wat zijn ze lelijk. Een kleuter van 2 had ze mooier kunnen maken. Was dat nu zo moeilijk geweest? Kan me niet inbeelden dat iemand zo iets lelijks koopt. Terwijl ze standaard toch wel mooi zijn. Gelukkig zal je ze ook wel met normaal uiterlijk kunnen krijgen.
wat lelijk ?
WOW 0-200 in 6 seconden!!

toch maar een ander kleurtje en andere velgen
0-200 in 6s op een Street Legal car?
Dag Veyron :p (7.3s)

Wat is de topsnelheid van dit ding?
326km/h
Lelijk? Misschien…

Leuk voor als je alles al hebt.
Lijkt me wel een leuk bedrijf om te werken dat EDO Competition :o

Lekker naar je werk om aan de dikste auto’s te knutselen :D
Volgens mij wil je de MC12 Corsa helemaal niet op de weg rijden, het is een volbloed race-auto met minimale aanpassingen klaar gemaakt voor de straat, dat kan gewoon niet te doen zijn (op het geluid waarschijnlijk na;))
Als ik dan een straatlegale raceauto moest nemen, dan werd het toch een Dauer 962 LM.
Maak het helemaal zwart of oranje maak tog een keuze want dit ziet er matig uit
Bij een Corsa denk ik aan een andere auto ;)
@ Artikel:
“….verder VERFIJND.”


On topic: ziet er zeeer gelikt uit. Zou het bijna zonde vinden om ermee over straat te rijden.
Waar halen ze bij EDO in godsnaam al het geld vandaan? Die lui die hebben een wagenpark om u tegen te zeggen, en van elke nieuwe exoot hebben ze in no-time eentje in de garage staan om te tunen (en ja, ik weet dat de MC12 Corsa al even op de markt is, maar toch).
@Christian; geeft niet, maar om je opvoeding een beetje bij te spijkeren….
http://www.youtube.com/watch?v=BYBk81K-lpU

http://www.youtube.com/watch?v=IyymJGQqGvI
Die gaat wel heel erg snel, maar ik vind hem het mooist orgineel. Wel jammer dat ze er zo gas mee geven met een koude motor.
UPDATE 2, speciaal voor jullie lopen speuren naar nog een EXTRA FILMPJE, met meer geluid!
heeft die Edo MC12 evenveel vermogen als de gewone MC12 Corsa? :-/
Hoppa je kan hem dus kopen en hij is straat legaal, dagje TG circuit dan maar?
ik heb deze auto ook in de 24 uurs vav Spa-Francorchamps zien rijden.->leuk dingetje, maar doe me toch maar de enzo F60
Doe mij maar de GT of quatroporte
“Doe mij maar de GT of quatroporte”

Ja, of misschien een Fiat Panda…

Ik geef je wel gelijk: de GT of Quatroporte vind ik ook mooier, maar dat zijn heel andere auto’s. Die mag je niet met elkaar vergelijken.
hebben :D
volgens mij hebben ze bij deMC12 XX een letter vergeten, het is voor mij XXX
Shit zeg wat een strakke kleuren
Wordt papa toch heel erg lief aankijken denk ik
INT zwart.. oja ik doe het wel meteen goed :-)

In het zwart ziet deze wagen er gigantisch beest-achtig uit!
En met die oranje kleur erbij, is het net een duivel.

-Iemand een vergelijking tussen Ferrari FXX en Maserati MC12 Corsa Edo Competition?? Ik stem JA!
deze auto is zo super bruut. hij is gaat onder 3 seconden naar 100 maar kan helaas maar 326 km/h (nouja helaas:P) maar de MC12XX kan bijna 400!
ik zou voor de MC12XX gaan die ziet er vetter uit. Je gaat tog niet met je MC12 Corsa EDO Competition naar je werk.
En de Enzo is LELIJK!!!!!!!
@wo0ody: jammer de links werken bij mij niet… En de filmpjes op autoblog ook niet… :(
dat die Corse in onder 3sec naar de 100km/h gaat en maar 326 haald is makkelijk te verklaren. hij heeft een korte dogbox versnellingsbak speciaal voor circuit gebruik. daar heb je niks aan extreem lange overbrengingen voor 400km/h omdat de rechte stukken te kort zijn voor dat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).