Mercedes-Benz introduceert een audio logo. Wat is een audio logo vraag je je misschien af. Een audio logo is een toontje, klank of riedeltje dat (doorgaans aan het eind) in alle tv- en radiospotjes van een betreffend merk te horen is en daardoor op een gegeven moment onmiskenbaar met dat merk verbonden is.
Als je wilt horen hoe het audio logo van Mercedes-Benz klinkt, klik dan hier of bekijk even onderstaand reclamespotje dat afsluit met het audio logo.
Ja ja, ze blijven bij Mercedes continu vernieuwen. Wellicht hoor je dit toontje straks ook iedere keer dat je de motor van je Mercedes uitzet, of in plaats van de piepjes wanneer je met de afstandbediening de deuren vergrendelt.
Stuttgart – As part of its new brand image, Mercedes-Benz is for the first time introducing an “acoustic trademark”: the new sound logo, which will be used in all ad broadcasts starting on November 1, 2007, is intended to enhance the further developed brand design. Combined with a new film fade-out, the distinctive sound serves to focus attention more sharply on the star as the Mercedes-Benz trademark.
“Our new sound logo is going to make the Mercedes-Benz brand not only visually, but also acoustically distinctive, and thus more quickly recognizable,” says Dr. Olaf Göttgens, Vice President Brand Communications Mercedes-Benz Cars. “This acoustic trademark is a perfect fit for Mercedes-Benz — it is emotional, elegant, and unmistakably associated with our brand.”
The Mercedes-Benz sound logo is based on an original recording of an English boys choir from the 1990s. Sound engineers extracted a choir boy’s solo vocal from the recording and adapted it for use in the sound logo. The logo was developed in cooperation with Jung von Matt, Mercedes-Benz’ lead agency.
Ik had liever de V8 uit de SLR gehoord in plaats van dit verwijfde gegil, hahaha!
@Racer X
Je hebt gelijk ik dacht dat het een leuk toontje zou worden geen krijsende kat ofzo
Ai. Als ik qua muziek ergens een hekel aan heb is het dat ultrahoge operagezang…. Voortaan bij elke Mercedesreclame mijn oren dicht!! :P
Hahahaha! Willen ze met dat geluid geassocieerd worden?
Ik dacht echt dat Mercedes-benz wel wat beter kon verzinnen!
Klinkt als het zoontje van de componist die de kat roept. Lijkt en slaat nergens op…
Mercedes wil een band hebben met het Vaticaan?
@Citrofiel
Alleen aan ’t eind, want ’t liedje is leuk :P
Goh, Mercedes wordt frivool.
Hahaha is dit een grap ofzo :D Die reclame ook op autojunk, t sluit totaal niet aan! Niet in mijn beleving iig.
@ RA999; Oke dan. Dan doe ik mijn oren dicht bij het verschijnen van tekst. Dat moet op tijd genoeg zijn. ;)
Nou dat zal ze veel goed doen. Een in zijn ballen geschopt koorknaapje uit de duitse alpen.
wat een slecht geluid..
het audio logo van Audi is beter.. maar misschien komt dat door de naam van het merk ;-)
Nu zetten ze zich zelf al helemaal voorschut nu ik dit hoor.
eerst op Interlagos(brazilie F1) met 1 punt verschil van SF verloren en al die problemen en boeten van het F1 team van Benz. en nu dit belachelijk ‘audio logo’ tijd om mijn mercedes te verkopen en een andere aan te schaffen. en betere ook.
want al die versnellingsbakken draaien kapot.
Wie wil er nu z’n vette amg met een castraat vergeleken hebben? :-?
Trouwens, volgens mij hebben ze hiervoor die Chinese operanicht van BMW Welt’s openingsceremonie ingehuurd. :D
Oude reclame
Afgrijselijk!
@Ari_M6
Maar een nieuw audio logo ;)
Willen ze daar bij M-B hun auto’s geassocieerd hebben met gayness?
Hmmm, on second thought, het past perfect bij de CLK cabrio en de SLK.
@ Racer X: Of de roffel van de CLK DTM AMG of SL65, :O
De reclame vond ik opzich best leuk, is al een tijdje uit toch? Alleen dat geluidje past echt no way bij deze reclame én bij Mercedes.. Krijg meteen een Hyundai/Kia gevoel bij dat geluidje. Weet niet waarom..
audiologo, heet dat niet gewoon een jingle?
Veel te klassiek voor een mooi merk als Mercedes.
Maja ze willen een prestige merk zijn he, daar hoort een beetje opera bij.
De meeste zijn gewoon jaloers op die mooie STER!!!!
Niet echt “catchy”, wat een treurnis zeg.
Ik had toch meer ’n pianodeuntje verwacht in plaats van dit…!
Hmm, ik zou denk het stekkertje van de boxen eruit trekken als ik zo’n Mercedes zou hebben. Doet me denken aan Aston Martin die iedere keer als je de auto start “Power, Beauty, Soul” op het display projecteert. In mijn ogen compleet nutteloos, maar het zal wel niet zonder reden zijn…
Voor het nut van audio-logo’s hoeven we alleen maar te denken aan Intel en Microsoft….. iedereen kent het geluidje en bij iedereen zal na verloop van tijd de naam “Microsoft” of “Intel” door het hoofd gaan ook al zie je de reclame niet….. voor het geluidje kun je je moeilijker afsluiten.
Dit geluidje daarentegen past perfect bij schijndode 70’ers en andere halfdooie slome ******* daar wil je als bedrijf toch niet om bekend staan?
Ze hadden beter het geluid van Beierse bierpullen die tegenelkaar kletsen bij het proosten kunnen kiezen (vooral gezien het record aan bieromzet tijdens de beierse bierfeste).
Één woord: Afgrijselijk.
Afschuwelijk! Ik dacht dat het beginliedje het audiologo was, maar nee! Helaas!
Vind ik dat van BMW wel beter.
Geef me dan maar het playstation geluid, vind ik nog altijd het best.
Zoiets kennen ze bij philips veel beter.
Mariah Carey look-a-like?
mariah kan nog veel hoger en beter
Hmm, ik vond die van Audi al niet zo leuk, deze is al helemaal dom.. :o Iemand die in de hemel zit nadat hij zijn ballen verloor.. :P Ik had wel wat vlotters verwacht van Mercedes.
Die is echt erug. Dan hoor ik liever die van SEAT. Zo’n gei** dame die fluisterd ‘Auto Emocion’…
boeiend
Getverdame… :P.. Allooowwwwlooeeeeeww..
leuk
Moest gelijk aan Halo denken…
Is het al kerst?
opzet geslaagd : aandacht trekken. Daar dient reclame voor !
Geef mij maar een mercedes… want kopen kan ik niet :-(
lol
Andere merken werken aan de betrouwbaarheid, luxe, prijs-kwaliteitsverhouding, brandstofverbruik, pk’s van hun wagens.
Maar dit is buiten de Duitse genieen van Mercedes gerekend.
Zij slaan een andere weg in en denken dat de introductie van een audio-logo hun verkoopsaantallen een enorme boost gaat opleveren.
Sjeik geluidje, hoewel ik het niet bij bovenstaande reclamefilm vindt passen.
@gerben, wat een zinloze opmerking.
OT: niet echt een lekker deuntje… maar hij gaat wel in je hoofd zitten en daar draait het denk ik om.
Auto is emotie. En daar hebben de vermarkters van Das Haus veel verstand van!!
Doe mij maar zo’n ster op de kap…
Net zoals bij Intel, bij elke reclame waar ze Intel zeggen word een geluidje na het woord intel afgespeeld. The audbile ® :)
quote: Auto is emotie. En daar hebben de vermarkters van Das Haus veel verstand van!!
yea right!!!!
of is dit nu cynisch bedoelt?
Als er één land is die erin slaagt om geen emotie in hun auto’s te brengen …
mooie beltoon :)