Rijtest: Opel GT

Auteur: , 66 Reacties

Het is geen OPC, maar ook Opels zonder die drie letters kunnen de moeite waard zijn. Ruben en ik gingen op pad om een setje achterbanden op te roken èn om uit te vinden of de Opel GT echt zo leuk is als die lijkt.

[ Eerst kijken en dan lezen? Klik hier! ]

Eerst de basics van de Opel GT: zustermodellen zijn Pontiac Solstice/Saturn Sky/Daewoo G2X. Oftewel de Opel GT is één van de wereldauto’s die GM voor verschillende markten in licht gewijzigde vorm op de markt brengt. De Opel GT wordt dan ook gefabriceerd in Delaware in de VS. Opel zelf ziet de huidige GT als opvolger van de legendarische Opel GT uit de jaren zestig, maar leverde met de Speedster tussendoor ook nog een tweezits roadster. De Speedster is echter veel meer een compromisloze sportauto dan de GT, die Opel zelf meer ziet als een cruiser.

Opel GT

De Opel GT is onpraktisch, misschien zelfs zo onpraktisch dat het vermoeden rijst dat ten tijde van de samenwerking met Fiat een aantal ingenieurs vanuit Italie is ingevlogen om de Amerikanen te laten zien hoe dat moet. Vooral ook omdat de Opel GT esthetisch nogal geslaagd is (kort samengevat: mooi is). Het ontwerpcredo lijkt te zijn geweest: “Form over function.” Kijk wat langer naar de GT en je ziet allerlei mooie designdetails, zoals de bulten op de kofferklep, de zwarte diffusor met twee vierkante uitlaten en de louvres op de motorkap.

Opel GT

Lekker retro is het linnen dak. Dat dak mag je zelf opvouwen zonder enig assistentie van elektromotoren. Daarbij verdwijnt het dak in de kofferbak, die dus heel erg klein wordt als het dak opgevouwen is. Een boodschappentas past er dan niet meer bij, maar een statief van een videocamera (om maar wat willekeurigs te noemen) weer wel. Overigens is met het dak dicht de bagageruimte 157 liter groot, maar wel behoorlijk ondiep. Toch hebben we even getest en er blijken wel degelijk twee boodschappentassen achterin de GT te passen zolang het dak dicht is. Zowel met dak open als dak dicht kon mijn 1 meter en 95 centimeter lange lijf een redelijke plek vinden. De ruimte in de GT houdt niet over, maar ik zit er beter in dan in een Mazda MX-5. De verstelmogelijkheden van de stoel en het stuur houden niet over, maar het past allemaal net.

Opel GT

Onder de motorkap van de Opel GT vinden we een 2.0 viercilinder met twinscroll turbo die een maximale druk van 1.38 bar kan genereren. In het (kleine) display van de boardcomputer kun je overigens op de hoogte worden gehouden van de turbodruk, niet heel noodzakelijk, maar wel weer erg leuk. Het blok heeft tevens directe benzine-injectie en variabele nokkenastiming en is volgens Opels eigen zeggen gebaseerd op 2.2 liter benzinemotor met directe injectie en de 2.0 turbo die beiden zijn terug te vinden in de Vectra. De krachtbron is goed voor maar liefst 264 pk en heeft een koppel van 353 nm dat beschikbaar is tussen 2.500 tot 5.000 tpm.

Opel GT

De 1306 kg zware Opel GT sprint in 5,7 seconden naar de 100 en de topsnelheid is begrensd op 229 km/u. Overigens monteert Opel om kosten te besparen een handgeschakelde vijfbak, waarvan met name de vijfde versnelling behoorlijk lang is. Bij 100 km/u op de klok wijst de naald van de toerenteller amper 2000 toeren aan. Gelukkig is de 2.0 liter turbo ook bij lage toerentallen bij de les, hoewel voor de echte snelheidssensatie wat meer toeren gewenst zijn.

Opel GT

Mocht je het overigens nog afvragen: ja, de Opel GT is inderdaad achterwielaangedreven en GM is ook meteen zo aardig geweest om een sperdifferentieel (maximaal 40% sperwerking) te monteren. Gelukkig is ESP met vier standen ook standaard. Naast aan & volledig uit is er een stand “Competitive Mode” en een stand waarbij de tractiecontrole wordt gedeactiveerd. Op wat gladder asfalt wil de achterkant van de GT zelfs met ESP aan wel eens een stapje opzij zetten. Als waarschuwing verschijnen dan de woorden “Low traction” op het display van de boardcomputer.

Opel GT

In alle overige standen kun je behoorlijk dwars en als het talent van de bestuurder op is en het ESP uitstaat ook behoorlijk goed achterstevoren (de strontbult in). Een sperdiff, 264 pk en achterwielaandrijving zijn een prima recept voor veel dwarse actie. Let echter wel op de tweede slip die venijnig kan zijn, wanneer je even niet alert bent. Het lekkerst is de Opel GT als je niet de drift opzoekt, maar lekker tegen de slipgrens aan weg accelereert uit bochten. Jammer genoeg is het uitlaatgeluid dan net niet spannend, er mist een klein beetje emotie. Wel leuk is het afblaasgeluid van de turbo bij het lossen van het gas.

Opel GT

De spannende buitenkant wordt helaas niet helemaal gecompleteerd met een fraai interieur. De gebruikte materialen zijn niet echt aaibaar of zeg maar gerust knalhard en sommige details zijn niet bepaald fraai. Zo is rond het tellerhuis een nepstiksel aangebracht die moet suggereren dat het dashboard niet van kunststof is, maar is bekleed met leer. In het interieur zijn ook amper opbergruimtes te vinden voor kleine dingen, er zijn alleen een dashboardkastje en een afsluitbaar vakje in het achterschot beschikbaar. De GSM moet dan ook noodgedwongen een plekje krijg op de hoes van de versnellingspook. Het goede nieuws: de middenconsole is wel fraai en is uitgerust met een fabuleuze stereo.

Opel GT

De prijslijst van de Opel GT blinkt uit in eenvoud. Er is slechts één versie: de 41.855 kostende 2.0 Turbo ECOTEC. En je kunt kiezen uit twee opties: metallic lak en het premium pakket (lederen bekleding, radio-cd met MP3 mogelijkheid, cd-wisselaar en stuurbediening). Onze testauto was met “full-options” en komt daarmee op 44.125 euro.
Concurrenten zijn er niet echt: de Mazda MX-5 is goedkoper, stuurt fijner, maar mist 100 pk. De BMW Z4 (3.0), Mercedes SLK 350 en Nissan 350Z zijn qua prestaties vergelijkbaar, maar zijn veel duurder. Alleen de Honda S2000 komt in de buurt met een prijskaartje van 50 mille en 240 pk nog enigszins in de buurt.

Meer foto’s zijn te vinden in de Opel GT gallery of klikkerdeklik hier voor de video.

Opel GT- de video



66 reacties

Fijn speeltje, meerdere keren op z’n donder mogen geven. Meest achterlijke: twee asbakjes; geen enkelee opbergmogelijkheid, maar wél 2 asbakjes…
leuke rijtest! mooie beelden!
Kortom, leuk speleding, en Opel is dus de enige die op dit moment een leuke achterwielaangedreven sportwagen met een leuke schep vermogen voor een knappe prijs kan leveren. Al zullen hier de “(Sl)opel dit en Opel dat opmerkingen wel weer niet van de lucht zijn.

De minpuntjes over de afwerking en interieur moeten bij de volgende “Facelift” maar worden gedaan, als ze van de buitenkant maar afblijven, want die is gewoon goed. Doet u maar een knalgele, of een zwarte.
Is leuk ding om te zien.
Maar 44.000 euro weinig voor een slecht afgewerkte dodge?
Qua bergruimte lijkt hij me nog onpraktischer dan een S2000, die iig nog 1 vakje voor je flesje drinken heeft (al kun je dan niet meer schakelen maargoed).

Denk opzich dat het een leuke auto is, alleen zal de rijbeleving door die turbo motor wel wat minder zijn als bij b.v. een S2000.
leuke auto… maar het merkje… :P
Een MX5 en S2000 vind ik dan toch nog de aantrekkelijker auto’s. Het is natuurlijk wel een statement om geen kofferbak te hebben :D lekker zonder tassen op vakantie! (nee schat het past niet in de auto… )

@bmwcabrio
dodge is niet GM
o, en wanneer wordt de achtervolgins scene met de auto van ruben gepost? ;)
@Alwood: Scherp. ;-)

Enne, als je dat Opel-logo niet leuk vindt vraag je toch gewoon of ze een Pontiac of Saturn voor je willen bestellen? Kan vast wel, loopt allemaal van dezelfde band.
Kan je nog lekker mee gummen zo te zien :-)
Hier in belgië kost hij maar €31.400, wel inderdaad een erg onpraktische wagen..
@ Ruben: Dat ben jij zeker achter het stuur op die drift-fotos?
mooi bakkie! exterieur is gewoon meesterlijk en die motor helemaal geweldig, iets voor de volgende astra opc? alleen vind ik het wel een beetje jammer van de vijfbak. maarja toch veel leuks voor relatief weinig geld. vind een mx5 meer een vrouwen wagen als dit. en aangezien ik opelfan ben heb ik geen problemen met het merkje en neem ik voor de rijbeleving het interieur voor lief. (suggestie aan opel: 2.8 v6 turbo voor de gt opc) aangezien opel beloofd heeft van elk model een opc te maken. :D
raak je op die eerste foto nou bijna de stoeprand?
ziet eruit of je dat een velgje gekost heeft…
@wimbers: nee, dat is gewoon een andere kleur van klinkers :)
Leuke auto tenminste ook wat mannelijker dam sommige andere roadsters. Ben het wel met je commentaar eens, daarbij is het vaak toch maar een auto “voor erbij” dus ja how cares dat hij niet praktisch is….
No-nonsense raket(je), zo zouden er meer mogen zijn. Ik weet niet hoe het met de verkoopcijfers zit maar het zou erg zijn mocht ie door een te laag aantal snel terug verdwijnen. Een rationele koop zal het nooit zijn maar de (auto)wereld is de dag van vandaag al rationeel genoeg.

Enigste minpunt mss de badge dan toch, want al die andere Opel’s komen nog geen Km in de buurt van deze geweldenaar.
@ Pim

asbakken zijn heel handig
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ‘ie zo onpraktisch zal zijn, dan denk ik gelijk aan een Lotus ELise S voor dat geld :P
Blijft een mooie auto om te zien. Is helemaal mijn type auto,lekker klein en fel,maar ik ga toch voor de mazda. Grappig om te zien dat jullie driften bij de M.O.T. aan het einde van de maasvlakte. 50% van de sporen daar heb ik gezet met mijn potenza’s,beetje dure hobby,maar wel leuk.
Mooi ding, maar…:

“Dat dak mag je zelf opvouwen zonder enig assistentie van elektromotoren.”

Het dak is een grote fout aan deze auto. Om het dak goed in de kofferbak te laten verdwijnen moet je in de auto gaan staan en dan het dak aandrukken. En het dak dichtdoen is ook ellende want het sluit niet goed aan op de voorruit, enz. enz.:

http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=366&cat=5
Het is een leuke wagen. Ik mocht er meermaals van ‘proeven’ en de prestaties zijn goed, zitcomfort eveneens, goede rijhouding … noem maar op.

2 Kleine opmerkingen : remmen konden beter en (zoals reeds vermeld) de sound zou beter kunnen. Maar is dan eerder muggenzifterij!

Voor deze prijs (31.000 € in België) is het een knap ding!
@PieterA: In Amerika zijn de auto’s niet aan te slepen, dus ook als ie hier niet goed verkoopt blijft de GT ‘on the side’ nog wel even bestaan.
@Wimbers

Er zijn op dat pleintje geen stoepranden,wel licht uitstekende betonplaten waar je met hele platte bandjes beter niet dwars kunt gaan.
Even lekker wezen uitwaaien op de maasvlakte ;)
al die ‘vents’ enzo in de motorkap, en zijschermen leuk hoor,
maar volgens een review in GTO magazine zit dat gewoon dicht met plastic, beetje kitch, ziet er leuk uit, maar doet geen donder.
dat vind ik dan weer jammer, wel wat willen lijken,
maar eigenlijk net niks zijn..
en dat ie onder 3/6/8/12 (wie het weet mag het zeggen) namen op de markt komt, vind ik ook geen pré, draagt niet bij aan zijn eigen identeit..
het blijft een beetje de “poor-man’s corvette”
hoewel hij er best aardig uitziet..
Een hele mooie auto, en zeker niet traag met die 264 pk. En hij heeft niet echt minpunten waar je niet over heen kan komen. Hopen dat er in de MX-5 nog een concurrent schuilt in de vorm van een MPS-versie.

@ Autoblog (of iemand anders die het weet): Waar is de locatie van de eerste foto? Of is dat geheim? :D
Bij deze,voelen jullie er niets voor om mijn auto te testen,is op veel punten verbeterd t.b.v. wegligging.
zeer fijne en sportieve auto.
Met een sportiever onderstel en 300 + pk helemaal perfekt.
@Silverarrow.

Einde van de maasvlakte naast papagaaienbek. Bij Maasvlakte Oil Terminal einde linksaf. Maar niet massaal heengaan i.v.m. Politie en het feit dat ik vooral op dat laatste rechte stuk naast de M.O.T. hoogst illegale snelheden rij. Ik gebruik het stuk “Hartelkruising” – Maasvlakte als testparkours als ik weer eens iets aan de wegligging verbeterd is.
“als er weer”
@ mx5-owner:
de mx-5 is reeds getest door Autoblog:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/23/rijtest-mazda-mx-5-roadster-coupe
@Domien

Ik heb er 1 van het type NB, oftewel 2de serie. En het is een work in progress waarmee ik ondertussen kwa wegligging parts geschikt ben voor het circuit. Slicks erop en gaan.
Mazda MX-5 is goedkoper, stuurt fijner, maar is veel mist 100 pk ?
@ mx5-owner:
moet wel leuk zijn :-)
geen footage op autojunk fzo ervan?
@daan, dat dak verhala ligt per persoon anders
de een hoeft er niet voor in en de ander weer wel

mooie rijtest, blijft echt een moooie bak, en volgens mij heb je echt veel rijplezier ermee. Leuk als auto erbij, dus die opbergruimte maakt me niet veel uit, wel jammer vna de materialen. Mischien dat hetbij een facelift wel beter wordt en mischien nog wel meer motoren
mooie rijtest, maar staat er geen foutje in deze zin?

Concurrenten zijn er niet echt: de Mazda MX-5 is goedkoper, stuurt fijner, maar is veel mist 100 pk.
Zijn ze daat achter aan het filmen? of lijkt dat maar zo? (op foto 2)
Vette Auto!
Ik heb er zelf ook al een paar keer mee mogen rijden. En dan is een industrie terrein op zondag middag heel erg leuk;) De afwerking is inderdaad slecht.
@Daan: kijk anders ook even ons filmpje om te zien dat het allemaal wel meevalt met het dak: http://www.autojunk.nl/clips/view/134033

Als je daar al moeite mee heb, moet je vaker pindakaas eten.

@Rick: aan het fotograferen. Een lelijke Amerikaanse Fiat 124, binnenkort te zien in reclames voor hamburgers.

@Mairsil: dat was een rare verminkte zin, heb het aangepast. Dank je.
Had ik het toch weer goed gezegd dat dit filmpje kan komen. Mijn glazen bol laat me niet vaak in de steek deze winter :)

Leuk fillempie !
@Domien,had er een shitload foto’s van op telefoon gemaakt, wilde ze op computer zetten, gaat telefoon kapot. Gevolg; Foto’s staan niet op sim, maar op telefoon zelf, dus foto’s zijn weg.
Nu kan ik wel nieuwe foto’s maken, maar ik ben toch de foto’s van het begin kwijt. Toen wij de auto kochten, was hij alleen 30 mm verlaagd, zelfs dat is nu anders.
@mx5-owner:
is wel pech dat je telefoon dan juist kapot gaat he, net als hij eens zeker niet kapot mag gaan gebeurt het :-)
@Domien

Het kan altijd nog gekker. De nieuwe telefoon die ik vrijdag heb gekregen heb ik gister al weer ingeleverd omdat deze ook een defect had van de fabriek uit. Soms word je er zo moe van.
Maar ja,mocht je in de buurt van Rotterdam of hiervoor genoemde maasvlakte een mx-5 met de unieke(voor een mx-5 dan)kleur koper pearl metalic(hoe verzinnen ze het!!)en 40 mm verlaging tegenkomen, knipper gerust.
Voor de rest op velgen en banden na geen uiterlijke aanpassingen. Gewoon onderhuids en de remmen dan.
Toch liever een Mx-5 met wat “go faster-stuff” als een turbo of compressor, betere remmen en wat aangepaste veren/dempers en een paar braces…. Zelfs met 50pk minder denk ik dat zo’n mx-5 de GT de achterlichten laat zien op het circuit. Maar ook een Elise met een jaar of twee ervaring zou een leukere optie zijn.
Ik zou als je dan toch zoiets wil dat je de Pontiac Soltice zou kunnen nemen om van dat opel teken afkomt! 2 asbakken iieeww bij mijn Mustang is de asbak een optie! That’s the American way. :) (Ik heb hem dus niet)
Prachtige auto maar qua kwaliteit niet Opel-waardig en qua rijeigenschappen heeft ie zijn uiterlijk niet mee. Je verwacht een auto ala MX-5 maar daar kan ie bijlange na niet aan tippen

Het is wachten op de MX-5 MPS.. die maakt gehakt van deze auto
@wOoOdy

zonder turbo’s of compressor is het een betere stuurmansauto. Minder gewicht voorin bijvoorbeeld. Compressor valt sowieso al af i.v.m. wisselend vermogen bij temperatuurverschillen. Weegt zo’n 45 kilo en ik zou in mijn geval een andere struttbar betekenen, aangezien de mijne in de weg zou zitten. Kost ook nog aardig veel in verhouding met het maximaal aantal pk’s winst.
Turbo maakt de auto listig door de abrubte vermogens afgave en breng’t ook genoeg gewicht op de schaal. Zijn dingen die je aan het denken zetten bij een wagengewicht van nog geen duizend kilo met 50/50 gewichtsverdeling.
Daarbij word het blokje ook met intercooler flink heet en neemt het risico tot opblazen toe.
Ik weet dit omdat ik hier erg lang naar heb lopen informeren en zoeken. Je staat nog stom te kijken hoe moeilijk het is om voor een mx-5 tuningparts te vinden.
Ik wil nu kijken of het mogelijk is om hem echt te laten tunen, dus zonder blazers, om toch snelheid te winnen. Zal een dure grap worden.
MX-5 vind ik qua uiterlijk te tam en te jaren 90. Maar gooi er het Mazdaspeed pakket onder en 18″ en je hebt ook een dikke roadster met een fraai interieur en wat pas écht een goeie auto is

http://i230.photobucket.com/albums/ee136/ahuracar3/web2.jpg
@mx-5 owner: er rijden meer dan een paar mx-5 jes rond met een compressor en er is zelfs een aantal NA’s geleverd af importeur met turbo. het gaat wel maar je moet het bij een kleine turbo houden met een lage overdruk. Die zal sneller op toeren komen en dan valt het met de drivability wel mee.

Wat je kan doen is kijken naar een ander uitlaatspruitstuk, nieuw luchtfilter-systeem met happer onder de voorbumper en natuurlijk een lichtgewicht vliegwiel (die je gewoon online kunt bestellen) Overigens is met het vervroegen van het ontstekingstijdstip ook al een kleine winst te halen. Andere nokkenassen en eventueel andere zuigers zijn een optie, maar dat is serieus tuningwerk met een serieus prijskaartje.
wikken en wegen .. miata of solstice .. ford of GM .. dat word dan een miata.
@lincoln: Ik ben niet boos, maar wel teleurgesteld.

;-)
@ruben Beaten .. precies op het moment dat ik “plaats reactie” indrukte werd ik heel verdrietig van mezelf .. maarja . gedane zaken nemen geen keer.
ach…. wat reed Ruben ook al weer en wat rijdt ie nu?

Leuke rijtest, maar hoe rijdt het ding nou echt? Balans? Info via het stuur? Met veel vermogen gaat een Mx-5 ook wel dwars, maar op het randje balanceren is toch veel leuker?
@wOoOdy

Je hebt helemaal gelijk over het feit dat er genoeg rondrijden met deze parts, alleen zijn dat veelal 1.8 jes, ik heb een 1.6 NB en die is helaas al niet te vergelijken met 1.6 NA of 1.8 NA/NB. Uitlaatspruitstuk word niet anders dan standaard of RVS geleverd in tegenstelling voor de 1.8. Ontstekingstijdstip ver vroegen valt ook af. Vliegwiel ga ik naar op zoek, maar eerst even een “echte” rolbeugel plaatsen, zoeen die ook daadwerkelijk je schedel beschermt bij het over de kop slaan. Lucht filtersysteem komt eraan, maar met een vermogenswinst van maximaal zo’n 6 pk en 5Nm (in het beste geval) is dit meer leuk voor het geluid en brengt dit ook z’n nadelen mee. Andere nokkenassen en zuigers is zeker een optie maar aangezien mijn vriendin er elke dag mee door Rotterdam stad naar haar werk moet, weet ik niet hoe prettig dit blijft rijden in file achtig lage toeren rijden. Oftewel, ik ben blij dat ik in ieder geval de grip richting max heb en de snelheid word helaas wat moeilijker. Ik ben hier allemaal vrij zeker van, aangezien ook het Jan Scholten Team betrokken is bij ons projectje. Het kost alleen allemaal een godsvermogen, dus het gaat allemaal in stappen.
Al die mensen die zeuren dat de GT een onpraktische auto is: KOOP EEN SUZUKI WAGON R+. Voor boodschappen is die auto toch niet gebouwd, so let it be.

Er moeten sowieso meer achterwielaangedreven auto’s gebouwd worden, of t nou Opels, Alfa’s of Lada’s zijn: I
@mx5-owner: ik denk dat een aanpassing in het ECU al veel kan veranderen aan het rijgedrag van de auto, en zoals woody reeds vernoemde zijn andere nokkenassen een voordehandliggende optie (lijkt mij), de kleppen blijven langer open, en gaan ook meteen volledig open, zo gaat er meer mengsel in de verbrandingskamer en stijgt ook je koppel dus vermogen. Een vliegwiel is ook een goede mogelijkheid voor pk-winst, waardoor je de motor niet extra belast, dus niet voor verassingen kan komen te staan. Iig, ik zou ook een mx5 verkiezen boven een GT :)
Succes nog met het upgraden van uwen mx5 ;)
Wat een geweldige wagen! Ik heb zelf ook eens het genoegen gehad er een blokje mee om te mogen rijden en het verraste mij met een groot rijplezier. Oké, ik heb wel eens beter afgewerkte auto’s gezien, maar o o o… wat ontzettend lekker om in te rijden. Dit rijgenot vervaagt in één klap de minpuntjes en dan ook nog eens voor een relatief gunstige prijs (al kan ik het helaas niet opbrengen, maar ach… blijft er ook nog wat te wensen). Hij is fijn :)
Wat een gezeur over onpraktisch, zo’n auto koop je toch ook niet voor het praktische??
frisse bak!
Jammer dat de Solstice hier niet geleverd wordt. Ik vind die Pontiac Solstice nog veel mooier en idem prestaties.
Momenteel rij ik rond in een S2000.
Omdat de Opel GT wel een heel erg gelikt uiterlijk heeft, heb ik een proefrit gemaakt met de serieuze bedoeling om in te ruilen.
Echter, de zeer onhandige kapconstructie, minimale bagageruimte (bij de S2000 gaat er niets van de redelijke kofferbakruimte verloren bij een open kap), gebrek aan emotie (geluid en het idee dat je in een sportwagen zit) en het zeer matig afgewerkte interieur (plastic, plastic en nog eens plastic / lijkt wel een Corsa uit ’98), maakten de proefrit tot een enorme deceptie.
Wellicht dat Opel bij een update iets meer aandacht aan het interieur kan besteden en de emotie van het rijden terug kan brengen. Daar zou ik best € 5000 extra voor over hebben.
wat een kermisattractie!
de S2000 is pas fun!
Na twee MX5’s een vreselijke fiat barchetta en daarna gezinssaabs vanwege kinderen eindelijk dit speeltje voor mezelf gekocht. Bizar uiterlijk, vreselijk snel en een werkelijk perfecte (7 speakers, 265 watt) installatie. Hij is breed, hij stuurt zwaar, hij schakelt heerlijk wat mij betreft geen enkele concurrentie voor een MX 5. Helemaal goed, GM (Saab) kwaliteit en de afwerking is echt niks mis mee.
ik las onlangs een vergelijkende test met TT en Z4 onder de titel: 2 hertogen en een boerrrrrrr…zegt genoeg denk ik.
Een collega heeft deze nieuw gekocht. Een zwarte. Het mooiste zijn de reacties van alle vrouwelijke collega’s: “die heeft zeker een klein pikkie…”
@Bender: en klopt dat?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).