
We hoorden het Wouter al zeggen in de IAA video, de lijn van de 1 Serie Coupé klopt niet helemaal. Hij was van mening dat de achterkant 20 cm hoger zou moeten zijn. Persoonlijk denk ik dat de daklijn juist een stuk lager moet. Op die manier lijkt het dak minder op een bolhoedje. En blijkbaar dacht autojunk poster Murcielago daar net zo over. En dus is hij aan de slag gegaan met onderstaande foto als resultaat.
Had het zo gemoeten? (klik voor groter formaat)
Origineel:
Als je zelf inspiratie hebt gekregen dan zie ik het graag!
De nieuwe is inderdaad een pak mooier dan het origineel! Ook de achterlichten zijn een verbetering.
veel beter zo. zou er bijna aan denken om eentje te kopen :P hahahahaah
Ziet er al een stuk beter uit, maar dan kun je net zo goed een 3-serie halen :P
Ik denk dat dit een praktisch probleem binnenin geeft. Om van deze lengte een coupe te maken moet je inderdaad wel iets doen aan de verhoudingen dak/kofferdeksel hoogte. Huidig is het iig geen potje.
Kwa lijnen is de impressie een stuk beter!
Nee, zo had ie niet gemoeten. Hoe dan wel? Simpel; hij had helemaal niet gemoeten. Deze shop is zeker een verbetering, maar daardoor lijkt hij veel teveel op de 3-coupé, en dat moet je zien te voorkomen, het is geen Audi…
Het doet me pijn om te zeggen als BMW liefhebber, maar de 1-coupé is een overbodige auto. Wil je een dikke 1? Koop dan een driedeurs 135i. Punt.
Kijk, dat lijkt er inderdaad meer op! Alleen de daklijn wordt zo té laag naar mijn idee.
Het valt me nu pas op trouwens. Als je een BMW Compact neemt en daar 20cm achter plakt, zou je dezelfde kromme verhoudingen krijgen. De opmerking van Wouter begrijp ik dan ook wel enigzins.
Leuke impressie, alleen kan je als je de lengte dimensie niet aanpast in bovenstaande versie nooit rechtop zitten. Kunnen we geen Photoshop competitie opstarten ofzo? Lijkt me wel lache.
Hmm vind em zo wel erg veel op de 3 serie coupe gaan lijken. Daarnaast is de lijn leuk, maar kan je dan niet langer zijn dan 1.70m :S
@Floris, voel je vrij om er iets moois van te maken!
Knap gedaan hoor, maar het blijft een BMW, en die hoeven van mij sowieso niet. Afgezien dan natuurlijk van de technische (lees motorische) hoogstandjes. Ik heb dit jaar maar 1 BWM gezien waar ik voor zou warmlopen maar dat was een concept. En die zal vast niet als zodanig in productie gaan. Hoe heette die ook al weer? De CS ofzo. (dat ik niet eens zeker ben geeft al aan hoe boeiend ik BMW vind).
De bovenste is zonder twijfel mooier. Maar het origineel oogt “gemener”. De 1 serie coupe is bedoeld voor “angry-young-men” en de 3 serie coupe voor “grumpy-old-men” dus er moet een zeker verschil zijn.
De 1-serie is mooier als de oude 3-compact maar nog steeds lelijk, koop dan een 3-serie. De 3 is een mooiere auto, vooral de coupe is goed te pruimen.
naaaaaaaa, waar gaat dit heen?
de 1 serie- is nu opeens in veel ogen een nieuwe 3??
ze hadden dit beter had de 3-serie er zo uit moeten zien kunnen noemen! want dit heeft niks van de 1-serie weg!?
Trekt op niks, wat heeft iedereen tegenwoordig toch met die veel te lage daklijnen? Koop dan een Batmobiel als je niets wilt zien eh
Veeeeeeeeel beter . . . en die Hyundai achterlichten zijn ook gelijk foetsie!
Designers bij BMW eat your hart out.
Stukken beter, die nieuwe!
Het ziet er mooi uit, maar ik denk dat je een zeer hoofd krijgt.
Ik ben dus een gelukkige eigenaar van een 130i 5-deurs, en ik ik ben van plan om binnen nu en 6 maanden de nieuwe 3-deurs te kopen. Maar moest die Coupe er zo uit hebben gezien zoals hier getoond, dan had ik geen seconde moeten twijfelen, maar de echte valt gewoonweg zo ontzettend tegen…
Het is alleen ontzettend balen dat ik de 35i motor niet in de 3- danwel 5-deurs kan krijgen. Ik denk dat ik nu weer voor een 30i ga, of misschien de 23d als die me bevalt. Voor het geld maakt het amper uit, want “vreemd genoeg” is de 23d maar €1000 – €1500 goedkoper is dan de 30i. Qua verbruik zou dat opzich wel goed zijn want als ik ook maar een beetje door rij dan schiet het verbruik van mijn 130 heel snel boven de 10l/100km. Voordeel van de diesel zou ook nog zijn dat ik hem nog kan chippen dor AC Schnitzer.
Rudeboy01 schrijft,
17 September 2007 om 13:41
Veeeeeeeeel beter . . . en die Hyundai achterlichten zijn ook gelijk foetsie!
en ze hebben plaatsgemaakt voor exemplaren van audi…
wel leuk gedaan..
Of er een tweezitter van maken en de daklijn naar achteren veel scherper laten aflopen (alá de TT roadster)…
achterlichten is beter, maar de daklijn niet, maak er een iets meer hatchback idee van, ben zelf niet zo goed met paint etc. maar dat lijkt mij wat mooier
Al dat gezeur over ruimte bij de gephotoshopte versie…
Alsof je normaal uberhaupt fatsoenlijk kan zitten in een 1-serie!
Zo, die photoshop ziet er echt een stuk beter uit! Hij lijkt inderdaad meer te kloppen zo, en heeft nu een boel minder ‘3-serie-compact’ gehalte.
Want laten we wel wezen, die laatste is natuurlijk de sneuste BMW ooit.
Werkelijk een auto van niks die 1-Coupe. Hoe je dit ook gaat Photoshoppen, het zal nooit een beauty worden.
Hehe.. Thx voor de reacties! Had alleen gisteravond wat tijd, en kwam op het idee eens die “bolhoed” aan te pakken:D De lijn is nu idd wel heel laag, maar ik vond vooral die achterlichten zo lelijk!
Echt wel beter zo!
Echt wel beter zo!
srry.. 1x is genoeg ik weet het…
Tsja, tov het origineel misschien wat beter, eh, minder erg.
Maar eigenlijk moet ik zeggen:
zie post D.D.B.
@VLS54: Je kan inderdaad prima zitten in een 1. Daar kunnen een hoop autofabrikanten nog een voorbeeld aan nemen. Ik met m’n 2.03m kan er over mee praten. Size isn’t everything in de wereld van de auto. en dikke Lexus RX? Met geen mogelijkheid dat ik er in pas. Dus “Alsof je normaal uberhaupt fatsoenlijk kan zitten in een 1-serie” is dus gewoon bullshit. Bij deze.
Als je met dit als solicitatie bij BMW kunnen ze de tent beter opdoeken. Ik ben sowieso nooit fan geweest van de 1-serie en al helemaal niet van de 1-serie Coupe. Maar als ie zo wordt dan wil ik misschien nog wel eens van gedachten veranderen
Als je met dit als solicitatie niet bij BMW binnen komt, kunnen ze de tent beter opdoeken. Ik ben sowieso nooit fan geweest van de 1-serie en al helemaal niet van de 1-serie Coupe. Maar als ie zo wordt dan wil ik misschien nog wel eens van gedachten veranderen
Ziet er inderdaad veel beter uit maar ik ben er zeker van dat hier de achterbank volledig onbruikbaar wordt. En die achterlichten zijn natuurlijk veel en veel beter ik heb echt nooit begrepen wat ze bij BMW erin zagen om er altijd zo’n hap uit te halen… Nu nog die doorgezakte dorpellijn even rechttrekken en dan ziet hie er O.K. uit, maar i.d. net een 3 serie. Overigens is het zeker een overbodig model maar dat is in tegenwoordig wat kijk maar eens bij VW die kunnen zo met de Golf en al zijn derivaten een volledig nieuw merk opstarten. Overigens mooie Photoshop bewerking.
Je inderdaad stuur hem op en kijken wat zij ervan vinden ;)
die bovenste is stukken beter`!!!
het blijft een lelijk gedrocht
De bovenste is te laag en de onderste te bol, het moet dus ergens tussenin. :P
Huidige versie stoppen met maken en die photoshop produceren graag
ziet er goed uit!
ik vind die shop er niet bmw-achtig uitzien , en trouwens die onderste is schattiger en dat is in mijn ogen toch het doel van deze wagen, de achterkant met name de achterlichten is op deze shop wel geslaagd
de orginele is voor mensen die hun mazda 121 willen inruilen.
Misschien een open dak erin om (hoofd)ruimte probleem op te lossen. Wel vervelend dat je hem alleen dicht kan doen als je hem parkeert natuurlijk.
Als ze zoiets op de markt gaan brengen zijn er geen 3 serie coupe kopers meer.
Het probleem mijn inziens is dat veel mensen andere verwachtingen van de 1-serie Coupé hebben dan wat de auto te bieden heeft. Veel mensen verwachten kennelijk een gt-achtige auto met een lage daklijn, terwijl de 1-serie Coupé feitelijk een auto is volgens de gedachte van de driedeurs 2002 en eerste twee generaties 3-series destijds. De auto is niet hoger dan een 3-serie Coupé, echter door de kleinere lengte lijkt hij optisch hoger. Een vlakkere daklijn is in zo’n korte vierzits coupé nauwelijks te realiseren zonder heel veel hoofdruimte te verliezen.
Ik vind de coupé overigens een geslaagde auto. Vooral de 135i met m-pakket zag er lekker uit op de IAA. Hij oogt van achteren ook lekker breed door de brede achterlichten. Door de sedan/coupévorm is het een echte BMW geworden, in de basis meer dan de hatchback waar BMW weinig traditie mee heeft. Als je op zoek bent naar een moderne interpretatie van een kleine coupé of sedan zoals de E30 is dit je auto.
Lijkt me lastig voor de hoofdruimte.
Verder zijn de lampen mooier
Van weekeinde nog een originele 1602 zien staan. Als je goed kijkt zie je precies wat de ontwerpers met dit design van de 1-serie bedoelden. Kleine hoekige wagen met een hoge daklijn. Het gefotoshopte plaatje is zeker mooier, maar geen retro 1602/2002.
He Murciélago, retecp voor de shop. Helemaal mee eens. Echter zou ik zelfs nog iets verder willen gaan met de lampen om het meer een coupé gevoel te geven.
Da zijn welde achterlichten van Honda legend of meer Hyundai grandeur van die nieuwe!!!wie is het eens met me?
@ Dru
Vind ik idd nog beter zo!
@ Robbie
Is idd VEEEL mooier op deze manier! Vind het maar raar van bmw, lijkt nu op zo’n goedkope sedan van nissan of suzuki ofzo… Zo’n raar achterkantje… Mja dankzij robbie is dit de wereld uit geholpen! :D Hulde
Vroeger en volgens mij nu nog steeds, had je in de Amerikaanse hot rod scene zoiets als een “chopped roof”. Het kwam er op neer dat ze dan een cm´tje of 10 tot 20 uit raam- en deurstijlen sneden en dan het dak er weer opzette. Kwam natuurlijk wel wat meer bij kijken maar het is alleen maar voor de beeldvorming.
Op de hot rods staat het gaaf zie bijv. de Holden Efijy. In dit geval echter niet.
Ik persoonlijk ben echt enthousiast over deze auto. Waar dat enthousiame vandaan komt durf ik niet te zeggen. Misschien jeugdsentiment omdat deze auto me aan de E30 en 2002 laat denken of misschien omdat ik het ècht een gaaf autootje vind of wel een beetje van beide.
Dit lijkt mij nou typisch iets voor Chip Foose.
Wat een onzinnige photoshop. Dit is een kleine wagen, met dientengevolge bepaalde verhoudingen. Zo’n idioot laag dak is domweg niet te doen op zo’n auto.
inderdaad. de enige reden waarom dat ie er beter uitziet is omdat je er een ‘grotere’ auto van hebt gemaakt, oftewel een 3-serie coupé.
shop er voor de fun eens een persoon op schaal in en je ziet wat je hebt gedaan ;)
En dan ben ik (erg laat trouwens) nog aan de beurt:
Het ziet er misschien een beetje amateuristisch uit, maar dat is het ook want ik werk bijna nooit met photoshop.
Die impressie (helemaal bovenin) is veel beter dan het origineel, maar helaas waarschijnlijk ook niet haalbaar. Een lang persoon zit dan al snel met zijn hoofd tegen het dak……
Erik, misschien was je vergeten dat het om een BMW gaat? Interessant om te zien wat er gebeurt als je hem helemaal platklopt; gum die achterspoiler er ook nog af voor de volledigheid en plak er gelijk vier ringen op ;)
Natuurlijk had die er niet eruit moeten zien, Want BMW probeerde hiermee de oude BMW 2002 en de e30 twee deurs weer leven te geven. Maar de impressie van de achterlichten door “DRU” vind ik wel strak.
De grootste fout zijn de Toyota Avensis Verso-achterlichten. En inderdaad, een coupé moet zo laag mogelijk zijn.
De photoshop-bewerkingen beginnen steeds meer en meer in de richting van een rasechte strakke coupé te verlopen en doen me eigenlijk steeds meer denken aan een prachtige Alfa GT … de eerste impressie met de zijflank, daarna ook met de lichtpartij achteraan die doorloopt in de flank …
Waarom komt deze wat knullige BMW 1 coupé die eigenlijk een 1 serie sedan met 2 deuren is ? … Doet me denken aan de truuk zoals met de Renault Megane Sedan …