Heeft Aston Martin meer in petto voor Frankfurt?

Auteur: , 20 Reacties

Als we het Britse AutoExpress mogen geloven brengt Aston Martin niet alleen de nieuwe DBS mee naar Frankfurt maar ook nog eens twee extra verrassingen! Het zou hierbij gaan om speciale varianten van de V8 Vantage en de DB9. Zeg maar een soort straatversie van de V8 Vantage N24 (hoewel die ook geschikt gemaakt kan worden voor de straat) en de DBRS9 (maar dat was de DBS toch ook al?).

Ik snap er ook geen hout meer van, maar goed nog een kleine 2 weken wachten en we hebben (hopelijk) wat meer duidelijkheid. Er is overigens laatst wel een dikke versie van een V8 Vantage gespot (foto’s). Dus er zal wel een kern(tje) van waarheid in zitten.

Met dank aan autogespot voor de foto’s!



20 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Wat heeft die spot bij de ‘Ring te maken met wat er gepresenteerd wordt op de IAA?
Kan het niet gewoon een particulier zijn die zijn V8 Vantage wat heeft ‘opgeleukt’?
de lol kan niet op bij aston,
ben heel erg benieuwd.
denk zelf dat er alleen een snelle v8 vantage komt maar een dbrs voor de straat…. dat lijkt me sterk (niets is onmogelijk)
Begin echt bang te worden dat dit het is wat we van AM mogen gaan verwachten. Het is wel leuk dat Prodrive het overgenomen heeft, maar is het kapitaalkrachtig genoeg om een nieuwe model op de markt te kunnen zetten? I doubt it….
Het zal idd nog de vraag zijn of AM genoeg kapitaal heeft.

Ze zullen dit in iedergeval ons op dit moment wel willen laten voorkomen en ik denk dan ook dat de nieuwe eigenaren flink gaan uitpakken op de IAA.
Ik weet toevallig dat de uitvoeringen van de V8 vantage en de DB9 recentelijk vernieuwd zijn (andere standaarduitvoering, paar andere accessoires en stoelen enzo), misschien is dit een beetje opgeblazen nieuws hiervan?
Eerst vondt ik de DB9 echt zo mooi, nog steeds trouwens, maar ik heb hem keer naast een Vantage gezien, en die vond ik toch mooier, omdat hij kleiner is maar er toch erg dik maar toch erg elegant uitziet, als ik bijvoorbeeld kon kiezen tussen een gallardo en een vantage, zou ik toch voor de vantage gaan.
Bij nader inzien zal dat trouwens wel niet zo zijn.
Rick dos is me weer eens voor geweest.
kapitaal van prodrive, daar twijfel ik niet aan.
bijvoorbeeld ontwikkelingen als met de Prodrive P2 hebben ze altijd kunnen betalen, ook samen met subaru hebben ze alles netjes kunnen afronden, veel nieuwe techniek.
Prodrive heeft de centjes wel, alleen hoe lang houdt het succes aan?
@Armada

Solly! ;)

@Alec

Kapitaal zal Prodrive heus wel hebben immers het bedrijf moet ook draaiende worden gehouden en het licht moet blijven branden. Maar je begrijpt toch ook wel dat het ontwikkelen, de productielijnen aanpassingen etc. etc. van een Aston Martin een kapitaal nodig hebben die een x aantal factoren hoger liggen dan het ontwikkelen van de P2 .

Dus ja, Prodrive heeft wel de centjes maar dat is natuurlijk maar een relatief begrip.
’t zijn verschrikkelijk mooie auto’s maar ik zie het verschil niet meer tussen al die varianten.
De DBRS9 is toch de klantenracer voor de GT3-klasse? Lijkt mij niet raar als die daar zijn opwachting maakt. Of is er een straatversie gepland?
@ Rick dos,

je hebt gelijk, het staat niet direct in verhouding met elkaar.
maar je moet er wel rekening mee houden dat prodrive weliswaar misschien geen geld heeft om direct productielijnen aan te passen etc.
maar nieuwe modellen ontwerpen zie ik nog wel gebeuren……

tevens denk ik dat de DB9 en de v8 vantage nog niet aan vervanging toe zijn, voormalijk al kijk je naar de geschiedenis van aston martin. maar ook omdat de verkopen echt nog heel erg goed lopen (vooral van de v8 vantage)


time will tell…….
@Klassiekralley: zou natuurlijk kunnen, ware het niet dat het kenteken van die gespotte auto op de Ring op naam staat van………de AM fabriek in Gaydon! Dat maakt het bericht natuurlijk extra interessant!

@C-Driver: inderdaad niet helemaal correct: in MY07 (Sept 2006) is er een belangrijke upgrade gekomen van de stoelen plus nog wat ander spul (memory seats, LED in deurgrepen, etc.) en voor MY08 (sept 2007) is een geintegreerde ipod connectie standaard;

ben wel heel benieuwd waar ze mee gaan komen op de IAA! to be continued waarschijnlijk.
@ TT man: Ah! Dat zijn leuke details :)
@ Rick dos

Ach. Van jou kan ik het wel hebben.
Statler&Waldorf
Die zwarte modellen met zilverkleurige achterlichten zien er heel er prono uit IMO. Ik moet zeggen dat ik de V8 Vantage sowieso het mooiste model van Aston Martin, vooral de korte achterkant kan me erg bekoren.
@klassiekrally.

Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat het GEEN particulier is die zijn AMV8 opgeleukt heeft.
IK heb die foto’s van de amv8 gemaakt en heb deze vorige week zondag rond de klok van 7 uur geschoten. Omdat er giga noodweer aankwam zijn de mannen van Aston niet de ring opgegaan maar hebben de auto’s even op de parkeerplaats gezet waar ze een engine check gedaan hebben. (daar heb ik nog een filmpje van en komt binnenkort ergens online) De AMV8 was in het gezelschap van een DBS. De mannen die erin reden vertelde dat het om een ‘update’ van de AMV8 ging. Binnen 2 minuten waren ze weer verdwenen. Na een korte achtervolging reden ze de Astons weer bij Jaguar naar binnen !
\
Thx Mauske voor de toelichting van de bron! Verder bleek het kenteken dus ook van de fabriek te zijn. Ben benieuwd naar het filmpje!
Hier nog meer pics: http://www.leftlanenews.com/astonmartin-vantagev8rs.html

Komt jou filmpje nog Mauske?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).