Drie keer dikke Duitsers deel 2: Coupé

Auteur: , 68 Reacties

In navolging op deel 1 van drie weken geleden, een verzameling van ruime en luxe (familie-)auto’s, kan ik ook nog meedelen dat er recentelijk een groot aantal sportieve en bijzondere coupé’s van Duitse origine is gespot. In deel 2 draait het om vlotte en snelle auto’s met slechts twee deuren, en soms met zelfs maar twee zitplaatsen. Niet alleen in hun thuisland zijn ze te vinden, maar ook op vele andere locaties. Kortom, voor deze aflevering is flink gereisd!

Audi R8

De leukste spots kom je eigenlijk tegen op plaatsen waar je ze niet zo zoekt. Nou was het maar net zo dat ik hier met een tip ben gekomen, anders had ik hem nooit gezien! Deze R8 staat normaliter gewoon buiten voor de deur in een kelin zijstraatje in een weinig spotrijke omgeving. Dat heeft iets extra’s, dat geeft het gevoel dat je iets ziet waar bijna niemand iets vanaf weet, in plaats van dat er elke minuut mensen langs lopen die je vragen om wat voor auto het precies gaat. En je kan in alle rust je gang gaan. Tenzij het opeens keihard gaat regenen natuurlijk, zoals toen. Tevens is het eens wat anders dan de-plaats-waar-je-ze-altijd-spot, zoals de P.C. Hooftstraat, het Amstel-Hotel, of gewoon vanuit mijn erkertje.

Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk

In Berlijn was er ook veel te zien, zoals deze grijsblauwe R8. Echt mooi kan ik hem nog niet vinden, maar de aparte kleur staat hem wel interessant. We zien de kleur niet zo veel op deze auto, noch op andere auto’s. Misschien gaan we het binnenkort meer zien, want de R8 wordt heel erg goed verkocht. Afgezien van het feit dat ik er het geld niet voor heb, zou ik niet in de vrij grote groep kopers vallen, ik besteed het wel aan iets excentriekers!

Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk
Audi R8 - Foto Jim Appelmelk

BMW M3 CSL

Bijna vier maanden geleden was ik nog in Londen, en ik kan je vertellen, ze rijden daar echt niet alleen in Bentley’s, Rolls-Royce’s en Aston’s! Voor Duits exotiek hoef je ook alleen maar een minuut langs Park-Lane te gaan staan, of één van de vele parkeergarages in te duiken. Zo’n M3 CSL vind ik dan bijvoorbeeld weer leuk, met de M3 als basis maar met onder andere een heel andere koets van carbonfiber. Zo werd 1.470 kilo tot 1.360 kilo gereduceerd. Het enorme prijsverschil van bijna 50% is voornamelijk in het dure carbonfiber gaan zitten, want het is natuurlijk niet erg moeilijk om de motor 17 pk te kietelen tot 360 pk.

BMW M3 CSL - Foto Jim Appelmelk
BMW M3 CSL - Foto Jim Appelmelk
BMW M3 CSL - Foto Jim Appelmelk
BMW M3 CSL - Foto Jim Appelmelk

De interessante SMG versnellingsbak die in 80 ms opschakeld heeft ook het-één-en-ander gekost. De sequentiële bak is gebaseerd op F1 technologieën, dat draagt ook zeker zijn steentje bij aan het forse prijsverschil. Zo moest over de M3 al 20.444 euro BPM worden afgestaan, de M3 CSL levert de staat zelfs 32.202 euro op! Maar je krijgt er at voor terug want het is een veel snellere auto geworden en het weggedrag is er flink op vooruit gegaan. Veel mensen vonden het alleen niet het geld waard, dus het is al een collectors-item aan het worden. Rafael van der Vaart heeft er nog een gehad, maar die heeft ‘em al een tijd geleden ingeruild voor een M6.

BMW M3 CSL - Foto Jim Appelmelk
BMW M3 CSL - Foto Jim Appelmelk
BMW M3 CSL - Foto Jim Appelmelk

BMW M6

De M6 zien we stukken vaker dan de M3 CSL, ook in Londen is het een vrij populair model. De afgebeelde is donkerrood en heeft een apart kenteken, dat overigens wel Brits is. Een zwarte plaat met metalen letters, er chique vind ik. Wat de boodschap van het kenteken is, is altijd een interessant raadsel. Het is namelijk geen standaard plaat, die bestaan momenteel namelijk uit twe letters, twee cijfers, en dan drie letters. Het blok voorin, een V10 met een inhoud van 5 liter en een maximum vermogen van 507 pk kreeg in 2006 de award “Engine of the year”, en lag toen al in 20.000 exemplaren. Het feit dat de M6 ongeveer twee keer zo zeldzaam is als de M5 levert op dat er al rond de 6.700 M6’en waren verkocht tegen die tijd, veel voor zo’n dure auto! Maar het is dan ook een ruime en comfortabele GT, een soort alleskunner.

BMW M6 - Foto Jim Appelmelk
BMW M6 - Foto Jim Appelmelk

BMW Z4 M Coupé

Deze merkwaardige verschijning zien we nog niet zo heel veel, en ik gok dat het ook zo blijft. Ik hoop ook dat het zo blijft overigens, want ik vind het één van de meest misvormde auto’s van de laatste jaren. Ik moest ze helemaal gaan zoeken in Londen, en dan nog kostte het me twee tripjes. Hier in Nederland zijn ze al helemaal lastig te vinden. Het model is een wat rare bewerking op basis van de vrij goed gelukte Z4, daarnaast zijn de wijzigingen aan het uiterlijk van de M ten opzichte van de minder vlotte versies ook net iets te subtiel. Voorin ligt trouwens de motor van de vorige M3, een zescilinder die naar BMW traditie lineair is opgesteld en atmosferisch wordt beademd, doch een maximum vermogen van 343 pk haalt, meer dan 100 pk per liter! Voor nog geen 80 mille is hij van u, bijna drieëntwintigduizend euro daarvan is BPM!

BMW Z4 M Coupé - Foto Jim Appelmelk
BMW Z4 M Coupé - Foto Jim Appelmelk
BMW Z4 M Coupé - Foto Jim Appelmelk
BMW Z4 M Coupé - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CL 65 AMG

Hoog op mijn to-spot lijstje vonden we tot voor kort de CL 65 AMG, één van de weinige AMG’s die ik nog niet tegen was gekomen. In Berlijn was het dan zo ver, tussen alle andere auto’s in een niet erg opvallende straat stond daar deze 612 pk krachtige 5 meter lange coupé! Óók beschikt de auto over bijzonder veel koppel, een begrensde 1.000 Nm wel te verstaan. Daarmee is het een verschrikkelijk snelle auto, zelfs een Gallardo heeft veel van hem te vrezen. Een filmpje van een S 65 AMG versus een Gallardo liet al blijken hoe serieus een dergelijke auto is. Dan nog gaat het over een auto van ruim 2 ton (in massa), waar de S klasse zelfs 2.150 kilo weegt! De CL 65 AMG kwam aan het einde van de productieperiode van de CL-klasse C-215, is veel te duur (bijna 270 mille, waarvan bijna 80 mille BPM), en voegt in praktijk niet veel toe aan de CL 55 AMG, of zelfs aan de al erg rappe CL 500. Tamelijk moeilijk te vinden.

Mercedes-Benz CL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 65 AMG - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CLK 63 AMG Coupé

Ook de CLK 63 AMG Coupé is erg lastig te vinden, net als zijn voorganger met 5,4 liter V8 voorin. Deze stond op de Köningsallee op mij te wachten, het was overigens mijn eerste spot in Düsseldorf, echt een plaats om een erg zeldzame Benz als deze te spotten. Düsseldorf heeft natuurlijk ook zijn eigen karakter wat betreft auto’s die je er zoal zal vinden, en dure Mercedessen horen er zeker bij! Zo was er al eerder een CLK 63 AMG Coupé in Düsseldorf gespot, en dat terwijl er echt maar weinig rondrijden. Zelfs in Londen heeft geen van mijn collegae er een gespot, hoewel dat wèl een erg Benzrijke omgeving is. Al een hele tijd geleden is er een in Nederland verkocht, en die staat tevens op Nederlandse platen. Het is daarmee het enige exemplaar dat in Nederland is gesignaleerd door de spotters uit mijn kring.

Mercedes-Benz CLK 63 AMG Coupé - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Coupé - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Coupé - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Coupé - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Coupé - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren

Ook deze week is hij er weer, de SLR. Vorige week zagen we een rood exemplaar, gespot bij Harrods, die dag was er ook nog een zilvere exemplaar bij dit megaluxe warenhuis. Uiteraard reden er weer Arabieren in, heel gebruikelijk in Londen in de zomer. Overigens zijn er ook vrij veel SLR’s van Londenaren, maar in de Emiraten zijn ze ook populair. In Nederland trouwens niet echt, want er zijn nog maar vijf exemplaren met gele platen bekend. Twee zwarte en drie zilvere. Waarom zilver zo duidelijk de overhand heeft wat betreft kleuren is mij niet geheel duidelijk, de “kleur” zwart (eigenlijk het gebrek aan kleur) maakt van dit goedkope ontwerpje namelijk bijna een mooie auto. Vandaar dat ik ook relatief veel foto’s van een zwart exemplaar heb meegeleverd, die zijn nog moeilijker te spotten dan een zilvere. Na twee-en-een-half jaar SLR heb ik slechts vier zwarte verzameld, waarvan één met fatsoenlijk beeldmateriaal… Daarnaast ook nog acht zilvere, één rode, en drie grijze als 722 Edition.

Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren - Foto Jim Appelmelk

Porsche 993 Turbo

In deze collectie Duitse sportwagens mag de 993 Turbo niet ontbreken, het is één van mijn favoriete Porsches. Nou ben ik niet zo’n Porsche-persoon, maar voor dit model kun je me wel wakker maken. Ik vind het zonder meer de mooiste, en tevens is het een relatief zeldzaam model waar er van de 996 en 997 al erg veel met een compressor zijn geleverd. Dit exemplaar heeft gaten in de zijkant zoals de erg zeldzame 993 Turbo S ook heeft. De auto stond geparkeerd op Kingsroad, in de schitterende wijk Belgravia. Dat dit in Londen is kun je duidelijk afleiden aan de overdaad aan hekjes op de achtergrond.

Porsche 993 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 993 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 993 Turbo - Foto Jim Appelmelk

Porsche 996 GT2

Ook deze woont in Londen, in een erg achteraf gelegen straatje – ook weer in Belgravia overigens. En zo’n spot vind ik nou juist het leukste, zo’n superdikke auto – de meest extreme serieproductie 996 – in een straatje waar alleen jìj hem hebt gezien! Ik zie het als een soort geheim, waar een SLR midden in de P.C. Hooftstraat op zaterdagmiddag van iedereen wel aandacht krijgt, wat dàt juist net wat minder bijzonder maakt. Het is een erg zeldzaam model, wat te verklaren is uit het feit dat deze auto destijds f.550.000 kostte! Een 996 Turbo, waar de GT2 op gebaseerd is, kostte toen f.380.000… Daarvoor kreeg je weliswaar een auto die topprestaties levederde, maar het ontbreken van vierwielaandrijving had de prijs toch wel een beetje kunnen drukken? De GT2 heeft namelijk tweewielaandrijving om de massa lager te houden (1.395 vs 1.515 kilo). Daarmee is het een auto geworden die om professionele handen vraagt. Er liggen interessante PCCB remmen onder, keramische schijven die 50% minder wegen dan de stalen onder de 996 Turbo en zo 16,6 kilo besparen, en tevens een significante bijdrage leveren aan het prijsverschil van 45%. Het is een auto die erg lastig te spotten is, nog stukken lastiger dan bijvoorbeeld een Lamborghini Diablo, een auto die vergelijkbaar is wat betreft prijs en het zelfs nog veel gekker maakt in sommige opzichten (maar naar ik inschat niet sneller is).

Porsche 996 GT2 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 996 GT2 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 996 GT2 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 996 GT2 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 996 GT2 - Foto Jim Appelmelk

Porsche 996 GT3 MkII

Iets minder heftig was de 996 GT3, ook uitgerust met tweewielaandrijving maar ditmaal zonder turbo, en dus genoegen moet nemen met 360 pk. Met 1.325 kilo heeft de auto een zeer respectabel gewicht, en is het een heerlijke auto om hard mee door bochten te gaan. Daardoor is hij wel meer hardcore en wat lastiger dan een Turbo, die we dan ook veel vaker zien dan deze lichtgewicht. In 2002 kostte de GT3 “maar” f.292.500, en ligt wat betreft prijsniveau mijlenver onder de Turbo en de GT2. De MkI heeft een zeer interessant gevormde spoiler, de veel zeldzamere MkII, zoals afgebeeld, heeft net wat andere aërodynamica achterop.

Porsche 996 GT3 MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 996 GT3 MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 996 GT3 MkII - Foto Jim Appelmelk

Porsche 997 Turbo

Een jaar geleden zagen we hem nog niet zo veel omdat hij net nieuw was, ik was toen in Londen en heb er welgeteld één waargenomen in de drie dagen dat ik er was. Nu is het een erg populaire auto in deze royale hoofdstad, er wonen heel veel mensen die hun “oude” model graag zo snel mogelijk inleveren voor het nieuwste model, en zodoende is het er een erg populaire auto. Naar goede traditie is het mogelijk om hetzelfde kenteken te houden, die Britten houden namelijk nogal van customizen. Deze Brit houdt er duidelijk óók van om met een slokje op achter het stuur te gaan zitten, hoewel hij in dergelijke gevallen tegen de politie zal zeggen dat de plaat hiervoor op een Hen(-n)ess(-e)y Viper heeft gezeten…

In het schitterende Belgravia treffen we nog een zwart exemplaar aan, vergezeld van een zeer typrende DB7 Vantage en een auberginekleurige uiterst zeldzame Bentley Turbo S. Er is geen einde aan in Londen…

Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk

Porsche Gemballa Turbo GT 550

Maar natuurlijk kan het nog gekker. Wat is er voor Londen nou nog typerender dan een supercar, voorzien van een kentekenplaat uit Quatar, wit gelakt, veel te dik getuned, en geparkeerd voor Harrods? Niets. Precies. Overigens is het bij de afgebeelde auto nog best bescheiden gebleven: de enige wijzigingen betreffen namelijk een nieuw uitlaatsysteem en een aangepast motormanagement, de rest doet het uiterlijk. Er zit een iets andere voorspoiler op, de zijskirts zijn wat breder, de achterbumper ook, en de spoiler eveneens. Iets dat natuurlijk niet mag ontbreken is een setje Gemballa-velgen, en twee interessante uitlaten horen er ook ècht bij! Het afgebeelde exemplaar brengt “maar” 550 pk op schaal (480 is standaard), maar natuurlijk kan het nog gekker. Hoeveel gekker zien we misschien wel na mijn volgende bezoekje aan de straatjes om dit superluxe warenhuis. 650 pk bijvoorbeeld. Of 700. Om maar iets te noemen.

Porsche Gemballa Turbo GT 550 - Foto Jim Appelmelk
Porsche Gemballa Turbo GT 550 - Foto Jim Appelmelk
Porsche Gemballa Turbo GT 550 - Foto Jim Appelmelk
Porsche Gemballa Turbo GT 550 - Foto Jim Appelmelk
Porsche Gemballa Turbo GT 550 - Foto Jim Appelmelk
Porsche Gemballa Turbo GT 550 - Foto Jim Appelmelk

Wiesmann GT

In Berlijn gaat het er iets beschaafder aan toe, zo rijden de supercars er niet met de seconde af-en-aan, maar rijdt er zo nu en dan iets bijzonders langs. Één van de toppers was een Wiesmann GT in Ivory, gebroken wit. Een dergelijke auto ben ik al twee jaar niet meer tegen gekomen, dus ik was erg verrast. Het is een nog maar erg weinig voorkomend model terwijl je toch iets echt heel interessants hebt, dat ook nog waar voor je geld levert. In Nederland kost een dergelijke auto zo’n anderhalve ton, vergeleken met andere auto’s in die prijsklasse zou ik het wel weten. En in tegenstelling tot schijnbare koopjes als een TVR kun je er bij deze auto wèl vanuit gaan dat er niet zo nu en dan een brandstofleiding scheurt (Ask autovisie…), of er iets anders voorvalt waar het dubieuze imago van TVR door wordt veroorzaakt. Of het een rare vergelijking is? Wiesmann en TVR vind ik zelf tot op zekere hoogte vergelijkbaar, beide zeer lichte sportauto’s van erg kleine fabrikanten, voorzien van relatief weinig luxe om het gewicht laag te houden, gecombineerd met een ietwat controversieel uiterlijk dat niet overal in de smaak valt. Tevens zijn beide merken lastiger te spotten dan andere auto’s uit die prijsklasse.

Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk
Wiesmann GT - Foto Jim Appelmelk



68 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
wat een bakken, die wiesman wachtk al lang op om die eens in het echt te mogen zien
Zeker te weten mooie bakken.. Mooie foto’s ook trouwens!
Kwijl @ Porsches :D
Die wiessman GT is zo vét :o
En zou ik een BMW M kope zou het de M6 cabrio zijn.
Lekker met zijn vieren in openlucht cruisen met een lekker geluid achterna.
Mooie foto’s ;)
hmmzzz wat is nou beter spotten, omgeving Monaco of Londen??
verry nice :d
Mooie spots hoor!

Alleen met dit stukje tekst ben ik het totaaaal niet mee eens:

Mercedes-Benz Mclaren
“Waarom zilver zo duidelijk de overhand heeft wat betreft kleuren is mij niet geheel duidelijk, de “kleur” zwart (eigenlijk het gebrek aan kleur) maakt van dit goedkope ontwerpje namelijk bijna een mooie auto.”
OMG die wiesman!!! :o :D en de tubi’s zijn ook allemaal héél erg bruut!
heel knap zoals de series gewoon leuk blijven!

alleen de gemballa vind ik dan weer niet zo smaakvol, vooral omdat de originele 997t zo mooi in elkaar zit.
@ brecht

veel cruisen met z´n vieren zal er in een m6 cabrio niet inzitten. Ik pak toch nog steeds mijn eigen auto als we met het gezin wegmoeten en mijn vader neem zijn eigen auto (650 cabrio) mee.
Kleine Techno
De CL65 is maar een 55…. Bij een CL65 zitten de uitlaten aan elkaar gesmeed, en bij een 55 zitten ze los van elkaar, voor mij een typisch geval van een errug zwak typetje…….
Die CL 65 AMG is natuurlijk het vetst.
Zalige foto’s!

Zijn er soms mensen die een pers toegang van de Audi AG site hebben? Want ik geraak er op geen enkele manier binnen, moesten jullie enig idee hebben ofzo laat het dan weten in een reactie. Daarna zal ik mijn e-mail wel achterlaten en moet u maar contact met me opnemen…

Ge zou ontzettend bedankt zijn!!!
maar goed dat er alleen foto’s van de achteerkant van de wiesmann zijn:)
flink voor gereisd? laat me niet lachen. ok nederland , eu daar wonen jullie toch of niet? ok duitsland eu is dit niet heimatgrund van die bakken? ok engeland das net over het kanaal. en die arabische nummerplaten ? ff goed kijken genomen in engeland !!!! dus flink gereisd , nee echt laat me niet lachen.
whoehahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
@ quattro probeer eens eenvoudigweg http://www.audi.de en dan de links bekijken de link naar design zou je wel eens kunnen interresseren( dyna link )
”Maar je krijgt er at voor terug want het is een veel snellere auto geworden en het weggedrag is er flink op vooruit gegaan.” bij de bmw M3 csl in het tussenstuk.

beetje kut kan net die uitlaten niet zien van die CL :|
@ mgs013: Waar kan ik precies die link vinden, want ik kan het niet direct trug vinden :? Alvast bedankt voor je antwoord ;) !!

Als er nog mensen zijn… Lees een aantal posts naar boven
Johan de Dooper
Kleine Techno loopt een beetje uit zijn nek te kletsen. Die cl65 is een cl65. Een cl55 heeft 2 pijpen, een cl65 heeft er 4.


CL55:
http://macmerc.eltrakon.pl/fotosy/new01/amg_cl55_f1_limited_edition_02_1024x768.jpg

CL65:
http://static.autoblog.nl/images/amg_65_cl65.jpg

Bovendien zijn zowel de cl55 als de cl65 proletensloepen.
@ Giuyl88.

Dan moet je op de IVA zitten of nu en dan in driebergen rond hangen, daar kom je ze regelmatig tegen, als ik het goed heb 1 duitse en 2 nederlandse..ik heb ze daar vaker gespot..wel leuk zo´n ding..
waaaauw
ik zal de moraalridder eens spelen: ik vind dat we allemaal dankjewel mogen zeggen tegen appeltje om al die moeite te steken in elke aflevering gewoon om ons tevreden te stellen; laat ik de eerste zijn: merci Appeltje!!

btw zijn dat winterbanden op die Z4 M of was al zijn geld op na de aankoop van de wagen?
De R8 “in een kelin zjstraatje”?
En voor de M3 CSL: “Maar je krijgt er at voor terug”
Ja, ik ben nog scherp! ;)

Voor de rest, tsja, het is Duits hè, dat vind ik niet bijster interessant… Muv de Wiesmann! Die is toch zo mooi! :D
@ Johan de Dooper; “Die cl65 is een cl65” :? ;) Duidelijk. Je bedoelde neem ik aan “Die cl65 is een cl55”? Omdat hij 2 uitlaten heeft?! Hij heeft er op de foto’s trouwens toch echt 4…. :P
Weer een geweldig stuk Jim :D
Porsche en compressoren? Sorry maar een 993-996-997 Turbo heeft een (eigenlijk 2) TURBO(‘s).
En dan zet je er nog zéér duidelijk en goed 996 GT3 MKII, en zet je er de pk’s bij (360) van de MKI. De MKII had 381 pk…
bmw z4 coupe misvormd??? zeker niet!
Furby C-Rules
Hmmm.
Mooie Foto’s

Maar als je er even snel doorheen gaat…dan kom je er toch wel achter dat BMW enigzins minder VET overkomt dan Audi en Mercedes…is natuurlijk een kwestie van smaak…

Greets,

F
er gaat toch niets boven een Porsche he …

Doe mij de Gemballa Turbo GT 550 maar, strikje mag achterwegen blijven
Superreportage!

Jammer dat je de z4 niet mooi vindt, Ik vind dat de lijnen precies kloppen, een wondelijk staaltje ontwerpinzicht en de enige mooie BMW in 30 jaar.
Heb het meestal niet zo op de bulky, pocherige, doch saaie ontwerpen van Audi, BMW en mercedes
Erg mooi stuk! Mijn complimenten, ik heb er erg van genoten.
In mijn geval is er een korte conclusie:
Ik houd to-taal niet van dikke duitse bakken. Ik vind ze véél te opzichtig, als een worstelaar met teveel goud om z’n nek, waardoor er van een decent voorkomen niets overblijft.

Ik weet dat de (rij!)kwaliteit vaak bijzonder goed is (neem een M3) en dat de afwerking dik in orde is, maar het image… nee. Alleen de R8 in dat rijtje vind ik wel mooi en is niet zo opzichtig wat mij betreft.

Behalve de Porsches, maar dan de standaarduitvoeringen, dus geen Gemballa (hoewel die uitlaten als oliepijpleidingen wel stoer zijn).
Én de Wiesmann kan me ook wel bekoren. Exclusief, goede techniek en natuurlijk mooie styling.
Ik heb een beetje dezelfde conclusie SugarFree :/

Alleen over de R8 ben ik het niet met je eens. Die “details” zijn er echt veel te ver over imho. Die ledjes alleen al bijvoorbeeld …

Porsches daarentegen kan ik wel waarderen als er niet teveel aan geprutst is.
Die R8 is zo bloedmooi, ik heb gehooord dat ballack er ook een heeft, en de wiesman vindt ik een vernieuwde e-type
joris toekomstige autoontwerper
ik dacht dat een clk amg maar 2 uitlaten had maar voor de rest erg mooie foto’s e auto’s wel wat spellingfoutjes bij het stukje van de r8 zeg je zjstraat in plaats van. en bij de clk schrijf je je collegae in plaats van collega’s
@joris: pardon? Zelf heb je geen idee wat interpunctie en hoofdletters zijn maar het leek je wel leuk om te zeiken over de spelling?!?
De MF 3 rijd erg lekker. en ken ook mensen die hun GT’s nog extra gekietelt hebben en kan je al zeggen dat alle GT’s met m5 motor al verkocht zijn in azie. helaas
“Die R8 is zo bloedmooi, ik heb gehooord dat ballack er ook een heeft,”

En kijk hier, nog een reden om afkeurend te zijn over een R8.
GT2, M3 CSL

Ik heb gekozen! :D
Doe mij die BMW M3 CLS en Mclaren SLR maar die vind ik zo gruwelijk in het zwart.
En die Audi R8 zag ik laats ook rijden in amsterdam.

PS: Van der Vaart doet het het tegen met de Uber gezins auto een BMW M5 en een zeer leuke en mooie X3. Zag hem van de week trouwens met een mini cooper s cabrio.
Aston Martin Rapide
Uit de lijst “dikke duitse bakken” ga ik voor zwarte slr en audi R8. Porsches zijn ook wel mooi, niets mis mee. Maar als ik een auto mocht kiezen wat IN de foto’s staan…dan ga ik voor Aston Martin DB7 Vantage (zie foto porsche turbo).
meer als 100 pk per liter!!! .. wouw…?? dat is bmws doelstelling voor elke M auto die ze bouwen… niet echt verassend dus… lees vaak fouten maar blog altijd achter t net…
@ appeltje
Heerlijke repro weer:)

Johan de Dooper schrijft,
“Kleine Techno loopt een beetje uit zijn nek te kletsen”

Jullie allebei want van deze cl is een facelift gemaakt in 2003. Zowel de 55 als de 65 hebben vanaf dat jaar vier eindpijpen (tot eind productie in 2006). Je kunt dit model ook herkennen aan de achterlichten die eerst 2 lichte strepen telde en vanaf 2003 vier lichte strepen telde. Daarnaast zijn er nog wat kleinere details veranderd en hebben ze korte metten gemaakt met de ‘langzame’ V8 die onder de kap zat.
Ik heb hier een link voor je waar je het nog kunt zien ook: http://www.fast-autos.net/compare/?a=1066&b=1074
doe mij die ma… De R8 en de SLR!!
@ RScosworth
zo is het maar net ;) het “aparte” model eindpijpen is alleen te vinden op de CL 65 AMG C-216, S 65 AMG W221 en gefacelifte SL 65 AMG R230 (vanaf zomer 2006 dacht ik?). En de CL 55 AMG met twee eindpijpen heeft een atmosferisch blok en 360 pk waar het gefacelifte model 500 pk haalt in combinatie met een compressor. Maar dat wist je denk ik wel ;)

Bedankt voor jullie reacties! Stom dat er wat spelvaudjes in zitten, ik heb er blijkbaar overheen gelezen en had geen zin in de spellingscheck ;)

@mgs013
Bij wijze van spreken ;) niet elke autoliefhebbeer gaat speciaal naar Londen om alleen auto’s te bekijken neem ik aan he ;) Ik wel… + de schitterende omgeving natuurlijk.

@Sugarfree
Ik heb zelf ook niet echt veel met Duitse auto’s, vandaar dat het anderhalf jaar heeft geduurd voor ik ze heb gebundeld tot drie afleveringen (laatste over drie weken), maar meer omdat ik de vormgeving een beetje te stoïcijns vind, weinig emotie… Liever Italiaans, Engels of (klassiek-) Frans.

@ Joris
CLK AMG Coupé heeft vaak vier uitlaten, óók de laatste CLK 55’s. Twee past wel wat meer, vier is wel erg ordi vind ik.
Ik vind die Wiesmann GT zo mooi.. ik verheug me echt op die V10 van BWM (M5/M6) in de Wiesmann!!!
@ appeltje
Ik moet ook niet zo veel hebben wat uit Deutschland komt maar een vriend van me was een tijdje op zoek naar zo’n vorig model CL (die ik overigens samen met de huidige SL erg mooi vind) dus weet anderhand wel hoe elk hoekje en lijntje van die auto eruitziet. Waar ik trouwens ook achter ben is dat deze CL nog steeds erg onbereikbaar is voor de gewone man. Er staan er wel AMG’s van 40k op het net maar die wagens blijken dan deel uit te hebben gemaakt van een of ander crimineel distributienetwerk waardoor de bekleding los zit en het interieur niet onderhouden is MAAR geen steenslag van de snelwegen natuurlijk :) In Eindhoven staat trouwens een nette V12 AMG en daar betaal je dus nog steeds een kleine 1,5 ton voor. Maar dat is voor een avonturier als jij natuurlijk niet van belang want in het wild is alles mooier, en daar ben ik het ook volledig mee eens ;)
Mooie serie spots weer, Appeltje! Mijn complimenten! :D

Ben eigenlijk welke auto nou zeldzamer is: Een CLK 63 AMG Coupé of een CLK 63 AMG Cabriolet? Anyone? Zelf ooit wel eens een CLK 63 AMG Cabrio gespot, zie http://www.autojunk.nl/pix/view/131494

http://www.autojunk.nl/pix/show/131494/1
‘De leukste spots kom je eigenlijk tegen op plaatsen waar je ze niet zo zoekt. Nou was het maar net zo dat ik hier met een tip ben gekomen, anders had ik hem nooit gezien! Deze R8 staat normaliter gewoon buiten voor de deur in een kelin zijstraatje in een weinig spotrijke omgeving.’

Luister goed. De laatste zin klopt niet. Deze straat is namelijk een zeer zeer zeer spotrijke omgeving. In deze straat heeft namelijk 1 van de grootste vastgoedhandelaren van Utrecht zijn garage met vele exotics en onder andere een ferrari enzo, pagani zonda, murcie, bugatti, f40 etc.

Hier een tipje van de sluier http://www.youtube.com/watch?v=NjUB8gzl5e8
De Z4 M coupe ben ik een keer in Borne tegengekomen en de R8 rijd hier ook dikwijls in Twente rond op achterafweggetjes. (4x gespot) Daarnaast nog een keer een Spyker in Zenderen.

Wat dat betreft deel ik de mening dat je soms dikke auto’s tegenkomt op plekken waar je het niet verwacht!
Waar zijn die kleine grilletjes op de voorste spatborden bij die zwarte bmw CLS naartoe? Is het wel een echte ?
de Z4M misvormd?? Zo’n prachtige auto!
Ik geniet er altijd van om naar zo een post te kijken :d
@ Japjood; Ik weet wat je bedoelt, ik ben er een keer langs gekomen toen hij er een aantal van buiten had staan, maar die R8 staat toch niet daar? :? Ik herken het iig niet, en ik kom er bijna elke dag langs!
Ikzie toch echt een Ferrari 612 scaglietti op de achtergrond bij de Gembella gt blabla.

Prachtige foto’s appeltye
Heb laatst een paar van die wiesmannen gezien… :D
Wat een auto’s!!!
Ligt het nu aan mijn bril, of zie ik in mercedes soms wel wat engelse karaktertrekjes.

De R8 vond ik eerst niet zo mooi maar nu moet ik daar dubbel en dik op terugkomen.

De enige die ik van dit gezelschap zou willen (eigelijk niet echt) is de wiessman. niettemin toch bedankt voor je werk appeltje.
De CL 65 en de CLK 63 AMG staat een straatje verderop van waar ik woon. Hele mooie auto’s. Had pas ook nog een Brabus S Klasse gespot.
@ job idd
de wiesmann met een lekker geluidje
nicee!
@ Citrofiel; Ik heb een keer een wijfie in die R8 zien rijden op de biltstraat en nu hier dus in deze post. Ik weet dat de dochter van die gast boven zijn garage woont. Misschien is ie van z’n dochter??

Trouwens, dat weet je ook vast wel, hij heeft een keer zijn 360 spider kort laten rijden en hij heeft nu een 430 die ook schade aan de voorbumper heeft.
I
I
I _ _ _ _
Hier een paar foto’s van die crash op de trambaan. Moet je ook niet proberen.

http://www.wreckedexotics.com/360/360_20041224_007.shtml
http://www.wreckedexotics.com/360/360_20041224_006.shtml
Hmmm damn. Die clk 63 amg zat net hier in de straat geparkeerd. Nog in een achterstandswijk ook _0_
@ Appeltje

Dan denk ik dat onze smaak wat betreft automobiele kunst dicht bij elkaar licht. Trouwens, erg leuk dat je toch een speciale post aan duitse bakken bij elkaar gesprokkeld hebt; het merendeel geniet ervan!
Ik hoef gellukig niet te kliezen ;)
Wiesmann GT gespot in aarschot belgie
Fraaie foto’s. Kleine kanttekening: de GT3 MK2 lijkt meer op een ‘gewone’ C2 of C4 met GT3 pakket – de GT3 is slechts voor 2 personen gehomologeerd en op de foto lijken achterstoelen zichtbaar. De dubbele uitlaat past ook niet echt bij het model, en de techno velgen zeker niet!
die wiesmann gt is echt prachtig!!!
Die Gemballa is vet niceeeeeee!
Wil ik met elke kentekenplaat wel in gezien worden, maar ook zeker mezelf wel in zien, in tegenstelling tot de Veyron
damn zag laatst die wiesman rjden
beschrijven in een word? wow……

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).