De gasten in onderstaande filmpjes moeten volgens mij echt een soort van “death wish” hebben. Want iemand die bij zijn volle verstand is gaat in mijn ogen geen 165 rijden in een imitatie Daewoo Matiz. Helemaal niet als je de resultaten van de crashtest kent! De Venezolaanse Alexander begint nog rustig ’s nachts door 155 km/u te rijden, maar een tweede poging tikt hij toch de 165 aan.
De eerste poging, 155 km/u [UPDATE: Video niet meer beschikbaar op YouTube]
Tweede poging, 165 km/u [UPDATE: Video niet meer beschikbaar op YouTube]
En om het geheugen van onze 24-jarige Venezolaan nog even op te frissen een filmpje van de crashtest…
Meer beeldmateriaal van Alexander en zijn QQ kan je HIER vinden (via: China Car Times).
QQ kan op 165km/u, dan is die helemaal niet verkeerd auto.
die crashtest ziet toch goed uit ;)
lekker muziekje voor een crashtest
Ja die crashtest is niet dramatisch… Deur blijft mooi intact, alleen komt-ie een beetje omhoog; is dat het?
Ja idd, die crash test ziet er netjes uit, geen vervorming in de A stijl, geen wiel dat benen kraakt oid.
Vraag is natuurlijk wat er bij 165 km/u gebeurt, zeer waarschijnlijk is het resultaat dan wel minder mooi, maar dan wil ik ook wel eens crashtests zien van al het andere mooie spul op autobaan-snelheden… Kijken of alle moderne kreukel zones dan ook nog afdoende werken.
Ik denk dat het in deze auto niet echt uitmaakt of je met 120 of met 165 op een vrachtwagen klapt. Dood ben je toch wel… :P
165 km/h eeeh ja dus? iedereen rijd wel eens die snelheid, ik zie niet echt de nieuwswaarde hiervan in. En die crashtest zag er normaal uit.
Ehm.. volgens mij is bij elke auto frontaal botsen met 165km/u dood.
Niets nieuws onder de zon! Waardeloze post…
-edit: waardeloze comment…-
Is toch niet zo heel bijzonder? Wij reden een keer terug vanuit antwerpen een paar uur lang 150km/h in een volgepropte Suzuki Alto: http://www.hansbezemer.nl/modern/modern/fotos/suzukialto/klein.JPG
Dat plaatje bovenaan laat een heel ander beeld zien dan het fimpje.
Het Filmpje laat een Iraneze versie zien, die mogelijk verwant is aan de echte Matiz (by Deawoo), indien hij voor 2000 is geproduceerd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Modiran_Vehicle_Manufacturing_Company
Na 2000 stopte Deawoo met zaken doen met Iran, en werd de QQ geproduceerd die er op leek.
Ow, dus de crashtest is oke? Ik ga in mijn laten we zeggen A4 rijden en de mensen die zeggen dat de crashtest oke is in deze immitatie Matiz. We spreken af met een snelheid van beiden 80 km/h op elkaar in te rijden, dat komt neer op ~160 frontaal . Wedden dat ik dwars door je heen ga en er weinig aan over hou, jij daarentegen…
die QQ zit zelfs in dienst bij Chinese politie lol
leuke photo’s, toch? ;)
Ik heb ooit 189km/h gereden in een Twingo met digitale teller
met een kapotte digitale teller?
Tja, als de politie ze heeft dan moeten het natuurlijk wel goed auto’s zijn! ;)
O, en ik rij Volvo, en hoe hard gaat helemaal niemand wat aan. (Om slecht aan te geven dat 150 in een alto net zo niet stoer is als 165 in het krot van de post.)
Heb ook een keer 179km/h gereden in een Hyundai Atos… (bergafwaards welliswaar, maar dat mag de pret niet drukken.. ;) )
Hehehehe.
Mijn grootouders hebben heel lang in Venezuela gewoond en mijn hele jeugd lang was ik steeds minimaal 1x per jaar daar.
Als je eenmaal heb gezien hoe die lui daar rijden dan kijk je echt niet op van zo’n filmpje.
Ik denk nog terug aan het beruchte Ford Sierra defecte-remmen-débâcle in de jaren 80. Tientallen Sierra’s zijn daar de ravijn in gedonderd door die remmen. Ford Venezuela maar hardnekkig ontkennen en de venezolanen net zo hardnekkig stomdronken plankgas doorkarren.
Ah yes, mooi land desondanks hoor. Jammer van die Chavez.
Vind het maar link dit. Ooit eens in een Yaris gezeten, per ongeluk. Ik vond 80 al vrij eng.
Vind het maar link dit. Ooit eens in een Yaris gezeten, per ongeluk. Ik vond 80 al vrij eng.
Gister 130 gereden in een Suzuki Alto uit ’96, zo’n hoekige. Dát was een portie lijp! :lol:
ik heb een keer 205 op de teller gereden in een opel astra uit 94 ofzo, met een 1.4 met gastank erin. waanzin als dat was!
Ik heb wel eens op een opgevoerde Cita 50 km/u gereden…….dat is pas ballen hebben mensen…….
Als we dan toch bezig zijn! :)
Ik heb met mijn oude auto, een Seat Marbella, harder gereden dan de teller aan kon geven! Naar mijn schatting een tellersnelheid van zo’n 165km/u! Levensgevaarlijke ervaring, alles trilt en schudt alsof het uit elkaar valt!
Dit was welliswaar bergafwaarts met stormachtige wind mee!
190 Km/h in een Jetta 1.6 (950 kg, 75pk) uit 1990. Ook wel leuk om mee te maken. Niet om stoer te doen, alleen voor de lol. :) Oh, wat mis ik die auto. :(
Ik ben ooit op een Italiaanse snelweg in mijn BMW 525 toen ik 180 reed ingehaald door een … Panda. Met een hanerige Italiaan erin die me driftig bevingerde. Al lang geleden hoor, moet 1989 zijn geweest.
Haha we werden dit jaar op vakantie ook ingehaald door een Seat Marbella…. Nederlanders nog wel in Frankrijk met zo’n hok! daarna weer terug ingehaald, vonden ze toch niet zo leuk om door een Volvo van 20 jaar met vouwwagen ingehaald te worden.. kwamen ze bergaf weer langs gekropen met 135 ofzo.. zodat we ze bij de volgende helling weer voorbij konden rijden want dan trekt die Marbella het niet meer :-P
ow BTW ontopic: je bent al gek als je zo’n hok koopt, laat staan er in het openbaar in rond gaat rijden… dus dit verbaasd me niks, want die man is zowiezo gek in zijn hoofd ;-)
@Chief_S5
Bergafwaards? normaal gaat zo’n ding maar 160 max..
maar jongens, laten we nou toch heel eerlijk zijn he,
die spiegels zijn gewoon super, en op die 12inch verchroomde 50cent blingbling mothafucka velgen ben ik al helemaal jaloers!
Ook ik snap deze post niet!
Immers, als je met 155 of 165 km/u crashed, ben je DOOD!
Of je nou in een BMW, Volvo, een verroestte Lada (haal die de 155 km/u? :P ) of een imitatie-Daewoo als de QQ Cherry zit….Je gaat DOOD!
Daarom wil ik graag van de poster weten wat hij/zij hiermee bedoeld!
@Guide van H.
Wedden dat als je met 165km/h crasht met een dikke S-klasse, 7-serie of een C-70 dat je dan niet dood bent? Het ligt er maar aan hoe namelijk, maar je hoeft niet perse dood te zijn.
Verder moet je niet zo moeilijk doen, het is gewoon grappig bedoeld en dat is ook goed gelukt. :)
@kenny .. ik denk dat je die weddenschap maar niet met de nabestaanden van lady Diana moet aangaan.
Ik heb met een Cinquecento 899cc 160 km/h gereden (op de teller). En dat terwijl ‘ie officieel 139 km/h zou moeten kunnen.
Gister 130 gereden in een Suzuki Alto uit ‘96, zo’n hoekige. Dát was een portie lijp!
alto 1.0 ga van me zus, 1995
2cm de teller uit (170?180?) slipstream in ml.. die man keek echt raar op toen;)
how, @ racer x was dat:P
maakt niet uit of je nou 100 of 165km/h rijd. als je een klapper maakt overleef je het in geen van beide gevallen.
H.J. Vaesen schrijft,
Vind het maar link dit. Ooit eens in een Yaris gezeten, per ongeluk. Ik vond 80 al vrij eng.
Vast een ‘echte’ Nederlander en ANWB-lid. Tja, die vinden alles boven de 50 al eng worden.
Dit crashtest ziet er inderdaad niet zo heftig uit, de airbags doen het zelfs, valt toch niet tegen voor imitatie. Met welke snelheid testen ze daar? Als dit nou gebeurd bij 25 à 30 dan wordt het een ander verhaal.
Mafste rijden: dikke 200 met wind mee (windkracht 12 dat scheelt ;) ) en een mooie lange helling in een Seat Ronda 1.2 GL op LPG :D uit 1984 ofzo. Toerenteller stond aardig in het rood, maar dat had ik er graag voor over.