Woeiii!!!! Clio Estate

Auteur: , 48 Reacties

Kleine sedans zijn stom, maar kleine stations...

Ik kan een lulverhaal ophangen over deze Clio Estate die Renault volgende maand in Frankfurt zal onthullen, maar daarvoor is de informatie te beperkt. Maar ach, een foto zegt meer dan 1.000 woorden en toeval wil dat we hier maar liefst twee foto’s hebben. Dus…

Het korte persberichtje voor de liefhebber:

Clio Estate will receive its world premiere at the 2007 Frankfurt Motor Show. Its design echoes the staple lines of Clio Grand Tour Concept, which was unveiled at the last Geneva Motor Show. Clio Estate is firmly focused on leisure pursuits. It strikes a perfect balance between sleek design with its angled rear screen and spaciousness with the generous volumes of its luggage area (439 dm3 VDA).

At 4.2 metres in length it is a compact vehicle that builds on the strengths of Clio III in terms of driving pleasure, interior space, comfort, and safety.

Renault Clio Estate



48 reacties

keurige auto,..niet echt spannend,..maar functioneel in orde gok ik. Beetje concurrent van de 207sw
Het succes van Peugeot en Skoda in dit segment is ook andere merken gaan opgevallen.

Deze Clio is overigens niet erg stationachtig. Het lijkt bijna een hatchback.
nog best een mooie auto
Buitengewoon ‘door-de-weeks’ model van de fabrikant die ons de Avantime en Vel Satis schonk.

Er zal een markt voor zijn, maar ik vind ’t Renault onwaardig.
Het is bijna Japans
VW Polo Abt Version.
De lichtblokken lijken me sterk op de nieuwe golf break :s
http://www.autoweek.nl/images/480/6/871140d21f6cf8238948d2f42c1c87a6.jpg
Voor de rest vindt ik het wel een erg geslaagde auto :)
En heeft ook wel een ruimere koffer tegen de 207sw (380l).
Alleen hoop ik dat de prijs wat lager zal worden of dat de basisuitrusting wat méér heeft, omdat de rpijs wel degelijk hoger ligt dan de concurrentie.
@Murrphy Hoezo Renault onwaardig? ze maken al zoveel van zulk soort auto’s!
Het is en blijft een (lelijke, onbetrouwbare) Renault. Zal wel weer goed verkopen. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er zoveel Renaults rond rijden!
@ murrphy : ja he, renault is ook zo’n betrouwbaar en riant merk… :|
Idd beetje japans, krijg een beetje een Nissan CashCow vibe bij die achterkant.
Zal waarschijnlijk doorbreken in Oost-Europa.
Ik vind de proporties niet helemaal kloppen…mgoed kopen doe ik hem toch niet :)
@Murrrphy: daarin geef ik je gelijk maar de verkoopscijfers van de twee spreken je jammer genoeg tegen. Spijtig dat ze niet meer succes gescoord hebben in der tijd met die twee gewaagde ontwerpen.

Deze vind ik nog meevallen, alleen… wie koopt ze?
@Tenck: Ja, nu je het zegt
Hij stond ook op de RAI 2007, die vond ik mooier
@ VW Polo Abt Version: vind je de achterkant van de nieuwe Golf Break ook niet heel veel lijken op de achterkant van de vorige Focus station?
Jammer dat ze bij Renault niet wat dichter bij het prototype zijn gebleven. Je koopt zo’n auto toch echt niet voor de extra ruimte volgens mij, meer voor de looks en uitstraling.
@Palo Vieluc

daar is hij te duur voor..
mmm het is dus niet de Focus wagon maar die achterlichten, die doen me zo sterk denken aan een ouder type station, maar welke? was het dan toch een japanner, toyota of zo?
Ik denk dat het geen onaardige auto is, maar de achterkant ziet er niet uit alsof ie veel meer ruimte heeft…
San Sebastiano
@ Marten: ik rijd al jaren Renault en er is werkelijk nog nooit iets stuk gegaan!
De zijkant-achterkant verhouding doet me denken aan de Fiat Croma. Een halve cirkel met een te scherpe punt(het dak).
Als je het koopt voor zijn kofferruimte zijn er toch anders, meer spannende, wagens op de markt.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de nieuwe Fiat Bravo, die heeft 400 l kofferruimte. Toch 20 l meer, en meer uitstraling dan deze brave burgerbak.

Maar er zijn mensen genoeg voor wie NIET opvallen belangrijk is. Dus dit zal het best wel goed doen.
@San Sebastiano

Gefeliciteerd! Je bent 1 van de weinigen! :)
Voor de goede orde: ik ben geen fan van Renault.

Wel bewonder ik ze voor het lef dat ze toonden met de door mij genoemde modellen. Ik vind/vond ze spuuglelijk maar ze waren wel ‘anders’, en dat kun je van deze auto niet zeggen….
@ marten, wat zegt gij nu toch alle mensen die ik ken die met een renault rijden hebben nog geen enkel probleem gehad! ja alleen de noodzakelijke, remblokken, riem olie banden etc.

jonge jonge…
Tsja, ik zie het nut niet echt van zo’n kleine station. De ruimte is niet zo veel groter, en qua achterklep maakt het ook al niet uit, aangezien de normale versie ook al een hatchback was.

@ Polomen; Dat was de conceptversie, die is natuurlijk extra opgeleukt en had maar 3 portieren, dus dat is toch wel heel anders, logisch dat het er ook beter uit zag. Dit zijn de eerste foto’s van de uiteindelijke versie.
@ marten,

Wordt is volwassen ….en ga niet enkel voort op wat boekjes schrijven !

Als je zelf oud genoeg bent om te rijden praten we verder !

Het feit dat Renault bij de best verkopende wagens is zegt genoeg !!
@Citrofiel
Dit is gewoon om de franse economie draaiende te houden… :roll:
:D
@ dekster; Nou, om de economie draaiend te houden met een zinloos model dat gek genoeg nog verkocht wordt vind ik toch vreemd. (jaja, kom maar op met je “Fransen zíjn toch vreemd?”. Geef toe, dat wilde je zeggen! ;)
@Citrofiel
Neuh, ik zou dat nooit*kuch* durven zeggen ;)
En je hebt wel gelijk, want mercedes verkocht ook 5 R-klasses overlaatst… :)
ziet er goed uit, en al dat gezeurr dat renaults snel kapot gaan, licht ook aan de persoon zelf
Jammer. Die Grand Tour concept zag er zo veelbelovend uit, en deze zo saai.
het blijft een koekblik. maar ze rijden best goed moet ik zeggen. alleen als je er met twee lange mensen in zit is het net een 2 zitter.
Waneer luisterd renault nou is een keer naar mij!

Ze moeten ophouden met auto’s maken!

Allemaal horizon vervuiling!!!!!!!!!!!!!!!
In ik ben nu voor mijn 2e jaar naar Turkije op vakantie geweest, vorig jaar naar Alanya en dit jaar naar Mamaris. Allebei de jaren heb ik mij verwonderd waarom 25% van de bevolking daar in Clio (vorige model) sedans (!) rondrijdt. Die Clio-sedans zijn geen gezicht, maar ik heb er 1 hatchback gezien (nieuwe model) en alle andere Clio’s warne van die afzichtelijke sedans. Dan vind ik dit er persoonlijk nog beter uitzien hoor.
Het is geen lelijk karretje en het voegt toch weer wat functionaliteit toe t.o.v. de hatchbackversie; hij verkoopt vast wel.

Voor alle mensen met het anekdotische bewijs dat Renaults super betrouwbaar zijn: Autoweek had vorig jaar 9411 anekdotes en die lieten een iets ander beeld zien. Ongeacht hoe betrouwbaar of niet het Autoweek onderzoek zelf is, ik breng er mijn geld de eerste tijd nog niet heen…
@ dekster; Maar ik moet zeggen dat ik toch wel een zwak heb/begin te krijgen voor die R-klasse… :o
Wie zei super betrouwbaar ??
Niet meer of minder dan een ander !

Kwaliteit begint er nu met alle nieuwe modellen op voorruit te gaan !

Sinds 2006 is de kwaliteit echt op niveau !

Laat ze dezelfde test eens overdoen binnen 2 jaar !!
Maar dit ziet er toch niet verkeerd uit?
Hehehe, dat ding blijft ook uitdijen hè? 4.2m inmiddels en de 1e Clio was iets van 3.7 ofzo?
Lelijk pad dat het geworden is ook. Ah say daaymn nigga!
Stoere neus maar past totaal niet bij de rest. De rest ook nogal truttig en wederom een nieuwe Renault met niet een duidelijke Renaut identiteit aan de achterzijde. Ditmaal heeft het meer wat weg van de 407 SW

Renault is maar slecht bezig in mijn ogen. Na de Twingo (gedateerd en niet origineel qua uiterlijk) en Laguna (C5-achtige neus en kont) komen ze nu weer met dit.. en de Koleos ziet eruit als een Tuscon met teveel lijnen en Audi-achterlampen
altijd gekraak gekraak gekraak over renault het is en blijft een van de best verkochte automerken in nederland vergeet het niet. er moet toch iets zijn waar ze goed in zijn. mis service!! en ik heb nog nooit een kapote clio III gezien. ik vind de clio er beter uit zien dan bv de golf en de slopel (opel) en kwa rij comfort staat de clio boven aan. zeker nooit in een renault gerenden???
Ik heb gereden in de Megane en Scenic. Ik vond ze zwáár tegenvallen. Zeer oncommunicatief, vage besturing, slappe schakelbak en lastige pedalen. Ik ging met ze rijden met een open mind maar vooral de Scenic was een grote teleurstelling. Wij reden thuis zelf toen nog met een Mazda Premacy uit ’99 en die had ik nooit echt hoog liggen. Maar hij ging vele malen beter de bocht door dan de Scenic

En kwaliteit bij Renault.. tja volgens mij wordt het al wat beter maar de Laguna II was echt een drama
Kleine stations zijn heel niet populair, toch gek eigenlijk. Klein moet blijkbaar hatchback zijn, verder niks. Ook geen sedans.
Goed gelukt. Het uiterlijk van deze stoort me minder dan de oer-ordinaire 3- & 5-deurs. En hij heeft een minder “love it or hate it”-look van de 207 SW, met z’n geschifte achterlichten.
En toch is de scenic de best verkochte en meest geloofde kleine monovolumer van het moment , samen met zijn grote broer espace !!!

Laat iedereen maar zeiken over de kwaliteit , Renault rijders weten beter ….
Ik vraag me af of ze nou al eens iets gedaan hebben aan de electronische stuurbekrachtiging, dit rijd echt voor geen meter! Raar middenpunt en het stuur draait vanaf het midden zwaar en gaat dan bij doorsturen steeds lichter (dus precies het tegenovergestelde als wat een normale auto doet). Lange bochten is helemaal een ramp! Ik heb helaas ook de nieuwste versie van de Kliko. Stomme fout gemaakt bij de keuze van mijn nieuwe lease auto. Dit is echt de allerslechtste auto die ik ooit heb gehad. De basis uitvoering hebben ze bij renault opnieuw uitgevonden..er zit werkelijk niks meer in, niet eens speakerboxen, en (waar ik zo’n hekel aan) heb, in de basis versie zit ook nog eens een plastic dashboard. Moet nog 3 jaar en dan nooit meer Renault!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).