Engine swap: Porsche 911 Targa met Cadillac V8

Auteur: , 37 Reacties

Een engine swap is historisch gezien natuurlijk niet correct, en een 8.2-liter V8 uit een 1970 Cadillac Eldorado in een 911 Targa leggen is helemaal bizar. Toch vond een 45-jarige Amerikaan (midlife anyone?) het nodig om deze swap uit te voeren... Het beestje staat inmiddels te koop op eBay.

The Porsche shock tower crossmember and sheetmetal behind the rear seat had to be removed. I chose a Targa body because of the extra unibody rigidty provided to help when this sheetmetal was removed. The body is still surprisingly stiff. When I was building the car onlookers swore that the back window would pop out and the chassis would twist. But it is all still nice and stiff.

Waar de inspiratie vandaan kwam? Lees “Peterson’s Complete Book of Engine Swapping No. 2” (1975). Of juist niet (via germancarscene).

De Hartman luggage engine cover is natuurlijk wel heel lauw. Meer op eBay.com.

Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap
Porsche 911 Targa Cadillac V8 engine swap



37 reacties

bah, ben hier geen voorstander van, maar ik vind de creativiteitsprijs wel op z’n plaats voor de motorkap!
haha, opzich wel gaaf gedaan, ook met die koffers, leuk gedaan, maar het nut ervan…
Ik vind die koffers geniaal. Verder vind ik het gewoon lomp. Zo’n verfijnde Porsche motor vervangen door een amerikaanse motor (bijvoegelijke naamwoorden zijn daarbij niet nodig).
Waarom voeren we de doodstraf niet opnieuw in?
Leuk bedacht die koffers! en volgens mij de engine swap van de eeuw of niet?
en daarmee wint de porsche 10 pk? en 250 kilo?
Grove heiligschennis en absoluut kansloos. Natuurlijk ziek idee van zo´n lompe USA Cowboy…………
Tja, ik denk dat iedereen wel weet hoe ik hier over denk.
Maar de oplossing om de motor aan het zicht te onttrekken vind ik wel zeer geslaagd.
Blokkeren die “koffers” niet de air in take??
het geluid van een caddy is naar mijn mening wel mooier dan dat van een porsche… sommige porsches dan
Echt wel foute mod, auto wordt er toch niet sneller van
@Niels
Door de cabine heen? De koffers zitten aan de binnenkant van de auto.
Ben ik de enige die het echt gewoon zonde vind van die prachtige porsche :'(
@ jurrian
Volgens mij lees ik in de omschrijving op ebay ergens dat ie 517 pk levert… da’s denk ik wel iets meer dan ’10pk extra’.

Volgens mij rij je wel voor lul met zo’n ding. Als je dan toch een enorme motor in een klein autootje wil bouwen, doe het dan in iets waarvan men helemaal niet verwacht dat er power in zit…
echt vette shit die enginecover dat maakt de auto, alleen een vraag voor vandaag, waarom in godesnaam, een onsportieve motor ruilen ??, er rijd nu vast ergeens een fleetwood rond die… niet echt vooruit komt
@huilebalken .. ik denk idd dat elke vorm van verandering onbegrijpbaar is voor jullie .. dat zegt meer over jullie dan over echte autoliefhebbers.
leuk 512 pk daarin, jammer dat het uit zon enorm blok moet, maar wel prachtige oplossing voor het motordeksel
Ik ben het met iedereen eens dat een 8.2 uit een Caddy in een Porsche niet echt de best combi is. Maar ik vind het idee geniaal, een keer wat anders! Dit is wel iets wat niemand heeft, en het is een leuk hobby project. Je moet het maar bedenken :-)
Ik vind die koffers echt origineel!
Heiligschennis, als je die Mansory wagens slecht vind moet je dit ZEKER slecht vinden.

Ik vond de Mansory’s top maar dit, BAH. En die koffers is gewoon nutteloos.
Poosje terug was er hier ook een artikel over een rode Porsche met een Chevy V8
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/22/porsche-911-met-chevy-small-block-v8#post-9912

Deze is dan wel een Big Block t.o.v die andere :-)
Dood en doodzonde :s

wie zo iets doet heeft geen verstand en zeker geen gevoel voor auto’s !!
@ lincoln:
Je haalt het niet in je bolle kop om een V8 in je Jag te lepelen he!
Dan kom ik je opzoeken om je aan je oorlelletjes achter de auto aan te slepen! ;)

Hoe is ’t trouwens met de Jag?
@klassiekerrally..
in mijn bolle kop zit dat idee al bij de aankoop..
het financiele verhaal houd me nog even tegen..
uiteraard wel een jag v8 (ford rules)..

en mijn jaguar staat verlopig alleen maar mooi te zijn..
de motor loopt niet mooi rond..
en hij rijdt nog vrij stug..
een amerikaan die 2.5 ton weegt kan je opkrikken aan zijn bumpers .. bij deze bak is het gewoon eng om een goed plekje uit te zoeken.

het is de absolute schoonheid die de aankoop heeft bepaald .. maar er moet nog een hoop liefde in op het tweede gezicht.

bedankt voor je intresse….
@lincoln: zou je dan niet gewoon het blok compleet kunnen laten reviseren door een echte specialist? Goed uitgebalanceerd met wat nieuwe onderdelen zou het wel eens een heel andere motor kunnen lijken en de kosten zullen lager zijn (hoop ik). Btw welk type/bouwjaar?
Wat een debiel.
Die persoon is van de pot gerukt!

……oke 1 ding toegegeven die “motorkap” is wel gaaaffffff…….
@wOoOdy .. tja .. het blijft pre-tacher/pre-ford meuk .. al denk ik dat de manifold en het ontstekings gebeuren effe aandacht nodig hebben.

jaguar xj-c met 6 in lijn 4.2 uit 1976…
@lincoln: nice one! Ik zou toch gaan voor origineel, perfect afgesteld en perfect in balans ….
Ja ik vind het ook zo zonde van die motor. Dat hij verder moet leven in een te
klein duits oranje misbaksel !
ZwerverRoodbaard
Ik heb niet het gevoel dat zoiets lekker rijd :S
Tevens vraag ik me af wat voor Airco of Arko die kerel heeft want zon V8 achter je rug is toch net iets anders dan het verwarminkje wat standaard in een 911 zit.
Het was toch maar ’n targa, dat is geen echte porsche
Hij is nu in ieder geval wel af van dat koffiemolen geluid…
Precies RScosworth. Ik doe niets af aan een Porsche en zeker niet aan de kwaliteit van Porsche.
Maar als je eenmaal in een Porsche vol gas hebt gegeven en dat 1o minuten lang, dan begrijp je waarom er mensen zijn die er een V8 in bouwen.
Je oren en hersenen zijn niet geschapen om naar een Porsch motor te luisteren
Zit er eindelijk eens een beetje vermogen in zo’n lelijke krautmobiel.
@Rob usa: precies!! Dat blok in dat blik is zonde……zou véél beter staan in mijn Catalina.

Maar ja……

Trouwens, hebben ze eindelijk es een echte motor in zo’n strijkijzer gebouwd, dekken ze hem af met wat nepkoffers?!?!?!?
igor kowalski
zit er eindelijk eens echt koppel in die porsche , en dat zonder turbo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).