
Het was ons even ontgaan maar het lijkt er sterk op dat door Pratt & Miller de samen met Jay Leno voor SEMA ontwikkelde Corvette C6RS toch in een gelimiteerde oplage gebouwd zal gaan worden. De 600 pk sterke Corvette was een ware aandachtstrekker op SEMA en waarschijnlijk is dat bij Pratt & Miller ook opgevallen. Wat mij betreft kan deze auto ook gelijk de nieuwe Knight Rider worden.
Heel veel is er nog niet over bekend, maar naar verluid zullen er 25 exemplaren gebouwd worden. En de prijs? Die is “slechts” $185.000 (+een donor Corvette).
Yeah baby!!
Het is “Knight Rider” ipv “Knigt Rider”.
-edit: check!-
Voor nieuwe KITT ga ik toch gewoon voor de nieuwe Camaro…in het zwart uiteraard.
kijk, DAT BEDOEL IK!!
Hele dikke bak. Mooi dat ze er meer van gaan maken. De C6 is echt een vette sportwagen!
zwaar vette vette, dat ding zal wel lekker 1 op 2 rijden.
Toch heeft het wel wat, zo’n Amerikaan :)
Heb hem laatst gek genoeg al gezien op de a2 bij utrecht. Die was echt exact hetzelfde als de afgebeelde corvette als die hierboven. Vraag me trouwens niet hoe die dan hier kwam.
@ Thomas
Komt heus wel vaker voor hoor, een zwarte Corvette. kans is vrijwel onbestaande dat de door jouw geziene vette een C6RS was…
– Apache
De Corvette Blue Devil zal het mss nog lastig krijgen :P
@Thomas, keep on dreaming! Er bestaat een exemplaar en die is vorige week pas onthuld op de SEMA in Las Vegas…
-check-
Dit zou dus de niewwe zr1 kunnen zijn die ongeveer een maand geleden hier in een artikel verscheen in het geel , ( zelfde luchtsleuven in de zijflanken van de motorkap)
Heel mooi allemaal, maar waarom zou je dit boven een blue devil verkiezen?
“Die is “slechts” $185.000 (+een donor Corvette).”
:shock: $185.000 voor een transformatie waarvan je niet eens verschil ziet tussen de voor- en na-foto’s!?
amerikaanse wagens, nee liever niet…
wow… omg… dit is wa we wille
@pelezinho
zeur nie dit zijn de echte supercars!
Zou toch even wachten op de nieuwe ZR-1 van Chevrolet zelf (650pk en waarschijnlijk ook nog ’s een stuk betaalbaarder. Hoewel niet zo zeldzaam als deze natuurlijk.)
@lout ik denk 2 op 1 :P
zoveel vind ik dit niet. doe mij maar een Z06 (als ik ooit mag kiezen. . .
@Citrofiel; Uiterlijk is een nietszeggende aspect, het draait juist om de motorische aanpassingen vraag maar niet welke. ;)
Dit blijft een brute wagen. Hij is niet mooi,ook niet echt lelijk, beetje vleugje oergevoelens of zo. Niet zo bruut als een viper, maar wel de betere auto. Zou hem best wel willen testen, maar denk niet dat ik hem zou willen hebben. En das niet alleen vanwege de brandstofrekening.
@ LC; En dan nog… $185.000 voor, wat is het, 90 pk(?) meer? En dan kan hij op E85 rijden, wat toch geen hond doet…
Waarom beginnen ze er in hemelsnaam aan, het zal nooit meer worden dan een blok metaal+polyester op wielen.
Geen partij voor een europese sport wagen.
Bedenk ook even, de gewone, al 512 pk sterke Z06 kost in de VS minder dan $70.000… Verdrie-en-een-halfdubbel het en je hebt dit geval waarvan ik de toegevoegde waarde nauwelijks zie. Typisch voor mensen met te veel geld, denk ik dan maar….
Klopt, maar dat neemt niet weg dat deze er wel bruut uitziet.
Maar moet je idd rekening houden met waar voor je geld, tja dan voldoet de gewone versie uitstekend denk ik zo
@Wat een gezeik:Als je er nou nix van weet hou dan je mond en kijk verder
op sesamstraatblog ! De gewone Corvette Z06 rijd de meeste europese sportwagens al gek en dan komt er nog de veel snellere ZR1.
@Citrofiel; Bij nader inzien met 90pk winst en voor dat bedrag is het nogal, laat ik het zo stellen te achterlijk voor woorden.
Echt een brute auto, die Corvette. Sinds ik ze op Le Mans live heb gezien ben ik om. Respect…
@ LC; Gelukkig…
@ Rob USA
ik durf ten zeerste te betwijfelen of de Z06 de gemiddelde europese sportwagen het snot voor de ogen rijd, zelf ben ik bang van niet.
genoeg materiaal gezien waaruit meermalen naar voren komt dat amerikaanse autobouwers meer bezig zijn met zoveel mogelijk PK’s uit nog meer “quibic inches” persen, en dat wegligging en handeling al een poosje ondergeschoven kindjes zijn. de laatste jaren zal he wel beter gaan maar. zet een vergelijkbaar europees product tegenover dit ding, en zet mn geld op de europeese inbreng.
klinkt misschien als een vooroordeel, zal wel, daar hebben ze het zelf naar gemaakt.
@bakkerst: misschien moet je je eens wat verdiepen in het lange afstand racen…. daar rijden de Corvettes al jaren alle europese deelnemers het snot voor de ogen. Daarnaast…. de Z06 heeft een tijd staan van 7:42,9 op de Nurburgring…..en laat daarmee heel wat bekende namen achter zich.
14. Chevrolet Corvette Z06 7:42.9 Jan Magnussen
15. Porsche 996 GT3 RS 7:43 “Motor” magazine
16. Pagani Zonda C12 S 7:44 Sport Auto
17. Aston Martin V8 Vantage N24 7:45
18. Porsche 996 GT2 7:46 Sport Auto
19. Lamborghini Gallardo Superleggera 7:46 Auto (Italy)
20. Jaguar XJ 220 7:46 John Neilsen
21. Lamborghini Murcielago LP640 7:47 Sport Auto
22. Ferrari 599 GTB Fiorano 7:47 Sport Auto
23. Porsche 997 GT3 RS 7:48 Sport Auto
Jongens deze Corvette (Z06) can de vergelijking met de Europeanen echt wel aan hoor.
Hou rekening met de prijs en hij laat alle concurrentie achter zich…
(het enige jammere is het interieur, maar ach daardoor betaal je ook een pak minder)
Kijk de Top Gear review maar op youtube:
http://nl.youtube.com/watch?v=iFtOKvRDsIg
@Woody: Thanks en bij deze ranking is het ook nog leuk om de prijs van de auto’s te vermelden. :0 Ben benieuwd naar de ronde tijd van de ZR1 :)
oh ja, op de Hockeheimring is het lijstje nog leuker:
1. Donkervoort D8 RS06 1:04.8 curret laprecord Hockenheim 2006
2. Porsche Carrera GT 1:08.6 “Sport Auto”
3. Radical SR3 1:09.1 “Sport Auto”
4. Mosler MT 900 GTR 1:09.2 sportauto
5. Koenigsegg CCR 1:09.8 “Sport Auto”
6. Pagani Zonda F 1:10.8 “Sport Auto”
7. Lamborghini Gallardo Superleggera 1:10.9 Sport Auto
8. Porsche 997 GT3 RS 1:11.1 Sport Auto
9. Chevrolet Corvette Z06 1:11.5 Sport auto 4/2006
10. Porsche 997 GT3 1:11.7 “Sport Auto”
11. Lamborghini Gallardo 1:11.8 “Sport Auto”
12. Porsche 996 GT3 RS 1:11.8 “Sport Auto”
13. Lamborghini Murcielago LP640 1:11.8 Sport Auto
14. Pagani Zonda C12 S 1:11.8 Sport Auto
15. Porsche 997 Turbo 1:11.9 Sport Auto
16. Lamborghini Murcielago 1:12.0 “Sport Auto”
17. Ferrari 599 GTB Fiorano 1:12.0 Sport Auto
18. Lamborghini Gallardo SE 1:12.2 Sport Auto
19. Ascari KZ1 1:12.3 Sport Auto
20. Lamborghini Gallardo Spyder 1:12.3 Sport Auto
21. Mercedes CLK DTM 1:12.5 Sport Auto
@Rob USA: i could do this all day, lol
Snelste tijd op Oschersleben, vóór de Ferrari’s, Porsches, lambo’s, Benz’s, BMW’s, Aston’s, en de Audi’s
http://www.fastestlaps.com/track11.html
belachelijke dure Jay Leno overhypte bak ..
leuk voor de amerikaanse markt om ook eens een overpriced product te bieden.
Een BEEST is t gewoon. De moeder, nee vader van alle sportauto’s want mannelijker dan dit bestaat niet.
I love it… geweldig.
Wat een lekkere bak is dat zeg :
Wallpapers : http://www.seriouswheels.com/cars/2007/top-2007-Jay-Leno-E85-Corvette.htm
Zo hey, zwart plastic……
Maar uh $185.000,- voor plastic? Zijn de grondstoffen voor plastic zo explosief gestegen dan?
Maar wat bedoel je met + een nieuwe donor corvette?
@ w0o0dy
De 997 GT3 RS is sneller op de hockenheimring, met een motor die bijna een keer zo klein is en 100 pk minder heeft. Go figure…
Niets ten nadele van de Corvette overigens, ik vind de laatste incarnatie van het model echt een monsterlijk gaaf apparaat. De ZR-1 maakt me dan ook erg nieuwsgierig.
Wat ik dan wel weer een beetje jammer vind is de enorme cilinderinhoud waarmee gewerkt wordt om dergelijke vermogens te behalen. Met verfijndere techniek en minder inhoud moet dit toch ook wel te doen zijn. Sta je in ieder geval niet om de haverklap bij de pomp.
Sexy en bruut, I love it!
En duur? Ja, ach, om iets exclusief te houden wordt er nog al eens een flinke hoop geld voor gevraagd. Het is niet alsof dit een massaproduct moet worden dat met de Z06 of ZR-1 gaat concureren…
@Rick: wil zeggen dat in die 185.000 dollar de corvette nog niet inbegrepen is en dat je er zelf één moet hebben !
Erg vet in het zwart maar wel belachelijk duur.
@Racer X: de tijd van de Corvette is daarentegen niet gereden door een Ring-specialist en ook niet (zoals wel bij de RS) op semi-slicks supersportbanden die je in de regen in feite niet kunt gebruiken). Daarnaast is de GT3-RS uitontwikkeld op de Ring en de Corvette niet.
De filosofie is anders en dus is de configuratie van de motor (auto) anders. Veel koppel bij ieder toerental is prettiger en zo’n auto volet ook veel sterker dan een naaimachine die minstens 4000 toeren nodig heeft om fatsoenlijk vermogen te leveren.
Op andere circuits legt ook de GT3-RS het af tegen de normale Z06 om maar te zwijgen over de versies met meer dan 600pk.
@Racer X: Vergelijk de ook eens de prijs en ook dat die GT3-RS hier toch wel de ubersportwagen word genoemd terwijl een Z06 een gewone snelle auto is en de ZR1 pas een sportwagen is!
@Rick Dos:Ik weet dat het interieur niet echt mooi is maar dat van bmw is ook gewoon van plastic maar dan met leerprint.Oftewel het maakt niks uit, het gaat om het totaal plaatje. En…. ik zie geen enkele bmw bij die tijden van Woody met hun zoo mooie dachboard (wat in elk model zit en al 20 jaar hetzelfde is)
En hun zoo mooie motoren en bijbehorende wegligging! Jammer jho :)
jongens hoeveel is 185000 dollar in euro,s , oh ja denk denk vanwege de lage dollar misschien . ze zijn daar ook niet dom . wat een super wagen echt . en wat worden ze angstig hier in europa land . en hou nou es op over wegligging , dat hebben we al uit gekotst
Dit is een hele mooie wagen (zeker voor een Amerikaan te zijn) en diegenen die denken dat ie de vergelijking met de Europsese modellen niet kan doorstaan, hebben blijkbaar al een aantal jaren het autonieuws niet meer gevolgd^^.
@ Woody:
En waar staat de Nissan GT-R?
Dacht dat die het nieuwe ronderecord had???
@ W0o0dy
Ik had het over de Hockenheimring, niet de Nordschleife. En aangezien Hockenheim een vrij normaal circuit is vind ik het opmerkelijk dat een minder krachtige wagen toch een snellere tijd draait.
“Op andere circuits legt ook de GT3-RS het af tegen de normale Z06 om maar te zwijgen over de versies met meer dan 600pk.”
Misschien vergeet je dat een GT3 415 pk heeft. De vergelijking met een Corvette die 600+ pk aan boord heeft gaat dan echt helemaal krom. Niet relevant dus. Als je dergelijke vermogens in een Porsche of Ferrari propt zal de Corvette het weer verschrikkelijk lastig krijgen. Ik praat hier over straat auto’s, geen racers.
Nogmaals, niets ten nadele van de Corvette (zie mijn eerdere posts).
@ Rob USA
De prijs is ook waarom ik zo gecharmeerd ben van de Z06. Ik vind het een geweldige wagen voor slechts een gedeelte van de prijs die een Europees equivalent je hier kost.
Daar komt nog eens bij dat ik ook niet vies ben van een portie American Muscle. Ondanks mijn voorkeur voor Europese sportwagens staan de C5+C6 samen met de Saleen S7 en de ’69 Charger hoog in mijn lijstje der favorieten.
Ik verloor laatst m’n trackday virginity in deze Lingenfelter Z06: 570PK! We deden 8:26 over . . . de ‘Ring! Modded Ecu, puntige nokjes, onafhankelijke wieltjes, Penskes, in- en uitlaat gedaan, erg kleverige Toyo’s, G: 1,27! De Porkertjes vlogen achteruit. Met 200 kmh door de bocht en we topten hier en daar 250+. R&R!
:burp:
De bovenste twee plaatjes zijn van Frozen Image.
@RobUSA
“En…. ik zie geen enkele bmw bij die tijden van Woody”
ALS BMW wil en een sportauto bouwt dan weet je dat die woorden snel ingeslikt worden.
“met hun zoo mooie dachboard (wat in elk model zit en al 20 jaar hetzelfde is)”
Uhm Que?!
En trouwens Rob…….ik had het over de plastic aanhangsels aan de auto……..als je het dashboard erbij optelt dan wordt het bedrag denk ik $185.005,-….. :)
@Rick Dos: Ik dacht dat de M voor sport stond ?? M6 zou toch wel een beetje mee moeten kunnen komen?Als ze het zouden kunnen zouden ze het heus wel doen want anders verliezen ze de competitie met hun andere duitse freunden. Over dat dashboard nog ff … ik vind die van bmw ook niet mooi en saai, degelijk en word daarom uit angst voor hun klanten weinig verandert en dus altijd teveel herkenbaar en bij veel modellen het zelfde. 3 en 5 serie.
@Rick Dos:Volgens mij was jij ook niet te spreken over het normale dashboard
en interieur van de Corvette jij leugenaar! :)
@RobUSA
Een M6 is meer een uber GT dan een èchte sportwagen. Er wordt gezegd dat er wel een “èchte” sportauto van BMW komt. BMW heeft met de McLaren F1 getoond dat ze in ieder geval motoren van wereldformaat kunnen afleveren.
Het huidige dashboard van BMW ben ik ook niet ècht over te spreken. Kwalitatief steekt het goed in elkaar maar het kan allemaal wel wat spannender.
Maar weinig verandert in de afgelopen 20 jaar? Nogmaals Que? BMW heeft juist met de 7 serie (hate it or love it) een trend gezet. Als 1 fabrikant bij elk nieuw model nieuwe dashboards doorvoert dan is het BMW wel. So I still don´t get your point.
@RobUSA
Ben ik en was ik ook niet, maar in dit geval was het me meer om het exterieur te doen.
@Rick Dos: Ok I rest my case! :)
Ha!….voor dat geld tune ik zelf wel een z06 op, met veel en veel meer in huis…hou ik nog geld over…
De auto is al rete goed van zichzelf, tis net zo geniepig als bij porsche, steeds weer een modelletje uitbrengen wat ff harder kan, commercie.
En hij is meesterlijk, en zeer bestand tegen europese modellen, wat is jullie argument?
Dat amerikaanse bakken zuipen? De corvette kan vanuit stilstand in vier optrekken naar 280…en 100 rijden net boven de 1000 toeren, met een verbruik van 1op 14….
Geef mij maar deze zuipende amerikaan, een europese ”snelle jongen” verbruik ook minstens 1 op 8, maar met de corvette heb je tenminste een auto met inhoud.
Ps….het geld zit hem niet alleen in de motor maar ook in de ”plastic ” delen waar jullie zo lichtzinnig over doen.