PUYO: zachte aaibare doos met enorme vleugels

Auteur: , 27 Reacties

In de competitie: 'wie maakt het meest freaky ontwerp voor de Tokyo Motor Show' gaan Honda en Nissan momenteel nek-aan-nek richting de finish.

Rare jongens, die Japanners. PUYO is een Onomatopee, die volgens de designers: “expresses the sensation of touching the vehicle’s soft body“. De buitenkant is ook daadwerkelijk zacht, aangezien het van een soort gel is gemaakt. Hiermee kan je dus zonder gewetensbezwaren voetgangers scheppen.

Bijzonder is verder dat hoewel het concept de vorm van een doos heeft, er geen enkele hoek in te vinden is. Eigenlijk is het in elk opzicht het tegenovergestelde van de Lamborghini Reventón (behalve de vleugeldeuren dan).

De wielen zijn aan de uiteinden van de rijdende doos geplaatst en zijn alle vier bestuurbaar, waardoor de draaicirkel geminimaliseerd wordt. In de cockpit is geen stuur, maar een joystick aanwezig. Ook kan de PUYO van kleur veranderen. Het ding wordt overigens aangedreven door een brandstofcel.

PUYO!

PUYO!

PUYO!

Het persbericht:

PUYO
‘PUYO’ is a Japanese onomatopoeia that expresses the sensation of touching the vehicle’s soft body. It is meant to convey a warm, friendly impression.

The PUYO represents a new idea in mobility that brings together ‘clean’, ‘safe’ and ‘fun’ functionality in an environmentally responsible, people-friendly minimalist design featuring an ultra-high efficiency, small frame and fuel cell technology to please both users and onlookers alike.

Exterior design
The development theme for the PUYO exterior was to create a cornerless, ‘Seamless Soft Box’ form that is kind to both people and the environment. The goal was to create a personable design with the feel of an adorable pet, while taking advantage of the maximum spaciousness of the box-shaped design. The PUYO’s ‘gel body’ features soft materials to promote greater real-world safety. Moreover, the body has been made luminescent to guide people into the proper operating position and notify them of the vehicle’s condition, facilitating a more intimate relationship between people and their cars.

Interior design
Developed to have a ‘Silky Feel’, the PUYO’s interior is designed to provide a refreshing, people-friendly space imbued with a feeling of transparency. Features such as an instrument panel monitor, controls that take advantage of the elastic qualities of cloth to rise up when the vehicle starts up, luminous fluid meter displays, and a joystick for intuitive operation are all designed to gently support occupants’ senses and sensibilities.



27 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
enig?
Is het nou een Honda of Nissan, of geen van beiden. Vooralsnog lijkt hij erg veel op een stofzuiger genaamd Henry waar ik net mijn kamer mee schoongemaakt heb:
http://www.bestpressurewashers.co.uk/images/HENRY20022.png
idd goed idee dat van die zachte carosserie voor het welzijn van de voetgangers…de vraag is zal er ooit een voetganger overreden worden als niemand dit vreselijk lelijk ding zal kopen :)
@ Ejay

Die zat! :P
to the pope-mobiel!
Komt er ook een cup versie van? Rollbar erin, en het circuit op! Lache!
nou .. subtiele titel hoor .. ligt er wel heel dik boven op dat dit sluik reclame voor maand verband is..
ik ga er niet van uit dat zoiets uitkomt :P
AAAH! sorry ik schrok
wat een gedrocht zeg..
Ik ben het wel met Ejay eens :D:P
zal vast een lekker zit comfort hebben.. die lekkere stoelen.
en wat boeien die voetgangers nou?? als je met 80 aan komt rijden zijn ze tog meestal dood..
Laat het comfort aan de buitenkant ff niet ten koste gaan aan de binnenkant aub, aangezien ik daar tog vaker zit ;-).
Vaart mideren spaart kinderen… Minder neuken spaart spreuken..
Maar ik vind hem wel mooi zeg:D
@ lincoln

haha, ja inderdaad. Het kon ook over een vrouw uit de oertijd gaan met een te groot geslachtsorgaan.
ik wist niet dat autoblog ook al nieuws gaf van de nieuwste vissenkommen,
dit ziet er toch echt niet uit hoe durven ze.
Ja, ho zeg!. Stop. Vergeet mijn eerdere commentaren over milieu enz. Als dat betekent dat we deze kant op gaan… Dan ben ik spontaan weer voorstander van de PK race. Liefst in een zo groot mogelijke SUV. En ik maar denken dat het na de Fiat Multivlaai niet erger kon. Nee, rijden in mobiele broodroosters trekt Bruin niet.
@MarcO: de hemel is blij voor iedere verloren zoon die terugkeert…
Honda moet ophouden met die onzin.Ik rij in een honda en straks gaan mensen me nog associeren met zo een lomp ding.Dit ding vind ik nog erger dan die stepbus concept van honda.Dit lijkt trouwens wel op een doorzichtige septictank.
@daytona .. ha ha ha .. daytona rijd in een honda .. ha ha ha
Dit begint pas echt op een koekblik te lijken. Koekje erbij?
Toch he, -oke, tis een raar ding- die ontwerpers kan je best respect voor hebben, want dit is natuurlijk vreselijk goed ‘out-of-the-box’ werk, puur op functionaliteit ontworpen, en niet met de gedachte dat een auto ongeveer dezelfde lijn moet hebben als de auto’s die mn neefje over n jaar zal gaan tekenen (krassen).

Nu ziet het er niet uit, maar het kan best wel eens zo zijn dat er in de met mensen overlopende Aziatische steden binnen 20 jaar met dit soort bakken gereden wordt. En 10 jaar daarna komen ze onze kant op, en dan staan de Europese, en vooral de Amerikaanse auto bouwers weer aan de zijlijn te kijken hoe de markt verovert wordt door die slimme Japanners. Net als dat je in de jaren 80 gedaan hebben met de productie technologie (TPS, Lean, e.d.)
@Guan
Is dan wel anders dan anders maar niet echt heel erg verassende vorm ofzo lijkt me wel vrij logisch… niet echt ‘out of de box’ dus, meer ‘just a box’ :P
…wil overigens niet zeggen dat ik ‘m als gebruiksvoorwerpnog best wat vind hebben (auto is momenteel veel meer dan gebruiksvoorwerp).
eh… ik vind ‘m als gebruiksvoorwerp dus wél geslaagd (m’n vorige reactie is wat slecht geschreven)
Tja, wat moet je hier van vinden…
@ ]M[ : Dat is het punt. Aangezien een auto voor veel mensen niet meer is dan een gebruiksvoorwerp; kunnen dit soort ideeën best gaan werken in de toekomst.

Zoals ik zei, in een overbevolkte stad is dit misschien handiger dan een italiaanse sportwagen waarbij je op de drempel moet gaan zitten om te kijken hoever je nog naar achteren kunt bij het inparkeren.
je kunter echt niks hoekigs opvinden… zelfs de wielen zijn rond:)
lekker aerodynamisch
Niet weer zo’n speelgoed hondje! (-_-”)
Ik biedt 20 cent, iemand nog lager??

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).