
Renault maakt het steeds bonter. Na een reeks zelfmoorden en psychische schadeclaims heeft men nu de relaties van vele (potentiële) klanten op het spel gezet. Een (wederom) originele reclamecampagne, waarbij een ogenschijnlijk handgeschreven ‘liefdesbrief’ is verstuurd aan 30.000 vrouwen, is verkeerd uitgepakt…
Of juist niet, want er is nu voldoende media-aandacht.
Ontvangsters van de brief kregen te lezen: ,,Hey lieffie, hoe gaat ’t? Tijdje geleden dat ik je gesproken heb.’’ De schrijver weet dat ze ooit een Renault Twingo reed en voegt twee foto’s van deze wagen bij, gemaakt ‘op vakantie in Parijs’. De brief sluit af met: ,,Veel liefs, M.’’. Ene Barbarella Commandeur (35) mocht zich vervolgens verantwoorden bij haar vriend, net zoals vele andere vrouwjes.
Het echtpaar besloot op onderzoek uit te gaan. De enige aanwijzing was een postcode op de envelop staat, met een nummer erachter. Ze zijn er afgelopen maandag heen gereden en toen stonden ze opeens bij de Boeingavenue 275 voor het hoofdkantoor van Renault Nederland. De receptionisten konden melden dat ze al tientallen telefoontjes hadden gehad van mensen met relatieproblemen.
Met dank aan linkinparknl voor de tip!
Barbarella Commandeur?
Sounds fishy… H04X!
haha, ik vind het wel een goede actie, zet mensen wel aan tot denken… en wellicht een echtscheiding!
Ik las het ook al in de ‘wakkerste krant van nl’, na tracing van gegevens, kwam de afzender uit Schiphol-Rijk, dus de importeur :)
Vind het eigenlijk wel een humor actie, ik heb hem overigens niet gehad.
@sacha
Hoax?
Is toch wel overduidelijk een auto-ad…
Dan spoor je voor geen meter als auto fabrikant.
Dat doe je toch niet???
Haha ik las het in de telegraaf ja. Echt een stomme actie van Renault, beetje gemoedsrust van 30.000 mensen in gevaar brengen. Vast weer een lollig marketingdirecteurtje die zichzelf heel grappig vindt. Sneu gewoon.
Op zich wel overduidelijk niet handgeschreven…
tjonge, zulks een metroman, die brievenstuurder.. “alle Franse marktjes afgestruind en belachelijk veel geshopt”. Dat hoor ik nou niet dagelijks in mijn vrindenkring.
Leuke lettertype, die wil ik ook wel!…
k zie geen mannen belachelijk veel geld uitgeven aan kleding en shoppen en met tasjes achter n Twingo aanrennen om er n foto van te maken. Echt n vrouwenbrief. Waarom zou je je dan als ontvanger moeten verantwoorden bij je vriend? Omdat ie denkt dat je n lesbische relatie had? haha
Renault zit wel op het randje met deze actie vind ik. Maar kom op zeg… je krijgt een gedrukte brief over een nieuwe auto met foto’s bijgevoegd :P Als hier al relaties stuk door gaan, zijn deze mensen eigenlijk alleen maar beter af zonder elkaar. Al die jaloezie bah bah.
LOL @ MacGyver ;)
Ze durven wel, daar bij Renault!
Mn moeder had ook zo’n brief (rijdt nl. ook n twingo :S) Best grappige actie van Renault eigenlijk, je moet t ff begrijpen, maar dan is het zeker wel leuk!
veel slechte huwelijken kunnen weinig hebben zo te zien.
Originele actie, leuk bedacht :).
Leuk weer wat vrijgezelle vrouwen op de markt bedankt Renault!
originele actie:)
Die brief is toch niet per sé aan een vrouw gericht?
Ze worden steeds vindingrijker :) Best wel goed gevonden, alhouwel wat vreemd
mijn reputatie is zo goed, dit zou ik wel overleven (kuch, hoest)
Temptation car
De nieuwe afleveringen zijn vanaf maandag beschikbaar bij uw plaatselijke Renault dealer.
mijn vrouw kreeg er ook een (ooit twingo gehad) maar het kwam nou niet in me op dat dit NIET een marketingactie zou zijn..
ben ik nou goedgelovig?
Renault heeft meer problemen met de Twingo dan alleen deze campagne: maar 4 sterren in de Ncap crash test. Erg vreemd voor een autobouwer met veelal 5 sterren auto’s !!!! Geen orginele 2de Twingo bouwen, verkeerde reclame campagne, 4 sterren………….. Erg jammer voor mensen die wat anders willen dan een 500.
De actie was gericht aan vrouwen die in het bezit zijn (geweest) van een Twingo. Ik vind het wel een aardige actie, zeker nu iedereen erover schrijft kan je spreken van een zeer geslaagde mailing.
profiel afzender: vrouwelijk, linkshandig, achter auto aanrennend met tassen om een foto te maken????? In Parijs????? Inderdaad, gelijk reden tot echtscheiding. Dit neem je toch niet serieus als je een goede relatie hebt (m/m, m/v of v/v).
Wel lachwekkend allemaal.
Haha leuke aktie, het zal je maar overkomen, kan me voorstellen dat het een hoop agressie heeft veroorzaakt.
In eerste instantie dacht ik ook “wat een kutstreek van Renault”, maar als je de brief leest dan kom je erachter dat hij is geschreven door a) een vrouw of b) een heaumeau. Dus hoe hierdoor vrouwen in de problemen komen bij hun echtgenoot is mij dan ook een raadsel.
Volgens de huidige privacy regeling mag de RDW niet zonder meer adressen verstrekken aan de autobranche. (als ik het goed heb) Erg vreemd dat er op deze manier nog mailingen worden verstuurd. Bijkbaar een oud klantenbestand of nog snel alles opgevraagd voordat het werd geblokkeerd.
Ik ontvang zelf ook nog brieven van een Alfa-dealer waar ik nooit klant ben geweest. Eigenlijk kan dat helemaal niet meer.
@ Baryy330cd
Inderdaad, als dit een relatie een gevaar brengt, kan je je beter afvragen of het sowieso niet gewoon een slechte relatie is. En bovendien is het door een vrouw geschreven, dat maakt het al raar. Enigste wat je daar eventueel uit zou kunnen leren, is dat je vrouw bi is, en of je dat als een nadeel ziet moet je zelf beslissen, mooie kans voor een trio:P
Die nieuwe is echt het einde (?) Dan weet je dat het een hoax is.
En Renault scoort weer een hoop gratis reclame!
Wat dat betreft geniaal gevonden.
P.S. Hebben Autoblogdames (Lotte en ook een beetje Aimee) ook een brief gehad? En wat vond Wouter daarvan in geval van Aimee?
HaHa..ze weten wel hoe je reclame moet maken… grappig hoor…wel minder als je zo brief krijg en je vent leest ut…LEUK…
Wel een erg originele actie van Renault. Ben benieuwd hoe veel (goedgelovige) mensen ruzie hebben gehad hierdoor.
Excuusbrief van Renault lag vandaag in de bus.. zal wel naar aanleiding van alle telefoontjes e.d. geweest zijn dat ze hebben gedacht van; oeff.. niet zo’n goed idee dit..
origineel maar niet grandioos
tsja, Renault moet wél origineel zijn met haar reklamecampagne voor de nieuwe Twingo, om te kunnen opboxen tegen het nieuwe leuke originele Fiat’je 500
Want de nieuwe Twingo zelf is deze keer helemaal niet zo leuk & origineel.
Leuk, maar tamelijk hersenloos als je dáár intrapt, eerlijk gezegd.
@ Knorrit
Dat dacht ik nou ook. Het mag er echt uitzien, maar als je de brief leest weet je wel beter toch? Kortom: goede aktie van Renault!
Bovendien, het zijn allemaal kopietjes, je kan iets wat echt hand geschreven toch wel onderscheiden van een kopie?
Een schande!!!!!!!!!!!! Hoe kan zo’n fantastisch FRANS automerk, zo’n STOMMe reclameactie uitvoeren!? Nou ja, in ieder geval wel origineel…
haha bekrompen volk ook weer he.
Lekkere relatie heb je als je na één zo’n (duidelijke nep brief) ruzie krijgt en weet ik niet wat.
Renault geweldige actie! Alleen jammer dat de nieuwe twingo het denk ik toch minder goed gaat doen, gezien de concurrenten.
“Ene Barbarella Commandeur (35) mocht zich vervolgens verantwoorden bij haar vriend, net zoals vele andere vrouwjes.”
Ten eerste wat zijn vrouwjes? Zijn dat net zoiets als vrouwmensen?
Ten tweede een man en zijn trots. Bijna net zo’n domme c.q. gevaarlijke combinatie als een vrouw met jouw creditcard……
I love it. Briljant. Ik ben jaloers.
.. Op het reclamebureau dat dit mocht uitvoeren.
Nou nou…
Ik heb die brief met foto’s ook gezien op mn werk…
Maar ik moet zeggen, je bent toch wel echt een stom varken als je zowiezo die brief gelooft, dus zeg maar denkt dat hij nog van een geliefde is. Daarbij die foto’s kan je zo zien dat ze niet echt zijn… plus daarbij het papier is glanzend, wie schrijft daar nou op…
sorry maar. sommige mensen moeten toch echt verder kijken dan hun neus lang is…
Geweldige actie van Renault! Jammer dat ik niet zo’n brief heb gekregen, ik had er heel erg om gelachen! Eerst even een twijfel, maar dan ziet toch ieder mens dat dit nep is? Je kan zien dat het niet handgeschreven is omdat de letters wel érg precies hetzelfde zijn en dat geklets over die Twingo en een postcode op de envelop gedrukt, geen minnaar of minnares die dat doet! Géniale actie! Jammer genoeg is de gemiddelde Twingo-rijd(st)er te dom voor zo’n grapje.
Ik had Renault Nederland hier graag een succesje met deze actie gegund, ze hebben ’t al zo moeilijk: de nieuwe Twingo is geen echte Twingo, het ding haalt maar vier EuroNcap sterren waar de 500 er vijf haalt, die 500 komt bijna op de markt en de Laguna hatch is niet echt lekker ontvangen… Ik had de mannen en vrouwen bij Renault dit succesje wel graag gegund!