Robbie, leg dat studieboek even naast je neer! Arden heeft namelijk een 480 pk en 640 Nm sterke variant van de geblazen XKR ontwikkeld. Mooi? Mwah. Bruut? Zeker en vast!
De motorinhoud werd vergroot van 4,2 liter naar 4,5 liter door montage van een speciale krukas in combinatie met nieuwe drijfstangen en zuigers. Hetzelfde geintje voerde Arden ook al uit bij de ongeblazen XK8. Tijdens een ritje op een hogesnelheidsbaan haalde de XKR AJ20 hiermee een vaartje van 305 km/u. Een winst dus van 55 km/u ten opzichte van een standaard (begrensde) Jaguar XKR.
De bodykit onderstreept volgens Arden niet alleen het krachtige karakter van de Jaguar, maar het schijnt ook daadwerkelijk de aerodynamica van de auto te verbeteren. Daarvoor is de bodykit uitvoerig in een windtunnel getest, wat heeft geresulteerd in een betere weerstandcoëfficient en meer downforce. De blauwgroene kleur is ook toepasselijk voor deze XKR die iets te veel spinazie heeft gegeten.
33 reacties
Dus wat mij betreft inpakken en wegwezen!!!
lijkt nogal op blauw
@ Evo, of had je het met dat groen over de klauwen?
Wat een sneeuwschuiver voorkant heeft dat ding gekregen, bijzonder jammer, had hem dan op het echte werk laten lijken:
http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2007/01/jaguar_xkr_gt3.jpg
Ik zie ook geen groen overgens.
Ga met je monitor naar ‘Color’, vervolgens ‘color control’ en stel vervolgens ‘Green’ in op 100. Wedden dat ook jij dan een groene XKR AJ20 ziet ;)
Ontopic: Leuke auto maar teveel tupperware
Die voorbumper is idd weinig subtiel, maar hij lost wel het probleem van die lelijke mistlicht-roostertjes op van de gewone xkr…
Alleen dat gaas mag(lees: moet) eraf,
maar dit ziet er toch heel goed uit.
Enkel de buitenste luchthappers aan de voorkant mogen ietsje kleiner zodat alles meer in proportie is.
Die naad van de motorkap blijft toch jammer bij deze jag…. alleen daarom zou ik hem niet kopen
Doe mij alleen de engine-tuning maar!
Gelukkig hebben ze de verlichting lelijk gelaten. :(